نرم افزار زوم Zoom چیست؟ کاربوم

با خرید سرویس ادوب کانکت برای برگزاری آزمون آنلاین، برگزاری کلاسهای آموزشی، جلسات وبینار، کنفرانسهای آنلاین و سایر فعالیتهای آموزشی استفاده نمائید. اگر فقط میخواهید این برنامه را امتحان کنید، یا به تنهایی با یک یا دو نفر دیگر صحبت کنید، حالت رایگان اپلیکیشن مناسب کار شماست. با زوم رایگان هر تعداد جلسه که بخواهید میتوانید برگزار کنید؛ اما اگر چند شرکت کننده داشته باشید، پس از ۴۰ دقیقه جلسه بسته خواهد شد. نسخه رایگان برنامه لایواستورم با امکان حضور ۱۰ نفر به صورت جلسات ۲۰ دقیقهای در دسترس است اما قیمت اشتراک پرمیوم از ۹۹ دلار در ماه به ازای تعداد شرکتکننده شروع میشود. حتی وقتی که در حال استفاده از Zoom هستید میتوانید ویژگیهای مختلف را هم استفاده کنید. مثلا تنظیمات ویدئو و میکروفون را خاموش یا روشن کنید، شرکت کنندههای دیگر را به جلسه دعوت کنید، با دیگر اعضا چت کنید و یا اینکه جلسه را ضبط کنید.
آموزش کامل نحوه استفاده از Zoom Cloud Meeting در گوشی و کامپیوتر
فهرست مطالب
کنفرانس ویدئویی زوم به شما امکان میدهد حتی زمانیکه اتصال اینترنت خوبی ندارید، به جلسه یا جلسات خود ادامه دهید. ممکن است در آن حال نتوانید انتظار ویدیو و صدای HD را داشته باشید؛ اما بدون هیچ وقفهای میتوانید به راه خود ادامه دهید. با استفاده از پلتفرم کنفرانس ویدئویی Zoom، در طول تماس به مهمانان خود پیامک ارسال (پیام های فردی یا گروهی) یا کل تماس ویدئویی را ضبط یا تماسها را از قبل برنامهریزی کنید. جلسات آنلاین تجربیاتی را به شما ارائه میدهند که به خوبی یا حتی بهتر از جلسات حضوری در فضای اداری هستند.
در ابتدای راهنمای استفاده از زوم، درباره نصب و دانلود این برنامه صحبت میکنیم. سپس به تنظیمات اولیه مثل تغییر عکس پروفایل و نام کاربری یا اتصال دوربین و میکروفون میپردازیم و بعد بهسراغ امکانات مختلف این برنامه خواهیم رفت. در نرم افزار زوم این امکان وجود دارد که از طریق منوی زمانبندی جلسه، یک جلسه را از پیش شود تا در سر زمان مشخصشده آغاز گردد.
جالب است بدانید که نحوه استفاده از اپلیکیشن Zoom بسیار ساده است و کاربران میتوانند به راحتی یک حساب کاربری بسازند، جلسات جدیدی را ایجاد کنند یا به جلسات موجود بپیوندند. در ادامه، با ما همراه باشید تا ببینیم zoom چیست و به بررسی کامل برنامه Zoom، انواع اکانتها، امکانات و ترفندهای آن بپردازیم. ادوبی کانکت یکی از ابزارهای جلسات و کنفرانسهای آنلاین پیشرو در جهان است که امکانات متفاوتی مانند گزینههای سفارشیسازی و رابط کاربری دوستانه دارد. با استفاده از ادوبی کانکت میتوانید فضای جلسات آنلاین خود را شخصیسازی کنید. برای اینکه اعضای تیم در جلسات فعالتر باشند، میتوانید از امکاناتی مانند پرسشوپاسخ، نظرسنجی و حتی بازی استفاده کنید. این برنامه امکاناتی مانند ادیت و ضبط، فضای ذخیرهسازی داخلی، امنیت داده پیشرفته و خط VOIP ( مخفف Voice over IP، به معنای انتقال ارتباط صوتی بر یک شبکه دیتا) فراهم میکند.
چرا باید از اشتراک پرمیوم Zoom استفاده کنید؟
زیرا که به شما نشان خواهد داد که چگونه به جلسات با استفاده از کلمه عبور، ID جلسه، و URL بپیوندید. در هر صورت به یکی از این روشها میتوانید به انتخاب شرکت کنندهها اقدام کنید. روی گزینه ی جلسه ی جدید (new meeting) در صفحه ی اصلی کلیک کنید. برای اینکار با کلیک روی Share Screen در نوار ابزار پایین شروع می کنید. از آنجا، منویی از انواع اشتراک گذاری هایی که می خواهید انجام دهید به شما ارائه می شود.
اسکایپ این امکان را برای شما فراهم میکند که کنفرانس بینالمللی را با هزینه متناسب برگزار کنید و یا از سرویس پیامکی آن استفاده کنید. نسخه بیزینس اسکایپ رایگان است و قابلیت برگزاری جلسات با ۲۵۰ شرکت کننده را دارد. لایواستورم (Livestorm) یکی از ابزارهای ویدیو کنفرانس است که میتوانید برای برگزاری جلسات و رویدادهای آنلاین خود از طریق مرورگر از آن استفاده کنید. یکی از قابلیتهای لایواستورم این است که امکان فرایند پروموشن قبل جلسه به صورت خودکار، جذب مخاطبان آنلاین و تحلیلهای دقیق را فراهم می کند. برنامه لایواستورم از نظر تعداد اعضای شرکتکننده و جلسات محدودیت مناسبی دارد.
همچنین این برنامه نسخه سازگار با موبایل، دسکتاپ و یا تبلت نیز دارد که با توجه به نیاز خود میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید. رویدادهای مجازی مانند کنفرانسهای آنلاین، جلسات فروش، معرفی دموی محصول، وبینارها، کنفرانسهای صوتی، مصاحبه و … در این برنامه قابل اجرا است. شرکتهایی مانند اسپندسک (Spendesk) از قابلیت برگزاری جلسات آنلاین لایواستورم برای تبدیل کاربر به مشتری، کاهش ریزش مشتری (Customer churn)، و میزبانی نمایش دمو محصول استفاده میکند. پیش از این در انزل وب به معرفی ۶ تا از بهترین سایت و نرم افزار ویدئو کنفرانس گروهی آنلاین رایگان و معرفی بهترین برنامه چت، تماس صوتی و تصویری بدون نیاز به شماره تلفن پرداختیم. از این رو در این پست به معرفی و آموزش کامل راهنمای برنامه زوم و نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت.
وقتی افراد در مورد زوم صحبت میکنند، معمولا عبارات جلسه زوم و اتاق زوم استفاده میکنند. یک اتاق زوم، مجموعه سختافزار فیزیکی است که به شرکتها اجازه میدهد تا جلسات زوم را از اتاق کنفرانس خود برنامهریزی و راهاندازی کنند. پس از دانلود نرمافزار، از شما خواسته میشود که نام خود را وارد کنید. اگر حساب کاربری ایجاد کنید، اطلاعات شما ذخیره میشود و نیاز نیست که هر بار برای ورود به سیستم، این اطلاعات را دوباره وارد کنید.
چرا باید از Zoom استفاده کنید؟
این نرم افزار یک برنامه ی مستقل در کامپیوتر شما و یا در سیستم mac خواهد بود. برای دانلود باید گزینه ی save file را انتخاب و روند دانلود فایل مورد نظر را آغاز کنید. ابزارهایی مانند Zoom Cloud Meeting که به طور رایگان به گروههای مختلف امکان کار با یکدیگر را میدهند، را میتوان از موثرترین نرم افزارها در فضای کسب و کار محسوب کرد. در این نرم افزار امکان ارتباط رو در روی مجازی برای هر کسی وجود خواهد داشت. تیمهای موفق بسیاری را میتوان دید که از Zoom Cloud Meeting استفاده میکنند و سعی در بهره وری بیشتر در کار خود دارند.
با این گزینهها به راحتی امکان کنترل ویدئوی خود در جلسه را خواهید داشت. مرحله اول، برنامه موبایل Zoom را باز کرده و وارد حساب خود شوید. یکی دیگر از ویژگیهای منحصربهفرد زوم امکان تنظیم پسزمینهی مجازی است؛ به عنوان مثال، اگر نمیخواهید همه افراد، خانه یا محل کار شما را ببینند، میتوانید پسزمینه را به چیز دیگری تغییر دهید.
درحالحاضر، چتهای ویدیویی به ۳۰ نفر محدود شده است؛ اگرچه حداکثر ۱,۰۰۰ نفر میتوانند تماشا کنند. برای شرکت در بیشتر جلسات زوم نیازی به حساب کاربری ندارید؛ اما برای میزبانی جلسه یا استفاده از برخی ویژگیها، داشتن حساب کاربری ضروری است. در طول جلسه میتوانید فایلها یا صفحهنمایش خود را به اشتراک بگذارید. اگر نیاز دارید که جلسات خود را ضبط کنید، Zoom این امکان را برای شما فراهم میآورد. این ویژگی برای مرور مجدد مطالب جلسه یا ارسال آن به افراد غایب بسیار مفید است؛ ضبطها به راحتی در فضای ذخیرهسازی ابری یا محلی شما ذخیره میشوند. در کنار ویدئو کنفرانسها، Zoom امکان ارسال پیامهای متنی در چت گروهی یا خصوصی را فراهم میکند.
در دنیای امروز، برگزاری جلسات آنلاین یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی برای شرکتها، تیمها و حتی آموزشهای آنلاین است. زوم (Zoom) یکی از پرطرفدارترین و بهترین سرویسهای برگزاری ویدئو کنفرانسها و جلسات آنلاین است که به دلیل سهولت استفاده و امکانات متعدد، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. اگر شما هم میخواهید بدانید چگونه میتوانید در زوم یک میتینگ بسازید، در این مطلب با ما همراه باشید تا بهطور گامبهگام این فرایند را آموزش دهیم.
آموزش نصب phpBB
برای کاربرانی که نیاز به امکانات پیشرفته ندارند، زوم پایه به عنوان یک گزینهای مقرونبهصرفه و کاربردی بهشمار میرود. اگر شما به دنبال برپایی یکی از این ویدئو کنفرانسها هستید، به عنوان میزبان باید با نحوه ی استفاده از این نرم افزار برای بر پایی آن آشنا شوید. ما در این نوشته نحوه ی ایجاد و میزبانی این جلسات را به شما آموزش خواهیم داد. میتوانید با توجه به نکات گفته شده از گوشی همراه خود برای بر قراری یک ارتباط موثر و سازنده استفاده کنید.
اینها تنظیمات اولیهای هستند که پیشنهاد میکنیم قبل از شروع اولین جلسهتان در Zoom بهروزرسانیشان کنید. البته تنظیمات بسیار دیگری هم وجود دارند و میتوانید هرکدام را که برایتان مهمتر است فعال کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد وبینار چیست ؟ توضیحی برای شما عزیزان ارائه دهیم.
با استفاده از Single Sign-On یا حساب Google یا Facebook خود وارد سیستم شوید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. همانطور که میدانید کار با ویپیان باعث کاهش سرعت اینترنت و حتی امکان تخریب اطلاعات سیستم شما میشود. اسکایپ هم مگ سئو یکی دیگر از پلتفرمهای پرطرفدار برای برقراری تماسهای تصویری است. چندین گزینه برای Zoom Cloud Meeting در این جا همان طور که میبینید وجود دارد.
اسکایپ از زمان انتشار نسخه بتای آن در سال ۲۰۰۳، پلتفرم کاربردی برای مکالمات یکبهیک بوده است. حداکثر ۱۰۰ نفر (ازجمله شما) میتوانند با محدودیت زمانی سخاوتمندانه ۲۴ ساعته در جلسات ملاقات کنند. همچنین، صفحهای جداگانه وجود دارد که به شما امکان میدهد بدون نیاز به ثبتنام در این سرویس، جلسه ویدئویی رایگان ایجاد کنید.
یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسیهای بیشتر از یکهاست ابری. همانطور که گفتیم با گسترش تکنولوژی،گرایش به سمت خدمات اینترنتی رو به افزایش میباشد. بدین صورت که افراد حتی تشکیل وبینار را به سمینارهای حضوری ترجیح میدهند. به تفصیل بیان کردیم که فرد برگزارکننده وبینار میتواند از سایتهای مخصوص مانند ایسمینار و ایوند خدمات وبینار دریافت کنند.
یکی از قابلیتهای دیگر میکوگو، ریموت کنترل و یا امکان کنترل از راه دور است که با استفاده از آن میتوانید کنترل ماوس و کیبورد را در اختیار سایر اعضای جلسه قرار دهید. قیمت اشتراک تک کاربره آن ماهانه ۱۴ دلار است و فقط امکان برگزاری جلسات یک به یک مدیر و کارمند را به شما میدهد. برای برگزاری جلسات با حداکثر ۲۵ نفر باید ماهانه ۱۶ دلار پرداخت کنید.
آغاز به کار با برنامه ی زوم برای برقراری ویدئو کنفرانس از طریق دسکتاپ
ناگفته نماند مشارکتکنندگان امکان حضور در ویدئوکنفرانس ازطریق تماس تلفنی را نیز خواهند داشت. برای جیتسی علاوهبر نسخهی رایانهی شخصی، اپلیکیشن اندروید و iOS نیز در نظر گرفته شده است. برای برگزاری وبینار توسط جیتسی میت نیز به سرور اختصاصی نیاز دارید که میتوانید از پارس پک سرویس اختصاصی خود را خریداری کرده و جیتسی میت را روی سرورتان نصب کنید.
درحالیکه برنامه کنفرانس ویدئویی عالی میتواند تجربهای بیعیبونقص را به شما ارائه دهد، برنامهای متوسط میتواند بسیار آزاردهنده باشد و مشکلاتی را برایتان به بار بیاورد. انتخاب یک اپ کنفرانس ویدئویی باکیفیت برای کنفرانسهایتان امری ضروری است که باید جدی بگیرید. اگر میخواهید بهترین اپلیکیشنهای رایگان برای برگزاری ویدئوکنفرانس را انتخاب کنید، این مقاله را از دست ندهید.
نکته قابل توجه این است برای استفاده از این بخش نیاز به اکانت و یا حساب کاربری ندارید. یکی دیگر از ابزارهای جلسات و کنفرانسهای آنلاین محبوب، MegaMeeting است که از میزبانی HIPPA (امنیت دادههای موجود در حساب میزبان) نیز پشتیبانی میکند. مگامیتینگ امکان ارسال دعوتنامه و به اشتراکگذاری متن گفتگوی جلسه با اعضا را فراهم میکند و بنابراین ابزار مناسبی برای برگزاری وبینارها و جلسات آنلاین است. یکی دیگر از امکانات کاربردی این برنامه، اطلاعرسانی خودکار زمان جلسه است.
جمعبندی؛ بلاخره اپلیکیشن زوم چیست و چه امکاناتی دارد؟
چون اسکای روم یک سایت ایرانی میباشد، محدودیت استفاده از فیلترشکن را ندارد و بسیار مناسب است. ولی همانطور که قیمتها و پکیجها را مشاهده میکنید، بسیار هزینه بر میباشد. بنابراین برای استفاده زیاد و طولانی مدت، باید هزینه زیادی صرف شود. می توان تعداد کاربران زوم را حدود ۲.۲۲ میلیون نفر تا به حال در سال ۲۰۲۰ بر آورد کرد. روی نام خود در بالای صفحه برای تغییر عکس پروفایل، تغییر نام و یا به روز کردن کلمه عبور خود ضربه بزنید.
جدیدترین فرصتهای شغلی شرکتهای معتبر را در صفحه آگهی استخدام ببینید.
وستکنفرانس یکی دیگر از ابزارهای جلسات و کنفرانسهای آنلاین است که به شما امکان برگزاری جلسه با اعضای تیم و مشتریان جهانی را میدهد. علاوه بر این میتوانید با انتخاب چیدمان و برندسازی، اتاق جلسات خود را شخصیسازی کنید. قابلیتهای دیگر این برنامه به اشتراکگذاری فوری نمایشگر و محتوا، افزودن اعضای جلسه و مدیریت حساب کاربری است.
- حالت کاری اپلیکیشن Zoom مناسب شرکتهایی است که چندین تیم متوسط دارند و مرتبا جلسات کاری برگزار میکنند.
- این ویژگی برای جلسات آموزشی یا تیمهایی که نیاز به بحثهای گروهی دارند، ایدهآل است.
- وستکنفرانس یکی دیگر از ابزارهای جلسات و کنفرانسهای آنلاین است که به شما امکان برگزاری جلسه با اعضای تیم و مشتریان جهانی را میدهد.
- با خرید سرویس ادوب کانکت برای برگزاری آزمون آنلاین، برگزاری کلاسهای آموزشی، جلسات وبینار، کنفرانسهای آنلاین و سایر فعالیتهای آموزشی استفاده نمائید.
در اینجا قصد داریم دو سرویس برگزارکننده وبینار که یکی محبوبیت جهانی و دیگری محبوبیت ایرانی دارد، توضیحاتی ارائه دهیم. برای کار وبسایتهای پولی برگزارکننده وبینارو سمینار حتما باید مبلغی را به عنوان کمیسیون به آنها پرداخت کرد. اگر قصد برگزاری وبینارهای زیادی را داشته باشید، هزینه رو به افزایش خواهد بود.
بر اساس تحقیقات انجام شده، Zoom محبوبترین اپلیکیشن برای برگزاری جلسات آنلاین برای شرکتهایی است که ۵۰۰ کارمند یا کمتر دارند. همچنین این اپلیکیشن بعد از اسکایپ، دومین اپلیکیشن پر استفاده برای شرکتهایی مختلف محسوب میشود. از برنامه ویدئویی زوم دو نسخه در بازار وجود دارد یکی نسخه اصلی که رایگان است و دیگری نسخه پیشرفته تر که نیاز به خرید اشتراک دارد.
آموزش رفع خطای Error Establishing a Database Connection در وردپرس
وبروم یک ابزار جلسات و کنفرانسهای آنلاین رایگان بوده و مناسب برگزاری جلسات آموزشی و تدریس است. شما میتوانید با حساب گوگل خود در این سایت ثبتنام و یک اتاق جلسه ایجاد کنید و لینک این اتاق جلسه را در گوگلداک، اسلایدنگار گوگل، کاربرگنگار و یا گوگل شیت به اشتراک بگذارید. بنابراین هر زمان که جلسهای برگزار کنید، کاربران با کلیک روی این لینک میتوانند در جلسه شما شرکت کنند. یکی دیگر از قابلیتهای جذاب این برنامه جداسازی محیط کاری از حریم شخصی (Workspace) است که میتوانید از آن برای آپلود فایلهایی استفاده کنید که شرکتکنندگان در جلسه آنها را دانلود و به اشتراک بگذارند.
اگر روی منوی کشویی کلیک کنید، شرکتکنندگان را مشاهده خواهید کرد. نام فردی را که میخواهید چت خصوصی را به او ارسال کنید، برگزینید. برای شروع جلسه کافی است در تاریخ و زمان مقرر، وارد حساب خود شوید و روی دکمهی “Start Meeting” کلیک کنید. آسانترین راه برای شروع یک جلسه در زوم، باز کردن اپلیکیشن و کلیک کردن روی گزینه New Meetings است. میزبان رویدادهای آنلاین، حداکثر می تواند با ۱۰۰ شرکت کننده ویدیوی همزمان و کاملا تعاملی داشته باشند، و نیز در هر برنامه از ۱۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ شرکت کننده فقط برای مشاهده می توانند حضور داشته باشند. از برنامه ریزی یا شروع جلسات از امکانات Outlook ، Gmail یا iCal پشتیبانی می کند.
ترفندهای استفاده از برنامه زوم
تنها کاری که باید انجام دهید، این است که جلسهای در تقویم گوگل تنظیم کنید و برای شرکتکنندگان با لینک Meet دعوتنامه ارسال کنید. این اپلیکیشن برگزاری جلسات ویدیویی با استفاده آسانش با بسیاری از دستگاهها، از دسکتاپ گرفته تا موبایل، سازگار است. Zoom بهلطف رمزگذاری SSL، تماسهای ویدئویی ایمن را نیز تضمین میکند. مرحله اول، برای شروع کار با نرم افزار زوم و ساخت اکانت zoom، باید به وب سایت برنامه زوم بروید و بر روی دکمه “SIGN UP” که در گوشه بالا سمت راست صفحه است کلیک کنید. مرحله اول، برای شروع کار با نرم افزار زوم و ساخت اکانت zoom، باید به وب سایت برنامه زوم بروید و بر روی دکمه “SIGN UP” که در گوشه بالا سمت راست صفحه است کلیک کنید. وبینارجم نرمافزاری است که به شما امکان برگزاری جلسات و رویدادهای آنلاین را میدهد.
سازمانهای آموزشی مانند اندیکت (Endicott) و دانشگاه ترومسو (Tromso) برای ارتباط با دانشجویان خود از این برنامه استفاده میکنند. اینترمدیا یونایت با ارائه خدماتی مانند پیامرسانی فوری، کنفرانسهای صوتی و ویدیویی، به اشتراکگذاری نمایشگر و فایل و مدیریت اسناد، تجربه ارتباط یکپارچه را امکانپذیر میکند. اینترمدیا یونایت یکی از ابزارهای جلسات و کنفرانسهای آنلاین است که امکان برندسازی جلسات با لوگو برند، انتقال مدیریت جلسه به شرکتکنندگان و واگذاری نقش کاربران را میدهد. همچنین این برنامه به صورت خودکار یادداشتهایی برای جمعبندی مباحث جلسه در اختیار شما قرار میدهد.
اولین کاری که پیشنهاد میکنیم انجام دهید، آپلود کردن تصویر پروفایل است. زمانی که در یک زوم میتینگ هستید و دوربین شما خاموش است، تصویر شما نمایش داده میشود تا جنبه حرفهایتری داشته باشد. برای انجام این کار، به بخش پروفایل بروید، روی Change کلیک کنید و عکستان را آپلود کنید.
اکانت پرو برای کاربران حرفهای و افرادی که به جلسات طولانیتر و ابزارهای مدیریتی پیشرفته نیاز دارند کاربرد دارد. این اکانت امکان برگزاری جلسات تا سقف ۳۰ ساعت را فراهم میکند و همچنان تعداد شرکتکنندگان به ۱۰۰ نفر محدود است؛ اما قابلیت ارتقاء به ۳۰۰ نفر نیز وجود دارد. از ویژگیهای مهم زوم پرو میتوان به ضبط جلسات در فضای ابری، امکان ایجاد شناسه شخصی (Personal Meeting ID) برای جلسات و ابزارهای گزارشگیری پیشرفته اشاره کرد. زوم امکانات زیادی را برای کاربران فراهم میکند، از جمله امکان برگزاری جلسات آنلاین با شرکتکنندگان متعدد، به اشتراکگذاری صفحه نمایش، ضبط جلسات و ارسال پیامها. یکی از مهمترین مزایای زوم، قابلیت تنظیم میتینگهای آنلاین با سهولت و سرعت است.
برای به اشتراک گذاشتن صفحه باید دکمهی سبز (Share Screen) را در نوار ابزار پایین انتخاب کنید، سپس پنجرهای باز میشود که از شما میخواهد تا آنچه میخواهید به اشتراک بگذارید را برگزینید. میتوانید کل صفحه، یک پنجره، برنامهای خاص یا صفحهی آیفون یا آیپد خود را به اشتراک بگذارید. به طور معمول، فقط یک نفر در جریان پخش زندهی وبینار با مخاطبان صحبت میکند. میزبان گزینهای را در اختیار دارد که با آن میتواند میکروفون همهی شرکتکنندگان جلسه را بیصدا کند. فقط میزبان و اعضای هیئتمدیره میتوانند میکروفون خود را خاموش یا روشن کنند. در ابتدای راهنمای استفاده از اپلیکیشن زوم باید با ویژگیهای اصلی آن آشنا شوید.
زوم اینترپرایز (Zoom Enterprise)
پیشنهاد میکنیم که این کار را قبل از شرکت در یک جلسه واقعی انجام دهید. کافی است که وارد اپلیکیشن زوم شوید و روی دکمه New Meeting کلیک کنید. به این ترتیب، یک جلسه جدید برایتان آغاز میشود و شما تنها کسی هستید که در آن حضور دارید، بنابراین با خیال راحت همه ویژگیهای موجود را امتحان کنید و بکگراندتان را هم تغییر دهید. یکی از قابلیتهای کاربردی این نرم افزار، پشتیبانی از شبکههای ۳G و ۴G است؛ بنابراین با هر سرعت اینترنتی که دارید، به راحتی میتوانید تمامی امکانات برنامه را مورد استفاده قرار دهید.
بعد از نصب و همچنین ساخت حساب کاربری زوم، میتوانید در هر زمان جلسهای را در بالای صفحه برنامهریزی، جوین یا میزبانی کنید. بر روی هر یک از این سه گزینه کلیک کنید و گزینههای تنظیم یا پیوستن به تماس ویدیویی را به صورت آنلاین دنبال کنید. استفاده از نرمافزار زوم Zoom برای آموزش و تدریس آنلاین، کنفرانس ویدیویی، برگزاری جلسات از راه دور، مصاحبهها و سخنرانیها کاملا رایج است. همچنین افراد از موارد مشابه آن مثل اسکایپ، Cisco Webex و سایر خدمات نیز استفاده میکنند. این سوال برای بسیاری از افراد پیش میآید که ترفندهای استفاده از نرم افزار زوم چیست؟ ترفند اول مربوط به میکروفون این نرم افزار است.
همچنین نسخه تیمی آن نیز با هزینه ماهانه ۲۳۹ دلار و ۱۰ سالن جلسه موجود است. مرحله دوم، در صفحه جلسه جدید، روی دکمه “Invite” در نوار ابزار در پایین کلیک کنید. پس از تهیه سرور اختصاصی برای خودتان، باید سیستم عامل سرور اوبونتو را روی سرور خود نصب کنید تا بتوانید از بیگ بلو باتن استفاده کنید. برخی سایتها وجود دارند که در قبال دریافت هزینه ای، سرویسهای وبینار را ارائه میدهند. این سایتها وظیفه بلیت فروشی وبینار را بر عهده دارند.آنها با توجه به تعداد کاربران همزمان و سایر خدمات، پکیجهایی با قیمتهای متفاوت ارائه میدهند. اما برگزاری وبینارهای مختلف پیش نیازها و ابزارهایی را نیاز دارد.
به عنوان میزبان جلسه، میتوانید دسترسی شرکتکنندگان به برخی امکانات مانند چت، اشتراکگذاری صفحه یا حتی ورود به جلسه را محدود کنید. این قابلیت جهت مدیریت بهتر جلسات و جلوگیری از مزاحمتها بسیار کاربردی است. از دیگر امکانات این اکانت میتوان به ضبط جلسات با زیرنویس خودکار، پشتیبانی از جلسات با چندین میزبان و فضای ابری بیشتر برای ذخیرهسازی اشاره کرد. این نوع اکانت برای شرکتهایی که به دنبال برندسازی و مدیریت یکپارچه جلسات هستند، انتخابی ایدهآل محسوب میشود.
از طرف دیگر، می توانید جلسهای را نیز متوقف کنید تا ضبط آن متوقف شود. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای برنامه ریزی جلسات در زوم آورده شده است. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت.
به عنوان مثال، اگر لینک جلسه را در مرورگر خود وارد کنید، زوم از شما میخواهد تا نرمافزار را دانلود کنید. بهتر است آن را زودتر دانلود کنید تا در وقت خود صرفهجویی کنید و بهراحتی در جلسه حضور یابید. کافی است که روی آیکون میکروفون یا دوربین کلیک کنید تا روشن یا خاموش شوند. پیشنهاد میکنیم زمانی که قرار نیست صحبت کنید میکروفون را خاموش نگه دارید تا صداهای پسزمینه، شرکتکنندگان دیگر را اذیت نکند. حالا وقت این است که اطلاعات شخصی و چند مورد از تنظیمات مهم را بهروزرسانی کنید.