سئو خارجی

مقایسه ابزارهای رایگان و پولی برای کشف کلمات کلیدی رقبا

فراموش نکنید، بعد از پیدا کردن کلمه کلیدی، باید صفحاتی بهتر از رقیب ایجاد کنید. صفحاتی که بروزتر و کارآمدتر باشند تا گوگل ورودی‌های بیشتری به سایت شما بدهد. ۳- پس ما می توانیم در سایت رقبا صفحاتی که ورودی گوگل و ترافیک آن ها از سمت گوگل زیاد بوده است را پیدا کنیم و کلمات کلیدی آن ها را شناسایی کنیم و در نهایت بر طبق این صفحات، سایت خودمان را سئو می کنیم. ۲- سایت بصورت خودکار به بررسی سایت رقیب و صفحات سایت می پردازد(این مرحله چند دقیقه زمان‌بر است) و به صورت دقیق به ما گزارش می دهد که هر یک از صفحات سایت رقیب با چه کلمات کلیدی سئو شده اند. در این قسمت می توانید به خوبی عبارات و کلمات کلیدی که مرتبط با واژه‌ی اصلی تان هستند را کشف کنید. عموما گوگل هشت عبارت مرتبط با جست و جوی شما را در این قسمت نشان خواهد داد.

هدف از پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا، یافتن کلماتی است که بیشترین سرچ را در گوگل توسط کاربران دارند و از طرفی توسط رقبا هم استفاده شده اند. به علاوه شما در این ابزارها و وارد کردن آدرس سایت دلخواه می‌توانید برترین رقبای سایت موردنظر را شماده کنید. در ابزار سمراش امکان مشاهده برترین صفحات رقبا را دارید که میزان ترافیک هر صفحه، تعداد کلماتی که برای آن صفحه هدفگذاری شده‌اند و بک لینک‎‌های هر صفحه را نشان می‎‌‌دهد. بهترین ابزارهای تحلیل کیورد رقبا را در ادامه آورده‌ایم که برای آنها نسخه پولی و رایگان در دسترس است.

این کلمات در واقع همان عبارت هایی هستند که منجر به جذب بازدید کننده از گوگل و دیده شدن در نتایج جست و جو خواهند شد. هر چقدر در انتخاب صحیح این کلمات و عبارت های کلیدی دقت بیشتری به خرج دهید، احتمال موفقیت تان نیز بیشتر خواهد شد. تحقیق کلمات کلیدی فرآیند پیدا کردن و تحلیل عباراتی است که مردم در موتورهای جستجو (مانند گوگل) تایپ می‌کنند تا اطلاعات، محصولات یا خدمات مورد نظر خود را بیابند.

ابزار جست‌وجوی کیورد ماز (Moz Keyword Explorer)

این ابزار به شما نشان می‌دهد که رقبا از کدام کلمات کلیدی استفاده می‌کنند و چگونه این کلمات در استراتژی محتوایی آنها نقش دارند. همچنین، Ubersuggest به شما پیشنهادات مرتبط با کلمات کلیدی جدید را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای تولید سئو مگ محتوای بهتر استفاده کنید. این ابزار به طور کلی برای تحلیل اولیه کلمات کلیدی و پیدا کردن ایده‌های محتوا بسیار مفید است و به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید رقبا چگونه مخاطبان خود را جذب می‌کنند. در دنیای پررقابت سئو، کلمات کلیدی نقش کلیدی در جذب ترافیک و افزایش رتبه‌بندی وب‌سایت شما دارند.

امروز شما می توانید در یک مسیر سازمان دهی شده ، در مدت زمانی به مراتب سریع تر و همچنین منابع آموزشی اصولی و کامل ، بسیار راحت قدم در بازارکار بگذارید . مجموعه ما در تمامی مراحل آموزش در کنار شما خواهد بود تا بهترین نتیجه ممکن را از پکیج های خریداری شده کسب کنید . نکته حائر اهمیت توجه به میزان بازدید صفحه و تعداد پاسخ ها و نظرات نوشته شده نسبت به یک پرسش است که می تواند معیاری از همه گیر بودن و محل بحث بودن آن موضوع باشد. در نظر داشته باشید که همه آنچه که به عنوان سوال در این سایت ها مطرح می شوند، مناسب شما نیستند و شاید از نظر گوگل نیز ارزشی نداشته باشند.

در این راهنمای جامع، قدم به قدم با شما همراه خواهیم بود تا فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را از سطح مبتدی تا پیشرفته بیاموزید و بتوانید استراتژی سئوی خود را در سال ۲۰۲۵ متحول کنید. و در اینجا شما آن را دارید – جدولی با تمام کلمات کلیدی که وب سایت تجزیه و تحلیل شده شما در کمپین های تبلیغاتی گوگل خود استفاده می کند. Google Keyword Planner یک سرویس رایگان گوگل است که می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی رقبا استفاده کنید. علاوه بر این، این ابزار به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند اما شما این کار را نمی کنید.

از این ابزار میتونید برای یافتن کلمات کلیدی در صفحات رقبا  استفاده کرد.فرض کنید یک وبلاگ سئو رو راه‌اندازی می‌کنید و می‌خواید  بدانید رقبای اصلی شما از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. می‌تونید از ابزار TagCrowd استفاده کنید تا ببینید کدام کلمات بیشتر در یک سایت خاص استفاده می‌شوند. درک فرآیند سفر خریدار، نه تنها برای تحقیق کلمات کلیدی، بلکه برای هر بخش دیگری از کسب و کار شما دارای اهمیت است. یکی از کاربردی ترین روش‌هایی که امروزه برای ارتقا رتبه سایت در گوگل به کار می‌رود، استفاده از لینک های داخلی است.

در این ابزار شما می توانید بر اساس کلمه کلیدی یا URL جستجو کنید، نتایج را بر اساس کشور یا منطقه جغرافیایی فیلتر کنید، انواع مختلفی از کلمات کلیدی PPC را مشخص کنید و داده های تجزیه و تحلیل دامنه را برای کل سایت ها بررسی کنید. با تحلیل کلمات کلیدی رقبا (Competitor Keyword Analysis)  درک می‌کنید که چگونه این کلمات به افزایش ترافیک و تبدیل کاربران به مشتریان کمک کرده‌اند. این تحلیل به شما کمک می‌کند تا الگوهای موفقیت رقبا را بشناسید و استراتژی‌های خود را بر اساس آن‌ها بهبود دهید. سمراش یکی دیگر از ابزارهای پیشرفته برای تحلیل کلمات کلیدی و رقبا محسوب می‌شود.

بررسی سئو محتوای رقبا

با یادگیری نحوه تجزیه و تحلیل قرار دادن کلمات در یک مقاله، کلمه کلیدی اصلی آن مقاله به راحتی قابل تشخیص است. بخش بزرگی از سئو حول کلمات کلیدی ​​و دانستن نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در یک مقاله است که نه تنها به شما یاد می‌دهد که این کار را انجام دهید، بلکه کمک می‌کند تا به راحتی کلمات کلیدی رقبا را هم پیدا کنید. در این مقاله در مورد اهمیت بررسی رقبا و بررسی روش‌های مختلف برای کشف و استخراج کلمات کلیدی رقبا پرداختیم.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را پیدا کنیم؟

همچنین، Ahrefs به شما امکان می‌دهد تا از استراتژی‌های لینک‌سازی رقبا آگاه شوید و نقاط قوت و ضعف استراتژی آنها را بررسی کنید. این ابزار برای تحلیل عمیق‌تر از رقبا بسیار مناسب است و اطلاعات دقیقی در مورد کلمات کلیدی که رقبا بر آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند را ارائه می‌دهد. به دنبال ارتقای رتبه سایت خود در نتایج جستجوی گوگل هستید؟ پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا یکی از اولین و مهم ترین قدم ها برای رسیدن به این هدف است. با استفاده از خدمات سئو در مشهد، تهران یا دیگر شهرها بصورت حرفه ای، می توانید کلمات کلیدی دقیق و مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کرده و محتوای جذاب و کاربردی تولید کنید. برای این کار ابزارهای مختلفی از جمله Ahrefs، Ubersuggest، سئو سیگنال، KeywordTool.io و مواردی این چنینی به شما کمک می کنند.

شما ممکن است متوجه تغییر کلمات کلیدی شوید که رقبای شما محتوا را برای آنها بهینه می کنند. نتایج به دست آمده از این ابزار، میتواند بینش خوبی را برایتان ایجاد کند تا بتوانید از رقیبتان سبقت بگیرید و آن را پشت سر بگذارید. در این مثال صفحه‌ای از سایت آمازون رو بررسی کردیم و همانطور که میبیند تصویری از رایج‌ترین کلمات کلیدی که در این صفحه بیشتر استفاده شده رو به ما نشون داده. با استفاده از Similarweb میتونید حرکات رقباتون رو کاملا در نظر بگیرید. ترافیک ماهانه رقیب، اطلاعات در مورد اینکه کدام کانال بیشترین ترافیک را براشون به ارمغان میاره و از کجا این بازدیدکنندگان را دریافت می کنند، برای درک رقبای شما بسیار مهم هست.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده کردید ، برای سایت آپارات این روش انجام شده است و صفحات این وب سایت براساس محبوبیت و میزان بازدید مرتب شده است . ۱۳- پس صفحه ای که سایت رقیب به‌وسیله آن رتبه خوبی در گوگل کسب کرده است را باز می کنیم و سپس کیفیت صفحه از نظر محتوا، متن، تصاویر، ویدئو و… را بررسی می کنیم و برای ایجاد مقاله با همین کلمه کلیدی بهتر است بسیار جامع تر از رقیب خود عمل کنیم. برای انتخاب بهترین کلمات، همواره رفتار رقبا را رصد کنید و نتایج جست و جوی کلمات مرتبط با کار خودتان را بررسی کنید. برای شروع کلمه ای با طول نسبتا کوتاه را انتخاب کرده و اولین نتایج گوگل را مشاهده و تحلیل کنید. به نحوه‌ی چینش تیترها و چگالی کلمات کلیدی در یک پاراگراف یا یک بخش از صفحه توجه کنید. پیش تر در وبلاگ وبزی به طرح نکات طلایی سئو و چگونگی کسب رتبه های برتر در گوگل پرداختیم، اصول و الفبای کلی بهینه سازی که رعایت هر کدام از آنها می تواند تاثیر بسیار مهمی در بهبود سئوی وب سایت شما بگذارد.

KWFinder بر اساس دامنه یا URL اصلی و کلمات کلیدی که قبلاً برای آن‌ها رتبه‌بندی شده، رقبای دیگری رو پیشنهاد می‌کنه که ممکن هست از دست داده باشید. اون‌ها رو تجزیه‌وتحلیل کنید و کلمات کلیدی فوق‌العاده مرتبط جدید رو پیدا کنید. در این مرحله باید مخاطبان را به سمتی که می‌خواهید بکشانید و آن‌ها را متقاعد کنید که بهترین راه حل را ارائه می‌دهید. ابزارهایی که نیاز دارید شامل کلیدواژه‌های هدایت کننده، واسطه‌ها و وب‌سایت‌های بررسی و پرسش و پاسخ هستند. در این مرحله، محتوا و جمع آوری مخاطب اهمیت بالایی دارد و شما باید علایق افراد مورد نظر که همان پرسوناهای ایده آل هستند را بشناسید و با استفاده از محتوا، آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید. ابزارهایی که در این مرحله نیاز دارید، کلیدواژه‌های اطلاعاتی و یک قیف بازاریابی است.

بهترین ابزارهای ایرانی آنالیز کلمات کلیدی رقبا

✅ ما در میزفا تولز در ابزار تحقیق کلمات میزفا تولز و تب کلمات مرتبط دقیقاً همین کارو برای شما انجام میدیم تا در زمان سریع‌تری به نتایج خوبی برسید. اگر از کم بودن میزان رقابت پذیری واژه‌ها اطمینان ندارید (چون کلماتی که انتخاب کردید باید رقابت پذیری پایینی داشته باشد)، ۵ سایت بعدی را هم انتخاب کنید. اگر هم یک برندِ با سابقه هستید، می‌توانید در اینترنت، کلمات کلیدی خوبی پیدا کنید و بفهمید که کاربران چه چیزهایی درباره برند یا محصولات شما جستجو می‌کنند. اول از همه، شما نیاز به جدول‌های اکسل دارید تا کلمات مورد نظر را به همراه مرحله‌‌ای که مشتری در آن قرار دارد و به کلمه کلیدی مورد نظر مرتبط است و سایر موارد ضروری در آن وارد کنید. مشتریان امروزی قبل از اینکه بخواهند به محصول یا آنچه که ارائه می‌دهید توجه کنند، با شما آنگونه که به نظر می‌رسید ارتباط برقرار می‌کنند.

می‌تونید از Ubersuggest به‌صورت رایگان اما با ویژگی‌های محدود استفاده کنید و یا میتونید برنامه‌های ماهانه اون رو که از ۱۲ دلار در ماه شروع میشه رو خریداری کنید. Semrush یک ابزار خوبی هست که اطلاعات زیادی رو به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد و شما به کلمات کلیدی رقبای خود دسترسی کامل دارید.با خرید اشتراک این ابزار همچنین می‌تونید به شکاف کلمات کلیدی بین خود و رقبایتان رو پیدا کنید. تحلیل کیورد رقبا فرآیندی است که در آن معیارها و SERPها برای کلمات کلیدی رقیب بررسی می‌شوند. هدف این کار شناسایی بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی بازاریابی شما است. بیایید فرض کنیم، در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، افراد کمی هستند که به سئو اهمیت می‌دهند.

۱. تعریف هدف و مخاطب سایت

پس از اینکه لیست کلمات کلیدی را تهیه کردید، نوبت به ارزیابی رقابت با کمک آن‌ها می‌رسد. تا زمانی که تجربه کافی بدست نیاورده باشید، قادر به یافتن کلیدواژه‌هایی با رقابت پایین، بدون ارزیابی کامل آن‌ها، نخواهید بود. معمولاً وب سایت‌های مختلف برای ایجاد دسترسی بهتر کاربران، کلمه کلیدی را در آدرس یا URL وب سایت به کار می‌برند، بنابراین شما می‌توانید به سادگی کلمه کلیدی را از آدرس وب سایت تشخیص دهید.

یافتن کلمات کلیدی رقبا با استفاده از گوگل

سئو ریویو تولز نیز مثل سایز ابزار های معرفی شده یک ابزار همه چیز تمام عالی محسوب می‌شود که می‌توانید از آن برای پیدا کرد کردن کلمات کلیدی سایت رقبایتان کمک بگیرید این ابزار حرفه‌ا‌ی در بخش‌های مختلف سئو از جمله سئو داخلی، سئو محتوا، سئو فنی و …. به شما اطلاعات جالب و مفیدی می‌دهد و در کل اگر زمانی نیا به بررسی و اطلاعات بیشتر پیرامون وب سایت‌تان بودید می‌توانید با خیال راحت به این ابزار حرفه‌ای اعتماد کنید. حالا که به اهمیت کلمات کلیدی پر جستجو پی بردید، حتماً دنبال روشی برای پیدا کردن کلمات پر جستجو هستید.

این نتایج، کلماتی رو به شما نشون میده که رقبای شما روی اون کلمات کار کردند و دارای رتبه هستند. استفاده از این روش میتونه زمان‌بر باشه ولی نتایج خوبی رو به شما ارائه میده. دومین ابزاری که برای کلمات کلیدی فارسی داده‌های خوبی رو ارائه میده، kwfinder هست. این ابزار داده‌های رو از گوگل ادز میگیره و میتونه یک گزینه عالی برای پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا باشه.

جمله های سوالی نیز می توانند ایده‌ی خوبی برای تیتر اصلی یک مطلب یا کلمات کلیدی آن باشند. وب سایت های زیادی وجود دارند که کاربران در آنها به پرسش و پاسخ درباره موضوعات مختلف مشغول هستند. سایت هایی مثل Ask ، Yahoo Answers ، LinkedIn Answers یا نمونه های داخلی که با یک جست و جوی کوتاه می توانید آن ها را پیدا کنید.

این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی لیستی از کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا را ببینید و حتی بررسی کنید که این کلمات چقدر برای رقبای شما ترافیک ایجاد کرده‌اند. برای مثال، اگر یک وب‌سایت در حوزه تکنولوژی دارید، می‌توانید بررسی کنید که کلمات کلیدی رقبای شما در مقالات پر بازدیدشان چیست و سپس محتوای خود را بر اساس آن‌ها بهینه‌سازی کنید. تو مرحله بعد میایم کلمات رقیب رو بررسی میکنیم و اونهایی که به‌ درد بخور هست، انتخاب میکنیم. چون این ابزار به شما میگه اگر در این کلمه یا کلمات مشابه به رتبه یک برسید احتمالا چقدر کلیک میگیرید. سابقه جستجوی این کلمه رو در چهار سال اخیر به شما نمایش میده و حتی روند جستجو در یک سال اینده رو برای شما پیش بینی میکنه.

ابزار الکسا برای پیدا کردن کلمات کلیدی رقیب

همچنین شما میتوانید به کمک LongTailPro استراتژی کلمه کلیدی سایت رقیب خود را هم به دست آورید. روش های مختلفی برای پیدا کردن رقیب مستقیم وجود دارد ولی یکی از بهترین و سر راست ترین روش ها این است که کلمات کلیدی خود را در نتایج گوگل جستجو کنید. مسلما هر نتیجه ای که گوگل به شما در این نتایج نشان می دهد، رقیب مستقیم شما نیست. اگر سایت فروشگاهی باشید، دیجی کالا، ترب و ایمالز پایه اصلی نتایج جستجو هستند که اتفاقا رقیب مستقیم شما به حساب نمی آیند. همچنین می‌تونید ببینید کدام وب‌سایت‌ها بیشترین تعداد لینک رو در یک دوره زمانی به دست آورده‌اند. با بررسی انکرتستهای مورد استفاده رقیبتون میتونید کلمات کلیدی اصلی رقیبتون رو پیدا کنید.

چگونه کلمات کلیدی رقبا را پیدا کنیم؟

می توانید میزان محبوبیت یک عبارت را با مقایسه سوالات مشابه بدست آورید یا با جایگزینی کلمات هم معنی، متداول ترین جست و جو ها را پیدا کنید. هرچند کلماتی که از طریق می یابید، الزاماً هدف اصلی شما نیستند و ممکن است به یک صفحه‌ی مشخص از سایت شما نیز منجر نشود. برای مثال یک جست و جو را در نظر بگیرید که صفحه ای تحت آن عنوان وجود ندارد و گوگل تنها به نمایش چند نتیجه مرتبط اکتفا می کند. شما بعنوان یک تولید کننده محتوا با استفاده از این فرصت و نوشتن مطلبی با همین عنوان و حول همین موضوع، می توانید بازدیدکنندگان بسیاری به سوی خود سرازیر کنید.

خب واضح است که با استفاده از این ویژگی شما می توانید از بهترین عملکردهایی که رقبایتان داشته اند، الگوبرداری کنید و یک استراتژی بی نظیر برای بهبود سئو صفحات سایت خود بچینید. در نتیجه، با در نظر گرفتن مشخصات بک لینک وب سایت، قدرت و رقابت SERP، رتبه بندی SE اکنون محاسبات بسیار دقیقی را از دشواری کلمات کلیدی انجام می دهد. این باعث می‌شود تا ببینید چقدر احتمال دارد که وب‌سایت یا صفحه شما در بالای SERP برای یک جستجوی خاص رتبه‌بندی شود. از کلمات کلیدی رقبا می‌توانید برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی مؤثر استفاده کنید. با استفاده از این کلمات، می‌توانید تبلیغات خود را به‌صورت هدفمند به مخاطبان مناسب نشان دهید و نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهید. به‌عنوان مثال، اگر رقبا از کلمه کلیدی «خرید آنلاین پوشاک» در تبلیغات خود استفاده کرده‌اند و موفق بوده‌اند، شما هم می‌توانید از این کلمه در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

همچنین بررسی گروه‌های فیسبوک، انجمن‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و… به شما کمک خواهد کرد تا سوالات و بحث‌های مطرح شده در این گروه‌ها و انجمن‌ها را بررسی کرده و کلمات کلیدی مورد استفاده کاربران را کشف کنید. برای این کار به فاکتورهایی مثل حجم جستجو، سطح رقابت و نیت جستجوی کاربر توجه کنید. بهتر است ابتدا روی کلماتی تمرکز کنید که حجم جستجوی مناسبی دارند و رقابت کمتری دارند، سپس به سراغ کلمات پررقابت‌تر بروید.

در ادامه این مطلب از آژانس HDM، به بررسی اهمیت شناخت کلمات کلیدی رقبا، معرفی کامل ابزارها و روش‌های کاربردی برای پیدا کردن آن‌ها می‌پردازیم. از دیگر ابزارihd محبوب بدست آوردن کلمات کلیدی رقبا ، کیورد اسپای (جاسوسی کیوورد) است که بسیار دقیق بوده و رابط کاربری ساده و راحتی دارد. درست است که قدرتی به اندازه LongTailPro ندارد و خدمات زیادی ارائه نمیدهد؛ اما می توانید به استراتژی رقیب خود و آمار PPC آن پی ببرید. امروزه ابزارهای مختلف و تکنیک‌های جدیدی روی کار آمده‌اند که به کمک آنها میتوانید در سریعترین زمان، به کلمات کلیدی رقیبان دست‌ یابید.

حالا که با اهمیت کلمات کلیدی آشنا شدید، بیایید قدم‌به‌قدم مراحل پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی را بررسی کنیم. وبزی با استفاده از ابزارهای پیشرفته به شما امکان ساخت یک سایت منحصر به فرد و با سلیقه خودتان را بدون نیاز به دانش فنی را به شما می دهد. برای ساخت سایت با وبزی دیگر نیاز به استخدام طراح سایت و یا یادگیری طراحی سایت ندارید و در کمتر از یک ربع می توانید سایت دلخواه خودتان را طراحی کنید. سوالاتی که در این وب سایت ها مطرح می شود، عبارت های بلند تری بوجود می آورد که امکان رقابت را برای شما ساده تر می کند.

درواقع وب سایت‌های مختلف با استفاده از این روش، بین محتواهای خود ارتباط برقرار کرده و کاربر را به سمت آن‌ها هدایت می‌کنند. شما با ورود به این بخش می‌توانید به سادگی و تنها با وارد کردن دامنه سایت رقیب خود، یک لیست جامع از کلمات کلیدی‌ای که رقیب شما بر روی آن‌ها کار کرده و رتبه دارد را بیابید. همچنین در این بخش می‌توانید میزان سرچ کلمات کلیدی و سختی کلمات کلیدی در گوگل و میزان رقابت آن‌ها را نیز مشاهده کنید. برخی از بهترین ابزارهای رایگان شامل Google Keyword Planner، Ubersuggest، AnswerThePublic و Google Trends هستند که به شما کمک می‌کنند کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب:

اکنون که با تمام ابعاد تحقیق کلمات کلیدی و نقش حیاتی آن در موفقیت سئوی سایت آشنا شدید، زمان اقدام فرا رسیده است! تحقیق کلمات کلیدی، پایه و اساس هر استراتژی سئوی موفق است و پیاده‌سازی صحیح آن نیاز به دقت و تخصص دارد. اگر برای پیدا کردن کلمات کلیدی پرسود، تدوین استراتژی جامع سئو و رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل به کمک حرفه‌ای نیاز دارید، تیم متخصص سئودو در کنار شماست. ما با سال‌ها تجربه در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو، آماده‌ایم تا شما را در این مسیر پیچیده همراهی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که تلاش‌های سئوی شما به نتایج ملموس منجر می‌شود.

به عبارتی هر صفحه از وب سایت مدنظر شما که توسط کوگل مشاهده شده باشد ، در نتایج سرپ نمایش داده می‌شود . البته درنظر داشته باشید که شاید وب سایت شما یا سایت رقیب ، تعداد صفحات زیادی داشته  باشد اما گوگل توسط این عبارت جستجو شده ، تمامی آنها را نمایش ندهد و تنها صفحاتی که باتوجه به رفتار کاربران مهم تشخیص داده شده را در سرپ قرار دهد . اما تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ به زبان ساده، تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ (Keyword Research) فرآیند نظام‌مندِ پیدا کردن، تحلیل کردن و در نهایت انتخاب عبارات و سوالاتی است که کاربران هدف شما هنگام جستجو در موتورهایی مانند گوگل وارد می‌کنند.

  • کافی است وارد این ابزار شوید و سپس با سرچ کردن کلمه جدید، دسته یا عبارت را در وب سایت انتخاب نمایید.
  • کلمات کلیدی رقبا یکی از بهترین چیزهایی است که به شما کمک می کند تا در روند کار سئو سایت خود، بهبود خوبی داشته باشید.
  • البته به این منظور باید دانش سئو و تخصص کافی داشته باشید تا بتوانید با چرخ زدن چند ساعته در سایت مدنظرتان، اطلاعات مختلف و البته بسیار مفیدی را کسب کنید.
  • انتخاب کنید که آیا می‌خواید  از کل سایت استفاده کنید یا فقط از صفحه اصلی.
  • به جای تمرکز بر کلمات کلی و پررقابت مثل «خرید کفش»، می‌توانید از عباراتی مثل «خرید کفش اسپرت مردانه ارزان» استفاده کنید.
  • با Similarweb میتونید وب سایت خودتون رو با رقبامقایسه کنید و عملکرد آنها رو از نظر بازدید، نرخ پرش، بازدید از صفحه و… مشاهده کنید.

رحله تا پیدا کردن کلمه کلیدی سایت رقیب

این ابزار به‌ویژه برای تحلیل دقت و دشواری کلمات کلیدی مناسب است و حتی بازدهی کلمات کلیدی خاص برای رقبا را هم بررسی می‌کند. به‌عنوان مثال، اگر مگ سئو شما یک وب‌سایت در حوزه سلامت و زیبایی دارید، با استفاده از این ابزار متوجه می‌شوید که کدام کلمات کلیدی مرتبط با مراقبت از پوست برای رقبا بیشترین ترافیک را ایجاد کرده‌اند. درست است که ابزارها در این مسیر کمک شایانی به شما می کنند؛ اما جستجوکردن در سایت مشتری، یک روش دیگر جهت بدست آوردن کلمات کلیدی رقبا است. البته به این منظور باید دانش سئو و تخصص کافی داشته باشید تا بتوانید با چرخ زدن چند ساعته در سایت مدنظرتان، اطلاعات مختلف و البته بسیار مفیدی را کسب کنید. این کار سبب میشود که تا با اهداف تجاری آن‌ها هم آشنا شوید و یک استراتژی بی نقص برای کسب و کار و سایت خودتان تهیه کنید. SpyFu ابزاری است که به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی پولی و ارگانیک رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

کافیست کلمه‌ی اصلی خودتان را در کادر جست و جو تایپ کرده و منتظر پیشنهادات بمانید. SpyFu به شما امکان می دهد کلمات کلیدی ارگانیک و تبلیغاتی رقبا را بررسی کرده و روند تغییرات آن ها را مشاهده کنید. همه می دانیم که Ahrefs یکی از برترین مراجع سئو است که همه کشورها از آن استفاده می کنند. چه از نظر مقاله های آموزش سئو فوق العاده ای که دارد، چه از نظر ابزارهای کاربردی اش، این برند یکی از بهترین هاست.

ابزار ahref یک ابزار خوب سئو هست اما برای نتایج فارسی ضعیفه و زیاد پیشنهادش نمی‌کنیم اما به‌هرحال نحوه کار با اون رو برای افرادی که سایت خارجی دارند، آموزش میدیم. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که کلماتی که به مقدار زیاد رقابتی هستند را حذف کنید. لازم نیست آن‌ها را برای همیشه از لیست داده‌های خود پاک کنید؛ چرا که ممکن است در آینده به درد بخورد. در حالت کلی، در نظر داشته باشید که رقابت با برندهای بزرگ اصلا ترسناک نیست. چرا که با تحلیل درست می‌توانید از فضای خالی استراتژی آن‌ها بیشترین بهره را ببرید.

Ahrefs همچنین ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل محتوا و ممیزی سایت ارائه می‌دهد. با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود، می‌توانید ببینید کدام رقبا در صدر نتایج ظاهر می‌شوند. همچنین می‌توانید از ابزارهایی مانند Google Search Console و Google Trends برای درک بهتر از عملکرد کلمات کلیدی و روندهای جستجو استفاده کنید.

بسته به هدفتان، در منوی ناوبری سمت چپ، به برگه تحقیقات ترافیک ارگانیک یا تحقیقات ترافیک پولی بروید. تا یاد بگیرید چگونه این تاکتیک ها را با وب سایت خود تطبیق دهید و به موقعیت های بالاتر SERP دست یابید. احتمالاً نام این ابزار بارها به گوشتان خورده باشد، یک ابزار هوشمند که مجموعه گسترده ای از کلمه‌های کلیدی را در اختیار شما قرار میدهد. ولی پلن رایگانش اطلاعات زیاد مفیدی رو در اختیارتون قرار نمیده ولی میتونید تست کنید و کسب تجربه کنید. همچنین رتبه گیری این کلمات بصورت ارگانیک، کاری دشوار و بصورت پولی، کاری هزینه بر است.

پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی سایت رقیب یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای افزایش درآمد خود انجام دهید. پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا یکی از مهم ترین گام ها برای موفقیت در سئو است. برای این کار، ابزارهای خارجی مختلفی از جمله گوگل پلنر، اس ام راش، ماز، KeywordTool.io و… در سرتاسر جهان درحال استفاده هستند. همچنین شما می توانید نمونه های ایرانی آنها از جمله جت سئو، سئو سیگنال و میزفا تولز را به کار ببرید که به طور اختصاصی برای زبان فارسی طراحی شده اند. علاوه بر ابزارها، بررسی موارد مختلفی از جمله صفحات پربازدید رقبا، متا تایتل و عنوان ها، پیشنهادات گوگل و غیره به شما کمک می کند تا به کلمات کلیدی رقبا را پیدا کنید.

گوگل ادز اطلاعات به مراتب دقیقی تری نسبت به گوگل آنالیتیکس و دیگر آمارگیرها به شما ارائه می کند و خواهد گفت کاربران نسبت به چه عبارت هایی رغبت بیشتری نشان داده اند و کدام کلمات، کلمات کلیدی و ارزشمندی به حساب می آیند. برای تحلیل کلمات و یافتن پیشنهادات جدید، ضروری است که از ابزارهای این حوزه استفاده کنید. پیشنهاد ما بکار بستن همزمان چندین ابزار و مرجع مختلف، مقایسه‌ی نتایج آن و در نهایت انتخاب نهایی است. چرا که هر کدام از این ابزارها، بخشی از آمار را در اختیار دارند و تحلیل شان ممکن است نسبت به توان و جامعه کاربران، دچار محدودیت هایی باشد. خصوصا در تحلیل رفتار کاربران ایرانی که بعضا با برخی محدودیت ها و تحریم ها دست به گریبان هستند.

بهتر است هر چند ماه یک‌بار یا هنگام تغییر در استراتژی محتوا و بازار، تحقیق کلمات کلیدی خود را به‌روزرسانی کنید تا همچنان رقابتی باقی بمانید. کلمات کلیدی طولانی عباراتی خاص و طولانی‌تر هستند که معمولاً رقابت کمتری دارند و نرخ تبدیل بالاتری دارند. با استفاده از Google Trends می‌توانید بررسی کنید که کدام کلمات در حال حاضر محبوب‌تر هستند. این ابزار به شما کمک می‌کند ترندهای فصلی را شناسایی کنید و از آن‌ها برای بهینه‌سازی محتوای خود استفاده کنید. قبل از شروع به تحقیق، باید مخاطب هدف و اهداف سایت خود را به درستی بشناسید.

با کمک اسپای فو می‌توانید کلمات کلیدی رقبا را به‌صورت دقیق مشاهده کنید و حتی ببینید که چقدر بودجه تبلیغاتی برای این کلمات هزینه کرده‌اند. با استفاده از این ابزار متوجه می‌شوید که رقبا برای چه کلماتی در نتایج جست‌وجو سرمایه‌گذاری کرده‌اند و آیا این کلمات برای استراتژی شما هم مناسب هستند یا خیر. برای مثال، اگر شما در حوزه تبلیغات دیجیتال فعالیت می‌کنید، با استفاده از SpyFu بررسی می‌کنید که رقبا برای کلمات کلیدی مرتبط با «تبلیغات در گوگل» چه بودجه‌ای صرف کرده‌اند. با این ابزار متوجه می‌شوید که رقبا از چه کلمات کلیدی خاصی برای جذب ترافیک استفاده می‌کنند و همچنین چه بک‌لینک‌هایی به این کلمات مرتبط هستند.

آنالیز انکر تکست‌های رقبا

تنها به دست آوردن کلمات کلیدی کاربردی و پرسرچ کافی نیست، بلکه باید محتوای مفید و با کیفیت هم برای آن تهیه کنید که کاربران را در صفحه شما برای دقیقه هم که شده نگه‌دارند و رضایت آنها را هم به همراه داشته باشند. شما میتوانید هم از طریق آدرس سایت رقیب و هم کلمات، به کلمات کلیدی آن پی ببرید. شما باید داده های آن را تحلیل کرده و به صورت کامل بررسی نمایید تا برایتان سودمند باشد. جدا از موارد بالا به کمک میزفا تولز میتونید سختی کلمه کلیدی رو بفهمید و کلمات طولانی در سئو رو پیدا کنید و متوجه بشید که LSI کلمه کلیدی چیا هست و اگر مشکل کنیبالیزیشن در کیوردها داشتید بفهمید.

ابزارهای مختلفی مثل SEMrush ،Ahrefs و Google Keyword Planner برای تحلیل کلمات کلیدی رقبا استفاده می‌شوند و انتخاب بهترین ابزار بستگی به نیاز و بودجه شما دارد. بررسی کلمات کلیدی رقبا به شما کمک می‌کند تا بفهمید آن‌ها چگونه موفق شده‌اند و شما می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود استراتژی‌های خود استفاده کنید. کلمات کلیدی رقبا می‌توانند به شما در بهینه‌سازی تجربه کاربری کمک کنند. با بررسی این کلمات، متوجه می‌شوید که کاربران چه انتظاراتی از وب‌سایت‌ها دارند و بر اساس آن‌ها تجربه کاربری را بهبود می‌بخشید. برای مثال، اگر رقبا بر روی کلماتی مثل «سریع‌ترین ارسال» تمرکز دارند، شما می‌توانید فرآیند ارسال محصولات خود را بهینه کنید تا به این انتظار پاسخ دهید. SpyFu هم یکی دیگر از ابزارهایی است که جهت بدست آوردن کلمات کلیدی رقبا میتوانید از آن استفاده کنید.

تو چند ثانیه  کلی کلمه کلیدی از سایت رقیب برات پیدا میکنه.تو عکس زیر ما سایت دیجی کالا رو وارد کردیم و میزفا تولز بالای ۳۱ هزار کلمه رو به عنوان کلمات کلیدی رقیب به ما پیشنهاد داده. شکاف کلمات کلیدی، کلماتی هستند که توسط کاربران جستجو می‌شوند و رقبای شما بر روی آن‌ها کار کرده‌اند اما شما در سایت خود پاسخ مناسبی برای کاربرانی که این کلمات را جستجو می‌کنند، ندارید. در بخش «شکاف کلمات کلیدی» جت سئو که در بخش «تحقیق کلمات کلیدی» موجود است شما می‌توانید این کلمات را پیدا کنید. اگر بتوانید دانش و تجربه کافی در زمینه سئو به دست بیاورید، می توانید با یک بررسی چند ساعته بر روی وب سایت رقبا، عبارات کلیدی، استراتژی ها، اهداف تجاری و … آن ها را شناسایی کنید و از آن ها در جهت بهبود عملکردتان بهره ببرید. در واقع بسیار می تواند برای شما عجیب باشد که این بازار تا چه اندازه می تواند اطلاعات ارزشمند در اختیارتان قرار دهد؛ حتی برای افرادی که در ابتدای کار خود هستند.

در این گروه، ۷ ابزار مفید رو معرفی می‌کنیم که برخلاف دیگر ابزارهای معروف سئو که در وب فارسی کارایی ندارند، میتونند نتایج خوبی رو در اختیار شما بگذارند. با اطلاعات و آمار و ارقامی که بواسطه ابزارهای مربوط به کلیدواژه‌های مختلف بدست آورده‌اید، می‌توانید کلیدواژه‌های رقابتی را شناسایی کنید و کنار بگذارید. چند پاراگراف نهایی مقاله معمولا چون برای جمع بندی کل محتوا است، ناچارا حاوی کلمات کلیدی اصلی یا فرعی است. کلمات کلیدی را براساس حجم جستجو، سطح رقابت و نیت جستجو اولویت‌بندی کنید. ابتدا روی کلمات کم‌رقابت‌تر تمرکز کنید و سپس به سراغ کلمات پررقابت بروید.

این ابزارها اطلاعات کاملی درباره رقیب به شما می‌دهند؛ اطلاعاتی مانند برترین کیوردها که تعداد کیوردها، ترافیک آنها، میزان حجم سرچ آنها، میزان سختی کلمه کلیدی که با KD آورده می‌شود. ابزارهایی که نیاز دارید شامل کلیدواژه‌های پولی و تبلیغاتی، صفحه محصول و تبلیغات است. اقدامات شما نیز شامل بالا بردن رتبه صفحات مربوط به محصول می‌شوند که کلیدواژه‌های مربوط به خرید دارند. در واقع صفحات محصول، اصلی‌ترین دارایی شما در این مرحله از چرخه خرید مشتری است.

در این مقاله در مورد اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی رقیب و گام های بدست آوردن رقبای اصلی در سئو و کلمات کلیدی آنها صحبت کردیم. جت سئو به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان این کار را برای شما انجام می‌دهد و زمان زیادی را برای شما ذخیره می‌کند. این روش نسبت به دو روش قبل جزئی‌تر است و به شما کلمات کلیدی مربوط به یک صفحه را نشان می‌دهد. این بخش از جت سئو بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما در حال انجام تحقیق کلمه کلیدی برای یک موضوع مشخص هستید و تنها می‌خواهید کلمات و عباراتی را پیدا کنید که مربوط به همان موضوع هستند. برای این کار url دقیق مربوط به موضوعی که می‌خواهید را، از سایت رقیب خود پیدا کنید و در این بخش وارد کنید. با استفاده از این کلید، می‌توانید به دروازه‌های موفقیت در سئو دست پیدا کنید و وب‌سایت خود را به رتبه‌های برتر گوگل برسانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا