چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم؟ ۱۵ اصل و استراتژی کلیدی
با معتبر شناخته شدن صفحات سنگ بنا برای گوگل، لینک سازی انجام شده در آنها به صفحات دیگر اعتبار پس می دهد. بههمین دلیل بهتر است بهجای تمرکز روی تعداد لینکهای داخلی در صفحه بیشتر روی کیفیت آنها تمرکز کنید. این نکته را در نظر بگیرید که قانون مشخصی برای تعداد لینکهای داخلی هر صفحه وب وجود ندارد اما کارشناسان سئو توصیه میکنند این عدد را زیر ۱۰۰ نگه دارید.
اگر از این لینکها به درستی و به صورت استراتژیک استفاده کنید، لینکهای داخلی میتوانند اعتبار یک صفحه را به صفحات دیگر انتقال دهند. در واقع برای قرار گرفتن در رتبههای برتر گوگل استفاده درست از لینکها بسیار مهم و کلیدی است. اصطلاحا به صفحاتی که هیچ بک لینکی دریافت نکرده اند صفحه یتیم (Orphan page) گفته می شود. چنین صفحاتی برای کاربران و گوگل قابل دسترسی نیست و هیچ کس نمی تواند آنها را پیدا کند.
چرا که در یک سایت فعال باید به صفحات مختلف سایت لینک داده شود. لینک سازی داخلی بین صفحات برای موتور جستجوی گوگل بسیار با ارزش تر است. در صورتی که یک وب سایت تولید محتوا جدید نداشته باشد، اکثر لینک ها برای صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما و … می باشد. در عوض لینک سازی داخلی بین محتواهای وبلاگ یا صفحات جانبی و ایجاد ارتباط صحیح میان صفحات، موجب افزایش پتانسیل تمامی صفحات خواهد شد. وجه دیگر ارزشمند بودن لینک های متنی مرتبط برای گوگل و موتورهای جستجو است. گوگل تمام تلاش خود را می کند تا بیشترین درک از محتوای سایت ها را داشته باشد تا بهترین محتوا را به کاربران خود نمایش دهد.
لینک سازی در صفحه اول سایت
فهرست مطالب
خواندن ایت مقاله را به همه سئو کاران و صاحبان سایت توصیه میکنم. گوگل هم اعتبار بیشتری برای سایتی که نرخ Bounce rate پایینی دارد در نظر میگیرد. صفحات محوری یا “Pillar Pages” صفحاتی جامع و عمومی درباره یک موضوع خاص هستند. صفحات خوشه ای یا “Cluster pages” صفحاتی فرعی هستند که در آنها به صورت جزئی به بخشی خاص از یک موضوع اصلی پرداخته می شود. به جای آن میتوانید برای استخراج بهتر و دریافت آمار درست از ابزار Screaming Frog یا ابزار تحلیل سایت Semrush استفاده کنید.
در هر دو این حالت ها کاربر با صفحه ۴۰۴ روبرو می شود که هم از دید گوگل و هم از نظر تجربه کاربری بسیار بد است. زمانی که کاربری به یک سایت وارد می شود، گوگل تمام عملکرد های او را زیر نظر می گیرد. اگر کاربر بدون اینکه فعالیت خاصی را در سایت انجام دهد، سایت را ترک کند، گوگل یک سیگنال منفی دریافت می کند. به عنوان مثال ما از این مطلب به صفحه ” لینک فالو و نوفالو چیست؟ ” لینک میدهیم، به کاربر کمک می کنیم تا در مورد انواع لینک نیز مطالعه کنید. از طرفی این مطلب با این محتوا ارتباط مفهومی داشته و تکمیل کننده یکدیگر هستند. برای ساخت لینک داخلی در وردپرس، کافیست مطابق با شکل زیر، متن مورد نظرتان را انتخاب کنید.
ایجاد صفحات خوشهای با استفاده از لینک داخلی
لینک سازی خارجی به کارهای انجام گرفته برای یک وبسایت در خارج از سایت گفته میشود بحث کاملا پیچیده و مفصلی است. اما هدف اصلی ما در این مقاله آشنایی با اصول لینک داخلی است که در ادامه با آن آشنا میشویم. با استفاده از مدل پیلار-کلاستر، میتوانید ساختار لینکسازی داخلی سایت خود را حرفهایتر کنید، نرخ پرش را کاهش دهید و تعامل کاربران را به شکل چشمگیری افزایش دهید. سایر صفحات سایت شما ممکن است همچنان به صفحه قدیمی پیوند داشته باشند.
ارجاع بیش از حد به صفحات مهم
زمانی که مخاطب وارد صفحه سایت شما میشود، با لینکهای بسیار زیادی مواجه خواهد شد. پس اضافه کردن لینک تمام مقالات و محتواهای داخل سایت به صفحه اصلی، کار درست و منطقی نخواهد بود. بهترین راهحل برای اینکه مخاطب بتواند بعد از ورود به سایت شما، حتما به پاسخ سوال خود برسد، لینک سازی داخلی است.
در واقع اگر به گزارش لینکهای هر سایتی نگاه کنید متوجه میشوید که بهترین صفحات، لینکهای خارجی بیشتری دارند. البته این ساختار به این معنا نیست که شما باید از صفحات کم اهمیت به تمام صفحات مهم لینک دهید. یکی از نکات مهم که باید همیشه در نظر داشته باشید، مرتبط بودن است. فرض کنید صفحه ای با موضوع ” اسپم اسکور چیست؟” را ایجاد کردهاید.
اما این کار با وجود داشتن نامی تقریباً واضح و مشخص، اصول و قواعدی دارد که اجرا نکردن آنها شما را دچار مشکل خواهد کرد. ما در میزبان سنتر راهنمایی را تدوین کردهایم که اصول و قواعد لینکسازی داخلی را با استفاده از مثالهای متنوع و کاربردی به شما ارائه دهیم. با استفاده از این تکنیکها و دوری از اشتباهات رایج میتوانید رتبهی سئو سایتتان را بهبود ببخشید.
به تدریج گوگل نیز متوجه فعالیت و تلاش شما برای ایجاد محتوای مفید خواهد شد و رتبه سایت را بهبود میبخشد. در حالت کلی لینک سازی تاثیر بالایی بر سئو سایت دارد و میتواند رتبه سایت را در موتورهای جستجوگر افزایش یا کاهش دهد. همانطور که تا به اینجا خواندید، لینک سازی داخلی در سایت یکی از آن مواردی است که میتواند موجب مزایای بسیاری برای سایت شود. مزایایی مانند بیشتر دیده شدن سایت و در دسترس بودن برای موتورهای جستوجوگر اصلیترین این مزایا هستند که درباره علل و عوامل آن حرف زدیم. در این مقاله و آنچه گذشت، از موضوع لینک سازی چیست تا چگونگی انجام این موضوع را موردبحث و بررسی قرار دادیم. راهکارها و انواع روش مختلف برای لینک سازی تا انواع لینکهای داخلی مواردی بودند که ارزیابی شدند و به نتیجه دلخواه رسیدند.
البته اگر تجربه کافی ندارید می توانید از خدمات مشاوره سئو استفاده کنید، برای دریافت نوبت مشاوره ما، فرم را پر کنید. اگر می خواهید بدانید که در حوزه سئو اصول تولید محتوا چیست، کافی است مقاله جت سئو را در این زمینه مطالعه کنید. با سلام و درود از مقاله شما ضمن استفاده عملی از نکات گفته شده ، از شیوه بیان رسا و به سئو مگ دور از حاشیه های بی مورد لذت بردم .
تاثیر تعداد مطلب در لینک سازی داخلی برای سئو
در صورتی که بتوانید لینک سازی داخلی را به خوبی در سایت خود پیاده کنید، تاثیر شگفت انگیز آن را خواهید دید. با لینک سازی داخلی، میزان ماندگاری کابر یا TIME ON SITE را افزایش می دهد؛ چرا که کاربر برای مطالعه سایر مطالب به صفحات دیگر خواهد رفت. اگر صفحهای دارید که به نوعی معدن لینکدهی است، تاثیر لینکی که در ابتدا داده شده است از سایر لینکها بیشتر است.
ساخت لینک داخلی در سایت به تعداد مناسب
لینکهایی که معمولاً با کامنت گذاشتن یک کاربر در سایت به وجود آمده و به این ترتیب سبب مشاهده سایت شما توسط دیگر کاربران میشود. این موضوع میتواند با استفاده از هشتک و کمپین شدت گرفته و بیشتر موردتوجه قرار بگیرد. امیدوارم تا به این جا با اصول لینک سازی داخلی دریک وبسایت به خوبی آشنا شده باشید و اهمیت آن برای شما روشن شده باشد. بهجای تثبیت تعداد سخت لینکهای داخلی که به یک صفحه معین اشاره میکنند، روی اطمینان از اینکه لینکهای داخلی که به یک صفحه اشاره میکنند از منظر زمینهای و تجربه کاربری معنادار هستند تمرکز کنید. اکنون که اصول اولیه لینک سازی داخلی را میدانید، وقت آن است که استراتژی خود را بسازید.
ما در مقاله لینک سازی در محتوا کاملا در این رابطه صحبت کرده ایم. لینک سازی درون محتوایی را کاملا جدی بگیرید، چون به رشد سایت شما کمک بسیاری میکند. انکر تکست ها به پیوند هایی گفته می شوند که با یک عبارت متنی، یک یا چند کاراکتر و یا یک جمله عجین شده اند.
به این صورت که باید لینک، هدف و محتوای صفحه هدف را توصیف کند. برای مثال فرض کنید که میخواهیم از این مقاله به مقاله “آموزش لینک سازی” لینک داخلی بدیم. لینک سازی داخلی باعث می شود صفحه دریافت کننده لینک در نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بهتر و بالاتری کسب کند. لذا هرچه یک صفحه لینک داخلی بیشتری داشته باشد می تواند اعتبار بیشتری کسب کرده و رتبه بهتری دریافت نماید. اگر لینکسازی داخلی را با دیگر خدمات سئو ترکیب کنید، میتوانید حداکثر بهره را از آن ببرید.
لینکدهی داخلی از یک صفحه با محتوای ارزشمند به یک صفحه ارزشمند دیگر
پیوندهای ناوبری به عنوان منوی هدر صفحه شما که به صورت متن یا تصویر ظاهر می شود و با قالب مناسب HTML مشخص میشوند. این صفحه می تواند یک صفحه دسته بندی یا صفحه درباره ما و یا یک صفحه لندینگ و یا فرم تماس باشد. بنابراین ایجاد لینکهای منو بصورت اصولی و استاندارد، به معنای ایجاد یک جریان تبدیل موثر و مناسب است. به هر ترتیب هرچه استراتژی قوی تری برای پیشبرد امور وب سایت خود در نظر بگیرید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. امیدواریم که مطالعه این مطلب از پایگاه دانش سرورپارس برای شما مفید بوده باشد.
برای لینک سازی داخلی به بخش جستجوی سایتم لینک بدم؟
به همین دلیل اصولا از صفحه اصلی به صفحاتی که برای ما ارزش دارد، لینک می دهیم. فرض کنید محتوایی را با عنوان ” چگونه سئو کار شویم؟ ” نوشته اید و آن را از هر نظر سئو کرده اید؛ اما ربات های گوگل به اشتباه کلمه دیگری را برای این محتوا در نظر گرفته باشند. در این زمان است که به علت مطابق نبودن مفهوم این محتوا با عبارت جستجو شده، اعتبار صفحه به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. در اغلب سایتهای فروشگاهی، خدماتی و شرکتی دستهبندیها بیشترین اهمیت را دارند.
لینک سازی داخلی نکات مهمی دارد که در ادامه به آن میپردازیم. یک نکته بسیار مهم که در استراتژی لینک سازی داخلی سایت خود باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید فقط در صورت نیاز و با یک انکر تکست واقعی به صفحات دیگر خود لینک دهید. همانطور که خواندیم لینک سازی داخلی یکی از مهمترین سیگنالهای گوگل برای رتبه دهی سایتها است. با لینک دهی نهتنها تجربه کاربری خوبی برای مخاطبان رقم میزنید، بلکه رباتهای گوگل هم سریعتر صفحات جدید شما را پیدا میکنند. یکی از پرتکرارترین سؤالات کاربران مربوط به چگونگی لینک دهی صفحات وب سایت است. اینکه چگونه یک ساختار و استراتژی قوی برای لینکهای داخلی سایت بچینند تا بتوانند آتوریتی وب سایت و صفحات را افزایش دهند.
نوشتههای مرتبط
با این وضعیت نهتنها هیچ ورودی از گوگل نمیگیرد، بلکه هیچ جایگاهی هم در نتایج SERP ندارد. بیایید به صورت جزئیتر در مورد اهمیت ساخت لینک برای گوگل صحبت کنیم. از همین رو مهمترین صفحه هر سایت را میتوان صفحه اول آن دانست.
اگر یک پست یا صفحه لینکهای زیادی دریافت کند، این موضوع ارزشمند بودن محتوا را به گوگل نشان میدهد.لینک سازی داخلی فرایندی است که شما بهعنوان مالک سایت آن را کنترل میکنید. بازدیدکنندگان و گوگل با لینکهای داخلی صحیح به مهمترین صفحات شما هدایت میشوند. بر همین اساس استفاده از پیوندهای داخلی برای ارتقای رتبهبندی وبسایتها در گوگل عامل مهمی بهشمار میآید. در ادامه به مزایای لینک سازی داخلی برای سئو وبسایت میپردازیم. در بیشتر موارد ، پیوندهای درون متن یا به اصطلاح انکرتکست ها به پیوندهایی که تنها هستند ترجیح داده می شوند.
در ادامه تعدادی از روش های لینک سازی را به شما معرفی میکنیم. زمانی که کاربر در حال مطالعه یک مقاله است و چشمش به یک مقاله مرتبط میخورد، به احتمال زیاد روی لینک کلیک میکند تا وارد صفحه بعدی شود. در نتیجه مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه بیشتر میشود و نرخ فرار کاربر پایین میآید. هر چند که ممکنه خستهکننده به نظر برسه؛ اما یه جور سرمایهگذاری در سایته. اضافه کردن هر قسمت جدید در سایت، پستها و صفحات مهمتون رو به خاطر داشته باشید، ممکنه مرتبط به موضوعی که در حال نوشتن هستید باشن.
شناخت استراتژی های موثر در لینک سازی داخلی کلید موفقیت شما در این بخش از سئو است. قطعا دریافت مشاوره و بهره مندی از خدمات سئو سایت نیز می تواند مسیر شما را در این بخش از بهبود سئوی سایت هموار کند. برای انجام دقیقتر میتوانید لینک صفحاتی را که پیدا کردهاید کپی و به فایل مربوط به استراتژی لینکسازی اضافه کنید. در ادامه، از این مطالب به مطالب معتبرتر لینک داخلی ایجاد کنید.
به عنوان مثال صفحه اصلی سایت که در نوک هرم است باید بیشترین بک لینک را داشته باشد و پس از آن صفحات مطالب، فروشگاه و درباره ما باید لینک های داخلی بیشتر را به خود اختصاص دهند. به همین ترتیب صفحات کم اهمیت تر در زیر آنها قرار گرفته و بک لینک های کمتری می گیرند. اولین قدم در لینک سازی داخلی پیاده سازی یا تصحیح لینک های ساختاری سایت به شکل ساختار یافته است. منظور از شکل ساختار یافته این است که باید لینک سازی داخلی صفحات طوری باشد که مهم ترین صفحه، صفحات مهم و صفحات کم اهمیت در آن مشخص شود.
ما در میزبان سنتر هر روزه در تلاشیم که با استفاده از همین قواعد و اصولی که اینجا توضیح دادیم، میزان اعتبار سایتها و صفحات مختلف را بالا ببریم. لینک سازی داخلی یکی از کارهای بسیار کلیدیای است که نقش مهمی در بهتر کردن تجربهی کاربران از مراجعه به سایتها دارد و البته که رتبهبندی سایتها را هم در نتایج جستجو بالاتر میبرد. ایجاد لینکهای داخلی بر اساس سلسله مراتب محتوا باعث میشود که کاربران و موتورهای جستجو بتوانند ساختار سایت را بهتر درک کنند و بهسادگی به محتوای اصلی و زیرمجموعههای آن دسترسی داشته باشند. استفاده از کلمات کلیدی در انکرتکست لینکهای داخلی به تقویت استراتژی کلمات کلیدی سایت کمک میکند و باعث افزایش شانس رتبهبندی صفحات برای آن کلمات میشود. تصور کنید وارد یک مرکز خرید بزرگ با دهها فروشگاه و طبقه میشوید، اما هیچ نقشهای وجود ندارد و شما باید از هر فروشگاه عبور کنید تا به مقصد خود برسید.
- با استفاده از افزونه Automatic SEO Links در وردپرس، میتوانید نوعی Internal Linking را پیادهسازی کنید که بهطور خودکار کلمات کلیدی را در متن به صفحه هدف (landing page) مرتبط لینک میکند.
- فراموش نکنید که در لینک سازی داخلی، اصل بر کم بودن پیوندها است.
- با دنبال کردن پیوندها، گوگل توانایی بررسی رابطه بین صفحات مختلف، پستها و سایر محتواها را به دست میآورد.
- البته بین فرزندان نیز میتوان لینک دهی را انجام داد، اما درنهایت همگی باید به صفحه پدر متصل شوند.
- با این حال بهتر است تا از دیگر روشهای لینک سازی داخلی نیز در کنار این روش استفاده شود تا بهرهوری بهتری از این کارکرد صورت پذیرد.
این کار با بهبود تجربه کاربری و کمک به درک بهتر موضوع صفحات و نحوه ارتباط آنها به یکدیگر اثر مثبتی روی رتبه وبسایت در صفحه نتایج دارد. لینکهای داخلی متنی در داخل متن و محتوای صفحات قرار میگیرند و کاربرد اصلی آنها هدایت کاربران به صفحات دارای محتوای مرتبط است. این لینکها معمولا روی کلمات و عبارات توصیفی به نام «انکرتکست» یا «متن لینک» (Anchor Text) ایجاد میشوند. وجود لینک داخلی در متن هم محتوای مرتبط را به کاربران نشان میدهد و هم رباتهای جستجو را در مورد نحوه ارتباط صفحات یا پستهای وبلاگ به یکدیگر راهنمایی میکند. لینک های داخلی یکی از مهمترین موارد در بهینهسازی سایت به شما میروند.
صفحات مهم برای لینک استراتژیک را شناسایی کنید
در این میان قرار است به برخی از انواع اصلی از لینکهای داخلی اشاره کرده و درباره هریک نکاتی را عنوان کنیم که در ادامه میتوانید آنها را مشاهده کنید. روش صحیح لینک سازی داخلی یکی از آسونترین و جزو مهمترین روشها برای بهبود سئو داخلی و همچنین سئو خارجی هست. لینک سازی داخلی برای وردپرس یا سایت اختصاصی؟فرقی نداره سایت شما وردپرسی هست یا اختصاصی. آموزش ساخت لینک داخلی برای وردپرس و همینطور برای همه نوع سایت اختصاصی و غیر اختصاصی توی این مقاله وجود داره. لینکسازی تصویری با استفاده از تگ Alt به گوگل کمک میکند تا موضوع عکس را شناسایی کند و در بهبود سئو سایت مؤثر باشد. احتمالا زمانی که وارد یک سایت میشوید، با منوی آن مواجه شدهاید.
لینک سازی دستی تاثیر بسیار خوبی روی گوگل و بازدید دیگر صفحات توسط کاربران دارد. بنابراین مطابق با این اصل میتوان دریافت که لینک سازی داخلی بین همه محتواهای موجود در یک وب سایت قابل اجرا نبوده و سرپیچی از این اصل تاثیر بسیار منفی بر جایگاه وبسایت در جستجوگرهای گوگل خواهد گذاشت. لینک سازی داخلی (Internal Links) برای انتقال از یک صفحه به صفحه دیگر همان سایت استفاده میشود.
یکی از اشتباه ترین اقدامات این است که لینک سازی داخلی جابجا داشته باشید. به عنوان مثال یک صفحه با عنوان ” خرید بک لینک ” دارید و صفحه دیگری با عنوان ” روش های ساخت بک لینک “. تفاوت لینک داخلی یا internal link با لینک خارجی در مقصد آن است؛ با کمک لینک سازی خارجی به بیرون از سایت هدایت می شوید. این استراتژی برای سایت هایی که وبلاگ ایجاد میکنند و در آن محتوای جذاب و مفید ارائه می کنند به خوبی کار می کند.
لینک سازی برای هر سایت و میزان گستردگی آن، فروشگاهی بودن و غیره میتواند متفاوت باشد و برای هر سایت با توجه به استراتژی محتوا آن کاملا متفاوت است و باید با شرایط سایت تدوین شود. برای همین بعد از آنالیز لینکهای سایت، باید تمام مشکلات مربوط به لینک را حل کنید. لینکهای اسپانسری با دیگر لینکهای قبلی بیان شده کمی متفاوت هستند. این لینکها برای تبلیغات و حمایت استفاده میشوند و در ازای هزینه در سایت قرار میگیرند. این انواع لینک را میتوان انواع جدیدی از لینکهای داخلی دانست که در کنار دیگر لینکها معرفی شده است.
در صورتی که بدون کد نویسی یا افزونه لینک سازی انجام شود، لینک سازی دستی صورت گرفته است. یعنی زمانی که لینک هایی را خودتان میسازید و به دیگر مطالب سایتتان مرتبط میکنید. حالا از روی پیلار کلاستر تصمیم بگیرید که کدام صفحات در وبلاگ، بخش فروشگاه یا دیگر بخشهای سایت برای شما اهمیت بیشتری دارد. این صفحات را بولد کنید که در ادامه خیلی به این اطلاعات نیاز دارید.
همچنین توجه داشته باشید که نباید تمام لینکها را با یک انکر تکست ثابت بسازید. در مقالات قبلی از اهمیت انکر تکست و تاثیر آن بر سئو و همچنین درک گوگل از محتوای درون یک لینک را بررسی کردهایم و نقش مهم آن پی بردیم. در این قسمت از مقاله به طور کامل به شما می گوییم که چگونه لینک سازی داخلی بین صفحات خود انجام دهید و نکات مهم در لینک سازی داخلی را بیان می کنیم.
تا کاربر با کلیک روی کلمات کلیدی مستقیم وارد صفحه هدف شده و رتبه و بازدید از سایت نیز بالا رود. فقط به این نکته توجه کنید که هر یک از کلمات کلیدی شما دارای صفحه هدف مخصوص به خود باشند. با این روش همه صفحاتی که کلمه کلیدی مورد نظر را داشته باشند به یک صفحه هدف لینک خواهند شد. این موضوع باعث میشود کاربر با مطالعه هر مطلب بتواند مطالب مرتبط را هم مطالعه کند و در نتیجه زمان بیشتری نیز در سایت بماند. شما با استفاده از این لینک ها به کاربر خود می فهمانید که در این حوزه اطلاعات بیشتری در سایت دارید که میتوانند به آنها نیز مراجعه کنند.
اما در استفاده از لینک های داخلی باید تعادل را رعایت کرد و زیاده روی نکرد. در واقع تنها زمانی باید به صفحه ای لینک بدهید که احساس می کنید این کار لازم است و برای کاربر مفید واقع می شود. اگر قرار دادن پیوند به صفحات داخلی برای کاربر مفید نیست یا تعداد آن به قدری زیاد شده که امکان استفاده از آن وجود ندارد نباید این کار را انجام دهید. مثلا برای همین مطلب می توان از عبارت «۱۰ ترفند عملی برای لینک سازی داخلی» به عنوان متن لنگر استفاده کرد.
استفاده از لینکهای داخلی مرتبط در متن مقالات نهتنها به بهبود سئو کمک میکند، بلکه بیشتر خوشایند کاربر خواهد بود. در مقالهای با موضوع «استراتژیهای بازاریابی»، میتوانید به مقالات مرتبطی همچون «تکنیکهای بازاریابی محتوا» لینک بدهید تا کاربران به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند. بسیار خب، حالا که اهمیت لینک سازی داخلی در سئو را متوجه شدیم، الان نوبت چیدن استراتژی است! برای ایجاد یک استراتژی لینک داخلی مناسب، مراحل زیر را بهدقت دنبال کنید تا بتوانید لینکهای داخلی مؤثری در سایت ایجاد کنید.
مزیت این روش نسبت به روش قبلی در آن است که Screaming Frog از این طریق اولویتبندی صفحات را بر اساس میزان ترافیک دریافتی آنها تنظیم میکند. این استراتژی را میتوانید برای همه صفحات قدیمیتر وبسایت اجرا کنید. به جای استفاده بیش از حد از ریدایرکتها، بهتر است لینکهای خراب را اصلاح کرده یا بهطور مستقیم به صفحات موردنظر لینک دهید.
بهویژه در سایتهایی که دارای محتوای حساس هستند، این امر بهعنوان یک نقص امنیتی نیز تلقی میشود. اولین دلیل برای حفظ تعادل در لینک سازی داخلی همین تجربه کاربری است. اما دلیل دیگر این است که لینک های خروجی زیاد از یک صفحه اعتبار کمتری دریافت می کنند. هرچه تعداد لینک های خروجی صفحه ای بیشتر باشد اعتباری یا آب پیوندی که قرار است از طریق لینک ها منتقل شود هم به تعداد لینک ها تقسیم می شود و هر صفحه لینک شده مقدار کمتری دریافت می کند. این مورد زمانی مهم است که شما می خواهید با لینک سازی داخلی اعتبار یا امتیاز (PageRank) صفحات خاصی از سایت را افزایش دهید.
برای داشتن مگ سئو SEO خوب می توانید از یک استراتژی قوی لینک سازی استفاده کنید اما لینک دادن باید به صورت اصولی انجام شود. در این مقاله به مهمترین نکات لینک ها در ساختار یک سایت اشاره میکنیم. فیلم کوتاه زیر در رابطه با نکات مهم در آموزش لینک سازی داخلی است.