تبلیغات گوگل

مارکتینگ اتومیشن Marketing Automation و بهترین ابزار آن

در مورد پرسونای مشتریان تحقیق و با افراد مهم در صنعت خودتون مصاحبه کنین، بهترین مشتریان خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین تا مجموعه ای از ویژگی ها رو جمع آوری کنین. برای شناسایی مشتریان بالقوه و سرنخ های واجد شرایط میتونین این ویژگی ها رو مطابقت بدین. در حالی که کالاهای B2C اغلب مخاطبان گسترده تری دارن، محصولات و خدمات B2B معمولا برای مجموعه ای از مشتریان با چالش ها و نیازهای خاص به بازار عرضه میشن. هر چقدر بتونین این مخاطبین رو دقیق تر تعریف کنین بهتر میتونین با استفاده از پیام های مرتبط با اونها ارتباط بگیرین. از اونجایی که خیلی از افراد حرفه ای در کسب و کارهای مختلف برای ارتباطات کاری خودشون هنوز هم از ایمیل استفاده می کنن، ایمیل مارکتینگ میتونه یک روش موثر برای دستیابی به این مخاطبین باشه. به عنوان مثال، اگر شما یک آژانس بازاریابی B2B هستید، باید بدانید که بازدیدکنندگان سایت شما صاحبان مشاغل واقعی یا بازاریاب‌ها هستند یا نه.

اتوماسیون بازاریابی B2B

معیارها ذخیره و اجرا می‌شوند و با هر سرنخ جدیدی که وارد می‌شود، فرآیندهای از پیش تعیین‌شده دنبال می‌شوند. اغلب سرنخ‌ها براساس کیفیت امتیازدهی می‌شوند و به تیم‌های فروش تحویل داده می‌شوند، اگرچه این بستگی به نحوه تنظیم گردش کار دارد. شما کارهای زیادی از جمله برگزاری کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، هدف‌گیری مشتری‌ها در قیف فروش، ایجاد چت آنلاین و … را می‌توانید در داخل این نرم افزار انجام دهید.

نرم افزار CRM کاواک، این قابلیت را دارد که هر نوع فرم مورد نیاز شما را تولید کند. اطلاعات سرنخ هایی که از طریق وب سایت، فرم را تکمیل می کنند، به صورت خودکار در CRM کاواک وارد شده و در آنجا ذخیره می شوند. به عنوان مثال، فرم انتهای همین صفحه، فرمی است که از نرم افزار CRM کاواک تولید و درج شده است. سپس بعد از یک ماه از طرف شرکت با هریک از این مشتریان بالقوه تماسی حاصل شود.

۲) مشتریان خود را بشناسید

این وظایف می‌تواند شامل ارسال ایمیل، به اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی و پاسخ به سوالات متداول باشد. خودکارسازی بازاریابی کسب و کارِ B2B شما دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است. اگر وقت گرانبهای خود را صرف فرآیندهای تکراری که برای خودکارسازی مناسب هستند کنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید با رقبا همگام باشید.

با این حال، اکثر دولت ها برای تهیه محصولات و خدمات مورد نیاز یک بخش متمرکز ندارن. اداره فدرال مسئول این بخش، سخت افزار و نرم افزار نظارت مرزی رو از شرکت های فناوری ثالث خریداری می کنه. تفاوت اصلی بین مخاطبین در واقع بیشتر بین مصرف کننده های شخصی و کسب و کارها وجود داره. بعضی از شرکت ها با خریداران شخصی سر و کار دارن و این در حالیه که بعضی دیگه محصولات یا خدماتشون رو فقط به شرکت ها و سازمان ها ارائه میدن. بازاریابی B2B موثر کار سختیه و بازاریاب ها باید موقع توسعه استراتژی بازاریابی خودشون مسائل مختلفی مثل نیازهای نوآورانه، محدودیت های بودجه و انتخاب کانال های ارتباطی رو در نظر بگیرن. با خودکارسازی فعالیت‌ها، خطاهای انسانی کاهش می‌یابد و فرآیندهای بازاریابی با دقت بیشتری انجام می‌شوند.

به عنوان مثال، اگر به دلیل خرید محصول خاصی اضافه شوند، ممکن است به محصولات دیگری در آن دسته یا دسته های مشابه علاقه مند شوند. به همین ترتیب، اگر آنها برای دریافت چیزی رایگان ثبت نام کردند، ممکن است به محصولات یا خدمات مرتبط با آن کالای رایگان علاقه مند شوند. اتوماسیون بازاریابی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا وظایف خود را اولویت‌بندی کنند و سرنخ‌ها را مدیریت کنند، بنابراین سوالات دریافتی به سرعت پاسخ داده می‌شوند.

با تیم فروش خود هماهنگ باشید

بنابراین، برای جلب اعتماد خریداران خودتون باید احساسات و انگیزه ها رو هم در نظر بگیرین. در ادامه به چند مورد از مهمترین دلایلی که بازاریابی بنگاه به بنگاه یا B2B را به یک روش ارزشمند و متمایز از سایر روش های بازاریابی تبدیل می کند، اشاره می کنیم. سعی کنین ذهنیت اونها وقتی محتوای شما رو پیرامون خودشون مشاهده می کنن رو درک کنین و پیامتون رو با ذهنیت اونها هماهنگ کنین.

اتوماسیون بازاریابی B2B

اگر هنوز برای به دست آوردن سهم خود از بازار وارد این جریان نشده‌اید، از رقبای خود عقب افتاده‌اید. اکنون که به تفصیل توضیح داده‌ایم که اتوماسیون بازاریابی چیست، می‌خواهیم به نکاتی در مورد پیاده‌سازی یک پلتفرم جدید در فرایند کسب و کارتان بپردازیم. از این رو، نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنید باید با نیازهای خاص کسب‌وکار شما هماهنگ باشد.

سوابق تماس می تواند در اختیار تیم بازاریابی باشد تا زمانی که سرنخ آماده تماس با فروش باشد و در این مرحله، اتوماسیون آن را  به نماینده فروش اختصاص می دهد. هنگامی که مشتری خرید می کند، بخش موفقیت مشتری مطلع می شود و می تواند تمام مکالمات و اقدامات قبلی مشتری را در مسیر فروش مشاهده کند. این فرایند نه تنها یکپارچه و کارآمد است، بلکه یک رابطه بلندمدت بین مشتری و کسب و کار ایجاد می کند. Salesmate یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و یک پلتفرم اتوماسیون بازاریابی جامع است که به تیم‌ها کمک می‌کند تا فرآیندهای کسب‌وکارشان را خودکار، و درآمد بیشتری کسب کنند.

با به روز شدن امتیازها، بازاریابان شما می توانند از گردش کارهای خودکار برای برقراری ارتباط در زمان مناسب استفاده کنند. بازاریابان با عملکرد بالا از راهکارهای اتوماسیون برای بهبود کیفیت سرنخ، تعامل با مشتری و تجربه مشتری استقبال می‌کنند. این عوامل برای تبدیل‌های بالاتر، فروش و بازگشت سرمایه (ROI) حیاتی هستند. این پلتفرم می‌تواند یک ایمیل خوش آمدگویی با اطلاعات درخواستی ارسال کند یا به یک هم تیمی برای برقراری ارتباط اطلاع دهد.

  • در کنار این مفاهیم باید با استفاده از نرم‌افزارهای خاص و اقدامات لازم پیش بروید تا به نتایج مطلوب برسید.
  • یکپارچه سازی نرم افزار اتوماسیون می تواند به کاهش خطای انسانی و حفظ ثبات داده ها کمک کند.
  • کارهای تکراری می تواند پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، طبقه‌بندی کاربران بالقوه و کاربران بالفعل و … باشد.
  • سرنخ های با کیفیت بالا کسانی هستند که تمایل بیشتری برای تبدیل به خرید دارند.

زمانی که همه سیستم های شما با یکدیگر تعامل داشته باشند و با هم یکپارچه باشند، گزارش ها و پیش بینی ها ساده تر خواهند بود. خودکار کردن این وظایف در وقت شما صرفه جویی می کند و به شما امکان می دهد آنها را بهتر از یک انسان انجام دهید و خطر اشتباهات پرهزینه را از بین می برد. ادغام ها را در نظر داشته باشید زیرا به دنبال راه هایی برای پیاده سازی اتوماسیون نیز هستید. اغلب اوقات، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی با تبلیغات فیس بوک یا پردازشگر پرداخت شما ادغام می شود تا تعداد حوزه هایی از کسب و کار شما را افزایش دهد که می توانید خودکارسازی کنید.

یکی از مزایای اصلی استفاده از محتوا در بازاریابی B2B این است که این محتوا می‌تواند به مشتریان شما در فهم بهتر نیازها و مشکلات خود کمک کند. با ارائه محتوای تخصصی و مفهومی، می‌توانید به مشتریان نشان دهید که شما به درک نیازهای آنها اهمیت می‌دهید و به آنها در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک می‌کنید. در کل، تبلیغات B2B نیازمند توجه به جزئیات و استفاده از استراتژی‌های مخصوص به این بازارهاست. با ترکیب تحقیق دقیق، محتوای ارزشمند، و وسایل تبلیغاتی مناسب، می‌توانید تبلیغات B2B موفقیت‌آمیزی داشته باشید و بازاریابی کسب‌وکار خود را به سطح جدیدی ارتقا دهید.

به خاطر همین، پیام‌رسانی در فروش B2B تأکید زیادی روی ارسال محتواهایی مثل مقالات آموزشی، مطالعات موردی و کتاب‌های الکترونیک دارد. وقتی بحث خرید کالاهای اساسی برای یک کسب‌و‌کار پیش می‌آید، معمولاً چندین نفر در فرایند تصمیم‌گیری دخالت دارند. برای شرکت‌ها بسیار مهم است که خود را در حوزه‌ی کاری خود، اَبَر قدرت جلوه دهند. از این‌ رو، ارائه‌ی محتوای پرجزئیات، ارزشمند و آموزشی بهترین روش برای رسیدن به هدف است.

اهمیت نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتینگ

اتوماسیون بازاریابی یا مارکتینگ اتومیشن ابزاری کارآمد و قدرتمند برای خودکارسازی بازاریابی و سهولت در اولویت بندی و اجرای وظایف بازاریابی است. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی هنگامی که سرتاسر شرکت خود را به آن مجهز کنید می تواند موانع پیش روی شما را از بین ببرد و همچنین باعث صرفه جویی زمان شما و رشد و توسعه سازمان و کسب و کارتان شود. به علاوه این ابزار در بهبود ارتباط و تعامل شما با مشتری نیز تاثیر گذار است و با در نظر گرفتن نیاز مشتریان شما می تواند آنچه را که در کسب و کار شما جستجو می کنند به راحتی در دسترس آنها قرار می دهد. به صورت کلی ابزار مورد نظر در سازماندهی و منسجم شدن سیستم بازاریابی شما تاثیر بسزایی می گذارد. اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation) به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای مدرن بازاریابی، امکان مدیریت مؤثرتر و کارآمدتر فرآیندهای بازاریابی را فراهم می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی، کسب‌وکارها می‌توانند با بهینه‌سازی تعاملات خود با مشتریان، افزایش نرخ تبدیل، و شخصی‌سازی ارتباطات، به نتایج مطلوب‌تری دست یابند.

بهترین ابزار مارکتینگ اتومیشن در سال ۲۰۲۴ چیست؟

صندوق‌های پست الکترونیکی معمولاً با سرعت کمتری نسبت به شبکه‌های اجتماعی به‌روزرسانی می‌شوند که همین موضوع باعث می‌شود بتوانید با مشتری خود به صورت مستقیم در ارتباط باشید. اتوماسیون بازاریابی در صورت استفاده‌ی صحیح، برای بازاریابان و کسب‌و‌کارها بسیار مفید خواهد بود و باعث می‌شود تا با راندمان بالا به اهداف فروش خود برسند. با این حال، ابهامات زیادی دراین‌باره وجود دارد که واقعاً اتوماسیون بازاریابی چیست؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله توضیح دهیم اتوماسیون بازاریابی چیست و چگونه می‌تواند در تجارت کاربردی باشد.

چرا اتوماسیون بازاریابی B2B مهم است؟

بسیاری از پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی نسخه‌های رایگان یا دمو ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد امکانات مختلف، کارایی و نحوه تعامل کاربران با نرم‌افزار را بررسی کنید. همچنین، این کار به شما کمک می‌کند تا میزان کیفیت پشتیبانی مشتریان را نیز بسنجید. مارکترها همیشه جهت ارائه ایده‌ها و اجرای کمپین‌ها برای جلب توجه مشتریان تحت فشار هستند. با این حال، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی می‌تواند به آزادسازی زمان برای تفکر خلاق و کسب یک دیدگاه وسیع‌تر در مورد انواع استراتژی‌ها کمک کند. بنابراین، تیم‌های بازاریابی دیگر زمان کمتری را صرف فعالیت‌های همیشگی می‌کنند. برای مثال، اتوماتیک کردن فرآیند اولویت ‌بندی سرنخ به تیم‌های فروش زمان و منابع بیشتری برای کار کردن روی سرنخ‌های خریدار می‌دهد.

وقتی یک مشتری مواردی را در سبد خرید آنلاین خود قرار می‌دهد اما خرید را تکمیل نمی‌کند، می‌توان با استفاده از اتوماسیون، یک ایمیل یادآوری به او ارسال کرد. این ایمیل می‌تواند شامل جزئیات محصولات موجود در سبد خرید و تشویق کننده‌هایی مانند ارائه تخفیف یا ارسال رایگان باشد. این کار به مشتریان یادآوری می‌کند که خرید خود را تکمیل کنند و به افزایش نرخ تبدیل و حفظ مشتریان کمک می‌کند.

یک رویداد محرک می‌تواند پر کردن فرم تماس توسط یک مشتری بالقوه در وب سایت شما باشد. ساختار قیمت‌گذاری Keap از ۱۵۹ دلار در ماه شروع می‌شود و بسته به تعداد مخاطبانی که قصد مدیریت آن‌ها را در این پلتفرم دارید، تا ۲۲۹ دلار در ماه افزایش می‌یابد. بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف Brevo مقیاس‌پذیری آن است و کاربران در پلن‌های ارزان‌تر ممکن است با محدودیت‌هایی روبه‌رو شوند. مثلا پلن رایگان فقط اجازه ارسال ۳۰۰ ایمیل در روز را می‌دهد و برندینگ Brevo را حذف نمی‌کند!

روابط بلندمدت:

همچنین، تکنولوژی‌های ارتباطی مانند پلتفرم‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ به شرکت‌ها امکان ارتباط موثرتر با مشتریان و همکاران تجاری را می‌دهند. این ابزارها امکان ارسال پیام‌های هدفمند و ارتباط فوری را فراهم می‌کنند که به افزایش تعاملات و تبادل اطلاعات میان اراکز تجاری کمک می‌کند. یکی از اهداف کلیدی مارکتینگ اتومیشن، جذب مشتری‌های جدید است؛ مشتری‌هایی که به برند شما علاقه دارند و تعامل با برند را دوست دارند.

به کمک ابزار ایمیل مارکتینگ نجوا می‌توانید تست A/B را انجام دهید و ایمیل‌های اتومیت شده خود را از نظر محتوا، زمان ارسال و توصیه محصول بهینه سازی کنید. برای مثال، مشتری در سایت شما ثبت‌نام می‌کند و به‌طور خودکار، پیام خوشامدگویی شخصی‌سازی‌شده برای او ارسال می‌شود. اگر یادآوری‌ها، اطلاع‌رسانی دربارهٔ آپدیت‌ها و معرفی محصول خودکار انجام شود، شما می‌توانید هم در زمان صرفه‌جویی کنید و هم مشتری خود را حفظ کنید. در ادامه با چند مورد از امکانات مهم نرم افزار CRM دانا در بخش اتوماسیون بازاریابی B2B آشنا میشیم. شما همچنین میتونین از این ابزارها به عنوان بخشی از استراتژی توافق سطح سرویس دهی به مشتریانتون استفاده کنین.

– فرآیند تاییدیه

نیازی نیست به شما بگوییم که تیم های بازاریابی و فروش باید برای دستیابی به بهترین نتایج با هم همکاری نزدیکی داشته باشند. این کار زمانی که از ابزارهای ناهماهنگ استفاده می شود تقریباً غیرممکن است. شما می توانید مقیاسی را در سیستم اتوماسیون بازاریابی خود تنظیم کنید و برای هر مشتری بالقوه امتیاز تعیین کنید. این شما را به سمت فروش بالاتر و بازده سرمایه (ROI) هدایت می‌کند که برای ابتکارات بازاریابی آینده حیاتی است.

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای خودکارسازی موفقیت‌آمیز بازاریابی شما این است که سرنخ‌ها را به‌موقع تقسیم‌بندی کنید. ثابت شده است که ایمیل‌های تقسیم‌بندی شده دارای نرخ باز بالاتر، نرخ تعامل بالاتر و تعداد تبدیل‌های فروش بیشتری هستند. یک راه عالی برای شروع این است که از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی خود بخواهید آنها را بر اساس نحوه به دست آوردن سرنخ برچسب گذاری کند.

با چرخه فروش طولانی، درک اینکه چگونه محصول شما به سازمان شما علاقه مند است، تبدیل آنها به خریدار را آسان تر می کند. سپس نرم افزار می تواند امتیازات سرنخ را تعیین کند و تیم فروش را برای پیگیری سرنخ مطلع کند. در بهترین حالت، اتوماسیون بازاریابی ترکیبی از نرم افزار، استراتژی و مشتری مداری است. این به شما امکان می‌دهد با محتوای بسیار شخصی‌ سازی شده و مفید، مشتریان بالقوه را پرورش دهید و در تبدیل آنها به مشتریان راضی و مشتریان به حامیان وفادار کمک می‌کند. این ابزار در ترکیب با ارتباط انسانی، می تواند فلایویلی ایجاد کند مگ سئو که باعث رشد کسب و کار شما شود. شما می توانید با تمرکز بر سفر مشتری، به جای نیازهای کسب و کار خود شروع کنید.

هنگامی که یک سرنخ با شرکت شما تعامل برقرار می‌کند، مهم است که با ادامه‌دادن این تعاملات، در ذهن او باقی بمانید. راه‌اندازی ایمیل‌های اتوماسیون‌شده به تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان کمک می‌کند. برای مثال، اگر یک مشتری احتمالی‌ از یک صفحۀ فروش بازدید کند، اغلب یک ایمیل طراحی‌شده برای مشتریان علاقه‌مند ارسال می‌شود. این چرخه به سوق‌‌دادن مشتریان بالقوه به‌سمت محتوای مفید کمک می‌کند، اما به همین‌جا ختم نمی‌شود. کسب‌و‌کارها می‌توانند به‌شیوه‌ای شخصی‌سازی‌شده مشتریان خود را جذب کنند و این کار به شکل‌گیری مشتریان وفادار و قدیمی منجر می‌شود که درنهایت شما را به دوستان و خانوادۀ خود معرفی می‌کنند.

چه نرم‌افزارهایی برای اتوماسیون بازاریابی وجود دارد؟

اتوماسیون بازاریابی نه تنها فرستادن پیام را راحت‌تر می‌کند، بلکه باعث می‌شود بفهمیم مشتریان در کدام مرحله از فرایند تبدیل قرار دارند. نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی، معمولاً سیستم امتیازدهی به مشتری دارند. این سیستم امتیازدهی به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کدام یک از کاربران یا مشتریان‌تان علاقه بیشتری به خرید محصول یا خدمات شما دارد.

ابزارهایی مثل هاب‌اسپات به شما کمک می‌کنند از جذب مشتری راغب (لید)، هر لحظه کنار او باشید. از طرفی، با ارائهٔ گزارش‌های دقیق به شما اجازه می‌دهند روند کار را بهبود ببخشید. با استفاده از راهکارهایی مانند نرم افزار CRM دانا که اطلاعات مشتری رو در یکجا جمع آوری و مدیریت می کنن، انجام این وظایف رو تسهیل کنین. اتوماسیون بازاریابی سازمانی همچنین میتونه وظایفی مثل ارسال ایمیل های پیگیری و اطلاع رسانی ها به مشتریان رو خودکار کنه. اتوماسیون بازاریابی فرآیندهای تکراری و زمان‌بر مانند ارسال ایمیل، پیگیری مشتریان و انتشار محتوا را به صورت خودکار انجام می‌دهد. این به تیم‌های بازاریابی امکان می‌دهد تا وقت بیشتری برای استراتژی‌های خلاقانه و تصمیم‌گیری‌های کلان داشته باشند.

نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا با مشتریان بالقوه خود به‌طور منظم و مؤثر ارتباط برقرار کنند. این کار به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا دسترسی خود را افزایش دهند و با ارائه اطلاعات مرتبط و به‌موقع به مخاطبان هدف، آنها را جذب کنند. این کار تضمین می‌کند که همیشه برای هر لید، محتوایی ارسال ‌شود که به او کمک کند تا بر موانع خود برای خرید غلبه کند. همچنین، از ارسال کمپین‌های ایمیلی انبوه و بی‌اثر به کل لیست مخاطبانتان جلوگیری می‌کند. هر دوی این نرم افزارها با هدف افزایش بهره‌وری سازمانی طراحی شده‌اند، اما کاربردهای متفاوتی دارند.

اتوماسیون بازاریابی امکان تولید محتوا و پیام‌های مرتبط در مقیاس بالا را در کانال‌های مختلف فراهم می‌کند. می‌توانید ایمیل‌هایی با محتوای پویا ارسال کنید که فراتر از درج ساده نام مشتری در عنوان باشد. علاوه‌بر این، امکان ادغام پیام‌های موبایلی با کمپین‌های ایمیلی و شبکه‌های اجتماعی از طریق SMS، پوش نوتیفیکیشن‌ها، و پیام‌های درون برنام‌ای وجود دارد.

قاعدتاَ این نرم افزار یک ابزار قدرتمند برای ارتباط و تعامل صحیح با مشتریان و بازار است که می‌تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه شرکت داشته باشد. Moosend یک پلتفرم بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون بازاریابی است که ابزارهای لازم را برای مدیریت و خودکارسازی کمپین‌های بازاریابی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. Autopilot یک نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی است که تمرکز ویژه‌ای بر طراحی سفر مشتری دارد. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا کل نقشه سفر مشتری را به‌صورت خودکار مدیریت کنید و ارتباط موثرتری با مشتریان و سرنخ‌های خود برقرار کنید. یکی از بزرگترین اشتباهات در مورد اتوماسیون بازاریابی این است که یک بار آن را راه‌اندازی کنید، دیگر نیازی نیست به آن فکر کنید. اگرچه این ابزاری فوق‌العاده است که اغلب به کسب‌وکارها کمک می‌کند نتایج واقعی را به دست آورند، اما این نتایج بدون فرآیندها، استراتژی‌ها و تلاش‌های مناسب اتفاق نمی‌افتند.

بنابراین، فرستادن پیامی که برای تمام این افراد جذاب باشد، مناسب نخواهد بود. با امتیازدهی سرنخ‌های فروش، خواهید فهمید که چه کسانی نیازمند پرورش بیشتر هستند و چه کسانی آماده‌ی خرید هستند. از آنجایی که سرعت کار در فروش B2C بیشتر است، محتوایی که ارسال می‌شود حتی‌الامکان باید ساده‌تر باشد. برای مثال، مشتریان شرکت‌های لوازم آرایشی به دنبال محتواهای بلند و عمیق نیستند، بلکه بیشتر مایلند با تماشای یک ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای نحوه استفاده از محصولات را یاد بگیرند. اتوماسیون بازاریابی به شما این امکان را می دهد که صفحاتی را که مشتریان شما بازدید می کنند، محصولاتی که مشاهده می کنند و ایمیل هایی که در وب سایت شما باز می کنند را ردیابی کنید.

اتوماسیون بازاریابی به استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهای دیجیتال برای خودکارسازی وظایف و فرآیندهای بازاریابی گفته می‌شود. این تکنولوژی به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا فعالیت‌های تکراری و زمان‌بر مانند ارسال ایمیل، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، پیگیری رفتار مشتریان، و حتی تحلیل داده‌های بازاریابی را به صورت خودکار انجام دهند. هدف اصلی استفاده از آن، بهینه‌سازی ارتباطات با مشتریان، افزایش بهره‌وری و کاهش خطاهای انسانی است. همچنین پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی، معمولاً با نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و پلتفرم داده‌های مشتری (CDP) ادغام می‌شود و هماهنگی بین تیم‌های بازاریابی و فروش را بهبود می‌بخشند.

همچنین از این طریق می‌دانید که مشتریانی که با آن‌ها صحبت می‌کنید به کسب‌وکار شما علاقه دارند، چرا که قبلاً فرم سایت شما را پر کرده‌اند. با افزایش تعداد تماس‌های مشتریان قبل از خرید و افزایش کانال‌های ارتباطی، جمع‌آوری خودکار داده‌ها برای شما نجات‌بخش است. به همین دلیل، بازاریاب‌ها امروزه سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی نقشه‌برداری فرآیند خرید مشتریان خود می‌کنند. بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون بازاریابی همچنین در عملکرد و بازخورد هم تفاوت دارند. در حالی که بازاریابی ایمیلی، اطلاعاتی مانند واکنش کاربران به پیام‌های شما را می‌دهند، نر‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی بازخوردهای عمیق‌تر و قابل‌اندازه‌گیری‌تری را ارائه می‌دهند.

پروسه‌ای در دل دیجیتال مارکتینگ که برای انجام سریع و بهتر کارهای تکراری در فرایند مارکتینگ به کار می‌رود. پس با وجود این، دیگر شما مجبور نیستید بخش زیادی از کارها را به صورت دستی و با صرف هزینه نیروی انسانی انجام دهید. ما مسائل مهم در مورد خودکاری سازی بازاریابی را به همراه اهداف، مفاهیم مرتبط، نرم‌افزارهای اتوماتیک کردن بازاریابی، اهداف و اقدامات را به طور کامل برای شما شرح دادیم. همین الان با مشخص کردن اهداف کلان و خرد، اولین قدم اتوماسیون بازاریابی کسب و کار خود را شروع کنید. با اتوماسیون بازاریابی، تعریف آن، اهداف، نرم افزارها و مفاهیم مرتبط آشنا شدیم. تصور اشتباهی است اگر احساس کنید، این فرایند به منظور عقب نشستن شما و انجام تمام مراحل به طور ماشینی و خودکار است.

بازاریابی B2B می‌تواند به شما کمک کند تا در مقابل رقبای خود رقابتی بمانید. یا انجام این کار می‌توانید همگام با دیگر فعالیت‌های بازاریابی از اتوماسیون نیز استفاده کرده و سریع‌تر به اهدافتان برسید. با دانستن دقیق اهدافتان می‌توانید ابزارهای صحیحی را برای اتومیت کردن فرآیندهای خود انتخاب کنید.

دسته‌بندی مطالب بلاگ

به علاوه، با داده های رفتاری ذخیره شده در CRM شما، کارمندانی که در ارتباط با مشتریان هستند این اختیار را دارند که بدون نیاز به جستجوی اطلاعات اولیه، کمک های مرتبط تری ارائه دهند. تاریخچه مشتریان خود را درک کنید و پاسخ‌های خودکار را بر اساس خریدهای قبلی، اقدامات درون محصول یا ارزش مادام العمر انجام دهید. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ابزاری است که می توانید کمپین های ایمیلی قطره ای ایجاد کنید و موفقیت آنها را پیگیری کنید. بدون قابلیت پرورش سرنخ، تبدیل سرنخ ها به مشتریان بالقوه دشوار تر خواهد بود.

نحوه قیمت‌گذاری پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی باید جوری باشد که هر کسب‌و‌کاری در هر سطح نیازی بتواند از آن استفاده کند. استفاده از محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا ارتباطات بلندمدت با مشتریان خود را تقویت کنید. ارائه محتوای مداوم و ارتباط مستمر با مشتریان می‌تواند به رشد پایدار کسب‌وکار شما و حفظ مشتریان کمک کند. استراتژی بازاریابی B2B به شما این امکان را می‌دهد تا با دقت به تعیین هدف و بازار مورد نظر بپردازید.

در‌این‌باره پیشنهاد می‌کنم محتوای تبلیغات دهان به دهان (Word Of Mouth) چیست؟ را بخوانید. تجربه مشتری در بازاریابی B2B (Business to Business) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان یک عامل کلیدی در موفقیت کسب‌وکارها در این حوزه مطرح می‌شود. استفاده از محتوا در بازاریابی B2B اساسی‌ترین راه برای ارتقاء ارتباط با مشتریان تجاری و جذب نمایندگان سازمانی است. محتوا در این حوزه به عنوان یک ابزار قدرتمند به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات، ارزش‌ها، و محصولات خود را به شکلی جذاب و مؤثر به مشتریان ارائه دهید.

اتوماسیون بازاریابی امکان مدیریت و اجرای کمپین‌های بزرگتر و پیچیده‌تر را بدون نیاز به افزایش منابع انسانی فراهم می‌کند. این به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با رشد خود، عملیات بازاریابی را به طور موثر گسترش دهند. ابزارهای مارکتینگ اتومیشن به شرکت‌ها امکان می‌دهند تا رفتار مشتریان را به دقت ردیابی و تحلیل کنند. این اطلاعات به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کند تا استراتژی‌های بهتری را تدوین کنند و نقاط ضعف کمپین‌ها را شناسایی کنند. بسیاری از شرکت‌ها برای دریافت بازخورد محصولاتشان از اتوماسیون بازاریابی استفاده می‌کنند (بدون در نظر گرفتن این که کاربر به مشتری تبدیل شده است یا نه). این کار را می‌توان به روش‌های مختلفی مثل برگزاری نظرسنجی یا درخواست ارسال مستقیم نظرات، انجام داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا