سئو محلی

مهم‌ترین الگوریتم های گوگل در سال ۲۰۲۵ را بشناسید

الگوریتم‌های گوگل سیستم‌های پیچیده‌ای هستند که برای پیدا کردن و رتبه‌بندی مرتبط‌ترین صفحات برای عبارت جستجوشده کمک می‌کنند. در واقع کل سیستم رتبه‌بندی گوگل از چند الگوریتم ساخته‌شده که هرکدام چند فاکتور مختلف درون یا برون صفحه را در نظر می‌گیرند. الگوریتم Bert از طریق هوش مصنوعی کار می‌کند؛ به این صورت که مفهوم جملات یا عباراتی که کاربر جستجو کرده را درک می‌کند. در نتیجه ساختارهای زبانی پیچیده را هم تشخیص می‌دهد و نتایج دقیق‌تری را در اختیار شما می‌گذارد. مثلاً اگر حروف اضافه را به معنای تغییر در معنای جمله استفاده کرده باشید، خیلی راحت آن را حدس می‌زند. این الگوریتم در سال ۲۰۱۲ معرفی شده است که باعث می‌شود کاربران به اطلاعات خیلی سریع‌تر و راحت‌تر دسترسی پیدا کنند.

تاریخچه تغییر در آپدیت الگوریتم های گوگل

الگوریتم‌های گوگل، مانند RankBrain و Hummingbird، تحولاتی قابل توجه در تعامل کاربران با محتوای آنلاین ایجاد کرده‌اند. RankBrain از هوش مصنوعی برای درک نیت کاربران استفاده می‌کند و نتایج جستجو را دقیق‌تر و مرتبط‌تر می‌سازد. Hummingbird نیز بر فهم معانی و روابط بین کلمات تمرکز دارد و به سوالات پیچیده و محاوره‌ای بهتر پاسخ می‌دهد. این الگوریتم‌ها تجربه کاربری را بهبود داده و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را تسهیل می‌کنند. برای سازگاری با الگوریتم‌های جدید گوگل مانند RankBrain و BERT، نخستین قدم درک عمیق از نحوه کار این فناوری‌هاست.

بسیاری از متخصصان سئو زمانی که می‌بینند ترافیک وب سایت به طرز غیرقابل پیش بینی کننده‌ای کم شده است، اول از همه به سراغ مسائلی چون اسپم بودن، بررسی بک لینک‌ها یا سئوی داخلی سایت می‌روند. در حالی که یکی از مواردی که ممکن است در نظر نگیرند آپدیت‌هایی است که گوگل برای الگوریتم‌های سئوی خود می‌دهد. بعد از خواندن این مقاله به اهمیت این مسئله پی می‌برید و متوجه می‌شوید که الگوریتم‌های گوگل یکی از مواردی است که باید به طور مداوم بررسی شود. اگر یک وب‌سایت دارای دامنه منطبق با کلمه کلیدی باشد اما محتوای آن کیفیت پایینی داشته باشد، الگوریتم EMD با کاهش رتبه آن سایت بهترین تجربه را برای کاربران هدف از جستجو ارائه می‌دهد. این الگوریتم، هر روزه با پیشرفت و توسعه، به یک پایگاه دانش قوی‌تر و غنی‌تر تبدیل می‌شود، که این امر باعث بهبود کارایی موتور جستجوی گوگل و ارتباط هوشمندانه بین دو مؤلفه اصلی، یعنی کاربران و محتوا، می‌شود. علاوه بر درک معانی عبارات جستجو، رنک برین از فاکتورهای دیگری مانند اعتبار وب سایت، ارتباطات و تعامل کاربران نیز در ارتباط با تصمیم‌گیری برای رتبه‌بندی صفحات در نتایج جستجو استفاده می کند.

الگوریتم Freshness، به بررسی زمان به روزرسانی صفحات سایت شما می پردازد و عموما جدیدترین و به روزترین محتواها را نمایش می دهد. سایت هایی که رویداد محور و خبری هستند، بیشتر تحت تاثیر این الگوریتم قرار می گیرند. ۶- ویدیوهای غیرقابل دانلود استفاده از ویدیوهای جالب که قابل دانلود نیست کمک می‌کند کاربر برای تماشای کامل ویدیو مدت زمان بیشتری روی سایت شما بماند. برای آشنایی با سازوکار الگوریتم‌ها می‌توانید از مقالات آموزشی و کتاب سئو باغ وحش گوگل کمک بگیرید و در مدت‌زمان کوتاه، شناخت موثری از این الگوریتم‌ها داشته باشید.

این الگوریتم‌ها و برنامه‌های یادگیری ماشینی به منظور تحلیل و ارزیابی صفحات و ارائه نتایجی که با نیازهای جستجوی کاربران هماهنگ هستند، استفاده می‌شوند. همچنین روش‌های سئو سایت همواره در حال تغییر هستند و این تغییرات به‌خاطر به‌روزرسانی‌های مکرر الگوریتم‌های گوگل است. گوگل الگوریتم‌های جدیدی را معرفی کرده است که نقش‌های خاصی در بهبود نتایج جستجو دارند.

الگوریتم کبوتر (Pigeon Algorithm) – سال ۲۰۱۴

گوگل، الگوریتم‌های خود را به‌صورت محرمانه نگه می‌دارد و دائماً در حال بهبود آن‌ها است. بااین حال، با پیروی از اصول سئو و تولید محتوای با کیفیت، می‌توانید شانس خود را برای کسب رتبه‌بندی بالا در نتایج جستجو افزایش دهید. پنگوئن نسخه ۴ به این دلیل مهم است که به عقیده گوگل کاربران باید با محتوای با کیفیت و مفید مواجه شوند. این الگوریتم، به گوگل کمک می‌کند تا نتایج جستجو را برای کاربران دقیق‌تر و مرتبط‌تر کند. این الگوریتم باعث شده که کیفیت محتوای صفحات وب افزایش پیدا کند و رقابت بین وب‌سایت‌ها بیشتر شود. با تکامل مداوم این الگوریتم‌ها، درک عمیق از آن‌ها برای سئوکاران، وب‌مسترها و هر کسی که به‌دنبال بهبود رتبه وب‌سایت خود در نتایج جستجو است، ضروری شده است.

به‌روزرسانی‌ها گاهی اوقات می‌توانند باعث تغییراتی در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها شوند. این تغییرات معمولاً موقتی هستند و به‌مرور زمان، رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها دوباره به حالت عادی برمی‌گردد. البته بیشتر این تغییرات به صورت جزئی هستند و گاهی اوقات پیش می‌آید که گوگل بروزرسانی مهمی همچون الگوریتم پاندا و یا پنگوئن را منتشر کند که هر یک به طریقی چشمگیر منجر به تاثیرگذاری بالا در نتایج جستجوها می‌شوند.

برای سازگاری با الگوریتم‌های جدید گوگل، محتوای ارزشمند و تخصصی تولید کنید، سرعت بارگذاری سایت را بهبود دهید، از تجربه کاربری (UX) مناسب و لینک‌سازی طبیعی استفاده کنید و امنیت سایت را با HTTPS تضمین کنید. اما گاهی به‌روزرسانی در مقیاس بزرگ و به صورت سالانه انجام می‌شود، به گونه‌ای که تاثیر بسیار زیادی بر رتبه سایت‌ها و صفحات نتایج گوگل (SERP) می‌گذارند. به همین دلیل نیز متخصصین سئو باید با این الگوریتم‌های مهم و عملکرد آن‌ها آشنا شوند. این الگوریتم‌ها با توجه به نوع و شدت تخلفی که در وب‌سایت‌ها انجام می‌دهند جریمه‌هایی مانند کاهش رتبه در صفحه نتایج (SERP) یا حذف کامل وب‌سایت را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند.

  • در نهایت، با اعمال تغییرات استراتژیک در محتوا و ساختار سایت، می‌توان به بهبود وضعیت وب‌سایت و سازگاری با الگوریتم‌های جدید پرداخت.
  • اگرچه پیش‌بینی‌های این سیستم ناقص بود، ارتش صهیونیستی در آغاز جنگ غزه از آن برای کمک به انتخاب اهداف حمله استفاده کرد.
  • بهتر است بدانید که آشنایی با این الگوریتم ها می تواند در تدوین استراتژی سئو سایت شما بسیار کاربردی و مفید، واقع شود.
  • الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل از میان سایت‌هایی که در خود گوگل ایندکس می‌شوند به دنبال ارائه اطلاعاتی به مخاطب هستند که بیشترین بازدهی را به دنبال داشته باشد یا به عبارت دیگر لبخند رضایت را بر لبان مخاطب بنشاند.

الگوریتم سندباکس گوگل از سال ۲۰۰۴ وارد دنیای موتورهای جستجو شده و هدف از ایجاد آن افزایش اعتبار و کیفیت سایت‌های تازه تاسیس بوده است. این الگوریتم به عنوان یک جعبه شنی برای سایت‌های نوپا عمل می‌کند و در طول مدتی (معمولاً ۳ تا ۶ ماه)، عملکرد و مگ سئو کیفیت سایت را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که سایت از نظر اعتبار و محتوا به مراتب بهتر شده است. با توجه به تحولات سال ۲۰۲۴، الگوریتم‌های گوگل توانایی بهتری در ترتیب دادن صفحات در نتایج جستجو را دارند.

SpamBrain – به‌روزرسانی‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳

واژه الگوریتم بیشتر در مباحث ریاضی و برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید اگر با تعریف الگوریتم آشنا شوید حضور آن را در زندگی خود بیشتر حس کنید. در واقع الگوریتم فهرستی از دستورات و قوانین است که یک کامپیوتر برای اجرا و تکمیل یک وظیفه باید انجام دهد. با توجه به این تحولات، می‌توان گفت که BERT نه تنها یک ابزار تکنولوژیکی است، بلکه یک پل ارتباطی میان انسان و ماشین ایجاد می‌کند که در آینده‌ای نزدیک، ما را به سمت تجربه‌های هوشمندانه‌تر و معنادارتر هدایت می‌کند. رژیم صهیونیستی ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی را برای استفاده در جنگ توسعه داده است.

این به‌روزرسانی تنها بر روی نتایج جستجوی موبایل تأثیر می‌گذارد و بر رتبه‌بندی جستجوی دسکتاپ تأثیر ندارد. مام با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته، به درک بهتر زبان طبیعی و بهبود نتایج جستجو در چندین زبان و قالب پرداخت. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا عبارات جستجوی پیچیده را بهتر درک کند و نتایج مرتبط تری را در چندین زبان و قالب، از جمله متن، تصاویر و ویدئو، ارائه دهد. E-A-T از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما می‌تواند بر رتبه سایت شما تاثیر بگذارد. E-A-T به اختصار نشان‌دهنده، Expertise (تخصص)، Authoritativeness (اعتبار) و Trustworthiness (اعتمادپذیری) است. الگوریتم رنک‌برین (RankBrain)رنک‌برین که تو سال ۲۰۱۵ معرفی شد، یه جهش بزرگ تو دنیای سئو بود.

شناخت الگوریتم های جدید گوگل

پیج رنک جزو اولین الگوریتم‌های گوگل است.در ابتدا این الگوریتم لینک‌هایی که به هر دامنه یا صفحه داده می‌شد را بررسی می‌کرد و بر همین اساس هر سایتی که لینک‌های بیشتر و معتبرتری داشت، در رتبه‌های برتر قرار می‌گرفت. رفته‌رفته گوگل الگوریتم پیج رنک را با هدف جلوگیری از ساخت بک لینک‌های انبوه و پولی توسعه داد. قبل از اینکه به سراغ بررسی الگوریتم‌های گوگل برویم بد نیست نکته‌ای را بدانید.

الگوریتم به زبان بسیار ساده؛ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها است که ورودی می‌گیرد، محاسبه می‌کند و خروجی می‌دهد. من در صفحه سئو چیست به موضوع الگوریتم تا حدی پرداخته‌ام اما در این قسمت می‌خواهم کمی پایه‌ای‌تر این موضوع را بررسی کنم. برخی بر این باورند که این الگوریتم روی محتوای تکراری تمرکز دارد، در حالی که عملکرد آن مبهم‌تر از آن است. ادی موب شرکت رسمی ثبت شده خدماتی، در زمینه تبلیغات درون برنامه ای و سایتی می با‌شد. برای استعلام و راستی آزمایی شرکت ها میتوانید از این لینک که مربوط به سامانه تجاری دولت ترکیه می باشد اسم شرکت ADYMOB BİLİŞİM LİMİTED ŞİRKETİ را تایپ و اطلاعات ثبتی را مشاهده کنید. مشتاقانه میخواهیم با شما ارتباط داشته باشیم و چه بهتر از این که هر آنچه که به شما کمک می‌کند را به گوش شما برسانیم، تنها کافیست ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید.

الگوریتم بررسی محصول یا پروداکت ریویو

در نتیجه، کسب‌وکارها باید به طراحی و عملکرد موبایل‌پسند توجه ویژه‌ای داشته باشند. الگوریتم های گوگل مجموعه‌ای پیچیده از قوانین و فرمول‌هایی است که رتبه‌بندی صفحات وب را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تعیین می‌کند. گوگل از چندین الگوریتم برای ایندکس کردن و رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها بر اساس عوامل مختلفی مانند ارتباط، اعتبار، تجربه کاربر و موارد دیگر استفاده می‌کند. الگوریتم‌ها به طور مداوم، به‌روز و اصلاح می‌شوند تا دقیق‌ترین و مفیدترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران قرار دهند.

مهم ترین الگوریتم های گوگل در سئو

در سال ۲۰۱۲ آن را معرفی کردند تا دنیای وب، محیط بهتری برای رضایت کاربران داشته باشد. در واقع به منظور حق کپی رایت است که باعث می‌شود شما تشویق شوید تا یک محتوای یونیک و منحصر به فرد داشته باشید و از سایت‌های دیگر کپی نکنید که هرگونه تصویر، ویدیو و متن کپی شده را حذف می‌کند. اگر این موضوع بیشتر از ۵۰ درصد باشد، مجازاتش سنگین است؛ تا جایی که می‌تواند باعث حذف و از بین رفتن URL شود. الگوریتم‌های گوگل واقعاً می‌تونن به ما کمک کنن تا محتوای بهتری پیدا کنیم! این الگوریتم‌ها طراحی شدن تا نتایج جستجو رو بر اساس نیازها و علایق ما بهینه‌سازی کنن.

الگوریتم برت این امکان را برای ربات ها به وجود خواهد آورد که معنی کلمات جستجو شده را به خوبی درک نمایند. به طور کلی این الگوریتم به بررسی تمامی کلمات و حروف حتی حرف های اضافه می پردازد. به عنوان مثال الگوریتم برت زمانی که عباراتی چون “بهترین راه های مهاجرت به آمریکا” را سرچ می کنند به معنای تک تک کلمات توجه دارد. در این جا حتی اگر حرف های اضافه هم جا به جا شوند از معنی مختلفی برخوردار هستند. شما نیازی به دانستن آپدیت های جزئی الگوریتم های گوگل ندارید، چرا که این آپدیت ها فقط برای ایجاد نظم بیشتر بوده و معمولا به چشم هم نمی آیند. اما گاهی اوقات، گوگل هسته الگوریتم های خود را آپدیت می کند که باعث به وجود آمدن تغییرات چشمگیری می شود.

به عنوان مثال اگر یک صفحه وب با کادرهایی از تبلیغات و بنرهای مختلف پر شده باشد، کاربر برای پیدا کردن محتوای اصلی با مشکل مواجه خواهد شد و این از نظر سئوی گوگل یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. در واقع گوگل تمایل ندارد کاربران را به سمت صفحاتی در اینترنت هدایت کند که مملو از بنرهای تبلیغاتی هستند و تجربه کاربرای نامناسبی برای کاربران ایجاد می‌کنند. الگوریتم مرغ مگس‌خوار نیز یکی از الگوریتم های گوگل است که به آن کمک می‌کند تا عبارت‌های جستجو شده را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با هدف مخاطب مطابقت دارند. این الگوریتم باعث می شود در صفحه نتایج جستجو به کاربر نتایجی نشان داده شود که مرتبط با موضوع جستجو هستند ولی لزوما عین عبارت جستجو شده در آن‌ها به کار نرفته است. شاید تا به حال به این مضوع فکر کرده باشید که چه کارهایی می توان انجام داد که رتبه سایت را افزایش داد، در این جا باید بگوییم تنها با خلق محتواهای باکیفیت و یونیک می توانید توجه مخاطبان را به سوی خود جلب نمایید. با آپدیت جدیدی که بر روی الگوریتم موتور جستجو گوگل انجام شده است، تولید محتوا را از اهمیت ویژه ای برخوردار کرده است و به جای تاکید بر روی کلمات کلیدی بیشتر به محتوایات مقاله ها توجه دارد.

به‌روزرسانی Mobile-Friendly

پاندا مثل یه داور سخت‌گیر، به هر صفحه یه امتیاز کیفیت می‌ده و با دقت بررسی می‌کنه که آیا این محتوا واقعاً برای کاربر ارزشمنده یا نه. در میان الگوریتم های گوگل، هدف الگوریتم پنگوئن، رتبه‌دهی و کاهش رتبه سایت‌هایی است که از لینک‌سازی پولی استفاده می‌کنند. هر زمانی که عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنیم، گوگل با توجه به الگوریتم‌های خود، آن را به ما نشان می‌دهد. زیرا با دانستن عملکرد این الگوریتم‌ها می‌توان حساسیت‌های گوگل را شناخت و سئو کردن سایت در دبی را دقیق‌‌ و اصولی‌تر پیش برد. از سویی تقریباً هر روز، گوگل الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد و رتبه‌بندی سایتها را عوض می‌کند. گوگل با استفاده از این الگوریتم نتایج جستجوی مرتبط تری را به کاربر ارائه می دهد.

هر الگوریتم، بر جنبه‌های خاصی از کیفیت وب‌سایت تمرکز می‌کند و مجموعه‌ای از معیارها را برای رتبه‌بندی صفحات وب در نظر می‌گیرد. درک این الگوریتم های گوگل برای سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت بر اساس آن‌ها، برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجوی گوگل بسیار مهم است. الگوریتم‌های گوگل مجموعه‌ای از سیستم‌های پیشرفته و قواعد دقیق هستند که به موتور جستجوی گوگل امکان می‌دهند مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. این الگوریتم‌ها با تحلیل عواملی مانند کلمات کلیدی، کیفیت و اصالت محتوا، تعداد و اعتبار بک‌لینک‌ها، سرعت بارگذاری سایت، و تجربه کاربری، صفحات وب را رتبه‌بندی می‌کنند. گوگل برای ارائه نتایج دقیق و مفید، الگوریتم‌های خود را به طور مداوم به‌روزرسانی می‌کند و با ترکیب سیگنال‌های مختلف تلاش می‌کند نتایج جستجو را مطابق نیاز کاربران بهینه سازد.

بررسی کامل وضعیت‌های ایندکس نشدن در سرچ کنسول و رفع خطاهای مهم

موتورجستجوگوگل در آغاز سال های فعالیت خود، موضوع مقالات را از تکرار کلمات کلیدی پیدا می کرد. به این شکل که هر صفحه ای را که کلمه ی کلیدی بیشتر در آن تکرار شده بود، در نتایج بالاتر نشان می داد. در کنار آن، مدتی بعد، لینک ها عامل مهمی در رنکینگ سایت شدند و هر لینک به عنوان یک رای تایید برای یک صفحه به شمار می‌آمد. برای مثال، اگر عبارت “لئوناردو داوینچی” را جستجو کنید، گراف دانش علاوه بر اطلاعات پایه مانند تاریخ تولد و آثار، شما را به دیگر نقاشان رنسانس مانند مایکل آنجلو و رافائل هدایت می‌کند. این سیستم داده‌های مرتبط را از منابع معتبر جمع‌آوری و با کمک جستجوی معنایی به کاربران ارائه می‌دهد.

پس از مدتی گوگل متوجه شد که در مورد برخی موضوعات باید سخت‌گیرانه‌تر عمل کند و محتواهایی که مربوط به سلامت یا مسائل مالی هستند باید از نظر درستی و اعتبار، تایید شوند. در واقع E-A-T الگوریتم نیست؛ بلکه یک استاندارد و دستورالعمل بررسی کیفیت محتوای صفحات وب‌سایت‌ها است که توسط گوگل منتشر شده است. تو این مقاله قراره با هم بریم سراغ مهم‌ترین و جدیدترین الگوریتم های گوگل، ببینیم چی باعث می‌شه یه محتوا رشد کنه و چطور می‌تونیم با یه‌سری اصول هوشمندانه، جایگاه بهتری تو نتایج جستجو داشته باشیم. اگه تو هم مثل من دلت می‌خواد محتوایی تولید کنی که هم کاربر دوسش داشته باشه هم گوگل، ادامه‌ی این مسیر دقیقاً به دردت می‌خوره. تبلیغات کلیکی که صورت می گیرند به هدف کاربران شباهت بیشتری دارند، بنابراین می توان گفت الگوریتم برت بر سئو و بازاریابی هم تاثیرات مثبتی می پردازد. تبلیغات کلیکی به تبلیغات پویا توجه دارند و این تبلیغات به خوبی می توانند با الگوریتم مورد نظر هماهنگ شوند.

کسانی که در مورد الگوریتم های گوگل اطلاعات دارند، می دانند که هدف الگوریتم پنگوئن گوگل، کاهش رتبه بندی سایت هایی می باشد که به نظر دست کاری شده اند. از اواخل سال ۲۰۱۶، پنگوئن بخشی از الگوریتم های اصلی بوده است و بر خلاف پاندا، این الگوریتم به صورت لحظه ای تاثیر خودش را ایجاد می کند. برخی از این تغییرات در داخل هسته الگوریتم انجام شده و قابل تشخیص نمی باشند. برخی دیگر نیز توسط گوگل اعلام شده و از تغییرات هسته ای آن نیز به حساب می آیند. با سئو سایت خود بر اساس این الگوریتم ها می توانید رتبه مناسبی را در صفحه نتایج جستجو به دست آورید.

شناخت الگوریتم های جدید گوگل

الگوریتم فرد با شناسایی و جریمه کردن سایت‌هایی که محتوای بی‌کیفیت و تبلیغات زیاد داشتند، به بهبود تجربه کاربری کمک شایانی کرد. این الگوریتم با شناسایی و جریمه کردن سایت‌هایی که از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کردند، به ایجاد یک فضای رقابتی سالم‌تر در دنیای سئو کمک کرد. الگوریتم فرد به صاحبان سایت‌ها یادآوری کرد که تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با نیاز کاربران، مهم‌ترین عامل برای موفقیت در دنیای دیجیتال است. الگوریتم Penguin، که در سال ۲۰۱۲ توسط گوگل به عنوان یک گام مهم در راستای ارتقاء کیفیت نتایج جستجو معرفی شد، به طور خاص بر شناسایی و مقابله با شیوه‌های نامناسب سئو تمرکز دارد. این الگوریتم به ویژه در حوزه لینک‌سازی، به عنوان ابزاری برای کاهش تأثیر روش‌های کلاه سیاه عمل می‌کند. هدف اصلی آن تشویق وب‌سایت‌هایی است که با رعایت اصول اخلاقی و استفاده از تکنیک‌های صحیح، به دنبال بهبود جایگاه خود در نتایج جستجو هستند.

برای آگاهی از تغییرات الگوریتم‌های گوگل و واکنش مناسب به آن‌ها، نخستین گام پیگیری منابع معتبر و به‌روز در حوزه سئو است؛ وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و کنفرانس‌های مرتبط می‌توانند منبعی غنی از اطلاعات باشند. علاوه بر این، شرکت در گروه‌ها و انجمن‌های تخصصی در شبکه‌های اجتماعی، امکان تبادل نظر و تجربیات با دیگر کارشناسان را فراهم می‌آورد. پس از دریافت اخبار، تحلیل عملکرد وب‌سایت و رتبه‌بندی‌های آن در نتایج جستجو ضروری است، زیرا این اطلاعات به شناسایی نقاط قوت و ضعف کمک می‌کند. در نهایت، با اعمال تغییرات استراتژیک در محتوا و ساختار سایت، می‌توان به بهبود وضعیت وب‌سایت و سازگاری با الگوریتم‌های جدید پرداخت. RankBrain، به عنوان یکی از ارکان اصلی الگوریتم Hummingbird، در سال ۲۰۱۵ به دنیای جستجو معرفی شد و به عنوان یک سیستم پیشرفته یادگیری ماشینی، انقلابی در نتایج جستجو به وجود آورد.

با توجه به گسترش استفاده از تلفن های همراه توسط کاربران اینترنتی، گوگل جدیدترین الگوریتم خود را اعلام کرد. این الگوریتم جزء جدیدترین الگوریتم های گوگل به حساب می آید که در اردیبهشت امسال اعمال گردیده است. سایت هایی که در صفحات تبلت و گوشی های همراه به خوبی نمایش داده نمی شوند به تدریج از نتایج جستجو حذف خواهند شد.

وقتی شما سئو را درست انجام بدید، احتمال اینکه صفحات شما در نتایج جستجو بالاتر بیاد، بیشتر میشه. برای مثال، الگوریتم‌هایی مثل “پاندا” و “پنگوئن” بر روی کیفیت محتوای شما و لینک‌های ورودی تمرکز دارن. این یعنی اگر محتوای باکیفیت و لینک‌های معتبر داشته باشید، شانس خوبی برای رتبه‌گیری بالا دارید.

جست و جوی معنایی ( Semantic Search) چه طور به الگوریتم مرغ مگس ‌خوار کمک می‌کند؟

الگوریتم Page Authority (PA) که توسط شرکت Moz توسعه یافته، یکی از ابزارهای قدرتمند در حوزه سئو است. این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا اعتبار و قدرت هر صفحه وب را ارزیابی کند و نتایج جستجو را به گونه‌ای مرتب کند که صفحات باکیفیت‌تر و مرتبط‌تر در رتبه‌های برتر قرار بگیرند. یکی از مهم‌ترین اهداف این الگوریتم، کاهش تعداد تبلیغات بی‌ربط و مزاحم در نتایج جستجو است. با استفاده از PA، گوگل می‌تواند صفحات وب را بر اساس کیفیت محتوا و ارتباط آن‌ها با عبارت جستجو رتبه‌بندی کند و از نمایش صفحات پر از تبلیغات بی‌ربط جلوگیری کند. با کاهش تبلیغات مزاحم و نمایش نتایج مرتبط‌تر، تجربه کاربری به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد.

گوگل همه ‌ساله با ابداع الگوریتم‌های جدید سعی دارد تا دنیای اطلاعات را وارد عصر جدیدتری کند. این الگوریتم همانطور که از نامش پیداست، می‌تواند چند کار را با هم انجام دهد. برخلاف سایر الگوریتم‌ها که تسک‌ها را یکی پس از دیگری انجام می‌دادند، الگوریتم MUM چندین کار را باهم انجام می‌دهد. به عبارت دیگر یعنی همزمان توانایی خواندن متن، درک مفهوم و تقویت آن با ویدئو و صوت را انجام می‌دهد.

در گذشته، تجربه کاربران با نتایج گوگل همخوانی نداشت و مشکلاتی نظیر تبلیغات نامربوط و پاپ‌آپ‌های آزاردهنده وجود داشت. برای حل این مشکلات، گوگل اقدام به طراحی و توسعه الگوریتم‌هایی نظیر پاندا، پنگوئن و مرغ مگس‌خوار کرد که به مقابله با سایت‌های اسپم و بهبود نتایج جستجو پرداخت. برای بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت‌ها بر اساس الگوریتم مرغ مگس خوار، مهم است که نه تنها از کلمات کلیدی بلکه از مترادف‌ها و اصطلاحات مرتبط نیز استفاده شود. همچنین، تولید محتوا با کیفیت و مفهومی که به نیازهای واقعی کاربران پاسخ دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر، استفاده از کلمات سئو مگ کلیدی بی‌معنی و اسپمی در محتوا باعث جریمه شدن و رتبه‌بندی پایین‌تر سایت می‌شود.

این الگوریتم با استفاده از معیارهایی مانند تخصص نویسنده، جامعیت بررسی و معتبر بودن منبع، محتوای بررسی محصول را ارزیابی می‌کند. هدف نهایی این الگوریتم، ارائه بهترین و کامل‌ترین بررسی‌های محصول به کاربران در هنگام جستجوی محصولات است. زمانی لینک های اسپم تمامی اینترنت را گرفته بود و جعل در اعتبار لینک ها کاربران را به شدن آزار می داد. الگوریتم  پنگوئن وظیفه شناسایی لینک های اسپم و سایت هایی را که برای بهبود رنکینگ خود بک‌لینک خریداری می‌کنند به عهده دارد.

همین باعث می‌شود که کاربر نتیجه بهتری بگیرد که معمولا بهینه سازی کلمات کلیدی و استفاده از آنها به شکل متعادل در این الگوریتم تاثیر بسیار زیادی دارد. این الگوریتم به عنوان یکی از مهمترین الگوریتم‌های گوگل شناسایی می‌شود که از طریق آن رتبه‌بندی صفحات سایت را به انجام می‌رسانند. در گذشته یعنی همان زمان‌هایی که این الگوریتم تازه روی کار آمده بود، آنها را بر اساس تعداد لینک دنبال کننده از سایت‌های دیگر ارزیابی می‌کردند که همین باعث می‌شد یک صفحه نسبت به وب سایت دیگر اعتبار بالاتری دریافت کند. در نتیجه صفحاتی که لینک‌های بیشتر دریافت می‌کردند و ارتباطات بیشتر داشتند، قطعاً به ارزش بیشتری می‌رسیدند. چند سال بعد از اینکه این راه‌اندازی اتفاق افتاد، الگوریتم‌ها از طریق گوگل ارتقا پیدا کردند و یک سری عوامل و فاکتورهای جدید برای ارزیابی به آنها اضافه شد.

خزنده‌های موتور جستجو اطلاعات و داده‌ها را جمع‌آوری و ذخیره می‌کنند تا الگوریتم‌ها بتوانند به صورت ریاضی محتواها و اطلاعات را طبقه‌بندی کرده و بر اساس اهمیت و ارتباط آنها به نتایج جستجو بپردازند. الگوریتم گوگل با تحلیل دقیق و شناخت عمیق از محتوا و ساختار صفحات وب، به کاربران نتایج جستجوی دقیق و مرتبط را ارائه می‌دهد. با توجه به روندهای فعلی، می توان پیش بینی کرد که گوگل در آینده به تمرکز خود بر هوش مصنوعی، تجربه کاربری و محتوای باکیفیت ادامه خواهد داد. الگوریتم های جدیدی ممکن است معرفی شوند که بر این جنبه ها تأکید داشته باشند و به گوگل کمک کنند تا نتایج جستجوی مرتبط تر، قابل اعتمادتر و کاربرپسندتری را ارائه دهد. همچنین، با پیشرفت فناوری های جدید مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، ممکن است شاهد الگوریتم هایی باشیم که این فناوری ها را در نتایج جستجو ادغام کنند و تجربه جستجوی کاربران را متحول سازند.

۱. **الگوریتم‌های گوگل چگونه بر سئو و رتبه‌بندی صفحات تأثیر می‌گذارند؟

گراف دانش با تحلیل داده‌های جمعی کاربران، تجربه جستجو را شخصی‌تر، سریع‌تر، و کارآمدتر می‌کند. هدف آن ایجاد درک عمیق‌تر از روابط بین اشیاء و بهبود مستمر جستجوی کاربران است که موجب می‌شود گوگل به یک پایگاه دانش پیشرفته‌تر تبدیل شود. الگوریتم‌هایی مانند Page Experience و Core Web Vitals باعث شدند که طراحی سایت، سرعت بارگذاری، ساختار موبایل‌فرندلی و حتی روان بودن صفحات، مستقیماً بر سئو تأثیر بگذارد.

این بهبود باعث افزایش دقت نتایج جستجو برای کاربران شده و به ویژه برای کسب و کارهای نوپا، یک فرصت جدید برای جلب توجه و رشد بهتر فراهم کرده است. الگوریتم تازگی محتوا در سال ۲۰۱۱ به منظور ارائه نتایج جستجوی به‌روز و مطابق با علایق کاربران طراحی شده است. اگر محتوای شما اطلاعاتی جدید و به‌روز داشته باشد، این الگوریتم، آن را به عنوان یک محتوای تازه و جذاب شناسایی کرده و در نتایج جستجو نمایش می دهد.

برای مثال، آپدیت هسته گوگل که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد، با نام “Core Update 2023” شناخته می‌شود. گوگل معتقد است که اطلاعات سلامتی و پزشکی می‌توانند تأثیر مستقیمی روی سلامتی و زندگی افراد داشته باشند. به همین دلیل، گوگل برای اطمینان از اینکه این اطلاعات دقیق و معتبر هستند، از الگوریتم Medic استفاده می‌کند. BERT  از یک مدل یادگیری ماشینی استفاده می‌کند که می‌تواند معنای کلمات و عبارات را در متن درک کند. این الگوریتم به این ترتیب یاد می‌گیرد که کلمات و عبارات در چه موقعیت‌هایی معنای متفاوتی دارند.

این سایت‌ها ممکن است حاوی محتوای کپی شده یا مزاحم باشند و ارزشی برای کاربران ایجاد نکنند. با تشخیص و شناسایی این نوع سایت‌ها و کاهش رتبه آنها، الگوریتم‌ها سعی در بهبود تجربه جستجوی کاربران دارند. مدیک با تمرکز بر وب سایت های حوزه سلامت و پزشکی، به بهبود کیفیت نتایج جستجو در این حوزه پرداخت. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا نتایج جستجوی مرتبط تر و قابل اعتماد ترین را در حوزه سلامت و پزشکی ارائه دهد، که به دلیل حساسیت این حوزه، بسیار مهم است.

گوگل، الگوریتم گورخر خود را با هدف نظارت بر امنیت سایت‌های فروشگاهی در ژانویه ۲۰۱۲ معرفی کرد. گورخر یک الگوریتم ضد اسپم است و فروشگاه‌های اینترنتی که سیاست درستی برای فروش کالا ندارند از طرف این الگوریتم جریمه می‌شوند. الگوریتم دزد دریایی (Pirate) در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و وظیفه اصلی آن شناسایی سایت‌هایی است که قانون کپی رایت را نقض می‌کنند. این الگوریتم مطمئن می‌شود که سایت‌هایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند قوانین کپی رایت را رعایت می‌کنند و به انتشار موسیقی، فیلم، کتاب و …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا