۱۱ راه کاربردی افزایش فالوور اینستاگرام مطابق الگوریتم ها
و شما فقط با همکاری با یک برند یا سازنده دیگر شانس خود را برای جذب فالوئر جدید افزایش میدهید. از تماس گرفتن با برندهای دیگر برای بررسی راههای همکاری در اینستاگرام نترسید. نوع مناسب همکاری میتواند به همه افراد درگیر کمک کند تا فالوئرهای اینستاگرام بیشتری کسب کنند. یکی از گزینههای رایج، برگزاری مسابقه با محصولات چندین شرکت یا همکاری در خیریه است. طبق گفته اینستاگرام، explore جایی است که میتوانید عکسها و ویدیوهایی را پیدا کنید که ممکن است از حسابهایی که هنوز دنبال نمیکنید، دوست داشته باشید.
مقاله بسیار کامل و کاربردی است، پیشنهاد می کنم آن را تا انتها مطالعه کنید. یکی دیگر از بخشهای پیج شما که میتوانید از آن برای زیباسازی پیج و ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند به مخاطبان خود استفاده کنید، بخش هایلایت اینستاگرام است. اگر میخواهید از این بخش برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید، ابتدا کاورهای متناسب و هماهنگ با حال و هوای لوگو و پیج خود، برای هایلایتها طراحی کنید. به عنوان مثال اگر مخاطبان شما بیشتر پستهای اسلایدی و آموزشی را میپسندند، پستهای اسلایدی و آموزشی بیشتری در پیج خود منتشر کنید.
لینک صفحه اینستاگرامتان را در کانال تلگرام یا بیوی توییتر خود قرار دهید و هر از چند گاهی از کاربرانتان بخواهید شما را در اینستاگرام دنبال کنند. همچنین میتوانید بخشی از محتوای اینستاگرام خود (مثلاً یک کلیپ کوتاه) را در آپارات یا یوتیوب منتشر کرده و از مخاطبان بخواهید برای محتوای بیشتر، صفحه اینستاگرام شما را ببینند. برای تبلیغات در اینستاگرام باید یک سری مطالب و نکات مهم را قبل و بعد از تبلیغات رعایت کنید تا یک تبلیغ موفق داشته باشید. برای برند هایی که کامیونیتی کاربران و فالوورهای فعال دارند، بازنشر محتواهای تولید شده توسط آنان می تواند ابزار قدرتمندی برای افزایش فالوور و ارتقای نرخ تبدیل و تعامل در اینستاگرام باشد. استفاده از محتواهای تولید شده توسط کاربران (UGC) نه تنها برای بسیاری از مشاغل آسان است، بلکه به عنوان یک نوع تبلیغ نیز می توان آن را در نظر گرفت.
وقتی صحبت از طنز به میان می آید، دقت کنید از محتوایی که ممکن است مخاطب شما را دور کند، اجتناب می کنید. ساخت محتوای ویروسی به شما کمک می کند تا تعداد زیادی فالوور جدید اینستاگرام در اینستاگرام به دست آورید. مردم به طور فعال پست ها و استوری های ویروسی را به اشتراک می گذارند، نظر می دهند و توصیه می کنند.
برای تبدیل شدن به یک برند، لازم است بر اساس یک برنامه منظم به تولید محتوای باکیفیت پرداخته و همواره با دنبالکنندگان خود در تعامل باشید. اینجاست که استفاده از یک ابزار اتوماسیون مانند Kenji برای انجام خودکار کارها، حسابی به شما کمک میکند. Kenji قابلیتهای بسیار گستردهای مانند لایک خودکار، ایجاد لیستهای سیاه و سفید، تهیه گزارش از فالوورهای که تعاملی با شما ندارند و … داشته و فقط با افراد یا پیجهایی تعامل دارد که واقعی هستند. هرچند، هنگام استفاده از این ابزارها حتما باید مراقب نوع فعالیتها و عدم زیادهروی در استفاده از آنها باشید. یکی دیگر از راههایی که تعداد فالوورهای اینستاگرامی شما را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد، ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام است. اگر میخواهید تعداد فالوورهای خود را بیشتر کنید، سعی کنید پستهای شما در صفحه اکسپلور مخاطبان بالقوه شما نمایش داده شود.
این الگو نمایانگر علاقه و توجه مخاطبان امروزی به محتواهای شبکه های اجتماعی و موضوعات روز است. در بخش قبلی تلاش کردیم مزایای افزایش فالوور در اینستاگرام را بیان کنیم و در این بخش میخواهیم روشها و راههای مختلف برای افزایش تعداد فالوورها در اینستاگرام را ارائه دهیم. در صورتی که میخواهید در اینستاگرام بازاریابی کنید، لازم است تا یکی از استراتژیها و اهداف مهم خود را افزایش تعداد فالوورها قرار دهید. خیلی از متخصصان و کارشناسان اینستاگرام معمولاً میگویند جذب فالوور کار سختی است ولی راهکارهایی که در ادامه مطرح میشود، میتواند فالوورهای شما را به شدت افزایش دهد.
هشتگ اصلی خود را در قسمت سرچ بر اساس تگ در اینستاگرام وارد کنید تا به شما نشان دهد چه هشتگ هایی شبیه به هشتگ جست و جو شده شما وجود دارند که عکس های زیادی با آن ها برچسب گذاری شده است. علاوه بر اینها، سعی کنید نام کاربری خود را تا آنجا که ممکن است به گونهای انتخاب کنید که جستجوی آن راحت بوده و به نام برندتان نزدیک باشد. اگر نام تجاری شما طولانیتر است، نام کاربری خود را به نحوی کوتاهتر کنید که مخاطبان همچنان آن را بشناسند.
مسابقههای هیجانی برگزار کنید
فهرست مطالب
به نظر می رسد تولید محتواهای آموزشی در قالب ولاگ که یک رویداد جالب در آنها به تصویر کشیده شده است برای مخاطبان از توضیحات تئوریک جالب تر است. اغلب مردم در اینستاگرام تمایل به اثبات لحظه ای و واقعی یک موضوع دارند تا اینکه صرفا آن را شنیده یا تماشا کنند. اینستاگرام در ابتدای حضور در جوامع، چندان هوشمند نبود و الگوریتمهای حرفهای و کارآمدی نداشت. به همین دلیل امکان خرید فالوور جعلی و فیک در آن زمان وجود داشت؛ اما امروزه اگر یک کاربر فالوور جعلی خریداری کند، فوراً الگوریتمهای هوشمند اینستاگرام به آن پی میبرند و فالوورهای جعلی را از حساب او حذف میکنند. حتی در برخی از مواقع مشاهده شده است که اینستاگرام، حسابهای جعلی را به طور کامل حذف کرده است.
به تازگی اینستاگرام قابلیت فالو کردن هشتگ ها را هم به اپلیکیشن خود اضافه کرده است و افراد زیادی هستند که هشتگ های محبوب خود را پیگیری می کنند. و استفاده مستمر از هشتگ ها در انتشار پست ها باعث افزایش فالوور پیج اینستاگرام شما می شود. بین حسابهای اینستاگرامی که فالوورهای جعلی و فیک دارند با آنهایی که دارای فالوور واقعی هستند، فرق زیادی در حد زمین و آسمان وجود دارد. شاید خرید فالوور اینستاگرام وسوسه انگیز و آسانترین راه باشد، ولی عواقب آن در مقایسه با رشد طبیعی و واقعی تعداد فالوورها، اصلاً ارزش این کار را ندارد. کمپینهای تبلیغاتی برگزار کنید، محصولتان را برای اینفلوئنسرها ارسال کنید و بازخوردشان را بگیرید و… .
اما اگر استوری شما کیفیت زیادی نداشته باشد یا اصلا استوریی نداشته باشید، جذابیت پیجتان از دست میرود. نهایتا کاربر یک نگاه اجمالی به پستهای شما میاندازد و اگر در آنها هم چیزی توجهش را جلب نکند، پیج اینستاگرام شما را ترک میکند. ممکن است بعضی افراد و کسبوکارها به دنبال افزایش سریع فالوور اینستاگرام باشند و درعینحال، بودجه خوبی نیز برای این کار داشته باشند. اگر شما نیز جزء این دسته افراد هستید، توصیه میکنیم به همکاری با اینفلوئنسرها فکر کنید. قبلاً به لزوم داشتن یک تقویم محتوایی برای تولید و انتشار پست اشاره کردیم.
لوازم باریستای خاص از برند muvna
پروفایل شما باید در همان لحظههای اول، جواب این سؤالات را به مخاطب بدهد؛ وگرنه احتمالا شما را دنبال نمیکند. در مسیر خانه، سری به صفحه اینستاگرام سالن که آدرسش روی کارت نوشته شده بود، زدم؛ اما چیزی جز تصاویری از سر و کله مشتریان ندیدم. شروع آن با جمله ای جالب یا پرسشی چالشی می تواند مخاطب را ترغیب به ادامه خواندن کند. با انتخاب عکس پروفایل باکیفیت، نوشتن بیوی خلاقانه و استفاده از ایموجی ها می توانید یک پروفایل جذاب ایجاد کنید. برای آشنایی با مطالبی مانند کلوزفرند اینستاگرام می توانید از مقاله مربوطه در سایت کمک بگیرید. توضیحات کپشن پست های خود را پر کنید تا مطمئن شوید که نه تنها در اینستاگرام در دسترس هستند بلکه در گوگل هم قابل نماش خواهند بود.
کپشنهای جذاب بنویس
جذب فالوور اینستاگرام، بیش از هر چیز نیازمند صبر، خلاقیت و برنامه ریزی است. استفاده از محتوای جذاب و ارزشمند، تعامل فعال با مخاطبان، بهره گیری از هشتگ های مناسب و زمان بندی دقیق برای انتشار پست ها، از جمله کلیدهای موفقیت در افزایش فالوور اینستاگرام هستند. یعنی شما می توانید مخاطبان هدف را بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و علایق تعیین کنید. با استفاده از پروموت در اینستاگرام، پست های شما به افرادی که ممکن است هنوز شما را فالو نکرده باشند، نمایش داده می شود و این امر باعث افزایش احتمال جذب فالوورهای جدید می شود. این روش به ویژه برای کسب وکارها و برندها مفید است، زیرا می توانند به طور هدفمند تبلیغات خود را به افرادی که بیشتر احتمال دارد به محصولات یا خدماتشان علاقه مند شوند، نمایش دهند. برگزاری مسابقات یکی از روش های مؤثر و سرگرم کننده برای افزایش فالوور اینستاگرام است.
کافی است با آنها ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید بنر پیج شما را در صفحه خود منتشر کنند. ابزارهای تحلیل اینستاگرام اطلاعات لازم را در مورد بازدیدهای هر پست (impressions)، دسترسی به مخاطبان (reach)، تعامل (engagement)، پستهای برتر (top posts) و موارد دیگر در اختیار شما قرار میدهند. شما میتوانید اطلاعات دیگری شامل جنسیت، سن و موقعیت مکانی را نیز از طریق این ابزارها به دست آورید. زمانبندی پستها به شما امکان ایجاد یک چینش یکپارچه را میدهد، چینشی که داستانی درهمتنیده را برای مخاطبان صفحهی اینستاگرام روایت میکند.
این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش دسترسی شما به مخاطبان جدید میشود، بلکه به نوعی مشتریان شما را به سفیران برند شما تبدیل میکند. همکاری با دیگران میتواند به شما کمک کند که فالوورهای جدید و واقعی جذب کنید و این مسئله یکی از نکات مهم الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور است. در واقع این همکاریها نه تنها به شما کمک میکند که به مخاطبان جدید معرفی شوید، اعتبار و اعتماد در میان فالوورهای جدید ایجاد کنید و به الگوریتمها ارزشمند بودن خود را نشان دهید. برای این کار میتوانید با اینفلوئنسرهایی در حوزه تخصصی خود همکاری کنید، به خصوص کسانی که فالوورهای محدود اما فعال دارند! این نوع همکاریها میتواند به شما کمک کند که بیشتر دیده شوید و فالوورهای واقعی جذب کنید.
این ویژگی به شما امکان می دهد تا محتوای خود را به گروه های خاصی از افراد که ممکن است علاقه مند به آن باشند، نمایش دهید. در پایان کپشن، یک فراخوان (Call-to-Action) اضافه کنید، مانند دعوت به نظر دادن، اشتراک گذاری یا تگ کردن دوستان، تا تعامل بیشتری ایجاد شود. با ایجاد ارتباط عاطفی و تعامل در کپشن ها، مخاطبان احساس نزدیکی بیشتری خواهند داشت و احتمال دنبال کردن صفحه شما بیشتر می شود. این نظم در انتشار، به ایجاد حس انتظار و ارتباط بهتر با مخاطبان کمک می کند و احتمال این که آن ها شما را دنبال و به دیگران معرفی کنند، بیشتر خواهد بود.
یکی از راه هایی که ممکن است برای افزایش فالوور اینستاگرام کمتر مورد توجه واقع شده باشد (اما به اندازه سایر راهکارهای ارائه شده در این مطلب موثر است) ایجاد فیلتر ها، badget ها و استیکر های سفارشی سازی شده است. شما می توانید از فیلترهایی که می سازید در استوری هایتان استفاده کنید. با این تفاصیل، خرید فالوور اینستاگرام باعث میشود که میزان اینگیجمنت یا تعامل پیج شما در مسیر بهبود قرار نگیرد.
۲- استفاده از تقویم محتوایی
برای پیدا کردن زمان مناسب برای انتشار پست اینستاگرامی هم بهتر است به بخش اینسایت اینستاگرام در پروفایل خود بروید. در این بخش بهترین و شلوغترین روز و ساعت بیشترین فعالیت کاربرانتان گزارش داده میشود. داشتن یک تقویم محتوا به شما اجازه میدهد تا تجربه ثابتی برای مخاطبان خود فراهم کنید و برندتان را در ذهن آنها زنده نگه دارید. با تولید محتوای منظم میتوانید الگوریتم اینستاگرام را با خودتان دوست کنید! حالا که فهمیدیم برای بالا بردن فالوور واقعی اینستاگرام چکار کنیم، کار راحت میشود. افراد زیادی از این روشها استفاده کردهاند و تعداد فالوورهای خود را افزایش دادهاند.
یک شبکه جذاب اینستاگرامی از محتوای پیجتان تهیه کنید
دادن جایزه به به کاربران برای فالو کردن اکانتتان راه دیگری است که باید در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود بگنجانید. این روش به شما فالوورهای بیشتری را در اینستاگرام به صورت آنی و به تعداد زیاد می دهد. در این روش با صفحات مرتبط با حوزه کاری خود صحبت می کنید و توافق می کنید که یکدیگر را به مخاطبان خود معرفی کنید. یعنی آن صفحه را به مخاطب خود معرفی می کنید و آن صفحه را شما را به مخاطبان خود.
مکانیسم جستجوی اینستاگرام به این صورت است که بر اساس بخش نام و نام کاربری حساب شما، جستجو میکند و کسب و کارها را به مخاطبان پیشنهاد میدهد. بنابراین اگر کلمات کلیدی مهم و پرجستجو استفاده کنید، توسط مخاطبان هدف دیده میشوید و در نتیجه فالوورهای شما روز به روز بیشتر میشود. این استراتژی به خصوص در افزایش فالوور اینستاگرام رایگان میتواند موثر باشد. چرا که کاربران این پلتفرم به تصاویر و داستانهای تأثیرگذار جذب میشوند.
آمار نشان داده است که اکثر مخاطبان در شروع روز با موبایل خود کار می کنند و اغلب آنها بلافاصله پس از اتصال به اینترنت به سراغ اینستاگرام شان می روند. عده کثیری از آنها از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در اینستاگرام وقت می گذرانند. برای اینکه بهترین زمان انتشار محتوا را براساس داده های پیج خود بیابید پیشنهاد می کنیم از ابزار های زیر نیز استفاده کنید.
هایلایت اینستاگرام به شما فرصت مناسبی برای معرفی برندتان به مخاطبانی که پروفایل را مشاهده میکنند، میدهد. تلاش کنید هایلایتها را با اطلاعاتی جالب تکمیل کنید و محتواهایی را در این هایلایتها قرار دهید که به بازدیدکنندههای جدید علتی برای دنبال کردن شما بدهند. ابزارهای استوری در اینستاگرام فرصتهای تعامل زیادی را در اختیار شما قرار میدهند، مواردی نظیر نظرسنجیها، طرح سوال و غیره میتوانند میزان تعامل مخاطبان با شما را افزایش دهند. یک بررسی نشان داده است که استفاده از استیکر نظرسنجی میزان بازدید ویدئوی سه ثانیهای را در ۹۰ درصد کمپینهای اینستاگرام افزایش سئو مگ میدهد. اگر بهتازگی راهاندازی صفحهی اینستاگرام خود را آغاز کردهاید، پیش از این که بخواهید این صفحه را در شبکههای اجتماعی دیگر معرفی کنید، تلاش نمایید محتوای کافی در صفحهی خود قرار دهید. هدف شما اطلاعرسانی، برقراری ارتباط و سرگرم کردن مخاطبان با کمک محتوا است.
با استفاده از ابزار تحلیل هشتگ میتوانید به عملکرد یک هشتگ خاص و دادههای مربوط به استفاده از آن دسترسی مستقیم داشته باشید تا ببینید که کدام هشتگ برای شما مناسب است. برای استفاده از هشتگ میتوانید مطالب هشتگ چیست و هشتگ مارکتینگ از آکادمی کاپریلا را مطالعه کنید تا به نحو صحیحی از آن استفاده کنید. همیشه بعد از گذشت مدت زمانی مشخص، شروع به تحلیل آمار و ارقام پیجتان کنید. مثلاً با Insights اینستاگرام چک کنید که عملکرد پستها و استوریهای شما چطور بوده را بررسی کنید و کدام نوع محتوا بیشترین تعامل و فالو را داشته است.
علاوه بر این، میتوانید از هشتگ و موقعیت مکانی در استوریهای خود استفاده کنید تا آنها را در معرض فالوئرهای جدید قرار دهید. پست کردن منظم و در زمانهای مناسب باعث افزایش تعامل و جذب فالوور میشود. از آنها برای به اشتراکگذاری محتوای روزمره مگ سئو و پشت صحنه استفاده کنید. اینها را گفتم، که فکر فریب دادن اینستاگرام را از طریق رباتها و روشهای فیک از سرتان بیرون کنید. برای افزایش فالوور، دیگر این روشها جواب نمیدهد و اگر هم بدهد، موقتی است!
پستهای جذاب ایجاد کنید
در واقع، بهتر است تبلیغ در اینستاگرام را وقتی شروع کنید که پیجتان از محتوای خوبی برخوردار باشد و تعاملی قوی با مخاطبانتان شکل داده باشید. تنها در این صورت است که تبلیغات برای شما بهعنوان عامل کمکی عمل کرده و روند افزایش فالوور در اینستاگرام را سرعت میبخشد. میتوانید از استیکرهای هشتگ استفاده کنید (که در منوی استیکرهای اینستاگرام هنگام ایجاد استوری یافت میشوند) یا فقط هشتگ را مستقیماً در کپشنهای خود قرار دهید. اکنون که کاربران میتوانند هشتگها را دنبال کنند، استوریهای شما در اینستاگرام این شانس را دارد که هم افرادی که آن هشتگ را دنبال میکنند و هم افرادی که تازه آن را بررسی میکنند، دیده شوند.
بهتر است ترکیبی از هشتگ های پرطرفدار، متوسط و کم رقابت را در هر پست به کار ببرید. بررسی هشتگ های محبوب در صنعت یا حوزه فعالیت شما و استفاده از آن ها، به جذب و افزایش فالوور اینستاگرام به صورت هدفمند کمک زیادی می کند. یک پروفایل جذاب و حرفه ای در اینستاگرام اولین نقطه ارتباط شما با مخاطبان جدید است و تاثیر زیادی در جلب توجه و افزایش فالوور اینستاگرام دارد. برای شروع، یک عکس پروفایل باکیفیت و مرتبط انتخاب کنید که به وضوح هویت شما یا برندتان را نشان دهد. در این مقاله، بهترین و اثبات شده ترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام را بررسی می کنیم؛ ابزارهای این پلتفرم، از جمله استراتژی های محتوایی خلاقانه، تکنیک های تعامل و استفاده هوشمندانه را بررسی خواهیم کرد.
۲. مخاطب هدف صفحهی خود را مشخص کنید.
- وقتی کاربران با پستهای شما تعامل میکنند، این تعاملات به الگوریتم اینستاگرام میگوید که محتوای شما ارزشمند است.
- با تولید محتوای منظم میتوانید الگوریتم اینستاگرام را با خودتان دوست کنید!
- اگر الگوریتم اینستاگرام را نشناسید، نمیتوانید به خوبی در اینستاگرام رشد کنید.
- اگر آنها یکی از پستهای شما (به همراه نام کاربری شما) را به اشتراک بگذارند، میتوانند جریان جدیدی از فالوئرهای اینستاگرام را به سمت شما هدایت کنند.
- هر از گاهی سعی کنید از طریق خبرنامه ایمیلی سایت تان کاربرانتان را دعوت به فالو کردن پیج اینستاگرام تان کنید.
برای اینکه رشد مناسب و فالوورهای واقعی داشته باشید، باید استراتژی مشخصی برای محتوای خود داشته باشید. این استراتژی باید بتواند جنبههای منحصر به فرد برند شما را به نمایش بگذارد و محتوای جذاب و مرتبط ایجاد کند که مخاطبان را به خود جذب کند. زمانی که استراتژی محتوای خود یا هدفتان را به درستی تعریف کنید، تعامل افزایش مییابد، جامعه شما تقویت میشود و فالوورهای جدید وارد صفحه شما میشوند. همچنین بر این اساس میتوانید پستهای خود را از قبل برنامهریزی کنید تا در زمانهای مناسب منتشر شوند و به این ترتیب میزان دسترسی و تعامل بیشتری به دست آورید. یکی از موارد مهمی که باعث افزایش فالوور اینستاگرام میشود، نوشتن بیو اینستاگرام به صورت تخصصی و حرفهای است. سعی کنید در بیوی اینستاگرام از کلمات کلیدی مهم و ارزشمند مرتبط با کسب و کار و صنعت خود استفاده کنید.
در ادامه به سوالات متداول شما در خصوص افزایش فالوور اینستاگرام پاسخ میدهیم:
سعی کنید در پیج های مرتبطی که تا الان تبلیغات زیادی انجام نداده اند تبلیغ کنید. برای اینکه بدانید تبلیغات در اینستاگرام چگونه است و چه اصول و قواعدی دارد پیشنهاد می کنم مقاله “تبلیغات در اینستاگرام چگونه انجام می شود؟” را حتما بخوانید. چه سایت داشته باشید و چه اینستاگرام باید همیشه از کمبود ها و نیازهای کاربرانتان آگاه باشید. به خاطر اینکه با بررسی رفتار کاربرانتان متوجه این می شوید که دقیقا آن ها به چه چیزهایی علاقه دارند و به دنبال چه هستند. سعی کنید لیستی از هشتگ های پر طرفدار و به اصطلاح داغ در حوزه کاری خود را پیدا کنید و آن ها را لیست کنید.
اینستاگرام پلتفرمی است که محتوای بصری را بیش از محتواهای دیگر میپسندند. علاوه بر تحلیل کاربران، تحلیل رقبای خود که در موضوعات مشترک با شما رقابت میکنند نیز کمک کننده خواهد بود. به طوری که بهتر است تک به تک پستهای موفق پیج رقیب را به دقت آنالیز کنید و نکات مثبت و نکاتی که سبب بهتر شدن آن میشد را یادداشت و در پستهای بعدی خود اجرا کنید.
اگر بتوانید الگوریتم اینستاگرام را بشناسید و مطابق میل آن رفتار کنید، افزایش فالوور اینستاگرام برای شما امری ساده و راحت میشود. پیشنهاد میکنم راهنمای ما با موضوع همه چیز درباره الگوریتم اینستاگرام (۲۰۲۲) را بخوانید. به طور کلی، اگر می خواهید پیشرفت کنید، ابتدا روی هشتگ تمرکز کنید نه اکسپلور. از آنجایی که مخاطبان هدف شما در هشتگ ها هستند، زمانی که تاپ هشتگ شوید، راه شما برای ورود به صفحه اکسپلور باز می شود و افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را تجربه خواهید کرد. داده ها نشان می دهند که بیشترین بازدید، دریافت بازخورد و تعامل برای محتواهای کوتاه اینستاگرامی در قالب ولاگ (vlog) است. ویدئوهایی که تصاویر متعدد کوتاه پشت سر هم دارند و یک صدا روی آنها قرار گرفته و اتفاقات داخل ولاگ را توضیح می دهد برای اغلب مردم جذاب تر از هر نوع محتوای دیگر است.
این کار به جستجوپذیر شدن پیج یا پروفایل شما کمک میکند و به این ترتیب امکان پیدا شدن توسط مخاطبان هدف را افزایش میدهد. همکاری با اینفلوئنسرها یا صفحات مرتبط با حوزه کاری شما میتواند به افزایش فالوورهایتان کمک کند. یکی از بهترین محتواهایی که میتوانید در این اپلیکیشن جذاب و سرگرم کننده تولید کنید، ریلزها هستند. درواقع ریلزها یکی از پرطرفدارترین محتواهای موجود در اینستاگرام محسوب میشوند که به راحتی لایک و شیر بالایی گرفته و سبب افزایش تعامل پیج خواهند شد. البته در نظر داشته باشید که هنوز هم برای معرفی خدمات یا کالای خود بهتر است از پستها استفاده نمایید و ریلزها را صرفا برای بیان ویژگیهای جانبی، محتوای سرگرم کننده و مفید، محتوای طنز و..
بهینهسازی پروفایل و بایوی صفحه
شما از طریق دیما میتوانید با بیش از ۳۰۰۰ صفحه اینستاگرامی پربازدید همکاری کنید. اگر میخواهید پیام خود را به میلیونها کاربر ایرانی اینستاگرام برسانید، همین حالا با دیما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. اگر به دنبال روشی سریع و مؤثر برای ارتقاء برند خود هستید، پیشنهاد میکنیم که از کمک متخصصین و مشاوران حرفهای در این زمینه استفاده کنید. این افراد میتوانند استراتژیهایی متناسب با نیازهای شما طراحی کنند که باعث رشد پایدار و واقعی پیج اینستاگرام شما شود.
فراموش نکنید که اینستاگرام دارای الگوریتم های پیچیده ای است که به شناسایی فعالیت های اسپم می پردازد. اگر متوجه شود که شما از روش های اسپم برای جذب و افزایش فالوور اینستاگرام استفاده می کنید، ممکن است حساب شما محدود یا مسدود شود. این به معنای از دست دادن تمام فالوورها و محتوای موجود در پیج شماست.
با جلبتوجه دیگران و گرفتن مشارکت آنها، نشان میدهید که بیش از یک حساب اینستاگرامی صرف هستید. اینگونه دیگران میفهمند که تأثیرگذار هستید و ارزش فالوکردن دارید. بررسی این اطلاعات شما را در شناسایی حوزههایی که میتوانید استراتژی خود را بهبود دهید تا مخاطبان بیشتری به دست آورید.
بعضی صفحات اینستاگرامی با فراهم کردن جوایز مشترک با اینفلوئنسرها برای افزایش فالوورها همکاری میکنند و بدین ترتیب در یک کمپین چند هزار فالوور به دست میآورند. زمانی که ویدئوی زنده به پایان میرسد شما قادر به حذف آن خواهید بود. همچنین میتوانید به مخاطبان خود اجازه دهید برای ۲۴ ساعت به آن دسترسی داشته باشند و نظرات خود را بیان کنند. کاربران با اعلانهای اینستاگرام از ویدئوهای زندهی صفحاتی که دنبال میکنند باخبر میشوند، بنابراین ویدئوهای لایو میتواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. رصد شبکهی اجتماعی روشی موثر برای یافتن گفتگوهای مرتبط با برند شما محسوب میشود. شما میتوانید به راحتی به شناسایی کاربران موثر (اینفلوئنسرها) در حوزه خود بپردازید، آنها و گفتگوهای مرتبط با آنها را دنبال کنید و همچنین به دنبال کردن فالوورهای این افراد تاثیرگذار بپردازید.
ایجاد زیبایی و داستانی منسجم برای برند در هماهنگی با کسبوکار بسیار مهم است. این استراتژی به برند کمک میکند تا تصویری قوی و متمایز در ذهن مخاطبان ایجاد کند. زیبایی و داستان هماهنگ با برند، به معنی نمایش ارزشها، اهداف و ماهیت برند از طریق محتوایی است که از لحاظ بصری و احساسی جذاب و هماهنگ باشد. اگر قصد دارید با افزایش فالوور اینستاگرام خود به تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و راه اندازی یک کسب و کار جدید مشغول شوید، با ما همراه باشید.
با این که اینستاگرام به جای ترتیب زمانی، از یک الگوریتم ویژه برای نمایش پستها استفاده میکند، زمانبندی ارسال پست همچنان اهمیت دارد، زیرا همچنان یکی از موضوعاتی است که الگوریتم در چینش پستها در نظر میگیرد. شما میتوانید کاربرانی که در تصاویر شما هستند را با استفاده از @ در متن و یا قابلیت تگ تصاویر، تگ کنید. تقریبا برای هر موضوع و حوزهای در اینستاگرام حسابهای ویژه وجود دارند. زمانی که میخواهید به بررسی هشتگهای مربوط به خود بپردازید، میتوانید چنین صفحاتی را پیدا کنید. استفاده از هشتگهای زیاد میتواند برای مخاطب شما آزاردهنده باشد و پیام اصلی شما را تحتالشعاع قرار دهد.