لینک سازی

لید مگنت: ابزاری خوب برای جذب مشتریان توسط مارکترها سنجاق

فارغ از اینکه یک فرد چه میزان از شما خرید می‌کند، می‌توانید کیفیت مشترکین را بر اساس اطلاعاتی که از آن‌ها دارید رتبه‌بندی کنید. به عبارت ساده، یک لیست ایمیل باکیفیت، حاوی اطلاعاتی بیش از تنها یک آدرس ایمیل برای هر مشترک می‌باشد. به‌عنوان‌مثال، سایت‌های مصرف‌کننده می‌توانند از عبارات جذاب و تخفیف‌هایی استفاده کنند درحالی‌که شرکت‌های خدمات مالی از یک روش رسمی‌تر و محافظه‌کارانه‌تر استفاده می‌کنند. نکته‌ی کلیدی این است مگ سئو که متوجه شوید برای کسب‌وکار و مخاطبین شما استفاده از چه روشی منطقی‌تر است.

محتوایی که در کمپین‌ های ایمیل مارکتینگ به اشتراک می گذارید باید برای مخاطبان هدف شما ارزشمند باشد. این محتوا باید مشکلات واقعی آنها را حل  کرده  و به‌ راحتی قابل دسترس باشد. با تبلیغات هوشمندانه‌ی آزمون هدیه‌ای خود، می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید، تعامل را افزایش دهید و لیست ایمیل خود را مؤثرتر رشد دهید. ساخت یک آزمون جذاب به‌عنوان هدیه‌ی تبلیغاتی فقط اولین قدم است (که در ادامه به آن می‌پردازیم)؛ اما تبلیغ مؤثر آن برای بیشینه‌سازی تأثیرش بسیار مهم است.

لیست گرافیست ها

در این مقاله به آموزش ساخت لیست ایمیل در وردپرس پرداخته و در مورد اهمیت و کارایی لیست ایمیل و نقش آن در افزایش کاربران و مشتریان سایت بحث خواهیم کرد. در فرآیند سیستم‌سازی فروش، جذب و تبدیل لیدها به مشتریان نهایی یک گام حیاتی است. با استفاده از لید مگنت، می‌توانید به‌راحتی تولید لید کرده و مخاطبان علاقه‌مند به محصولات یا خدمات خود را شناسایی کنید. همچنین، این ابزار به شما کمک می‌کند تا قیف فروش خود را بهینه کرده و نرخ تبدیل را افزایش دهید. برای مثال، اغلب این کسب‌و‌کارها، اولین و مهم‌ترین قدم برای شروع ایمیل مارکتینگ را که تهیۀ یک لیست ایمیل فعال است، دست‌کم می‌گیرند.

  • به عنوان مثال سوایپفایل کامل شبکه‌های اجتماعی شامل ۷۲ سرخط برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی است کهمی‌توانید به راحتی آنها را کپی و استفاده کنید.
  • بخش‌بندی، جنبه‌ای حیاتی در بازاریابی ایمیلی مؤثر است و آزمون‌ها در این زمینه بسیار موفق عمل می‌کنند.
  • به عنوان مثال لید مگنت “۵ برنامه غذایی رایگان”(۵ Free Meal Plans) برای مادران پرمشغله‌ای که وقتزیادی برای تصمیم گیری درباره شام ندارند، بسیار مفید است.
  • سپس می‌توانیدبا دعوت از مخاطبین برای دانلود نسخه صوتی کتاب، لید ایجاد کنید.
  • در مثال زیر ، مشاهده می کنید که جلب توجه به افزایش کارایی صفحه ی فیسبوک کمک می کند ، که در نتیجه باعث می شود مشتریان احتمالی نسبت به انجام اشتباه کارها در استفاده از رسانه های اجتماعی خود درک بیشتری به دست آورند.

مشتری جذب کنید، مخاطبان خود را بخش‌بندی کنید، ترافیک ایجاد کنید

اما با دعوت افراد به بازدید از پروفایل و کلیک روی لینک از آنجا،  الگوریتم‌ها به نفع شما عمل کرده و بازدید پست‌ های شما محدود نمی شود. اضافه کردن لینک فرم عضویت در خبرنامه به بیوگرافی پروفایل شبکه اجتماعی. وقتی به استفاده از پاپ‌آپ‌ها عادت کردید، می‌توانید تعداد بیشتری از آن‌ها را اضافه کنید. اما مراقب باشید که تعداد و دفعات نمایش آنها زیاد نشود چون ممکن است برای کاربران آزار دهنده باشد. بیشتر جستجوهایی که با کلمه «quiz» (آزمون) انجام می‌شود، در واقع همان سوالاتی است که مشتریان شما از قبل می‌پرسند. با ساخت صفحات آزمون بهینه‌سازی‌شده، می‌توانید به طور موثری از این ترافیک جستجو استفاده کنید.

وبسایت ها معمولاً شلوغ هستند و حتی اگر از پاپ‌ آپ‌های هدفمند استفاده کنید باز هم ممکن است بازدید کنندگان به فرم‌ های عضویت توجه نکنند. زمانی که شما برای مخاطبین چیز ارزشمندی ارائه می کنید نرخ تبدیل و تعامل بالاتری مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، می‌توانید از لیست‌ های ایمیل برای اطلاع‌ رسانی به مشتریان درباره‌ی اخبار و به‌ روزرسانی‌ها، ایجاد اعتماد و برقراری رابطه‌ای مثبت با آنها استفاده کنید. اما اگر از یک لیست ایمیل فیک یا بی کیفیت استفاده کنید، تنها چیزی که شاهدش خواهید بود نرخ بانس سرسام آور و بازگشت سرمایه پایین است. مثلاً اگر متوجه شدید که در یک سؤال خاص، نرخ انصراف بالا است، آن را بازنویسی کنید یا جذاب‌تر کنید.

اگر تعداد زیادی لید مگنت آموزشی مختلف دارید، می‌توانید باگردآوری آنها به صورت یک کتابخانه مجازی در سایت خودتان، امکان دسترسی به آنها رابرای کاربران فراهم کرده و با این روش یک لید مگنت بسازید. تهیه و سرهم کردن دوره‌های ایمیلی کار نسبتاً آسانی است چوننیاز به ساختن محتوایی تجملی یا قابل دانلود ندارد و فقط یکسری ایمیل ساده است کهبه کاربران درباره دستیابی به هدفی خاص آموزش می‌دهد. وبینارها هم مثل لید مگنت‌های صوتی و ویدیویی ارزش زیادی درنظر مخاطبین دارند.

از این رو می توانید درخواست نمونه محتوای رایگان با کلمه کلیدی یا عنوان مد نظرتان را بدهید تا پس از دریافت یک تا دو نمونه محتوا به راحتی بتوانید تصمیم گیری بفرمایید. ارائه نرم افزار رایگان در ازای دریافت اطلاعات تماس یا ایمیل خریداران شما مثال خوبی در ارائه ارزش ادراک شده بالا است. الگوها می‌توانند یک نقطه شروع را برای انجام کارهایی که مخاطبان می‏خواهند انجام دهند، به هر شکلی ارائه دهند. الگوها در جهت اهداف لید مگنت می‌توانند به شکل پروپوزال (مانند مثال زیر) وب‌سایت‌ها، اینفوگرافیکها و هر چیزی دیگری که برای اجرا نیاز به خلاقیت زیادی دارد، استفاده شوند.

تقسیم بندی لیست ایمیل فرآیند گروه بندی مشترکان و شکستنآنها به گروه های کوچک تر براساس معیارهای خاصی است که با انجام آن شما می توانیدایمیل های شخصی تر و مرتبط تری ارسال کنید. بسیار مهم است که بدانید درصد بالایی از موفقیت شما به انتخاب نرم افزار ایمیل مارکتینگ مناسب بستگی دارد. این نرم افزارها مسئول اطمینان از درست به مقصد رسیدن ایمیل ها، قرار نگرفتن آنها در اسپم و ردگیری عملکرد کمپین های ایمیل هستند. به منظور تولید لید (Lead generation) و جذب مخاطب هدفمند در سایت باید از بهترین افزونه های جذب مخاطب هدفمند در وردپرس بر روی سایت خود استفاده نمایید. در این نوشته از بلاگ صباویژن، بعد از معرفی لید مگنت به مزایا و نمونه‌های آن پرداخته و نکاتی را برای بهبود عملکرد شما در جمع‌آوری سرنخ بیان می‌کنیم. اضافه کردن بنری که لید مگنت شما را تبلیغ می‌کند به تصویر پس‌ زمینه یا کاور پروفایل شبکه‌ های اجتماعی.

به عبارت دیگر، اگر مقصد خود را مشخص نکنید و یا یک مقصد اشتباه انتخاب کنید، بدون شک در مسیر گم می‌شوید. علاوه بر همۀ این نکات، میزبانان شما نیز باید در مقصد مشتاق دیدار شما باشند. درحقیقت، همان‌طور که شما بدون دعوت به خانۀ کسی نمی‌روید، بدون اجازۀ صاحب ایمیل نیز نمی‌توانید برای او ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید؛ زیرا این کار ممکن است موجب نارضایتی مخاطب شود. این موضوع نه‌تنها به چهرۀ برند شما و اعتبارتان لطمه می‌زند، موجب اسپم‌شدن ایمیل‌ شما نیز می‌گردد. درنظرگرفتن چندین مدیوم مختلف برای برندسازی و استفاده از انواع شبکه‌های مجازی برای ارتباط با مخاطب، می‌تواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشد.

مهم نیست چه کسب‌وکاری دارید، یک لیست ایمیل مهم‌ترین عنصر یک استراتژی بازاریابی موفق است. با این لیست، شما می‌توانید کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید، محصولات و خدماتتان را معرفی کنید و مشتریان بالقوه سایتتان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. موفقیت ایمیل مارکتینگ تا حد زیادی به سایز و کیفیت لیست ایمیل بستگی دارد.

برای تولید چنین کوئیزهایی می‌توانید از ابزارهای مثل Qzzr استفاده کنیدکه با استفاده از آن می‌توانید ترافیک شبکه‌های اجتماعی به سمت کوئیز خودتان هدایتکرده و از این طریق هم لید بسازید. برای تولید چنین نقشه‌هایی می‌توانید از ابزار MindMeister استفاده کنید. با استفاده از ساختار درگ اند ‌دراپ این ابزار می‌توانیدبه راحتی نقشه‌هایی را تولید کنید که کاملاً حرفه‌ای و تمیز به نظر برسند. این نوع لید مگنت هم برای مشاغل B2Bبسیار مفید است و در واقع همان گزارش است با این تفاوت که بر ترندهای جدید و تازه‌یصنعت تمرکز دارد. می توان از این ایمیل‌ها برای تبدیل مشتریان بالقوه بهبالفعل هم استفاده کرد. اگر کاربران شما با اعداد و ارقام سروکار دارند، می‌توانیدیک ماشین حساب برای آنها ایجاد کنید.

تصویر آیفون با ایرباد در این لید مگنت بخوبی به نحوه استفاده از این محتوا توسط کاربران اشاره می‌کند (کاربران می‌توانند آن را روی گوشی دانلود کنند و مثلاً در باشگاه به آن گوش کنند). در ادامه یک نمونه از HubSpot را مشاهده می‌کنید تحت عنوانیک برنامه قاطع برای مدیریت لید (The Definitive Blueprint for Lead Management). این لید مگنت بسیار خوب کار می‌کند چون به کاربران سایت اطلاع می‌دهد که چرا به یک محصول مدیریت لید همچون HubSpot نیاز دارند.

پسورد خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. هنگامی که مشترکین ایمیل خود را به دسته های مختلف برچسب گذاری کردید قادر به ارسال پاسخگوهای خودکار قدرتمند می شوید. پاسخگوهای خودکار شامل مجموعه ای از ایمیل ها هستند که به صورت خودکار براساس شرایط خاصی ارسال می شوند و با استفاده از آنها شما می توانید جذب لید کرده و فروش بیشتری داشته باشید.

لید مگنت یا lead magnet چیست؟ نحوه ایجاد لید مگنت مناسب

مجموعه‌ای از ایمیل‌های پیگیری طراحی کنید که بر اساس نتایج آزمون آن‌ها، ارزش افزوده ارائه دهند. عناصر مختلفی مانند عنوان آزمون، سوالات، تصاویر و فراخوان‌ها را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک با مخاطبان شما بهتر ارتباط برقرار می‌کند. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که عنوانی شوخ‌تر نسبت به عنوانی مستقیم، تعامل بیشتری ایجاد می‌کند.

لندینگ پیج و ۱۱ روش جمع آوری لید

در این کوئیزها از کاربر درخواست می‌شود که به یکسری سوالپاسخ دهد و سپس نتیجه به وی اطلاع داده می‌شود. یک پست جمع بندی در واقع لیستی از نکات یا تکنیک‌هایی استکه از سایر کارشناسان صنعت خودتان جمع آوری کرده اید. برای نوشتن چنین مطالبیکافیست با افراد مصاحبه کرده و سپس نقل قول‌های آنها را تبدیل به یک پست بزرگکنید.

به همین ترتیب، آزمایش فراخوان‌های مختلف به شما نشان می‌دهد کدام عبارت، ثبت‌نام بیشتری را به دنبال دارد. با بهبود مستمر این عناصر، می‌توانید عملکرد و نرخ تبدیل آزمون را افزایش دهید. اما اگر خریدار شما تلاش می‌کند تا در وبینار شما شرکت کند، می‌توانید مطمئن باشید که او برای خرید پیشگام خواهد شد؛ زیرا دارای صلاحیت بالایی است. اگر در بازار انتشار و آموزش فعالیت دارید ، ارائه ی ویدئوهای آموزشی رایگان می تواند روشی عالی برای آغاز ارتباط با مخاطبان شما باشد.

یک اپلیکیشن تحت وب، ابزاری رایگان است که روی سایت شماقرار می‌گیرد و برای استفاده از آن باید به سایت لاگین کرد. حالا که با نحوه ایجاد یک لید مگنت خوب آشنا شدید، در ادامهنگاهی به چند ایده و مثال از لید مگنت خواهیم داشت. یکی از لید مگنت‌های سایت OptinMonster“۱۲ راه ثابت شده برای تبدیل بازدیدکنندگانی که سایت شما را ترک می‌کنند، بهمشترک سایت” است. افرادبدون داشتن یک انگیزه قوی حتی در صورتیکه به برند شما علاقه داشته باشند، ایمیلخودشان را در اختیار شما قرار نخواهند داد.

تصویر شاخص در وردپرس چیست معرفی افزونه های تصویر شاخص

با شناخت دغدغه‌های مخاطبان خود، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی هدفمندتر و مؤثرتری ایجاد کنید و در نهایت نتایج بهتری برای کسب‌وکارتان رقم بزنید. به عنوان صاحب یک کسب و کار یا یک مارکتر احتمالا با اهمیت لید مگنت آشنا هستید. در مثال زیر ، می توانید به وضوح ببینید که این کسب و کار ، ۴ ویدئوی رایگان آموزش پیانو ارائه داده است. در هر مثال ، من دلیل اینکه چرا فکر می کنم آن جلب توجه می تواند بسیار موثر باشد را نیز بیان کرده ام. مردم تا زمانی که یک ارزش مناسب و واقعی در شما نیابند ، آدرس ایمیل خود را به شما نمی دهند. اگر تا به حال پست‌های وبلاگی به صورت جمع بندی نوشتهباشید، از محبوبیت این مطالب و راحتی تولید آنها باخبر هستید.

از فرصت‌های داخل سایتتان غافل نشوید

اگر هنوز فکر می کنید شبکه های اجتماعی راه برای بهبود دارند، به این موضوع فکر کنید که میانگین سفارش از طریق ایمیل حداقل سه برابر بیشتر از شبکه های اجتماعی است. تا زمانی که هدف کسب‌وکار خود را به‌خوبی مشخص نکرده‌‌اید، شروع به ایجاد لید مگنت نکنید. چرا به آن نیاز دارید؟ چگونه می‌توانید از آن سود ببرید؟ اگر جواب این سؤالات را دارید، قدم بعدی را بردارید. با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی پولی برای جمع‌آوری لید، که در آن‌ها محتوای جذاب خود را برای یک مخاطب هدفمند و با دقت انتخاب‌ شده، تبلیغ می‌کنید.

برای مثال، ارائه یک فرم آنلاین یا لینک دانلود می‌تواند ایده خوبی باشد. بسته به سایز سازمانتان، احتمالاً به صدها و یا حتی هزاران مشتری در ماه ایمیل ارسال می‌کنید. این ایمیل‌های شخصی از شما و تیمتان معمولاً موردتوجه قرار می‌گیرد و یکی از بهترین مکان‌ها برای تبلیغ خبرنامه و ترغیب افراد برای عضویت در لیست ایمیلتان است. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید در قسمت امضای ایمیل یک لینک به صفحه‌ی فرود بگذارید تا افراد بتوانند به‌سادگی به آن صفحه رفته و مشترک سایت شما شوند. شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک و توییتر به دلیل داشتن پایگاه‌های کاربری بزرگ توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند، اما هنوز ایمیل مارکتینگ بیشتر از مجموع آن دو بازدهی دارد. بنابراین اگر محصول یا خدماتی را به صورت آنلاین عرضه می‌کنید، از این آهنربای جذب لید، غافل نشوید.

اگرچه شبکه های اجتماعی راهی عالی برای دسترسی به مخاطبان و برقراری ارتباط با آنها هستند اما همیشه باید ماهیت موقتی بودن این شبکه ها را نیز در نظر داشت. به خصوص در کشور ما ایران که سیاست های دولت در ارتباط با شبکه های اجتماعی همواره در حال تغییر است. به همین دلیل است که بسیاری از برندهای B2B، مربیان، مشاوران و افرادی که خدمات حرفه‌ ای ارائه می‌ دهند از وبینارها برای جذب لید استفاده می‌ کنند. به عنوان مثال، اگر شما یک متخصص تغذیه با دنبال‌ کنندگان قابل‌ توجه در شبکه‌ های اجتماعی هستید، می‌توانید با یک سرآشپز محبوب، مربی تناسب اندام یا یک متخصص تغذیه دیگر همکاری کنید.

وعده برگزاری یک وبینار رایگان در آینده نزدیک به کاربران خود، یک نمونه از آهنربای جذب سرنخ فروش خواهد بود. البته این مورد به غیر از سایت‌های آموزشی، برای بسیاری دیگر از کسب و کارها می تواند به کار گرفته شود. مثلاً کسب و کاری در حوزه خدمات حسابداری، وبیناری آموزشی برای توضیح قوانین جدید مالیاتی کشور برگزار می‌کند و بدین ترتیب، می‌توانید لیدهای زیادی را برای خود جذب کند. آهنربای لید (Lead Magnet) از تکنیک‌های موثر و کاربردی در بازاریابی دیجیتال است که به جذب مشتریان احتمالی یا همان سرنخ فروش، و تبدیل آنها به خریدار نهایی کمک زیادی می‌کند. در دنیای وب، جلب توجه کاربران به اندازه کافی کار سخت و دشواری است؛ حال اگر بخواهید این بازدیدکنندگان را به مشتری و یا کاربر دائمی خود تبدیل کنید، کار سخت‌تر هم خواهد شد.

استفاده از لید مگنت (Lead Magnet) برای جمع آوری ایمیل

تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از ۷ زبان زنده دنیا تولید و ترجمه می گردد. آیا به روش لید مگنت (lead magnet) می‌خواهید لیست ایمیل خود را ایجاد کنید اما گزینه های کافی برای انتخاب ندارید؟ در این مقاله قصد داریم به شما در مورد…… بیشتر بازدیدکنندگان با اولین ورود به وبسایت یا پیج‌های شما در شبکه‌های اجتماعی آمادگی خرید محصول یا خدمات‌تان را ندارند. به هر حال، آنها شما را از طریق یک جستجوی اینترنتی یا پیشنهاد دوستان یا آشنایان پیدا کرده‌اند. بنابراین، بیشتر وقت‌ها فقط از روی کنجکاوی می‌آیند تا با برندتان و محصولات و خدمات قابل ارائه آشنا شوند.

خبرنامه خود را به یک کانال ارتباطی دوطرفه تبدیل کنید؛ مثلا ایمیل‌ هایی بفرستید که افراد بتوانند به آن‌ها پاسخ دهند. هر چه ارتباط شما با مشتریان بالقوه نزدیک‌ تر باشد، بهتر می‌توانید نیازهای اطلاعاتی آن‌ ها را بشناسید و محتوای مناسبی ارائه دهید. قبل از اینکه درباره‌ ی روش‌ های خاص برای ساخت لیست ایمیل صحبت کنیم، باید مطمئن شوید که خبرنامه‌ ی شما از کیفیت بالایی برخوردار است. تنها در صورتی که مشترکین احساس کنند محتوای خبرنامه ارزش زمان و توجهشان را دارد، علاقه‌ مند می‌ شوند که در آن عضو شوند، با آن تعامل کنند و حتی به دیگران هم معرفی کنند. لیست‌های ایمیل ابزاری بسیار مؤثر برای ارتباطات بازاریابی هستند، اما این اثربخشی به کیفیت آن‌ها بستگی دارد.

این کار را به وسیله ابزارهای ایمیل وریفیکیشن موجود نیز می توانید انجام دهید. امکان لغو اشتراک برای مخاطبان نیز یکی دیگر از مهم ترین موارد است که باید در ایمیل تعبیه کنید. در نهایت، توصیفاتی از نتایج ارائه دهید که ارزش واقعی داشته باشند و کاربران را به عضویت در فهرست ایمیل شما ترغیب کنند. InteractAI می‌تواند نتایج شخصی‌سازی‌شده تولید کند و این مرحله را ساده‌تر می‌کند. اطمینان حاصل کنید که نتایج بینش‌آمیز و عملی هستند و چیزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که بتوانند بلافاصله از آن بهره‌مند شوند، مانند توصیه‌های شخصی‌شده‌ی محصول یا مشاوره‌های اختصاصی. مهم‌ترین نکته این است که مطمئن شوید سوالات آزمون شما، شرکت‌کننده را به نتیجه‌ی مورد نظرتان هدایت می‌کنند.

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

لید مگنت یک نوع محتوا است که به صورت پیشنهاداتی در بخش های مختلف وب سایت شما ظاهر می شوند و مشتریان با دیدن آن ها در صورتی که برایشان مفید باشد با پر کردن اطلاعاتی مانند ایمیل و … می توانند از آن ها استفاده کنند. در واقع زمانی که کاربران در بخش های مختلف وب سایت شما هستند، مطالبی به صورت پیشنهادی در برابر آن ها ظاهر می شود تا در ازای وارد کردن اطلاعاتی، محتواهای رایگانی را دریافت کنند. به عنوان مثال در ازای دریافت ایمیل، یک کتاب آموزشی رایگان دریافت می کنند و … .

بهترین راه استفاده از این نوع لید مگنت استفاده از تبلیغاتشبکه‌های اجتماعی برای هدایت ترافیک به سمت فرم انتخاب است. البته مخاطبین هدف شماافرادی هستند که علایقی متناسب با پیشنهاد شما دارند و در محلی نزدیک به محلبرگزاری رویداد مورد نظر زندگی می‌کنند. یک نمونه بسیار مفید از این لید مگنت‌ها کاربرگ‌های قابل ویرایشی هستند که کاربران می‌توانند به راحتی آنها را دانلود و پر کنند. یک مثال بسیار خوب از این محتوا، راهنمای استفاده از Adobe InDesign برای تولید لید مگنتی به صورت کاربرگ است. اگر می‌خواهید در فضای آنلاین برای کسب و کارتان لید (یاسرنخ فروش) ایجاد کنید، حتما به لید مگنت نیاز دارید.

لیست ایمیل، آدرس مخاطبانی است که شما برای آن‌ها ایمیل ارسال می‌کنید. اما سؤال اینجاست که چطور باید این لیست را تهیه کرد و چرا این لیست اهمیت دارد؟ در همین راستا قصد داریم در این مقاله اهمیت تهیۀ لیست ایمیل برای ایمیل مارکتینگ را بررسی کنیم و با ۸ راه جمع‌آوری لیست ایمیل آشنا شویم. لیست ایمیل می‌تواند با استفاده از یک سرویس ایمیل مارکتینگ ایجاد شود. زمانی که یک سرویس ایمیل مارکتینگ انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید یک دکمه‌ی عضویت، یک صفحه‌ی فرود و یک فرم در اختیار شما قرار می‌دهد. تمام این ویژگی‌ها زمانی که بخواهید لیست ایمیل بسازید یا لیست موجود را توسعه دهید به کمک شما می‌آیند. همان‌طور که در بخش قبل اشاره کرده‌ایم، برای ساخت آهنربای سرنخ فروش، روش‌های متعددی وجود دارد.

تمرکز شما باید بر روی افرادی باشد که احتمالش زیاد است تبدیل به خریدار شوند. همواره درباره نیازهای آن ها اطلاعات کسب کنید تا بتوانید محصول مناسب را برای آنها تولید کنید که چالش های روزانه آنها را بر طرف می کند. در ادامه یک نمونه پیشرفته از ایمیل بازاریابی دوباره (ریتارگتینگ) را می بینید که بر اساس جستجوها و بازدیدهای اخیر کاربر از محصولات مختلف شخصی‌ سازی شده است. در شبکه‌های اجتماعی یا موتورهای جستجو، الگوریتم‌ها تعیین می‌کنند که چه محتوایی به چه کسانی نمایش داده شود، و ممکن است در هر زمان تغییر کنند. اما وقتی لیستی از سرنخ‌های مستقیم دارید، مستقیماً به آن‌ها دسترسی دارید و نیازی به تکیه بر الگوریتم‌های متغیر شبکه‌های اجتماعی یا موتورهای جستجو ندارید.

استفاده از لید مگنت (Lead Magnet) برای جمع آوری ایمیل

ما تجربیات دیجیتال را

در واقع حتی از این دو نوع محتوا قوی تر هم هستند چون یک مولفهدیگر به نام فوریت دارند. اینفوگرافیک از انواع محتوایی است که شاید تصور کنید برایجذب ترافیک به سایتتان مفید است اما این نوع محتوا به عنوان لید مگنت آموزشی همبسیار خوب عمل می‌کند. یکی ازروش‌های ساختن چنین لید مگنت‌هایی، قفل کردن نیمه دوم یک پست وبلاگی است. می‌توانیدبا استفاده از یک الگوی آماده و قابلیت قفل کردن محتوا چنین لید مگنت‌هایی رابسازید.

در صورتی که این مطلب برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. این چهارچوب ها می توانند به شکل پیشنهاد (مانند مثال زیر) ، وبسایت ها ، اطلاعات گرافیکی یا هر چیز دیگری که در آن میزان زیادی خلاقیت به کار رفته باشد ، ارائه شوند. برخی لید مگنت‌ها نیازی به آموزنده یا مفید بودن ندارند وفقط سرگرم کننده هستند. یک مثال از این موضوع بیزنسی به نام  The Hustle است که هر روز صبح ایمیل‌هایی جذاب و سرگرم کننده حاوی مهم تریناخبار تکنولوژیکی و بیزنسی برای کاربران ارسال می‌کند. برخی خبرنامه‌های ایمیلی آنقدر مفید و قدرتمند هستند که می‌توانندبه عنوان لید مگنت عمل کنند. اگر یک راهنمای طولانی و جامع دارید که کاربران شما به آنعلاقمند هستند، می‌توانید یک نسخه خلاصه شده از آن را به لید مگنت تبدیل کنید.

در اینجا چند راهبرد برای اطمینان از جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتریان وفادار آمده است. به هر حال بیشتر افراد قبل از خرید به صورت آنلاین در وب‌سایت‌های مختلف جستجو می‌کنند، بنابراین در حالیکه مخاطبان در جستجوی معامله بهتر هستند، تعیین موقعیت شغلی شما برای جذب مشتری بسیار مهم است. اصولا استفاده از لید مگنت به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی برای یک برند مزایای زیادی دارد که در ادامه مشاهده خواهید کرد. من ۱۰ نمونه از جلب توجه های برتر را از صنایع مختلف برای شما معرفی کردم. با جلب توجه مناسب ، می توانید تمام مشتریان ایده آل خود را به دست آورید.

به همین دلیل است کهمتخصصان ایمیل مارکتینگ از تقسیم بندی لیست ایمیل برای افزایش چشم گیر کاراییکمپین های ایمیل خود استفاده می کنند. شما برای افزایش فروش و موفقیت بیشتر خود لازم است لیست ایمیل تان را افزایش دهید. در این قسمت از آموزش ساخت لیست ایمیل روش های افزایش آن را به شما نشان خواهیم داد.

هدف اصلی ما، ارائه آموزش حرفه‌ای و کامل درباره وردپرس به عنوان یکی از برترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان است. تیم مدیر وردپرس تلاش می‌کند تا بهترین افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس را انتخاب کرده و آموزش جامعی را در مورد آن‌ها ارائه دهد. در این موضوع که شبکه های اجتماعی بسیار مهم هستند و شما باید تمام تلاشتان را برای دستیابی به مخاطبان بیشتر انجام دهید، شکی نیست. برای شروع یک صفحه فرود طراحی کنید که خبرنامه شما را تبلیغ کند، و سپس برای هر لید مگنت جدیدی که ایجاد می‌کنید یک صفحه فرود جداگانه بسازید. مثلا یک صفحه فرود فقط برای گرفتن کتاب رایگان، یک صفحه برای تخفیف روی محصول و غیره .

اگر منابع قابل توجهی را برای کسب ترافیک صرف کرده اید، اگر نحوه جذب مشتری را به درستی انجام ندهید، ممکن است بیشتر منابع صرف شده خود را هدر دهید. اول از همه، یک آهنربای سرنخ خوب باید باارزش باشد و به مشتریان بالقوه ارزش واقعی ارائه دهد. بنابراین، بهتر است سعی کنید برای مشتریان احتمالی جهت دسترسی به آهنربای سرنخ اصلی راه آسانی را فراهم کنید.

برای این کار باید برندهایی را شناسایی کنید که با شما مخاطبان مشابهی دارند و (ترجیحاً) رقیب مستقیم شما نیستند. مطالعات موردی از جمله محبوب ترین تکنیک های بازاریابی به حساب می آیند و ۶۳% از بازاریابان معتقدند مطالعات موردی واقعا می توانند یک استراتژی بازاریابی موثر باشند. اگر منابع زیادی را صرف به دست آوردن ترافیک کرده اید ، در صورتی که به نحو درست کار را انجام ندهید بیشتر منابع خود را بدون نتیجه از دست خواهید داد. همچنین می‌توانید آموخته‌های خودتان از سایر اینفلوئنسرهایصنعت را با گردآوری نکات مهم سخنرانی‌ها یا کتاب‌های آنها به اشتراک بگذارید. می توانید با ارائه یک رونوشت (متن سخنانی که در ویدیو گفتهشده) از ویدیوها، آنها را تغییر کاربری دهید.

با یک آزمون تعاملی و سرگرم‌کننده‌ی هوش مصنوعی، مشتریان بالقوه‌ای با کیفیت جذب کنید که مشتاقند به جامعه شما بپیوندند و در پیشنهادات شما سرمایه‌گذاری کنند. نمونه ها اغلب در صنعت زیبایی به عنوان نوعی لید مگنت استفاده می‌شوند. این شیوه به خوبی در این زمینه عمل می‌کند؛ زیرا نمونه ها به راحتی می‌تواند رضایت فوری مخاطبان شما را جلب کند. قبلاً اشاره شد که ای‌بوک به دلیل طولانی بودن، لید مگنتچندان خوبی محسوب نمی‌شود. همچنین گفتیم که راهنماهای جامع بدون قفل و رایگانابزار بسیار مفیدی برای جذب ترافیک به سایت شما هستند. هر چند بسیاری از افراد ویدیو را برای آموزش و یادگیریترجیح می‌دهند، اما عده زیادی مطالعه و خواندن متن را بیشتر می‌پسندند.

اصلا هم مهم نیست با چه قدرتی محصولات‌تان را به سمت آنها پرتاب کنید، زیرا احتمالا به مشتری تبدیل نمی‌شوند. لید مگنت یک ابزار قدرتمند برای جذب مخاطبان و بهینه‌سازی فرآیند فروش است. با طراحی و اجرای یک لید مگنت حرفه‌ای، می‌توانید سیستم فروش خود را تقویت کرده و آموزش فروش تیم خود را به سطح جدیدی ارتقا دهید. اگر می‌خواهید درباره طراحی قیف فروش یا استفاده از لید مگنت بیشتر بدانید، می‌توانید از خدمات آموزش در محل شرکت یا کوچینگ فروش ما بهره‌مند شوید. نسخه های آزمایشی رایگان  (استفاده ی آزمایشی از محصول قبل از خرید آن) معمولا توسط شرکت های نرم افزاری به عنوان روشی برای جلب توجه کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. و برای ایجاد یک لیست ایمیل مفید و کارآمد ، به یک جلب توجه نیاز دارید.

نمونه ای از  ایمیل هایی که اینستاگرام برای کاربرانش می فرستد را در تصویر زیر مشاهده می کنید. ممکن است شنیده باشید که فیس بوک ۱.۴ میلیارد و توییتر ۱۰۰ میلیون کاربر دارد اما چیزی که ممکن است نشنیده باشید آمار تعداد افرادی است که هر روز ایمیل خود را چک می کنند. ایمیل به شما اجازه می دهد که مستقیماً و بدون دخالت هیچ سیستم رتبه بندی با کاربران ارتباط برقرار کنید. به بیان دیگر، ما مدرسۀ به‌روز و آنلاین تبلیغات و بازاریابی هستیم و هدفمان آگاهی‌بخشی، آموزش و تحلیل تبلیغات و بازاریابی به زبانی ساده است. برای پاداش، برندها معمولاً تخفیف‌های ویژه، ارسال رایگان، نمونه محصولات، یا هدایای برند دار ارائه می‌ دهند.

ایمیل‌های پیگیری: پرورش سرنخ‌هایتان

با این حال توصیه ما این است که تمرکز و تلاش خود را بر روی چیزی بگذارید که نتایج بالاتری را حاصل می کند. لیست ایمیل یک لیست مخصوص شامل نام و آدرس ایمیل افرادی است که به شما اجازه داده اند به روز رسانی ها و تبلیغات کسب و کار خود را برای آنها ارسال کنید. از طرفی به مزایا و پیشنهادهایی که شما می‌توانید ارائه دهید فکر کنید. نقطۀ اشتراک این دو، همان چیزی است که کسب‌وکار را در جمع‌آوری سرنخ موفق کرده و مشتری را به تعامل ترغیب می‌کند.

به‌عنوان‌مثال یک سایت گردشگری کمپینی تحت عنوان «بهترین شغل دنیا» ایجاد کرده است و جایزه آن سفر به یک منطقه‌ی توریستی فوق‌العاده و نوشتن درباره‌ی آن به مدت یک سال است. جایزه‌ای که ممکن است تنها یک‌بار در طی عمر نصیب یک فرد شود و همین مورد، آن را جذاب می‌کند. این سایت گردشگری با این روش نه‌تنها افراد زیادی را به سایت خود جذب کرد، بلکه از طریق رسانه‌های مطرح مورد پوشش خبری واقع شد. همچون جلسات تمرینی با ورزشکاران شناخته‌شده، ملاقات با افراد معروف جامعه و مواردی ازاین‌دست. مطالعه‌های موردی، از دیگر مثال‌ها است که به خوبی می‌تواند کاربر را تشویق کند و یک ایده عالی برای ساخت آهنربای سرنخ فروش باشد.مطالعه موردی (Case Study) در حقیقت نمونه‌هایی از زندگی واقعی است. منظور از مطالعه موردی، اشخاص و مشتریانی هستند که از محصول و یا خدمات شرکت شما استفاده کرده‌اند و نتیجه برای آنها رضایت‌بخش بوده است.

این روش به این دلیل خوب عمل می‌کند که از نظر مخاطب کتابفیزیکی نسبت به ای‌بوک ارزش بیشتری دارد. بنابراین ارائه این کتاب‌ها به صورترایگان، یک اقدام بسیار موثر خواهد بود. بسته به نوع مخاطبین مورد نظرتان، صوت‌های قابل دانلود هممی‌توانند لید مگنت‌های فوق العاده‌ای باشند. شاخص وبلاگ نویسی مهمان (Giant Guest Blogging Index) از چنین لید مگنت‌هایی است که بهدلایل مختلف موفق شد.

برای موفقیت ایمیل مارکتینگ باید به ۲ نکتۀ مهم درخصوص لیست ایمیل توجه داشته باشید تا از هدررفتن بودجه و زمان جلوگیری کنید و به نتیجۀ دلخواه‌ خود برسید. ساخت آهنربای لید خود مقوله‌ای گسترده است که در قالب یک مقاله کوتاه نمی‌گنجد. اما در این بخش به طور خلاصه به نحوه ساختن لید مگنت اشاره کردیم تا با روش های ساخت آهنربای لید آشنا شوید. برای بسیاری از مالکین وب سایت ها و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine…

با این حال، ایجاد آهنرباهای سرنخ باکیفیت برای ارائه ارزش واقعی به مشتریان بالقوه اهمیت زیادی دارد. بنابراین، رعایت نکات ذکر شده در این مطلب می‌تواند به شما در ایجاد یک لید مگنت تاثیرگذار کمک کند. به علاوه، می‌توانید با جذب سرنخ‌های بیشتر نرخ تبدیل‌تان را افزایش دهید. همانطور که می‌بینید لید مگنت‌ها اهمیت زیادی دارند، زیرا باعث تولید سرنخ‌های بیشتر و افزایش نرخ تبدیل می‌شوند. بنابراین، برخورداری از یک آهنربای سرنخ خوب باعث می‌شود که مشتریان بالقوه در ازای ارائه اطلاعات تماس‌شان اطلاعات ارزشمندی را دریافت کنند.

استفاده از تبلیغات فیسبوکی را برای این کار قویاً توصیه می‌کنیم چون امکانات هدف گیری فیسبوک بسیار قوی تر از سایر کانال‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی است. فقط مطمئن شوید که از این ۷ مرحله جهت بهینه سازی آگهی‌های فیسبوک برای افزایش تبدیل پیروی می‌کنید. به عنوان مثال اگر مخاطب مورد نظر شما زمان زیادی برایمشاهده ویدیو یا خواندن مطلب ندارد، می‌تواند هنگام رانندگی یا در مسیر رفت و آمدبه محل کار به این فایل‌های صوتی گوش کند. اما وقتی ازآن برای قسمت پرورش قیف فروش استفاده کنید (تا به افراد اطلاع بدهید که چرا بایداز شما خرید کنند)، بهتر کار می‌کند.

این روش‌ ها به تقویت ارتباط با شنوندگان و افزایش تعامل با آن‌ ها کمک می‌کند. پس از شناسایی برندهای مناسب برای همکاری، باید نحوه‌ همکاری را مشخص کنید. ساده‌ ترین روش این است که خبرنامه‌ های یکدیگر را به مخاطبان خود معرفی کنید. اما یک روش تأثیرگذارتر می‌ تواند اجرای یک کمپین مشترک باشد، مانند تولید ویدئو، کتاب الکترونیکی یا برگزاری یک وبینار. این کار از پیدا کردن لیست ایمیل فیک بسیار بهتر عمل می کند و برای شما مخاطبانی را بدست می آورد که در آینده با کسب و کار شما تعامل خواهند داشت. لیست ایمیل رایگان یا لیست ایمیل فیک مجموعه ای از آدرس های ایمیل است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گرد تا از آنها برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی یا اطلاع رسانی خود استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا