ایمیل مارکتینگ

چرا باید محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content تولید کنیم؟

در ادامه به دو تا از مهمترین مزیت های آن اشاره می کنیم تا بتوانید درک درستی داشته باشید. تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک‌ها می‌توانند محتوای شما را جذاب‌تر کنند. این عناصر به درک بهتر مطالب کمک می‌کنند و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند. همچنین، استفاده از محتوای چندرسانه‌ای می‌تواند زمان ماندگاری کاربران در وب‌سایت شما را افزایش دهد.

سوالات کاربران

می‌توانید لیستی از سؤالات متداول جمع‌آوری کنید و به آن های پاسخ دهید و با پرسش سؤال های جدید و تکراری صفحه ایجادشده را به‌روزرسانی نماید. این موضوع سبب می‌شود یک رابطه قوی و پایدار بین شما و مخاطبان برقرار شود که یک نمونه عالی از یک محتوای همیشه سبز است. بازخوردهای کاربران می تواند منبع بسیار خوبی برای ایده پردازی تولید محتوای همیشه سبز باشد.

روش انتخاب کلمه کلیدی برای محتوای همیشه سبز چیست؟

این محتوا باید همیشه کارایی داشته و هرزمانی که کاربر به آن احتیاج داشت؛ بتواند نیازش را برطرف سازد. از همین رو ما در این مقاله قصد داریم شما را با محتوای سبز آشنا کنیم. در ادامه این مقاله علاوه‌بر تعریف دقیق این مفهوم، با ۱۰ ایده کاربردی برای تولید محتوای سبز آشنا خواهید شد. تنها در این صورت است که می‌توان مقاله‌ای متفاوت و بالاتر از سطح معمول در اینترنت نوشت. به هیچ وجه برای این‌که در سبد محتوای سایت، محتوای همیشه سبز داشته باشید، یک موضوع رندوم انتخاب نکنید. سپس با نظرسنجی ببینید موضوع چقدر برای مخاطبان شما جذابیت دارد و در نهایت یک محتوای همیشه سبز خلاقانه تولید کنید.

محتوای همیشه سبز درست مثل لباس‌های مشکی در کمد لباس‌های ما هستند که هیچ وقت، از مُد نمی‌افتند، همیشه به آن‌ها نیاز داریم و همیشه با لباس‌ها و اکسسوری‌های مختلف، آن‌ها را ست می‌کنیم. همانطور که در هر کمد لباس، باید چند تکه لباس مشکی باشد، در هر وبسایت و استراتژی سئو و محتوا نیز، باید چندین محتوای همیشه سبز وجود داشته باشد. اما محتوای همیشه‌ سبز چیست؟ چرا انقدر اهمیت دارد؟ چه تأثیری بر سئو وبسایت دارد؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد محتوای همیشه سبز و مراحل ایده‌پردازی و تولید آن بدانید برای‌تان خواهیم گفت.

پاسخ به سوالات متداول

بهتر است دایره پاسخگویی به سوالات مخاطبانتان را وسیع در نظر بگیرید تا بتوانید مخاطبان بالقوه کسب و کارتان را شناسایی کنید. البته موضوع محتوای همیشه سبز را باید با توجه به کسب و کارتان انتخاب کنید. مثلاً اگر وبسایت‌تان مربوط به حوزه خدمات سئو است، مقاله همیشه سبز در مورد عشق و رابطه به دردتان نخواهد خورد. محتوای دیجیتال در دنیای اینترنت به‌سرعت تغییر می‌کند، اما برخی از محتواها همچنان ارزشمند باقی می‌مانند. این نوع از محتوا که به نام “محتوای همیشه‌سبز” (Evergreen Content) شناخته می‌شود، در طول زمان همچنان جذابیت و اعتبار خود را حفظ کرده و بازدیدکنندگان جدیدی جذب می‌کند.

نکاتی برای ایجاد محتوای همیشه سبز برای وب سایت یا وبلاگ خود

ممکن است فکر کنید که تمام محتواهای آنلاین، همیشه سبز هستند؛ اما ممکن است یک پست پس از انتشار به کل از نتایج جستجو حذف شود. محتوای همیشه سبز حتی پس از اینکه مدت زمان زیادی از انتشار آن بگذرد با نتایج جستجو مرتبط است و به مرور زمان باعث افزایش ترافیک سایت می شود. اولین گام در تولید محتوای همیشه سبز این است که موضوعی غیروابسته به زمان و مرتبط به مخاطب هدف خود انتخاب کنید. هر موضوع مرتبط با کسب و کار و مخاطب هدفتان را که به ذهنتان می‌رسد یادداشت کنید. در مورد هرکدام از موضوعات از خودتان بپرسید «آیا این موضوع چیزی است که مردم بعد از گذشت چند سال هم بخواهند در مورد آن بدانند؟».

این موضوع تنها دسته خاصی از افراد را که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، در برمی‌گیرد. انتظارها به پایان رسید، برای اینکه بیشتر با ما آشنا شوید، صفحه خرید سرور مجازی روزانه از دست ندهید و برای اینکه بیشتر درباره ما بدانید، همین الان کلیک کنید. اما در حقیقت مفهوم همیشه سبز بودن این است که بیش از هر چیز عزم دارد تا باری از روی دوش تولیدکنندگان محتوا بردارد. احتمالا مقالاتی را دیده‌اید که عباراتی مانند بهترین یا بدترین در عنوان خود جای داده‌اند.

مطالب فوق العاده آموزنده ای بود، مخصوصاً نکات و مواردی که برای یک نوشتن یک محتوای همیشه ماندگار الزامیه برای من که به تازگی دارم محتوا نویسی واقعی رو یاد میگیرم خیلی جالب و کاربردی بود. امین اسماعیلی هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و مدیر فنی آژانس خلاقیت وبسیما. از سال ۹۱ تمرکز خود را بر روی مباحث روز سئو و طراحی سایت قرار داده و پس از کسب تجربه و دانش ارزشمند تصمیم گرفتم تا ثمره آن را با دیگران به اشتراک بگذارم. حالا که می‌‌دانید شرایط به‌روزرسانی محتوای همیشه سبز چیست، در ادامه به سوال مهم دیگری در این مورد پاسخ می‌دهیم. اگر در مورد همیشه سبز بودن موضوع انتخابی شک دارید، از ابزار گوگل ترندز کمک بگیرید و روند جستجوی آن را در بازه‌های زمانی مختلف بررسی کنید.

اما نکته‌ای که باید توجه داشته باشید که به همان اندازه که بروزرسانی محتواها می‌تواند سودمند باشد، بروزسانی بیش از حد نیز می‌تواند آسیب‌رسان باشد. ما در ابرآراز برای کاهش نگرانی‌های شما و برای اینکه بتوانید از مزایای هردوی این نوع هاست‌ها به طور همزمان برخوردار شوید، هاست شناور و یا هاست سئو را پیشنهاد می‌کنیم. هاست شناور با در اختیار داشتن مزایای هردوی این هاست‌ها به شما کمک می‌کند تا هم از امنیت اطلاعات و داده‌های خود اطمینان داشته باشید و هم سرعت بالا و پینگ پایین را تجربه کنید. برای مثال بهترین زبان برنامه نویسی یا بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۲۱ و …. مطالعات موردی یا Case Study، مقالات خوبی هستند که در آن بخشی از تجربه شرکت خود را به دیگران بازگو و در عین حال داستان سرایی می‌کنید که سبب می‌شود مقاله شما سرگرم کننده باشد.

اگر می خواهید مطلبی را به دیگران آموزش دهید باید خودتان درک عمیقی از آن داشته باشید. قرار نیست همه حرفه ای باشند، اما توجه داشته باشید که افراد بالاخره از نقطه ای باید شروع کنند. بنابراین در سایت های کانتنت سعی کردم ابتدا از مقالات مبتدی بنویسم و کم کم سطح مقالات رو ارتقا بدم. تعیین هدف جستجو یکی از مفاهیمی بود که گوگل به تازگی آن را پیش کشیده، برای این‌که از این ترند جدید سئو خوب سر دربیاورید، توصیه می‌کنیم حتماً سری مقالات تکنیک‌های جدید سئو ۲۰۱۹ را مطالعه کنید. فرض کنید برای خرید یک گیاه زیبا به باغ گل مراجعه کرده‌اید و در حال بررسی انواع گل‌ها و گیاهان با شرایط نگهداری متفاوت هستید. شاید در ابتدا زیبایی گلی به نام رز وحشی نظرتان را جلب کند، اما طولی نمی‌کشد که با جمع‌آوری اطلاعات لازم در خصوص این گل متوجه زیبایی گذرا و عمر کم آن می‌شوید.

این یعنی تو باید به طور هوشمند از کلمات کلیدی، لینک‌های داخلی و خارجی استفاده کنی تا موتورهای جستجو بتونن راحت‌تر محتوای تو پیدا کنن و رتبه بهتری بهش بدن. اینطوری هم دیده‌شدن محتوای تو بیشتر میشه، هم شانس جذب ترافیک و مخاطب بالاتر میره. البته باید توجه داشته باشید که اول از همه هدف خود را از نوشتن مشخص کنید؛ چون ممکن است برخی سبک‌های محتوایی برای شرکت و کسب و کار شما یا وبلاگتان موثر عمل نکند. اصل ماجرا این است که محتوای همیشه سبز طبیعتاً باکیفیت و نسبتاً طولانی است. اگر این ویژگی‌ها را نداشته باشد که اصلاً محتوای همیشه سبز محسوب نمی‌شود. برخی تحلیل‌ها نشان می‌دهند که هر چه تعداد کلمات مقاله بیشتر باشد، امتیاز بیشتری از موتورهای جستجو کسب می‌کند.

در مقابل تاریخچه تاسیس باشگاه و ایده اولیه شکل گیری آن هم محتوایی ارزشمند است و با توجه به آنکه در طول زمان تغییر نمیکند یک محتوای همیشه سبز است. با تولید محتوا بر اساس موضوعات همیشه سبز در کنار موضوعات مرتبط با زمان، می‌توانید استراتژی بازاریابی محتوای خود را به‌صورت متعادل‌تری ایجاد تدوین کنید. یکی از ویژگی‌های مهم محتوای همیشه سبز، معتبر بودن آن است و یکی از ویژگی‌های معتبر بودن محتوا از نظر گوگل، صحت و درستی اطلاعات موجود در آن است.

مقالاتی که شامل گزارشهای عددی و آمارهایی هستند که ممکن است تغییر کرده و یا از بین بروند، بدیهی است که این مقالات دارای تاریخ انقضا هستند. اگر دنبال تولید چنین محتوایی هستید ، توقع جذب ترافیک بالا برای زمان طولانی را نداشته باشید. استفاده از کلمات کلیدی درست، مگ سئو اصلی‌ترین راهی است که موفقیت شما را در بازار آنلاین تعیین می‌کند.

محتواهای همیشه سبز را در وبلاگ خود دفن نکنید

در ادامه توضیحات تکمیلی در مورد مهم‌ترین موارد بالا ارائه و مثال‌هایی برای درک بهتر هرکدام ارائه می‌کنیم. بعلاوه، یک مقاله کاملاً تحقیق شده، با استنادات و ارجاعات عالی، قابل اعتمادتر از نظر شخصی است. اگر منابع و زمان لازم را دارید، سعی کنید تحقیقات اصلی نیز انجام دهید.

چون نیاز کاربران معمولاً در یک حالت خلاصه نمی‌شود و تنوع زیادی دارد. با این وجود، تا زمانی که بر ارتباط و ارزش طولانی مدت تمرکز کنید، قادر به ایجاد محتوایی بی انتها و قدرتمند خواهید بود. به خاطر داشته باشید که لازم نیست فقط برای وبلاگ خود محتوای همیشه سبز ایجاد کنید.

این شعار افرادی است که فکر میکنند محتوای سبز همیشه حرف اول را میزند. ولی واقعیت این است که هر سایتی تنها میتواند درصد کمی از محتوای همیشه سبز تولید کند. بهتر است در هر حالت بین محتوای سبز و غیر سبز خود تعادل ایجاد کنید تا بتوانید نیاز مخاطب های مختلفی را پوشش دهید.

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد برخی از مقالات همیشه سبز شما ممکن است شامل آماری یا مطالعاتی باشند که در آینده ممکن است منسوخ یا بی ربط شوند. مقالات خود را هر چند وقت یکبار بررسی کرده و در صورت نیاز آن را به روزرسانی کنید. این به روزرسانی ها را در اسرع وقت انجام دهید تا در طول زمان واقعی و با ارزش بالا محتوای شما در دسترس افراد قرار گرفته باشد. بیایید بگوییم شما یک وب سایت تجارت الکترونیکی دارید که مبلمان خانگی می فروشد.

محتوای همیشه سبز (Evergreen Content) چیست؟ ایده‌ها و روش‌های تولید آن

اگر پاسخ شما به تمام سوالات بالا مثبت بود، یعنی موضوعی که انتخاب کرده‌اید، پتانسیل تبدیل شدن به محتوای همیشه سبز را دارد. موضوع را با توجه به جستجوهای کاربران به کلمه کلیدی مناسبی تبدیل و محتوا را پس از تولید بر اساس اصول سئو بهینه‌سازی کنید. این محتوا در طولانی‌مدت در رتبه‌های بالای صفحه نتایج به کاربران نمایش داده می‌شود و ترافیک رایگانی را به‌طور مداوم به طرف وب‌سایت جذب می‌کند. در ادامه، اشکال محتوایی که باعث دوام محتوا می شوند و نحوه ی استفاده از این نوع تولید محتوا در زمینه ی کسب و کار را بیان خواهیم کرد. برای ارزیابی روند محبوبیت کلمه کلیدی در بازه‌های زمانی مختلف می‌توانید از ابزار گوگل ترندز کمک بگیرید. اگر نمودار گوگل ترندز افت و خیز‌های زمانی شدید داشته باشد، یعنی آن کلمه کلیدی برای تولید محتوای همیشه سبز مناسب نیست.

جدیدترین مقالات

محتوای سبز بر خلاف محتوای فصلی برای حفظ سودمندی خود به ندرت نیاز به روزرسانی ها خواهد داشت و این موضوع میتواند به کاهش هزینه های مربوط به تولید محتوای جدید و … کمک کند. در مقایسه با محتوای فصلی، که مهمترین نکته درباره ی آن زمان و همگام سازی است، در محتوای همیشه سبز کیفیت بسیار مهم است. محتوای همیشه سبز فوق العاده است، اما فکر نکنید که هر چه که شما تولید می‌کنید باید همیشه سبز باشد.

تولید محتوای همیشه سبز (Evergreen)

چک ‌لیست‌ها یا لیست‌های انجام کار نیز ایده خوبی هستند که زیر مجموعه‌ای از محتواهای How-To به شمار می‌روند. مقاله زیر نمونه‌ای از این قالب همیشه سبز هست که در های کانتنت منتشر شده. آبیاری به موقع و تغذیه نقش موثری در محکم کردن ریشه‌های یک گیاه و درنتیجه سبز نگه داشتن آن دارد. قبل از این پرسش‌ها، اجازه دهید با یک تشبیه و مثال جالب، مفهوم Green Content را درک کنیم.

اگر در شروع فرایند تولید محتوای همیشه سبز هستید، بهتر است کلمات کلیدی طولانی را که رقابت کمی بر سر آن‌ها وجود دارد، انتخاب کنید. اگر می خواهید ترافیک ارگانیک را ماه به ماه، سال به سال به پست خود جذب کنید و بعد از یک یا دو ماه شاهد کاهش بازدید نباشید، ایجاد بهترین محتوای سبز بهترین گزینه است. در زیر ما فرمت‌هایی را ارائه می‌دهیم که بهترین رویکرد را برای تولید محتوا ارائه می‌دهند و در ادامه می‌فهمید که چطور می‌توانید از آن برای کسب و کار خود استفاده کنید.

برای مثال میتوانید زندگینامه استیو جابز و چگونگی تاسیس شرکت اپل یک محتوا بنویسید. اگر هرگونه نقطه ابهام یا سوال در زمینه محتوای همیشه سبز دارید، پیشنهاد می‌کنیم که در بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید. با شرکت در دوره بازاریابی محتوا از سری دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس بر تمامی مباحث تولید محتوا مسلط شوید. این سایت‌ها بیشترین تعداد مقاله‌های همیشه سبز را در طیف وسیعی از موضوعات روز دارند. برای نمونه، ویکی پدیا برای بیشتر از نیمی از جستجوهای گوگل در اولین صفحه و جزو پنج نتیجه اول بالا می‌آید. نوعی از محتوا که با هدف پاسخ‌گویی به کاربران تولید شده و ماهیت آن به زمان وابسته نیست را همیشه سبز یا Evergreen می‌نامیم.

ایجاد محتوای ارزشمند و جامع

از طرف دیگر، اگر یک پست ساده در وبلاگ بنویسید، حداقل به یک تصویر حرفه ای مرتبط نیاز دارید. اینگونه مخاطبان شما شروع به اعتماد می کنند و همچنین مشتری وفادار شما می شوند. محتوای موضوعی نشان می دهد که شما می خواهید در جایگاه خود مخاطبان خود را در درجه اول قرار دهید. محتوای موضوعی می تواند نیازها و علایق خوانندگان را به راحتی برآورده کند. در این مجموعه نویسندگانی با بیست سال سابقه در این زمینه مشغول به کار هستند و بهترین محتوا ها را برای شما تولید می کنند.

به‌روزرسانی و ارتقای محتوا

اگر شما مدت زمان زیادی است که وبلاگ نویسی می‌نماید قطعاً مجموعه‌ای بزرگ از مقالات و مطالب در دسترس شما قرار دارد و به مطالب خود رجوع کنید و لیستی از آن ها که هنوز مورد توجه قرار می‌گیرند را تهیه نماید. موارد که انتخاب کرده‌اید را با دقت ویژه‌ای بررسی و آنالیز کنید در صورتی که امکان آپدیت دارند آن ها را به‌روزرسانی نماید. ابتدا با تکنیک طوفان فکری، چند موضوع که می‌خواهید درباره آن بنویسید را یادداشت کنید (در این تکنیک باید هر چه به ذهنتان می‌رسد را روی کاغذ بیاورید و سپس از بین گزینه‌ها انتخاب کنید).

محتوای همیشه سبز لینک بیت (Link Bait) شگفت‌انگیزی برای وبسایت‌تان خواهد بود، چرا که سال‌ها برای وبسایت‌ شما بک‌لینک می‌آورد. همین خاصیت آهنربایی محتوا در جذب بک لینک باعث می‌شود محتوا وارد صفحه اول گوگل شود و حتی رتبه بسیار خوبی را به خودش اختصاص دهد. محتوای همیشه‌سبز باید جامع، عمیق و پاسخگوی تمام سؤالات کاربران باشد. راستی اگر شما تجربه تولید محتوای سبز را دارید، اثرات این محتوای با ارزش در سایت خود را با ما در میان بگذارید.

تولید محتوا برای افراد مبتدی

برای این که فرق این نوع از محتوا را با سایر انواع آن به طور کامل درک کنید. عنوان همین مقاله را در نظر بگیرید چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم. موضوع این مقاله برای مخاطبانی که به دنبال مفهوم و معنای محتوای همیشه سبز هستند همیشه (یا حداقل در بازه زمانی بلندمدتی) تازه و جذاب است. به عبارتی این مقاله تاریخ انقضا نداشته و ارزش آن با گذشت زمان از بین نمی رود. چرا که کاهش وزن موضوعی است که برای مدت‌های طولانی یکی از دغدغه‌های انسان بوده و همیشه مخاطبان زیادی به سراغ آن می‌روند. از طرفی، محتوایی با عنوان «المپیک ۲۰۲۰» یک محتوای همیشه سبز نیست چرا که تنها برای مدت زمانی کوتاه به نگارش در آمده و مدتی بعد از پایان این دوره از المپیک، کسی سراغش نخواهد رفت.

دلیلش نیز این است که هر چند موضوع مقاله شما همیشگی است، اما متن محتوایتان همیشه سبز نیست. برخی از عناوینی که برای تولید محتوا انتخاب می‌کنیم، می‌توانند تا مدت‌ها مرجعی برای پاسخگویی به نیازهای کاربران باشند. برای مثال موضوعی مانند «قهرمانان فوتبال قبل از انقلاب» را در نظر بگیرید، این موضوع همیشه پاسخی یکسان دارد و اطلاعات ثابتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نمی توان انکار کرد که محتوای همیشه سبز یک سرمایه ارزشمند در استراتژی بازاریابی محتوای شما است. برای ایجاد محتوای همیشه سبز، باید اطمینان حاصل کنید که برای مدت طولانی تری به نفع مخاطب مورد نظر شما باشد و همچنان مرتبط باشد. محتوای همیشه سبز را به یک وبلاگ در وب سایت تجارت خود اضافه کنید تا به موتورهای جستجو مطالبی ارائه دهید که به آنها کمک کند وب سایت شما را در چه زمینه ای قرار دهد.

وقتی تو اینترنت داری جستجو می‌کنی و دنبال جواب یه سوال می‌گردی، اولین چیزی که می‌بینی یه مقاله یا پست وبلاگیه که دقیقاً جواب سوالت رو می‌ده. جالبه، نه؟ حالا وقتی می‌بینی این مقاله چندین ماه یا حتی سال‌ها پیش منتشر شده و هنوز هم جواب‌گوی نیاز تو هست، بیشتر تعجب می‌کنی. برای اینکه یک محتوای سبز داشته باشید، میتوانید واژه های تخصصی در زمینه محتوای خود را شناسایی کنید و از آنها در متن خود استفاده نمایید. به این دلیل اینکار را میکنیم که تعاریف و کلمات تخصصی تغییر نمیکنند و همیشه ماندگار هستند. اگر از پاسخگویی به سؤال های تکراری که در سایت شما پرسیده می‌شود خسته شده‌اید یا فکر می‌کنید که احتمال پرسش برخی از سؤالات از طرف مخاطبان زیاد است. هر محصول (مخصوصاً محصولات پر کاربردی که قدیمی نمی شوند)، برای همیشه ثابت است.

علاوه بر این، بروزرسانی محتوا و تاریخ انتشار آن می تواند در رتبه بندی های SEO  سایت تان به شما کمک کند. مطالعات بسیاری در مورد اینکه تولید محتوای همیشه سبز میتواند رتبه SEO سایت را بهبود بخشد وجود دارد و بر این نکته تاکید دارد که محتوای همیشه سبز میتواند رتبه ی SEO سایت را افزایش دهد. پس زمانی که محتوای خود را بروز رسانی می کنید آن را طوری تغییر دهید که به یک محتوای جدید تبدیل شود. محتوای همیشه سبز عالی است، اما فکر نکنید که همه ی چیزی که برای موفقیت نیاز دارید محتوای همیشه سبز است. اگر می خواهید در مدت زمان کم ترافیک سایت خود را افزایش دهید می توانید از روش های بازاریابی کوتاه مدت استفاده کنید.

با توجه به این نکات، کسب‌وکارها می‌توانند استراتژی‌های محتوای موثری طراحی کنند. همان‌طور که از نام آن پیداست، محتوای همیشه سبز پایدار و ماندگار است و تاریخ انقضا ندارد. این اصطلاح از نام درختان کاج گرفته شده است که سمبل جاودانگی هستند و در تمام فصول سال برگ‌های سبز دارند، بر خلاف درخت هایی که در فصول مختلف یا رنگ آن ها تغییر می کند یا دچار ریزش برگ هایشان می شوند. حتی محتوای همیشه‌سبز نیز ممکن است به‌مرور نیاز به به‌روزرسانی داشته باشد.

تولید محتوای همیشه سبز (Evergreen)

محتوای همیشه سبز محتوایی است که هیچوقت از رده خارج نمی شوند و همیشه مد است. این محتوا ها معمولاً حول موضوعی می چرخد که فارغ از شرایط، همیشه برای خوانندگان جذاب است و طرفداران زیادی دارد. هنوز درگیر پیدا کردن ایده هایی برای محتوای سبز هستید که با کسب و کار شما مرتبط باشد؟ در اینجا یک لیست جامع برای شما تهیه کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند. زمانی که حس کردید نمی‌دانید چه محتوایی منتشر کنید، به این لیست مراجعه کنید.

  • قبل از این پرسش‌ها، اجازه دهید با یک تشبیه و مثال جالب، مفهوم Green Content را درک کنیم.
  • با این وجود، بهتر است از ابتدا محتوایی تولید کنید که نیازی به چنین تغییراتی نداشته باشید.
  • این باعث میشه مشتری‌ها و دنبال‌کننده‌ها به شما بیشتر توجه کنن و اعتمادشون به برند شما بیشتر بشه.
  • این مفهوم اولین بار در اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی توسط کارشناسان بازاریابی دیجیتال مطرح شد تا نشان‌دهنده محتوایی باشد که مانند درختان همیشه سبز، تازگی خود را حفظ می‌کند.

برای مشاهده چند نمونه تولید محتوا متنی دیگر، می‌توانید به صفحه نمونه تولید محتوا متنی مراجعه کنید. حال طی فصل گذشته و با قهرمانی این تیم در سه جام فوتبالی که در کشورمان برگزار شده، یک اتفاق تازه به تاریخچه این تیم اضافه شده است. برای این‌که مقاله‌ای ماندگار و کاربردی در صفحات سایت خود داشته باشیم، باید هر چند وقت یکبار با ویرایش و اضافه کردن بخش‌های مختلف متنی و تصویری مقاله، آن را همیشه سبز نگه داریم. در مقاله لینک‌سازی کلاه سفید وبسیما آکادمی می‌توانید با روش‌های سالم و مورد پسند گوگل در لینک‌سازی به کلی آشنا شوید.

این کار نه تنها محتوای شما را مرتبط نگه می‌دارد، بلکه به بهبود رتبه سئو نیز کمک می‌کند. آیا هنوز ذهن تان درگیر فرمت های تولید محتوای همیشه سبز است که باید در کسب و کار خود از آن استفاده کنید؟ در اینجا لیستی جامع از محتوای پایدار تهیه کرده ایم تا هر زمان که به مشکل خورید به آن رجوع کنید. تولید محتوای همیشه سبز باید یک هدف مداوم درکسب و کار شما باشد؛ بنابراین احتمال دارد که در برخی موارد نیاز باشد که از اکثر این فرمت ها استفاده کنید. موتورهای جستجو دائما spiders (ربات های نرم افزاری) خود را روی صفحات وب ارسال می کنند تا مرتبط ترین صفحاتی که با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر کاربر مطابقت دارند را ، برگردانند. اگر مسئول تولید محتوای یک سایت هستید باید لیستی از موضوعات همیشه سبز تهیه کنید تا بتوانید تمام موارد موجود در آن را در سایت خودتان انتشار دهید. به این ترتیب تفاوت نرخ کلیک وبسایت را در مدت زمان کوتاهی متوجه خواهید شد.

تا به این‌جا، با محتوای همیشه سبز، روش‌های تولید آن تأثیرش بر سئو سایت آشنا شدید. محتوای همیشه سبز عمری طولانی دارد و همیشه برای وبسایت شما بازدید می‌آورند. اما یادتان باشد که نباید فقط بر محتوای همیشه سبز متکی باشید، بلکه باید همواره، محتوای به‌روز در مورد ترندهای روز تولید کنید. محتوای همیشه سبر صرفاً بخشی از استراتژی محتوای شما است که به اندازه خودش، بر سئو وبسایت شما تأثیر می‌گذارد. بعد از تولید محتوای همیشه سبز، نباید آن را به امان خدا رها کنید، بلکه باید همواره به‌روزرسانی‌اش کنید. الگوریتم‌های گوگل و معیارهای رتبه‌دهی آن همواره در حال تغییر است و شما نیز باید محتوای همیشه‌سبز را آپدیت کنید تا عملکردش را حفظ کند.

مخاطب محتوای همیشه سبز شما مبتدیانی هستند که می‌خواهند آشنایی خاصی با حوزه شما ندارند و صرفاً می‌خواهند اطلاعات اولیه‌ای کسب کنند. متخصصان برای کسب اطلاعات، به سراغ مخاطب همیشه سبز وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها نمی‌روند. تولید محتوای همیشه سبز اصول مشخصی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، متوجه عملکرد بهتر محتوای‌تان خواهید شد. هنگام تولید محتوای همیشه سبز، در هر قالبی، به نکات زیر توجه داشته باشید. سلام دوست عزیزبه نکته درستی اشاره کردید، به‌روزرسانی و بهینه‌سازی مقالات می‌تواند نقش مهمی در موفقیت سئو داشته باشد. ما در یک مقاله مجزا به این موضوع پرداخته‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم مقاله بازنویسی محتوا را مطالعه کنید.

مطالعات نشان می‌دهند که به روز رسانی محتواهای شما می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی در سئو سایت شما داشه باشد. اهمیت محتوا در سئو و تاثیر آن بر موفقیت در موتورهای جستجو را کشف کنید. بیاموزید که چگونه با محتوای مرتبط و ارزشمند، تجربه کاربری رضایت‌بخشی ارائه دهید.محتوا، سئو است. یکی از وظایف اصلی موتورهای جستجو، اتصال کاربران به اطلاعاتی است که به دنبال آن هستند. با گذشت زمان، آنها انتظاراتی را ایجاد می‌کنند که استفاده از پلتفرم آنها یک تجربه ایمن و روان باشد که به سرعت کاربران را به آنچه می‌خواهند برساند. همانطور که میدانید یکی از اصول بازاریابی، شناخت مخاطبین هدف است، سپس در گام دوم باید نیازهای کاربران خود را شناسایی کنید.

مثلاً مقالاتی که اصول اولیه‌ای مثل سئو، طراحی سایت یا مهارت‌های دیجیتال رو توضیح می‌دن، جزو محتوای همیشه سبز به حساب میان. این نوع محتوا هیچ وقت تاریخ مصرفش نمی‌گذره و همیشه برای مخاطب مفید می‌مونه. محتوا های محبوب و پر بازدید سایت و وبلاگ شما همیشه باید تازه به نظر برسند. به جای این که در سایت و یا وبلاگ خود زمان ارسال نوشته را نمایش دهید می‌توانید آخرین به‌روزرسانی آن را نمایش دهید. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید از افزونه Last Modified Timestamp استفاده کنید.

تا اینجا یاد گرفتیم ۹ موضوع اصلی در ساخت محتوای همیشه سبز چیست و در ادامه چند نکته دیگر را بررسی می‌کنیم. از نمونه‌های بسیار خوب مصاحبه می‌توان به مجموعه آموزش‌های مصاحبه مجله فرادرس اشاره کرد که هم متن و هم فایل صوتی و تصویری مصاحبه در پست وبلاگی درج می‌شود. مصاحبه را می‌توان با مشتریان وفادار کسب و کار هم انجام داد که در آن تجربه استفاده خود را از محصولات و خدمات بیان می‌کنند.

در صورتی که سوالی داشتید می توانید از تیم تولید محتوای فارس محتوا مشورت بگیرید و سوالات تان را مطرح کنید. شما می توانید از طریق محتوای همیشه سبز ترافیک ارگانیکی را بدست آورده و وبلاگی ایجاد کنید که به صورت مداوم بک لینک دریافت می کند و برای کلمات کلیدی بسیار مهم رقابت می کند. اگرچه ایجاد محتوای همیشه سبز به زمان و هزینه نیاز دارد، اما ارزش سرمایه گذاری کردن را دارد.

بنابراین میتوانید خطاهای رایج یک دستگاه خاص را به همراه راه حل آن پیدا کنید و در یک مقاله آنها را منتشر نمایید. اینکار میتواند افرادی که به دنبال رفع آن خطا هستند را به سمت سایتتان بکشاند و محتوای شما همیشه سبز خواهند ماند. تا به اینجا با مفهوم محتوای سبز و غیر سبز، به همراه چگونگی تولید یک محتوای سبز آشنا شدیم، در ادامه قصد داریم چند ایده ناب برای تولید محتوای همیشه سبز به شما معرفی کنیم. اگر میخواهید همیشه سایت شما ترافیک بالایی داشته باشد، یا اینکه قصد دارید سفارش تولید محتوا بیشتری داشته باشید، باید سعی نمایید محتوایی که تولید میکنید محتوای فوق العاده ای باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا