معرفی ۵ ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای رضایت کاربر و موفقیت سئو
یکی از ویژگیهای منحصربهفرد کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs این است که کلمات کلیدی را برای بیش از ۱۰۰ کشور تولید میکند. جدا از جستوجوی بینالمللی کلیدواژه، Keyword Explorer به شما امکان میدهد که دشواری رتبهبندی برای یک کلمۀ کلیدی را متوجه شوید. ابزار Content Explorer به شما کمک میکند موضوعات را تجزیهوتحلیل کنید و میزان محبوبیت آنها را ببینید. با استفاده از این ابزار، میتوانید برای بهبود کمپین بازاریابی محتوایی خود تلاش کنید. بکلینک، پیوندی است که از سایر سایتهای معتبر به صفحه یا محتوای شما داده میشود. بهدستآوردن این لینکها، به افزایش اعتبار سایت و ارتقای رتبۀ صفحۀ شما در موتورهای جستوجو کمک میکند.
معمولا از سایت Ahrefs برای تحلیل لینکها، کلمات کلیدی و وضعیت سئو استفاده میکنند. همچنین از گزینههای بالای صفحه و انتخاب Republished میتوانید فقط محتواهایی را ببینید که بهروزرسانی شدهاند. ۲- با این کار کلمات کلیدی باارزش و با سختی کم که توانایی گرفتن رتبه در آنها را دارید جدا کنید و از آنها برای تولید و انتشار محتوا استفاده کنید.
از جمله این ویژگیها میتوان به Top Stories، Image Pack، Knowledge Panel و Snippets اشاره کرد. یکی از امکانات بسیار خوب در بخش Keyword Explorer، نمایش میزان جستجو کلمه کلیدی در گوگل است. علاوه بر حجم جستجو، میتوانید تعداد کلیکها (Clicks)، هزینه به ازای هر کلیک (Cost per click) و تعداد کلیک در هر جستجو (Clicks per search) را مشاهده کنید. در ادامه گزارش و در جدول Keywords ideas میتوانید لیستی از کلمات کلیدی مشابه و مرتبط با کلمه کلیدی واردشده به همراه میزان ورودی آنها را مشاهده کنید. بهعنوان مثال میتوانید فقط بک لینکهای Dofollow که تأثیر بیشتری روی سئو دارند را مشاهده کنید.
این بخش خلاصه ای از تمام بخش های بالا را برای شما درون خود قرار داده است تا در صورت نیاز به هر بخشی به سرعت آن را دریافت نمایید. فوق العاده برای تشخیص اینکه افراد صنعت شما به چه مواردی پیوند می دهند بسیار مفید است. در اینجا موارد جالبی وجود دارد که می توانید با Ahrefs که من در طول سال ها برداشت کردم، انجام دهید.
توضیحات متا (Meta Description) یک عنصر HTML است که خلاصهای کوتاه و جذاب از محتوای یک صفحه وب را ارائه میدهد. این توضیحات در نتایج جستوجوی گوگل، زیر عنوان صفحه نمایش داده میشود و نقش مهمی در جذب کاربران و افزایش نرخ کلیک (CTR) دارد. استراتژی عبارات طولانی (Long-tail keywords) یکی از مؤثرترین روشها در تحقیق کلمات کلیدی است که با استفاده از عبارات طولانیتر و خاصتر، به جذب ترافیک هدفمند به وبسایت کمک میکند. تحلیل کلمات کلیدی رقبا، به شما کمک میکند تا فرصتهای جدیدی را برای رتبهبندی پیدا کنید.
- در این بخش می توانید اطلاعاتی در ارتباط با کلمات کلیدی را دریافت نمایید.
- اگر کسبوکار جدیدی دارید و رقبای خود را نمیشناسید، میتوانید از این ابزار برای مشاهده رقبا و وضعیت کلی آنها استفاده کنید.
- در اینجا پنج مورد از مفیدترین ابزارها برای طرح سئو کسب و کار شما آورده شده است.
در بسیاری از مواقع، تعداد کلیکها با تعداد نمایش، تفاوت عددی زیادی دارند. اطلاعات این صفحه همواره به روز میشود تا به سرعت بتوانید سایت خود را با رقبا مقایسه کنید. در ادامه یک مثال عملی را بررسی خواهیم کرد تا بیشتر با این ابزار آشنا شوید.
این ابزارها میزان “Keyword Difficulty” یا سختی کلمه کلیدی رو نشان میدهند. Google Trends یک ابزار رایگان از شرکت گوگل است که برای پیدا کردن کلمات کلیدی و بهینهسازی سئو میتوانید از آن استفاده کنید. شما میتوانید برای یافتن کلمات کلیدی، ابتدا در بخش جستجو عبارت کلیدی خود را وارد کنید. سپس با استفاده از فیلترهایی مانند کشور، بازه زمانی، دستهبندی موضوعی و نوع جستجو، دادههای مرتبط با کلمات کلیدی را مشاهده کنید. همچنین میتوانید مناطقی که کلمه کلیدی شما بیشتر جستجو شده است را بیابید. با استفاده از تمام این ویژگیها در Ahrefs، میتوانید بک لینکهای قوی و معتبری ایجاد کنید که به مرور زمان رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش میدهد.
اگر کسبوکار جدیدی دارید و رقبای خود را نمیشناسید، میتوانید از این ابزار برای مشاهده رقبا و وضعیت کلی آنها استفاده کنید. ۵- از قسمت Pages در منو سمت چپ، در گزارش رقیبهای خود بررسی کنید که کدام صفحات سایت آنها بک لینکهای بیشتری گرفته است. سپس دلیل این موضوع و محتوای صفحه را بررسی کنید و تلاش کنید که در سایت خود آنها را بهکار گیرید. در صفحه باز شده آدرس رقبای خود را وارد کنید و سپس روی گزینه Show link opportunities کلیک کنید. با این کار میتوانید متوجه شوید که چه سایتهایی هستند که بهتمامی رقبا یا تعدادی از آنها بک لینک دادهاند.
۲. استراتژی کلمات کلیدی مبتنی بر هدف کاربر:
فهرست مطالب
طبق گفته های جستجوگر کلمات کلیدی، این اصطلاح در هر ماه ۴.5K جستجو می کند. هدف از استفاده از آنها، جذب کاربرانی است که به دنبال محصولات یا خدمات مشابه برند شما هستند. عبارات Ad hoc در دنیای بازاریابی و سئو، به عبارات و کلمات کلیدی گفته میشود که به صورت ناگهانی و برای پاسخ به یک نیاز فوری یا یک رویداد خاص مورداستفاده قرار میگیرند. این عبارات معمولاً از قبل برنامهریزی نشدهاند و به صورت لحظهای و بر اساس شرایط موجود ایجاد میشوند. اگر کسبوکار شما محلی است، استفاده از کلمات کلیدی محلی بسیار مهم است.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب:
والی یکی از مهمترین نکاتی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید، بودجه شماست. Ahrefs به عنوان یک ابزار حرفهای، هزینهای نسبتاً بالاتری نسبت به سایر ابزارها دارد. بنابراین، باید بررسی کنید که آیا هزینهای که در نظر دارید، منطقی و با توجه به نیازهایتان قابل توجیه است یا خیر. ممکن است شما به یک پلن خاص نیاز داشته باشید که با بودجه شما سازگار باشد.
اما هنگامی که من به جستجوی ” how to do SEO” می پردازم، لیستی از کلمات کلیدی برتر را که ممکن است در غیر این صورت پیدا نکرده ام دریافت می کنم. از طرف دیگر، اگر با SERP ناپایدار روبرو شوید، این بدان معنی است که Google هنوز ۱۰ نتیجه ی را که دوست دارد پیدا نکرده است. علاوه بر تاریخ SERP، Ahref همچنین ۱۰ نتیجه را بر اساس رتبه بندی دامنه، رتبه بندی URL، تعداد بک لینک ها و موارد دیگر تجزیه می کند. این بخش “بررسی اجمالی” است که مروری بر سطح بالای اصطلاحی که تازه جستجو کرده اید به شما می دهد. اگر قبلاً از ابزار کلید واژه استفاده کرده اید، بیشتر این موارد (مانند حجم جستجو و رقابت با کلمات کلیدی) باید برای شما آشنا باشد.
این نوع کلمات کلیدی، معمولاً شامل عباراتی هستند که با کلمات پرسشی مانند «چگونه»، «چه»، «کجا» و «چرا» شروع میشوند. استفادهی شما از ترکیبی از کلمات کلیدی کوتاه و بلند، یک استراتژی مؤثر است. کلمات کلیدی کوتاه، حجم جستوجوی بالایی دارند، اما رقابت برای رتبهبندی در آنها نیز بسیار شدید است.
این به شما کمک میکند تا ببینید چه تعداد کلیک از ترافیک ارگانیک روی وبسایت شما وارد میشود. همچنین میانگین موقعیت خود را در نتایج جستجو و میانگین ترافیکی که به سایت خود میبرید مشاهده خواهید کرد. ابزار Keyword Explorer به شما کمک می کند کلمات کلیدی مربوط به کمپین خود را پیدا کنید.
لینک های شکسته را شناسایی کنید.
ابزار جت سئو یک ابزار آنلاین کامل برای تحقیق کلمات کلیدی و بهینهسازی سئو سایت است. این ابزار جامع و کاربردی امکان تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل بک لینک رقبا و بررسی ترافیک ارگانیک سایت را در اختیار شما قرار میدهد. پس با بررسی معرفی ابزار ahrefs و کاربردهای آن در سئو میتوانید به درک جامعی از این سایت آنلاین برسید تا هم از امکانات نسخه پرمیوم و هم نسخه رایگان آن بهرهمند شوید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما، به افزایش اعتبار و اقتدار سایت در نزد موتورهای جستوجو کمک میکند.
Ahrefs به شما امکان می دهد تا پژوهشی جامع در مورد محتوا انجام دهید. می توانید محتوای موجود در بخش های مختلف وب سایت ها را بررسی کرده، محتوای پرطرفدار را شناسایی کنید و ایده های جدیدی برای محتوای خود پیدا نمایید. همچنین، می توانید میزان به اشتراک گذاری و اثربخشی محتوا را نیز ارزیابی کنید.
اهمیت کیورد ریسرچ در سئو (Keyword Research for SEO)
همچنین از Ahrefs میتوانید برای تجزیه و تحلیل بک لینکهای سایت نیز استفاده کرده و به صورت زنده لینکهایی که از بین رفتهاند را مشاهده نمایید. البته به جز Ahrefs، ابزارهای دیگری نیز برای بررسی بک لینکها وجود دارد ولی این سایت از همه آنها بهتر است و همواره امکانات زیادی به آن اضافه میشود. یک کلمه کلیدی یا موضوع کلی کسبوکارتان را در آن وارد کنید و روی ایکن ذرهبین بزنید.
وجود این ویژگیها باعث شده تا مردم به جای باز کردن لینک سایتها، اطلاعات مورد نیاز را به دست آورند. بنابراین فقط با حجم جستجوی یک کلمه کلیدی نمیتوان استراتژی سئو را تعیین کرد. به همین دلیل دانستن اینکه چند نفر بر روی لینکها کلیک میکنند اهمیت بسیار زیادی دارد. وجود لینکهای شکسته به سئو سایت صدمات زیادی وارد میکند و در اولین فرصت باید آنها را درست کنید.
چگونه ابزار سئوی Ahrefs چیست؟ ترفندهای مهم
این سایت میتواند در تحلیل کامل سایت شما و رقبایتان کمک زیادی کند و در زمینه محتوا ایدههای مختلفی به نویسندههای سایت بدهد. این ابزار به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی مناسب برای استراتژی سئوی خود را پیدا کنید. شما می توانید حجم جستجو، سطح رقابت و سایر معیارهای مرتبط را بررسی نمایید. بررسی رقبا و وب سایت های موفق در حوزه مورد نظرتان می تواند به شما ایده های خوبی برای انتخاب کلمات کلیدی بدهد. با استفاده از ابزارهای تحلیل رقبا مانند Ahrefs و SEMrush، می توانید کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا را بررسی کرده و از آنها الهام بگیرید. رتبهبندی دامنه Domain rate (DR) یک معیار رتبهبندی است که توسط Ahrefs ایجاد شده است که قدرت نمایه بک لینک یک وبسایت را در مقیاس ۱ تا ۱۰۰ نشان میدهد.
نحوه استفاده از Ahrefs برای تجزیه و تحلیل رقبا
با بررسی بک لینکهای رقبای خود، میتوانید فرصتهای جدید برای لینک بیلدینگ پیدا کنید و به بالابردن رتبه وب سایت خود کمک کنید. یکی از قابلیتهای Google Trends، مقایسه میزان محبوبیت دو کلمه کلیدی است. بهعنوان مثال، میتوانید بین دو کلمه “قرص نوربیون” و “آمپول نوربیون” جستجو کنید و ببینید کدام یک بیشتر جستجو شده است.
با استفاده از این اطلاعات، می توانید مشکلات فنی را تشخیص داده و وب سایت خود را بهبود بخشید. Ahrefs در درجه اول بهعنوان یک بررسیکننده اعتبار لینک شناخته میشود، اما بسیار بیشتر از این است. این ابزار دیجیتال مارکتینگ اطلاعات ارزشمندی در مورد بک لینک و سئو ارائه میدهد.
تمرکز خود را بر روی آن دسته از کلمات کلیدی قرار دهید که با محتوای شما مرتبط هستند و هدف کاربر را برآورده میکنند. استفاده بیشازحد یا نامناسب از کلمات کلیدی (keyword stuffing) میتواند منجر به جریمه شدن سایت شما توسط گوگل شود. تیترها (Headings) در صفحات وب، عناوین و زیرعناوینی هستند که برای سازماندهی و ساختاربندی محتوا به کار میروند.
Ahrefs Keywords Explorer
بنابراین با دقت بیشتری آنها را بررسی کنید و ببینید رقبای شما با کدام محتواها بیشتری بازدید را به دست آوردهاند. با کمک این اطلاعات خواهید فهمید که کدام بخش از سایت شما نیاز به بهبود دارد. «لباس نوزاد»، «فروشگاه لباس نوزاد»، «جنس خوب برای لباس نوزاد»، «سرویس لباس نوزاد»، «سیسمونی». این کلمات و عباراتی است که به صورت پرتکرار در گوگل جستجو می شود و به آنها کلمات کلیدی می گویند. حال اگر می خواهید گوگل سایت شما را به عنوان یکی از فروشگاه های لباس نوزاد به مخاطب نمایش دهد، باید آن را برای این کلمات بهینه سازی کنید.
تحلیل رقبا:
از این اطلاعات می توان برای ایجاد محتوای جذاب تر و قابل اشتراک گذاری استفاده کرد. در نهایت لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و مشابه با کلمه کلیدی وارد شده ارائه میشود. همچنین با توجه به کلمه کلیدی بهترین صفحات با بالاترین رتبه نیز نمایش داده میشوند. این اطلاعات شامل نمره صفحه، دامنه، دامنههای لینک شده، بک لینکها و … است. همانطور که گفته شد، کلمات کلیدی طولانی، عبارات مشخصتر و دقیقتری هستند که کاربران هنگام جستوجوی اطلاعات خاص از آنها استفاده میکنند.
با انجام اینکار، لیستی از محتواهایی را مشاهده خواهید کرده که در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شدهاند. برای دسترسی به این قسمت، در ستون سمت چپ SiteExplorer بر روی Backlinks کلیک کنید. برای اینکار میتوانید از Google Search Console، قرار دادن فایل HTML در سایت و سایر روشها استفاده نمایید. امروزه افراد زیادی از Ahrefs استفاده میکنند که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد. اگر در هنگام کار با این ابزار سؤال و مشکلی برایتان پیش آمده که در این مقاله به آن اشاره نشده است، حتماً در قسمت نظرات آن سؤال را برای ما ارسال کنید تا بهسرعت به آن پاسخ دهیم. برای استفاده از این ابزار در منو بالای ahrefs روی گزینه Content Explorer سئو مگ کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود.
با رفتن بر روی هر کدام از این موارد، اطلاعات بیشتری از هر کدام به دست خواهید آورد. همچنین اگر بر روی آنها کلیک کنید، به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد که توضیحات کاملی در آن وجود دارد. با وارد کردن آدرس سایت دلخواه در بالای صفحه و سمت چپ، میتوانید اطلاعات آن سایت را مشاهده کنید.
در این بخش می توانید اطلاعاتی در ارتباط با کلمات کلیدی را دریافت نمایید. برای مثال در قسمت Organic keywords این بخش می توانید کلمات کلیدی و تعداد آنها که رتبه بیشتری در سایت شما دارند را مشاهده نمایید. Beside گزینه «شروع کنید» در وبسایت Ahrefs، میتوانید با پر کردن اطلاعات لازم، حساب کاربری خود را ایجاد کنید. توجه داشته باشید که Ahrefs یک ابزار پولی است و برای دسترسی به تمام ویژگیها، باید پلن مناسب را انتخاب کنید.
Ahrefs با ارائه دادههای دقیق درباره لینکسازی، به بهبود استراتژیهای سئو کمک میکند. همچنین دارای قابلیت Site Audit است، به این معنی که مشکلات فنی سایت را شناسایی کرده و راهکارهایی برای بهینهسازی ارائه میدهد. در ادامه به صورت کامل به معرفی ابزار ahrefs و کاربردهای آن در سئو خواهیم پرداخت. کافی است فهرستی از کلمات کلیدیای را که برای کسبوکار شما مهم است وارد کنید، کشورهایی را که مدنظرتان است اضافه کنید و URL رقبایتان را فهرست کنید.
این شاخص نشان میدهد که افراد هر چند وقت یک بار برای این کلمه کلیدی جستجو میکنند. هنگامی که شروع به شکل دادن به برنامه بازاریابی دیجیتال خود میکنید، روشهایی مانند بهینهسازی موتور جستجو (SEO) را کشف خواهید کرد. سئو یکی از بهترین روشها برای کمک به کسبوکار شما برای به دست آوردن سرنخهای ارزشمندتر است، اما اگر با آن آشنایی نداشته باشید، مدیریت آن میتواند چالشبرانگیز باشد. Ahrefs راهحلی برای سئو است که به کسبوکار شما کمک میکند تا کمپین سئوی خود را اجرا و بهینه کنید. شناخت انواع کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی در بهبود جایگاه سایت شما در میان سایر رقبا دارند. به همین دلیل هم باید برای تمام محتواهای سایت خود، از محتواهای وبلاگ گرفته تا محصول نویسی، از این کلمات کلیدی استفاده کنید.
با وارد کردن کلمه کلیدی اصلی، میتوانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط، سوالات متداول و عبارات طولانی را مشاهده کنید. همچنین، اطلاعاتی مانند حجم جستوجو، میزان رقابت (Keyword Difficulty)، و هزینه هر کلیک (CPC) نیز نمایش داده میشود. Keyword Eye بر نمایش بصری پیشنهادات کلمات کلیدی، اغلب در قالب ابرهای کلمات، تمرکز دارد. این به کاربران امکان میدهد تا به سرعت روابط و حجم جستوجوی نسبی را درک کنند. کاربران یک کلمه کلیدی اصلی را وارد میکنند و ابزار کلمات کلیدی مرتبط را تولید میکند و به صورت بصری آنها را نمایش میدهد.
در پایین گوشه سمت چپ بالای صفحه، یک قطره کوچک وجود دارد که به شما امکان می دهد محتوایی را که منتشر شده است بیابید. در غیر این صورت، شما فقط می خواهید لیست را اسکن کنید تا یک ایده کلی در مورد کار کردن داشته باشید. یا برای پیدا کردن یک محتوای خاص برای استفاده از تکنیک The Skyscraper. شما همچنین می توانید از آن برای نگه داشتن زبانه ها در مورد نحوه انجام سایت خود استفاده کنید (داده ها اغلب به روز می شوند که اساساً من آن را به جای ردیابی مرتبه سنتی استفاده می کنم). بنابراین اگر SEO را برای هر یک از این موتورهای جستجوگر غیر Google انجام دهید، تحت پوشش قرار گرفته اید.
علت اهمیت طراحی وبسایت برای پیج اینستاگرام
با بررسی کلمات کلیدیای که رقبا در آنها رتبه دارند، میتوانید استراتژی محتوایی خود را بهبود بخشید. Keyword Revealer ابزاری آنلاین برای تحقیق کلمات کلیدی است که به شما کمک میکند کلمات کلیدی با رقابت کم را پیدا کنید و استراتژی سئوی خود را بهبود بخشید. ابزار kwfinder جزئی از مجموعه ابزارهای شرکت منگولز (mangools) است که دارای ابزارهای جانبی کاربردی دیگری در زمینه سئو نیز است. بهطور کلی، KWFinder ابزاری کارآمد و کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی است که به شما کمک میکند استراتژی سئوی خود را بهبود بخشید. از ابزارهای رایگان و پولی مانند Google Keyword Planner، SEMrush، Ahrefs و غیره برای گسترش لیست اولیه خود استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک میکنند تا حجم جستوجو، میزان رقابت و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.
کلمات کلیدی بلند، حجم جستوجوی کمتری دارند، اما رقابت برای رتبهبندی در آنها نیز کمتر است و نرخ تبدیل بالاتری دارند. با بررسی بحثها و سوالات مطرح شده در انجمنها، میتوانید نیازها و سوالات تخصصی مخاطبان خود را درک کنید. انجمنهای آنلاین مانند Reddit و Quora میتوانند منابع ارزشمندی برای تحقیق کلماتکلیدی باشند. این پلتفرمها به شما کمک میکنند تا مستقیماً از کاربران بشنوید که چه سوالاتی میپرسند، چه موضوعاتی را مورد بحث قرار میدهند و چه کلماتی را استفاده میکنند.
لیستی از ۱۲،۰۰۰+ کلمه کلیدی دریافت می کنم که احتمالاً می توانم برای آنها رتبه بندی کنم. این می تواند به شما ایده بهتر دهد که چرا یک قطعه خاص از مطالب به خوبی این کار را انجام داده است. به عنوان مثال، هنگامی که من به جستجوی مطالب مرتبط با “نکات SEO” پرداختم، متوجه شدم که این نتیجه هزاران share به دست آورد.
همچنین میتوانید نرخ بازگشت و تعداد کلیک کلمات کلیدی را نیز مشاهده کنید. حال که با کاربرد و اهمیت استفاده از این ابزار آشنا شدید، باید به بررسی سرویسهای ارائه شده توسط آن بپردازیم. برخی از شرکتها در ایران وجود دارند که سرویسهای آن را خریداری به صورت اشتراکی به کاربران مختلف میفروشند.
از سوی دیگر، Domain Authority (DA)، معیاری است که توسط Moz توسعهیافته است که یک پیشبینیکننده است و نشان میدهد که رتبهبندی وبسایتها در موتورهای جستجو چقدر خوب است. امتیازات Domain Authority از ۱ تا ۱۰۰ متغیر است و امتیازات بالاتر مربوط به توانایی بیشتر برای رتبه بندی است. هنگامی که کمپین سئوی خود را اجرا میکنید، همیشه این احتمال وجود دارد که مشکلاتی ایجاد شود یا خطاهایی رخ دهد. با استفاده از ابزار حسابرسی سایتAhrefs ، نیازی نیست که بهطور مداوم سایت خود را مگ سئو بررسی کنید تا مطمئن شوید که به خوبی کار میکند. این ابزار سایت شما را برای جستجوی مشکلات رایج سئو تجزیه و تحلیل میکند. هنگامی که محتوای خاص صنعت را ایجاد میکنید، میتوانید آن را با سایر مقامات صنعت به اشتراک بگذارید.
با استفاده از گزارش دامنه های رقیب، نگاه دقیق تری به رقابت خود بیندازید. این نشان می دهد همه دامنه هایی که در ۱۰۰ نتیجه جستجوی برتر گوگل برای کلمات کلیدی خاص با دامنه شما رقابت می کنند. تجزیه و تحلیل این داده ها به شما امکان می دهد هدف خود را اصلاح کنید و از رقبا جلوتر بمانید. در مرحله اول، Ahrefs یک تجزیه و تحلیل جامع بک لینک ارائه می دهد که به کاربران اجازه می دهد پروفایل لینک وب سایت خود را ردیابی کنند. این شامل تجزیه و تحلیل تعداد دامنه های ارجاع دهنده، بک لینک ها و توزیع متن لنگر است. علاوه بر این، همچنین نشان می دهد که کدام صفحات بیشترین لینک را دریافت می کنند و همچنین داده هایی را در مورد لینک های شکسته ارائه می دهد.