۱۵ فاکتور کلیدی برای بهبود رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو
با رعایت کردن نکات سئو رتبه سایت شما روز به روز بیشتر می شود و این مسئله تاثیر زیادی روی توجه گوگل دارد. در کل، محتوای با کیفیت آن دسته از محتواهایی است که به نیازها و انتظارات مخاطبان پاسخ میدهد، ارزش افزوده مناسبی ارائه میدهد و توانایی جذب و نگهداری کاربران را دارد. این نوع محتوا میتواند به بهبود سئو، افزایش ترافیک و تعاملات مثبت با کاربران کمک کند. از این رو، با رعایت نکات مطرح شده و استفاده از خدمات مدرس کشوری تولید محتوای الکترونیکی، میتوان ترافیک وبسایت را افزایش داده و رتبه در نتایج موتورهای جستجو را بهبود بخشید. رتبه بندی سایت ها، بر اساس پیج رنک آن ها میباشد، پیج رنک (Pagerank)، امتیازی است که گوگل به صفحات داخلی یک وب سایت میدهد که هر چه این امتیاز بالاتر باشد، نشان دهندهی اهمیت آن سایت میباشد.
یکی از فاکتورهای مهم در رتبهبندی سایتها توسط موتورهای جستجو، محتوای جدید و بهروز است. موتورهای جستجو به طور مداوم به دنبال ارائه بهترین و جدیدترین اطلاعات به کاربران هستند و سایتهایی که بهروزرسانیهای مکرر انجام میدهند، شانس بیشتری برای کسب رتبههای بالاتر دارند. محتوا اولین و مهمترین چیزی است که موتورهای جستجو برای تعیین موضوع و ارتباط یک صفحه بررسی میکنند. محتوای غنی از کلمات کلیدی مرتبط، با رعایت اصول سئو، میتواند به سایت شما کمک کند تا برای جستجوهای خاصی بالاتر از رقبا قرار گیرد. علاوه بر این، محتوای ارزشمند و آموزنده کاربران را جذب کرده و باعث افزایش مدت زمان حضور آنها در سایت میشود که این نیز سیگنالی مثبت برای موتورهای جستجو است. محتوایی که حاوی آخرین اطلاعات و دادههای دقیق است، احتمال بیشتری دارد که در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب کند.
امروزه وبسایتهایی که محتوای اصیل، جامع و ارزشمند تولید میکنند، شانس بیشتری برای کسب رتبههای بالا در نتایج جستجو دارند. الگوریتم پاندا به طور مستقیم بر روی فاکتورهایی مانند نرخ کلیک، زمان ماندگاری کاربر در سایت و نرخ پرش تأثیر میگذارد. این بدان معناست که سایتهایی که توانستهاند رضایت کاربران را جلب کنند و تجربه کاربری مطلوبی ارائه دهند، در رتبهبندی گوگل جایگاه بهتری خواهند داشت. در دنیای سئو و بهینهسازی موتورهای جستجو، الگوریتم گوگل پاندا همچون فانوس دریایی، راه را به متخصصان و وبمسترها نشان میدهد. این الگوریتم هوشمند که بخشی جداییناپذیر از الگوریتم گوگل است، نقشی حیاتی در ارزیابی کیفیت محتوا و رتبهبندی صفحات وب ایفا میکند. برای موفقیت در عرصه رقابتی سئو، درک عمیق این الگوریتم گوگل برای شما لازم خواهد بود.
پیوندهایی که از وبلاگهای ساخته شده به منظور بک لینک سازی برای یک سایت اصلی میآیند، ممکن است به سایت شما آسیب برساند. طرح کلی در صفحات باکیفیت به گونهای است که محتوای اصلی فورا قابل رویت خواهد بود. اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح میدهد اما یک صفحه قدیمیتر که به طور منظم بروزرسانی میشود ممکن است بهتر از یک صفحه جدیدتر عمل کند. صفحهای که دستهبتدی مرتبطی دارد در مقایسه با صفحهای که در دستهبندی غیرمرتبطی قرار دارد بهتر عمل میکند. صفحهای که URL آن به صفحه اصلی نزدیکتر است نسبت به صفحاتی که در عمق معماری صفحه جای گرفتهاند بهتر عمل میکند. شکی نیست که گوگل هنگام خزیدن در صفحات، سطح خواندن صفحات وب را تخمین میزند.
در این مقاله سعی کردیم مهم ترین عوامل رتبه بندی را مرور کنیم تا بتوانیم به بهترین رتبه در فهرست نتایج دست پیدا کنیم. با رعایت کردن این فاکتورها، مطمئن باشید که گوگل رتبه خوبی را برای شما در نظر خواهد گرفت. برای جستجوهای محلی، گوگل اغلب نتایج محلی را بالاتر از سایر نتایج ارگانیک در حالت عادی قرار میدهد.
۱۰۹- مکان لینک در محتوا
فهرست مطالب
اگر آدرس IP سرور شما برای هرزنامه علامت گذاری شده باشد، ممکن است بر تمام سایت های آن سرور تأثیر منفی بگذارد. گاهی نامهای تجاری بدون اینکه به آنها پیوند داده شود، در قسمت داستانهای برتر نام برده میشوند. گوگل احتمالاً به نامهای تجاری غیر پیوندی به عنوان یک علامت برند نگاه میکند.
در واقع شما می توانید با تعیین اهداف، رسیدگی به مخاطبان هدف، ایجاد تقویم محتوایی و آنالیز و ارزیابی مجدد بهترین محتواها را برای وب سایت خود تولید کنید. با رعایت کردن هر یک از مواردی که مربوط به سئو سایت هستند قادر خواهید بود رتبه سایت را افزایش دهید. کیفیت محتواهای تولید شده یکی از اصلی ترین مواردی است که رتبه سایت شما را بیشتر می کند. گوگل به کیفیت انواع محتواها و کپی نبودن محتواها توجه می کند و سپس رتبه بندی را انجام می دهد. آیا فقط کیفیت محتوا در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد و محتوای با کیفیت چیست. به طور معمول با توجه به شناختی که از انواع الگوریتم های گوگل کسب کرده ایم کیفیت محتوا در هر یک از وب سایت ها رتبه سئو را می تواند تعیین کند.
به این صورت میتوانید ثابت کنید که قصد دور زدن قوانین گوگل را نداشته اید. دایرکتوری مقالات و انتشارات مطبوعاتی مورد سوء استفاده قرار گرفته است تا جایی که گوگل اکنون این دو استراتژی ساخت لینک را در بسیاری از موارد بی ارزش میداند. گوگل میتواند تشخیص دهد که آیا هجوم پیوندها به یک صفحه قانونی است یا خیر. ۱۳۲ پیوندهایی که از محتوای ضعیف نوشته شده یا کپی گرفته شده اند، به اندازه پیوندهایی که از محتوای خوب گرفته شده اند، ارزش ندارند.
– لینکهای ورودی به سایت:
اگر دو صفحه متفاوت در تمامی فاکتورها برابر باشند، یک صفحه از یک دامنه معتبر بالاتر در برابر یک صفحه در یک دامنه با اعتبار کمتر، رتبه بهتری کسب میکند. براساس الگوریتم هیل تاپ گوگل ممکن است از محتوای صفحاتی که لینک میکنید به عنوان یک سیگنال ارتباطی استفاده کند. مثلأ اگر یک صفحه درباره خودرو دارید که به صفحات مرتبط با فیلم لینک میکند، گوگل تصور میکند که صفحه شما درباره خودروهای درون فیلم است، نه اتومبیل. کلماتی مرتبطی که محوریت متن را تعیین میکنند به موتورهای جستجوی کمک میکنند تا مفهوم کلماتی که معناهای متفاوتی دارند را بفهمند. اگر گوگل شخصی را بهعنوان اسپمر شناسایی کند، سایر وبسایتهایی که آن شخص مالکیت آنها را دارد نیز تحت تأثیر قرار میدهد. اگر میخواهید به رتبههای بالاتری دست پیدا کنید، باید بر ایجاد بک لینکهای با کیفیت بالا از منابع معتبر در صنعت خود تمرکز کنید.
این ضمانت میتواند شامل مواردی مانند ضمانت کیفیت، ضمانت بازگشت وجه، یا ضمانت تعمیر و نگهداری باشد. مدت زمان اعتبار ضمانت در خدمات معمولاً در قرارداد یا توافقنامهای که بین ارائهدهنده خدمات و مشتری امضا میشود، تعیین میشود. این مدت زمان ممکن است بر اساس نوع خدمات ارائه شده، نوع ضمانت ارائه شده، قوانین محلی یا استانداردهای صنعتی مشخص شود. با طراحی سایت وب رمز، یک وبسایت حرفهای، سریع و سئو شده دریافت کنید که با طراحی مدرن و امکانات پیشرفته، کسبوکار شما را به سطح جدیدی ارتقا میدهد. اگر گوگل متوجه شود که یک سایت اقدام به فروش لینکها کرده است، آن را از فهرست نتایج خود حذف میکند و آن را جریمه میکند.
۱۲۹- تعداد کلمات محتوای لینک شده
هدف اصلی از تشکیل یک هلدینگ اغلب کنترل و مدیریت بهتر و بهینهتر شرکتهای زیرمجموعه و همچنین بهرهبرداری از تخصص و تجربیات مدیریتی است. آیا میخواهید بهترین آموزش محتوای الکترونیکی را دریافت کنید؟ با استاد رحیم کریمی همراه شوید و به یک سفر آموزشی فوقالعاده رویایی در این حوزه بپیوندید. با این استاد خلاق و با تجربه، محتوای الکترونیکی را با آسانی فرا خواهید گرفت و میتوانید بهترین نتیجه را در این زمینه بهدست آورید. پس از این دوره آموزشی، شما به یک متخصص کامل در محتوای الکترونیکی تبدیل خواهید شد.
وقتی کاربر احساس کند که تمام اطلاعات مورد نظر خود را در یک مقاله پیدا کرده است، احتمالاً تجربه بهتری از سایت شما خواهد داشت که منجر به رتبهبندی بهتر در گوگل میشود. دریافت لینکهایی با استفاده از نام تجاری به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در رتبهبندی گوگل شناخته میشود. این سیگنال میتواند به طور چشمگیری در بهبود رتبه سایتها در نتایج جستجو موثر باشد.
جمع بندی عوامل رتبه بندی گوگل
گوگل به سایتهایی با IP سرور محلی و پسوند نام دامنه خاص کشور، ارزش بیشتری میدهد و آن را برای کاربران محلی در رتبه بالاتری نشان میدهد. گوگل صفحات جدیدتر را برای جستجوهای خاص تقویت میکند و رتبه بالاتری به آنها میدهد. صفحاتی که نظرات زیادی دارند، نشانهای از تعامل و کیفیت کاربر را در بر دارند.
تنها راه بهبود SEO شما این است که یک محتوا را با دیگری ارتباط دهید و به ویژه گروهی از پستها را به گروه دیگر ارتباط دهید. این مسئله هرگز تایید نشده اما گفته میشود که گوگل یک امتیازنامه برای سیستمی صادر کرده که به ویراستارهای انسانی اجازه میدهد تا بر SERPs تاثیر بگذارند. یک صفحه در طول زمان چند وقت به چند وقت بروزرسانی میشود؟ روزانه، هفتگی یا هر پنج سال؟ فراوانی بروزرسانیهای صفحه نیز در تازگی آن نقش دارد.
در این مقاله، ما بیش از ۲۰۰ فاکتور مهم از عوامل رتبه بندی گوگل را که میتوانند به بهبود رتبه وبسایت و سئو شما و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر کمک کنند، بررسی خواهیم کرد. محتوای بلند میتواند به افزایش شانس رتبهبندی در نتایج جستجو کمک کند، به ویژه به دلیل اینکه اطلاعات بیشتری را به کاربران ارائه میدهد و زمان ماندگاری بیشتری در سایت ایجاد میکند. سایتهایی که ترافیک بیشتری دریافت میکنند، امتیاز بالاتری از گوگل دریافت خواهند کرد. موتور جستجو با تجزیه و تحلیل دادههای استخراجشده از مرورگرهای کاربران، میتواند تشخیص دهد کدام سایتها محبوبتر هستند. ترافیکی که بهطور مستقیم از نتایج جستجوی گوگل وارد صفحات سایت میشود، دارای ارزش بسیار بالاتری است.
بهینهسازی تصاویر میتواند شانس شما برای رتبهبندی بهتر در نتایج جستجو را افزایش دهد. وجود محتوای مشابه در چندین صفحه میتواند تأثیر منفی روی رتبهبندی داشته باشد. از تغییرات مداوم الگوریتمها تا رقابت شدید در صنعت، همه این موارد میتوانند مانعی برای بهبود رتبهبندی سایت شما باشند. با استفاده از این روشها و تحلیلها، میتوانید استراتژی سئوی خود را بهبود بخشید و در نتیجه رتبهبندی سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.
۱۰۶- ریدایرکتهای ۳۰۱ زیاد به صفحه
یک لینک از یک سایت مرجع اهمیت بیشتری نسبت به یک لینک از یک سایت نسبتأ ناشناخته ی کوچک دارد. عنوان پیوند (متنی که وقتی ماوس را روی یک پیوند میگذارید ظاهر میشود) نیز ممکن است به عنوان یک سیگنال مرتبط با فاکتورهای سئو در نظر گرفته شود. شایانذکر است که طبق گفته گوگل از این فاکتور زمانی استفاده میشود که رقبا در جایگاهی مساوی قرار میگیرند. گرامر و املاء درست به عنوان یک سیگنال کیفیت محسوب میشوند، اگرچه کاتز چند سال پیش درباره اهمیت این موضوع به طور متناقض صحبت کرده بود.
لینکهایی که از پستهای مهمان به دست میآید ارزش دارند، اما تاثیر آنها در رتبهبندی سایت به اندازه لینکهای متنی یا لینکهای دریافتی از رقبا نخواهد بود. مقدار صفحاتی که به طور مستقیم ایندکس شدهاند، میتواند بر رتبهبندی سایت در گوگل تأثیرگذار باشد. لینکدهی داخلی به صفحات مختلف سایت، به ویژه از صفحات پر بازدید به صفحات هدف، به افزایش اهمیت آن صفحات در نظر گوگل کمک میکند. طبق تحقیقات سایت “Ahrefs”، استفاده از کلمات کلیدی در پاراگراف اول به گوگل کمک میکند تا سریعتر موضوع صفحه شما را شناسایی کند. توجه به این فاکتورها کلیدی است تا محتوای وبسایت بهینه شده و در نتیجه سئو بهبود یابد.
گوگل میتواند لینکهای تولید شده توسط کاربر را در برابر محتوای منتشر شده توسط مالک واقعی سایت شناسایی کند. اگرچه لینک ها nofollow هستند، اما خیلی ها تصور میکنند که دریافت یک لینک از ویکی پدیا باعث افزایش اعتماد و قدرت از نظر موتورهای جستجو میشود. گرفتن بک لینک از یک صفحه مرتبط با موضوع سایت شما، ارزش بیشتری برای گوگل دارد. بهتر است برای گرفتن بک لینک به صفحاتی درخواست دهید که ارتباط معنایی بیشتری با صفحه مورد نظر شما دارند. گرفتن لینکهایی از دامنه های سطح بالای مختص کشور (.de, .cn, .co.uk) به رتبهبندی بهتر سایت در آن کشور کمک میکند. بک لینک با کیفیت گرفتن از صفحهی اصلی یک سایت میتواند اهمیت ویژهای در رتبهگیری یک سایت داشته باشد زیرا که چنین لینکی ارزش بالایی دارد.
گوگل با بررسی صفحات مختلف، صفحهای را که سریعترین پاسخ را به نیاز کاربر میدهد، انتخاب کرده و محتوای آن را به همراه لینک صفحه در نتایج نمایش میدهد. این امر به کاربران کمک میکند که قبل از کلیک روی لینکها، پاسخ خود را پیدا کنند. کپی بودن توضیحات متا نهتنها به موتورهای جستجو علامت میدهد که محتوای سایت تکراری است، بلکه باعث کاهش اعتبار سایت در نظر گوگل میشود. بنابراین، ایجاد توضیحات متا خاص و منحصربهفرد برای هر صفحه اهمیت زیادی دارد. موتورهای جستجو میتوانند به راحتی کیفیت نگارش را تشخیص داده و آن را در رتبهبندی لحاظ کنند. کلمات کلیدی مترادف (LSI) به گوگل کمک میکنند تا بهتر محتوای شما را درک کند و آن را در نتایج جستجو شناسایی نماید.
در واقع گوگل به شما یک نمره سطح خوانایی از صفحات میدهد که باید تلاش کنید این نمره را تا حد امکان بالا ببرید. به گفته Moz وجود کلمه کلیدی در ابتدای یک عنوان برتری ویژهای نسبت به حالتی دارد که این کلمه در وسط یا انتهای عنوان بیاید. منظور از سیگنالهای برند، درک کلی مخاطب و موتور جستجو از برند شما به صورت آنلاین است. برای به دست آوردن رتبههای بالاتر، مطمئن شوید که برند شما شناخته شده و مورد احترام است. این الگوریتم ها دائماً در حال به روزرسانی و تطبیق با نیاز کاربران هستند. برای سفارش آنلاین سئوی پایه کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پایه ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
بدون شک ویدئوهای یوتیوب در نتایج جستجوی کاربران از ارجحیت قابلملاحظهای برخوردارند. وجود اطلاعات تکراری متا دیسکریپشن روی وبسایت شما میتواند قابلیت دیده شدن وبسایت شمارا تا حد زیادی پایین آورد. در صورت وجود تعداد زیاد از این موارد، کنسول جستجوی گوگل به شما هشدار خواهد داد. بسیاری از کار سئو را انجام میدهند، بر این باورند که بهروزرسانی وبسایت و بهویژه اضافه کردن محتوایات جدید میتواند تأثیر مثبتی داشته باشد. این در حالی است که گوگل اخیراً استفاده از معیار “تعداد دفعات انتشار” را منکر شدهاست. یک سایت با معماری صحیح و قابل فهم (به عنوان مثال، یک ساختار سیلو) به Google کمک میکند تا محتوای موجود را به صورت موضوعی سازماندهی کند.
گوگل صفحاتی را که بهطور مرتب بهروزرسانی میشوند، ترجیح میدهد و آنها را در اولویت ایندکس و رتبهبندی قرار میدهد. بنابراین، نگهداری محتوای تازه و بروز میتواند تاثیر مثبتی در سئو سایت داشته باشد. استفاده از کلمات کلیدی در تگهای H2 و H3 نیز میتواند به گوگل کمک کند تا ساختار محتوای صفحه را بهتر درک کند و به سئو کمک کند. بنابراین، بروزرسانی مرتب مطالب یا انتشار محتوای تازه میتواند تأثیر زیادی در بهبود رتبهبندی صفحات داشته باشد. برخلاف آنچه که تصور میشود، گوگل به طور مستقیم از متا دیسکریپشن به عنوان عامل رتبهبندی استفاده نمیکند. اما این توضیحات در افزایش نرخ کلیک (CTR) مؤثر هستند و میتوانند شانس صفحه شما برای نمایش در نتایج جستجو را بهبود بخشند.
کارشناسان تولید محتوا و سئو به صورت فریلنسر با مجموعه پونیشا فعالیت کرده و خدمات با کیفیتی را با قیمت مناسب عرضه می کنند. علاوه بر این، مجموعه پونیشا در تمامی زمینه هایی که برای بهبود شرایط کسب و کارهای مختلف به آنها نیاز است، فریلنسرهای با تجربه و حرفهای را به شما معرفی خواهد کرد. برای استخدام دیجیتال مارکتر، ادمین، طراح سایت، گرافیست و غیره میتوانید نمونه کارهای موجود در پونیشا را بررسی کنید. شما باید برای تولید محتواهای با کیفیت، جزئیات را رعایت کنید و کاربر را با خودتان همراه نمایید. برای اینکه شانس بیشتری جهت رتبه بندی کسب کنید باید محتواهای با کیفیت را در وب سایت منتشر نمایید. با این حال، محتوای طولانی بیشتر احتمال دارد که اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد و بتواند به نیازهای مختلف جستجوگران پاسخ دهد.
- البته این را نیز فراموش نکنید که این الگوریتم در اوایل شروع کار، سایت های انگلیسی را تحت تاثیر قرار می دهد و در آینده به زبان های دیگر گسترش داده می شود.
- استفاده از کلمات کلیدی مرتبط میتواند به شما کمک کند تا در جستجوهای مرتبط رتبه بالاتری داشته باشید.
- در جستجوهایی که کاربران به دنبال خرید محصولات هستند، گوگل مستقیماً تصاویر فروشگاههای آنلاین یا محصولات را به نمایش میگذارد تا تجربه خرید را برای کاربران تسهیل کند.
- اگر بهدرستی تنظیم شده باشد، میتواند موجب تسریع در ایندکس شدن صفحات شود، هرچند تاثیر مستقیمی در بهبود سئو ندارد.
مواردی همچون جامعیت معنایی محتوا، طولانی بودن مطلب، حضور رسانههای غنی مانند تصاویر و ویدیوها، و بیان ساده و قابل درک، اکنون از اهمیت بسزایی برخوردارند. ترکیب هوشمندانه این فاکتورها باعث بهبود نهتنها رتبهبندی جستجوی گوگل میشود بلکه تجربه کاربری را نیز بهبود میبخشد. سارا با شروع یادگیری از منابع معتبر و آموزشی، با مفاهیم اساسی سئو آشنا شد. او فهمید که تنها طراحی زیبا کافی نیست، بلکه محتوا نیز باید با دقت بهینهسازی شود. سارا به فهمیدن اهمیت جامعیت معنایی محتوا، به خصوص تاثیر تولید محتوا بر رنکینگ در موتورهای جستجو، پرداخت و ترکیب ترمهای مرتبط با موضوع خود را در مطالبش به کار گرفت. از زمان راهاندازی، Google Panda Algorithm چندین بار بهروزرسانی شده است، هر بار با هدف بهبود دقت و کارایی آن.
توصیه میشود که حتماً در هر صفحه از یک تگ H1 استفاده شود و این تگ به دقت انتخاب گردد. با بهبود الگوریتمها و اعمال تغییرات به صورت دورهای، گوگل سعی میکند تا بازخوردهای کاربران و نیازهای آنها را در نظر بگیرد و به عنوان یک منبع اطلاعات معتبر شناخته شود. این اعتبار و اعتماد کاربران از دستورالعملها، توصیهها و رفتارهایی که الگوریتمها انعکاس میدهند، میآید. اگر کسب وکار اینترنتی دارید یا تولیدکننده محتوا هستید و یا در حوزه سفارش سئو سایت و انجام پروژه های سئو فعالیت دارید ، بدون شک نام الگوریتم های سئو را شنیده اید. چرا این کار مهم است؟ سئوی داخلی باعث می شود که گوگل راحت تر محتوای سایت شما را درک کند و صفحات شما را سریع تر ایندکس کند. سایت هایی که تجربه کاربری ضعیفی دارند، معمولاً با افت رتبه مواجه می شوند.
در واقع، یک مطالعه اخیر در صنعت فاکتورهای رتبه بندی نشان داد که میانگین تعداد کلمات نتایج صفحه اول گوگل، حدود ۱۴۰۰ کلمه است. سئوی فنی شامل موارد مختلفی نظیر سرعت سایت، پاسخگویی به موبایل، قابلیت خزیدن و غیره است که هر کدام باید بهینه شوند. طبق مستندات گوگل، فیچر اسنیپت چیست برای ارائه پاسخهای سریع به نیازهای کاربران در نظر گرفته شدهاند.
هرچه تعداد کاربران بیشتری نام برند شما را در گوگل جستجو کنند، گوگل این موضوع را بهعنوان نشانهای از ارزش و اعتبار برند شما در نظر گرفته و رتبه آن را در نتایج جستجو بهبود میبخشد. تعداد نظرات کاربران در صفحات سایت، یکی از مهمترین نشانههای تعامل کاربران با محتوا است. گوگل اخیراً اعلام کرده است که صفحات دارای تعداد بیشتری کامنت واقعی از کاربران، معمولاً رتبه بهتری خواهند داشت. بر اساس تحقیقات، به نظر میرسد که افزایش نرخ کلیک در تمامی صفحات یک وبسایت، بهطور کلی تاثیر مثبتی بر رتبه و جایگاه صفحات مختلف در موتور جستجوی گوگل داشته باشد. الگوریتم رنک برین (RankBrain) بهطور عمده به بررسی نحوه تعامل کاربران با سایت پرداخته و رتبهبندی صفحات سایتها را بر اساس ارتباط میان کاربران و محتوای سایت مشخص میکند. بروزرسانی و بهروزرسانی منظم صفحات سایت نقش مهمی در ارتقای رتبهبندی دارد.
۱۳- کلمات کلیدی موجود در تگ توضیحات
الگوریتمهای گوگل یک سری از قوانین هستند که توسط گوگل برای رتبهبندی سایتها در نتایج جستوجواستفاده میشود. این الگوریتمها در واقع اعتبار سنجی سایتها را انجام میدهند و به طور مداوم بهروزرسانی میشوند تا بهترین و دقیقترین نتایج را به کاربران نمایش دهند. این بروزرسانیها و آپدیتهای الگوریتمهای گوگل باعث میشود که وبسایتها برای حضور در نتایج گوگل تلاش بیشتری داشته باشند و سعی کنند با بهینهسازی محتوا و ساختار سایت رتبههای بالاتر بگیرند. هر روز، سارا با انگیزه و سرزنشهایی از تلاش برای بهینهسازی وبلاگش به جلسات طراحی و مطالعه ادامه میداد.
– آدرس IP کاربران:
میزان کلیک، زمان ماندگاری در صفحه و نرخ بازگشت از جمله فاکتورهایی هستند که توسط این الگوریتم بررسی می شوند. اگر از لینک های اسپم یا خرید لینک استفاده کرده اید، این الگوریتم ممکن است وب سایت تان را جریمه کند. ضمانت در خدمات به مفهوم تعهد یا تضمین ارائه خدمات با کیفیت و مطابق با شرایط توافق شده است. این موضوع معمولاً در قراردادهای خدمات مطرح میشود و به مشتری اطمینان میدهد که خدمات ارائه شده توسط ارائهدهنده خدمات، در صورت بروز مشکل یا نقص، تعمیر یا جبران خسارت خواهند شد.
این صفحات به طور مرتب فعالیت تخصصی دارند و دنبال کنندگان زیادی هم دارند. Google گاهی اوقات نتایج Google Shopping را در SERPهای ارگانیک نمایش میدهد. به عنوان مثال، وقتی نام یک محصول را سرچ میکنید، در یک کادر محصولات مشابه دیگر را مشاهده میکنید. همانطور که اشاره شد، لینکهای nofollow هنگام خزیدن در صفحات دنبال نمیشوند.
۴۶- تعداد لینکهای داخلی به یک صفحه
بنابراین تاریخ انقضای یک دامنه میتواند به فاکتوری برای الگوریتم های گوگل در نظر گرفته شود. به گفته یکی از کارمندان گوگل معمولاً افراد دامنههای باارزش و مشروع خود را برای دورههای طولانیتری ثبت میکنند. این در حالی است که افرادی که میخواهند بهصورت موقت از یک دامنه استفاده کنند، هزینه ثبت دامنه برای دوره کوتاهتری میپردازند. گوگل با استفاده از الگوریتمهای خاص خود قادر است اکانتهای واقعی را از اکانتهای فیک در شبکههای اجتماعی تشخیص دهد.
فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ها
آیا فقط کیفیت محتوا در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد و موضع گوگل در مورد انواع محتواهای با کیفیت چیست. الگوریتم های پنگوئن و پاندا به عنوان مهم ترین الگوریتم هایی هستند که برای تعیین کردن رتبه سایت مورد استفاده قرار می گیرند. شما باید به الگوریتم های گوگل اهمیت دهید و کاربران خود را با استفاده از ترفندهای غلط فریب ندهید. صفحات را باید به طور معمول برای کاربران ایجاد نمایید و اولویت اولتان کاربرانتان باشد.
در این رقابت، محتوای الکترونیکی با تأثیر فوقالعادهای بر رتبهبندی سایتها در موتورهای جستجو مطرح است. از این رو، مدرس کشوری تولید محتوای الکترونیکی، رحیم کریمی، با دانش و تجربه خود در این حوزه به یکی از افراد تأثیرگذار در بهبود رتبهبندی سایتها تبدیل شده است. مهم ترین و موثرترین تکنیک برای رتبه بندی سایت ها، تولید محتوای متنی میباشد. شما میتوانید با استفاده از محتوای متنی خوب و با کیفیت، به راحتی یکی از فاکتورهای مهم برای کسب رتبه بالاتر در گوگل را بدست آورید، پس به فکر تولید محتوا متنی خوب و با کیفیت و بر پایه سئو باشید.
با توجه به رشد استفاده از دستگاههای موبایل برای جستجو، بهینهسازی صفحات سایت برای موبایل اهمیت بسیاری دارد. بنابراین، اطمینان از اینکه تمامی صفحات سایت بهدرستی برای موبایل بهینه شدهاند، یکی از الزامات سئو است. اگر محتوای شما در جلب توجه و رضایت کاربران موفق باشد، احتمالاً رتبه شما نیز بهبود خواهد یافت.
زمانی که سعی میکنید پیوندهای وابسته را پنهان کنید، با این کار باعث میشوید که گوگل سایت شما را جریمه کند. اگر تعداد آنها زیاد شود، می تواند یک سایت را در معرض جریمه شدن قرار دهد و آن را از فهرست نتایج خارج کند. تصاویر جستجوی یک کلمه در گوگل گاهی اوقات بالاتر از نتایج در جستجوی نرمال و طبیعی ظاهر میشوند.
برای صاحبان وبسایتها اهمیت زیادی دارد که با ایجاد محتوای باکیفیت، بهینهسازی مناسب و جلب لینکهای با کیفیت، سعی در بهبود رتبهبندی وبسایت خود داشته باشند. بهبود رتبه کلمات کلیدی، افزایش قابلیت دسترسی، جذب ترافیک آگاهانه، بهبود لینکدهی و اعتبار سایت، ارائه ارزش به کاربران و غیره برخی از نتایج تولید محتوا به صورت سئو شده میباشد. الگوریتم کافئین یکی از اصلیترین و بهروزترین الگوریتمهای جستجوی گوگل برای بهروزرسانی و نمایش سریعتر نتایج جستجو است. این الگوریتم به صورت مداوم دادههای جدید را فراخوانی کرده و نتایج جستجو را بهروزرسانی میکند تا کاربران از اطلاعات فعال و بهروز برخوردار شوند.
فاکتورهای رتبه بندی گوگل – ۲۰۰ عامل در سال ۲۰۲۵
فراموش نکنید که پیاده سازی استراتژی های سئو و ارائه محتوای مفید، مکمل همدیگر هستند و سیگنال های مختص خود را دارند. پس اهمیت الگوریتم های دیگر را نادیده نگیرید و مسیری را ترسیم کنید که الگوریتم های رتبه بندی مهمی مثل پاندا، اولویت با نسخه موبایل و پنگوئن را راضی نگه دارید. تولید محتوای ارزشمند، بهینه سازی تجربه کاربری و پرهیز از تکنیک های سئوی سیاه. از آنجاییکه ارائه محتوای با کیفیت (از نظر کپی نبودن، قدرت انتقال مفاهیم، سئو و تخصصی بودن) بزرگترین دغدغه رایا مارکتینگ می باشد، همواره خودمان را در معرض تست شما کارفرمایان گرانقدر قرار می دهیم.
مثلا یک تحقیق نشان داد که بین عناصر چند رسانهای و رتبهبندیها همبستگی وجود دارد. الگوریتم کافئین گوگل به محتوای بروزرسانی شده و تازه منتشر شده علاقه دارد، به ویژه برای جستجوهای حساس به زمان. گوگل با تأکید بر این عامل مهم تاریخ آخرین بروزرسانی صفحات خاص را نشان میدهد. استفاده از فهرست مگ سئو مطالب لینک شده با محتویات مرتبط، به گوگل برای فهمیدن بیشتر و بهتر مطالب صفحات شما کمک میکند. در کنار تگ عنوان اصلی، گوگل از H1 تگ نیز بهعنوان سیگنال ثانویه برای رتبهبندی استفاده میکند. به گفته یکی از کارمندان گوگل، اختلاف بین یک دامنه ششماهه با یک دامنه یکساله بسیار ناچیز است.
کلماتی که در اطراف بک لینکهای شما قرار میگیرند، به گوگل کمک میکنند که بفهمد آن صفحه درباره چیست. چون گوگل به پیوندهایی از صفحاتی که حاوی کلمه کلیدی صفحه شما در قسمت عنوان هستند، ارزش بیشتری میدهد. لینک های تعبیه شده در ابتدای یک محتوا، ممکن است کمی وزن بیشتری نسبت به پیوندهای قرار داده شده در انتهای محتوا داشته باشند. در واقع هرچه لینک به ابتدای محتوا نزدیک تر باشد، تاثیر بهتری بر رتبه بندی صفحه دارد. تعداد کل لینکدهیهای انجامشده، حتی اگر از صفحات مختلف یک دامنه تکراری به سایت شما لینک داده شود بر رتبهبندی سایت شما تاثیرگذار است. استفاده از بردکرامب، یک سبک از معماری سایت به صورت کاربر پسند است که به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک میکند تا بدانند در کجای سایت قرار دارند.
احتمالاً خودتان متوجه این موضوع شدهاید که وب سایتهایی که مرتباً از آنها بازدید میکنید، SERP را برای جستجوهای شما تقویت میکنند. زمانی که افراد از سئو مگ جستجوی گوگل وارد صفحه شما میشوند، چه مدت زمانی را در صفحه شما صرف میکنند؟ گاهی اوقات به این وضعیت “کلیکهای طولانی در مقابل کلیکهای کوتاه” نیز گفته میشود. Google از دادههای گوگل کروم برای تعیین تعداد بازدیدکنندگان از سایت (و چند وقت یکبار) استفاده میکند. سایتهایی که ترافیک مستقیم زیادی دارند، احتمالاً سایتهایی با کیفیت بالاتر در مقایسه با سایتهایی هستند که ترافیک مستقیم بسیار کمی دارند. یک سایت که با سرعت خوبی لینک مثبت دریافت میکند، معمولاً جایگاه بهتری در SERP کسب میکند.
طبق گزارش وبسایت Backlinko، یکی از مهمترین عوامل در رتبهبندی صفحات، تعداد دامنههایی است که به سایت شما لینک میدهند. افزایش تعداد سایتهایی که به صفحات شما ارجاع میدهند، اعتبار سایت را در نظر موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، تقویت میکند. گوگل به طور دقیق، اعتماد به سایتها را بررسی میکند و سایتهایی که اعتبار بالاتری دارند، در رتبهبندی بالاتری قرار میگیرند.
محتوای کامل و دقیق حول یک موضوع مشخص، معمولاً رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب میکند. گوگل صفحاتی که جنبههای مختلف یک موضوع را به طور کامل پوشش میدهند، ترجیح میدهد. دادههای ساختار یافته (Structured Data) ابزاری قدرتمند برای بهبود درک موتورهای جستجو از محتوای سایت شما هستند. با استفاده از این دادهها، میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد صفحات خود به گوگل و سایر موتورهای جستجو ارائه دهید، که به نمایش نتایج دقیقتر و جذابتر در SERP کمک میکند. الگوریتم پاندا به محتوایی ارزش میدهد که موضوعات را به طور جامع و عمیق پوشش میدهد.
پس هر چقدر که حجم محتوای غیر مفید سایت بیشتر باشد، تاثیر منفی این الگوریتم قوی تر و شدیدتر خواهد بود. الگوریتم محتوای مفید از E-A-T که مخفف تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن است، سرچشمه می گیرد. E-A-T همان معیاری است که ارزیابی کنندگان کیفی گوگل برای ارزیابی محتوا، تولیدکنندگان محتوا و وبسایت ها استفاده می کنند.