لینکدین مطمئن است که با قابلیتهای جدیدش میتواند تیک تاک و اینستاگرام را شکست دهد!
از شکستن فرایندهای رایج اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب و کارهای B2B برای تولید محتوایی متفاوت، اصیل و مفید نترسید. در عوض، از انواع رسانهها برای درگیر کردن مخاطبان با پیام خود استفاده کنید. اولین گزارش جهانی اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب و کارهای B2B که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. به نظر من، تبلیغات در لینکدین میتواند برای بسیاری از کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای «B2B» بسیار اثرگذار باشد. چون با وجود اینکه تعداد مخاطبان لینکدین کمتر از اینستاگرام است ولی از نظر کیفیت، یک سر و گردن از دیگر شبکههای اجتماعی بالاتر هستند. اکنون که فروردین سال ۱۴۰۱ است، ما در لینکدین حدود هفت هزار فالوور داریم و جالبتر اینکه میدانیم دنبال کنندگانمان در چه حوزهای کار میکنند، چه تخصصی دارند، در چه شرکتهایی مشغول به کار هستند و … .
او بهعنوان یک متخصص بازاریابی عملکردی بهمدت ۵ سال، با تیمهای بازاریابی برای برنامهریزی، ایجاد و راهاندازی کمپینهای بازاریابی دیجیتال در کانالهای مختلف همکاری کرده است. خانم جهانگرد در دیجیکالا تولید محتوا میکند و ۲۹ هزار نفر فالوور دارد. فعالیت ایشان منظم است و لحن محتوای متنی او در لینکدین طرفدار زیادی دارد. مونا دژبان در گروه اینفلوئنسرهای ایرانی لینکدین، گروه تولید محتوای خودش را دارد و با ۴۴ هزار فالوور در لینکدین فعال است. مزایای درآمدی کمپین را تعیین کنید، از جمله اینکه وب سایت چقدر ترافیک بیشتری دریافت می کند، چه تعداد مگ سئو سرنخ ایجاد میکند و چقدر نام تجاری شناخته شده است. اگر کمپین سودمند است، باید به طور مستمر با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید که برای هر دوی شما ایده آل است.
این کار ضروری است زیرا آنها درک بهتر و عمیقتری نسبت به ترجیحات و نقاط درد مخاطبان خود دارند. صرف نظر از زمان، محتوایی که با یک اینفلوئنسر ایجاد میکنید، باید معتبر، ارزشمند و مفید باشد. نوشتههای وبلاگ آنها را در شبکههای اجتماعی خود به اشتراگ بگذارید و یا زیر پستهایشان در اینستاگرام نظر بدهید. این سرمایه میتواند شامل موارد مختلفی از جمله تهیه تجهیزات و نرمافزارهای مناسب برای تولید محتوا باشد.
لیست اینفلوئنسرهای لینکدین فارسی
فهرست مطالب
قبل از آن، نگاهی به کاربردهای لینکدین مارکتینگ و شیوه ثبتنام در این پلتفرم برای کسب و کارها خواهیم داشت. وقتی بحث اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب و کارهای B2B و پیدا کردن این اینفلوئنسرها میشود، باید نگاه و جستوجوی خود را فراتر از شبکههای اجتماعی رایج جامعه گسترش دهید. متفکران، نویسندگان، سخنرانان، کارآفرینان و پادکسترهای شناختهشدهای را که به شیوههای مختلف به حوزه تخصصی فعالیت شما مرتبط هستند شناسایی کنید. اگرچه چنین شخصیتهایی ممکن است میلیونها دنبالکننده در اینستاگرام نداشته باشند، اما به احتمال زیاد مشتریهای بالقوه شما را با ایدهها و نوآوریهای پیشگامانه خود جذب کردهاند. با توجه به نکاتی که تا به اینجا گفتیم، شاید شما هم بهعنوان صاحب یا بازاریاب یک کسبوکار تمایل پیدا کرده باشید که یک کمپین B2B اینفلوئنسرمارکتینگ در لینکدین راهاندازی کنید. اینفلوئنسر B2B در لینکدین کسی است که در دستۀ کسبوکار شما فعالیت میکند و میتواند بر نظر افراد و سازمانهایی که محتوای او را در این پلتفرم دنبال میکنند، تأثیر بگذارد.
او طرحهایی را خلق میکند که شخصیت و ارزشهای واقعی یک برند را نشان میدهد. سحر محمدی بازاریاب و استراتژیست برند است و با ۲۰ سال تجربه در بازاریابی، مهارتهای خود را در برندسازی، تحقیقات بازار و توسعه هویت برند، از جمله ساخت هویت کلامی، تقویت کرده است. او هم اکنون بهعنوان طراح تجربه کاربر در دیجیکالا فعالیت می کند و مهارتهای برجستهای در حوزه های نویسندگی فنی، کپیرایتینگ و طراحی تجربه کاربری از خود نشان داده است. افراد مختلف، گروهی از افراد، برندها یا مکانها میتوانند نقش یک اینفلوئنسر را بازی کنند. فقط حرکت کنید، شرایط را مهیا کنید و به اینفلوئنسر لینکدین تبدیل شوید.
شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان… استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را… فراموش نکنید که اینفلوئنسر ممکن است دچار اشتباه شود و خواستههای شما را بهدرستی اجرا نکند. شما باید زمان کافی برای آموزش او در نظر بگیرید که متوجه شود چه چیزی جایگاه شما را به خطر میاندازد و به چه چیزی برای حفظ آن نیاز دارید.
اینفلوئنسرها در لینکدین معدنی از اطلاعات جدید در رابطه با مشاغل، کسب و کارها و تجربیات خود درباره ی نحوه رسیدن به موقعیت موفق کنونی را مردم به اشتراک می گذارند. افراد زیادی در لینکدین فعالیت دارند و دسترسی به همه آنها ممکن است برای کسبوکارها دشوار باشد. جریان مجموعهای از بهترین صفحههای شخصی و رسانههای لینکدین برای تبلیغ را بهصورت یکجا در اختیار شما میگذارد. پس اگر کسبوکار شما به مرحلهای رسیده است که «برند» در آن معنی یافته باشد، این تبلیغات برای شما مناسب است.
یکی از بهترین مزایای دنبال کردن اینفلوئنسرهای لینکدین این است که می توانید از تجربیات ارزشمند آن ها که باعث شده مسیر موفقیت را طی کنند، استفاده کرده و درس بگیرید. در جریان میتوانید صفحههای شخصی و رسانههای لینکدین را بر اساس معیارها و شاخصهای مختلف مثل نرخ تعامل بررسی کنید و بهترین گزینهها را برای کمپینتان انتخاب کنید. از جمله روشهای بازاریابی در لینکدین میتوان به انتشار محتوا، استفاده از لینکدین ادز، ایجاد وبینارها، و شخصیسازی لینکهای صفحه و پیام اسپانسری اشاره کرد. لینکدین به شما اجازه میدهد تا محتوای خود را به گروههای خاصی از کاربران که احتمال تعامل و توجه بیشتری دارند، ارائه کنید. با شناخت مخاطب به راحتی می توانید تشخیص دهید که کدام محتوا و تبلیغات جزء کدام دسته از اینفلوئنسرها قرار داردو می توانند روی آن محتوا تمرکز و تبلیغ انجام دهند و بیشترین بازدهی را داشته باشید.
آنها نظرات افراد تأثیرگذار دربارهٔ محصولات متفاوت را میخوانند و پیشنهادهایشان را میپذیرند. همکاری با اینفلوئنسرها در لینکدین یکی موثرترین روشها برای معرفی و ارتقای محصولات و خدمات است چون این افراد بهدلیل تخصص در حوزه کاری و ارتباطات قوی با جامعه مخاطبان اثربخشی بالایی روی نظرات این مخاطبان دارند. برگزاری وبینار و جلسات پرسش و پاسخ، انتشار محتوای رپورتاژ در صفحه اینفلوئنسر، مصاحبه با اینفلوئنسر و دعوت از او برای حضور در پادکست ازجمله روشهای متداول همکاری با اینفلوئنسرها در این شبکه اجتماعی است. لینکدین نیز مانند دیگر شبکههای اجتماعی، ماهیتی کاملا تعاملی دارد و بههمین دلیل است که لینکدین مارکتینگ را بهعنوان یکی از زیرشاخههای بازاریابی در شبکههای اجتماعی میشناسیم. این شبکه اجتماعی در ابتدا با هدف مرتبط کردن افراد در حوزههای شغلی مختلف، افزودن رزومه کاری و نمایش مهارتها و دستاوردها مورد استفاده قرار میگرفت.
دانلود آهنگ ریلز اینستاگرام – آموزش کامل و تصویری
بهعنوان یک دیجیتال مارکتر حرفهای، از عملکرد کمپین خود آگاه میشوید. جریان گزارشی کامل و دقیق از ایمپرشن کل پست، پراکندگی جغرافیایی و حرفهای مخاطبان و… در اختیار شما میگذارد. اگر اینفلوئنسری پست شما را لایک کند یا برای آن کامنت (نظر) بگذارد، پست شما در فید فالوورهای اینفلوئنسر هم نمایش داده میشود و در اغلب موارد، با ارسال نوتیفیکیشن به فالوورهای اینفلوئنسر اطلاع داده میشود. همچنین این امکان وجود دارد اینفلوئنسر با ریپست (همراه با نظر) پست شما را به مخاطبان خود نمایش دهد. تقویم محتوایی داشته باشید و به نظم و استمرار در تولید و توزیع محتوا توجه کنید. فعالیت مداوم در لینکدین میتواند تاثیر مثبتی روی رتبه وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد و شما را به مخاطبان بیشتری معرفی کند.
به عنوان مثال، اگر شما یک کارآفرین نوظهور هستید که میخواهید خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود معرفی کنید، روی به اشتراک گذاشتن بینش و دانش مرتبط با شغل خود تمرکز کنید. اگر یک کسب و کار B2B هستید که به دنبال ایجاد سرنخ هستید، مطالعات موردی و داستان های موفقیت مشتری را برجسته کنید. آقای دیاکو نوروزی، استراتژیست بین المللی بازاریابی و برند، با بیش از ۲۰ هزار دنبال کننده، مشاوره برندیگ شرکت های مختلف بوده و در صفحه ی لینکدین خود در رابطه با برندینگ، بازاریابی ،تبلیغات و … صحبت می کند. اینفلوئنسرهای لینکدین عمدتاً افرادی الهام بخش برای مشاغل، کار آفرینان و سایر زمینه های حرفه ای هستند. آنها محتواهایی انگیزشی برای کارجویان و نکاتی عملی برای صاحبان مشاغل را در لینکدین به اشتراک می گذارند.
مدافعان برند خود را پیدا کنید
اگر در اینستاگرام #لاکتیویا را جستجو کنید برخی از کلیپهای ساختهشده توسط اینفلوئنسرها برای ماست کاله را میبینید که هم با میکرو اینفلوئنسر و هم با ماکرو اینفلوئنسرها همکاری کردهاند. شما باید عملکرد خود را با سنجههای زیر بسنجید تا بدانید به هدف کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خود نزدیک میشوید یا در مسیر اشتباه گام برمیدارید. بررسی کمپین به شما کمک میکند تا اشتباههای خود را شناسایی کنید و عملکرد خود را در کمپینهای بعدی بهبود ببخشید. در حقیقت، شما باید نتایج را از روز اول تا روز آخر کمپین ارزیابی کنید تا بتوانید به آنچه که میخواهید، برسید. اگر برندی از بخت و اقبال کافی برخوردار باشد، احتمالا تعدادی شخص تأثیرگذار پیدا خواهد کرد که حاضرند به صورت رایگان برایش تبلیغ کنند؛ صرفا به این خاطر که به محصولاتش علاقه دارند.
نکته مهم دیگر، درک این واقعیت است که اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب و کارهای B2B به سادگی همکاری با یک بلاگر سبک زندگی نیست. اما این بدان معنا نیست که ما اصلا راهی برای تبلیغ کردن در لینکدین نداریم. چون میتوانیم با کمک اینفلوئنسرهایی که در لینکدین برای خودشان رسانهای دست و پا کردهاند پیام مورد نظرمان را به مخاطبانمان برسانیم. به زبان ساده، ماجرایی مثل تبلیغات در اینستاگرام، در لینکدین هم به راه است و ما باید به صورت دستی این تبلیغات را انجام دهیم. اگر میخواهید شناخت افراد از محصول یا خدمات خود بالا ببرید، تبلیغات لینکدین به شما کمک خواهد کرد.
به یاد داشته باشید که کاربران می توانند پروفایل های شخصی را دنبال کنند. به این ترتیب، آنها محتوای افرادی را می بینند که می خواهند از آنها بیاموزند اما به اندازه کافی برای ارسال درخواست اتصال نمی دانند. این امر دسترسی همه افرادی را که برای شرکت شما کار می کنند، از کارمندان سطح پایه گرفته تا مدیر عامل، بیشتر می کند.
۶. بودجهٔ کمپین خود را مشخص کنید
او همچنین در حوزههایی مانند کسب تخصص در فروش و بازاریابی، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی مبتنی بر داده، تبلیغات، تحقیقات بازاریابی و بازاریابی عملکرد هوش مصنوعی فعالیت میکند. مهسا سعادتی در حوزههای بازاریابی رسانههای اجتماعی، استراتژی، مشاور بازاریابی و مشاور دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد و به رشد کسبوکارها کمک میکند. شاید تصور کنید اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی دهانبهدهان یکی هستند؛ در هر دو حالت افرادی دیگر شروع به تبلیغ برند یا محصول شما میکنند. البته این دو روش بازاریابی شباهتهایی باهم دارند اما نباید از تفاوت بزرگ آنها غافل شد. در اینفلوئنسر مارکتینگ یک رابطه تنگاتنگ بین کسبوکار مربوطه و اینفلوئنسر شکل میگیرد و اینفلوئنسر موردنظر درازای دریافت هزینه، شروع به معرفی ارزشها و ویژگیهای کسبوکار میکند. اما بازاریابی دهانبهدهان بهصورت خودکار و بدون دخالت کسبوکار مربوطه اتفاق میافتد.
اینفلوئنسرهای لینکدینی چه افرادی هستند؟
خانم مونا دژبان با بیش از ۳۰ هزار دنبال کننده در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعال بوده و در گذشته با شرکت های بزرگی چون شیپور و فلایتیو همکاری داشته سئو مگ است. خانم دژبان در صفحه ی لینکدین خود در رابطه با تولید محتوا، استراتژی های لازم تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ صحبت می کند. خانم مهسا حافظی با بیش از۴۰ هزار دنبال کننده در لینکدین در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت داشته و با شرکت های مختلفی در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ ، لینکدین مارکتینگ و سئو همکاری می کند.
ساخت کمپین جدید
در این نوع تبلیغات، هدف اصلی شما این است مخاطبان محصول شما را بشناسند و بدانند چه چیزی ارائه میکنید تا بتوانید مراحل بعدی بازاریابی را پیش ببرید. کمپانی لوازم آرایشی و بهداشتی L’OREAL کمپینی به نام Are you in؟ یا «شما هم پایه هستید؟» ایجاد کرد. در آن به مناسبت رسیدن فالوورها به ۳۰۰ هزار نفر، کاربران باید کلمات و لحظاتی که با in شروع میشدند را در شبکههای اجتماعی خود منتشر میکردند. از سایر شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و حتی وبسایت خود برای رشد حضور در لینکدین استفاده کنید و در کانالهای مختلف، حساب کاربری خود را تبلیغ کنید. ۴.نخبههای صنعت خود را شناسایی کنید، با آنها در ارتباط باشید تا از اتفاقات حوزه کاریتان باخبر باشید.۵.ساختار و نوع محتوا باید متناسب با لحن لینکدین و شرایط پلتفرم آن و باهویت برند شما همخوانی داشته باشد. رعایت یکپارچگی بسیار مهم و حیاتی است و باید در تمامی بخشهای کسبوکارتان اعمال شود.
گری واینرچوک یا همان گری وی، یکی از معروفترین شخصیتها در دنیای امروز اینترنت و یک اینفلوئنسر لینکدین است. او چطور به چنین جایی رسیده است؟ واقعیت این است که او به طور مستمر محتواهایی را برای آموزش، سرگرمی و ارزش گذاشتن به میلیونها مخاطب خود در لینکدین به اشتراک گذاشته است. هرچه بخواهید بیشتر رشد کنید، باید بیشتر ارتباط برقرار کنید و محتوا به اشتراک بگذارید. بررسی کنید که سالی کراچک مدیر عامل و هم بنیانگذار شرکت الوست (Ellevest) چگونه اینفلوئنسر لینکدین شده است. در ادامه، چند نکته را بیان میکنیم که به شما کمک میکند جایگاه خوبی در لینکدین پیدا کنید و تبدیل به اینفلوئنسر لینکدین شوید. شما زمین بازی کمپین بازاریابی اینفلوئنسر و بازیکنان آن را در مراحل قبلی مشخص کردید.
راهکار مهم برای موفقیت بازاریابی لینکدین (۳۰ ترفند لینکدین مارکتینگ) جهت رشد کسب و کار
پیش از این که برای گفتوگو درباره همکاری با اینفلوئنسر اقدام کنید، توجه آنها را به طور ارگانیک جلب کنید. به عنوان مثال، آمار یا نمونههایی از پستهای وبلاگ آنها را در مقالات وبسایت خود استفاده کنید. این عالی نیست که اینفلوئنسری محصولات شما را توصیه کند که مشتریان فعلی و بالقوهتان از قبل او را دنبال میکردند؟ افزایش اعتبار اثرگذاری محتوایی که در همکاری با اینفلوئنسر ایجاد کردهاید؛ زمان زیادی طول میکشد. رسانه MediaPost در گزارشی، میزان متوسط بازگشت سرمایه در کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ را ۶٫۵ دلار به ازای هر ۱ دلار هزینه برآورد کرده که رقم قابل توجهی است.
مشاوران حرفه ای ما در پیام گستر آماده هستند تا برای راه اندازی CRM و بهبود کسب و کارتان به شما کمک کنند. به این ترتیب که شما زمان انتشار محتوا را با اینفلوئنسر یا اینفلوئنسرهایتان هماهنگ میکنید. فقط به او یادآور میشوید که قبل از انتشار محتوا آن را به شما بدهد تا پس از تایید شدن منتشر شود. ما در دیجیتالینگ بریف کمپین خودمان در کمپین جمعه سیاه را مرتب کردیم و در بازارچه دیجیتالینگ گذاشتیم تا به اندازه خودمان در طی کردن این گام به شما کمک کرده باشیم. در این بریف کمپین تمام چیزهایی که باید به گوش اینفلوئنسرتان برسانید دور هم جمع شدهاند. البته با پیشرفت کردن کاربرها جای آنها در این دستهها تغییر میکند؛ مثلا اگر چند سال گذشته جونیور بودند امسال در دسته سینیورها قرار میگیرند.
زمانی که نوبت به انتخاب از میان اشخاص تأثیرگذار میرسد، سعی کنید تا جای امکان به دنبال کسانی باشید که از مخاطبانی وفادار و با قدرت نفوذ بالا برخوردار باشند. بهعلاوه طرفداران و دنبالکنندههای آنها باید شبیه به مخاطبان برند شما باشند. همانند دستهٔ قبل، آنها هم در میان عامهٔ مردم از شهرت برخوردار نیستند، اما در حوزهٔ کاری خودشان حساب ویژهای رویشان باز میشود. اگر روی گزینه Edit Profile در بخش بالا و سمت راست حساب کاربری کلیک کنید، پنجره زیر برای شما باز میشود که در آن میتوانید اطلاعات حساب کاربری را در پروفایل تکمیل کنید.
هر کسب و کاری، صرف نظر از این که جامعه هدف مورد نظرش چیست با تمام توان برای جلب توجه مشتریان بالقوه خود تلاش میکند. شبکههای اجتماعی، وبلاگها و مجلهها، موتورهای جستوجو، ایمیل و هر فضای ارتباطی آنلاین دیگری مملو شده از محتوا و کمپینهای بازاریابی. پستهای آقای عبدالهی بیشتر در خصوص دیجیتال مارکتینگ و کپیرایتینگ و بازاریابی و فروش هستند و به اکثر موضوعات نگاه تحلیلی دارند و تعامل خوبی با مخاطبان دارد . از لینکدین به عنوان یک کانال قابل اعتماد و در عین حال نتیجه گرا برای دستیابی به مخاطبان هدف بیشتر استفاده میکند. این شرکت مشهور از طریق پلتفرم فوق، محتوای دارای استراتژی و مدیریت شدهای را منتشر میکند که منجر به افزایش تعامل با مخاطبان میگردد.
این تبلیغات بالاترین نرخ هزینه بهازای کلیک متوسط را دارند، بههمین دلیل مطمئن شوید که با احتیاط از آنها استفاده میکنید و محتوای شما با کیفیت است. با انتخاب این گزینه، یک منوی پایینافتادنی مشابه با تصویر بالا برای شما نمایش داده میشود که با انتخاب گزینه اول آن میتوانید صفحه جدید کسب و کار را در حساب کاربری لینکدین شخصی خودتان پست کنید. همچنین میتوانید از کارکنان سازمان، مشتریان یا دوستان بخواهید آن را دنبال کنند.
نحوه یافتن و کار با اینفلوئنسرهای B2B
این موضوع باعث شده لینکدین بیشتر از اینکه یک شبکه اجتماعی برای تعامل شخصیتهای حرفهای در حوزههای مختلف و پیدا کردن شغل باشد، به ابزار بازاریابی قدرتمندی برای بهبود چهره برند و افزایش درآمد تبدیل شود. در این آموزش از مجله فرادرس با بازاریابی در لینکدین و مفاهیم پایه آن آشنا میشوید و پس از آشنایی با اهمیت و کاربرد آن در بهبود آگاهی از برند و ایجاد مخاطب راغب (لید)، روشهای تبلیغات در لینکدین را یاد میگیرید. لینکدین مارکتینگ به استفاده از پلتفرم لینکدین برای ترویج و توسعه کسبوکارها گفته میشود. لینکدین، شبکه اجتماعی حرفهای است که بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و محیطی ایدهآل برای ارتباط با متخصصان و بهترینهای صنعتهای مختلف فراهم میکند.
با استفاده از این گزینه در بخش پروفایل، میتوانید مشتریهای بیشتری را سمت خود جذب کنید. برای بهینهسازی بودجه بازاریابی در لینکدین، باید بودجه خود را برای بخشهای مختلفی مانند بخش تبلیغات لینکدین، تولید، انتشار و توزیع محتوای خود مشخص کنید. برای بازاریابی در لینکدین، رعایت نکات کلیدی میتواند تاثیر بسزایی در موفقیت کسبوکارها داشته باشد. در اینجا چند نکته طلایی برای دستیابی به نتایج مطلوب در بازاریابی لینکدین آورده شده است. تبلیغات متنی و اسپانسری در لینکدین و بازاریابی از راههای ساده و مستقیم برای جذب توجه کاربران هستند.
برای مثال، در تبلیغات گوگل ادز شما باید به ازای هر کلیک هزینه آن را پرداخت کنید؛ درصورتیکه حساب شما شارژ نشود، بلافاصله تبلیغات شما ناپدید میشوند. – همیشه از موضوعات روز بازار کسب و کارتان استفاده کنید، یا سعی کنید موضوعاتی ایجاد کنید که متناسب با نیازهای افراد است. لینکدین قدرت نوشتن و به اشتراک گذاری را در نظر گرفته است، و برای همین پلتفرم انتشار محتوای خود را برای تمام کاربرانش عرضه کرده است.
همچنین مراقب باشید اینفلوئنسر موردنظر شما فالوئر تقلبی نداشته باشد، علاوه بر این برخی اینفلوئنسرها بیشتر از آنکه طرفدار داشته باشند، فالوئرهایی دارند که از آنها متنفرند. شما میتوانید لیست اینفلوئنسرهای اینستاگرام را در جریان (یکی از زیرمجموعههای یکتانت) ببینید. این لیست، به شما کمک میکند با بررسی نرخ تعامل، تعداد فالوورها و تعرفهٔ تبلیغات، بهترینها را انتخاب کنید.
۱۳ گام برای تدوین استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب و کارهای B2B
شما باید از قبل اهداف کمپین خود را مشخص کرده و بر اساس اهداف، رویکرد خود را تعیین کنید. این کار به شما کمک میکند میزان موفقیت کمپین خود را بسنجید و با اطلاعات دقیق، رویکرد خود را اصلاحکرده یا برای کمپینهای بعدی اقدام کنید. طبق بررسیهای سایت hutsuite در سال ۲۰۲۱، تقریباً دوسوم بازاریابها در ایالاتمتحده امریکا اینفلوئنسر مارکتینگ را در استراتژیهای تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ خود بهکاربردهاند. اینفلوئنسر مارکتینگ این روزها سر و زیادی به پا کرده است، تقریباً همه کسبوکارهایی که در فضای مجازی حضور دارند، به فکر انجام تبلیغات اینفلوئنسری هستند. روشی که البته نتیجه خوبی هم در بر دارد اما برای موفقیت آن باید نکاتی را در نظر داشت. مثل هر کمپین تبلیغاتی دیگری، این روش هم اصول و قواعد خاص خود را دارد که در این مقاله میخواهیم به آنها بپردازیم.
او با بیش از ۶ سال تجربه و انجام بیش از ۱۵۰۰ ساعت جلسه مربیگری فردی و گروهی، در برقراری ارتباط با مشتریان و مشاوره آنها برای دستیابی به اهداف حرفهای مهارت زیادی کسب کرده است. حسین موسوی بیشتر از ۱۲ سال است که در زمینه بازاریابی دیجیتال و تکنولوژی کار میکند. ایشان سابقه برنامهنویسی بکاند و فرانتاند هم دارد و در ایونتهای زیادی بهعنوان سخنران و مدرس و مربی شرکت کرده است. او در حال حاضر مدیرعامل آژانس دیجیتال مارکتینگ کانگورو است و از تکنولوژی برای جذب مشتریهای جدید استفاده میکند. ایشان فعالیت منظمی در لینکدین دارد و باتوجهبه موضوعهای تخصصی و دغدغههای شغلیاش محتواهای جالبی تهیه میکند.
تاثیر این روش بازاریابی براساس تخصص، شهرت و یا محبوبیت فرد اینفلوئنسر است. اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار به بازرایابی دهان به دهان شبیه است ولی بطور آشکار و صریح به تبلیغ محصول نمیپردازد. همه کارها و تلاشهای قبلی شما میتواند هدر برود اگر اینفلوئنسر مناسبی انتخاب نکنید. برای اینکه از کمپین خود نتیجه موردنظر را دریافت کنید، باید اینفلوئنسری انتخاب کنید که ارزشهای برند شما را درک کرده و بتواند آن را برای مخاطبان خود توصیف کند. برای مثال اگر شما یک برند مد اصیل دارید، نباید سراغ بلاگرهای فروشگاهی بروید.
اینفلوئنسر مارکتینگ روش منحصربهفردی در بازاریابی است که در آن به جای در نظر گرفتن سلایق و نیازهای دسته وسیعی از مخاطبان به نیازها و سلایق اینفلوئنسر توجه میکنند. این جلب اعتماد میتواند از طریق در اختیار قرار دادن رایگان محصول شرکت و یا دعوت از اینفلوئنسر به شرکت و یا کارخانه و یا سایر روشها باشد. مثل هر کمپین تبلیغاتی دیگری کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ هم میتواند جهت برآوردهکردن اهداف مختلفی اجرا شود.
۹۲ درصد مردم به توصیههای افراد نزدیکشان اعتماد دارند و ۷۲ درصد از مصرفکنندگان به نقد و بررسیهای آنلاین به اندازه توصیههای شخصی اعتماد میکنند. اگر به دنبال انجام یک تبلیغ با کیفیت در لینکدین (Linkedin) هستید، تا پایان این ماجرا با ما همراه باشید. همه این بینشها میتوانند به شما کمک کنند تا استراتژی خود را اصلاح کنید و جلوتر از منحنی باشید. هرگونه تغییر در محتوا یا زمان انتشار تبلیغاتتان، توسط ناشر بهسرعت پیگیری و به شما اطلاع داده میشود. اگر مطمئن نیستید که این تبلیغات برای شما مناسب است یا نه، همین حالا با ما تماس بگیرید. او در حال حاضر کارشناس ارشد یادگیری و توسعه در کانون ایران نوین است و ورکشاپهای متعددی را در شرکتهایی چون مپنا، داروسازی دکتر عبیدی، شرکت مبتکران و شرکتهای دیگر برگزار کرده است.
این افراد میتوانند برای برندها در حوزه کاری خودشان ارزش بیشتری ایجاد کنند. آیا مطمئن نیستید که کدامیک از شبکههای اجتماعی برای شما مناسب است؟ نگران نباشید! گوش دادن به شبکههای اجتماعی میتواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که مخاطب هدف شما در کجا درباره صنعت و برندتان صحبت میکند. بهعنوان مثال، اینستاگرام پلتفرم مناسبی برای برندهای زیبایی و مدرن به حساب میآید.
- با بهاشتراکگذاری فرصتهای شغلی و ارتباط با افراد حرفهای میتوانید نیروی کار مناسبی را برای کسبوکار خود پیدا کنید.
- اینفلوئنسرها بهطور معمول از میزبانی در رویدادهای آنلاین استقبال میکنند، چون فرصتی برای نمایش تخصص و تعامل بیشتر با مخاطبان است.
- تولید محتوا برای کمپین معمولاً بر عهده شخص اینفلوئنسر است؛ اما شما باید بهطور واضح و دقیق اهداف و انتظارات خود را توضیح دهید و از او بخواهید آنها را رعایت کند.
استفاده از هشتگ در صفحه کسب و کار، روش بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با دنبالکنندگان و تعامل بیشتر با پستها است. اولین قدم در بهینهسازی صفحه کسب و کار در لینکدین آن است که تصویر اصلی و تصویر پسزمینه مناسبی به پروفایل کاربری اضافه کنید. اگر در زمان ایجاد صفحه، تصویری در بخش لوگو اضافه نکردهاید، در این مرحله حتما اضافه کنید.
بهترین قسمت اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب و کارهای B2B این است که نیازی نیست نگران پیدا کردن جامعه هدف مناسب و جذب مخاطب مناسب باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید محصولات یا خدمات شما برای مخاطبان اینفلوئنسر مورد نظر مناسب است. سرمایه گذاری در تبلیغات لینکدین می تواند یک تصمیم ارزشمند برای کسب و کار شما باشد، اما مهم است که مزایای بالقوه آن را در مقابل هزینه ها سنجید.
سعی کنید این کمپین با کمپینهای دیگر همزمان نباشد تا دقت دادههای به دست آمده از نظارت و ارزیابی کمپین به بیشترین حد ممکن برسد. قبل از شروع کار روی کمپین، باید گفتوگویی واضح و شفافکننده درباره هرگونه تضاد احتمالی با اینفلوئنسر داشته باشید. در این دوره، شما هفت ساعت آموزش ویدیویی تجربه محور را پیش رو خواهید داشت که در هر گام با تمرینهایی که برایان تدارک دیده شده است قدمی واقعی برای حضوری حرفهای در لینکدین برخواهید داشت. در این میان، از پیشبینیها، اشتباهها، درسها و موفقیتهایمان در این کمپین برایتان گفتیم تا شما از نزدیک این ماجرا را تجربه کنید. نهایت تلاشمان را کردیم تا توضیحهایمان آموزشی و کاربردی باشند تا شما بتوانید توشهای پر حاصل از این ماجرا بردارید. به عنوان مثال، یک نگاه سریع به تجزیه و تحلیل شما ممکن است نشان دهد که عملکرد صفحه شما در حال کاهش است.
این هشتگ و این کمپین باعث محبوبیت و شهرت زیادی برای ترکیش ایرلاین شد. امیدوارم این مقاله به درک ابعاد مختلف نوشتن و گسترش شبکه به شما کمک کرده باشد، بویژه درباره اینکه چگونه تبدیل به اینفلوئنسر لینکدین شوید. حتما فعال باشید، زیرا لینکدین دائما به دنبال استعدادهای جدید است تا به عنوان اینفلوئنسر لینکدین معرفی کند. برای ارتباط با بازیگران اصلی در صنعت خود، باید عضو گروههای مرتبط در لینکدین شوید و عقاید خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این موارد میتوانند به شما کمک کنند تا یک همکاری موفق با یک اینفلوئنسر در لینکدین داشته باشید.
اولا اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ در لینکدین در سالهای اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. متخصصین آنلاین در این شبکه اجتماعی از محصول و خدمات شما نام میبرند و محتوای آنها اثربخشی بیشتری دارد. دوما، لینکدین بیش از ۶۰۰ میلیون عضو و ۳۰۰ میلیون عضو فعال دارد و بزرگترین شبکه حرفهایهای کسبوکار در دنیا است. این روزها استفاده از اینستاگرام برای کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ به کاری مرسوم بین برندهای مختلف تبدیلشده است. شما باید بسته به علایق مشتریانتان، ارزشهای پیشنهادی برندتان و اهدافی که در نظر دارید، بهترین پلتفرم شبکه اجتماعی را انتخاب کنید.
بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. در ادامه این مطلب از مجله فرادرس، به چند پرسش پرتکرار در مورد آن پاسخ میدهیم. با توجه به اهمیت ساخت و تکمیل پروفایل لینکدین، مطلبی در همین خصوص در «مجله فرادرس» تهیه و تدوین شده که مطالعه آن را به شما پیشنهاد میکنیم.
لینکدین مردم را تشویق میکند تا تبدیل به چهرههای شاخص صنعت شوند و به همین منظور برنامه اینفلوئنسری لینکدین را منتشر کرده است. این برنامه واکنش گستردهای را از جانب بیل گیتس، ریچارد برانسون، آیان برمر و بسیاری دیگر از رهبران فکری دریافت کرده است. اما با این حال، برای گرفتن عنوان اینفلوئنسر از لینکدین باید حضور مستمری در لینکدین و حوزه تخصصی خودتان داشته باشید. این فاکتورها میتوانند به شما کمک کنند تا اینفلوئنسر مناسبی را برای همکاری در این پلتفرم انتخاب کنید. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،…
در اولین مرحله باید یک حساب کاربری برای کسب و کار در لینکدین ایجاد کنید. پاسخ شما به سوالاتی از این دست، اهداف نهایی استراتژی ایفلوئنسر مارکتینگ را تعیین میکند. اطمینان حاصل کنید که اهداف شما دقیق، قابل اندازهگیری و واقعبینانه هستند. از تعیین اهداف غیر قابل اندازهگیری، غیر عملی یا خیلی کلی و عمومی مانند «افزایش آگاهی از برند» یا «حفظ مشتریان بیشتر» خودداری کنید. بیایید فرض کنیم که شما صاحب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ هستید و به دنبال یک ابزار مناسب و قابل اطمینان برای تحقیق کلمات کلیدی میگردید. یک روز در فیسبوک تبلیغی درباره ابزاری میبینید که خود را غنی از ویژگیهای متنوع توصیف میکند.