لینکسازی چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟
آیا صفحهای که به شما لینک میدهد، در گوگل دارای رتبه است؟ اگر چنین است، آن پیوند تأثیر بزرگی بر رتبهبندی شما خواهد داشت. در واقع، اعتبار صفحهای که به شما لینک میدهد بیش از هر عامل دیگری اهمیت دارد. گوگل به جای تجزیه و تحلیل محتوای یک صفحه، به تعداد افرادی که به آن صفحه لینک دادهاند نگاه کرد. برای سفارش آنلاین سئوی پیشرفته کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پیشرفته ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
در کنار این فعالیت ها، کلیه خدمات مرتبط و ابزارهای لازم نیز ارائه می گردد. ارائه ابزارهایی همچون خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی و همچنین خدمات مرتبط با شبکه های اجتماعی همچون مدیریت پیج اینستاگرام از دیگر خدمات این مجموعه می باشد. همچنین می توانید با خرید پنل پیامک سئوسل، اس ام اس مارکتینگ را نیز با حداکثر قدرت آغاز نمائید. برای مشاهده محتوای آموزشی و کاربردی در حوزه های مرتبط کافیست به وبلاگ سئوسل مراجعه نمائید. در صورت افزایش لینکهای ورودی به سایت شما، کم کم کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه کرده و آمار بازدیدکنندگان افزایش پیدا میکند.
لینکهای فالو برای منابع معتبر و قابلاعتماد استفاده میشوند، اما اگر به سایتی نامطمئن یا تبلیغاتی لینک میدهید، بهتر است از نوفالو استفاده کنید. بکلینکهایی که از سایتهای بیکیفیت، غیرمرتبط یا روشهای غیرطبیعی دریافت میشوند، بهعنوان لینکهای اسپم شناخته میشوند. استراتژی همچون اثر انگشت انسان است و برای هر سایتی می تواند کاملا یونیک و یکتا باشد. اما تمامی استراتژی ها و فعالیت ها لازم است بر پایه یک سری از اصول پیاده سازی شوند تا ریسک فعالیت های لینک سازی کاهش یابد.
آیا پاوربانک جایگزین شارژر است؟ بررسی باورهای نادرست درباره شارژ گوشی
فهرست مطالب
با بررسی زبان و هاست سایتها میتوانید تشخیص دهید کدام سایت برای لینک سازی خارجی شما مناسب خواهد بود. در دنیای اینترنت، مدیران سایت و سئوکاران برای ارتقا رتبه سایت باید اقدامات و راهکارهای مختلفی را انجام دهند که هر کدام تأثیر جداگانهای بر رشد و پیشرفت سایت خواهند داشت. یکی از مهمترین اقدامات، لینکسازی خارجی است که در دنیای آموزش سئو یک سرفصل جداگانه به آن اختصاص داده میشود، لینکسازی خارجی است. لینکسازی خارجی دقیقاً چیست؟ چه تأثیری بر سئو سایت خواهد گذاشت؟ در انجام لینکسازی خارجی باید چه مواردی را در نظر گرفت؟ با ما همراه شوید تا در این مطلب به طور جامع با این مسئله در دنیای سئو آشنا شویم.
برای ساخت سایت خودتان آماده اید؟
مانند دیگر بخشهای سئو، ابزارهای متعددی برای بررسی لینکها وجود دارند که مهمترین آنها را در این مقاله معرفی کردیم. این ابزارها عمدتا رایگان نیستند، اما میتوانید از نسخههای رایگان آنها با امکانات و محدودیت زمان استفاده کنید. فراموش نکنید که لینک سازی خارجی ، یک فرآیند زمانبر است که پیش از هر چیز باید بر توسعه روابط انسانی و کاری شما با دیگر سایتها و نیز بهبود تجربه کاربری، متمرکز باشد. استفاده بهاندازه از لینک خارجییکی از مهمترین اصول لینک سازی خارجی، توجه به تعداد لینکها در یک محتواست.
همه سایت های لینک دهنده به این دو سایت نیز از نظر اعتبار و ارزش یکسان هستند. فرض کنید سایت A و سایت B هردو در فاکتور های رتبه بندی یکسان هستند و سایت A دارای یک بک لینک خارجی می باشد در حالی که سایت B هیچ بک لینکی ندارد. سایت A دارای رتبه بهتری در موتور های جستجو می باشد چرا که کیفیت و قدرت از سایت بک لینک دهنده به این سایت هم انتقال یافته است. بطور معمول زمانیکه در حال ایجاد یا تهیه بک لینک از سایت ها هستیم تنها به تعداد بک لینک ها، میزان اعتبار و جایگاه آن ها توجه میکنیم ولی این مسئله به تنهایی پاسخگوی ما برای انتخاب بهترین گزینه نیست. میزان لینک دهی سایت به سایت های دیگر نیز باید مورد توجه ما قرار گیرد. عصاره لینک یا همان Link Juice اصطلاحی در علم سئو می باشد که به کیفیت و قدرتی که سایت ها توسط لینک های خارجی و داخلی کسب می کنند، اشاره می کند.
با استفاده از Semrush می توانید با یک کلیک رتبه صفحه (“PageRating”) را بررسی کنید. فقط کافی است تا URL را در Semrush قرار دهید و “امتیاز اعتبار صفحه” آن را بررسی کنید. در دام مزرعه لینک، خرید بکلینک یا PBN نیفتید و وسوسه نشوید که یک شبه راه صد ساله را بروید. البته، خرید مستقیم از طریق گزینه «خرید اینترنتی» هم در افزایش بازدید سایت شما تاثیر خواهد داشت. اسپاتیفای Spotify، گوگل پادکست Google Podcasts و شنوتو چند نمونه از رسانهها و پلتفرمهای محبوب پادکست هستند که برای بکلینک بسیار مناسب هستند. لینک جویس در اصل به میزان اعتبار منتقل شده از یک صفحه از سایت مبدا به صفحه ای در سایت مقصد میگوییم.
شما میتوانید با ارتباط گرفتن با سایتها یا شبکههای اجتماعی با کسبوکارهای مرتبط، شبکهای برای لینکسازی بسازید. الگوریتمهای گوگل روزبهروز هوشمندتر میشوند و سایتهایی که از روشهای مصنوعی یا اسپم برای دریافت بکلینک استفاده میکنند، بهراحتی شناسایی شده و جریمه میشوند. بنابراین، باید استراتژی لینکسازی را به گونهای تنظیم کرد که طبیعی به نظر برسد. یکی از اشتباهات رایج در لینک سازی خارجی استفاده از انکرتکستهای نامرتبط و عمومی مانند اینجا، این مطلب و موارد مشابه است.
بعضی وقتها نیز با پرداخت هزینه اقدام به خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی برای لینک بیلدینگ خارجی خواهد کرد. در حقیقت لینک سازی خارجی، یکی از مهمترین بخشهای مسیر سئو خارجی است که وبمستران به آن توجه ویژه دارند. با شناخت این مفهوم، متوجه خواهید شد که اگر اکسترنال لینک بیلدینگ به صورت درست و اصولی پیادهسازی شود، میتواند نتایج مثبت برای وبسایت شما به همراه داشته باشد.
وبلاگ نویسی چیست؟ آموزش وبلاگ نویسی و کسب درآمد از آن
پیش از این قبلا در مطلب ویژگی های بک لینک خوب و اصولی در این مورد شرح کاملی داده ایم. با دانستن این موارد، خیالتان از بابت رعایت اصول در لینک سازی راحت خواهد بود. لینک سازی اتوماتیک در وردپرس با استفاده از افزونه مگ سئو Automatic SEO Links انجام می شود.
لینکدهی به مطالب مرتبط
لینک سازی داخلی و خارجی جزو مهمترین استراتژی های سئو هستند که باعث بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شوند و نرخ ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت می کنند. به کمک لینک سازی می توان موتورهای جستجو را متوجه ساختارمند بودن صفحات سایت کرد و اعتبار صفحات را افزایش داد. تمرکز بر تولید محتوای باکیفیت، شناخت مخاطب هدف و بهبود لینکهای داخلی میتواند ترافیک سایت را افزایش داده و برند شما را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهد. لینک داخلی (Internal Link) لینکی است که از یک صفحه در وبسایت شما به صفحه دیگری در همان سایت هدایت میکند. یکی از مهمترین اصول و قواعد در لینک سازی خارجی، توجه به اعتبار سایت است.
محتوایی که شما آن را به مخاطبان لینک میدهید باید مرتبط با موضوعی باشد که در حال مطالعه آن هستند و احتمالا اطلاعات دقیقتری مانند آمار در اختیار آنها قرار خواهد داد. بک لینکها تاثیر بسیار زیادی در ارتقا رتبه سایت شما دارند و میتوانند سایت شما را به صفحات اول گوگل هدایت کنند. از لحاظ گوگل وقتی یک سایت در محتوای خود به شما اشاره میکند یعنی اعتبار و جایگاه شما قابل قبول است در نتیجه گوگل نیز امتیاز مثبتی برای شما در نظر میگیرد. لینک سازی داخلی چیزی است که شما به عنوان صاحب سایت میتوانید برای کنترل کاربران و گوگل از آن استفاده کنید.
بک لینک ها از سوی موتور جستجوی گوگل به عنوان سیگنالی مثبت جهت سنجش اعتبار یک صفحه شناخته می شوند. با پیوند این صفحات به صفحات دیگر می توانید بخش از اعتبار آن را انتقال دهید. لینکسازی داخلی یا Internal Links یکی از مسائل مهم در سئو آن پیج و به مفهوم پیوندهایی جهت ایجاد ارتباط یک صفحه با صفحه دیگر است. به عبارتی، این پیوندها جهت مرتبط کردن صفحات مربوط به یک دامنه مشخص کاربرد دارند. پیوندهای داخلی ضمن هدایت کاربر به صفحات دیگر و کمک به ربات های جستجو جهت یافتن صفحات جدید به بهبود سئوی داخلی سایت کمک می کنند. برای تسلط بر اصول لینکسازی و تدوین یک استراتژی سئو مؤثر، شرکت در یک دوره سئو جامع و حرفهای توصیه میشود.
در این زمینه گوگل معتقد است اگر در مقاله یا صفحه ای به اندازه بالایی لینکسازی شود، به عنوان یک تلاش برای تقلب در رتبه بندی تلقی می کند. تنها در صورت وجود ارتباط محتوایی صفحات می توان به این صفحات لینک داد. پس در پاسخ به پرسش “چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم”، لینک دادن به این صفحات را از یاد نبرید. با لینک دادن به این صفحات گامی موثر برای اجرای قیف بازاریابی برداشته اید و درآمد بیشتری کسب می کنید. وقتی شخصی به وب سایت دیگری لینک میدهد، عملاً میگوید که منبع خوبی است؛ پس لینکها به عنوان رای اعتماد به یک صفحه نیز تلقی میشوند. در نتیجه پس از طراحی سایت اولین چیزی که باید در به سراغ آن بروید لینک سازی است.
نمونه کارها
هر کلمه کلیدی باید صفحه هدف (landing page) جداگانه ای داشته باشد تا گوگل متوجه شود که سایت به صورت تخصصی در حال فعالیت روی کلمه های مطرح شده است. ساخت لینک داخلی یکی از روش های معروف و مهمی است که میتواند تحول بزرگی در رتبه وب سایتها ایجاد کند. خوب است بدانید لینک سازی داخلی به معنی دور زدن قوانین گوگل نیست، بلکه روش بسیار ساده ای برای بهبود وضعیت سئوی سایت است. لینک سازی داخلی علاوه بر تاثیر خوبی که روی گوگل دارد، میتواند باعث بهبود تجربه کاربری یا (User Experience) نیز شود. لینک سازی داخلی به بیان ساده یعنی ایجاد ارتباط معنی دار بین صفحات یک سایت. این لینک ها به کاربران و به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار سایت را بهتر درک کنند.
- سایتهای محلی سایتهایی هستند که بازار آنها محلی و محدود به یک محدوده جغرافیایی مشخص است.
- هرچه اعتبار سایتی که به شما ارجاع میدهد بیشتر باشد، امتیاز شما در سئو نیز از طریق افزایش قدرت صفحه (Page Authority) و دامین (Domain Authority) افزایش مییابد.
- همان طور که می دانیم، در سئو سایت برخی موارد ذهنی هستند و برخی دیگر عینی.
- خودتان را به جای او قرار دهید؛ در هر قسمت از محتوا که فکر می کنید توضیح بهتر می تواند برای او مفید باشد لینک سازی انجام دهید.
- پیشنهاد میکنیم مقاله «انکرتکست چیست؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.
- برای این منظور میتوانید از ابزارهایی مانند Sucuri SiteCheck ،Moz Spam و NetPeak Checker استفاده کنید.
لینکسازی از طریق نظرات و بررسیها
بهاینترتیب، گوگل نیز بهتر متوجه ارتباط محتوای شما با محتوای مقصد شده و رتبه بهتری به شما میدهد. به شرطی که اصول لینک سازی خارجی بهدرستی رعایت شوند، این تکنیک، تاثیرات مثبت فراوانی بر سئو، نرخ کلیک و رونق کسبوکار شما خواهد داشت. یکی از موثرترین و حرفهایترین روشهای لینکسازی داخلی، مدل پیلار-کلاستر (Pillar-Cluster) است.
معتبرترین صفحات وبسایت شما دارای بک لینکهای باکیفیت (پیوندهایی از صفحات خارجی) هستند که به آنها اشاره میکنند. بنابراین، اگر یک صفحه آرای زیادی داشته باشد، میتوان برخی از این اختیارات را منتقل کرد. هدف شناسایی صفحات معتبر وبسایت و لینک سازی داخلی در آنها این است که به طور استراتژیک این اختیار (یا ارزش پیوند) به صفحات دیگر منتقل شوند.
این ایده برای سایتهای فروشگاهی بسیار مفید است چون امکان اینکه شخصی به توضیحات محصول یا خدمات لینک بدهد بسیار پایین است. برای یادگیری روشهای صحیح ساخت کمپین رپورتاژ آگهی میتوانید در دوره سئو شرکت کنید. شرکت پایدار سامانه، نشاندهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار میگیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربهای بینظیر از خدمات بیمانند را فراهم آوریم.
پست مهمان
یکی از اشتباهات رایج این است که روی کلماتی مانند «اینجا»، «این مطلب» و غیره لینک بگذارید. در این صورت، خزندههای گوگل، چندان متوجه ارتباط مطلب شما با محتوایی که برای آن لینک ایجاد کردهاید، نمیشوند. لینک خارجی که به آن بک لینک نیز گفته میشود، یکی از اصلیترین عوامل موثر در سئوی خارجی سایت است. هرچه اعتبار سایتی که به شما ارجاع میدهد بیشتر باشد، امتیاز شما در سئو نیز از طریق افزایش قدرت صفحه (Page Authority) و دامین (Domain Authority) افزایش مییابد. هدف از ساختن یک لینک خارجی، ارجاع مخاطب به صفحهای دیگر برای ارائه توضیح و اطلاعات بیشتر یا برآورده کردن نیازی از اوست که امکان رفع آن در محتوایی که در حال مطالعه آن است، وجود ندارد.
فعالیت در سایتهای Web 2.0 و تأثیر آن در لینکسازی خارجی
لینک سازی خارجی به لینکی در یک وب سایت گفته میشود که کاربر را به هر دامنهای به غیر از دامنهی کنونی سایت و دامنهای که در آن قرار دارد، منتقل میکند. برای مثال ممکن است شما یک مقاله راجع به خواص میوه تازه در سایت خود منتشر کرده باشید و بخواهید یک فروشگاه آنلاین فروش میوه ارگانیک را به مخاطبان خود معرفی کنید. در این حالت لینک فروشگاه آنلاین را در محتوای خود وارد کرده و درباره آن توضیح کوتاه و مختصری خواهید داد. مخاطبان شما با کلیک بر روی این لینک مستقیما وارد سایت فروشگاه آنلاین میوه شده و میتوانند خرید خود را انجام دهند. این روزها لینک سازی چیزی شبیه بازاریابی است و سازمانهایی که این موضوع را درک کنند قطعا در دراز مدت برنده میشوند. در اواخر دهه ۱۹۹۰ لینکها به عنوان یک عامل موثر، به گوگل این امکان را دادند تا نتایج رتبه بندی خود را بهبود دهد.
دستیابی به این اهداف مستلزم طراحی یک استراتژی مدون و انجام پیوسته این لینک سازی هاست. تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ حافظ با تدوین یک استراتژی هدفمند مسیری تضمین شده برای تحقق اهداف تان فراهم می کند. لینکسازی داخلی به ایجاد پیوندهایی از یک صفحه به صفحههای دیگر در همان سایت گفته میشود. این روش به کاربران کمک میکند به راحتی به مطالب مرتبط دیگر دسترسی داشته باشند و در عین حال، ساختار سایت را برای موتورهای جستجو مشخص میکند. همچنین لینکسازی داخلی نقش مهمی در توزیع ارزش لینک یا اصطلاحاً «لینکجوس» در سایت دارد و به صفحات مختلف کمک میکند تا بهتر ایندکس شوند.
از سوی دیگر صفحات پیلار باید کلمات کلیدی گسترده با حجم جستجوی بالا را به جای لانگ تیلها هدف قرار دهند تا لینک سازی داخلی تاثیر بیشتری در بازدید از صفحات وبسایت داشته باشد. صفحاتی که بیشترین بازدید و طولانیترین مدت زمان متوسط را دارند، بهترین انتخاب برای لینک سازی داخلی و ایجاد لینک داخلی به شکل اصولی و کاربر پسند هستند. این تکنیک ها می توانند میزان ماندگاری کاربران را در سایت افزایش دهند، نرخ تبدیل را بالا ببرند و در نهایت به فروش بیشتر سایت شما کمک کنند و این یعنی درآمد بیشتر با لینک سازی. در این مطلب از رایا مارکتینگ بررسی می کنیم که یک استراتژی لینک سازی موفق شامل چه اقداماتی است، تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی چیست و این تکنیک ها چه تاثیری در دیجیتال مارکتینگ دارند. یک استراتژی لینکسازی داخلی شامل ایجاد لینکهایی در سایت شماست که ترافیک را به سایر صفحات وبسایت هدایت میکنند.
با این حال میتوانید در کنار این روشها از استراتژیهای متنوع دیگر هم برایدریافت بک لینک استفاده کنید. بکلینکهای ویدیویی و پادکست نوعی از لینکهای خارجی است که از طریق محتوای ویدیویی و صوتی شما در سایتها یا شبکههای اجتماعی دیگر به اشتراک میگذارید. در این استراتژی شما از طریق سایتهای واسط فروش بک لینک اقدام به خرید لینکها از سایتهای مختلف میکنید. برای مثال اگر شما در یک سایت خبری ریپورتاژ یا بک لینکی منتشر کرده اید، میتوانید در متن آن ریپورتاژ ۱ لینک به سایت خودتان بدهید یا چند لینک بدهید.
لینک سازی راهی است که کاربران میتوانند از طریق آن با صفحات مختلف سایت شما آشنا شوند و موتورهای جستجو از لینکها برای خزیدن در وب استفاده میکنند. شناسایی بکلینکهای خرابدر این استراتژی، بکلینکهای خراب و غیرفعال صفحات مرتبط با محتوای خود را شناسایی کرده و صاحب سایت را از آنها مطلع میکنید. در خلال پیامتان به آنها، لینک خود را که میتواند جایگزین لینک خراب باشد، معرفی کرده و به ارزشهای آن، مانند بهروز بودن، روش تحقیق خاص و … اشاره کنید. در پایان نیز پیشنهاد کنید که شاید این محتوا بتواند نیاز آنها را بهتر برآورده کند. ✅ قانون دقیقی برای تعداد لینکهای داخلی و خارجی در یک صفحه وجود نداره، اما باید تعادل را رعایت کنید تا تجربه کاربری و خوانایی صفحه حفظ بشه.
اگر نمیدانید که چگونه لینک درست کنید و زمان کافی برای یادگیری ندارید حتما از افزونه لینک ساز داخلی کمک بگیرید. امنیت سایت و جریمههای گوگلقبل از هر اقدامی باید از امنیت و اعتبار سایت میزبان یا مرجع خود مطمئن شوید. برای این منظور باید اطمینان حاصل کنید که سایت، محتوای اسپم و تبلیغات بیشازحد منتشر نکرده و توسط گوگل جریمه نشده است.
سلام فاطمه جان، ممنون از شما که برای مطالعه مقاله ما زمان گذاشتید.بعنوان مثال شما میتونید از سایتهایی که پست مهمان منتشر میکنند یا فرومها و وبلاگها برای دریافت لینکهای خارجی رایگان استفاده کنید. کسانی هم که استراتژی کلاه خاکستری را پیش میگیرند، علاوه بر تلاش برای کسب لینک بهروشهای طبیعی، سعی در ساخت لینک به روشهایی که طبیعی جلوه کند نیز دارند. لینکسازی از طریق انتشار رپورتاژ، لینک پرومکس، پستهای مهمان، لینکسازی در فرومها و دایرکتوریها و … روشهایی هستند که پیشگیرندگان استراتژی کلاه خاکستری در لینکسازی خارجی از آن استفاده میکنند. باز کردن لینک خارجی در تب جداگفتیم که لینک خارجی میتواند یکی از دلایل خروج کاربر از سایت شما باشد. برای افزایش زمان ماندن کاربر در صفحه، لینکهای خارجی را برای باز شدن در یک تب جدید تنظیم کنید. با این کار احتمال نارضایتی مخاطب، برای از دست دادن محتوایی که در حال مطالعه آن بوده است را نیز کاهش میدهید.
سایتهایی که محتوای کم و غیر اصولی دارند، کمتر توسط مردم به یکدیگر پیشنهاد میشوند. شروع مسیر کسب درآمد از سئو به یک استراتژی دقیق و اجرای منظم و مستمر نیاز دارد. اولین قدم، یادگیری اصولی سئو، تحقیق در حوزههای پرتقاضا و اجرای تکنیکهای پایهای است. پس از آن، باید روی تولید محتوای باکیفیت، لینکسازی اصولی و بهینهسازی فنی سایت تمرکز کنید. ساختن یک سایت پولساز با سئو مثل راهاندازی یک استارتاپ هوشمندانه و جدید است. اگر همه چیز را اصولی بچینید، درآمد شما حتی در زمانی که خوابیدهاید هم متوقف نمیشود!
پیوندهای داخلی نوعی بازاریابی ورودی است که بازدید کننده را وادار به اقدام می کند. کیفیت و قدرتی که توسط این گونه از لینک ها به سایت شما انتقال می یابد را عصاره یا تاثیر بک لینک می گویند. قدرت و کیفیت لینک ها مستقیما به کیفیت و قدرت سایت های لینک دهنده و میزان لینک های خروجی از آنها بستگی دارد. این ابزارها میتوانند گزارشهایی نیز درباره کیفیت لینکها، نوفالو یا دوفالو بودن آنها، قدرت صفحات و دامینها، خرابی لینکها و … به شما ارائه دهند. شرکت در فعالیتهای اینترنتیشرکت در یک پادکست، مصاحبه آنلاین، چتهای گروهی و لایوهای اینستاگرامی، همگی جزء فعالیتهای اجتماعی شما در اینترنت محسوب میشوند. هنگام حضور در چنین فعالیتهایی از میزبان خود بخواهید که لینکهایی از سایت شما که مرتبط با موضوع بحث هستند را در طول جلسه یا در بخشهایی مانند کپشن به اشتراک بگذارد.
خدمات سئو مشهد که سایت شما را برای کسب نتایج برتر گوگل بهینه می کنیم. انکرتکست همان متنی است که قابل کلیک است و وقتی روی آن می زنید، وارد یک صفجه یا سایتی دیگر می شوید. همانطور که مشخص است، گوگل از متن انکرتکست به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند.
انواع لینک سازی خارجی در سئو چگونه است؟
پیشنهاد میکنیم اگر یک سئوکار حرفه ای هم هستید این مقاله را حتما مطالعه کنید. از این تکنیک میتوان بهعنوان یک راه برای افزایش اعتبار سایت یاد کرد. تفاوت این مبحث با لینک سازی داخلی، استفاده از یک سایت خارجی، با نام دامنه متفاوت بهعنوان ارجاعدهنده است.
ربات ها میتوانند براساس موضوع صفحات لینک شده در محتوای شما و با بررسی ارزش و اعتبار آنها میزان قابل اعتماد بودن محتوای شما را تشخیص داده و موضوع اصلی صحبت شما را درک کنند. معمولا مدیران وبسایت ها از لینک دهی به سایت های دیگر پرهیز میکنند یا اگر هم لینکی قرار دهند بصورت نوفالو خواهد بود. این روش با گفته هایی که تا اینجا داشتیم درست و منطقی بنظر میرسد ولی در مواردی لینک دهی به سایر سایت ها میتواند برای خود شما نیز ارزشمند باشد.
زمانی که محتوای جدیدی منتشر می کنید، بسیار مهم است که لینک هایی به آن صفحات از سایر بخش های سایت خود بدهید. این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا سریع تر محتوای جدید شما را پیدا کرده و ایندکس کنند. نیازی نیست که به تمام صفحات لینک داخلی دهید، بلکه تمرکز باید بر روی صفحات مهم و مرتبط باشد. لینکسازی باید به شکلی انجام شود که ارزش و اهمیت صفحات کلیدی را افزایش دهد. یکی از ارزشمندترین و مهمترین بک لینکها از جنبه لینک سازی بکلینک ادیتوریال است. اما شما در وبلاگ سایت میتوانید محتوا و مقالههای آموزشی یا غیرآموزشی مفصل با هدف دریافت بک لینک تولید و منتشر کنید.
فعالسازی اون سادهست و با رعایت سازگاری افزونهها میتونی بدون مشکل ازش بهره ببری. پس بهتر است که همین حالا تصمیم بگیرید که کدام یک از موارد بالا بیشتر می تواند برای شما مفید باشد. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم تا لینک سازی شما به صورت اصولی انجام شود. در صورتی که بدون کد نویسی یا افزونه لینک سازی انجام شود، لینک سازی دستی صورت گرفته است.
لینکهای داخلی باکیفیت میتوانند کاربران را با برند شما بیشتر درگیر کنند و آنها را با بخشهای مختلف وبسایت آشنا سازند. سایتهای Web 2.0 به سایتهایی اطلاق میشود که به کاربران این امکان را میدهند تا محتوا ایجاد و به اشتراک بگذارند. این سایتها به عنوان منابع مهم برای لینکسازی خارجی شناخته میشوند زیرا به شما این امکان را میدهند که بهراحتی لینکهای داخلی و خارجی ایجاد کنید و در عین حال، اعتبار و ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید. انکرتکست باکیفیت هم به کاربران و هم به موتورهای جستوجو کمک میکند تا قبل از کلیک بر روی آن، تعیین کنند که صفحه درباره چیست؟ همچنین ارائه انکرتکست مرتبط، به گوگل اجازه میدهد تا ساختار سایت شما را بهتر درک کند. این فرایند زمینه بیشتری را برای نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر و لینک سازی داخلی به وجود میآورد. خزیدن راهی است که رباتهای گوگل در وبسایت شما حرکت میکنند تا نوع محتوا را ارزیابی کنند..
درحالیکه بسیاری بر استفاده بیرویه از این تکنیک برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل اصرار میورزند، بیشتر کارشناسان، رعایت اصولی را در این کار، ضروری میدانند. اگر هنوز بک لینکهای معتبر زیادی به دست نیاوردهاید، یک ساختار لینک سازی داخلی قوی بسیار مهم است. برای شروع، یک محتوای جدید یا صفحهای را انتخاب کنید که میخواهید عملکرد بهتری داشته باشد. نوار جستجوی گوگل را برای یافتن صفحات مرتبط در سایت خود به کار بگیرید.
با لینک سازی داخلی، کشف صفحات در وبسایت برای موتورهای جستجو آسانتر میشود. به خزیدن رباتهای گوگل در وبسایت بهعنوان سفری برای یافتن اطلاعات فکر کنید. سفر ممکن است از صفحه اصلی شما شروع شود؛ اما اگر هیچ پیوندی به صفحات سایت دیگر نداشته باشید چه اتفاقی میافتد؟ سفر در همان لحظه به پایان میرسد. روش های مختلفی برای لینک سازی خارجی وجود دارد که پیشنهاد وبسیما همواره استفاده از تکنیک های کلاه سفید و کسب بک لینک های طبیعی بوده است. با این وجود مهم نیست استراتژی شما دقیقا چیست، بهتر است موارد زیر را هنگام دریافت بک لینک خارجی و سایتی که از آن لینک خواهید گرفت در نظر داشته باشید.
یکی از بهترین روشها برای افزایش ترافیک وبسایت استفاده از لینکسازی است که شامل لیک سازی داخلی و خارجی میشود. لینکسازی داخلی شامل ایجاد پیوندهای مختلف بین صفحات همان وبسایت میشود، در حالی که لینکسازی خارجی به معنای پیوند دادن از وبسایت خود به وبسایتهای دیگر که مرتبط با موضوع سایت شما است. این کار به موتورهای جستجو کمک میکند تا ساختار سایت را بهتر درک کنند، همچنین به کاربران این امکان را میدهد که به راحتی به مطالب مرتبط دسترسی پیدا کنند.