۱۰ ایده برای افزایش بازدید سایت و جذب ترافیک ارگانیک گروه طراحی و پشتیبانی فریا
مهم این است که بتوانید در مرحله قبل از مشخص کردن کلمات کلیدی، به این سؤالات احتمالی دست پیدا کنید تا نیاز کاربران را بهتر تشخیص داده و در نهایت هم بازدید ارگانیک از سایتتان را افزایش دهید. ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو به وبسایت یا برنامه را نشان میدهد. معمولا ترافیک ارگانیک از طریق سرچ کلمه کلیدی و ورود به وبسایت اتفاق میافتد. کاربران در این شرایط کلمه کلیدی مورد نظر خود را سرچ میکنند و پس از نمایان شدن صفحات مرتبط، وبسایت بهتر را انتخاب میکنند.
ولی راه حل تنها تبلیغات پولی نیست و شما می توانید با رعایت چند نکته ساده ترافیک ارگانیک وب سایت تان را بدون هزینه اضافی ارتقا دهید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بهطور طبیعی در متن، افزودن تصاویر و ویدیوهای جذاب، و ساختاردهی مناسب محتوا با استفاده از عناوین و زیرعنوانها از نکات کلیدی هستند. همچنین، بهروزرسانی منظم محتوا و افزودن اطلاعات جدید میتواند به ماندگاری ترافیک ارگانیک کمک کند. باید صفحات قدیمی را ویرایش و بهینه سازی کنید تا ترافیک آنها مجدد افزایش یابد.
استفاده از دادههای Google Analytics برای بهبود عملکرد وبسایت یک ابزار قدرتمند در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که به کسبوکارها کمک میکند تا رفتار کاربران را در سایت خود تحلیل کنند. با بررسی معیارهایی نظیر نرخ بازدید، زمان ماندگاری کاربران، صفحات پربازدید و نرخ پرش، میتوانید به شناسایی نقاط قوت و ضعف محتوای خود بپردازید و استراتژیهای بهینهسازی را اعمال کنید. همچنین، با پیگیری منابع ترافیک و کلمات کلیدی موثر، میتوانید تمرکز خود را بر روی کانالهای پربازده افزایش دهید و محتوا را بر اساس علایق و نیازهای واقعی کاربران تنظیم کنید. در نتیجه، بهرهگیری از این دادهها به شما این امکان را میدهد که تصمیمات آگاهانهتری اتخاذ کنید و به طور مداوم تجربه کاربری را بهبود بخشید.
شبکه های اجتماعی
فهرست مطالب
فهرستی از پستهایی ایجاد کنید که ممکن است قدیمی باشند یا دیگر مرتبط نباشند، بهویژه پستهایی که به سالهای خاص، بررسیها و مقایسههای محصول، فهرستها و مقالات مشابه اشاره میکنند. به روز رسانی محتوای قدیمی وظیفه مهمی است که بسیاری از وبلاگ نویسان تمایل دارند از آن چشم پوشی کنند. به عنوان مثال، اگر ما دو سال پیش مقایسه میزبانی ابری وردپرس را منتشر کردیم، ممکن است ارائه دهندگانی که توصیه میکنیم در طول آن دوره بهطور قابل توجهی تغییر کرده باشند. ضمنا محتوای قدیمی را بهروزرسانی کنید تا همچنان برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستوجو مفید و مرتبط باقی بماند.
بدون یک عنوان جذاب، حتی جامعترین پست وبلاگ هم بدون خواننده خواهد ماند. هنر نوشتن عناوین را یاد بگیرید تا پست شما در نتایج جستجو کلیک بیشتری دریافت کند. افزایش ترافیک ارگانیک یکی از بهترین راه ها برای دیده شدن سایتتون محسوب میشه. موتورهای جستجو مانند بینگ در حال حاضر نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) خود گنجاندهاند. با این حال، این ویژگی در حال حاضر فقط برای انواع خاصی از جستجوها اعمال میشود، که نشان میدهد بینگ ممکن است هنوز آماده نمایش محتوای هوش مصنوعی برای جستجوهای پیچیدهتر نباشد.
به جای صرفه هزینه های بالا برای تبلیغ جهت افزایش ترافیک سایت، بهتر است سایت خود را برای موتورهای جستجوگر گوگل به خوبی بهینه کنید تا آنها رتبه سایت شما را در نتایج بالاتری به کاربران نمایش دهند. نکته ضروری که باید به دنبال آن باشید، انتخاب کلمات کلیدی، انتخاب آنها بر اساس حجم جستجوی کلمه کلیدی است. آنها به رشد ارگانیک در موتورهای جستجو کمک می کنند، به شرطی که تعادل بین کلمات جستجوی بالا و کلمات کم رقابت را حفظ کنید. لینک سازی داخلی یکی از روشهای مهم در بهبود سئو و افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت است. این روش شامل ایجاد لینکهای داخلی بین صفحات مختلف یک وبسایت است، بهگونهای که یک صفحه با صفحات دیگر درون وبسایت لینک شود.
این روش خصوصا برای موتورهای جستجو بسیار ارزشمند تلقی میشود و میتواند موجب بالاتر رفتن آتوریتی صفحات وبسایت شما شده و درنهایت به افزایش بازدید و ترافیک ارگانیک سایت منجر شود. هر یک از صفحات فرود کلیدی ما حاوی محتوای اصلی و اساسی است – به اندازه کافی برای اطلاع رسانی به کاربران و جلب رضایت موتورهای جستجو. اجتناب از صفحات و اطمینان از بهینه سازی کلمات کلیدی به ما کمک کرد تا رتبه بندی ثابتی را در صفحات اصلی حفظ کنیم. این تکنیک بهینه سازی موتور جستجو و در نتیجه افزایش ترافیک ارگانیک، به شما می گوید که بک لینک های شکسته رقیب خود را پیدا کرده و آنها را بدزدید.
طراحی کاتالوگ دیجیتال آنلاین
گوگل بر اساس نوع و کیفیت مطلب صفحه آن صفحه را در تعدادی کلمه کلیدی رتبه بندی می کند. بسیار پیش می آید که یک صفحه به طور ناخواسته در کلمات کلیدی متعددی رتبه بندی شده و حتی از آنها ترافیک ارگانیک دریافت می کند. برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت از گوگل و دیگر موتورهای جستجو چند روش خوب و کاربردی وجود دارد که به کمک آنها می توان سریع و کاملا تضمینی ترافیک دریافتی از گوگل را افزایش داد. تجربه کاربری خوب بخش کلیدی از استراتژی سئو سایت در رشد ترافیک ارگانیک است. بنابراین، باید زمان کافی صرف کنید تا مطمئن شوید سایت شما به درستی عمل می کند و از نظر فنی سالم است. استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که به کسب وکارها کمک می کند تا در نتایج جستجوهای آنلاین برجسته شوند.
برای جلب توجه مخاطبین فقط نوشتن مطالب علمی و یا آموزنده کافی نمی باشد. بازاریابی از طریق محتوا باید به صورتی باشد که کاربر را درگیر موضوع کند. پیش از اینکه نوشتن تان را آغاز کنید، در رابطه با موضوع مورد نظرتان تحقیق کنید. لینکسازی یکی از مهمترین عوامل در سئو و افزایش ترافیک ارگانیک است. لینکسازی داخلی به موتورهای جستوجو کمک میکند تا ساختار سایت شما را بهتر درک کنند و کاربران را به صفحات مرتبط هدایت میکنند.
آنهایی که در جایگاه ۲ به بعد قرار دارند را بردارید و عنوان آنها را جذاب تر کنید. بنابراین، هنگام نوشتن محتوا، خود را در جایگاه کاربر نگه دارید و فکر کنید. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک پست راهنمایی هستید، پس شروع به فروش در آن نکنید. بیایید این را درک کنیم، اگر نکات و ترفندهای لپ تاپ را می نویسید، پس سعی نکنید در آن پست لپ تاپ بفروشید. کار کردن روی ترافیک ارگانیک روشی عالی برای افزایش دیده شدن و رشد برند شماست.
سایتهای تجمیع محتوا معمولاً فید شما را خودکار پیدا میکنند، اما تجمیعکنندههای پولی نیز وجود دارند. برای تجزیه و تحلیل این شکافها، باید به ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs یا SE Ranking دسترسی داشته باشید. این ابزارها میتوانند بسیار گران باشند، اما اگر بودجه کمی دارید، میتوانید از مزایای آزمایشی رایگان (حداقل با SE Ranking) استفاده کنید. ترافیک ارگانیک به عنوان یکی از ارزشمندترین منابع بازدید برای وبسایتها، نقش کلیدی در موفقیت کسبوکارهای آنلاین دارد و نباید از آن غافل شد. محتوای سایت خود را در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین به اشتراک بگذارید تا ترافیک بیشتری جذب کنید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید. از لینکهای داخلی برای اتصال محتواهای مرتبط استفاده کنید تا هم موتورهای جستوجو و هم کاربران به راحتی در سایت شما بگردند و مطالب مورد نیاز خود را پیدا کنند.
با اینکه کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا میتوانند ترافیک بیشتری بیاورند، ولی اغلب بسیار رقابتی و کلی هستند. از طرف دیگر، کلمات کلیدی طولانیتر (long-tail keywords) نه تنها سادهتر در رتبهبندی هستند، بلکه ترافیک مرتبطتری هم جذب میکنند. بنابراین، برای ترافیک بهتر و هدفمندتر از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. سئو تکنیکال (Technical SEO)، به بهینهسازی جنبههای فنی وبسایت برای موتورهای جستجو میپردازد.
ساخت لینک برای افزایش ترافیک ارگانیک بسیار مهم است زیرا به بهبود اعتبار سایت و رتبه بندی موتورهای جستجو کمک میکند. بک لینکهای باکیفیت به عنوان تأییدیه سایتهای معتبر دیگر عمل میکنند و به موتورهای جستجو نشان میدهند که محتوای شما ارزشمند است. استراتژیهای مؤثر ایجاد لینک شامل وبلاگ نویسی مهمان، ایجاد اینفوگرافیک های قابل اشتراک گذاری و ایجاد روابط با اینفلوئنسرها در جایگاه شما است. برای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شرکت های تجارت الکترونیک باید استراتژی های سئو را مورد استفاده قرار دهند. در اولین قدم بهینه سازی برای موتورهای جستجو امکان دارد که بسیار راحت به نظر برسد؛ ولی واقعیت این طور نیست. نکته های مرتبط بسیار زیادی موجود هستند که باید برای بهبود سئو آنها را رعایت کنید.
این محتوا باید طبیعی، جذاب و مفید باشد و در عین حال، کلمات کلیدی را به درستی در خود جای دهد. استفاده صحیح از تگهای HTML، عنوانهای جذاب، متاتگها و URLهای بهینه شده برای افزایش بازدید سایت در این مرحله بسیار اهمیت دارد. عواملی مانند ناوبری سایت، زمان بارگذاری صفحه، بهینه سازی موبایل و خوانایی محتوا همگی در UX نقش دارند. در نتیجه، مسیر افزایش ترافیک ارگانیک شامل یک رویکرد چند وجهی است که سئوی فنی، ایجاد محتوای قانعکننده و تجزیه و تحلیل مداوم معیارهای عملکرد را ترکیب میکند.
سئو تگ هدر برای افزایش ترافیک سایت
اصلا بیایید این چنین به قضیه نگاه کنیم که تمام زحمات و تلاش ها و هزینه هایی که برای سایت خود می کنید، همه و همه فقط برای افزایش ترافیک ارگانیک و دیده شدن هرچه بیشتر صفحات مختلف سایتتان است. در حالی که اخبار و موضوعات ترند ممکن است در کوتاه مدت افزایش ترافیک ایجاد کنند، ارزش ماندگاری ندارند. این نوع پستهای ماندگار با گذشت زمان لینکها و ترافیک بیشتری جذب میکنند، مخصوصاً اگر بهصورت منظم آنها را تازهسازی کنید. تجزیه و تحلیل رقبا پرس و جوهایی را که با رقبای خود به اشتراک میگذارید و همچنین زمینههایی را که آنها از شما بهتر عمل میکنند و بالعکس نشان میدهد.
مزایای افزایش ترافیک وبسایت
یک محتوای تکراری، کپی شده کم نوشتار و یا ترجمه شده، ضرر بسیار زیادی برای سئو وب سایت شما دارد. برای انتشار محتوا زمان منظمی را تنظیم کنید و هر بار در فواصل زمانی منظم محتوای وب سایت تان را منتشر کنید. همه کارهایی که شما انجام می دهید، باید حول بازدیدکنندگان وبسایت شما بچرخد.
سئو و بهینه سازی سایت هدفی جز افزایش میزان فروش سایت ندارد که آن هم تنها با افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت قابل دستیابی است. یک روش استاندارد و اصولی برای افزایش بازدیدکننده سایت افزایش ترافیک ارگانیک سایت از گوگل است. ترافیک ارگانیک همان بازدیدکنندگانی هستند که با جستجو در گوگل سایت شما را پیدا می کنند.
ترافیک ارگانیک برای وبسایتها اهمیت دارد زیرا نشاندهنده ارزش و اعتبار آنها است. هرچه ترافیک بیشتر باشد، رتبه بهتری در صفحه نتایج کسب میشود و افراد بیشتری از وبسایت شما بازدید میکنند. برای بهبود ترافیک از منابع ارگانیک، از تاکتیکهای سئو مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینهسازی صفحات و نوشتن محتوای خوب کمک بگیرید. بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجو (SEO) یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین روشهای جذب ترافیک ارگانیک است. استفاده از ابزارهای تخصصی مانند گوگل کیورد پلنر، اِچرِفز و سِمراش به شما کمک میکند تا عباراتی را که مخاطبان هدف شما جستجو میکنند، شناسایی کنید.
ترافیک شبکههای اجتماعی (Social traffic)
همانطور که انسان برای ادامه حیات خود نیاز به تنفس دارد، یک سایت نیز برای پیشرفت و رشد خود نیاز به … اما داشتن یک سایت سازگار با موبایل به چه معناست و از کجا شروع می کنید؟ این دقیقا به مفهوم سئو … در ضمن صفحاتی که از نشانه گذاری اسکیما استفاده کرده باشند و گوگل آنها را شناسایی نموده باشد در ابزار گوگل سرچ کنسول بخش Enhancements نمایش داده می شوند. ورود دو مرحله ای برای حساب کاربری شما فعال شده است.یک کد تایید برای شما ارسال شد.لطفا کد را وارد نمایید. حالا توصیه اصلی ما این است که این فاکتورها را در نظر بگیرید و سایت خود را برای آن ها بهینه کنید. خوشه موضوعی گروهی از صفحات است که موضوعات فرعی دقیق تری از یک موضوع اصلی را پوشش می دهد و به هم مرتبط می شوند.
کلمات دم بلند به کلماتی میگویند که از ۳ بخش یا بیشتر تشکیل شده و بازدید ماهیانه کمتری نسبت به کلمات کلیدی اصلی دارند. این فقط یک سوال سرد نبود – من معمولاً یک قطعه محتوا یا یک پست رسانه اجتماعی در اطراف شراکت ایجاد میکردم و سپس با یک درخواست مودبانه برای اشاره یا پیوند در وبسایت آنها پیگیری میکردم. با گذشت زمان، اینها به یک پروفایل بک لینک قوی با دامنه های با اعتماد بالا اضافه شدند. با استفاده از ابزارهایی مانند SEMrush و Ahrefs برای نظارت بر سلامت وب سایت بررسی می کنیم.
حالا بیایید دو روش برای زیر نظر گرفتن ترافیک ارگانیک سایت را بررسی کنیم. با توجه به این موضوع، یک استراتژی عاقلانه تمرکز بر ایجاد محتوایی است که هوش مصنوعی به راحتی نتواند آن را تکرار کند. این شامل محتوایی است که به سؤالات پیچیده میپردازد یا بینشهایی را ارائه میدهد که مدل زبان بزرگ (LLM) ممکن است برای مطابقت با آنها مشکل داشته باشد. گوگل مرتباً مدیران وبسایتها را در مورد بهروزرسانیهای آتی مطلع میکند و نکاتی را در مورد نحوه آماده شدن برای آنها ارائه میدهد. برای مطلع شدن از این تحولات، میتوانید وبلاگ Google Search Central را دنبال کنید.
شکاف کلمات کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کنید
این ابزارها به شناسایی مشکلاتی مانند لینک های شکسته، خطاهای خزیدن، سرعت پایین صفحه و مشکلات استفاده از تلفن همراه کمک کردند. بررسی می کند که مردم در مورد یک موضوع واحد چگونه سرچ می کنند، چه کلمات و عباراتی را وارد می کنند، به چه نتایجی جذب می شوند و همواره در پس بهبود این روند است. برای این کار بهترین راه این است که رقبای خود را آنالیز کنید و ببینید کدام صفحه در وبسایت آن ها بیشترین ترافیک را از آن خود کرده است. پس کافیست دامنه وب سایت رقیب را مانند زیر در بخش Organic Research در SemRush وارد کنید. این موضوع را به عنوان سئو کار هم بدانید؛ یکی از مهمترین بخش های خدمات سئو سایت، بالا بردن نرخ ترافیک ارگانیک است.
۷ راه سریع و تضمینی جهت افزایش ترافیک ارگانیک سایت از گوگل
متاسفانه خیلی ها گرفتار این مشکل شده اند و هیچ راه حلی هم برای برون … صفحات دارای محتوای قدیمی اگرچه از بخش تاریخ انتشار و بروزرسانی قابل شناسایی هستند اما برای بررسی دقت بیشتر باید از روی میزان کاهش ترافیک ارگانیک آنها را شناسایی کرد. صفحاتی که نسبت به ۶ ماه قبل خود افت قابل توجهی در جایگاه و ترافیک گوگل داشته اند احتمالا مستعد این مشکل باشند. لینک داخلی لینکی است درون سایتی یعنی از یک صفحه از سایت به صفحه ای دیگر در همان سایت (همان دامنه). لینک داخلی در سئو نقشی کلیدی دارد که باعث می شود بخشی از اعتبار یک صفحه به واسطه پیوند به صفحه هدف منتقل شود.
- در نتیجه، مسیر افزایش ترافیک ارگانیک شامل یک رویکرد چند وجهی است که سئوی فنی، ایجاد محتوای قانعکننده و تجزیه و تحلیل مداوم معیارهای عملکرد را ترکیب میکند.
- وقتی که وب سایت های با کیفیت به سایت شما لینک می دهند، به الگوریتم میگن که محتوای شما قابل اعتماد است.
- برای آن، می توانید از ابزار Ahrefs نیز استفاده کنید، یا حتی می توانید کلمات کلیدی را از کلمات کلیدی مرتبط گوگل واکشی کنید.
- با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner میتوانید حجم جستجوی کلمات کلیدی خاص را تعیین کنید.
- معیارهای Core Web Vitals ممکن است کمی پیچیده یا فنی به نظر برسند، اما هدف اصلی آنها اندازه گیری تجربه کاربری است، به ویژه زمانی که کاربران برای اولین بار وارد سایت شما می شوند.
- همانطور که انسان برای ادامه حیات خود نیاز به تنفس دارد، یک سایت نیز برای پیشرفت و رشد خود نیاز به …
میخواهید در زمینه موشن گرافیک اطلاعات بیشتری کسب کنید؟
با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner میتوانید حجم جستجوی کلمات کلیدی خاص را تعیین کنید. این ابزار به شما امکان میدهد کلمات کلیدی را بر اساس میانگین جستجوهای ماهانه، از کمترین به بالاترین و بالعکس مرتب کنید. هنگامی که لیست خود را تهیه کردید، پستهایی را که بیشترین ترافیک را به وب سایت شما هدایت میکنند، اولویت بندی کنید.
در مواقعی دیده اید که وقتی تصاویر به دلیل اتصال کند لود نمی شوند، مقداری متن نشان داده می شود، این متن جایگزین است که وقتی تصاویر بارگیری نمی شوند نشان می دهد. نگاه کردن به کارهایی که رقبا انجام می دهند، راهی عالی برای جمع آوری اطلاعات است که می تواند بر افزایش ترافیک طبیعی سایت شما تأثیر بگذارد. بخش “People Also Ask” گوگل یک معدن طلای واقعی برای استراتژی سئو سایت شما است. زمانی که چیزی را جستجو می کنید، گوگل معمولاً پیشنهاد می دهد که چه موضوعات مرتبط دیگری ممکن است مفید باشند.
هر پست را مرور کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات اول صحیح مگ سئو و دوم مرتبط هستند. هر گونه به روز رسانی لازم را انجام دهید، اثربخشی محتوای خود را افزایش دهید و سپس پست را به روز کنید. در دنیای تجارت آنلاین، ترافیک به مثابه اکسیژن برای بقای یک سایت یا فروشگاه اینترنتی می باشد.
این ابتکار نه تنها پاسخهایی را ارائه میکند، بلکه شامل اعلانهای اضافی نیز میشود تا به کاربران کمک کند تا اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند عمیقتر کنند. اگر مطمئن نیستید که چگونه کلیکهای سایت وردپرس خود را ردیابی کنید، توصیه میکنیم از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید. با دسترسی به برگه عملکرد در داشبورد کنسول جستجوی خود، میتوانید میانگین CTR صفحات سایت خود را مشاهده کنید.
طراحی اپلیکیشن اندروید
هنگام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، اکثر افراد تمایل دارند جستجوهای با حجم بالا یا گزینههای میان رده را انتخاب کنند. به عبارت دیگر، آنها اغلب بر روی کلمات کلیدی تمرکز میکنند که ترافیک مناسبی ایجاد میکنند (معمولاً در صدها جستجو در ماه) اما رقابت متوسطی دارند. بسته به اعتبار دامنه و بک لینکهای شما، رتبهبندی کلمات کلیدی با رقابت متوسط میتواند با مقالاتی که ساختار مناسبی دارند نسبتاً ساده باشد. اگر محتوای شما در حال حاضر در میان نتایج برتر برای یک جستجوی خاص قرار دارد، مزایای ظاهر شدن در بخش «People also ask» ممکن است حداقل باشد.
وقتی کاربران در گوگل چیزی را جستجو می کنند و سپس روی یکی از سایت ها کلیک می کنند و وارد سایت می شود برای آن سایت ترافیک ارگانیک ایجاد کرده اند. زیرا اگر سایت شما برای نکات لپ تاپ رتبه بندی می کند، کاربران برای دیدن نکات به سایت شما مراجعه می کنند نه برای خرید. بنابراین، مطمئن شوید که مقاله شما بیشتر در مورد نکات است نه در مورد فروش. سپس فقط کاربر به صفحه شما می چسبد در غیر این صورت، او در سایت شما قرار می گیرد و نکات را پیدا نکنید، او سایت شما را به سرعت می بندد. این به عنوان یک تجربه کاربری خوب به حساب نمی آید و گوگل ممکن است در نهایت رتبه آن صفحه را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که استراتژی های سئو که ۱۰ تا ۱۲ سال قبل کارآمد بودند، ممکن است امروز به خوبی کار نکنند.
با داشتن یک استراتژی SEO مناسب، کسب وکارها می توانند به صورت مداوم در معرض دید کاربران هدف خود قرار گیرند، که این امر منجر به جذب مخاطب هدفمند و در نهایت افزایش فروش می شود. درست است که رعایت اصول سئو شما را در صدر موتورهای جستجو نمایش میدهد، اما محتوای شما هم باید جذاب و کاربردی باشد. محتوای جذاب آن چیزی است که میتواند مخاطب را درگیر کند و حتی باعث شود آن محتوا را با دیگران هم به اشتراک بگذارد. این روزها کسبوکارهای آنلاین به شدت در حال تلاش برای تولید محتوایی کاربردی و مفید هستند؛ اما فراموش نکنید که در این فضای رقابتی، ارائه چنین محتوایی کار چندان آسانی نیست. انتخاب تیتری که بتواند در همان نگاه اول مخاطب را جذب کند، قطعا باعث کلیک کردن او در موتورهای جستجو میشود و در نتیجه ترافیک سایت شما را بالاتر میبرد.
لینک سازی بزرگترین عامل جذب بازدیدکنندگان جدید
روشهای مختلفی وجود دارد که میتوانید بدون استفاده از سئو ترافیک خود را افزایش دهید. از جمله بازاریابی شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات پولی (مانند گوگل ادز و فیسبوک ادز)، همکاری با اینفلوئنسرها، و ایجاد محتوای ارزشمند و جذاب برای به اشتراکگذاری. دایرکتوریهای تجاری میتوانند منبعی امیدبخش برای جذب ترافیک وبسایت باشند. اما تنها افزودن وبسایت به لیستینگها کافی نیست؛ بهینهسازی لیستینگها ضروری است تا بتوانند در پلتفرمهای جستجو رتبه بگیرند و برای کاربران محلی قابل مشاهده شوند.
با نوشتن آدرس وبسایت میتوانید توجه افراد زیادی را به کسب و کار خود جلب کنید. اگر نام وبسایت کوتاه و جذاب باشد در ذهن افراد باقی میماند و آن را به طور مستقیم سرچ میکنند.این نوع ترافیک هیچ ربطی به سئو سایت ندارد ولی به شدت به بهبود وضعیت و رشد برند کمک میکند. ترافیک مستقیم به معنای همه کاربرانی است که آدرس یک وب سایت را به صورت مستقیم در نوار جستجوی مرورگر خود وارد و به وب سایت مورد نظر هدایت داده می شوند. ترافیک مستقیم همچنین شامل کاربرانی میشود که از طریق دسته بندی های مورد علاقه یک مرورگر روی لینک سایت کلیک کردهاند.
یکی از استراتژی های بسیار مهم سئو لینک سازی می باشد که منفعت بسیار زیادی هم دارد. از این رو لینک سازی یکی از روش هایی است که به طور قطع می شود گفت که موجب زیاد شدن بازدید از وب سایت و افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت میشود. این روش قابل اعتماد می باشد که می تواند کاربران زیادی را به سمت وبسایت شما هدایت کند و نرخ تبدیل را بالا ببرد و فروش و درآمد بیشتر را برای وب سایت ها ایجاد کند. محتوای جذاب موجب ایجاد ترافیک ارگانیک وب سایت و در نتیجه رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو و اشتراک بیشتر در شبکه های اجتماعی می شود.
رقابت در این کلمات بهمراتب سادهتر از انواع کلمات کلیدی اصلی است و میتواند در کوتاهمدت موجب افزایش بازدید وبسایت شما شود. کلمات کلیدی لانگ تیل شاید در نگاه اول بازخورد زیادی برای سایت شما بههمراه نداشته باشند، اما قطعا میتوانند افراد زیادی را با کسبوکار شما آشنا کنند. این کار به ترافیک آن صفحات کمک میکند و بازدیدکنندگان را بیشتر در سایت نگه میدارد. علاوه بر این، لینکدهی داخلی به موتورهای جستجو کمک میکند ساختار سایت شما را بهتر درک کنند، که این موضوع رتبه شما را بهبود میدهد.
افزایش بازدیدکنندگان ارگانیک موجب بهبود رتبهبندی سایت و دستیابی به رتبههای بالاتر در صفحه نتایج جستجو میشود (و در نهایت، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل). این به معنای افزایش تعداد کلیکها بر روی لینک وبسایت شما در نتایج جستجو و بهبود جذب مخاطب است. انتشار محتوای سایت در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و توییتر میتواند بازدیدکنندگان جدیدی به سایت شما جذب کند. همچنین اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی، امکان دیده شدن بیشتر و لینکدهی طبیعی را افزایش میدهد. اگر کسبوکار شما دارای فروشگاه فیزیکی است یا خدمات محلی ارائه میدهید، تمرکز بر سئوی محلی میتواند ترافیک ارگانیک وبسایت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. در ایالات متحده، ۳۲ درصد از مردم چندین بار در هفته به صورت آنلاین به دنبال کسبوکارهای محلی میگردند و ۲۱ درصد از مصرفکنندگان، این کار را هر روز انجام میدهند.