چگونه با افزایش ترافیک هدفمند سایت، فروش خود را ۱۰ برابر کنیم؟ بلاگ کلیک اول
انواع محتوا به شما کمک میکند تا بتوانید تنوع لازم را ایجاد کرده و ترافیک ورودی بیشتری دریافت کنید. به کمک انواع فرمتهای محتوایی میتوانید چیزی که مخاطب میخواهد به او ارائه کنید. گاهی میتوانید از محتوای ویدیویی در پلتفرمهای پخش ویدیو استفاده کنید، گاهی هم میتوانید سراغ محتوای متنی بلند و کوتاه بروید. آنچه در ادامه میبینید، درواقع همان صفحاتی هستند که خطای نوع 4XX را نشان میدهند. کلمات کلیدی، پل ارتباطی بین مخاطبان و کسبوکار شما هستند و به همین دلیل از اهمیت ویژهای برخوردارند. انتخاب درست کلمات کلیدی نیازمند صرف زمان و هزینه است زیرا استفاده از آنها نیاز به استراتژی دارد.
راههای مختلفی برای افزایش ترافیک وجود دارد که حتی در دنیای آفلاین نیز قابل اجرا هستند. در ادامه مقاله، به بررسی تکنیکهای مهم که به افزایش ترافیک وبسایت کمک میکنند، میپردازیم. یکی از راههای تعامل با مخاطب برگزاری وبینار ، جلسههای آنلاین و لایو شبکههای اجتماعی است. در سالهای اخیر، افراد شرکت در دورههای آنلاین را نسبت به جلسات حضوری ترجیح میدهند و مدیران سایتها میتوانند از این موضوع به نفع وب سایت خود استفاده کنند. سیستمها و پلتفرمهای مخلفی وجود دارند که خدمات برگزاری کلاسهای آنلاین و وبینار به کاربران ارائه میدهند.
حتی اگر عملکرد شما عالی باشد، تا زمانی که نتوانید ترافیک با کیفیتی را از طریق بازاریابی آنلاین به سایت خود جذب کنید، فروش قابل توجهی نخواهید داشت و در نتیجه کسب و کار شما با خطر شکست مواجه خواهد شد. وقتی شما به شبکه فروشگاههای دیما افیلیت اضافه شوید، میتوانید به هر دو طریق از خدمات آن بهرهمند شوید. گاهی لازم است به شکل مستقیم تبلیغات انجام دهید و مشتریان بیشتری را بدست آورید. گاهی نیز به دلیل بالا بودن هزینه تبلیغات دیجیتال برای فروشگاه آنلاین، به همکاری در فروش نیاز دارید تا در کوتاه مدت مشتریان زیادی را بدست آورید. دسترسی به دادهها نیز از دیگر دلایل اجرای تبلیغات برای سایتهای فروشگاهی است.
ابزارهایی مانند Moz، Ahrefs و SEMrush برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک میکنند. همچنین کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعات ارزشمندی را برای راهنمایی استراتژی کلمات کلیدی در اختیار شما قرار میدهد. سپس مسائلی که ممکن است مانع از نمایش سایت شما در موتورهای جستجو شوند را شناسایی و حل میکنند. افزایش ترافیک واقعی برای سایت (Increase real traffic for the site) یکی از موضوعات مهم در بازاریابی آنلاین است.
آن ها به احتمال زیاد به تعامل با سایت و خرید محصولات علاقه مند هستند و زمان بیشتری در سایت شما می گذرانند. بنابراین تبلیغات برای فروشگاه اینترنتی به شما کمک میکند تا سرنخهای جدیدی را بدست آورید و سودآوری کمپین تبلیغاتی خود را بالا ببرید. به عنوان مثال، توییتر برای ارسال لینکهای کوتاه و جذاب بسیار مناسب است.
سوالات متداول کیف پول ارزهای دیجیتال
فهرست مطالب
در این بخش، به بررسی ابزارها و تکنیکهایی خواهیم پرداخت که میتواند به این روند کمک کند. یکی از راهکارهای مؤثر در لینکسازی، نوشتن پست مهمان برای وبسایتهای معتبر است. بسیاری از این سایتها، به دلیل سابقه و اعتبار بالایی که نزد گوگل دارند، مقالاتشان بهسرعت در نتایج جستجو دیده میشود و از قبل نیز بازدیدکنندگان ثابتی دارند.
به عنوان مثال، ممکن است کلمات “بازبینی” و “ویندوز ۱۰” را در نظر بگیریم. همچنین میتوانیم تفاوتهای بین مدلهای C270 و C615 را با استفاده از عبارات «در مقابل C270» و «C615» مقایسه کنیم. با همه این اصلاحکنندههای جدید که در نسخه گنجانده شدهاند، صفحه ما این پتانسیل را دارد که برای طیف گستردهتری از پرسشها رتبهبندی شود. عنوان متا خطی است که موتورهای جستجو در صفحه نتایج خود برای پرس و جوهای جستجو نشان می دهند. مهارت های جدیدی را برای ایجاد اعتماد با مخاطبان خود آموزش دهید و در صورت امکان، از محصول خود به عنوان محور اصلی برای حل مشکل آنها استفاده کنید. وبینارهای آموزشی یک راه بسیار عالی برای برجسته کردن ویژگی های محصولات شما و نقاط دردناکی است که برطرف می کند.
همچنین، قرار دادن لینکی که خوانندگان را به محصولات یا پیشنهادهای خاص در سایت شما هدایت میکند، با ایجاد انگیزه برای بازدید همزمان بسیاری از افراد، راهی آسان برای افزایش ترافیک سایت است. در ادامه، مروری بر نحوه اندازهگیری ترافیک سایت و چند نکته برای افزایش آن ارائه میشود. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در افزایش بازدید رایگان سایت برگزاری آزمون است که این گزینه تاثیر مثبتی در بازاریابی محتوا دارد.
مشخصکردن تعداد بازدیدکنندگان سایت که خرید میکنند نشاندهنده این است که سایت تا چه حدی برای تشویق بازدیدکنندگان به خرید موفق بوده است. خزندههای گوگل و سایر موتورهای جستجو میتوانند محتویات سایت شما را از طریق اسکیما مارکاپ دقیقتر بررسی کنند و درنتیجه آنها را در رتبههای بالاتری از صفحه نتایج SERP قرار دهند. هر چقدر ترافیک سایت شما بالاتر باشد، به معنی این است که کاربران بیشتری از صفحات آن بازدید میکنند. بازدید بیشتر هم مساوی است با افزایش محبوبیت برند و همچنین بالا رفتن درآمد شما از طریق فروش مستقیم یا تبلیغات. یوتیوب هماکنون با ماهیانه بیش از ۲ میلیارد مخاطب (۳۰ میلیون نفر بازدید روزانه)، قدرتمندترین شبکه اجتماعی ویدیویی در جهان است.
دنبال کلمات Long-tail باشید
در واقع، ترافیک بالا نه تنها به جذب کاربران بیشتر کمک میکند، بلکه از نظر سئو (SEO) نیز نقش بسزایی در ارتقاء جایگاه وبسایت دارد و میتواند بخشی از یک استراتژی موفق در بازاریابی دیجیتال باشد. هدفگذاری کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخشهای سئو و بازاریابی محتوایی است. گوگل به مفهوم و ارتباط معنایی اهمیت میدهد، پس باید از کلمات کلیدی مرتبط (LSI keywords) در کنار کلمه کلیدی اصلی استفاده کنیم تا محتوای ما طبیعی، مفید و معتبر به نظر برسد. استفاده درست از کلمات کلیدی، علاوهبر افزایش افزایش بازدید سایت، بلکه نرخ تعامل کاربران و نرخ تبدیل (Conversion Rate) را هم بالا میبرند.
در دنیای امروز ایجاد وبسایت یکی از مهمترین گامها برای موفقیت در یک کسبوکار است. داشتن وبسایت به شما امکان میدهد تا در فضای آنلاین حضور موثری داشته باشید، معتبر باشید و از طریق موتورهای جستجو، افراد بیشتری را با خود آشنا کنید. یکی از روشهای عالی برای افزایش ترافیک سایت این است که عملکرد سایت های رقیب پربازدید را بررسی کنید. افزونه های مانیتورینگ سئو با بررسی خودکار و مداوم سایت و با یافتن خطاهای ۴۰۴، لینکهای شکسته، ریدایرکت ۳۰۱، تست ترافیک و… مسیرهای افزایش بازدید سایت را هموار میکنند. شما باید روند پیشرفت استراتژیهای افزایش ترافیک و همچنین میزان بازخورد آنها را تحلیل و بررسی کنید. تحلیل عملکرد سئو سایت در راستای افزایش ترافیک به شما کمک میکند تا تکنیکهای برتر را شناسایی کنید و روی آنها متمرکز شوید.
تصور کنید همین حالا عبارت “افزایش ترافیک سایت فروشگاهی چیست” را جستجو کردهاید. از بین نتایج نمایش داده شده، کدام را انتخاب میکنید؟ یکی از مهمترین عوامل در تصمیمگیری کاربران، خواندن توضیحات کوتاهی است که زیر لینک و عنوان مقاله نشان داده میشود. بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از موثرترین روشها برای جذب ترافیک به سایت است. با ارسال ایمیلهای شخصیسازی شده و جذاب به لیست مخاطبان خود، میتوانید آنها را تشویق کنید تا از وبسایت شما بازدید کنند. ارائه تخفیفها و پیشنهادهای ویژه نیز میتواند مشتریان را به سمت سایت شما هدایت کند. اینفلوئنسرها معمولاً توانایی دارند که محتواهای خلاقانهای تولید کنند و محصولات شما را بهطور طبیعی در زندگی روزمره خود نمایش دهند.
آنالیز کلمات کلیدی
وقتی کاربران پاسخ نیاز واقعیشان را در به سایتشما ببینند، احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری وفادار افزایش مییابد. مردم از گوگل برای یافتن پاسخهای کامل و دقیق برای سؤالات خود استفاده میکنند. تقریباً ۳.۵ برابر بیشتر از سایتهایی که تا چهار مقاله منتشر میکنند، ترافیک دریافت میکنند. درست است که ترافیک سایت برای اندازهگیری عملکرد یک کسبوکار کافی نیست اما هنوز هم نقطه آغازین برای بررسی محبوبیت و دیدهشدن سایت است.
۹- ایمیل مارکتینگ
اینستاگرام یک پلتفرم فوقالعاده محبوب است که بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و بر اساس اینستاگرام ۹۰ درصد اکانت ها یک کسبوکار را دنبال میکنند. ممکن است در مقایسه با رقبا یک “چرا” واضح برای محصول داشته باشید، اما باید آن را به یک نسخه وب جذاب ترجمه کنید. آیا طرح محصول شما به اندازه کافی برای خرید با آنها طنین انداز می شود؟ در نهایت، محتوای عالی به شما کمک می کند که برجسته شوید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. برای رفع این مشکل می توانید از افزونه کش وردپرس برای سایت خود استفاده کنید.
با تبلیغات ریتارگتینگ یکتانت، مشتریها را به سایتتان بازگردانید و فروشتان را بیشتر کنید. این برند منشن ها را یک فرصت طلایی بدانید و تلاش کنید آنها را به یک لینک تبدیل نمایید. اکثر مشاغل حتی اگر رویکرد فعالانهای نسبت به روابط عمومی نداشته باشند، هر از چند گاهی شاهد این هستند که نامشان در رسانههای آنلاین مطرح میشود. این اشاره به نام برند یا کسب و کار در فضای آنلاین را اصطلاحاً برند منشن (Brand Mention) میگویند. درواقع تولید و انتشار محتوا پیرامون روندهای جدید یا زیرموضوعات، به اندازه نوشتن مطالبی که میتوانند در کانالهای اجتماعی یا کانالهای دیگر، جلبتوجه کنند، اهمیت دارد. گوگل همواره میخواهد برای هر جستجو، بهترین نتایج ممکن را نشان دهد و به همین دلیل است که بهینهسازی موضوعی نیز مانند بهینهسازی کلیدواژهها اهمیت دارد.
منظور از ترافیک وب سایت چیست؟
از این قسمت میتوانید لینکهایی که سمی به نظر میرسند را بررسی کنید. این ابزار بهطور خودکار، جزئیات مربوط به اطلاعات تماس با سایت را در اختیارتان قرار میدهد. اگر تصاویر مورد استفاده در وبسایتتان را بهینهسازی نکنید، فرصت جذب ترافیک از منبعی را از دست میدهید که احتمالاً بسیاری از رقبا از آن غافل ماندهاند. آنچه میبینید، فرصتهایی هستند که در دسترس شما قرار دارند و محتواهای مشابهی از وبسایتتان را که میتوانند جایگزین لینک شکستهی رقیب شوند، به شما پیشنهاد میدهند.
به دنبال متخصصین در مورد یک موضوع باشید و از آنها بخواهید ایده ای مانند نکته، دستور غذا یا داستان را در پست وبلاگ شما ارائه دهند. هنگامی که بینش خود را منتشر می کنید به آنها اطلاع دهید و احتمالاً آن را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند. ابتدا، نانوایی از یک استراتژی مارکتینگ رسانه اجتماعی منظم پیروی کرد. با دنبال کردن افراد منتخب در توییتر که مشخص کرد ممکن است به یک نانوایی جدید علاقه مند باشند، برخی دنبالبازها ایجاد کرد. شرکت پخت بلک برد، یک نانوایی در تورنتو که نان تازه می فروشد، بیش از ۵۰۰ مخاطب عاشق نان را در توییتر ایجاد کرد و اطمینان حاصل کرد که وقتی درهای اولین نانوایی خود را باز کرد، استقبال خوبی از آن شد.
با سرمایهگذاری در چنین محتوایی، میتوانید به یک منبع ثابت از ترافیک و اعتبار برای وب سایت خود تبدیل شوید. شما با تمرکز بر روی نکاتی چون تولید محتوای ارزشمند، تحلیل رقبا و بهبود تجربه کاربری میتوانید به شکلی مؤثرتر با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار کنید. همچنین، بهروزرسانی مستمر محتوای قدیمی و بهینهسازی سایت مپ به شما کمک خواهد کرد تا در نتایج جستجو بهتر دیده شوید. اگر فروشگاه فیزیکی یا موقعیت پاپآپ دارید، از آن برای ساختن جامعه آنلاین خود استفاده کنید.
- حتی میتوانید برای رسوماتی که بیشترین بازدیدها و نرخ تعامل را بدست میآورند، جایزه نیز تعیین کنید.
- سئو (بهینهسازی موتورهای جستجو) یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بخشهای دیجیتال مارکتینگ است که هدف آن ارتقاء جایگاه سایت در نتایج گوگل و جذب بیشتر کاربران است.
- در مثال زیر، برند کیف و لوازم جانبی Rareform تخفیفی ارائه می دهد که پس از یک روز منقضی می شود.
- اگر میخواهید عنوان جذاب بنویسید میتوانید از اعداد و عنوانهای منفی استفاده کنید.
بنابراین اگر بخواهید شانس دیده شدن خود را افزایش دهید، باید به فکر تقویت پارامترهایی باشید که می تواند در بهبود سئوی سایت اثر گذار باشد. همانطور که می دانید امروزه تمامی کاربران توسط گوشی های هوشمند به سادگی در شبکه های اجتماعی حضور تقریبا فعالی دارند. اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر، لینکدین، فیسبوک، یوتیوب، گوگل پلاس و پینترست، از شبکه های اجتماعی پرکاربرد با کاربران فعال زیاد هستند. هرچند به علت مسائل مربوط به اینترنت داخل ایران، ممکن است دسترسی به تمامی شبکه های اجتماعی برای کاربران به سادگی امکان پذیر نباشد. همانطور که رفت آمد ماشین ها در جاده باعث ایجاد ترافیک می شود، میزان ورود کاربران به یک سایت هم باعث ایجاد ترافیک در آن وبسایت می شود . پس زمانی که بیان می کنیم که ترافیک سایت افزیش یافته است بدین معنی می باشد که تعداد کاربرانی که در یک بازه زمانی وارد سایت شده اند افزایش پیدا کرده است.
سپس اعتبار دامنه آن را بسنجید و دستورالعملهای ارسال مهمان را مطالعه کنید. همچنین از انتشارات بخواهید که پستهای شما را در رسانههای اجتماعی تبلیغ کنند و شما را تگ نمایند. اگر ایمیلهای شما هرگز باز نشوند، نمیتوانند روی ترافیک سایت شما مؤثر باشند.
در این راستا، اگر وبسایت شما با طراحی مناسب برای تمامی اندازهها و انواع دستگاههای موبایل قابل مشاهده باشد، کاربران به راحتی میتوانند محتوای شما را ببینند و با آن تعامل داشته باشند. این رویکرد نه تنها به بهبود تجربه کاربری کمک میکند بلکه به بهبود رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو نیز کمک میکند. ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که لینکدین تنها برای بازاریابی صنعتی یا b2b بهکار میرود ولی در حقیقت این روش یکی از بهترین گزینهها در زمینه افزایش بازدید وب سایت است. البته این راهبرد علاوهبر افزایش بازدید سایت برای افزایش ترافیک و نرخ کلیک وب سایتتان نیز موثر خواهد بود. امروزه نرمافزارهایی برای بررسی وضعیت رقبا در هر آژانس دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که عملکرد اجتماعی سایتها و محتوای خاص آنها را جمعآوری و تحلیل میکنند.
شما تا قبل از معرفی الگوریتم مرغ مگسخوار (Hummingbird) چارهای به غیر از استفادهٔ مکرر از کلمه کلیدی نداشتید. گوگل برای حل این مشکل تصمیم گرفت که به معنای کلمهها و ارتباط آنها با یکدیگر هم توجه کند. شما زحمت زیادی برای جذب مخاطب کشیدهاید و از دست دادن او منطقی نیست. برای صرفهجویی در هزینهها و زمان میتوانید از تبلیغات ریتارگتینگ یکتانت برای دوباره هدف گرفتن مخاطب خود استفاده کنید. شما در تبلیغات ریتارگتینگ سعی میکنید که مخاطب را دوباره به وبسایت خود برگردانید. از این رو، پس از اینکه شخصی از وبسایت شما دیدن کرد، تبلیغ شما در سایتهای دیگر جلوی چشم او ظاهر میشوند.
بهینه سازی صفحات فرود
بسیاری از کسبوکارها تلاش میکنند که راهی جدید و موثر برای افزایش ترافیک سایت خود پیدا کنند. هدف آنها در حقیقت دستیابی به تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه و به تبع آن افزایش درآمد است. در این بخش قرار است که با یکدیگر نگاهی به چند تاکتیک اثربخش برای بالا بردن ترافیک وبسایت بیندازیم.
انتقال دادهها از گوگل آنالیتیکس به ماتومو به صورت گامبهگام
البته امنیت نهایی بستگی به نحوهی پیکربندی، بروزرسانی مداوم و استفاده از ابزارهای امنیتی دارد. انتخاب ارائهدهندهای معتبر مانند ایرانسرور که امکانات امنیتی قوی ارائه میدهد، نقش مهمی در این زمینه دارد. سرور مجازی (VPS) بهصورت سنتی روی یک سرور فیزیکی ایجاد میشود و منابع مشخصی را به کاربر اختصاص میدهد.
مخاطبان هدفمند، همان مشتریان بالقوه ای هستند که به افزایش فروش محصولات و خدمات و بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو کمک می کنند. اگر به دنبال فعالیت حرفه ای و مؤثر در فضای آنلاین هستید، باید توانایی جذب کاربران به وب سایت خود و حفظ آن ها را داشته باشید. بازدیدکنندگان وب سایت همان مشتریانی هستند که حضورشان برای ادامه کسب و کار شما حیاتی است. اگرچه داشتن ترافیک بهتر از نداشتن آن است، اما جذب بازدیدکنندگان هدفمند بسیار مهم تر از صرفا افزایش تعداد بازدیدها است. رپورتاژ آگهی یکی از مقوله های بسیار مهم در افزایش بازدید و ترافیک وب سایت ها و بهبود فروش محصولات می باشد. اما منظور از رپورتاژ چیست؟ رپورتاژ آگهی، ابزاری مگ سئو برای تبلیغ و معرفی خدمات و محصولات به شکل غیر مستقیم در ذهن مخاطب به کاربران سایتهای خبری میباشد.
همچنین وقتی شما قصد دارید عوامل پیشرفت حریف خود را سرچ میکنید، این عمل باعث تجربه بیشتر خودتان و پیشرفت شما خواهد شد. آموزشهای حرفهای ما شامل دورههای آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. برای تبلیغات پولی مستقیم میتوانید از تبلیغات کلیکی PPC (Pay Per Click)، تبلیغات نمایشی PPI (Pay Per Impression)، تبلیغات مدتدار و… استفاده کنید. کاربران اینترنتی به محتوای تصویری مثل عکس و ویدیو علاقه زیادی دارند.
به تعداد کاربرانی که از وبسایت و صفحات مختلف آن بازدید می کنند ، ترافیک سایت گفته می شود که می تواند تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله سرعت سایت و تجربه کاربری تغییر کند . استفاده مناسب از CTAها میتواند به بهبود نرخ تبدیل و تعامل با مخاطبان کمک کرده و اثربخشی تبلیغات و فعالیتهای دیگر را افزایش دهد. این بخشها، به ویژه عنوان مطلب، نقش بسیار مهمی در جلب توجه و جذب ترافیک دارند. در واقع، تحقیقات نشان دادهاند که استفاده از سرفصلهای موثر در وبلاگها میتواند منجر به افزایش ۵۰۰٪ ترافیک شود. بدون عنوان جذاب و قانع کننده، حتی جذابترین و جامعترین محتوا هم ممکن است به درستی مورد توجه خواننده قرار نگیرد. با افزایش ترافیک، احتمال بیشتر دیده شدن وبسایت توسط مخاطبان و افزایش فرصتهای تبلیغاتی و فروش نیز افزایش مییابد.
معیارهای مهم در کیورد تارگتینگ
با توجه به BrightLocal، ۸۸٪ از مردم به نظرات آنلاین نوشته شده توسط سایر مصرف کنندگان به همان اندازه که به توصیه های مخاطبین شخصی اعتماد دارند اعتماد دارند. با استفاده از ابزارهایی مانند Gleam، Woobox، یا برنامه های مسابقه و هدایا در فروشگاه App Shopify، می توانید هدایا را در صفحات فرود یا پست های وبلاگ در فروشگاه خود جاسازی کنید. این رقابتها حتی میتوانند از اشتراکگذاری اجتماعی به عنوان روشی برای ورود استفاده کنند و به قرعهکشیهای شما شانس بیشتری برای ویروسی شدن و انتشار در سراسر پلتفرمهای اجتماعی میدهند. هنگامی که شرکتکنندگان در فروشگاه شما حضور دارند، میتوانید از تکنیکهای مختلفی برای راهنمایی آنها به محصولات خود استفاده کنید، مانند ارائه تخفیف یا کوپن در اولین خرید.
گرفتن بک لینک از سایت های با کیفیت
هزینه جذب مشتریان و هزینه به ازای کسب هر بازدیدکننده مسلماً دو معیار مهم در تجارت الکترونیک هستند. هنگامی که متوسط ارزش سفارش (AOV) با ارزش طول عمر مشتری (CLV) متعادل شود، یک کسب و کار می تواند هزینه تبلیغات خود را در صورت لزوم ارزیابی و تنظیم کند. اگر فقط رشد ترافیک وب سایت را ردیابی کنید، ممکن است نرخ تبدیل شما کاهش یابد در حالی که تعداد جلسات شما به آرامی افزایش می یابد، ممکن است نتیجه مثبت کاذبی ببینید. ردیابی افزایش ترافیک سایت و نرخ تبدیل بصورت همزمان به شما کمک می کند تا تصویر دقیقی از تلاش های بازاریابی کلی خود داشته باشید.
این بدان معناست که ۴۰٪ باقیمانده از کلمات کلیدی کلمات کلیدی طولانی هستند که دارای ۹۹.۸۴٪ از جستجوها با ۱۰۰۰ جستجو یا کمتر در ماه هستند. لینک را به طور طبیعی در صفحه اقتدار با استفاده از متن لنگر مرتبط با کلمه کلیدی که میخواهید صفحه هدف برای آن رتبهبندی کند، قرار دهید. در مثال زیر، برند کیف و لوازم جانبی Rareform تخفیفی ارائه می دهد که پس از یک روز منقضی می شود. Rareform یک برند بزرگتر است و می تواند ۵۰٪ تخفیف و فروش فلش روی محصولات خود داشته باشد. اگر اخیرا فروشگاه خود را راه اندازی کرده اید، حداقل محدودیت خرید را اضافه کنید. این می تواند روشی هوشمندانه برای ارائه انگیزه خوبی به طرفداران شما باشد، اما همچنین مطمئن شوید که مزرعه را واگذار نمی کنید.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی برای بالابردن رتبه سایت خود، باید بدانید که جایگاه فعلیتان کجاست. مثلاً اگر یک کلیدواژه خاص برای سایت شما اهمیت دارد، میتوانید رتبه سایت را بر اساس همان کلیدواژه بررسی کنید. ابتدا محتوای یک وب سایت را بررسی کنید و از کیفیت بالای آن مطمئن شوید.
این مثال نشان می دهد که چرا معیارهای بازاریابی مانند افزایش ترافیک وب سایت را نمی توان در خلاء مشاهده کرد. با تمرکز بر روی یک معیار که در آن برتری دارند، نمی توان منطقه ای را برای بهبود تشخیص داد. فروشگاههای تجارت الکترونیک با مطالعه کل تصویر و بهینهسازی زمینههای دیگر، بهترین تجربه ممکن را به مشتریان خود ارائه میکنند و در عین حال درآمد را به حداکثر میرسانند.
به همین دلیل با برطرف کردن خطاهای موجود یا سرمایهگذاری و تقویت بخشهای بهتر، میتوانید ترافیک خود را افزایش دهید. بسیاری از افراد تصور میکنند که بهینهسازی تصاویر صرفاً به درج آلت تگها برای عکسها خلاصه میشود اما اینطور نیست. اگر بتوانید تصاویر وبسایتتان را بهدرستی بهینهسازی کنید، شانس زیادی برای کسب یک جایگاه عالی در صفحه نتایج جستجوی تصاویر خواهید داشت. اما انجام کورکورانه و عاری از بینش این کار، یکی از بزرگترین اشتباهات در بحث سئو و بهینهسازی وبسایت است. شما باید فرایند تولید محتوا را با در نظر گرفتن اهداف مشخص آغاز کنید و برای تولید هر محتوا، توجیه و دلیلی قانعکننده داشته باشید.
کلمات کلیدی کوتاه در موتورهای جستجو سرچ بیشتری دارند اما رتبهبندی آنها دشوارتر است. یکی از روشهای مهم در افزایش ترافیک واقعی برای سایت جستجوی کلمات کلیدی است. یعنی به طوری از کلمات کلیدی استفاده نکنید که باعث شود ایده اصلی محتوا از بین برود و یا توجه خواننده پرت شود. یعنی آنها در توضیحات متا، عنوان صفحه، URL، سرصفحهها و چند بار در سراسر متن قرار داده شود. باید هنگام سئو سایت فروشگاهی بدانید که در بازاریابی آنلاین هیچ فرمول جادویی برای موفقیت وجود ندارد. برای افزایش ترافیک وب سایت باید از تمام امکانات بازاریابی استفاده کنید.
در واقع منظور از ترافیک سایت تعداد کاربرانی است که از یک وبسایت و صفحات آن بازدید میکنند. این ترافیک ورودی براساس تعداد بازدید اندازهگیری میشود که گاهی به هر بازدید جلسه (Session) هم گفته میشود. افزایش ترافیک سایت یکی از شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) در دیجیتال مارکتینگ است و میزان اثربخشی برنامهها و استراتژیهای یک کسب و کار در جذب مخاطبان را نشان میدهد.
بسیاری از نرم افزارهای بررسی ترافیک رایگان هستند، البته نتایج آنها ممکن است نیاز به تفسیر داشته باشند. با این نرم افزارها می تواند شاخص ترافیک وب سایت را نظارت، تجزیه و تحلیل کنند. دکمههای اشتراک گذاری اجتماعی به خوانندگان این امکان را می دهد که صفحه ای را که میخوانند با شبکه هایاجتماعی خود تنها با چند کلیک به اشتراک بگذارند. گزینه دیگر امکان کلیک برای توییت پست است که در آن یک توییت از پیش نوشته شده را ارائه میدهید که خوانندگان می توانند با یک کلیک منتشر کنند.
یکی از اشتباهات کلیدی تبلیغکنندگان این است که تستکردن را جدی نمیگیرند. هر بار عنوان، تصویر، جملات، دکمهها و غیره را تغییر دهید تا بهترین و موثرترین عنصرها را پیدا کنید. بغیر از نرم افزارهای همه کاره سئو در این لیست، همه اینها رایگان هستند. استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را…
اطلاعات مفید و لینکهایی را به صفحاتی در وب سایت خود ارائه دهید که بتوانند اطلاعات بیشتری کسب کنند. این اطلاعات میتوانند پستهای وبلاگ و صفحات فرود برای پیشنهادات خاص باشد. وقتی یک بازدیدکننده را به لندینگپیج اختصاصی و آنچه که دقیقا به آن علاقه دارد هدایت کنید، به احتمال زیاد نه تنها با وبسایت بلکه با کل بیزنس شما تعامل ایجاد خواهد کرد. یکی از راه های افزایش ترافیک سایت این است که وبسایت خود را به شکل کامل تجزیه و تحلیل کرده، صفحاتی را ایجاد کنید که محتوای متناسب با اولویتهای بازدیدکنندگان را به آنها نشان دهد. مثلا میتوانید صفحهای درست کنید که در آن پستهایی که یک فرد خوانده، بروزرسانیها، ویژگیهای محصولی که درباره آن مطالعه کرده یا تبلیغ منحصربهفرد آن کاربر باشد. شما میتوانید این پیام شخصی را با یک تگ مشخص کنید تا کاربر از اختصاصی بودن آن مطلع شود.
همچنین شایان ذکر است که توضیحات متا میتوانند هر طولی داشته باشند، اما اغلب برای تناسب با دستگاهی که جستجو در آن انجام میشود، کوتاه میشوند. با رقابتهای ویروسی، هدایا و قرعهکشیها میتوانید با ارائه جوایز هیجانانگیز در ازای مشارکت مشتریان خود، به سرعت ترافیک بیشتری را به فروشگاه خود هدایت کنید. جوایز مشوقهای قدرتمندی برای جذب مشتریان فعلی و جدید برای بازدید واقعی از فروشگاه شما هستند. در حالی که ایجاد محتوای با کیفیت در پلتفرم نیاز به سرمایه گذاری مناسبی دارد، می تواند یک پلتفرم عالی برای افزودن به انبار مارکتینگ شما باشد. در Shopify، ما ارزش TikTok را به حدی میبینیم که خرید TikTok را با مشارکت TikTok راهاندازی کردیم. با خرید TikTok، Shopify اولین پلتفرم تجاری است که تب های کشف و خرید محصولات ارگانیک را به TikTok آورده و به سازندگان و بازرگانان کمک می کند روابط خود را با مصرف کنندگان عمیق تر کنند.
تبادل لینک با سایتهای معتبر و مرتبط همچنین ترافیک ریفرال (ارجاعی) را به دنبال دارد. ترافیک ریفرال به افرادی اشاره میکند که از طریق لینک وبسایت شما در سایتی بهغیر از موتورهای جستوجو از وبسایتتان دیدن میکنند. موضوع محتواهای وبسایت میزبان را بررسی کنید تا مطمئن شوید مخاطبی را جذب میکنید که به محتوای شما علاقه دارد. قطعاً شما میتوانید برند منشنها را با لینک دهی به وبسایتتان همراه کنید.
در همین حال، حضور محتوای مفید شما در نتایج گوگل میتواند به سوالات کاربران به صورت کامل، دقیق و آموزندهای جواب دهد. ریچ اسنیپت ها می توانند میزان ترافیکی که از موتورهای جستجو هدایت می کنید را تقویت کنند. یک مطالعه توسط Search Engine Land روی ریچ اسنیپت ها نشان داد که آنها می توانند تعداد افرادی را که روی صفحه شما کلیک می کنند تا ۳۰٪ افزایش دهند. این یک تقویت بزرگ برای چیزی است که معمولاً زمانی که به ایجاد این سفارشیسازیها در سایت خود عادت کردید، میتواند نسبتاً بدون دردسر پیادهسازی شود. آن را با افزایش ۳۰ درصدی بودجه مارکتینگ یا هزینه تبلیغات خود مقایسه کنید و خواهید دید که چرا اینقدر قدرتمند است.
استفاده از نام برند، کلمات کلیدی مشابه و عبارات نشاندهنده هویت، کمک میکند تا کاربران به راحتی سایتتان را پیدا کنند. مفهوم Keyword Targeting در سال ۲۰۲۳ تغییر کرد و دیگر به معنای تکرار یک کلمه کلیدی نیست. گوگل با الگوریتمهایی مانند هامینگ برد (Hummingbird) و رنک برین (RankBrain) محتوای صفحات را بررسی میکنند تا متوجه شوند با نیاز کاربران همخوانی دارد یا نه. همان طور که توضیح دادیم، تبلیغات پولی یکی از روش های رایج در افزایش ترافیک جستجوی گوگل است. شما با استفاده از تبلیغات پولی می توانید ترافیک زیادی را به سایت خود جذب کنید.
بنابراین با این روش بازدیدکنندگان زمان مناسبی را برای شرکت کردن در آزمون پیدا خواهند کرد و با اشتراک گذاشتن این نتایج در دیگر شبکههای اجتماعی باعث افزایش بازدید سایت خواهند شد. ارسال پستهای مهمان یکی دیگر از راههای افزایش ترافیک واقعی برای سایت است. ارسال پست مهمان به تولید بک لینک، افزایش ترافیک ارجاع و افزایش رتبه بندی سئو کمک میکند. شما همیشه باید برای وب سایتهای تجاری خود تحقیق کنید و سپس آن را راه اندازی نمایید.
فراموش نکنید، وقتی محتوای شما با آنچه مخاطبان انتظار دارند همخوانی داشته باشد، ترافیک سایت شما هم خود به خود افزایش پیدا میکند. اما وقتی مشتریان بیشتر شوند، چه اتفاقی میافتد؟ بله، شاهد افزایش ترافیک سایت خواهیم بود. لینک دادن از صفحاتی با رتبه صفحه بالا در دامین شما می تواند اعتبار بیشتری داشته باشد و به صفحه هدف کمک کند تا رتبه بهتری کسب کند. از طرف دیگر، لینک دادن از صفحات با اولویت پایینتر به صفحات با اولویت بالا در وب سایتتان میتواند آن PageRank را به صفحات اولویتدار شما بازگرداند. از طرف دیگر، اگر نسخه شما خسته کننده است و دلیل قانع کننده ای برای کلیک کردن ارائه نمی دهد، ترافیک بسیار کمتری دریافت خواهید کرد و این می تواند بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما تأثیر بگذارد.
برای اندازهگیری CTR، میتوانید از ابزار Search Console گوگل استفاده کنید. از طرفی، برای افزایش تعداد کلیکها و جلب ترافیک بیشتر به سمت وبسایت، باید توجه ویژهای به نوشتن توضیحات و عناوین متا داشته باشید. عناوین و توضیحات متا باید جذاب و معتبر باشند تا بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند. به علاوه، با پیشرفت موتورهای جستجو مردم از عبارات خاصتری برای جستجوی آنلاین استفاده میکنند. ابزارهای رایگان زیادی برای یافتن کلمات کلیدی مورد نظر وجود دارد، مانند ابزار رایگان WordStream.