نکات جدید اسپم گوگل چیست؟
به طور کلی گوگل همواره به صورت مبهمی در خصوص الگوریتم هایش صحبت میکند و گاها وجود آنها را نیز تایید نمیکند. به هر حال چیزی که مشخص است این است که گوگل در سال ۲۰۲۲ یک بروزرسانی بزرگ بر روی لینک های خارجی انجام داده است تا بتواند لینک های هرز را شناسایی کند. برای جلوگیری از جریمه اسپم برین بهترین کار استفاده از تکنیک های سئو کلا سفید است. نمونه ای از کار هایی که میتوانید در این خصوص انجام دهید از این قرار است. تغییرات جدید در مستندات اسپم گوگل نشان می دهد که گوگل به طور مداوم در حال بهبود دستورالعمل های خود برای مقابله با روش های نادرست است. از تعریف دقیق تر مفاهیمی مانند “ترافیک تولیدشده ماشینی” تا تمرکز بر سوءاستفاده از اعتبار سایت، این تغییرات کیفیت نتایج جستجو را هدف قرار داده اند.
خبر خوب این است که خلاف بعضی از عوامل سئو که کنترلی روی آنها ندارید، در رابطه با این الگوریتم میتوانید سایت خود را با آن همراستا کنید. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید سایت شما با دستورالعملهای گوگل مطابقت دارد و درعینحال محتوای باکیفیت ارائه میدهید. پیشنهاد میشود حتما به دقت سرچ کلمات کلیدی را انجام دهید و آن را به صورت دورهای تکرار کنید تا ببینید کاربران شما به دنبال چه موضوعاتی هستند و محتواهای خود را برای این کلمات بهینه کنید. بهینهسازی محتوا به این معنی است که به صورت ساده، صریح و دقیق به سوالات کاربر پاسخ دهید و از زیادهگویی بپرهیزید. در صورتی این وبسایتها توسط اسپم برین شناسایی شوند، جریمه بسیار سختگیرانهای شامل آنها میشود. به این صورت که از نتایج جستجو حذف میشوند و حتی رتبههای قبلی مربوط به محتواهای دیگر این سایتها نیز حذف میشوند.
این الگوریتم زمانی که وبسایت شما را با سایر سایتهای اسپم، مقایسه میکند، یاد میگیرد و پس از گذشت زمان، به بهبود عملکرد خود میپردازد و بهتر میشود. این امر بیش از هر چیزی، برای متخصصان سئو مفید است؛ زیرا همانطور که گفتیم، الگوریتم Spam Brain با گذشت زمان در حال بهبود است. در واقع این امکان برای شما ایجاد شده است که بتوانید تنظیماتی را در سایت خود انجام دهید تا مطمئن شوید که با دستورالعملهای گوگل مطابقت دارد؛ در این صورت هیچ نگرانی برای جریمه شدن توسط توسط الگوریتم، نخواهید داشت.
این قابلیت پیشرفته باعث شده تا SpamBrain به یکی از مهمترین ابزارهای گوگل برای مبارزه با محتوای نامطلوب تبدیل شود. در این آپدیت الگوریتم اسپم برین که در دسامبر ۲۰۲۲ انجام شده و به تمامی زبانها از جمله فارسی منتشر شده است، هدف اصلی به روز رسانی اصلی هرزنامه لینک می باشد. گوگل، همواره در تلاش است که محتوای مفید و موثر در اختیار کاربران خود قرار دهد. در این راستا، همواره الگوریتمهایی به کار میبرد که بتواند کاربران را از محتواهای مضر، مخرب یا دارای مشکل دور نگه دارد.
بیش از ۱۵۰ درس آپدیت شده
فهرست مطالب
این سیستم قادر است حتی ظریفترین تکنیکهای اسپم را که ممکن است از دید انسان پنهان بمانند، شناسایی کند. از طرفی الگوریتم SpamBrain با تغییر معیارهای ارزیابی کیفیت محتوا، تأثیر مستقیمی بر استراتژیهای بازاریابی محتوایی و سئو داشته است. وبسایتهایی که به دنبال موفقیت پایدار در فضای دیجیتال هستند، اکنون باید بر تولید محتوای یونیک، مفید و کاربرپسند تمرکز کنند.
💬🧠 Google SpamBrain : از فرمت پاسخ دهی هوش مصنوعی استفاده کرده؟
در مورد این تکنیک یک مقاله مفصل و کامل داریم، پیشنهاد میکنیم در مقاله Keyword Stuffing چیست را مطالعه کنید. تصویر زیر یک نمونه محتوای مفید را در مقایسه با مدلی با تکرار کلمه کلیدی را نشان میدهد. شاید کمی دور از ذهن باشد ولی “برچسب گذاری اشتباه” را میتوان یکی از مثالهای جالب برای تکنیک Doorway دانست. در این روش که در سایتهای دانلود موزیک بسیار دیده میشود؛ برای یک مقاله چندین و چند برچسب ساخته میشود که محتوای مشابه ولی نامگذاری متفاوت (البته شبیه به هم) دارند. الگوریتم های اصلی مانند پاندا، پنگوئن، رنک برین، BERT و مرغ مگس خوار وجود دارند که هرکدام وظیفه ای خاص در رتبه بندی دارند. اگر میخواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفهای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید.
سیاست های ما رویه های متداول اسپم را پوشش می دهند، اما گوگل ممکن است علیه هر نوع رویه اسپمی که شناسایی می کند، اقدام کند. سیاست های ما اشکال متداول اسپم را پوشش می دهند، اما گوگل ممکن است علیه هر نوع اسپمی که شناسایی می کند، اقدام کند. نسخه جدید با تعریف اسپم آغاز می شود تا شفافیت موضوع بیشتر شود و برای مستنداتی که به موضوع اسپم می پردازند، منطقی تر است. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه میدهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزهای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. Scraped content یعنی؛ جمعآوری متن، تصویر، ویدیو یا هر فرمت محتوایی دیگری از یک یا چند سایت بدون آنکه ارزش جدیدی به آن اضافه کنیم.
راه های جلب اعتماد گوگل برای بهبود رتبه سایت
گوگل میگوید وبسایتهایی که الگوریتم موتور جستوجو را فریب میدهند از صفحهی نتایج حذف میکند. در این مقاله به توضیح این موضوع که اسپم چیست و چرا اصلا باید با آن مقابله کرد، صحبت کردیم و راههای زیادی هم برای این کار معرفی کردیم. شما هم اگر در این زمینه تجربهای دارید با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. مکانیزم شناسایی اسپم توسط الگوریتم SpamBrain یک فرآیند پیچیده و چندلایه است که از تکنیکهای پیشرفته هوش مصنوعی بهره میبرد. این الگوریتم با بررسی همزمان چندین فاکتور کلیدی، از جمله ساختار محتوا، الگوهای لینکدهی، رفتار کاربران و شاخصهای تکنیکی، به تصمیمگیری درباره اسپم بودن یا نبودن یک محتوا میپردازد. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد SpamBrain، توانایی آن در تشخیص الگوهای پنهان و روابط پیچیده بین عناصر مختلف یک وبسایت است.
در ضمن تأثیر SpamBrain بر نحوه طراحی و پیادهسازی کمپینهای بازاریابی محتوایی نیز چشمگیر بوده و باعث شده است تا شرکتها و برندها با رویکردی جامعتر و استراتژیکتر به تولید و توزیع محتوا بپردازند. در راستای جلوگیری از این اثرات منفی بهتر است تا محتواهای یونیک و باکیفیت تولید کنید. به دنبال بهبود سایت خود باشید و برای مدیریت وب سایت خود از اصول گوگل استفاده نمایید. با شیوع استفاده از سئو کلاه سیاه از این طریق، گوگل به فکر ایجاد اصلاحات و تغییراتی در موتور جستوجو خود شد. گوگل به دنبال دستیابی به الگوریتمی بود که سایتها را بر اساس محتوای آنها رتبه بندی کنند.
الگوریتم SpamBrain – اسپم برین چگونه کار می کند؟
از آنجایی که گوگل هر لینک ورودی به سایت شما را به منزله یک امتیاز مثبت در نظر میگیرد طبیعی است که در این بین افرادی پیدا شوند که به دنبال لینک دادن به سایت از روشهای غیر معمول باشند. توییتر نیز در ابتدای ماه جاری اعلام کرده بود که قوانین و راهحلهایی جدید برای مقابله با توهینهای آنلاین اجرا خواهد کرد. این سرویس، منتشرکنندگان این پیامها را شناسایی میکند و اجازهی ساخت حسابهای کاربری جدید به آنها نمیدهد.
شناخت دقیق این اولویت های جدید، کلید اصلی برای درک دلیل نوسانات رتبه و تدوین استراتژی مناسب است. به نمونه زیر دقت کنید، احتمالا چنین تکنیکهایی برای شما آشناست و بارها در محیط وب با آن روبرو شدید. تصویر زیر یک نمونه از رپورتاژ آگهی بدون تگ اسپانسر را نشان میدهد که مثال خود گوگل در دایکومنتهایش است.
در نتیجه اسپم برین به عنوان یک پاسخ به این نیاز، در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار توسعه یافت و با هدف شناسایی و کاهش محتوای اسپم در نتایج جستجو معرفی شد. زمانی که شما به عنوان یک کاربر به سرچ در اینترنت برای درخواست خود میپردازید اینکه به نتایج مفید و درست دسترسی پیدا کنید امری مهم است. این هرزنامهها میتواند تجربه کاربری شما را با مشکل مواجه سازند و شما را به سمت محتوای بی کیفیت روانه کنند. این مقابله با هرزنامهها میزان اعتماد کاربران به موتورهای جستجو را نیز افزایش میدهد و میزان اعتبار وب سایتها را نیز افزایش میدهد. امروزه ممکن است برخی از سایتها به دنبال دریافت رتبه و ترافیک بالا آن هم بدون طی کردن روند کلی سئو باشند. این افراد از تکنیکهای کلاه سیاه استفاده میکنند و میتوانند باعث شوند رتبهبندیها ناعادلانه انجام شود.
اگر جز این دسته از سایت ها باشید، توسط اسپم برین شناسایی می شود و باید جریمه های زیادی را بپردازید. بی تردید در آینده نه چندان دور، نتایج اسپم در نتایج جستجو به شدت کاهش می یابد و شاهد جستجوی ارگانیک و مفید خواهید بود. در نسخه جدید مستندات اسپم گوگل، بخش مربوط به “ترافیک تولیدشده ماشینی” تغییر کرده است و تعریف واضح تر و کاربردی تری ارائه داده است. نسخه قدیمی بیشتر به تأثیر منفی ترافیک ماشینی بر منابع گوگل و توانایی آن برای ارائه خدمات اشاره می کرد. گوگل تلاش می کند تا سیستم مبارزه با اسپم را برای لینک های بی کیفیت و غیر طبیعی گسترش دهد.
این الگوریتم با استفاده از هوش مصنوعی سعی میکند تا سایت هایی با محتوای اسپم را شناسایی کند. روش و عملکرد این الگوریتم درست مشابه نسخه بدون هوش مصنوعی آن است اما با تفاوت هایی که Ai باعث کاهش ضریب خطای آن میگردد که در ادامه آنها را برایتان شرح خواهیم داد. گوگل در روز ۴ اکتبر ۲۰۲۳ یک الگوریتم خاصی را توسعه داد تا به سرعت بتواند وبسایتهای اسپم را شناسایی و از نمایش در نتایج جستجو جلوگیری کند. گوگل یک فرم برای اعلام محتوای اسپم طراحی کرده که هرکسی میتواند آدرس یک سایت یا صفحه و دلیل خود برای مخرب بودن محتوای آن را به گوگل اعلام کند.
این اقدام می تواند نتایج مثبتی مانند افزایش رتبه و سئو سایت شما را داشته باشد. محتوایی که در صفحه مخفی شده باشد و کاربران به سادگی امکان مشاهده آن را نداشته باشند، میتواند موجب جریمه سایت و حذف آن نتایج جستجو شود. تولید محتوای ارزشمند، بهینه سازی تجربه کاربری و پرهیز از تکنیک های سئوی سیاه.
براساس آنچه CNET مینویسد سیستم SpamBrain اجازه نداده کاربران روی سایتهای مخرب که حاوی بدافزار هستند و سایتهای کلاهبرداری که هدف آنها فریب کاربران برای دسترسی به اطلاعات شخصی آنها است، کلیک کنند. گوگل میگوید از آنجاکه اسپمرها بهطور مداوم در حال یافتن راهکارهایی برای دور زدن فیلترهای این شرکت هستند، استفاده از سیستمهای هوش مصنوعی برای مقابله با آنها ضروری است. همانطور که گفتیم الگوریتم پنگوئن برای مبارزه با لینکهای اسپم طراحی شد.
ولی اگه محتواهای کم کیفیت دارید احتمالا لازمه یه مقدار بیشتر در مورد این آپدیت بخونید. هرزنامهها به دسته بندیهای متنوعی تقسیم میشوند که شناخت آنها و یاد داشتن تعریفشان باعث میشود که در راههای مقابله موثرتر عمل کنید. این الگوریتم در ابتدا تنها به لینکهای دریافتی سایتها توجه داشت و به لینکهای خارجی و داخلی اعتنایی نمیکرد؛ اما در آپدیتهای بعدی این الگوریتم، بررسی لینکهای داخلی و خارجی نیز به آن اضافه شد.
چرا برای مقابله با الگوریتم های گوگل به کمک حرفه ای نیاز دارید؟
موارد دیگری مثل بهبود رتبههای سایتها و حذف وب سایتهای مختلف، تشویق و ترغیب افراد به استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سفید به جای کلاه سیاه و خیلی موارد دیگر از اثرات استفاده از SpamBrain به حساب میآید. الگوریتمهای گوگل بسیار دقیق و حساس طراحی شده اند و دور زدن آنها به هر نحوی تقریبا غیر ممکن است و امروزه دیگر روشهای سئو کلاه سیاه پاسخگو نخواهد بود و سایت شما را مشمول جریمههای سنگین میکند. پس به شما توصیه میکنم که برای بالا بردن سئو سایت خود به جای استفاده از روشهای غیرطبیعی به دنبال بالا بردن کیفیت محتوای خود باشید و از روشهای سئو کلاه سفید استفاده کنید. نتایج جستوجو گوگل در سالهای اخیر تغییرات زیادی کرده است و نتایج نامربوط و سایتهای اسپم را از فهرست نتایج جستوجوی خود حذف میکند. در گذشته سایتهای زیادی توانسته بودند تا با استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سیاه و لینک سازیهای دروغین به نتایج بالای گوگل دست پیدا کنند. در اینگونه موارد کاربر به محض کلیک روی لینک سایت با حجم بسیار بالایی از تبلیغات و پاپ آپ های مزاحم مواجه میشد.
این تکنیک هم به ندرت توسط صاحب سایت انجام میشود و معمولا بلایی است که بر سر سایتهای هک شده میآورند. مثلا کاربرانی که از طریق جستجو و با موبایل وارد سایت میشوند را به یک آدرس مخرب ریدایرکت میکنند. در دوره آموزش لینک سازی خارجی، همه مفاهیم و تکنیکهایی که مگ سئو باید برای لینکسازی کلاه خاکستری بدانید را آموزش دادهایم. البته معلومه دیگه اینکار سهوی نیست و کسایی که اینکار رو میکنن هدفشون اینه که بدون زحمت بیان تو صفحه اول گوگل. ولی اگه میخواین از یه دامنه قدیمی استفاده کنین هیچ اشکالی نداره، به شرطی که محتواش جدید، اصیل، و کاربرپسند باشه.
این سیستم بهصورت رایگان برای گروههای رسانهای ووبسایتهای شبکهی اجتماعی عرضه میشود و در حال حاضر توسط رسانههاییمانند اکونومیست، گاردین، نیویورکتایمز و ویکیپدیا در حال آزمایش شدناست. از آنجایی که در سال ۲۰۲۲ ظهور ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله ChatGPT، تبدیل به رقیبی جدی برای گوگل شده است، طبیعی است که گوگل هم از هر فرصتی برای بهبود عملکرد خود استفاده کند. گوگل معتقد است که خرید و فروش لینک امری طبیعی در فضای وب است، اما به شرطی که از آن برای بهبود سئو استفاده نشود. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. تا همین چند سال پیش هک کردن سایتها یک سرگرمی و در مواردی ابزاری برای خودنمایی بود ولی امروز هکرهای جدیدی فعالیت میکنند که هدفشان استفاده از منابع سایت شما برای اهداف بازاریابی، لینک سازی و حتی کلاه برداری است. بهینه سازی سایت در گوگل را میتوان یکی از مشاغل پولساز دنیای دیجیتال مارکتینگ دانست و سایت آموزش سئو را مرجع مناسبی برای آموزش سئو و بهینه سازی سایت.
دوره رایگان آموزش سئو
وظیفهی اولیهی سیستم پرسپکتیو، شناسایی پیامهای نامناسب درزبان انگلیسی است؛ اما کوهن اعلام کرده که هدف اصلی، ساختن سیستمی برایکنترل همهی زبانها است. این سیستم در نهایت خواهد توانست تمامی پیامها ونظرات غیر عقلانی و خارج از بحث را شناسایی کند. ترافیک تولیدشده ماشینی منابع را مصرف کرده و در توانایی ما برای ارائه بهترین خدمات به کاربران اختلال ایجاد می کند.
برای تغییر در کسب و کار خود، با ما در ارتباط باشید
شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. بله، گوگل از الگوریتم های خود در زبان فارسی نیز استفاده می کند، هرچند دقت آن نسبت به زبان انگلیسی ممکن است متفاوت باشد. تمامی حقوق متعلق به راهدیجیتال بهشماره مجوز رسمی ۷۹۷۴۷ و راهدیجیتال میباشد. نقل مطالب به هر شیوه و با هر عنوان، تخلف محسوب شده و متخلفین بر اساس قوانین جاری کشور مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.
امروز میخواهیم توضیح دهیم که اسپمها اصلا چه هستند، چرا باید با آنها مقابله کرد و راههای مقابله با کامنتهای هرزنامه از نظر گوگل چیست؟ با ما همراه باشید. SpamBrain به عنوان ابزاری پیشرفته و ضد هرزنامه به حساب میآید که اثری چشمگیر بر روی نتایج گوگل دارد و میتواند منجر به بهبود کیفیت نتایج گوگل شود. شما با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود تا محتواهای بی کیفت و هرزنامهای را حذف و مخاطب را به محتوای دقیق و با کیفیت متصل نمایید.
هدف گرفتن لینک سازی غیرطبیعی
در چند سال گذشته، آپدیت های مهمی از سوی گوگل برای الگوریتم مطرح شده است و هدف اصلی آن، علاوه بر لینک سازی خارجی روی تکنیک های قدیمی و جدید فریبنده ای است که توسط کلاه سیاه کاران استفاده می شود. گوگل مستندات اسپم خود را بروزرسانی کرده و تغییرات مهمی در آن اعمال کرده است. یکی از بزرگ ترین تغییرات که در نکات جدید اسپم گوگل آمده، اضافه شدن تعریفی جدید از سوءاستفاده از اعتبار سایت است. باقی تغییرات به منظور ساده تر و مختصرتر کردن محتوا انجام شده است تا خوانایی بهتری داشته باشد.
نکات کلیدی برای بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم ها
- الگوریتم اسپم برین گوگل با دقت بسیار بالایی برای شناسایی وبسایتهای اسپم و بیکیفیت طراحی شده است.
- وظیفهی اولیهی سیستم پرسپکتیو، شناسایی پیامهای نامناسب در زبان انگلیسی است؛ اما کوهن اعلام کرده که هدف اصلی، ساختن سیستمی برای کنترل همهی زبانها است.
- الگوریتم Spam brain با شناسایی روش های دور زدن قوانین گوگل پیشرفت کرده است و بر پایه تکنیک هایی مانند کیورد استافینگ و سئو کلاه سیاه، الگوریتم های رتبه بندی را دست کاری می کند.
- این بدان معناست که گوگل میخواهد اطمینان حاصل کند که کاربران نتایج مرتبط و با کیفیت را دریافت میکنند.
- این الگوریتم تحولی عظیم در نحوه شناسایی و مقابله با محتوای اسپم ایجاد میکند.
الگوریتمها از وبسایت شما «یاد میگیرند» و با گذشت زمان بهبود مییابند. اگر الگوریتمهای گوگل متوجه شوند که سایت شما همچنان اسپم است، به مجازات شما ادامه خواهند داد. بهترین کاری که میتوانید برای جلوگیری از گرفتار شدن در این الگوریتم انجام دهید، این است که اطمینان حاصل کنید سایت شما از دستورالعملهای گوگل پیروی میکند. SpamBrain از جمله ابزار ضد هرزنامه است که توسط گوگل ایجاد و توسعه پیدا کرده است. این ابزار از الگوریتمهای یادگیری ماشین استفاده کرده و به شناسایی و مقابله با محتواهای هرزنامهای میپردازد. تجربه کاربری دل نشینی را برای افراد ایجاد نماید و در نهایت الگوهای مشکوک در وب سایتها را شناسایی و رتبه محتوای هرزنامهای را کاهش دهد.
محتواهایی که بدون تغییرات اساسی از منابع دیگر بازنویسی شده اند نیز شامل اسپم تلقی می شوند، به خصوص اگر ارزش افزوده ای به اطلاعات اصلی اضافه نشده باشد. احتمالا نمونههایی را در سایتهای خارجی و دانشگاهی مشاهده کردهاید که در انتهای یک مقاله حجم بالای از دیدگاه درج شده و هرکدام برای یک سایت و موضوع نامرتبط لینکسازی کردهاند. یا ابزاری که برای تبدیل PDF به متن استفاده میشود ولی هدفش فقط جذب کاربر و نمایش تبلیغات است.
پس از آن این الگوریتم در اواخر سال ۲۰۲۲ یک آپدیت بزرگ دریافت کرد و بیشتر از قبل پیشرفته شد این آپدیت تمرکز زیادی را بر روی پیدا کردن لینک های خارجی خریداری شده و اسپم گذاشت. همچنین این الگوریتم از آنجایی که بر مبنا ماشین لرنینگ ساخته شده است به همین علت همواره خودش را به صورت خودکار بهبود می بخشد. گوگل هنوز روی لینک سازی تاکید دارد و اعلام کرده است که همچنان به کمک لینک ها به نتایج منطقی و درستی می رسد. به همین خاطر، در به روزرسانی اسپم لینک تنها روی لینک سازی غیرطبیعی متمرکز شده و از اثربخشی آن روی نتایج جلوگیری می کند. Perspective را میتوان یک API نامید که از یادگیریماشینی برای کشف ارتباط کامنتها با دیگر کاربران و پیشبینی عکسالعملآنها استفاده میکند.
اصطلاحا به این کار EAT(expertise, authority, and trust) گفته میشود که مخفف کلمات «تخصص، اختیار و اعتماد» است. باید سعی کنید که محتوای با کیفیت و کاربردی تهیه کنید تا کاربران هدف خود را جذب نمایید. تمام روش هایی که به سرعت سایت را سئو می کند یا در کمترین زمان یک صفحه را به رتبه های برتر می رساند، از نظر گوگل اسپم شناخته می شود.
دیگر نوع این دسته از وبسایتهای اسپم شامل سناریویی میشود که هکر بدافزار را وارد کامپیوتر و کاربر را به سایتهای مخرب هدایت میکند. گوگل میگوید SpamBrain به این شرکت برای خارج کردن این نوع وبسایتهای اسپم از صفحهی نتایج کمک میکند. سئو SEO یکی از تخصصهای برتر آینده جهان است و راههای درآمدزایی بسیاری دارد. آپدیت هسته گوگل مارس قرار هست با نشون دادن محتوایی که برای مردم مفیدتره و کم کردن محتوای زرد و کلیکبیتطور، کیفیت نتایج جستجو رو ببره بالا. همچنین سیاستهای ضد اسپم جدیدی معرفی شده تا بهتر با رفتارهایی که ممکنه رو نتیجه جستجو توی گوگل تاثیر منفی بذاره برخورد کنن. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که متوجه شده باشید، مورد هجوه و حملهی سیلی از ایمیلها و پیامهای تبلیغاتی قرار گرفته اید و این موضوع باعث شده است که شما تمرکز خود را از دست دهید!
این گزارشات توسط یک “انسان” بررسی شده و در صورت صحیح بودن اقدامات لازم برای حذف صفحه از نتایج جستجو انجام میگیرد. Cloaking یکی از قدیمیترین تکنیکهای سئو کلاه سیاه است که با استفاده از آن محتوای نمایش داده شده به کاربر کاملا متفاوت با چیزی است که در دسترس رباتهای گوگل قرار دارد. گوگل میگوید راهکارهای زیادی برای شناسایی و از بین بردن لینکاسپم دارد و به وبسایتهای متوسل به لینکاسپم توصیه میکند سرمایه و وقت خود را صرف تولید محتوای بهتر کنند.
البته در سئوی خارج از کشور لینک سازی خارجی کم تر مورد استفاده قرار میگیرد. البته لینک سازی از اصولی زیادی برخوردار است که در مقاله لینک خارجی چیست به صورت جامع به آن پرداخته ایم. این الگوریتم ها به دنبال نشانه هایی هستند که نشان می دهد صفحه برای افزایش رتبه خود در نتایج جستجو تلاش می کند، حتی اگر محتوای آن با کیفیت نباشد یا برای کاربران مفید نباشد. سئوکار یا کارشناس سئو یا متخصص سئو کسی است که در سئو سایت به شما کمک میکند. سعی کنید کمتر از سئو کلاه سیاه استفاده کنید و سئو کلاه خاکستری به نظر میرسد شباهت زیادی به سئو کلاه سیاه دارد، گزینه عقلانی سئو کلاه سفید است. Semrush از جمله پلتفرمهای جامع به حساب میآید که به ارائه ابزارهای متنوعی برای بهینهسازی موتورهای جستجو، PPC، تحلیل رقبا، تولید محتوا و خیلی موارد دیگر میپردازد.
درک دستورالعمل های اسپم گوگل در کنار آموزش سئو می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را بروزرسانی کنید و از بهترین شیوه ها استفاده کنید. همواره یکی از مشکلاتی که طراحان سایت و شرکت ها با آن دست و پنجه نرم میکنند فروش و بازدید کم سایتشان است. یکی از دلایل اصلی دیده شدن سایتها و فروش بالای آن بهبود رتبه سایت در گوگل است که به این کار سئو گویند. و موفقیت هرکسی در کسب و کار اینترنتی، وابسته به دانش سئو و بهینه سازی وب سایت است. همواره همه موسسات و شرکت ها ، در عصر امروزی به وب سایتی برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز دارند .
در نتیجه بهترین راهکار برای در امان ماندن از پنالتی شدن سایت و باقی ماندن در صفحه نتایج سئو اصولی سایت، تولید محتوای باکیفیت و همچنین لینکسازی استاندارد، اصولی و طبیعی است. با این روش میتوانید مطمئن باشید که جایگاه شما در صفحه نتایج گوگل همیشه امن است. تمامی مواردی که برای سئو اصولی سایت به آن اشاره شد در سرفصلهای دوره آموزش سئو قرار داده شده است تا بتوانید با یادگیری اصولی سئو سایت بهترین استفاده را از سایت ببرید.
الگوریتمهای ماشین لرنینگ گوگل برای تشخیص اسپم بودن یک وبسایت، آن را با سایر وبسایتهای اسپمی که تا به حال شناسایی کرده، مقایسه میکند و اگر شباهتی بین آنها پیدا کند، آن وبسایت را اسپم تشخیص میدهد. الگوریتمهای ماشین لرنینگ SpamBrain به مرور زمان یاد میگیرند که چه عوامل دیگری ممکن است یک وبسایت را تبدیل به یک وبسایت اسپم کند و از یک جایی به بعد در شناسایی وبسایتهای اسپم بسیار بهتر و دقیقتر عمل میکند. معرفی الگوریتم SpamBrain توسط گوگل نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با محتوای نامطلوب در فضای وب محسوب میشود. این الگوریتم تحولی عظیم در نحوه شناسایی و مقابله با محتوای اسپم ایجاد میکند. قابلیتهای منحصر به فرد این الگوریتم در یادگیری مداوم و تطبیق با شرایط جدید، آن را به ابزاری قدرتمند در دست گوگل برای حفظ کیفیت نتایج جستجو تبدیل کرده است. این پیشرفت چشمگیر هم به نفع کاربران است، هم به توسعهدهندگان محتوای با کیفیت کمک میکند تا جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشند.
این موضوع در بلندمدت می تواند باعث کاهش فروش، افت ترافیک و از بین رفتن شهرت آنلاین شود. محتوا باید برای کاربران واقعی نوشته شده باشد، نه صرفاً برای جلب توجه موتورهای جستجو. استفاده از تجربیات شخصی، تحلیل های اختصاصی و ارائه اطلاعات مفید باعث افزایش اعتماد گوگل می شود.
یکی از روشها و شیوههای موثر که میتواند باعث این موضوع شود که از نظرات اسپم جلوگیری کنید، همین است با استفاده از بازنگری و فیلتر کردن نظرات کاربران جلوی نشر آنها را بگیرید! این شیوه به قدری میتواند در بلند مدت بر روی سایت شما تاثیر بگذارد که احتمالا تعجب خواهید کرد. یکی دیگر از شیوههایی که در زمینه هرزنامهها رایج شده است، استفاده از کامنتهای تبلیغاتی است که ممکن است باعث حتی مشکلاتی در سئوی شما هم بشود! شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حال مطالعه محتوایی باشید و به بخش نظرات آن هم مراجعه کرده باشید، اما در آن قسمت بجای مطالب مفید تنها پیامهای تبلیغاتی و لینکهای مخرب دیده باشید. پیشتر گفتیم که الگوریتم پنگوئن طراحی شد تا با محتوای بیکیفیت و نامربوط مبارزه کند؛ از این رو این الگوریتم روی محتواهایی با حجم کم و بیکیفیت حساس است.
اگر سایت شما با دستورالعمل های گوگل همگام نباشد، ممکن است از سمت گوگل اقدام های دستی زیادی را دریافت کنید، پس مراقب باشید. این مورد می تواند یک مشکل جدی برای سئو سایت شما هم باشد و اگر سایت شما مطابق دستورالعمل ها و استانداردها درحال جلو رفتن است، کافیست به محتوا و فاکتورهای سئو داخلی و کیفیت لینک سازی خارجی خود اهمیت دهید. در این مقاله به معرفی الگوریتم اسپم برین گوگل برای شما عزیزان پرداختیم. این افزایش سرعت در دسترسیها میتواند میزان رضایت کاربران را افزایش دهد و منجر به بهبود تجربه کاربری آنها گردد.
یکی دیگر از تغییراتی که در بروزرسانی محتوا همیشه باید در نظر گرفته شود، کوتاه تر و مختصرتر کردن عبارات است. گوگل در نسخه جدید اسپم خودش جملات و متن های طولانی تر را خلاصه و به متن های کوتاهتر و قابل درک تبدیل کرده است. گوگل جمله مقدماتی مستندات خود را با بهبود مناسب تر و مرتبط تر با موضوع اسپم تغییر داده است.
توصیه اکید میشه تمام کسایی که سایت یا کانال دارن با قوانین ضد اسپم بیشتر آشنا بشن و مطمئن بشن دارن جلوش رو میگیرن. سایتهایی که این قوانین رو زیر پا بذارن، رنکینگشون میاد پایین و حتی ممکنه اصلاً تو نتایج گوگل نمایش داده نشن. اگه گوگل جریمهشون کنه (spam manual action) یه پیام از طریق Search Console دریافت میکنن. همانطور که گفتیم یکی از آپدیتهای مهم الگوریتم پنگوئن، حساسیت الگوریتم روی تعداد بسیار زیاد کلمات کلیدی در متن بود. از این رو باید میزان تعادل در استفاده از کلمات کلیدی در متن رعایت شود و از استفاده افراطی از کلمات کلیدی در مقالات خود بپرهیزیم.