مقایسه افزونه یواست سئو رایگان و پریمیوم راست چین
تب طبقه بندی به شما اجازه پاک کردن آیتم هایی را در پرمالینک می دهد. یکی از بهترین ویژگی های این قسمت حذف عبارت category از یو آر ال هاست. در بخش هشت و نه یواست تلاش می کند تا شما را به اشتراک در خبرنامه خود و خرید نسخه پرمیوم Yoast SEO ترغیب کند. شما مجبور به انجام این کارها نیستید، مگر اینکه علاقه مند به آن باشید. در این بخش بایستی همواره گزینه A را انتخاب کنید، مگر اینکه شما در حال کار بر روی یک سایت آفلاین هستید. در نهایت، قسمت Tools به شما امکان را میدهد به انواع مختلف ویرایشگرها و همچنین گزینههای برون بری یا درون ریزی تنظیمات Yoast SEO خود دسترسی داشته باشید.
پرسونا چیست؟ آموزش قدم به قدم طراحی پرسونا مشتری
فهرست مطالب
افزونه یواست سئو همچنین، به شما کمک میکند تا برای ایجاد تغییرات مثبت، کلمات کلیدی بهینهسازی کنید و از لینکهای شکسته جلوگیری کنید. درنهایت و در قالب یک نتیجهگیری کلی میتوان گفت که با توجه به این امکاناتی که نسخه حرفهای یواست سئو به شما ارائه میدهد شما میتوانید تصمیم بگیرید که از نسخه پولی و یا از نسخه رایگان استفاده کنید. شما باید تصمیم بگیرید که کدامیک از آنها برای سایت شما بهتر است و کارایی بیشتری دارد.
به عنوان مثال در وب سایت تست ما مطابق تصویر زیر دیده می شود که یواست سئو علاقه ای به متن پیشفرض معرفی سایت ندارد. در بخش عبارت کلیدی اصلی شما می توانید یک کلمه کلیدی اصلی قید کرده تا محتوای خود را بر آن اساس بهینه سازی کنید. تب Archives به شما این امکان را میدهد که آرشیو نویسنده را در نتایج جستجو غیرفعال کنید. به علاوه، میتوانید بایگانیهایی را برای نویسندگان بدون پست در موتورهای جستجو نشان دهید و نحوه نمایش آرشیو نویسنده خود را ویرایش کنید. بخش تجزیه و تحلیل تب Readability در افزونه Yoast SEO، سعی میکند همان مفهوم را برای انسانها اعمال کند. اساسیعنی سعی میکند میزان خوانایی محتوای شما را برای بازدیدکنندگان بسنجد و سپس برای بهبود محتوا پیشنهادهایی ارائه میکند.
ابزار ویرایشگر فایل برای ویرایش دو فایل مهم htaccess و robot.txt است. با استفاده از این ابزار میتوانید بدون اینکه نیاز به ورود به هاست داشته باشید، این دو فایل را ویرایش کنید. البته پیشنهاد میکنیم که اگر اطلاعات کاملی در مورد نحوه استفاده از فایل های htaccess و robot.txt ندارید، به هیچ عنوان دست به ویرایش آنها نزنید. در این بخش هم میتوانید نام شرکت و لوگو خود را برای قرار گرفتن آنها در اطلاعات اسکیما سایت بارگذاری کنید.
همچنین این صفحات به دلیل نبود لینک های داخلی، کمتر در معرض دید کاربران و موتورهای جستجو قرار می گیرند. در این قسمت شما باید در قسمت “عبارت کلیدی اصلی” کلیدواژه محتوای خود را وارد کنید. سپس در ادامه هم می توانید چندین کلید واژه و مترادف کلمه کلیدی برای محتوای خود انتخاب کنید. به طور خودکار پیشنهادهایی برای لینکهای داخلی ارائه می دهد تا ساختار لینکدهی سایت شما بهبود یابد. این قابلیت به شما کمک میکند تا مطالب مرتبط را به هم متصل کرده و کاربران را مدت بیشتری در سایت نگه دارید. احتمالا مشاهده کرده اید زمانی که لینک یک صفحه از سایت خود یا دیگران را در مسنجری مثل تلگرام به اشتراک میگذارید، ناگهان این لینک تبدیل به یک پست با توضیحات و تصویر میشود.
عنوان مقاله
در مقاله آموزش لینک داخلی، به این موضوع اشاره کردیم که صفحات یتیم یا همان Orphan page، صفحاتی هستند که از داخل سایت شما، هیچ لینکی دریافت نکرده اند. در ادامه هم گفتیم که وجود این صفحه ها باعث کاهش سئو سایتتان میشود. همینطور طبق گفته ها، یوآست محتوای شاخص شما را به گوگل معرفی میکند.
اگر میخواهید اطلاعات و جزییات بیشتری بدست بیاورید یا یک راهنمای گام به گام میخواهید، این مطلب را بخوانید.راهنمای پیاده سازی breadcrumbs در یوست سئو . مکانهای مشترکی که می توانید نان های شما را در آن قرار دهید در داخل فایل single.php و / یا page.php شما دقیقاً بالای عنوان صفحه قرار دارد. گزینه دیگری که در برخی از مضامین آن را بسیار آسان می کند فقط با قرار دادن کد در header.php در پایان است. در این بخش میتوانید فعال یا غیر فعال بودن راهنمای مسیر را کنترل کنید. همچنین میتوانید در صورت عدم تمایل، این قابلیت را غیرفعال کنید. در نهایت فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.
نسخههای افزونه یواست سئو
با حذف این مقاله آدرس آن تبدیل به یک صفحه ۴۰۴ میشود و این موضوع میتواند به سئو سایت ضربه بزند. استفاده از این پلاگین یکی از بهترین راهکارها برای ارزیابی سئو سایت است البته این طور نیست که فقط با نصب آن سئوی سایت به طور کامل اجرا شود. در این افزونه راهکارها و پیشنهادهایی برای بهبود سئوی محتوا براساس مواردی که در موتورهای جستجو مهم است، ارائه میشود. از ویژگیهای مهم این افزونه پویا بودن آن است؛ افزونه Yoast SEO در زمان نوشتن مطلب آن را تحلیل میکند و در راهکارهایی را برای بهبود آن ارائه میکند که نسبت به تغییرات محتوا فعال هستند. افزونه Yoast SEO یک ابزار ضروری برای هر وبسایت وردپرسی است که به دنبال بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو است. با استفاده از این افزونه، میتوانید محتوای خود را بهینه کنید، نقشه سایت ایجاد کنید و عملکرد سئو خود را بهبود بخشید.
پس پیشنهاد میکنم این گزینه را در حالت خاموش قرار دهید، البته اگر میتوانید هزینه دلاری به این سایت پرداخت کنید، ادغام Ryte را روشن بگذارید تا یواست سئو شما با سیستم Ryte.com تنظیم و هماهنگ شود. در فیلد بعدی، ادغام Ryte را داریم، که Ryte درواقع یک وبسایتی است که سایت شما را ازنظر سئو بررسی میکند، البته این کار رایگان نیست و شما باید بهصورت دلاری هزینه پرداخت کنید. زمانی که این قابلیت را فعال کردید، در بخش نوشتهها» افزودن نوشته، یک بخش تجزیهوتحلیل خوانایی مانند تصویر زیر اضافه میشود و میتواند به شما بگوید که پست شما از نظر خوانایی چه مشکلاتی دارد.
نحوه فعال سازی افزونه یواست سئو
اما اگر وبسایتی با چند نویسنده دارید که هرکس مطالب خودش را مینویسه میتونید بایگانی نویسنده را فعال کنید تا مخاطب با سرچ کردن اسمش به همه نوشته هاش دسترسی پیدا کند. در این بخش میریم سراغ بخش ظاهر جستجو در یواست سئو و تنظیمات آن را انجام خواهیم داد. میبینیم که چطور میتوانیم با استفاده از بخش ظاهر جستجو، از ایجاد محتوای تکراری در سایتمان جلوگیری کنیم و سایت تمیزتری داشته باشیم. وقتی این گزینه روشن باشد و روی آیکون علامت سؤال بالای آن کلیک کنید، میتوانید روی “مشاهده نقشه سایت” کلیک کنید و نقشه سایت خود را ببینید.
از سال ۱۳۹۴ شروع بهکار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسبوکار اینترنتی موفق است. اما چطور؟ بهترین ابزار طراحی سایت دنیا را ساختهایم که بیش از ۱۵۰۰۰ وبسایت از آن استفاده میکنند. به همین دلیل ما باید در بخش افزونههای وردپرس، Yoast AMP را سرچ کنیم، یک پلاگین به اسم چسب برای یواست سئو و AMP را میبینید که باید آن را نصب کنید.
علاوه بر این، موتورهای جستجو از عنوان شما استفاده می کنند تا تعیین کنند محتوای وب سایت شما در رابطه با چه چیزهایی است. اگر متن شما عنوان های لازم را نداشته باشد، این کار نه تنها برای آنها سخت تر می شود، علاوه بر این شما نیز فرصت بهینه سازی عنوان های خود برای کلمات کلیدی و عبارات خود را از دست می دهید. افزونه Yoast SEO یکی از محبوبترین و قدرتمندترین افزونههای وردپرس برای بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) است.
این دو بخش هیچ تفاوتی با هم ندارند و مثلاً اگر ما مطابق تصویر در باکس عبارت کلیدی کانونی بنویسیم تست، در پایین صفحه هم نوشته خواهد شد. درواقع هر تغییر در هر یک از این ویرایشگرها ایجاد کنید در آنیکی هم اعمال خواهد شد؛ پس فرقی نمیکند از کدامیک از این ویرایشگرهای سئو استفاده میکنید. در این مقاله توضیحات کلی درباره افزونه ی یوست سئو (yoast seo) را برایتان توضیح دادیم.
تنظیمات Tools افزونه یواست سئو
ارائه نکات و توصیه های کاربردی برای بهبود ساختار کلی وب سایت و افزایش بازدید ارگانیک. منظور از خوانایی در افزونه سئو یواست، فاصله مناسب پاراگراف ها به یکدیگر و وجود فضای سفیدِ به اندازه کافی در محتواست. همینطور پاراگراف هایی که از چند جمله و بدون شکست متن (اینتر) تشکیل شده اند، چشم مخاطب را خسته میکنند. افزونه یوست در نشان دادن این جملات هم کمی با ایراد روبرو بوده و بهتر است خودتان این موضوع را بررسی کنید.
البته در بخش بعد توضیح میدهدم که چطور میتوانید امکانات نسخه حرفهای یواست را همراه با افزونههای رایگان دیگر و در کنار آن داشته باشید تا نیاز به خرید نسخه حرفهای یواست سئو نداشته باشید. Yoast SEO بهترین افزونه سئو وردپرس جهت بهتر دیده شدن وب سایتتان در نتایج گوگل است. اما بهتر هست بدانیم چطور باید این افزونه را تنظیم کنید تا بهترین سئوی ممکن را برای شما به ارمغان بیاورد.
مرحله ۶: گلوله های سئو را بررسی کنید!
بنابراین لازم است تا شما کلمه کلیدی مورد نظر خود را در تمام متن به کار بگیرید. عنوان های داخل مقاله این اجازه را به کاربر می دهد تا به طور اجمالی مقاله شما را مورد بررسی قرار دهد. هنگامی که شما از کلمه کلیدی در عنوانهای داخل متن خود استفاده می کنید این امکان را به کاربر می دهید تا به راحتی با متن شما ارتباط برقرار کند.
ولی در اصل برای سرویسهای RSS Reader یا همان فید خوانهای قدیمی است. این دسته بندی به این شکل عمل میکند که به کاربر در مسیر ها دسته بندی را نشان میده که بنظر من حذف و غیر فعال کردن این مورد میتونه به شستهرفته تر شدن وبسایت شما کمک کند. مثلا کاربر بجای این که mihanwp.com/plugin را ببینه mihanwp.com/category/plugin را میبینه. دستهبندی های سایت باید نمایش داده شوند و پیشنهاد من این است که عنوان سئو دسته بندیها را روی term title قرار بدین و توضیحات متا برای هر دستهبندی را به صورت مجزا بنویسید.
URL وب سایت خود را در کادر وارد کنید و “ادامه” را کلیک کنید.۴- روی پیکان کنار «برچسب HTML» کلیک کنید تا گزینه گسترش یابد.۵. بر روی “SEO” در داشبورد کلیک کنید.۸- روی «عمومی» کلیک کنید.۹. کد را در قسمت Google جایگذاری کنید و روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.۱۱. سالها، مردم تنها زمانی در مورد آموزش یواست سئو، صحبت میکردند که به یک افزونه SEO، برای وردپرس و ووکامرس فکر میکردند. این افزونه، با بیش از ۵ میلیون نصب فعال، بهسادگی خود را بهعنوان یک استاندارد، تثبیت کرده است. بااینحال، از ژوئن ۲۰۱۷، یک افزونه جدید به نام رنک مث، به طور فزایندهای محبوب شده است.
اگر محتوای همیشه سبز منتشر میکنید، بهتر است این گزینه افزونه یواست سئو را خاموش کنید. اما اگر محتوای سایت به اخبار یا سایر مطالب مربوط به آن مرتبط است، گزینهای کارآمد برای سایت شما به شمار میرود. یکی از محبوبترین افزونههای بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، افزونه Yoast SEO بوده که کمک شایانی به نشان دادن سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو گوگل میکند.
در بخش برگههای خاص میتوانید برای صفحات جستجو و صفحات ۴۰۴ یک عنوان خاص تعریف کنید. و اگر شخص را انتخاب می کنید، فقط باید نام شخص را وارد نمایید. بعد از اینکه به صورت کامل پاسخ سوال یوآست چیست را متوجه شدید، باید به سراغ یادگیری سربرگ های مختلف و کارهایی که برای سئو انجام می دهند، بروید. می توانید بیشتر بخوانید در مورد چگونگی حل مگ سئو مسئله با توضیحات اشتباه.
نوشتههای مرتبط
اگر هم اکنون از کاربران گوگل سرچ کنسول هستید، می توانید به یواست سئو اجازه دهید تا اطلاعات این ابزار را به واسطه تایپ کردن کردن یک کد وارد سایت کند. URL مناسب برای جستجوگرها چیزی است که متمرکز و نه خیلی طولانی باشد. یک URL خوب باعث می شود بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو به آسانی آنچه را که جستجو کرده اند، بیابند. در صورت امکان، نشانی اینترنتی شما نباید حاوی عبارات یا اعداد زیادی باشد. ایده بسیار خوبی است که از کلمه کلیدی خود برای URL خود استفاده کنید.افزونه یواست شما را در این زمینه راهنمایی می کند.
به دلیل اینکه رفتار کاربران فیسبوک و دریتر با یکدیگر متفاوت است؛ شما میتوانید جملات متفاوتی را برای هریک از آنها در این قسمت بنویسید. البته این بخش اهمیت چندانی ندارد و کاربران بیشتر با اضافه کردن عنوان و توضیحات متای خود این کار را بهپایان میرسانند. اما فعلاً بریم سراغ قابلیتهایی که یواست سئو علاوه بر منویی که در سمت راست میبینید دارد و در اختیار ما قرار میدهد. شرکت طراحی وب سایت تهران سایت، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز نموده است. بیش از ۱۰۰۰ نمونه کار ساخت سایت موفق و بیش از ۲۷۰۰ کلمه کلیدی در نتایج اول موتور جستجو گوگل و همکاری با برندهای معتبر از افتخارات ماست.
سئوی وردپرس یک موضوع پیچیده بوده که خوشبختانه برای رفع پیچیدگی آن میتوان از برخی افزونههای وردپرس مانند افزونه Yoast SEO استفاده کرد. این افزونه ویژگیهای متعددی داشته که به شما امکان کنترل دقیق بر روی سئوی سایت خود را میدهد. در ادامه با نحوه استفاده از Yoast SEO آشنا میشوید تا روند SEO سایت برایتان سادهتر شود. بدون شک افزونه Yoast SEO یکی از بهترین و محبوبترین افزونههای سئوی وردپرس محسوب میشود که امکانات بسیار زیادی ارائه میدهد.
نحوه کار بخش خوانایی یواست سئو
به خاطر داشته باشید که ۱۰۰٪ تضمین شده نیست که پیش نمایش دقیقاً مانند SERP به نظر برسد. در حالی که گوگل ورودی شما را به عنوان مشاور مشاهده می کند، اما همچنان می تواند در SERP های خود تغییراتی ایجاد کند. در حالی که تجزیه و تحلیل خوانایی به شما می گوید که متن ساختار مناسبی دارد، برگه تجزیه و تحلیل SEO متن شما را تجزیه و تحلیل می کند تا به شما بگویید متن شما چقدر با موتور های جست و جو مناسب است. Yoast توسط توسعه دهندگان خبره، تسترها، معماران نرم افزار و مشاوران SEO پشتیبانی می شود.
- در این بخش به شما نشان میدهد که کدامیک از پستهای شما کرنر استون هستند، اگر بخواهید.
- یکی دیگر از منوهای موجود در yoast seo صفحات، منو خوانایی است.
- پیش فرض یوآست برای یک پست “مقاله” است، اما شما می توانید این تنظیمات را در برگه طرح برای پست ها و صفحات جداگانه خود تنظیم کنید.
- اگر هنوز سؤالی درمورد کار با این افزونه در ذهن شما باقی مانده، میتوانید در قسمت نظرات همین صفحه آن را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان سئو سایت در کمتر از ۴۸ ساعت آن را جواب دهند.
این افزونه به این خاطر اقدام به انجام چنین کاری می کند، چرا که در این شرایط، آرشیو نویسنده دقیقا همانند آرشیو وبلاگ خواهد بود. تب RSS در افزونه یواست سئو به شما این امکان را میدهد که محتوای اضافی را قبل یا بعد از پست خود در فید RSS خود وارد کنید. علاوه بر آن، میتوانید از برخی متغیرها برای درج پویای اطلاعات استفاده کنید. محتوای پایه یا Cornerstone content هسته اصلی وبسایت شما است. این محتوا بهترین و مهمترین مقالات در سایت شما به شمار میرود و صفحات یا پستهایی است که میخواهید بالاترین رتبه را در موتورهای جستجو داشته باشد.
نکته جالب توجه این است که نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورها نیز از این افزونه برای بهبود سئو سایت استفاده می شود. گزینهی دیگری که باعث سبز شدن آیکون پلاگین یواست سئو میشود استفاده از لینکهای خروجی و داخلی میباشد، اگر شما مطالب خود را لینک کنید این امکان را دارید که شاهد آیکون سبز در خوانایی مطالب خود باشید. افزونه یواست سئو همچنین، از شما میپرسد که میخواهید با هر صفحهای که حذف میکنید چه کاری انجام دهیم؛ بنابراین صفحات قدیمی کاملاً به صفحات جدید هدایت میشوند. اگرچه وردپرس، کاملاً با موتورهای جستجو سازگار است، اما فاقد ویژگیهای لازم، برای رتبه بالاتر، در نتایج جستجو است؛ بنابراین، مجموعهای از افزونههای سئو، برای عملکرد بهتر سایت وردپرس شما، ضروری است.
محتوای شاخص
با استفاده از ابزار داخل این منو میتوانید صفحات مختلف سایت را ریدایرکت ۳۰۱ کنید. این ریدایرکت اغلب برای جلوگیری از ساخته شدن صفحات ۴۰۴ مورد استفاده قرار میگیرد. به طور مثال ممکن است با توجه به تغییر سیاست کاری مجموعه خود مجبور شوید یکی از مقالات سایت را حذف کنید.
به انتهای آموزشهای کار با یواست سئو رسیدیم، امیدوارم از این مقاله آموزشی استفاده لازم را برده باشید. تا جایی که توانستم، سعی کردم که حجم این دوره آموزشی پایین باشد، تعداد و حجم این جلسات خیلی کم باشد تا شما بهصورت فشرده، با صرف کمترین زمان ممکن بتوانید کار با یوست سئو را یاد بگیرید و امکانات ویژهی آن را استفاده کنید. در بخش قبلی تنظیمات متخلف یوآست سئو را بررسی کردیم، اما این همه آن چیزی نیست که بتونه سئو شما را بهبود ببخشه. امروز میخوایم به سبز کردن چراغ یواست در نوشته هامون بپردازیم. تا اینجا ابزارها و امکانات یوآست سئو را بررسی کردیم و در انتها بخش لایسنس و تغییر مسیر هاست که در بخش دیگر مفصل توضیح خواهیم داد. بایگانی نویسنده را غیرفعال میکنیم چون کسی نمیآید سرچ کند نوشته های رضا راد در میهنوردپرس.
علاوه بر این، هر دو افزونه، به شما این امکان را میدهند که تصمیم بگیرید کدام بخش از وبسایت شما به طور پیشفرض، فعال یا غیرفعال باشد. در نتیجه، هر دو افزونه، در رابط کاربری، بهقدری شبیه هستند که مرزبندی واضحی وجود ندارد. موتورهای جستجو، فقط کلمات کلیدی را اولویتبندی نمیکنند؛ بلکه آنها، بر ایجاد بهترین نتایج ممکن مرتبط، با عبارات جستجوی کاربران، تمرکز میکنند. Yoast SEO در این قسمت، به مشکلات اشاره میکند، آنها را رفع کرده و پیوندهایی برای حل این مشکلات، ارائه میدهد. درواقع کدی که به شما میدهدند را باید در این قسمت وارد کنید و روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید و بعد در آن پنل سرچ کنسول گوگل یا سایر موتورهای جستجوگر، روی Verifay کلیک کنید تا سایت شما تأیید شود.
قبلا در مورد نان ریزه یا برد کرامب در مقاله ای جداگانه توضیحات کاملی ارائه کردیم و به بررسی تأثیر آن در سئو پرداختیم. منظور از بردکرامب لینک های کوچکی هستند که در بالای صفحات، به کاربر نشان میدهند که چه مسیری را برای رسیدن به صفحه کنونی طی کرده است. بهتر است این قابلیت را در yoast seo غیر فعال کنید چون در اغلب قالب ها به طور جداگانه برای فعال کردن آن راهکار هایی وجود دارد. امیدواریم با مطالعه این قسمت از آموزش کار با یواست سئو (یوست سئو)و رعایت نکات مهم سئو و همچنین پشتکار شما عزیزان ، توانسته باشیم با دیده شدن بیشتر وب سایتتان به رونق کسب و کار شما کمک کرده باشیم. شرکت طراحی سایت آراز سیستم آماده خدمت رسانی و مشاوره رایگان به شما بزرگواران میباشد.
هر یک از این ۱۲ مرحله، شامل سوالاتی است که پاسخ به آن ها تنظیمات خاصی را تعیین خواهد کرد. بخش پیکربندی آسان، هم چنین شامل ویدیوهایی است که گزینه های بیشتری را توضیح خواهد داد. تصور کنید که یک سایت فروش فندک با بیشتر از ۲ هزار محصول دارید. نوشتن توضیحات هر کدام از محصولات به صورت جداگانه کار سختی است و از طرفی در صورت نوشتن هم تمامی محتوای صفحات به یک محتوای تکراری تبدیل میشوند. علاوه بر اینها، مخاطبان نام فندک های شما را جستجو نمیکنند و فقط با عبارتی مثل خرید فندک به سراغ شما می آیند، پس نیازی به داشتن متن خاص در هر صفحه برای سئو بهتر آن ندارید.
قرار شد چون این بخش کمی مهمتر است در یک بخش جداگانه توضیح بدیم و ببینیم چطور میشود باهاش کار کرد. درین بخش میتونید تیپ های مختلف محتوایی خود را در نتایج جستجو را ویرایش کنید و به گوگل دستور بدین که کدام پست شما را به چه شکل ظاهریی نشان بده. درهرصورت ازنظر پاراگرافها، طول پاراگراف، تعداد پاراگراف، تقسیم شدن تیترها بین مطالب و موارد دیگر، راهنماییهای بسیار خوبی به شما میکند، پس پیشنهاد میکنم این گزینه هم فعال باشد.
این مقالات معمولاً طولانی و آموزنده هستند و محتواهای مهم پستهای مختلف وبلاگ را با یکدیگر ترکیب کرده و هر چیزی را که در مورد یک موضوع خاص مهم بوده را به خوبی پوشش میدهند. توجه داشته باشید که با Yoast Premium، میتوانید یک تجزیه و تحلیل سئوی برتر دریافت کنید، عبارات کلیدی اضافی را تنظیم کنید و عملکرد سئوی خود را پیگیری کنید. در زیر این بخش، برگه محتوای Cornerstone را مشاهده خواهید کرد. در اینجا میتوانید انتخاب کنید که آیا پست به عنوان محتوای بنیادی (محتوای پایه) که اصلیترین و مهمترین محتوای سایت است، تعیین شود یا خیر. اگر یک سایت شخصی دارید، میتوانید جزئیات را مانند پروفایلهای اجتماعی، نام و توضیحات کاربر در صفحه نمایه وردپرس خود ویرایش کنید.
حالا به صفحه اصلی سایت خود برید و ببینید که مسیر راهنما به صفحه سایت اضافه شده است. در این بخش میتوانید مشخص کنید که طبقهبندی پستها را طبق چی نمایش بده، یعنی نوشتهها و محصولات را بر اساس دسته یا برچسب آنها نمایش بده، که میتوانید گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید. در بخش “پیشوند برای مسیر راهنما” هم میتوانید مثلاً بنویسید، شما اینجا هستید، برای صفحات ۴۰۴ یا جستجو میتوانید مشخص کنید که متنی که در مسیر راهنما نمایش داده میشود چی باشد. اگر از برچسبها استفاده میکنید، این قسمت را روی بلی قرار دهید.
همانطور که در این مقاله و مقالات مختلف هم گفتیم، چند سال است که گوگل به موضوع “مفهوم گرایی” توجه بیشتری میکند. با درنظر گرفتن این موضوع، دیگر برای سئو کردن مقاله آموزش کار با افزونه yoast seo خود، نیاز نداریم که ده ها بار این کلمه را در متن تکرار کنیم تا گوگل متوجه کلمه کلیدی مقاله و افزایش اعتبار آن بشود. تا اینجای مقاله آموزش کار با افزونه یواست سئو، به طور کامل با تمامی منو های این افزونه آشنا شدید و متوجه شدید که میتوان چه استفاده هایی از آن کرد. نکته جالب اینجاست که اغلب وبمستران حتی یک بار هم به این منو ها وارد نشده اند و تنها استفاده ای که از یواست میکنند، سئو محتوای سایت است. با استفاده از این ابزار میتوانید با سرعت بیشتر، “توضیحات متا” و “عنوان سئو” صفحات خود را ویرایش کنید. البته منظور از عنوان سئو، h1 صفحات نیست بلکه عنوانی است که در صفحه نتایج به نمایش در میآید.
بنابراین لازم است تا شما در پاراگراف اول مقاله خود حتما از کلمه کلیدی خود استفاده کند. زیرا اگر کاربر، پاراگراف اول مقاله شما را بخواند و تشخیص دهد که کلمه کلیدی که خواسته بود در این پاراگراف ظاهر نشده است، حتماً از سایت شما خارج خواهد شد. ابزار تجزیه و تحلیل محتوا در پلاگین یواست (یاست) جنبه های بسیاری از مقالات شما را به وب سایت شما اضافه می کند. این افزونه، کار در زمان واقعی (به طوری که شما همانطور که می نویسید بازخورد دریافت می کنید)، و بررسی نحوه خواندن و محاسبه صفحات وب را برای شما آسان می کند. این پست از طریق بررسی مهمترین ویژگی ابزار تجزیه و تحلیل محتوا و نحوه استفاده و تفسیر بازخورد های آن، به شما راهنمایی می دهد.
اولین گزینه، گزینه ای است که از شما در مورد اجازه به موتور های جستجو برای دسترسی به این صفحه سؤال میکند. میتوانید با قرار دادن این گزینه روی “خیر” این صفحه از سایت را noindex کرده و از دید ربات های موتور جستجو خارج کنید. همینطور برای وارد شدن به ابزار موتور های جستجو دیگری مثل بینگ، Baidu و yandex هم میتوان از همین قسمت استفاده کرد که البته لزومی به فعالیت در این ابزار های این موتور های جستجو نیست. در این مقاله قصد آموزش yoast را داریم و خواهیم گفت چطور به کمک yoast رتبه سایت خود را ارتقاء دهید. در اینجا یواست سئو توضیحاتی را در جهت رفع مشکل به شما می دهد.
این افزونه به شما می گوید چه مشکلاتی وجود دارد و چگونه می توانید محتوای خود را برای SEO بهبود بخشید. پیش فرض یوآست برای یک پست “مقاله” است، اما شما می توانید این تنظیمات را در برگه طرح برای پست ها و صفحات جداگانه خود تنظیم کنید. اگر محتوای شما مخصوص دسته دیگری است، گزینه دقیق تری را انتخاب کنید. با این حال، ارائه محتوای کاملاً بهینه شده برای گوگل نشانه خوبی است زیرا به اعتماد بودن وب سایت شما اشاره می کند. برای بررسی طول فراداده، نحوه استفاده از عبارت کلیدی، پیوندهایی که در پست خود و عناصر قطعه خود استفاده کرده اید از این ابزار استفاده کنید. شما در هر یک از این عناصر امتیاز کسب می کنید و همچنین نمره کلی تحلیل سئو را کسب می کنید.
این افزونه ابزارهای متعددی برای تجزیه و تحلیل محتوای صفحات ارائه میدهد، مانند بررسی استفاده صحیح از کلمات کلیدی، بهینهسازی عناوین و توضیحات متا، مدیریت لینکسازی داخلی و خارجی، و ارزیابی خوانایی متن. علاوه بر این، یواست سئو قابلیت مدیریت ریدایرکتها، ایجاد نقشه سایت XML و پیشنمایش نحوه نمایش صفحات در نتایج جستجوی گوگل را نیز فراهم میکند. این افزونه به شما کمک میکند تا محتوای وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینهسازی کنید. یوست راهنماییهایی در مورد چگونگی بهبود سئوی صفحات و نوشتههای شما ارائه میدهد، مانند بهینهسازی عنوان و توضیحات متا، استفاده صحیح از کلمات کلیدی، ساختار بندی محتوا و بسیاری موارد دیگر. همچنین، این افزونه قابلیتهایی برای نقشه سایت XML، ارتباط با رسانههای اجتماعی، و تجزیه و تحلیل قابلیت خوانایی محتوا دارد. اگرچه این افزونه برخی محدودیتها و چالشها دارد، اما همچنان یک ابزار ضروری برای هر مدیر وبسایتی است که به دنبال بهبود سئو و جذب مخاطب هدف است.