چگونه سئو محلی Local SEO را برای کسبوکارهای چندمکانی بهینه کنم؟
کاربران موبایل توقع دارند که سایت ها به سرعت بارگذاری شوند، زیرا اغلب در حال استفاده از اینترنت های همراه با سرعت پایینتر هستند. استفاده از تصاویری با حجم کم، بهرهگیری از فشرده سازی فایلها و حذف کدهای غیرضروری میتواند به کاهش زمان بارگذاری کمک کند. سایت شما باید به طور خودکار به اندازه صفحه نمایش دستگاه کاربر تطبیق یابد. طراحی واکنشگرا تضمین میکند که سایت به خوبی در تمام دستگاهها از جمله موبایل، تبلت و دسکتاپ نمایش داده میشود. تغییرات الگوریتمی گوگل میتواند رتبه بندی های محلی را تحت تاثیر قرار دهد. برای مقابله با این موضوع، باید همیشه از تغییرات جدید مطلع باشید و استراتژیهای خود را مطابق با الگوریتم های جدید تنظیم کنید.
BrightLocal چیست ؟ راهنمای حامع BrightLocal برای بهبود سئو
فهرست مطالب
با رعایت نکات ذکرشده، میتوانید دیدهشدن کسبوکار خود را افزایش داده و از رقابت محلی پیشی بگیرید. اجرای بهینهسازی Google My Business، مدیریت نظرات، لینکسازی محلی و تولید محتوای هدفمند، مهمترین اقدامات برای موفقیت در سئو محلی هستند. اگر بهدنبال رشد سریع کسبوکار خود در بازار محلی هستید، اجرای این تکنیکها را در اولویت قرار دهید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت جغرافیایی کسب و کار یکی از اصول سئو محلی است.
تا آخر این بخش با ما همراه باشید تا مگ سئو یک چکلیست ۸ موردی از کارهایی که باید برای بهینهسازی محلی سایت انجام دهید، داشته باشید. تفاوت اصلی آنها یکی در پارامترهای تاثیرگذار در رتبهبندی است و دیگری در کیوردهایی که برای بهینهسازی انتخاب میکنیم. قبل از آن برای اینکه بهتر متوجه موضوع شویم، بیایید ببینیم سازوکار گوگل در مقابل جستوجوهای محلی چطور است.
این پروفایل شامل اطلاعاتی از قبیل آدرس، ساعات کاری، تلفن تماس، وبسایت و حتی تصاویر و نظرات مشتریان است. بهینهسازی این بخش شامل پرکردن کامل اطلاعات، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و پاسخدهی به نظرات مشتریان میشود. بر اساس آمار، درصد بالایی از جستجو ها به صورت محلی انجام میشود، به این معنی که کاربران هنگام جستجو به دنبال اطلاعات در مورد مکان ها و کسب و کار های نزدیک به خود هستند. به عنوان مثال، جستجو های «نزدیک من» (مثل «رستوران نزدیک من» یا «فروشگاه پوشاک نزدیک من») در بین کاربران بسیار رایج شده است. در واقع، گوگل با معرفی «پک محلی» یا Local Pack، به کاربران نتایجی را نشان میدهد که بهترین گزینه ها برای نیاز محلی آنهاست.
برای مثال، اگر شما یک کلینیک دندانپزشکی در تهران دارید، استفاده از عبارات «دندانپزشکی در تهران» یا «بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران» در محتوای وبسایت و توضیحات GMB میتواند به بهبود رتبه محلی شما کمک کند. در سئو محلی، سرمایهگذاری روی نظرات و بازخوردهای مشتریان بسیار مهم است. امروزه، پس از جستجوی کسبوکارها، کاربران به نظرات دیگران توجه زیادی دارند تا بهترین انتخاب را داشته باشند. بنابراین، نظرات مثبت و بازخوردهای خوب مشتریان در اینترنت میتواند تأثیر زیادی بر افزایش ترافیک سایت شما داشته باشد. سایتهای نظردهی، بخش نظرات سایت شما و نظرات گوگل مپ میتوانند در این راستا به شما کمک کنند.
لوکال سئو، زیرمجموعه سئو داخلی یا آن پیج محسوب میشود که برای آشنایی بیشتر با آن، توصیه میکنیم مقاله “سئو داخلی وب سایت چیست؟” را مطالعه کنید. استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسبوکارهایی است که میخواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند. پس اگر هدف شما رشد در بازارهای محلی است، حالا بهترین زمان برای شروع است. اهمیت ایجاد این صفحات فرود محلی در آن است که محتوای آنها میتواند در «نتایج جستجوی طبیعی محلی» (Local organic results) برای کلمات کلیدی مختلف محلی رتبه بگیرد. این صفحات چون پاسخگوی نیاز کاربران محلی هستند، ترافیک خوبی هم دریافت میکنند. امروزه سئو محلی به یک ابزار حیاتی برای کسبوکارها تبدیل شده است تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند.
بنابراین جستجوی محلی به صفحات نتایج جستجو برای جستجوهای محلی گفته میشود. سپس به بررسی عناصر موجود در صفحه نتایج جستجو در گوگل (SERP) در جستجوهای محلی خواهیم پرداخت. شما باید برای هر کدام از کلمات کلیدی اصلی سایت خود صفحه ای مستقل تولید کنید.
توجه به سئو محلی به معنای غافل شدن از سئو داخلی یا خارجی نیست؛ بلکه باید تمامی فعالیتهای سئو سئو مگ را با تمرکز روی کلمات کلیدی محلی انجام دهید. این رویکرد به شما کمک میکند تا مشتریانی از منطقه جغرافیایی خود جذب کنید. چون مشتریان واقعی معمولاً عبارتهای محلی را جستجو میکنند، نرخ تبدیل این جستجوها بسیار بالا است. بنابراین، اگر کسبوکار محلی دارید، سرمایهگذاری در سئو محلی یک ضرورت است. سئو محلی یا Local SEO بخشی از استراتژیهای سئو است که به طور خاص بر بهبود رتبه وبسایت در جستجوهای مرتبط با یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. در این نوع بهینهسازی، تمامی اقداماتی مانند سئو داخلی، تولید محتوا و لینکسازی خارجی بهگونهای برنامهریزی میشوند که وبسایت شما در نتایج محلی بهتر دیده شود.
🔑 سئو محلی یه سرمایهگذاری بلندمدته، اما نتایجش میتونه شما رو به صدر جستوجوهای محلی برسونه، مشتریای بیشتری بیاره و فروش رو چند برابر کنه. سالنهای برگزاری رویدادها، مانند تالارهای عروسی، سالنهای کنفرانس و حتی سینماها و شهربازیها میتوانند با استفاده از سئو محلی مخاطبان هدف را جذب کنند. نکته جالب در مورد این کسب و کار آن است که دفتر اصلی آنها در هیچیک از دو منطقه بالا واقع نشده است.
این موضوع بکلینکهای زیادی را بهطرف وبسایت سرازیر میکند و باعث رشد و توسعه کسب و کار شما در شبکههای اجتماعی و پوششهای رسانهای مختلف میشود. حمایت مالی از رویدادهای شهری نیز روش بسیار خوبی برای افزایش اعتبار برند و دریافت بکلینکهای محلی است. اگر بتوانید بهعنوان حامی مالی یا اسپانسر رویدادهای محلی شناخته شوید، در وبسایت رویداد بکلینکی مرتبط از وبسایت شما ایجاد خواهد داشت. فراموش نکنید که علاوه بر اطلاعات GMB و وبسایت اصلی، باید مشخصات کسب و کار را در فهرستهای محلی راهنمای کسب و کار نیز بهطور کامل بهروزرسانی کنید.
#۲. افزایش بازدید وبسایت
از اواسط سال ۲۰۲۰، سهم بازار موتور جستجوی جهانی گوگل ۹۲.۰۶ درصد بوده است. در حالی که موتورهای جستجوی دیگری مانند بینگ و یاهو با اینکه هنوز نقش هایی برای ایفا دارند، سهم شان در مقایسه با گوگل ناچیز است – تخمین زده می شود که گوگل سالانه ۲ تریلیون جستجو را در سطح جهانی پردازش می کند. فاکتورهایی مانند پروفایل Google My Business، نظرات مشتریان، نقلقولها (Citations)، و (NAP (Name, Address, Phone number اهمیت زیادی دارند. یک تاکتیک خوب دیگر این است که یک نقشه گوگل از منطقه خدمات خاص را در صفحه مکان اختصاصی آن جاسازی کنید. GBP به همه مشاغل این فرصت را میدهد که به راحتی محتوایی را در مورد خدمات، تبلیغات و لینکهای به محتوای خارجی مانند پستهای وبلاگ، رویدادها و غیره به اشتراک بگذارند که اغلب مورد استفاده قرار نمیگیرد. برای مشاغل حوزه خدمات که نیاز به “اثبات” پوشش خود دارند، مهم است که نظرات را از مشتریان در سراسر منطقه خدمات تعریف شده به دست آورند.
البته راه های زیادی برای ایجاد سئوی محلی وجود دارد که تا اینجا به مهمترین آن ها اشاره کردیم و در ادامه به سئوی داخلی سایت یعنی محتوا می پردازیم. باید بدانید که بعد از اقداماتی که در بالا به آن ها اشاره شد باید خود وب سایتتان را نیز از نظر ساختار درونی آماده و بهینه کنید. ضمنا آدرس فیزیکی و نام شعبه خود را در دسته بندی های مشابه دایرکتوری های محلی نیز ثبت کنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا سازمان دهی و محل شما را بهتر درک کنند و سایت شما را برای جستجوهای محلی دقیقا به مشتریان هدف نشان دهند. ارجاع (سایتِیشن Citation) عبارت است از استفاده از نام کسب و کار، شماره تلفن و آدرس سایت شما (Name, Address , Phone) در سایتهای دیگر. NAP حاوی اطلاعات مهمی درباره کسب و کار شماست و تنها چیزی است که کاربران برای بازدید از محل کسب و کار شما نیاز دارد.
#۴. استفاده از اسکیمای لوکال بیزینس
در کنار این فهرست، یک نقشه گوگل نمایش داده میشود که مکانهای پیشنهادی را با نقطههای قرمز رنگ نشان میدهد. این امکان به کاربر میدهد تا با مشاهده نقشه، موقعیت دقیق رستورانها را پیدا کند. همچنین، کاربر میتواند روی هر کدام از سایتهای موجود در فهرست کلیک کند و با مطالعه نظرات و رتبهبندیها، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کند. هدف از سئو محلی این است که کسبوکار شما برای کاربرانی که در منطقه موردنظر بهدنبال خدمات یا محصولات مشابه هستند، در صدر نتایج جستجو قرار گیرد و بهصورت هدفمند مخاطبان منطقهای جذب کند.
این قسمت که در بیشتر نتایج جستجوی گوگل ایجاد میشود، یکی از قسمتهای ویژه نتایج گوگل (Rich Result) است. در این بخش سوالها و جستجوهای مرتبط با آنچه کاربر جستجو کرده است، با توجه به آنچه پیشتر کاربران دیگر جستجو کردهاند نمایش داده میشود.خوب است بدانید این پرسشها بصورت خودکار بر اساس جستجوهای کاربران تولید میشوند. این یعنی ممکن است صورت سوال صراحتا درون محتوای سایت ذکر شده نباشد اما گوگل سوال را راحی کرده و یک قسمت از محتوای یک سایت را به عنوان پاسخ سوال نمایش دهد. برای اینکه بتوانید همواره اطلاعات کامل و مناسب از مکان کسب و کار خود در اختیار گوگل قرار دهید بهتر است برای هر سه حالت جستجوی محلی آماده باشید. متاسفانه علیرغم اینکه مهمترین ملاک در جستجوی محلی، مکان فیزیکی یک کسب و کار است، اما این فاکتوری است که نمیتوان تغییرش داد. بنابراین مهم است که بتوانید به خوبی به گوگل نشان دهید که دقیقا کجا هستید و در چه محدودهای میتوانید خدماتتان را به مشتریان ارائه دهید.
امروزه کاربران انتظار دارند که یک کسب و کار تعداد قابل قبولی از نقد و بررسیهای آنلاین داشته باشد تا بتوانند به آنها اعتماد کرده و از آنها خرید کنند. شما باید به طور دقیق بدانید که چه کلمات و عباراتی جستجو میشوند تا بتوانید زمینههای مرتبط با کسب و کارتان را شناسایی کرده و هدف قرار دهید. برندهایی که برتری و تمایز بیشتری در دنیای آنلاین دارند، نزد الگوریتم گوگل از اعتبار و اعتماد بیشتری برخوردارند. میدانیم که موتورهای جستجو و خصوصا گوگل دادههای مورد نیازشان را از سراسر وب جمعآوری میکنند. این یک راهنمای سئوی محلی به زبان ساده است و با مطالعه آن اطلاعات خوبی درباره این موضوع کسب خواهید کرد. Steve Schawb از Digital Eel شبکه کسب و کار چیست؟ شما به عنوان مدیر یک کسب و کار با افرادی در حال معامله و ارتباط هستید این افراد برای ایجاد بک لینک محلی نقطه شروع مناسب هستند.
شما میتوانید با استفاده از اسکیمای لوکال بیزینس گوگل را از لوکیشن و شمارههای کسبوکار خود مطلع کنید. مهمتر اینکه، نماینده گوگل در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که ۴۶٪ از جستجوهای گوگل دارای قصد محلی هستند. این تعداد زیادی از جستجوهای محلی است که هر روز انجام می شود – آماری که به وضوح نشان میدهد چگونه افزایش در نتایج جستجوی ارگانیک محلی و بومی سازی شده گوگل می تواند کسبوکار را به سمت هر مکان سوق دهد.
دیگر نکات مهم سئو محلی
اگر نمی دانید که از کجا شروع کنید کافیست دفتر تلفن شرکت را برداشته و به نام ها نگاهی بی اندازید. در این دفترچه شما خریداران محصول نهایی، فروشندگان و تولید کنندگان کالای اولیه، لیست همکارانی که با شما تعامل تجاری دارند، روزنامه ها و مجلات محلی که تبلیغات شما را منتشر کرده اند را مشاهده می کند. او همچنین باور دارد که می توان این امر را به شرکت سئو دیگر برون سپاری کرد و به این ترتیب می توان وقت و هزینه کمتری صرف تولید بک لینک با کیفیت کرد. نکته مهمی که باید در این باره به خاطر داشته باشید این است که هنگام تولید بک لینک کیفیت و ارتباط سایتی که از آن لینک دریافت می کنید از نظر سئو بسیار مهم است.
یک راه دیگر برای بهینه سازی سئو محلی، ایجاد یک صفحه اصلی مخصوص برای هر مکان فیزیکی یا شعبه فروشگاه شما می باشد. در این صفحه بهتر است اطلاعات کامل و کاربردی در مورد آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری، نقشه محلی و خدمات ارائه شده را قرار دهید. همچنین می توانید از عنوان و متاتگ های مناسب با استفاده از دسته بندی ها و کلمات کلیدی برای این صفحات استفاده نمایید. برخی از کسب و کارها مثل هتلهای زنجیرهای و برندهای بزرگ دارای دفترهای مختلف در شهرهای مختلف هستند.
استناد به کسبوکار شما به معنای ذکر اطلاعاتی مانند نام، آدرس و شماره تلفن آن در وبسایتهای مختلف است. هرچه تعداد استنادها بیشتر باشد، بهویژه در سایتهای محلی، گوگل میتواند کسبوکار شما را بهتر شناسایی کند. برای ایجاد استناد، سعی کنید اطلاعات خود را در سایتهایی که به آدرسها، نیازمندیها و دستهبندی مشاغل اختصاص دارند وارد کنید. همچنین، سرویسهایی که برای جستجوی مشاغل و کسبوکارها طراحی شدهاند، میتوانند به شما کمک کنند. به عنوان مثال، اگر صاحب هتل هستید، حتما هتل خود را در پلتفرمهای جستجوی مکانهای اقامتی ثبت کنید.
اگر هدفتان جذب مخاطبان بیشتر است باید پاسخ درستی به کاربرانی که وارد سایت می شوند بدهید و کاربران تجربه خوبی از کار با سایتتان داشته باشند. از آنجایی که ظاهر سایت اهمیت زیادی دارد حتما با افزونه های صفحه ساز مانند افزونه المنتور صفحات مختلف سایت را ویرایش کنید و امکاناتی که مد نظرتان است را برای دسترسی راحت تر کاربران به سایت اضافه کنید. در هنگام راه اندازی سایتتان حتما یک کیورد ریسرچ جامع داشته باشید و از کلمات کلیدی برای صفحه اصلی، صفحات دسته بندی و در نهایت صفحات محصول به درستی انتخاب کنید. گوگل مپ یک فرصت را برای کسانی که سایت ندارند فراهم می کند تا در نتایج سئو محلی دیده شوند، البته صاحبان سایت هم می توانند اطلاعاتشان را در گوگل مپ ثبت کنند.
اگر می خواهید محتوایی تولید کنید که هم مخاطب و هم گوگل برای آن ارزش قائل باشند رتبه های اول تا دهم گوگل را بررسی کنید و از آنها الهام بگیرید. Will Guthrie از سایت Blue Laser Design باور دارد با وجود تمام منابعی که به استفاده از کلمه کلیدی در نام سایت تاکید می کنند. گوگل برای منحصر به فرد بودن اطلاعات ارزش بیشتری قائل است و نامی که معرف برند شما باشد تاثیر بهتری بر روی سئو خواهد داشت. حتما چک کنید اطلاعاتی که برای سایتتان اضافه کردید به درستی وارد شده اند یا خیر.
راهنمای استراتژی سئو محلی + ۱۲ روش برای نتیجه گرفتن
ادغام سئوی محلی به سئوی موجود یا برنامه دیجیتال مارکتینگ کار دشواری نیست؛ همه اینها مقداری تنظیمات جزئی میخواهد. بهینهسازی برای جستجوی محلی به کسبوکار شما کمک خواهد کرد که از رقبای خود پیشی بگیرید، همچنین دیده شدن شما را در جستجوی آنلاین افزایش میدهد. اگر تجارت یا وب سایت شما محدوده جغرافیایی مشخصی را پوشش میدهد باید به سئو محلی نیز توجه داشته باشید. سئو نه تنها یک راه حل کلی برای افزایش ترافیک سایت شما به شمار میرود بلکه اگر باهوش باشید میتوانید با کمک سئو، مشتریان واقعی زیادی پیدا کرده و فروش خودتان را بالا ببرید. اگر یک کسبوکار محلی وابسته به مکان فیزیکی دارید، سئو محلی میتواند کمک زیادی به شما کند.
امروزه اکثر جستجوهای محلی توسط کاربران موبایل انجام میشود، زیرا افراد اغلب در حال حرکت یا خارج از خانه به دنبال خدمات و محصولات محلی هستند. اگر سایت شما برای نمایش در موبایل بهینه نشده باشد، تجربه کاربری منفی ایجاد میکند و کاربران به سرعت سایت را ترک میکنند. این موضوع باعث افزایش نرخ پرش یا Bounce Rate میشود و در نتیجه بر رتبه شما در نتایج جستجوی محلی اثر منفی میگذارد. سئوی محلی کمک میکند کسبوکار شما در جستجوهای محلی، مثل «کافه نزدیک من»، بیشتر دیده شود. بهطور ساده، سئوی محلی باعث میشود مشتری بیشتری جذب کنید و فروشتان بیشتر شود. در سئوی محلی گوگل برای نتیجه مورد جستجوی کاربر، موقعیت کاربر را با استفاده از IP او تشخیص داده و نتایج خود را بر این اساس ارائه میدهد.
- برای اینکه بتوانید همواره اطلاعات کامل و مناسب از مکان کسب و کار خود در اختیار گوگل قرار دهید بهتر است برای هر سه حالت جستجوی محلی آماده باشید.
- مشتریان را تشویق کنید تا برای بهبود رتبه و اعتبار شما، نظرات خود را در فهرست GMB ثبت کنند.
- این صفحه را هم به همین شکل بهینه کنید تا عصای دستتان در سئوی محلی باشد.
- درمورد سایت ها نیز تقدیر نامه آنها عبارت خواهد بود از میزان انتشار مقالات آنها در فضای مجازی، بنابراین مهم است که همواره در سایت خود مقالات بروز داشته باشید.
نظرات مثبت یا حتی پاسخهای سریع و مؤثر به نظرات منفی میتواند به طور قابلتوجهی رتبه محلی شما را تقویت کرده و اعتماد مشتریان بالقوه را جلب کند. برای مشاغل کوچک، سیار و محلی که بدون فروشگاه ثابت فعالیت میکنند، پیمایش در دنیای سئو محلی میتواند مانند نقشه برداری از قلمرو ناشناخته باشد. طبق آماری که وجود دارد بیش از نود درصد افراد به خاطر به کار بستن همین استراتژی های سئو محلی وارد وب سایت های معتبر و پرفروش می شوند، تا خدمات یا کالاهایشان را برای امور مربوط به خود به کار بگیرند. نه گوگل و نه کاربران، سایتهایی که دیر بارگزاری میشوند و یا گیج کننده هستند را دوست ندارند. پس اگر سایتتان روی موبایل ایراداتی دارد بهتر است سریعتر دست به کار شوید و آن را بهینهسازی کنید.
برای سئو محلی، اسکیماهای مخصوصی وجود دارند که میتوانند شانس شما را برای نمایش در نتایج جستجوی محلی افزایش دهند و بهتر است حتما از این روش استفاده کنید. اگر شما موردی را در گوگل جستجو کنید، نتایجی را ارائه میدهد که مربوط به یک مکان خاص بر اساس آدرس IP کاربر است. اگر شما یک شهر یا منطقه خاص را در جستجوی خود ذکر کنید، گوگل جستجوی خود را محدود کرده و مکانهای خاصی را جستجو میکند. سئوی محلی میتواند کارهای زیادی برای کسبوکار شما انجام دهد و میتواند در رتبهبندی شما تاثیر بگذارد. سئو محلی (لوکال سئو) یکی از مهمترین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ برای کسبوکارهای کوچک و محلی محسوب میشود. این استراتژی به شما کمک میکند تا در نتایج جستجوی محلی گوگل و سایر موتورهای جستجو جایگاه بهتری کسب کنید و مشتریان بالقوهای را که در نزدیکی شما هستند، به کسبوکار خود جذب کنید.
۱. بهینهسازی صفحه اصلی و صفحات محصولات یا خدمات
این نوع بهینهسازی، از استراتژیهای مختلفی بهره میگیرد تا وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل و در دایرکتوریهای کسبوکار همچون Google My Business به رتبههای برتر دست یابد. مسئله جالب تر در مورد گوگل این که وقتی کاربران از دستگاه های همراه، مانند موبایل برای جستجو استفاده می کنند بدون این که حتی نام محل را بزنند گوگل به صورت خودکار نتایج لوکال را به کاربران نشان خواهد داد. اگر کسب و کار شما به خوبی برای جستجوهای محلی بهینه نشده باشد در نتایح هم حضور نخواهید داشت. اگر تا به حال سئوی محلی را برای کسب و کار خود پیاده نکردید پس مشتریان بسیار زیادی را از همان محله ی خود از دست داده اید، ولی دیر نشده و شما از همین حالا می توانید روی سئوی محلی کار کنید. دریافت بک لینک از وبسایتهای محلی، مانند رسانههای خبری محلی، وبلاگها و کامیونیتیها میتواند به بهبود لوکال سئو شما کمک کند و کسبوکار شما را به عنوان یک مرجع در منطقهتان معرفی کند. با وبسایتهای محلی تماس بگیرید و با ارائه محتوا به صورت پست مهمان یا رپورتاژ برای کسب بک لینک اقدام کنید.
این اطلاعات میتوانند در صفحه تماس با ما، فوتر سایت یا بیانیههای خبری درج شوند. BrightLocal با ارائه گزارشهای دقیق و مدیریت یکپارچه، تمام نیازهای سئو محلی شما را پوشش میدهد. مثلا استفاده از نقشه محلی شرکتهای خدماتی یا تقویمی از رویدادهای شهری و منطقهای میتوانند برای پرسونای مخاطب هدف شما ارزش ایجاد کرده و سیگنالهای بسیار باکیفیتی از سئوی داخلی محلی برای گوگل ارسال کنند. بعد از انجام تنظیمات ابتدایی مثل حساب کاربری Google My Business و بهینه کردن فهرستهای راهنما، ممکن است ورود به دنیای سئو محلی کمی برای شما دشوار باشد. در ادامه مطلب در مورد هریک از تکنیکهای انجام سئو محلی و بهینهسازی آنها توضیح میدهیم. از طریق این رویکرد، شما نه تنها جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب میکنید، بلکه ارتباط مؤثرتری با مخاطبان هدف خود، که به دنبال خدمات یا محصولات شما در همان منطقه هستند، برقرار میکنید.
تکنیک بعدی این است که بهجز گوگل، کسبوکار خودتان را در نقشههای آنلاین و دایرکتوریهای مختلف مشاغل مثل نشان، بلد، پونز، دانرو و Foursquare هم ثبت کنید. تنظیم و سروکلهزدن با کدهای اسکیما کار خیلی راحتی نیست؛ ولی با کمک برخی ابزارها، میتوانید بدون نیاز به دانش فنی خاصی، از آنها استفاده کنید. با این اسکیما، میتوانید اطلاعاتی مثل لوکیشن، شماره تلفن، روزها و ساعتهای کاری و… را به گوگل اطلاع دهید. اسکیما به زبان خیلی ساده، به کدها و نشانههایی گفته میشود که گوگل با کمک آنها، موضوع و جزئیات محتوا و صفحات سایت شما را بهتر میفهمد. در این تحقیق، متوجه میشوید چه محتوایی برای هر عبارت آماده کنید تا در نهایت، بهعنوان بهترین نتیجه به کاربر معرفی شوید. پس مهم است کاری کنید که کسبوکار شما هم در جستوجوهای مرتبط، در این پکیج دیده شود.
این نکته به این معنی است که باید از صفحه اصلی وبسایتهای محلی نهایت استفاده را ببرید و بهینهسازی آن برای چند کلمه کلیدی محلی بهصورت همزمان یکی از بهترین روشهای انجام این کار است. برای مثال اگر صاحب یک کسب و کار امنیتی محلی هستید و قصد دارید توجه کسب و کارهای جدید در محل را به خود جلب کنید، میتوانید مطالبی کاربردی برای آشنا کردن این کسب و کارها با خصوصیات شهر و منطقه ایجاد کنید. از کلمات کلیدی محلی مرتبط در سراسر صفحات وبسایت محلی خود، از جمله در عناوین صفحه، عناوین، توضیحات متا و برچسبهای alt تصویر استفاده کنید. به عنوان مثال باید محتوای همیشه سبز، مناسب و خوبی را داشته باشید چرا که اگر شما محتوای مناسبی برای کسب و کار خود نداشته باشید کارهای بالا چندان برای شما جوابگو نخواهد بود.
لیست کردن ویژگی های سایتهای معتبر و بهره گیری از آن در سئو محلی
اغلب استراتژیهای سئو وابسته به سایت هستند و بدون سایت تنها میتوانید رو بهبود عملکرد کسب و کارتان در نقدهای آنلاین کار کنید. در صورت داشتن نظرات با امتیاز بالا و با کیفیت ممکن است پروفایل شما در گوگل مپ برای برخی جستجوهای کاربران نزدیک در سرچهای گوگل نمایش داده شود. سایتهای محلی دیگر میتوانند به معرفی کسب و کار شما بپردازند و لزوما نباید سایتهای معروف و پر ترافیکی باشند. با این کار شما به گوگل ثابت خواهید کرد که در یک منطقه یا شهر حضور دارید و سایر کسب و کارهای موجود در شهر به شما اعتماد دارند.
چگونه هوش مصنوعی و IoT با هم زندگی ما را هوشمندتر میکنند؟
خوشبختانه تحقیق کلمات کلیدی با هدف بهبود سئو محلی اقدامی است که لازم است تنها یک بار انجام شود. برخلاف سایر بخشهای سئو نظیر سئوی محتوا نیاز نیست دائما به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی جدید باشید. به عنوان مثال اگر بهترین رستوران را جستجو کنیم، گوگل به ما نزدیکترین نتیجه را با توجه به موقعیت مکانی ما ارائه میدهد. علاوه بر این باید اطلاعات سایت خود در گوگل مپ را در قسمت فوتر صفحه اول سایت نمایش دهید.
۴. تشویق به دریافت نظرات و پاسخدهی به آنها:
در بخشهای قبلی به مفهوم سئو محلی و چند مورد از اصلیترین تکنیکهای آن بهطور مختصر اشاره کردیم. نحوه کار سئو محلی در سطوح بالا و بهصورت حرفهای مانند جستجوهای طبیعی گوگل عمل میکند. زمانی که کاربری عبارتی را در گوگل وارد میکند، این موتور جستجو برای پیدا کردن مطلوبترین و مرتبطترین نتایج به «عبارت مورد جستجوی کاربر» (Search Query) فهرست خود را بررسی میکند. قبل از شروع به بهینهسازی سایت برای سئو محلی، اطمینان حاصل کنید که سایت شما بهطور کامل برای نمایش در گوشیهای موبایل بهینه شده است. زیرا بخش زیادی از جستجوهای محلی از طریق دستگاههای موبایل انجام میشود. در صورتی که سایت شما موبایل فرندلی نباشد، هیچ بهرهای از سئو محلی نخواهید برد.
چه کلماتی که صاحبان کسب و کارها به کار بردهاند و چه کلماتی که مشتریان آنها در قسمت نظرات و نقدها استفاده کردهاند. چنین جستجوهایی کمک میکند درک بهتری از عباراتی که رقبایتان برای جذب مشتری به کار میبرند کسب کنید. واضح است که وقتی کسی جستجوی محلی انجام میدهد، میزان نزدیکی کسب و کار به آن شخص مهم است. اگر قرار باشد گوگل نتایجی را به کاربر ارائه دهد که در شهری دور باشد فایدهای برای آن کاربر نخواهد داشت. کسب و کارهای محلی نه تنها برای عموم مردم از اهمیت برخوردارند، بلکه گوگل هم نگاه ویژهای به این کسب و کارها دارد. گوگل با استفاده از ملاکهای اختصاصی به کاربرانی که در یک محدوده جغرافیایی به دنبال خدمات مشخصی هستند بهترین نتایج را نشان خواهد داد.
ابزار دیگری که برای سئو محلی به شما کمک میکند، ایجاد اسکیما سئو محلی است. اسکیما یا داده های ساختار یافته به گوگل کمک میکند اطلاعات دقیقتر و جزئیتری در مورد سایت شما بدست آورد. برای سئو محلی هم اسکیمای خاص آن وجود دارد که بهتر است حتما از آن استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای قابل توجه سئو محلی، توانایی آن در بهبود تعامل و وفاداری مشتریان است.
دادههای ساختاریافته یا اسکیما، کدهایی هستند که به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای وبسایت شما را بهتر درک کنند. با افزودن اسکیما به وبسایت خود، میتوانید اطلاعات دقیقتری درباره کسبوکار خود، مانند محصولات یا خدمات، ساعات کاری، نظرات مشتریان و اطلاعات تماس، ارائه دهید. اسکیماها انواع مختلف دارند که شما میتوانید از اسکیمای مشاغل، محصولات یا رویدادها استفاده کنید. این کار میتواند سئو محلی شما را بهبود ببخشد و رتبه شما را در نتایج جستجو افزایش دهد. با بهینهسازی کسبو کار خود برای جستجوهای محلی، میتوانید اطمینان حاصل کنید که در مقابل مشتریانی که به دنبال خدمات یا محصولات در منطقهای خاص هستند، نمایش داده میشوید.
همچنین سرویسهایی که برای پیداکردن مشاغل ایجاد شدهاند، در این زمینه به شما کمک خواهند کرد. مثلا اگر صاحب یک هتل هستید، حتما در سرویسهای جستجوی مکانهای اقامتی، هتل خود را ثبت کنید. به جای کلمه سرویس خدمات خود را و به جای منطقه جغرافیایی، شهر خودتان را بگذارید. علاوه بر این میتوانید با جستجوی همین عبارت در گوگل، از پیشنهادات گوگل هم برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. تحلیل رقبا و همچنین کمک گرفتن از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی هم در این زمینه میتوانند به شما کمک کنند.
اگر به دنبال رشد کسبوکار خود از طریق سئو محلی هستید، تیم نمو مارکتینگ آماده ارائه خدمات سئو حرفهای و مشاوره تخصصی به شما است. برای مشاوره سئو و دریافت خدمات از طریق شماره تماس ۰۷۱۳۷۳۵۱۷۰۰ با ما در ارتباط باشید. این اصطلاح به بخشهایی از صفحه نتایج جستجو اشاره دارد که بهصورت اسلایدی یا پویا اطلاعات محلی را نمایش میدهند، مانند نقشهها یا لیست کسبوکارها. و در نهایت، سئوی محلی هزینه کمتری نسبت به تبلیغات گسترده دارد و بازدهی بالایی ارائه میدهد و به شما کمک میکند در هزینههای خود صرفهجویی کنید. برای اینکه سایت شما در نتایج جستوجوهای محلی دیده شود، باید تمام تکنیکهای سئوی داخلی سایت را در اینجا هم انجام دهید؛ منتهی بر اساس کلمات کلیدی با اینتنت محلی. نوشتن نقد و بررسی و نظرات توسط کاربران (هم کمیت و هم کیفیت نظرات)، یکی از مهمترین عوامل رتبهبندی در نتایج جستوجوی محلی است.
برای جلوگیری از این مشکل، از ابزارهای مدیریت اطلاعات استفاده کنید و اطلاعات کسب و کار خود را به صورت مرتب بررسی و بهروزرسانی کنید. بهترین روش برای مدیریت نظرات منفی، پاسخگویی حرفهای و محترمانه به آنهاست. این کار نشان میدهد که شما به نظرات مشتریان اهمیت میدهید و تمایل به بهبود دارید. چون بسیاری از جستجوهای محلی از طریق تلفن همراه انجام میشوند، داشتن یک سایت بهینهشده برای موبایل امری حیاتی است. اگر وبسایت شما به خوبی در تلفن همراه نمایش داده نشود یا سرعت بارگذاری کندی داشته باشد، ممکن است کاربران از ورود به سایت شما خودداری کنند و این مسئله به کاهش رتبه شما در جستجوهای محلی منجر شود. نکته که ممکن است تا بهحال به آن توجه نکرده باشید، آن است که تولید محتوای غیرتکراری برای صفحات مختلف میتواند به ایجاد صفحات فرود محلی برای مناطقی کمک کند که شعبه فیزیکی در آنها ندارید.
در دنیای امروز، کسبوکارهای محلی نیاز دارند تا برای بهتر دیده شدن در جستجوهای محلی، بهینهسازی شوند. این بهینهسازی که به عنوان “سئو لوکال” یا “سئو محلی” شناخته میشود، به کسبوکارهای محلی کمک میکند تا در مقابل رقبای خود برتری پیدا کنند و بهتر دیده شوند. در این مقاله، به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چگونه لوکال سئو را بهبود دهید و بهترین روشها برای رسیدن به موفقیت در این زمینه را معرفی خواهیم کرد.
این یک اشتباه رایج است که بسیاری از مشاغل مرتکب میشوند که میتواند با رقیق کردن اعتبار آنها نتیجه معکوس داشته باشد. اگر خدماتی را ارائه نمیدهید، اما میخواهید توسط افرادی که به دنبال آن خدمات هستند پیدا شوید، زیرمجموعهای را انتخاب نکنید. برای آگاهی از خدمات مشاوره سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو، حتما روی لینک بزنید. درمورد سایت ها نیز تقدیر نامه آنها عبارت خواهد بود از میزان انتشار مقالات آنها در فضای مجازی، بنابراین مهم است که همواره در سایت خود مقالات بروز داشته باشید. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان… درست است؟ حالا در دل ارائهٔ راهحل، محصول یا خدمت خود را هم بهعنوان یکی از پیشنهادها معرفی کنید.
اول اینکه، این نوع سئو کمک میکند تا کسبوکارها بهتر در جستجوهای مرتبط با مکان و منطقه خود دیده شوند. هنگامی که مشتریان میبینند که کسب و کار شما دارای نظرات مثبت و رتبه بندی خوبی است، تمایل بیشتری به استفاده از خدمات شما خواهند داشت. این مسئله بهویژه در مشاغلی مانند رستورانها، هتلها و مراکز خدماتی اهمیت دارد.سوم، سئو محلی به کسبوکارها اجازه میدهد تا با مخاطبان خود در سطح محلی در تعامل باشند. این ارتباط نزدیک با مخاطبان محلی باعث میشود که کسب و کار شما در ذهن آنها ماندگار شود و احتمال بازگشت آنها افزایش یابد. ادغام سئوی محلی با سئوی موجود یا برنامه دیجیتال مارکتینگ کار پیچیدهای نیست؛ تنها به تنظیمات جزئی نیاز دارد. بهینهسازی برای جستجوهای محلی به کسبوکار شما کمک میکند تا از رقبای خود پیشی بگیرید و دیده شدن شما در نتایج جستجوی آنلاین افزایش یابد.
همان طور که حتما دیگر می دانید سئو محلی یک استراتژی کلیدی است که به کسب و کارها کمک می کند تا در جستجوهای محلی با یک دیگر بیشتر رقابت کنند تا بیشترین ترافیک و مشتریان نزدیک به خود را بتوانند جذب کنند. مشخصا، کسب و کارهایی که قصد دارند در جستجوهای محلی رتبه کسب کنند، باید روی نقدهای آنلاین درباره کسب و کارهای محلی تمرکز کنند. دقت داشته باشید که این نقدها با نظرات و نقدهای موجود در سایتهایی مانند دیجیکالا تفاوت دارند. میتوان گفت امروزه بیشتر کسب و کارها دو مغازه برای مدیریتکردن در اختیار دارند. یکی مغازه فیزیکی و حقیقی که مشتریانشان به صورت حضوری به آن مراجعه میکنند و دیگری مغازه مجازی یا وبسایت آنها. سئوی محلی ابزار قدرتمندی است که باعث میشود وبسایت شما بیشتر به چشم بیاید و در نتیجه مشتریان بیشتری به سمت شما هدایت شوند.
اطلاعات Name (نام کسبوکار)، Address (آدرس) و Phone (شماره تماس) را در قسمتهای مهم سایت (مانند فوتر، صفحه تماس با ما و صفحه اصلی) درج کنید. مطمئن شوید این اطلاعات با NAP موجود در دایرکتوریها (Directory) و Google My Business یکسان است. این ابزار به شما امکان میدهد پروفایل Google Business را بهینه کرده و اطلاعات کسبوکار را در بیش از ۱۵۰ دایرکتوری محلی فهرست کنید. با توجه به این موضوع بهتر است امتیاز Google My Business را بهعنوان مبنا در نظر بگیرید چراکه تجربه نشان میدهد برای کسب رتبه در کلمات کلیدی رقابتی باید تکمیل حساب کاربری را تا رسیدن به درصدهای بالاتر انجام دهید. نظارت و ردیابی منظم عملکرد سئو محلی شما برای درک اینکه کدام محتوا و کانالها کار میکنند یا خیر، شناسایی زمینههای بهبود و اندازهگیری اثربخشی کلی استراتژیهای شما ضروری است.
در این مقاله از سایت نمو مارکتینگ به بررسی سئوی محلی و روشهای بهبود آن برای افزایش فروش کسبوکارها خواهیم پرداخت و در ادامه، با استراتژیهای کاربردی و تکنیکهای مهم آن آشنا میشویم. تکنیکهایی که میتواند باعث جذب مشتریان محلی شود و به رشد برند شما کمک کند. عوامل مختلفی از جمله بهینهسازی صفحه کسبوکار در نقشه گوگل، کسب نظرات مثبت مشتریان، استفاده از کلمات کلیدی محلی و داشتن یک وبسایت واکنشگرا بر سئو محلی تأثیر میگذارند. این به معنای ساخت پروفایلها و لینک دهی به وبسایت خود در دایرکتوریها و سایتهای معتبر میباشد. کسب لینکهای معتبر و مرتبط از سایتهایی که با حوزه کاری شما همخوانی دارند و به ویژه هدفگذاری بر روی عباراتی که به مکان جغرافیایی شما اشاره دارند، تأثیر زیادی در بهبود سئوی محلی خواهد داشت. این مرحله ساده اما مؤثر، یکی از اقداماتی است که بسیاری از افراد به آن توجه کافی نمیکنند.
سئو محلی یا local seo را میتوان شعبهای از فعالیتهای سئو دانست که بر رتبه گرفتن سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. درواقع هنگام اجرای سئو محلی، کلیه فعالیتهای سئو داخلی، تولید محتوا و لینکسازی خارجی همه در راستای رتبهگرفتن در یک منطقه جغرافیایی خاص انجام میشوند. سئو محلی یکی از مؤثرترین روشها برای افزایش فروش و جذب مشتریان هدفمند است. با استفاده از استراتژیهای سئو محلی، بهینهسازی سایت و فعالیت در پلتفرمهای محلی، میتوانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید. سرعت بارگذاری سایت یکی از مهمترین عوامل در تجربه کاربری و رتبهبندی در موتورهای جستجو است.