بازاریابی محتوا

۱۱ استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی افزایش ترافیک

محتوای باکیفیت و جذاب با CTA خلاقانه روش بسیار خوبی برای ترغیب مخاطب به عضویت در خبرنامه یا دراختیار گذاشتن ایمیل است. استفاده از انواع روش های افزایش ترافیک به تنهایی و برای یک مدت کوتاه کفایت نمی‌کند. اگر مطالب سایتمان را در توییتر ارتقاء ندهیم، این مخاطبان را از دست خواهیم داد. در اصل، اگر از توئیتر به درستی استفاده کنیم، می توانیم هزاران بازدیدکننده را به سمت سایتمان هدایت کنیم. بهتر است این دکمه ها جایی قرار گیرند که در معرض دید بوده و کاربر را به اشتراک گذاری پست یا صفحه ما دعوت کنند.

۶- لینک سازی خارجی یا دریافت بک لینک

در انتخاب پلتفرم ساخت فروشگاه اینترنتی، گزینه‌های زیادی پیش‌روی شما قرار دارد. برخی از پلتفرم‌ها ویژگی‌های ویژه‌ای برای کسب‌وکارهای بزرگ دارند، در حالی که برخی دیگر برای کسب‌وکارهای کوچک مناسب‌تر هستند. بسته به نیاز خود، باید پلتفرم مناسبی را انتخاب کنید که در عین ارائه امکانات پیشرفته، مدیریت فروشگاه را برای شما ساده و کارآمد کند. برای افزایش تعامل با مخاطب باید سلیقه و نیازهای او را بشناسید، رفتار مخاطب هدف را تحلیل کنید و محتوایی متناسب با نیاز او تولید کنید. اگر می‌خواهید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و در همان اندازه و میزان نگه دارید، باید استراتژی های افزایش ترافیک را به طور مداوم تحت نظر داشته باشید. برای تشخیص میزان ترافیک سایت می‌توانید در گوگل سرچ کنسول متصل به سایتتان وارد شوید.

تیم تحریریه یکتانت تلاش می‌کند با تولید محتوای باکیفیت و فایده‌دار، مسیر دیجیتال مارکتینگ را برای شما هموار کند. به‌عنوان مثال، فرض کنید که می‌خواهید محتوایی دربارهٔ بهترین هتل‌های مشهد بنویسید. گوگل با دیدن عبارت‌های «هتل ۵ ستاره»، «بهترین اقامتگاه‌های مشهد» و «هتل‌های لوکس» متوجه خواهد شد که محتوای شما به‌طورِقطع دربارهٔ این موضوع است.

برای انجام این کار کافی است خودتان را در گوگل مپ ثبت کنید و اطلاعات موردنیاز را در آن وارد نمایید.همچنین در سئوی وبسایت خود نیز بر محل جغرافیایی‌تان تکیه کنید. انجام این کار موجب می‌شود وقتی شخصی خدمات محلی را در منطقه جغرافیایی خود جست‎جو می‌کند، سایت شما در نتایج ظاهر شود. صفحات موبایل پرشتاب (Accelerated Mobile Pages – AMP) پروژه‌ای بود که توسط گوگل در سال ۲۰۱۵ با هدف افزایش چشمگیر سرعت بارگذاری صفحات وب در موبایل آغاز شد.

شما می‌توانید با استفاده از SEMrush Brand Monitoring Tool برند منشن‌های مرتبط با کسب‌وکارتان را در فضای آنلاین پیدا کنید. با وارد کردن دامنه وب‌سایتتان در این بخش می‌توانید همه برند منشن‌های مرتبط با کسب‌وکارتان را به‌صورت آنلاین مشاهده کنید. اما این قابلیت زمانی برایتان فایده بیشتری دارد که شما فیلتری اِعمال کنید تا فقط آن مواردی که علی‌رغم نام بردن از برند، هیچ لینکی به وب‌سایتتان نداده‌اند، نمایش داده شوند.

مصاحبه با افراد پیشرو در حوزه

به همین دلیل طراحی سایت شما باید ریسپانسیو یا واکنش‌گرا باشد تا در همه دستگاه‌ها به خوبی نمایش داده شود. موبایل فرندلی بودن باعث افزایش رضایت مخاطبان و بالابردن ترافیک سایت می‌شود. لازم است که قبل از تلاش برای افزایش ترافیک سایت خود اطمینان حاصل کنیم که طراحی وب سایتمان کاربرپسند بوده و از نظر زیبایی شناختی و عملی به راحتی قابل پیمایش است.

اما حالا هسته‌های حیاتی وب هم به حوزه‌ای مهم تبدیل شده که باید آن را مورد توجه قرار دهید. آنچه در نتایج جستجو می‌بینید، صفحاتی هستند که گوگل آن‌ها را با کلیدواژه‌تان، مرتبط می‌داند. این کار را برای کلیدواژه‌های مختلف انجام داده و اگر صفحاتتان فاقد لینک داخلی بودند، حتماً این لینک دهی را برای آن‌ها انجام دهید. با وجود اینکه می‌توانید این کار را در مدت‌زمان طولانی‌تر، از طریق ایجاد برخی تغییرات و ارزیابی نتایج حاصل از اِعمال آن‌ها انجام دهید، اما می‌توانید متغیرهای دیگری را هم وارد ماجرا کنید. اگر نمی‌خواهید برای دستیابی به بهترین نتیجه، زمان زیادی منتظر بمانید، می‌توانید برای ارزیابی تگ‌های عنوان و توضیحات متا از تست PPC استفاده کنید.

به جرأت می‌توان گفت در مورد سایت‌های مربوط به حوزه موبایل تا بیش از ۸۰ درصد آمار سایت را کاربران تلفن همراه تشکیل می‌دهند و این آمار برای سایت‌های دیگر نیز در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد است. سوالی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد این است که چگونه مطمئن شویم که سایت ما برای کاربران موبایل بهینه بوده و گوگل نیز از این بابت ایرادی به سایت ما وارد نخواهد کرد. به طور کلی فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین را واقعا جدی گرفته و در کنار سایر شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیس‌بوک و اینستا به آن نیز بپردازید.

هر لینکی که به‌منظور دست‌کاری رتبه یک صفحه یا سایت در صفحه نتایج گوگل ایجاد شود، می‌تواند به‌عنوان بخشی از طرح لینک و نقض دستورالعمل‌های خط‌مشی‌های گوگل وب‌مستر تلقی شود. این قاعده، هرگونه دست‌کاری در لینک‌های مرتبط با وب‌سایت، چه لینک‌ها ورودی و چه لینک‌های خروجی را شامل می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلاش کنید با محتوای ارزنده، رسانه های دیگر را متقاعد کنید که درج لینکتان در مطالبشان، برای مخاطبان ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند. البته گاهی هم برقراری ارتباط با وبسایت هایی که بدون لینک دادن به شما از برندتان نام برده اند (بالاخص اگر این امر ناشی از حواس پرتی یا بی دقتی باشد)، می تواند اقدام موثری برای لینک گرفتن از آنها باشد. استفاده از ترندهای روز و شرکت در مکالمات اجتماعی مرتبط با آنها می‌تواند محتوای شما را به مخاطبان جدید معرفی کند و ترافیک وبسایت شما را افزایش دهد. استفاده از ابزارهای سئو مانند Semrush و Ahrefs می‌تواند به شما کمک کند تا عملکرد وب‌سایت خود را بهبود بخشید.

شاید تعداد کاربران محلی کم به نظر برسد اما این کار یکی از راه های افزایش ترافیک سایت است. شاید یکی از مهم‌ترین و پایدارترین مزایای سئو برای رسانه‌های خبری، تأثیر آن بر اعتبار و مرجعیت باشد. رتبه بالا در نتایج جستجو، به‌ویژه برای موضوعات خبری رقابتی، سیگنالی قوی از اعتبار و قابل اعتماد بودن به کاربران و موتورهای جستجو ارسال می‌کند. صرف حضور و دیده شدن در پلتفرم‌هایی مانند Google News خود به نوعی تأیید اعتبار از سوی گوگل تلقی می‌شود.

کارکرد دیگر لینک های خارجی و بک لینک این است که میزان اعتبار سایت شما را در نزد گوگل بالا می‌برد؛ چون گوگل متوجه می‌شود که سایت‌های مهم و با رتبه بالا به محتویات سایت شما لینک می‌دهند. ابتدایی ترین روش‌ افزایش ترافیک سایت در گوگل ارتقاء سرعت سایت و امنیت سایت است. اگر سرعت سایت شما کند باشد و لودینگ و بارگذاری صفحات آن بیش از ۳ الی ۴ ثانیه طول بکشد، نرخ پرش BR آن بالا می‌رود. هر چقدر ترافیک سایت شما بالاتر باشد، به معنی این است که کاربران بیشتری از صفحات آن بازدید می‌کنند. بازدید بیشتر هم مساوی است با افزایش محبوبیت برند و همچنین بالا رفتن درآمد شما از طریق فروش مستقیم یا تبلیغات. همانطور که در سالهای اخیر شاهد آن بوده ایم، روز به روز کیفیت خدمات گوگل بهتره شده و تجربه کاربری را با ارائه نتایج بهتر افزایش می دهد.

گزینه دیگر امکان کلیک برای توییت پست است که در آن یک توییت از پیش نوشته شده را ارائه می‎دهید که خوانندگان می توانند با یک کلیک منتشر کنند. بررسی کنید که آیا هر یک از این افزونه‌ها برای سایت شما در دسترس هستند یا خیر و آنرا تست کنید. شده سی ثانیه منتظر بارگذاری یک صفحه وب باشید؟ معمولاً بازدیدکنندگان صفحات با سرعت کند را می بندند. اگر بارگذاری سایت شما برای همیشه طول بکشد، نرخ پرش وب سایت شما بسیار بالا خواهد بود. سرعت همیشه یک عامل رتبه بندی بوده است، اما در حال حاضر با مهم‌ شدن تجربه ای که صفحه ارائه می‌دهد حتی بیشتر از قبل حائز اهمیت است. ابزار PageSpeed Insights گوگل به شما امتیازی در مورد عملکرد سایت می‌دهد و پیشنهاداتی را برای بهبود Core Web Vitals و موارد دیگر ارائه می دهد.

Viewport ها بخش کلیدی یک وب سایت واکنش گرا هستند و باعث می شوند که سایت شما در دستگاه های مختلف مثل موبایل و تبلت به خوبی دیده شوند. ثبت نام در تمام مجراهای اصلی رسانه‌های اجتماعی رایگان است، و همه آنها نیز به راحتی در صفحه اصلی شان دارای لینک ثبت نام هستند. در بعضی از شبکه ها، همانند فیسبوک شما باید ابتدا یک حساب شخصی ایجاد کنید و سپس صفحه‌ای برای کسب‌وکارتان راه بندازید.

به این نکته توجه کنید که صرفا مقالات طولانی مقالات مفیدی نیستند؛ چراکه شاید شما با خواندن تنها چند خط مشکل خود را حل کرده و با رضایت کامل از سایت خارج شوید. اما به صورت میانگین مقالات جامع که واقعا اطلاعات مفید و کاربردی ارائه می‌دهند می‌توانند ترافیک و آمار بازدید بیشتری را به خود اختصاص دهند. در وبسایت همانند مغازه لباس‌فروشی زمانی که یک بازدیدکننده وارد اولین سئو مگ صفحه از سایت ما شود و بدون بازدید از صفحه‌ای دیگر از همان صفحه خارج شود بانس ریت محاسبه شده و افزایش پیدا می‌کند. یکی از ابزارهای کاربردی و البته رایگان در زمینه پیدا کردن کلمات LSI وبسایت LSI Graph است. البته دقت این ابزار در انتخاب کلمات LSI برای زبان انگلیسی بسیار بیشتر از زبان فارسی است ولی باز هم می‌توان از آن استفاده کرد و در مواردی کاربرد دارد.

بازدید از ویدیو شما در لینکدین مساوی است با آشنا شدن افراد زیادی با شما و برند شما و همچنین ورود به سایت شما توسط لینکی که معرفی کرده‌اید. خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. اگر سوالی دارید یا نیاز به کمک بیشتری دارید، تیم نیوسئو همیشه آماده است تا شما را در مسیر بهینه سازی سایت و جذب ترافیک بیشتر راهنمایی کند. آنها ابزارهای فوق العاده ای برای تولیدکنندگان محتوا دارند، مانند استوری بوردها، زمان بندی و فیدهای RSS برای مجلات، که ایجاد و اشتراک گذاری محتوای جذاب را آسان می کند. بازاریابی ایمیلی در افزایش ترافیک ارگانیک اهمیت زیادی دارد زیرا شما مالک آن هستید.

به اینکه کسب و کارتان در چه زمینه ای بیشتری کلیک، بازدید، و تعامل می گیرد دقت کنید و برنامه‌تان را بر مبنای محتواها و پست‌ها قرار دهید. برای مثال اگر استودیوی یوگا تعامل بیشتری را در ویدیوها مشاهده کند، شاید بخواهید که ویدیوهای بیشتری را در مجراهایی همانند لایو فیسبوک، استوری های اینستاگرام و یا یوتیوب ایجاد کنید. تعیین تعداد کاربرانی که محصولات را خریداری می‌کنند، که معمولاً با نرخ تبدیل اندازه‌گیری می‌شود، نشان می‌دهد که آیا یک فروشگاه تجارت الکترونیک به طور مؤثری محصولات خود را می‌فروشد یا خیر. سرورها می توانند هر درخواستی را برای یک صفحه وب سایت جمع آوری کنند و اپراتور آن را با اطلاعات مورد نیاز برای تعیین میزان محبوبیت صفحات سایت و آنهایی که بیشترین توجه را به خود جلب می کنند، تجهیز کنند. هنگامی که یک وب سرور یک درخواست فایل را پردازش می کند، یک ورودی در آنچه به عنوان “لاگ سرور” در هارد دیسک سرور شناخته می شود، ایجاد می کند. این گزارش ورودی‌ها را در بین نسل‌های آینده جمع‌آوری می‌کند و یک پایگاه داده ارزشمند از اطلاعات تشکیل می شود که به صاحب وب سایت برای درک بهتر فعالیت بازدیدکنندگان، تجزیه و تحلیل این بازدیدها کمک شایانی کند.

این امر نه تنها ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت هدایت می‌کند، بلکه بازدیدکنندگانی را به خود جذب می‌کند که احتمالاً با نیازهای آن‌ها کاملاً تطابق دارید و شانس تبدیل آن‌ها به مشتری نیز بالاتر است. با وجود سوالات در مورد آینده تیک‌تاک در ایالات متحده، این پلتفرم همچنان یک فضای قدرتمند برای جذب ترافیک است. کاربران به‌طور فزاینده‌ای تیک‌تاک را مکانی برای پیدا کردن محتوای جدید که با علایق آنها مطابقت دارد می‌بینند. محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC) یکی از روش‌های تاثیرگذار در جذب ترافیک است. وقتی مشتریان شما تجربه مثبت خود را با محصول یا خدمات شما به اشتراک می‌گذارند، این محتوا می‌تواند به عنوان یک تبلیغ غیرمستقیم برای برند شما عمل کند. اشتراک‌گذاری عکس‌ها، ویدیوها و نظرات مشتریان نه تنها به ایجاد اعتماد در بین کاربران جدید کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش تعامل و ارتباط با برند شما می‌شود.

سئو وردپرس چیست؟ ۱۴ ضرورت در سئو سایت وردپرس

  • با استفاده از محتوای ویدویوهای کوتاه، می توانید به سرعت مخاطبان جدید جذب کرده و ارتباط مستقیم تری با آنها برقرار کنید.
  • در این محیط، سئو یک مزیت رقابتی نیست، بلکه یک ضرورت مطلق برای بقا و دیده شدن است.
  • انتخاب مجراهای مناسب رسانه اجتماعی با درک مخاطبین هدف و اینکه دوست دارند بیشتر از کدام شبکه‌های اجتماعی  استفاده کنند، شروع می شود.
  • ارسال ایمیل به شکل صحیح را می‌توان یکی از موثرترین راه های افزایش ترافیک سایت دانست.
  • کتابخانه ای از محتوای چند رسانه ای مطمئناً بازدیدکنندگانی را جذب می کند که بارها و بارها به سایت شما باز می گردند.

اینفلوئنسرها افراد بسیار تاثیرگذار و بانفوذی در بین کاربران شبکه اجتماعی و اینترنتی هستند که می‌توانند سیل عظیمی از بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما هدایت کنند. مثلا با پست گذاشتن در پلتفرم هایی مثل لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک و… با هدف اشتراک‌گذاری می‌توانید کاربران جدید را با نام برند و سایت خود آشنا کرده و نرخ بازدید را از این طریق زیاد کنید. برای بازدید و تحلیل مداوم سایت خود و روند افزایش ترافیک می‌توانید از ابزارهای سئو کمک بگیرید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف و قوت روش‌هایی که برای بالا بردن میزان بازدید درنظر گرفته‌اید را آنالیز کنید. اگر از ابتدا تا انتهای این مقاله را خوانده باشید، قطعاً ایده های زیادی به ذهنتان رسیده که بتوانید ترافیک وب سایتتان را افزایش دهید.

نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید. یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که ما با این معیار مواجه می‌شویم در سایت الکسا است که برای هر وبسایت درصدهای مختلفی را نشان می‌دهد و البته که آمار بانس ریت نیز روزانه ممکن است عوض شود. همچنین انتشار کتاب‌های الکترونیک در سایت‌های دانلود کتاب به صورت رایگان نیز می‌تواند راه دیگری برای افزایش آمار سایت شما باشد. برای شروع کار با فلیپ برد، ابتدا اپلیکیشن آن را بر روی موبایل خود دانلود کنید و یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. پس از ثبت نام، پروفایل خود را تکمیل کنید تا بتوانید از امکانات فلیپ برد بهره برداری کنید.

برای مثال درمورد اینکه بدانید آن‌ها از چه صفحات و محصولاتی دیدن کرده‌اند و این بازدید در چه زمانی بوده می‌تواند به شما کمک کند تا تبلیغات پربازده‌تری داشته باشید. ایجاد محتوای منحصربه‌فرد و جالب می‌تواند به تلاش‌هایی که در زمینه سئو انجام می‌دهید نیز کمک کند. هرچقدر که بیشتر محتوا را بهینه کنید، آمار بازدید سایت نیز افزایش می‌یابد به این خاطر که رتبه شما در SERP بالا خواهد رفت. علاوه‌بر آن، ارسال محتوای آموزنده و باارزش می‌تواند احتمال بازدید مجدد یا بازگشت کاربران را افزایش دهد به این خاطر که خوانندگان می‌دانند که محتوای شما مفید و قابل‌اعتماد است. در این موقعیت‌ها راه های افزایش ترافیک سایت با راه‌های بهبود سئو یکسان خواهد بود.

افزایش ترافیک سایت از طریق شبکه های اجتماعی

با بهینه‌ سازی ظاهر در صفحه نتایج جستجو (SERP) و نوشتن توضیحات متا جذاب، می‌توانید شانس کلیک شدن بر روی لینک‌های خود را افزایش دهید. همچنین، ایجاد لینک داخلی می‌تواند به بهبود رتبه‌ بندی وب‌ سایت شما کمک کند و کاربران را بیشتر در سایت نگه دارد. یکی از دیگر از ابزارهای حیاتی در افزایش فروش آنلاین، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

لینک‌های خارجی External Link یا بک‌لینک Backlink با ایجاد ارتباط بین سایت شما و سایت‌های دیگر به‌خصوص سایت‌های پربازدید، حجم زیادی از بازدیدکنندگان را به سمت صفحات وبسایت شما هدایت می‌کنند. اگر امنیت سایت شما پایین باشد و اطلاعات وب سایت و اعضای یا مخاطبین سایت افشا شود، اعتبار شما در نزد کاربران خدشه‌دار می‌شود و این مسئله مانع جذب ترافیک خواهد شد. شبکه های اجتماعی یکی از مؤثر ترین و گسترده ترین رسانه جهت بازاریابی هستند.

۱۷ـ مصاحبه با افراد پیشرو حوزه کسب و کار خود

کیوردهای LSI به کلمه‌ها و عبارت‌هایی گفته می‌شود که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی و موضوع محتوای شما دارند. شما تا قبل از معرفی الگوریتم مرغ مگس‌خوار (Hummingbird) چاره‌ای به غیر از استفادهٔ مکرر از کلمه کلیدی نداشتید. گوگل برای حل این مشکل تصمیم گرفت که به معنای کلمه‌ها و ارتباط آن‌ها با یکدیگر هم توجه کند. شما در تبلیغات ریتارگتینگ سعی می‌کنید که مخاطب را دوباره به وب‌سایت خود برگردانید. از این رو، پس از اینکه شخصی از وب‌سایت شما دیدن کرد، تبلیغ شما در سایت‌های دیگر جلوی چشم او ظاهر می‌شوند.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست. کاربران توییتر به طور متوسط ۱۷۰ دقیقه از زمان خود را هر ماه در این شبکه اجتماعی سپری می کنند. هر روز بیش از ۵۰۰میلیون توییت می شود، یعنی در هر ثانیه بیش از ۶۰۰۰ توییت.

این روش، یک تکنیک بسیار کم‌کاربرد در سئو است و اغلب همین که جایگاه صفحه از ۲ به ۱ ارتقا پیدا کند، استفاده از آن موضوعیت چندانی ندارد. گوگل همواره می‌خواهد برای هر جستجو، بهترین نتایج ممکن را نشان دهد و به همین دلیل است که بهینه‌سازی موضوعی نیز مانند بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها اهمیت دارد. برای این کار دامنه وب‌سایت رقیب را در ابزار SEMrush Backlin وارد کرده و پس از انتخاب زبانه‌ی Indexed Pages، گزینه Target URL error را علامت بزنید.

اگر بخواهیم سه گزینه مهم برای افزایش ترافیک وب سایت نام ببریم بی‌تردید یکی از آنها بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو خواهد بود. در طول روز جستجوهای بسیار زیادی در موتورهای جستجو و به‌ویژه گوگل انجام می‌شود و کاربران با کلیک روی نتایج نمایش داده شده وارد سایت موردنظر می‌شوند. بنابراین هر چه سئوی بهتری داشته باشید و در نتایج صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید منتظر افزایش ترافیک سایت خود باشید. کلمات کلیدی (Keywords) عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند و شناسایی آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر ترافیک سایت شما داشته باشد. به عنوان مثال، عبارتی با جستجوی بالا مانند “چگونه ترافیک وب‌ سایت را افزایش دهیم” می‌تواند گزینه بهتری برای تمرکز بر تولید محتوا باشد تا عبارتی با جستجوی پایین‌تر مانند “چگونه تعامل وب‌سایت را افزایش دهیم”. برای یافتن بهترین کلمات کلیدی و جذب ترافیک بیشتر، استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند KWfinder – KeywordTools می‌تواند بسیار مفید باشد.

علی رغم مگ سئو چالش های دسترسی به همه شبکه های اجتماعی در ایران، تمرکز بر روی پلتفرم هایی با درگیری کاربر بالاتر مانند اینستاگرام می تواند مفید باشد. مشارکت فعال در رسانه های اجتماعی بخش حیاتی بازاریابی دیجیتال است که به پایداری، جذب مشتری و وفاداری کمک می کند. انتشار محتوای با کیفیت بالا، شامل تصاویر و ویدیو ها، نقش کلیدی در جذب و حفظ مشتریان ایفا می کند. در این مطلب نگاهی به راه های افزایش ترافیک سایت با شبکه های اجتماعی انداخته و تلاش کردیم تا مفهوم ترافیک هدفمند را به شما معرفی کنیم.

به همین دلیل با برطرف کردن خطاهای موجود یا سرمایه‌گذاری و تقویت بخش‌های بهتر، می‌توانید ترافیک خود را افزایش دهید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بهینه‌سازی تصاویر صرفاً به درج آلت تگ‌ها برای عکس‌ها خلاصه می‌شود اما این‌طور نیست. اگر بتوانید تصاویر وب‌سایتتان را به‌درستی بهینه‌سازی کنید، شانس زیادی برای کسب یک جایگاه عالی در صفحه نتایج جستجوی تصاویر خواهید داشت. آنچه در ادامه می‌بینید، درواقع همان صفحاتی هستند که خطای نوع 4XX را نشان می‌دهند. اما انجام کورکورانه و عاری از بینش این کار، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در بحث سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت است. شما باید فرایند تولید محتوا را با در نظر گرفتن اهداف مشخص آغاز کنید و برای تولید هر محتوا، توجیه و دلیلی قانع‌کننده داشته باشید.

قبل از هر چیز، وب سایت کسب و کار شما باید حتماً یک بلاگ برای انتشار محتوای مفید و نسبتاً طولانی به شکل منظم داشته باشد. منظور از ترافیک سایت تعداد کاربرانی است که وارد سایت شما می شوند و از آن بازدید می کنند. برای شروع، لیستی از انواع محتوایی که می‌خواهید به طور منظم پست کنید تهیه کنید.

محتوایی تولید کنید که برای اینفلوئنسرها جذاب باشد.

همچنین، قابلیت اندازه‌گیری و شخصی‌ سازی دقیق نوتیفیکیشن‌ها بر اساس رفتار و علایق کاربر، به کیفیت تجربه کاربری کمک می‌کند. در مجموع، با بهره‌گیری از این ابزار کم‌هزینه و تأثیرگذار، می‌توان شاهد نتایج قابل‌توجهی در تعامل با کاربران و رشد فروش بود. استفاده از تبلیغات پولی (PPC) در Google Ads و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت ترافیک بیشتری به وب‌سایت خود جذب کنید. با هدف‌گذاری دقیق و استفاده از کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید ترافیک قابل توجهی را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید. یکی از راهکارهای مؤثر در لینک‌سازی، نوشتن پست مهمان برای وب‌سایت‌های معتبر است. بسیاری از این سایت‌ها، به دلیل سابقه و اعتبار بالایی که نزد گوگل دارند، مقالاتشان به‌سرعت در نتایج جستجو دیده می‌شود و از قبل نیز بازدیدکنندگان ثابتی دارند.

افزایش ترافیک سایت از طریق شبکه های اجتماعی

جایگذاری درست کلمات کلیدی در محتوا

همچنین ایده خوبی است که لوگوی برند خود یا یک هد شات حرفه ای و دوستانه را اضافه کنید تا نمایه های رسانه های اجتماعی خود را به راحتی شناسایی کنید. تبلیغات نمایشی یا PPI (Pay Per Impression)، نوع دیگری از تبلیغات پولی است که بر اساس تعداد دفعات نمایش تبلیغ به کاربران هزینه محاسبه می‌شود. این نوع تبلیغات به ویژه برای آگاهی‌بخشی از برند یا افزایش شناخت مخاطبان نسبت به محصولات جدید مؤثر است. در تبلیغات نمایشی، بنرهای تصویری، ویدئوها یا محتوای تعاملی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف به نمایش در می‌آیند. علاوه بر تخفیف‌ها، شما می‌توانید به‌طور موقت خدماتی مثل ارسال رایگان را ارائه دهید تا مشتریان بیشتری به وبسایت شما جذب شوند. این استراتژی با ایجاد حس اضطرار، باعث می‌شود تا کاربران تصمیم سریع‌تری برای خرید اتخاذ کنند.

اگر در پینترست حساب شخصی دارید می توانید آن را به حساب تجاری تبدیل کنید تا به ابزارهای تجاری مانند Pinterest Business Hub و Pinterest Analytics دسترسی پیدا کنید. ابزارهای پینترست کمک می کنند که شما، جستجوها و کلمات کلیدی را پیگیری کنید. ما ۴۰ ایده آسان را برای افزایش ترافیک وب سایت و ایجاد نرخ تبدیل بیشتر بررسی کرده ایم که یک بخش آن را در این نوشته و بخش بعدی را در نوشته بعدی می توانید مطالعه کنید. اگه شما راه های دیگری می شناسید می توانید در بخش کامنت ها با ما به اشترک بگذارید. برای مشاهده ۴۰ روش افزایش ترافیک سایت (بخش دوم) می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. اگر محتوای زیادی برای وب سایت خود تولید می کنید، مطمئن شوید که دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را در هر صفحه قرار دهید.

این مثال نشان می دهد که چرا معیارهای بازاریابی مانند افزایش ترافیک وب سایت را نمی توان در خلاء مشاهده کرد. با تمرکز بر روی یک معیار که در آن برتری دارند، نمی توان منطقه ای را برای بهبود تشخیص داد. فروشگاه‌های تجارت الکترونیک با مطالعه کل تصویر و بهینه‌سازی زمینه‌های دیگر، بهترین تجربه ممکن را به مشتریان خود ارائه می‌کنند و در عین حال درآمد را به حداکثر می‌رسانند.

استفاده از اسکیما مارک‌آپ می‌تواند باعث شود که نتایج جستجوی شما به صورت ویژه‌تری نمایش داده شوند، مانند نمایش ستاره‌های رتبه‌بندی، اطلاعات محصول، زمان رویدادها و سایر داده‌های خاص. این نمایش‌های غنی و جذاب در صفحه نتایج جستجو می‌تواند میزان کلیک‌ها و در نتیجه ترافیک سایت شما را افزایش دهد. در هنگام پاسخ‌دهی، بهتر است لینک مرتبطی به سایت خود ارائه دهید که بتواند کاربران را به محتوای مرتبط و عمیق‌تر هدایت کند. این لینک‌ها باید طبیعی و غیرتبلیغاتی باشند تا کاربران احساس کنند که واقعاً به سوالات‌شان پاسخ داده شده است.

اگر سایت شما ترافیک و بازدید لازم را نداشته باشد، هیچ فروشی هم نخواهید داشت. در نتیجه منجر به کسب درآمد از اینترنت که معمولاً هدف اصلی راه اندازی سایت می‌باشد نیز نخواهید بود. برای جذب ترافیک بیشتر به سایت و افزایش مخاطبان، بهینه سازی محتوا با اصول آموزش سئو و استفاده از استراتژی های موثر مانند بازاریابی ایمیلی، تولید ویدیوهای کوتاه و پست مهمان می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. با به کارگیری تکنیک های سئو سایت که دراین مقاله از آموزش سئو به آن اشاره شد، می توانید ترافیک هدفمندتری جذب کنید.

یافتن دقیق کلمات کلیدی

علاوه بر این شما با این سازوکار، به وب‌سایت‌های مرجع نیز کمک می‌کنید تا از رقم زدن یک تجربه کاربری ناخوشایند که در اثر کلیک روی لینک‌های شکسته ایجاد می‌شود، جلوگیری کنند. با این کار تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده‌ای را مشاهده خواهید کرد که به یکی از صفحات خاص وب‌سایت رقیب، لینک داده‌اند. منطقی‌تر است که کار را با این معیار آغاز کنیم چون تعداد دامنه‌های ارجاع دهنده‌، معیارهای بهتری در موفقیت فرایند ایجاد بک لینک هستند. با به اشتراک‌گذاری داستان‌های مرتبط با برند یا مشتریان خود، می‌توانید ارتباط عاطفی قوی‌تری با مخاطبان برقرار کنید.

افزایش ترافیک سایت به صورت هدفمند

همان‌طور که تجربه حاصل از کار با صدها وب‌سایت و اجرای هزاران پروژه سئو نشان می‌دهد، اقدام عملی و بهینه‌سازی فعالانه، کلید بقا و موفقیت رسانه‌های خبری در تحقق اهدافشان است. برای رسانه‌های خبری، سئو فراتر از اهداف بازاریابی معمول عمل می‌کند؛ این فرآیند با مأموریت اصلی روزنامه‌نگاری یعنی اطلاع‌رسانی به جامعه گره خورده است. دیده شدن در نتایج جستجو به معنای دسترسی به مخاطب است و دسترسی، لازمه تأثیرگذاری است. اگر اخبار مهم از طریق کانال اصلی کشف اطلاعات (یعنی موتورهای جستجو) قابل یافتن نباشند، پتانسیل اثرگذاری آن‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد.

اقدامات سئو تنها به جذب کاربر ختم نمی‌شود، بلکه به بهبود تجربه او در سایت نیز کمک می‌کند. بهینه‌سازی برای ویژگی‌هایی مانند کادرهای “People Also Ask” در گوگل نیز می‌تواند کاربرانی با قصد جستجوی عمیق‌تر را جذب کند. در نتیجه، افزایش ترافیک سایت و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به کمک استراتژی‌های متنوع و اجرای روش‌های هدفمند امکان‌پذیر است. یکی از روش‌های موثر برای افزایش ترافیک سایت، فعالیت در انجمن‌ها و فروم‌های آنلاین مرتبط با صنعت یا حوزه تخصصی شما است. با شرکت در بحث‌های مرتبط، ارائه پاسخ به سوالات کاربران و به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و نکات مفید، می‌توانید اعتماد و شناخت بیشتری در بین کاربران ایجاد کنید. حضور فعال در فروم‌ها نه تنها باعث دیده‌شدن برند شما می‌شود، بلکه می‌تواند بازدیدکنندگان علاقه‌مند و هدفمند را به سایت شما جذب کند.

در واقع استفاده درست از کلمات کلیدی، یکی از راه های افزایش ترافیک سایت است. اینکه محتوای با کیفیت و عالی تولید کنید و سپس امیدوار باشید تا مردم آن را پیدا کنند کافی نیست. باید خودتان دست به کار شده و برای تبلیغ یا همان پروموت محتوای خود بکوشید. این کار نه تنها باعث هدایت ترافیک به وب سایت شما می‌شود، بلکه هر چقدر که بیشتر محتوای شما دیده شود، رشد و توسعه بک لینک‌های شما نیز افزایش خواهد یافت. بله، تولید محتوای با کیفیت یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش ترافیک وب سایت است. محتوای مفید و ارزشمند باعث جذب مخاطبان و افزایش زمان ماندگاری آن‌ها در سایت می‌شود، که این خود به افزایش ترافیک وب سایت کمک می‌کند.

۱. ساخت فروشگاه اینترنتی: اولین قدم به سوی موفقیت آنلاین

راه های زیادی وجود دارد که پاسخ به سوال چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم هستند. چطور ترافیک سایت را افزایش دهیم؟ در اینجا با ۳۴ راهکار ارزشمند افزایش ترافیک وب سایت آشنا می‌شوید تا به صورت واقعی ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید. محتواهای مختلفی روی سایت ما وجود دارند که در گذشته برای تولید و انتشار آنها هزینه کرده‌ایم و زحمت کشیده‌ایم. برخی از این محتوا قابلیت به‌روزرسانی دارند و برخی دیگر را می‌توانید کامل‌تر و غنی‌تر کنید. اما وقتی محتوا تازه می‌شود، از نظر گوگل ارزش دارد و از طرف دیگر مخاطبان با یک محتوای به‌روز مواجه می‌شوند و همین موضوع کمک می‌کند ترافیک سایت شما بهبود یابد. هرچه عناوین شما بهتر، جذاب‌تر و کاربردی‌تر باشند، درنتیجه نرخ کلیک بیشتری می‌گیرند و ترافیک سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر این، به‌روزرسانی منظم محتوا و استفاده از تیترهای جذاب می‌تواند تأثیر قابل توجهی در جذب بازدیدکنندگان داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین و ملموس‌ترین نتایج سئو، جذب ترافیک ارگانیک (غیرپولی) و باکیفیت به وب‌سایت است. کاربرانی که از طریق جستجو به سایت می‌آیند، اغلب به دنبال اطلاعات خاصی هستند و بنابراین، احتمال تعامل آن‌ها با محتوا بیشتر است. برخلاف ترافیک حاصل از شبکه‌های اجتماعی که می‌تواند ناپایدار باشد، یا ترافیک پولی که هزینه مستمر دارد، ترافیک ارگانیک حاصل از سئو، در صورت انجام صحیح، می‌تواند پایدار و روبه‌رشد باشد.

برای مثال اگر می‌خواهید یک وایت‌پیپر یا وبینار را برای مخاطبان حرفه‌ای تبلیغ کنید، لینکدین گزینه مناسبی برای شما خواهد بود در حالی که اینستاگرام و پینترست به جلوه‌های بصری و تصاویر محصول می‌پردازد. یکی از قدرتمندترین راه‌هایی که سئو به افزایش اعتبار رسانه کمک می‌کند، از طریق همسویی با چارچوب E-E-A-T گوگل است. فراتر از مزایای کلی، شواهد و مکانیزم‌های مشخصی وجود دارند که تأثیر مستقیم و قابل اندازه‌گیری سئو را بر افزایش بازدیدکنندگان و تقویت اعتبار وب‌سایت‌های خبری نشان می‌دهند. پیاده‌سازی یک استراتژی سئو قوی، مزایای مشخص و قابل اندازه‌گیری متعددی را برای خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری به ارمغان می‌آورد که فراتر از صرفاً افزایش رتبه در گوگل است. درک دلایل بنیادین اهمیت سئو برای وب‌سایت‌های خبری، فراتر از صرفاً افزایش بازدید، به بقا و تأثیرگذاری رسانه در عصر دیجیتال بازمی‌گردد. شما با حضور در شبکه های اجتماعی و فعالیت منظم و مستمر نه تنها می‌توانید برند خود، محصولات، خدمات یا سایر ویژگی‌های خود را معرفی و تبلیغ کنید بلکه می‌توانید تعامل قوی‌تری هم با کاربران آنها داشته باشید.

خدمات افزایش بازدید

هر پلتفرم دارای ویژگی‌ها و مخاطبان خاص خود است و انتخاب صحیح آن می‌تواند تاثیر مستقیمی بر موفقیت کمپین‌های شما داشته باشد. با بهینه‌سازی زمان انتشار، می‌توانید بازدید بیشتری برای محتوای خود جذب کنید و تأثیر آن را به حداکثر برسانید. ممکن است گاهی از شبکه‌های اجتماعی برای پست کردن برخی از محتواهای وبسایت خود مانند مقالات، عکس‌ها یا تبلیغات استفاده کنید. پلتفرم Google News و به‌ویژه کادر برجسته Top Stories در صفحه نتایج جستجوی گوگل، به نقاط اصلی کشف اخبار برای میلیاردها کاربر در سراسر جهان تبدیل شده‌اند. حضور در این بخش‌ها می‌تواند حجم عظیمی از ترافیک هدفمند را، به‌خصوص برای اخبار فوری، به سمت سایت خبری هدایت کند.

اکثر مشاغل حتی اگر رویکرد فعالانه‌ای نسبت به روابط عمومی نداشته باشند، هر از چند گاهی شاهد این هستند که نامشان در رسانه‌های آنلاین مطرح می‌شود. این اشاره به نام برند یا کسب و کار در فضای آنلاین را اصطلاحاً برند منشن (Brand Mention) می‌گویند. بسیاری از بازاریابان در حال حاضر توجهی به بخش PAA نمی‌کنند و به همین دلیل، شما می‌توانید با استفاده از این فرصت، یک مزیت رقابتی برای وب‌سایتتان کسب کنید. این تاکتیک را مانند خلق و ترویج محتوای مفید بین سردبیران، روزنامه‌نگاران و ناشرانی در نظر بگیرید که در مقالاتشان به موضوعات مرتبط با محتوای شما می‌پردازند و به محتوای شما لینک می‌دهند. اینفوگرافی‌ها، مطالعات تحقیقاتی، ابزارها و جداول محاسباتی و همین‌طور بینش‌های تخصصی مثال‌هایی در این ارتباط هستند.

با بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های مختلف، می‌توانید تجربه کاربری بهتری فراهم کرده و کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنید. همچنین، محتوای تولید‌شده توسط نویسندگان مهمان معمولاً از تنوع بیشتری برخوردار است و باعث می‌شود که اعتبار و تنوع مطالب سایت شما افزایش یابد. این همکاری‌ها می‌تواند ارتباطات بیشتری برای شما ایجاد کند و به تدریج باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان و کاربران وفادار سایت شما شود.

از آنجایی که این روزها بیشتر کاربران از طریق گوشی‌های هوشمند و تبلت وارد سایت شما می‌شوند، بنابراین باید طراحی سایت‌تان کاملا ریسپانسیو یا واکنش‌گرا باشد و روی هر صفحه نمایشی به درستی نشان داده شود. همین کار باعث می‌شود در صفحه نتایج عملکرد بهتری داشته باشید و ترافیک بالاتری بگیرید. تعامل فعال با مخاطبان نه تنها باعث افزایش وفاداری مشتریان می‌شود، بلکه می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی محتوای شما در الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی کمک کند.

طبق گزارش‌ها، گوگل ماهانه میلیاردها کلیک را از طریق این سطوح به سایت‌های خبری ارسال می‌کند. در چنین شرایطی، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) دیگر یک اقدام فنی جانبی یا یک گزینه بازاریابی نیست، بلکه یک ضرورت استراتژیک برای هر رسانه خبری به شمار می‌آید. سئو به‌طور مستقیم بر میزان دسترسی، نفوذ، پایداری مالی و در نهایت، توانایی رسانه در انجام رسالت اطلاع‌رسانی‌اش تأثیر می‌گذارد. در فضای رقابتی دیجیتال کنونی، انفعال و نادیده گرفتن اصول سئو، به معنای پذیرش گمنامی و از دست دادن مخاطب در نقطه اصلی دسترسی او به اطلاعات است.

هدف گوگل از طراحی این الگوریتم جلوگیری از تقلب برخی از افراد و نمایش نزدیک‌ترین نتایج به خواسته‌ٔ کاربر بوده است. از این رو، سعی کنید به این الگوریتم احترام بگذارید تا رتبهٔ بهتری در صفحهٔ نتایج گوگل کسب کنید. شما همچنین می‌توانید محتواهای ویدیویی خود را در اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و آپارات هم منتشر کنید. در حقیقت، از تولید محتوای ویدیویی در بستر دیگر برای هدایت ترافیک به سمت وب‌سایت خود و لینک‌سازی بهره ببرید.

با این تفاوت که شما می‌توانید در قسمتی از فضای خالی صفحه وب‌سایت بنری از سایت‌های دیگر قرار دهید و در مقابل آن‌ها نیز همین کار را انجام دهند. سرعت بارگذاری وب سایت شما می تواند به طور قابل توجهی بر تجربه کاربر و در نهایت بر نتیجه راه های افزایش ترافیک تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای محتوای ارزشمند و جذابی است که با مخاطبان هدف شما از خواندن و مشاهده آن لذت میبرند و شگفت زده میشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا