۱۰ ترفند سئوی محلی برای سایت های پزشکی بیشتر با پرشین تولز
شما میتوانید علاوه بر گوگل مپ، در سایر دایرکتوریهای محلی مانند Yelp ،Bing Places و Foursquare هم پروفایل کسب و کار خود را ایجاد کنید. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما در همه این پروفایلها یکسان هستند. در گذشته برای پیدا کردن بهترین خدمات و فروشگاهها در محله یا شهری جدید، از اطرافیان سوال میکردیم یا به تبلیغات محلی مثل تراکتها مراجعه میکردیم. اما امروزه با وجود گوگل، به راحتی میتوانیم هر چیزی را که نیاز داریم، از جمله خدمات و کسب و کارهای محلی را پیدا کنیم. گوگل به محتوای بهاشتراکگذاشتهشده در رسانههای اجتماعی اهمیت میدهد. شما میتوانید در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکدین و …
۲. تکمیل اطلاعات پروفایل:
فهرست مطالب
جستجوی محلی، به عبارات جستجویی که شامل یک مکان جغرافیایی خاص، مانند یک شهر یا استان است، اشاره دارد. هدف لوکال سئو، افزایش رتبه یک وبسایت برای جستوجوهای محلی مرتبط است که میتواند ترافیک و فروش بیشتری را برای مشاغل محلی به ارمغان آورد. گوگل معمولاً بر اساس منطقه جغرافیایی که کاربران در آن حضور دارند، نتایج جستجو را برای عبارتهای یکسان تغییر میدهد تا برای هر منطقه، بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد. به علاوه، برخی عبارتهای جستجو شده در گوگل، باید به ازای هر منطقه جغرافیایی، متفاوت باشد. در صورتی که کلمه کلیدی شما کلمات کلیدی مانند “پیتزا فروشی در تهران” یا “قالیشویی” و…
اگر می خواهید محتوایی تولید کنید که هم مخاطب و هم گوگل برای آن ارزش قائل باشند رتبه های اول تا دهم گوگل را بررسی کنید و از آنها الهام بگیرید. برای مثال، دندانپزشکی میتواند راهنما و محتوای کاملی دربارهٔ «بلیچینگ»، از روشها و قیمت گرفته تا اهمیت و زمان و موقع نیاز به آن آماده کند. تکنیک بعدی این است که بهجز گوگل، کسبوکار خودتان را در نقشههای آنلاین و دایرکتوریهای مختلف مشاغل مثل نشان، بلد، پونز، دانرو و Foursquare هم ثبت کنید.
کسب و کار خود را با سئو محلی بهبود بخشید
همچنین نقد و بررسی، امتیازها و کامنتهایی که از کاربران دریافت میکنید از چشم کاربران هم دور نمیماند. با این اسکیما، میتوانید اطلاعاتی مثل لوکیشن، شماره تلفن، روزها و ساعتهای کاری و… را به گوگل اطلاع دهید. در مرحلهٔ سوم، برای اینکه لیست حرفهای و هدفمندتری داشته باشید و با کلمات کلیدی دقیقتری، مخاطب را هدف بگیرید، باید از ابزارهای کیورد ریسرچ مثل گوگل کیورد پلنر، گوگل ترندز، کیورد تول و… استفاده کنید.
سئو محلی یا لوکال سئو (Local SEO) چیست و چه کاربردی دارد؟
احتمالا شما هم متوجه شدهاید که هنگام سرچ برخی از موضوعات، اطلاعاتی در خصوص موقعیت جغرافیایی در ریچ اسنیپت نمایش داده میشود. این اطلاعات از گوگل مپس گرفته شده و در صفحه نتایج نمایش داده میشود. پس نه تنها باید سئو محلی باید سایت خود را در این ابزار رایگان گوگل ثبت کنید؛ بلکه باید اطلاعات آن را تکمیل و بهینه کنید. نمایش نتایج بر اساس موقعیت مکانی، یکی از مهمترین خدمات گوگل به کسبوکارهاست؛ چراکه جستوجوهای محلی، مشتریان بالقوهٔ زیادی را در دل خودش جای داده است. استفاده از تکنیکهای سئوی محلی، به شما کمک میکند همین مشتریها را جذب کنید؛ کسی که به خدمات یک کسبوکار در یک منطقهٔ مشخص نیاز دارد. اطلاعات کسبوکارتان را در دایرکتوریهای معتبر محلی ثبت کنید و از یکسان بودن نام، آدرس و شماره تلفن در همه پلتفرمها اطمینان حاصل کنید.
کسبوکارهایی مانند لولهکشها، برقکارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکتهای خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. استفاده از سئو محلی باعث میشود مشتریان به راحتی این خدمات را پیدا کنند. از دادههای ساختاریافته مخصوص کسبوکارهای محلی استفاده کنید (مانند Local Business Schema).
- این ابزار به شما این امکان را می دهد که پست های جذاب و کاربردی منتشر کنید و تا ۷ روز به کاربران نمایش داده شود.
- بر اساس آمار، «عامل نزدیکی» برای مشتریان بسیار اهمیت داره و حدود ۹۲ درصد از کاربران فقط بیست دقیقه صرف پیمودن مسیر برای خرید محصولات مورد نظرشون میکنند.
- با گسترش فروش آنلاین انواع کالاهای پزشکی، بسیاری از افراد داروهای مورد نیازشان را از وبسایتهای داروخانه آنلاین تهیه میکنند.
- اصطلاح سئو محلی (Local SEO) به فرآیند بهینه سازی یک وب سایت، افزایش آگاهی از برند و حضور آنلاین آن برای افزایش دیده شدن در نتایج جستجوی محلی اشاره دارد.
- ۱. ۹۶٪ افراد اطلاعات کسبوکارهای محلی را از اینترنت به دست میآورند.
- این اقدامات کمک میکنند تا سایت شما برای کاربران محلی و موتورهای جستجو جذابتر و قابلفهمتر باشد.
فعالیت در سایتهای پرسش و پاسخ
افراد بسیاری به دنبال خدمات شما در گوگل هستند؛ بنابراین شما باید آدرس، شماره تلفن و نام خود را در گوگل به صورت درست بنویسید و برای انجام این کار NAP خود را تنظیم کنید. متن NAP شما باید در سایت به صورت اچتیامال HTML و قابل خزیدن گذاشته شود تا گوگل آن را با توجه به نتایج جستوجوی مبتنی بر مکان بهتر نمایش دهد. تحقیق کلمات کلیدی همانطور که در سئو داخلی اهمیت بسیاری دارد، در لوکال سئو نیز بسیار مهم است. تحقیق کلیدواژه محلی فرایند درک نحوه جستوجوی افراد برای خدمات محلی شما به شمار میآید. در ادامۀ این مقاله به شما میگوییم چگونه فرایند تحقیق کلمات کلیدی را برای سئو محلی انجام دهید.
گرچه این نکته برای برخی از افراد ساده و پیشپاافتاده به نظر میرسد، اما از جمله مواردی است که در بهبود سئو محلی سایت تاثیرگذار است. دقت داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورتی که کلمات کلیدی را به درستی استخراج نکرده باشید، مراحل بعدی بیفایده خواهد بود. به طور مثال با توجه به کلمه اصلی، باید کلمات کلیدی دیگر که بر اساس سئو محلی ردهبندی میشوند را تهیه کرده و مطالب خود را مطابق با آنها سئو کنید. نوشتن نقد و بررسی و نظرات توسط کاربران (هم کمیت و هم کیفیت نظرات)، یکی از مهمترین عوامل رتبهبندی در نتایج جستوجوی محلی است. به این ترتیب، نام، آدرس، شمارهتلفن، عکسهای از محیط کسبوکارتان، لینک سایت، صفحهٔ خود در شبکههای اجتماعی و ساعت کاری را گوگل یکجا به مخاطب نمایش میدهد. سئوی محلی به مجموعهٔ اقدامات و کارهایی گفته میشود که کسبوکار شما را در صدر نتایج جستوجوی محلی گوگل به جستوجوگر محلی نشان میدهد.
بنابراین شما می توانید یک فهرست مستقل ایجاد کنید و اطلاعات خود را در آن قرار دهید. برای مثال، در برخی از مناطق پر جمعیت، مثل تهران، رقابت برای کسب رتبههای برتر در نتایج جستجوی محلی بسیار شدید است. خصوصا در مشاغلی مانند رستورانها، آرایشگاهها، کافهها و مطبهای پزشکی و دندانپزشکی. با طوفان فکری و فهرست کردن خدماتی که ارائه میدهید تحقیق کلمات کلیدی را آغاز کنید.
اگر شرایطش را دارید، میتوانید برای ترغیب آنها به این کار، از اشانتیون، گیفت یا کد تخفیف هم استفاده کنید. همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید – فقط به گوگل تکیه نکنید، باید منابع ترافیک را متنوع کنید. شما می توانید با استفاده از گوگل صفحه سرعت بینش برای اندازه گیری و بهبود Core Web Vitals. اگر می خواهید تلاش های بازاریابی آنلاین خود را ساده کنید و دید محلی خود را افزایش دهید، Semrush Local را توصیه می کنیم.
چگونه فرآیند لوکال سئو را برای سایت خود انجام دهیم؟
موضوعی که سئوی محلی را منحصربهفرد میکند این است که گوگل از مجموعۀ متفاوتی از فاکتورهای رتبهبندی برای نتایج جستوجوی محلی استفاده میکند اما درهرحال، بسیاری از فاکتورهای سئو مشابه سئو محلی است. گوگل آمار بالا را در طول این سالها جمعآوری کرده است تا به کسبوکارها اهمیت جستوجوی محلی را اثبات کند؛ بنابراین جستوجوهای محلی بخش بزرگی از دنیای سئو را تشکیل میدهند. اگر بتوانید کسبوکار محلی خود را با لوکال سئو بهینه کنید، احتمالاً فروش خوبی خواهید داشت. با این تکنیک های سئو محلی، میتوانید محتوای خود را تقویت کنید و به ایجاد ارتباط مؤثر با جامعه محلی بپردازید.
اولین و مهمترین گام این است که کسبوکار خود را در Google My Business ثبت کنید. وارد سایت GMB شوید، روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید، نام و آدرس کسبوکارتان را وارد کنید و آن را تأیید کنید. فقط کسبوکارهایی که در GMB ثبت شدهاند، شانس حضور در لوکال پک را دارند.
دلیل اهمیت سئو لوکال
نکته مهمی که باید در این باره به خاطر داشته باشید این است که هنگام تولید بک لینک کیفیت و ارتباط سایتی که از آن لینک دریافت می کنید از نظر سئو بسیار مهم است. بنابراین علاوه بر بررسی میزان ارتباط سایت مبدا، به کیفیت آن نیز توجه کنید. شما میتوانید با نوشتن و تولید محتوا دربارهٔ اخبار، حاشیهها و اطلاعات شهر یا منطقهٔ خودتان، مخاطبان محلی را جذب کنید و یک منبع و مرجع محلی بهدردبخور برای جستوجوگران محلی باشید. وقتی که گوگل نتواند تشخیص دهد که کدام اطلاعات دربارهٔ کسبوکار شما صحیح است، ممکن است اصلاً آن را در نتایج جستوجوی محلی نشان ندهد. اول اینکه اینطوری پلتفرمهای بیشتری برای ثبت نظرات کاربران در اختیار دارید و خب هرچه تعداد نظرات بیشتری دریافت کنید، به نفع شماست (افزایش اعتبار و محبوبیت).
لوکال سئو بر بهینه سازی یک وب سایت برای رتبه بهتر در نتایج جستجوی محلی تمرکز میکند و پیدا کردن کسب و کار شما را برای مشتریان اطراف آسان تر میکند. در واقع سئوی لوکال یک استراتژی بهینه سازی هست که کمک میکنه وقتی کاربران انواع کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و محصولات شما رو جستجو میکنند، کسبوکار شما در نتایج جستجوی محلی ظاهر بشه. بنابراین هر کسبوکاری که فعالیت حضوری داره و توی یه منطقه جغرافیایی فعالیت میکنه، میتونه از مزایای سئو محلی بهره ببره. سئوی محلی کمک میکند کسبوکار شما در جستجوهای محلی، مثل «کافه نزدیک من»، بیشتر دیده شود. بهطور ساده، سئوی محلی باعث میشود مشتری بیشتری جذب کنید و فروشتان بیشتر شود.
بک لینک ها یک عامل کلیدی در رتبه بندی وب سایت شما در بالای گوگل هستند زیرا موتورهای جستجو لینک ها را به عنوان “رای” می بینند. شرکت وب رمز در سال ۱۳۸۱ با موضوع ارائه خدمات وب و فناوری اطلاعات تاسیس شد. یک شاخص استنادی و در واقع نقل قول آنلاینی از نام، آدرس، شماره تلفن برای یک کسب و کار محلی است. شاخص استنادی به این دلیل اهمیت دارد که به پوششدهی کسب و کارهای محلی در سرچهای آنلاین و زمانی که کسب و کارهای محلی شاخصهای استنادیشان را به منظور تضمین دقت در دادهها مدیریت میکنند، کمک میکند.
این دو مورد گرچه دقیقا شبیه به لینک نیستند، اما رفتاری مشابه با بک لینک دارند. گرچه احتمالا تمامی نظرات در مورد شما مثبت نیست، اما نحوه برخورد شما با نظرات منفی باز هم میتواند به عنوان نقطهقوت شما در میان مخاطبانتان شناخته شود. پس از این ترفند که به نوعی کامنت مارکتینگ هم در نظر گرفته میشود، آگاهانه و به سود خود استفاده کنید. مثلاً اضافهکردن نقشهٔ گوگل و نظرات آنلاین کاربران در رتبهبندی نتایج جستوجوی محلی نقش دارد؛ ولی در سئو، سایت بیشتر اعتبار خود را مدیون لینکهایی است که از سایتهای معتبر میگیرد.
در نهایت، توجه به نیازها و خواستههای محلی در محتوای خود، اهرم مهمی برای رشد و موفقیت برند شما خواهد بود. اینجاست که سئوی محلی وارد عمل می شود، که به خدمات پزشکی شما کمک می کند در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند. در صورت امکان از کلمه کلیدی محلی به موقع در عنوان و توضیحات متا استفاده کنید.
در روزهای اول احتمالاً به دلیل ناآشنایی با منطقۀ جدید در گوگل به دنبال مکانهای مهم از جمله آرایشگاه، رستوران، کافیشاپ و … وقتی شما سرچ کنید «آرایشگاه زنانه در شهرآرا تهران» موتورهای جستوجو لیستی از آرایشگاههایی را که در گوگل برای این منطقه ثبت شدهاند نشان میدهد. وقتی صحبت از سئو محلی است، تفاوت آن با سئو طبیعی نیست -تحقیق در مورد کلمات کلیدی، محتوا، پیوندها و سئو فنی داخلی. این عناصر برای به دست آوردن حق برای وبسایت و صنعت آن به طور کلی مهم هستند تا از رقابت در SERPها بهتر عمل کنند. با این حال، هنگامی که برای جستجوی محلی بهینهسازی میشود، این بخشها بیشتر از یک تمرکز محلی هستند که بر جستجوی افراد در محیط اطراف کسبوکار عمل میکنند (به عنوان مثال، نام شهر محلی). این کسبوکارها به دلیل اهمیت نظرات مشتریان و اطلاعات آدرس بسیار سرچ میشوند و بیشترین سود را از سئو محلی کسب میکنند (SERPها).
حفظ ثبات در NAP در تمام پلتفرمهای آنلاین برای سئوی محلی Google ضروری است. این شامل دایرکتوریها، سایتهای بررسی، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و وب سایت کسب و کار است. تناقضات در NAP میتواند بر رتبه بندی و اعتبار جستجوی محلی تأثیر منفی بگذارد.
ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و … اطلاعاتی که گفتید به صورت خودکار در بخش شبکه دانش گوگل نمایش داده میشود، گوگل این نوع داده ها را از منابغ مختلف مانند ویکی پدیا و… «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،…
بهینهسازی تصاویر
امیدواریم این مقاله برای شروع سفر هیجانانگیز شما در زمینۀ لوکال سئو و اهمیت دادن به جستوجوی محلی مناسب باشد. حمایت مالی از یک وبینار یا رویداد، میزبانی یک رویداد اجتماعی و تبلیغ یک کسبوکار محلی که دوست دارید در ایجاد روابط با افراد برجسته و تأثیرگذاران حرفۀ شما بسیار مؤثر هستند. نوشتن یک وبلاگ مهمان در سایت مشابه با صنعت شما به جذب مشتریان هدف کمک میکند. اگر شما یک شرکتکننده فعال در مکالمات اجتماعی هستید، سروصدای اطراف شما به شکل لینکهای ورودی، رشد رسانههای اجتماعی و پوشش رسانهای افزایش مییابد.
سئوی محلی مکانهای جغرافیایی خاصی را هدف قرار میدهد و هدف آن جذب مشتریان نزدیکی است که در جستجوی محصولات یا خدمات محلی هستند. برخی از روشهای کلیدی عبارتند از بهینه سازی فهرست کسبوکار من در Google، ایجاد محتوای محلی، بهدست آوردن نقل قولهای محلی، جمعآوری نظرات مثبت، و اطمینان از پاسخگویی وبسایت و سازگاری با موبایل. برند منشن و سوشال سیگنال، از جمله مواردی هستند که به صورت غیر مستقیم در بهبود سئو سایت تاثیر دارند و پیشتر در آموزش سئو آنها را دنبال کرده بودیم.
مثلاً میتوانید با MERKLE اسکیما را آماده و آن را در کد سایت اضافه کنید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. مثلاً تمام فروشگاههای لباس، قصابیها، مطب پزشکان، سالنهای زیبایی، رستورانها و خلاصه هرچیزی که در نیاوران یا مهرشهر در دسترس بود، تبلیغ میکردند. یعنی بهجای «دندانپزشکی خوب»، میرویم سراغ «دندانپزشکی خوب در شمال تهران». یعنی برخلاف باور عموم، گوگل در لحظه چیزی را جستوجو نمیکند و به همین پایگاه داده متکی است.
در اینجا یک راهنمای ساده در مورد نحوه ایجاد یک وب سایت خوب به عنوان یک پزشک با بودجه کم آورده شده است. در اینجا چند مرحله ساده برای ایجاد و تأیید فهرست کسب و کار Google شما وجود دارد. برای چی؟ فرض کنید بیماری که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد (مانند سکته مغزی، سکته مغزی، تشنج، و غیره) ممکن است به دنبال ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در منطقه خود باشد. آمار فوق محبوبیت مطب های خصوصی و اهمیت داشتن استراتژی سئو را برای پزشکانی که می خواهند بیماران بیشتری را جذب کنند نشان می دهد. از اواسط سال ۲۰۲۰، سهم بازار موتور جستجوی جهانی گوگل ۹۲.۰۶ درصد بوده است.
چه محتوایی را نباید تولید کنید؟
سئو محلی به بهینهسازی وبسایت و محتوا برای افزایش نمره و نمایش در نتایج جستجوی محلی اشاره دارد. با به کارگیری این روشها، شما میتوانید وبسایت خود را به طرز مؤثری بهینهسازی کنید و در نتیجه، شانس خود را برای جذب مشتریان محلی افزایش دهید. در نهایت، همیشه مهم است که با روندها و تغییرات در الگوریتمهای جستجو بهروز باشید تا بتوانید از تکنیکها و روش های سئو محلی به بهترین نحو استفاده کنید. از آنجایی که وبسایت شما در نتایج محلی گوگل برای کاربران نمایش داده میشود امکان اینکه افراد بیشتری با کسبوکار شما آشنا شوند وجود دارد و افزایش کاربران هم باعث افزایش مشتریان میشود.
صفحه داشته باشید و از مخاطبان بخواهید محتواهای شما را به اشتراک بگذارند، لایک کنند و نظر دهند. اگر میخواهید حجم جستوجو برای استان، شهر، روستا یا محلۀ خود را پیدا کنید ابزارهای پولی سئو مانند اچرفس به شما کمک شایانی میکنند. البته در نظر داشته باشید میزان حجم سرچی که این ابزارها نشان میدهند بسیار پایینتر از حجم جستوجوی واقعی است. بله، نظرات مثبت میتوانند به تقویت اعتبار و رتبهبندی محلی کمک کنند. علاوه بر این، ۱۰ پست پرترافیک خود را با استفاده از کنسول جستجوی Google خود پیدا کنید و عبارات مرتبطی مانند «بهترین متخصص قلب در شهر» یا «درمان دیابت» را در آن لحاظ کنید.
با توجه به اینکه سرویس Google My Business در ایران کار نمیکند، ثبت کسب و مگ سئو کار در نقشه گوگل جایگزین آن است. این فرآیند شامل ارائه اطلاعات دقیق و به روز، مانند ساعات کاری، جزئیات تماس و خدمات ارائه شده است. انجام سئو گوگل مپ یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در اجرای فرآیندهای SEO محلی است. شما باید برای هر کدام از کلمات کلیدی اصلی سایت خود صفحه ای مستقل تولید کنید. هر کدام از صفحات سایت باید دارای متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات مستقل با کلمه کلیدی مربوط به همان صفحه باشند.
علاوه بر این وقتی مشتریان محلی وبسایت شما را پیدا کنند به دلیل محلی و حضوری بودن راحتتر به کسبوکار شما اعتماد میکنند و تبدیل به مشتری شما میشوند. با این کار، میتوانید برای آن دسته از کلمات کلیدی که مخاطبین هدفتان به دنبالشان هستند، رنک دریافت کنید و بازدید سایت خود را بالا ببرید. برای اینکه بتوانید در وب سایتتان به صورت محلی رتبه کسب کنید، باید چند مورد را انجام دهید. شبکههای اجتماعی، ابزاری قدرتمند برای بهبود لوکال سئو شما از طریق افزایش آگاهی از برند و تعامل با مشتریان بالقوه است. با پاسخ دادن به نظرات، به اشتراکگذاری محتوای مرتبط و تبلیغ محصولات یا خدمات خود، با دنبال کنندگان خود در شبکههای اجتماعی تعامل داشته باشید.
در حالی که موتورهای جستجوی دیگری مانند بینگ و یاهو با اینکه هنوز نقش هایی برای ایفا دارند، سهم شان در مقایسه با گوگل ناچیز است – تخمین زده می شود که گوگل سالانه ۲ تریلیون جستجو را در سطح جهانی پردازش می کند. این برنامه دسکتاپی در لینکها، تصاویر، CSS، اسکریپتها و اپها را از نظر سئو، کرال میکند. اگر میخواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفهای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. شما می توانید در بین این افراد، صاحبان سایت هایی را بیابید که برای دریافت بک لینک بسیار مناسب می باشند.
مقالات مرتبط
این دادهها به گوگل کمک میکنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد. از کلمات کلیدی محلی در عنوانها، توضیحات متا و محتوای صفحات استفاده کنید. صفحات اختصاصی برای خدمات یا محصولات محلی ایجاد کنید و لینکهای داخلی را بهبود دهید. از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را در Google و دیگر پلتفرمها ثبت کنند.
هنگامی که وب سایت شما راه اندازی شد، مطمئن شوید که کاربر پسند و حرفه ای است. همانطور که در بالا می بینید، برای ۴۸ ماه (یعنی ۴ سال)، میزبانی فقط ۱۴۴ دلار هزینه دارد که شامل یک دامنه رایگان، پشتیبان گیری رایگان وب سایت، فضای ذخیره سازی SSD، ایمیل رایگان و غیره است. بنابراین، داشتن وب سایت خود قطعا به شما کمک می کند تا بیماران بیشتری را به عنوان یک پزشک جذب کنید.
هدف هر دو روش سئوی محلی و سئوی معمولی، بهبود رتبه یک وبسایت در نتایج موتورهای جستجو است. هر بار که محتوا مینویسید باید با استفاده از کلمات کلیدی با حجم سرچ بالا، عنوان سئو مناسب، استفادۀ درست از هدینگ ۱ تا ۶، متا دیسکریپشن و بدنۀ متن، محتوا را برای موتورهای جستوجو بهینه کنید. حتماً باید تیم تولید محتوای خوبی استخدام کنید که برای شما تولید محتوای جغرافیایی یا محلی را به صورت هدفمند انجام دهند.
به همین دلیل، کسب و کارهایی که بتوانند در نتایج جستجو های محلی ظاهر شوند، شانس زیادی برای جذب این مشتریان بالقوه خواهند داشت. امروزه بیشتر جستوجوهای افراد در گوگل با تلفن همراه و به صورت محلی سرچ میشود. کاربران با استفاده از تلفن همراه نظرات مختلف دربارۀ کسبوکار شما را میخوانند و مسیرهای مکانی منتهی به شرکت شما و اطلاعات تماس را بررسی میکنند. با موبایل فرندلی کردن سایت و رابط کاربری مناسب، مشتریان احتمالی را جذب و مشتریان اصلی خود را حفظ کنید. گوگل همچنان هوشمندتر میشود و تولیدکنندگان محتوا میتوانند بیشتر برای کاربران و کمتر برای موتورهای جستوجو بنویسند.
همچنین باید محتوای با کیفیت و اصولی قرار داده شده و موارد دیگر به درستی اجرا بشود. سئو سایت پزشکی یک رویکرد چند وجهی است که اجزای آن باید هماهنگ باهم به کار گرفته شوند. در صورت اجرای درست این فرایندها، به نتایج فوق العادهای مانند افزایش بازدید از سایت، افزایش نظرات افراد، افزایش مراجعه بیمار و به طور کلی رشد بیشتر کسب و کار پزشکی خود دست خواهید یافت. گوگل برای رتبهبندی کسب و کارهای محلی از چند فاکتور کلیدی استفاده میکند.
سئو محلی یک استراتژی بهینهسازی موتورهای جستوجو است که به کسبوکار شما کمک میکند در نتایج جستوجوی محلی در گوگل بیشتر دیده شود. هر کسبوکاری که فروشگاه یا مکانی دارد یا به یک منطقه جغرافیایی خدمات میدهد میتواند از سئوی محلی بهرهمند شود. این فرآیند شامل استراتژیهایی برای افزایش حضور آنلاین یک کسب و کار در نتایج جستجوی محلی است که یافتن محصولات و خدمات را برای مشتریان محلی آسان تر میکند. با هدف قرار دادن مکانهای جغرافیایی خاص، کسب و کارها میتوانند مشتریان اطراف را که به دنبال محصول یا خدمات آنها هستند، جذب کنند. طراحی وب سایت پزشکان باید مرتبط با حوزه کاری پزشکان بوده و نکات فنی لازم برای بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو رعایت شده باشد.
با رعایت نکات سئو محلی وبسایت شما بیشتر در نتایج جستوجو قرار میگیرد در نتیجه افراد بیشتری هم وارد وبسایت شما میشوند و بازدید وبسایت شما افزایش پیدا میکند. با طراحی سایت وب رمز، یک وبسایت حرفهای، سریع و سئو شده دریافت کنید که با طراحی مدرن و امکانات پیشرفته، کسبوکار شما را به سطح جدیدی ارتقا میدهد. نشان دادن نظرات در سایتتان به شما در بهبود تبدیلها و اعتماد کاربران به خدماتتان کمک میکند. اطمینان پیدا کنید که نام، آدرس و شماره تلفنتان را در وبسایت و ترجیحا در قالب الگویتان نمایش دهید. Andrew Tuzson, از Evol Empire Creativeمعتقد است که گوگل برای تقدیر نامه های رسمی معتبر ارزش قائل است و رتبه سایت شما در سئو محلی تحت تاثیر این عامل قرار خواهد داشت. اما تقدیر نامه رسمی چیست؟ منظور از تقدیر نامه رسمی این است که از نام برند شما در حال حاظر در شبکه های اجتماعی و سایت های همکار نام برده شده باشد.
سئوی محلی برای کسب و کارهایی که هدفشان جذب مشتریان محلی و هدایت ترافیک به مکانهای فیزیکی است، حیاتی است. هنگامی که مشتریان محصولات یا خدماتی را در نزدیکی آنها جستجو میکنند، به کسب و کارها کمک میکند در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوند. در عصر دیجیتال، جایی که حضور آنلاین برای مشاغل بسیار مهم است، درک نکات ظریف سئوی محلی میتواند بازی را تغییر دهد.
با توجه به این موضوع با رعایت نکات سئو محلی میتوانید مشتریان حضوری و محلی خود را افزایش دهید. در واقع سئو محلی اصول بهینه سازی وبسایت و اقداماتی همچون ثبت لوکیشن در وبسایت است که باعث میشود گوگل وبسایت شما را به افراد نزدیکتان نشان دهد. حصول اطمینان از اینکه یک وب سایت سریع، آسان برای پیمایش و سازگار با موبایل است، میتواند رتبه بندی جستجوی محلی را بهبود بخشد و تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان محلی فراهم کند. بنابراین بهتر است طراحی سایت ریسپانسیو را در اولویتهای کسب و کار خود قرار دهید.
ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان را پیدا کنید که افراد برای جستجوی محصولات یا خدمات محلی استفاده میکنند. از ابزارهایی مانند Google Autocomplete و Google Keyword Planner برای شناسایی این کلمات استفاده کنید. برای مثال، شما میتوانید با همکاری با سایر کسبوکارهای محلی، وبلاگنویسان محلی و رسانههای محلی، لینکهایی باکیفیت از آنها دریافت کنید. یعنی مثلا از اسم منقطه یا محل زندگی خود در عنوانها، توضیحات متا، محتوا و URLهایتان استفاده کنید تا هم گوگل و هم مخاطبانتان، متوجه این موضوع شوند.
علاوه بر این، گوگل از سیگنال های دیگری مانند محبوبیت کسب و کار، نظرات مشتریان، تعداد بک لینک ها و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای رتبه بندی نتایج جستجوی محلی استفاده میکند. به این ترتیب، گوگل سعی میکند تا مرتبط ترین و بهترین نتایج را برای هر جستجوی محلی به کاربر نمایش دهد. جستجو کننده محلی کسی است که در جستجو های آنلاین خود، به دنبال یافتن کسب و کارها، خدمات یا اطلاعاتی در یک منطقه جغرافیایی خاص است.
همکاری با پلتفرمهایی مثل اسنپفود، دیجیکالا مپ، و نمانو نهتنها فروش را افزایش میدهد، بلکه به سئو محلی هم کمک میکند چون این سایتها معمولاً در نتایج گوگل رتبه خوبی دارند. تولید محتوای تخصصی پزشکی به طور منظم و قرار دادن آن در وب سایت در بخش بلاگ تاثیر بزرگی در افزایش رتبه شما در نتایج گوگل دارد. تولید محتواها بهتر است در شکلهای مختلف مانند مقاله، تصویر، اینفوگرافیک، ویدیو، پادکست، موشن گرافیک و … باشد. ما در بخش بازاریابی محتوا پزشکی (اینجا را کلیک کنید) به نکات بیشتری اشاره کردهایم. کسب و کارهای پزشکی نسبت به سایر کسب و کارها متمایز هستند و گوگل حساسیت بیشتری برای آن ها به خرج می دهد.
این محتوا باید شامل کلمات کلیدی مرتبط، خدمات محلی و اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات کسب و کار باشد. در دنیای امروز، کسبوکارهای محلی نیاز دارند تا برای بهتر دیده شدن در جستجوهای محلی، بهینهسازی شوند. این بهینهسازی که به عنوان “سئو لوکال” یا “سئو محلی” شناخته میشود، به کسبوکارهای محلی کمک میکند تا در مقابل رقبای خود برتری پیدا کنند و بهتر دیده شوند. در این مقاله، به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چگونه لوکال سئو را بهبود دهید و بهترین روشها برای رسیدن به موفقیت در این زمینه را معرفی خواهیم کرد.
محتوا با تمرکز محلی از اهمیت چشمگیری در تلاشهای شما در بهینه سازی محلی برخوردار است. بسته به صنعت شما، محتوا با تمرکز محلی، عمق، وسعت و دانش تمایل به خوبی دارد. با این وجود، نوشتن مطالب با فرم طولانی لزوماً همیشه بهترین نتیجه را نخواهد داشت. همه اینها به ماهیت نتایج جستوجوی شما بستگی دارد، و اینکه آیا این محتوا متناسب با قصد کاربر برای جست و جو است یا خیر. در مورد این که آیا این بیشترین تعداد کلمه برای جستجو را دارد یا خیر، مهم نیست.
پس اگر وبسایت شما برای موبایل بهینهسازی نشده باشد، ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهید. مطمئن شوید که وبسایت شما سریع بارگذاری میشود، طراحی آن ریسپانسیو است و کاربران به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند. مثلاً اگر شما یک کافیشاپ هستید، دستهبندی “کافیشاپ” را انتخاب کنید.
پیش از آن که بخواهیم به بررسی سئو محلی برای سایت های پزشکی بپردازیم، بهتر است یک آمار عالی به شما ارائه کنیم. جالب است بدانید که ۵۷ درصد بیماران برای رزرو پزشک، ابتدا در گوگل جستجو می کنند. در واقع این دسته از افراد به دنبال این هستند که یک مرکز درمانی مناسب در یک منطقه خاص پیدا کنند! اما چرا منطقه خاص؟ زیرا فردی که ساکن مشهد است، برایش سخت است پزشکی را در تهران رزرو کند و به آن جا برود.
سئو محلی تاثیر به سزایی در رشد و پیشرفت کسبوکار دارد و بهبود آن کار سختی نیست. در این مقاله از وبسایت غرفهچی همراه ما باشید تا بیشتر با سئو محلی آشنا شوید. همانطور که مشاهده میکنید، کاربر عبارت “رستوران اصفهان” را جستجو کرده است. صرفنظر از پیشنهاد گوگل ادوردز، اولین نتایج به صورت یک جدول سه تایی نمایش داده میشود. در این جدول برای هر گزینه اطلاعاتی مانند آدرس دقیق، ساعتکاری و نظرات کاربران نمایش داده میشود. چون نحوه نمایش نتایج در این بخش متفاوت از سایر پیشنهادات گوگل است، نرخ کلیک افزایش چشمگیری پیدا میکند.
یک تور مجازی از رستوران یا ویدیوی پخت غذاها درست کنید و در یوتیوب و اینستاگرام منتشر کنید. در این راهنما به بررسی کامل مفاهیم، روشها و تکنیکهای بهینهسازی سئو محلی پرداختهایم. گردشگری سلامت از موضوعاتی است که اگر به درستی انجام شود، بر روی برندینگ مراکز درمانی و کسب درآمدشان تاثیر میگذارد. با طراحی سایت گردشگری سلامت امکان تبلیغات دیجیتال، معرفی خدمات درمانی و جذب مخاطب را در سراسر دنیا خواهید داشت. پس از فضای داخلی، محصولات و خدمات خود عکسهای جذاب بگیرید و آنها را در پروفایل خود آپلود کنید. مثلاً می توانید آدرس بیمارستان را بدهید و در ادامه آن، آدرس مربوط به اتاق شخصی و دفتر کار خود را بدهید.
اما اگر تجربه فعالیت در حوزه بازاریابی آنلاین را داشته باشید؛ حتما میدانید که شاخههای سئو مجزا از هم نبوده و همه به نوعی در ارتباط باهم هستند. در نتیجه برای بهبود وضعیت کلی سئو سایت، باید از درستی همه چیز اطمینان حاصل کنید. سئو تکنیکال از جمله مواردی است که اگر درست اجرا نشده باشد، هیچ یک از تلاشهای بازاریابی آنلاین شما جواب نخواهد داد!
اگه علاقهمندید اطلاعات بیشتر و دقیقتری درباره SEO کسب کنید، پیشنهاد میکنیم به دوره آموزش جامع سئوی رایگان ما در ۹ جلسه یه سر بزنید. به عنوان مثال، اگر کسی در تجریش به دنبال دامپزشک باشد، ترجیح میدهد به دامپزشکی در همان منطقه مراجعه کند تا مجبور نباشد مسافت زیادی را طی کند و وقت زیادی را صرف رفت و آمد کند. ۶۱ درصد از مصرفکنندگان در یک نظرسنجی جستوجوی محلی گفتهاند که هر روز در گوگل جستوجوها را به صورت محلی سرچ میکنند. در اینجا برخی از بهترین پلتفرم ها برای پزشکان برای دریافت لینک و ترافیک به سایت های شما آورده شده است. شما همچنین باید ساختار وب سایت را بهبود ببخشید تا بیماران شما بتوانند بدون زحمت در خدمات پیمایش کنند. کلیک بر روی دکمه از پیشنهاد استفاده کنید برای انتخاب یک برنامه میزبانی که متناسب با بودجه و نیازهای وب سایت شما باشد.