۱۵ گام طلایی در تولید محتوای سئو شده وبنون
تگ H1 پس از تگ عنوان، اصلیترین تگ درون صفحه است و چون هم رباتهای جستجو و هم کاربران به آن خیلی توجه میکنند، بهتر است حتما کلمه کلیدی اصلی را در آن به کار ببرید. هرچند با هزینه اضافی همراه است، اما هوش مصنوعی جاسپر با Surfer SEO ادغام میشود تا به شما در بهینهسازی محتوایتان کمک کند. جاسپر بر اساس بهترین محتوای شما، دادهها و عملکرد گذشتهتان، توصیههایی ارائه میدهد. در نتیجه، نه تنها نتایج خود را بهبود میبخشید، بلکه محتوایی ایجاد میکنید که مخاطبان شما آن را میپسندند. نگارش محتوا سئو شده که باعث افزایش کلیک گوگل و نرخ تبدیل کاربران می شود. در این مقاله آموزشی ۴۰ نکته آموزشی برای تولید محتوای سئو شده آموزش میدهیم که باعث افزایش نرخ تبدیل از سمت گوگل می شود.
برای درک هر چه بهتر معنای محتوای سئو شده، ابتدا نیاز است که ذهنیت درستی از اهداف سئو، انواع محتوا و بهینه سازی محتوا داشته باشید. در همین راستا گوگل الگوریتمی را با نام Helpful Content Update یا با نام مخفف HCU در سال ۲۰۲۲ راهاندازی کرد. این الگوریتم با هدف بهبود کیفیت نتایج جستجو و ارائه محتوای باارزشتر به کاربران طراحی شده است. در حال حاضر سایتهایی که با پارامترهای این الگوریتم مطابقت نداشته باشند قطعاً رشد نخواهند داشت و اگر قبلاً رشد کرده باشند افت خواهند کرد. اگر کسب و کاری دارید که روی اینترنت و بستر وب قرار داد حتماً و ضرورتاً برای دیده شدن توسط مخاطبان نیازمند دیده شدن در نتایج جستجوهای موتورهای جستجو هستید.
یکی از روش های بهینه سازی محتوای بلند، به کار بردن جدول عناوین محتوا در بالای پست است تا کاربران بتوانند به سادگی به بخش های مختلف آن هدایت شوند. همچنین با اینکار این شانس را به دست می آورید که گوگل عناوین بخش های مختلف محتوای بلندتان را به صورت سایت لینک (Sitelink) در نتایج جستجو نمایش دهد. شما نمیتوانید ذهن مخاطبان را بخوانید، اما از نحوه جستجوی آنها میتوانید نیازهایشان را شناسایی کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ارائه اطلاعات دقیق، به شما کمک میکند پاسخگوی نیازهای مخاطب باشید. ایجاد «فهرست مطالب» (Table of Contents) در ابتدای محتوا، دید کامل و پیشنمایشی از بخشهای مختلف محتوا در اختیار کاربر قرار میدهد. این موضوع کمک میکند کاربر خیلی سریع روی عنوان یا بخش موردنیاز خود کلیک کرده و به آن بخش هدایت شود.
اساساً، اگر نیاز دارید ۱۰ پست رسانهی اجتماعی در هفته ایجاد کنید، جاسپر با خودکارسازی این فرآیند قابل تکرار، به راحتی میتواند این نیاز را برطرف کند. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک برای وب سایت هاست، که باعث می شود دیده شدن در موتورهای جستجو روی هر پلتفرمی که کاربران ممکن است برند یا کسب و کار شما را در آن جستجو کنند، ضروری باشد. SEO نتایج واقعی و قابل توجهی برای برندها، کسب و کارها و سازمان ها در هر اندازه ای به ارمغان می آورد. این کلمات کلیدی باید علاوه بر درست بودن به تعداد کافی در متن تکرار شوند؛ البته توجه به مباحثی مانند seo on page و seo off page نیز مهم است.
فناوری همواره در حال پیشرفت است، به این معنا که وب سایت ها، و نحوه ساختار آن ها، نیز تکامل می یابند. همچنین دستگاه هایی که برای دسترسی به موتورهای جستجو استفاده می کنیم نیز تغییر می کنند. به طور حتم آگاهی بخشی به جامعه رسالت بزرگی است که بخشی از آن بر دوش تولیدکنندههای محتوا قرار دارد.
تحقیق کلمات کلیدی یک هنر است:
فهرست مطالب
ما در این متن در مورد ویژگیهایی که محتواهای سئو شده باید داشته باشند صحبت کردیم. هم چنین در مورد مشخصات کیفی و کمی این گونه محتواها نکاتی را بیان نمودیم. هدف ما از بیان این مطالب آشنایی شما با اصول سئو در تولید محتوا بود تا بتوانید در صورت نیاز به یکی از بهترین تولیدکنندههای محتوا تبدیل شوید. می بینید که چندین مرتبه از لیست های عددی یا نقطه گذاری شده برای فرمت بندی متن استفاده کرده ایم. به ویژه اگر بتوانید آنها را جایگزین پاراگرافهای طولانی کنید میتوانید با این کار به مخاطب کمک کنید تا در یک نگاه تمام موارد را ببیند و حتی بهتر به خاطر بسپارد.
یک نکته خوب نیز این است که کلمات کلیدی را در ابتدا و انتهای متن قرار دهید، زیرا به این ترتیب بیشترین تاثیر را دارند. همچنین مهم است که کلمات کلیدی به طور طبیعی گنجانده شوند – اما نه خیلی زیاد، در غیر این صورت متن تکه تکه و غیر طبیعی به نظر می رسد. فراتر از آن، شما همچنین باید اصول اولیه عناصر سئوی درون صفحه، مانند متا تگ ها، متن جایگزین تصویر، لینک های داخلی و غیره را بدانید. گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول راه هایی آسان و رایگان برای ردیابی بازدید از صفحه و میانگین زمان صرف شده در یک صفحه است.
همانطور که عرض کردم این آمار فقط مربوط به وردپرس است و آمار کلی تولید محتوا خیلی بیشتر از این است. کلیه حقوق مادی و معنوی دوره ها متعلق به وبسایت آموزشی دانشجویار می باشد. این استراحت در اواسط هفته، ذهن را شاداب و شفاف نگه میدارد، و به گردش کار مثبت و در نهایت رضایت کاربران منجر میشود. به عنوان مثال، استارباکس از هر دو زبان کاربردی و بیانی برای شفاف سازی لحن خود در بازاریابی خود استفاده می کند. پس از بررسی اشتباهات املایی و دستوری، دوباره و دوباره آنها را بررسی کنید.
این لینک ها می توانند اعتبار و ارتباط محتوای شما را بهبود بخشند. اما باید توجه داشته باشید که لینک دهی به سایت های معتبر و مرتبط با موضوع می تواند تأثیر مثبت داشته باشد، در حالی که لینک دهی به سایت های نامعتبر می تواند تأثیر منفی بر سئو داشته باشد. استفاده از عبارات جذاب و ترغیب کننده در عنوان و توضیحات متا می تواند نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهد. همچنین، از استفاده از عبارات کلیشه ای و تکراری خودداری کنید و به جای آن، سعی کنید که عنوان و توضیحات متا را به گونه ای بنویسید که منحصر به فرد و مرتبط با محتوای صفحه باشند.
با توجه به پیشبینی درآمد ۸۸ میلیون دلاری هوش مصنوعی جاسپر، این سوال مطرح میشود که چه چیزی این ابزار را تا این حد خاص کرده است؟ شاید نگاهی به ۱۰ قابلیت برتر آن بتواند به این پرسش پاسخ دهد. ما در وب سایت و سرویس Saman360، از کوکی ها برای کمک به شخصی سازی محتوا، متناسب سازی و سنجش تبلیغات و ارائه یک تجربه ایمن تر استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از این وب سایت، شما به خط مشی ما در استفاده از کوکی ها مطابق با سیاست کوکی ها رضایت می دهید. مهم نیست که الگوریتم های موتورهای جستجو چقدر باهوش هستند، مهم این است که آنها نمی توانند اصالت و اعتبار را در یک نوشته را تشخیص دهند. اما اگر کلمات کلیدی وجود داشته باشد، این فرصت را در اختیار دارید. البته بهینه سازی برای گوگل با پلتفرم هایی مثل یوتیوب یا آمازون متفاوت است.
در ادامه آموزش و برای یادگیری بهتر شما، ۳ مرحله سئو محتوا را به صورت گام به گام آوردهام و به صفحه مربوطه لینک دادهام. آیا هدف شما کلیک کاربران بر روی تبلیغ های سایت است؟ در این صورت بایستی این تبلیغ ها را در هنگام خواندن محتوا توسط کاربران برایشان نمایش دهید. آیا قصد شما فروش محصولات و سرویس هایتان به کاربران است؟ برای دست یافتن به این هدف می بایست کاربران را از طریق دکمه های فراخوانی برای اقدام (CTA) در دل محتوا به بخش های فروش سایت هدایت کنید. هنگامی که یک کلمه کلیدی به خصوص را هدفگذاری می کنید، نیازی به استفاده چند باره آن در هر قسمت از محتوا نیست. محتوایی که شما تولید می کنید میتواند همیشه برای شما به جذب مخاطب بپردازد.
لینک های داخلی به سایر محتواهای مرتبط سایت بدهید
اگرچه در رابطه با تعداد دفعات استفاده فرمول مشخصی وجود ندارد، ولی بیشتر متخصصها معتقدند بهتر است در هر ۱۰۰۰ کلمه، نهایتاً ۶ بار از کلمۀ کلیدی اصلی استفاده کنید. قبلاً جلب توجه و رضایت موتورهای جستوجو کفایت میکرد؛ ولی حالا با پیشرفت گوگل و همکارانش، راضی کردن آنها با جلب رضایت خواننده ممکن میشود! باید محتوایی تولید کنید که کاربر برای مصرفش زمان بگذارد و با آن تعامل بگیرد. هرچقدر بازدیدکننده زمان بیشتری را روی صفحۀ سایت شما سپری کند، موتورهای جستوجو اینطور برداشت میکنند که محتوا ارزشمند و با کیفیت است. اما به جای تکرار سادهی این کلمات، باید به هم معنیها و عبارات مرتبط هم فکر کنی. مثلاً اگه کلمه کلیدیات “خرید لپ تاپ” باشه، میتونی از عباراتی مثل “بهترین لپ تاپ برای دانشجوها” یا “راهنمای خرید لپ تاپ” هم استفاده کنی.
مخاطبان خود را بشناسید و برای آنها بنویسید
با تحلیل نقشه های حرارتی (Heatmaps) و رفتار کلیکی کاربران، می توانید بفهمید که کاربران کجاها بیشتر کلیک می کنند و کدام قسمت های محتوا برای آن ها جذاب تر است. محتوای قدیمی و غیرمرتبط باید بروزرسانی یا حذف شود و محتوای جدید و مرتبط باید اضافه شود. تحلیل و ارزیابی عملکرد محتوا یکی از مراحل مهم در تولید محتوای سئو شده است.
میزان درآمد برای یک کارشناس تولید محتوای متنی
SEO به عنوان یک روش بازاریابی دیجیتال شناخته می شود و مگ سئو می توان آن را برای هر وب سایتی به کار برد. این کار به بهبود دیده شدن سایت در موتورهای جستجویی مانند گوگل و مایکروسافت بینگ کمک می کند. چه سایت شما محصولات را تبلیغ کند، چه خدمات ارائه دهد یا دانش تخصصی در زمینه ای خاص را به اشتراک بگذارد، SEO می تواند به هدایت ترافیک و افزایش دیده شدن آنلاین کمک کند. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا نه تنها به خواننده حس ناخوشایندی می دهد، بلکه از نظر سئو نیز مضر است و می تواند رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل را به شدت کاهش دهد. به این معنی که در هر ۱۰۰ کلمه، باید ۱ تا ۲ بار از کلمه کلیدی خود استفاده کنید. همانطور که گفتیم، اگر میخواهید در نتایج گوگل بالا بروید و شاهد ورود ترافیک ارگانیک به سایتتان باشید، باید برای تولید محتوای سئو شده برنامه داشته باشید.
گام چهار دهم همیشه محتوای خودت رو با تصاویر بهبود بده
چون هنوز تقاضایی وجود ندارد که کسب و کارها برای تصاحب سهم بیشتری از آن، با یکدیگر رقابت کنند. این نگاهی هست که گوگل به صفحات زامبی شما دارد و مسلما برای سایت شما خوب نیست. در حالی که برای بروزرسانی محتوا نیاز به هزینه مجدد ندارید و فقط باید مقاله های قبلی خود را سئو کنید.
محتوای سئو شده به معنای تولید متنی است که علاوه بر ارزش و اطلاعات مفید برای کاربران، با الگوریتمهای موتورهای جستجو نیز هماهنگ باشد. این نوع محتوا باید شامل کلمات کلیدی مرتبط، تیترهای جذاب، لینکهای داخلی و خارجی، و ساختار مناسب باشد. امروزه ساخت محتوا به سادگی گذشته نیست، زیرا همهی رقبا در حال انجام همین کار هستند و شما باید با آموزش تولید محتوا، محتواهای متنی و تصویری خاص و ارزشمندی تولید کنید که باعث ایجاد تفاوت بین شما و رقبا شود. برای مثال محتوای سایت شما باید کاملا اصولی، با در نظر گرفتن قواعد املایی و نگارشی و همچنین طبق اصول سئو نوشته شود تا باعث ارتقای رتبهی سایت شما در گوگل و در معرض دید قرار گرفتن وب سایت شما شود.
این موضوع آنقدر مهم است که ترجیح دادیم بخشی جداگانه را به آن اختصاص دهیم. یادآوری میکنیم که هرچقدر بازدیدکننده زمان بیشتری را روی سایتتان بگذراند، برای سئو آن هم بهتر است. حالا سعی میکنیم علاوهبر ارائۀ اطلاعات ارزشمند، شما را به خواندن دیگر مقالاتمان که مرتبط با دغدغههای شما هستند دعوت کنیم؛ مثلاً بالاتر به مقالۀ سئو چیست لینک دادیم. هدف ما هم جذب افرادی است که میخواهند در این رابطه اطلاعات کسب کنند؛ افرادی مثل خودتان.
آخرین مطالب
برای اطمینان از کیفیت این دوره، تعداد زیادی ویدیوی آموزش رایگان از بخشهای مختلف دوره بهعنوان دمو و نمونه در اختیار شما قرار داده شده است. این حجم از ویدیوهای رایگان تنها جهت ارزیابی شما مخاطب عزیز ارائه شده، و نشاندهنده اعتماد ۱۰۰ درصدی ما به کیفیت آموزشهایمان است. برای این کار تنها کافی است URL صفحه مورد نظر خود را کپی کرده و در قسمت “وارد کردن لینک” (Insert Link) متن خود قرار دهید. میتوانید از کلیدهای ترکیبی Alt + Shift + A در بالای منوی وردپرس استفاده کنید. در حالی که ظاهر تیترها میتواند بسته به موضوع متفاوت باشد، گوگل بدون در نظر گرفتن رنگ یا اندازه قلم، آنها را در رده مشخصی قرار میدهد.
فضای بین پاراگرافها از نظر روانشناختی انرژی کمتری لازم داشته و در مصرف انرژی کاربران نیز صرفهجویی میشود. انواع جملات کوتاه یا بلند می توانند به محتوای شما در ایجاد یک ریتم مختصر و ملایم کمک کند. چه در حال نوشتن یک قطعه ۲۵۰۰ کلمه ای در زمینه نویسندگی و چه بحث پیرامون یک قطعه ۷۵۰ کارکتری در مورد جنبه های فنی یک محصول برای کاربر، این کار نتیجه یکسانی خواهد داشت. بیشتر ذهنها طبیعتاً میخواهند به سبک نویسنده معروف جک کرواک بنویسند، اما این یک فعالیت نویسندگی در زمینه رمان نیست. بیشتر ما برای یک کسب و کار مطلب می نویسیم تا موفقیت آن کسب و کار را بیشتر نماییم. با این حال، اگر شخصی به دنبال آن کلمه یا عبارت مورد نظر باشد، آن کلمات برایش پررنگ خواهند بود.
برندسازی از طریق تولید محتوا یکی از ارزانترین راهها نیز میباشد. ولی معمولاً جامعه هدف به کسب و کاری که محتوای ارزشمند و مفید در زمینه اصلی فعالیتش منتشر میکند اعتماد بیشتری خواهند کرد. برندها با تولید محتوا تا از طریق آن محصولات و خدمات خود را معرفی و تبلیغ میکنند و بهطور همزمان به سوالات مخاطبان پاسخ میدهند. بهعنوان مخاطب ممکن است این محتوا را در محلها و موقعیتهای مختلفی ببینید. مثلا در بیلبوردهای تبلیغاتی کنار اتوبان یا زمانی که خسته از سرکار برمیگردید و چشمتان به بنرهای کوچک بالای صندلیهای قطار در مترو میافتد.
البته شما میتوانید عنوانی طولانیتر انتخاب کنید اما این عنوان در موتورهای جستجو به طور کامل نمایش داده نمیشود. عاشق مطالعه و تولید محتوا در حوزههای تکنولوژی، خودرو، دیجیتال مارکتینگ و ورزش. همیشه از آگاهی دادن و ارائه محتوای کاربردی به دیگران لذت میبرم. عنوان ها یکی از شاخصه های اساسی در ایجاد یک ساختار صحیح و اصولی در سایت ها هستند. با چیدمان صحیح آنها می توان به ایندکس شدن سریع مطالب و هدایت بهترِ کاربر به سمت خواسته ها و نیازهایش کمک کرد تا زودتر به جواب سؤالات خود برسد. برچسب عنوان شما باید کوتاه، جذاب و متقاعدکننده باشد تا مخاطب را در نگاه اول مجذوب خود کند و او را به کلیک بر روی صفحه ترغیب کند.
همچنین نویسندگان محتوا در سایت های تولید محتوا، بنابر تخصص و تجربهی کاری میتوانند برای هر پروژه بین کلمهای ۷۰ تا ۳۰۰ تومان یا بیشتر درآمد داشته باشند. این میزان وابسته به تخصص محتوانویس، زبان محتوا (فارسی یا انگلیسی) و کیفیت محتوا میباشد. در بلاگ کد و سئو راجع به تمام جنبههای تولید محتوا به مدرن ترین روش، مقالاتی جامع و کامل موجود هستند که میتوانید با مطالعهی آنها ایدههای فراوانی پیدا کنید و محتواهای بسیار باکیفیتی را تولید کنید.
محتوای همیشه سبز چیست و کجا کاربر دارد؟
پس به صورت جداگانه در مورد تحقیقات کلمات کلیدی ، روش های مختلف آن + یک تمرین عملی خواهیم پرداخت. همچنین اگر هنوز فکر میکنید به طور کامل با کلمات کلیدی lsi آشنا نشده اید ، مقاله کلمات کلیدی lsi فرین آکادمی را بخوانید. برای مثال به طور کلی ما قصد داریم با کلمه کلیدی “سئو” در گوگل رتبه بگیریم. کلمه کلیدی همان عبارتی هست که قصد داریم سایت خود را براساس آن سئو کنیم. در این بخش، میتوانید نظر یکی از دانشجویان موفق دوره سئو دیامروم، آقای مجید فرهنگ، را مشاهده کنید.
پس برای این که محتوای شما بتواند در زمان اسکن شدن توسط کاربر، توجه او را جلب کند، باید از حالت یک متن ساده و خالی خارج شده و با کلمات کلیدی بولد، تصاویر جذاب، صوت، ویدیو و… به چنین محتوایی، محتوای قابل اسکن یا Scannable Content گفته می شود. گوگل می تواند به جای توضیحات متای اختصاصی، خودش به صورت خودکار بخشی از محتوا را به عنوان این توضیحات انتخاب کند.
گوگل مدعی است که از توضیحات متا به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده نمی کند. یکی از متدهایی که خود من برای برای آنالیز کلمات کلیدی رقبا استفاده میکنم، keyword planner است. در PPC، تبلیغدهنده زمانی هزینه میپردازد که کاربر روی لیست پولی آنها کلیک کند.
موفقیت در رتبه بندی موتورهای جستجو، تجربه کاربر، و به طور کلی نام تجاری، چه شخصی و چه شرکتی، زمانی اتفاق می افتد که هنر سئو و هنر نگارش با هم ترکیب شوند. ما در لرن فایلز آموزش سئو را به گونه ای تدریس و تولید کردهایم که این دوره برای تمام افراد اعم از مبتدی و متخصص کاربرد لازم خود را داشته باشد و شما برای آن نیازی به پیشنیاز ندارید. دلیل دیگر اهمیت بالای SEO برای برندها و کسب و کارها این است که برخلاف سایر کانال های بازاریابی، کار خوب SEO پایدار است. وقتی یک کمپین تبلیغاتی پولی به پایان برسد، ترافیک آن هم متوقف می شود.
از قدرت CSS برای استایل دهی متن بهره بگیرید
هدف SEO این است که برای مرتبط ترین و ارزشمندترین کلمات کلیدی مرتبط با جامعه هدف شما، در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو (SERPs) قرار گیرد و ترافیک واجد شرایط را به سایت شما هدایت کند. با شرکت در دوره آموزش سئو (SEO)، مهارتهای خود را به سطح حرفهای ارتقا دهید و تجربه عملی بهینه سازی سایت ها را کسب کنید! در این دوره، شما گام به گام و با همراهی ما، به شکل کاملا عملی به پیاده سازی های تکنینک های سئوی داخلی و خارجی آشنا می شوید.
بلاگ کلیک اول
هوش مصنوعی جاسپر jasper ai یکی از پیشرفتهترین نویسندگان هوش مصنوعی است که توانسته با ویژگیهای منحصربهفرد خود، جایگاه ویژهای در بین تولیدکنندگان محتوا و بازاریابان دیجیتال پیدا کند. در این مقاله قصد داریم به شکلی ساده و کاربردی شما را با Jasper AI آشنا کنیم، ویژگیهای کلیدی آن را بررسی کنیم و نحوه استفاده از آن برای تولید محتوای حرفهای را آموزش دهیم. در آموزش سئو (SEO)، ویدیویی ۲۰۲۵، شما به شکل کامل به بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو از جمله مهمترین آنها یعنی گوگل مسلط میشوید.
در حقیقت، اصل اساسی سئو و بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، ارائه محتوای باکیفیت و ارزشمند به کاربران است. حالا که یاد گرفتید محتوای سئو شده چیست و اهمیت آن را در بهبود رتبه وبسایت و تجربه کاربری درک کردید، بدون معطلی به سراغ بررسی اصول تولید محتوای سئو شده میرویم. اگر میپرسید مراحل نوشتن و تولید محتوای سئو شده چیست باید گفت میتوان این مراحل را در دو دسته اقدامات لازم قبل از نوشتن محتوا و بعد از نوشتن آن خلاصه کرد. اگر به دنبال رتبه بندی یک موضوع یا یک کلمه کلیدی هستید به بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو نیاز خواهید داشت. الگوریتم گوگل مرتبط ترین محتوا را در رابطه با هر کلمه کلیدی نشان خواهد داد، می توانیم از این ویژگی به عنوان یک مزیت استفاده نماییم. نخستین نتایج که برای هر کلمه کلیدی نشان داده می شوند را در نظر بگیرید.
- هر چه محتوایی که تولید میکنید جذابیت بیشتری داشته باشد، تعداد کاربرانی که عضو پیج شما میشوند بیشتر شده و در نتیجه درآمدتان چه با تبلیغات و چه فروش محصول، دگرگون خواهد شد.
- توی این دوره، از پایهترین مفاهیم مثل چرا تولید محتوا اینقدر مهمه؟ شروع میکنیم و کمکم میرسیم به تکنیکهای حرفهای که تو رو به یه نویسندهی خلاق و کاربلد تبدیل میکنه.
- مثلاً اگر کیورد اصلی “بهترین خودروی ایرانی” باشد، عبارت “شاهین اتوماتیک” میتواند یکی از LSIها باشد.
- دیدیم که اگر بروزرسانی محتوا را رها کنیم ،عملا به سئو سایت خود ضربه میزنیم.
- در اینفوگرافیک ها با یک نگاه میتوان مراحل انجام یک کار، یا خلاصه ای از اطلاعات مورد نظر را دریافت کرد.
SEO به شکل های مختلفی به طور مداوم در حال تکامل است، شاید مهم ترین دلیل آن این باشد که SEO یک خدمت و یک عمل است که در خط مقدم تعامل انسان با اطلاعات در وب انجام می شود. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، اصطلاحات SEM و PPC گاهی بهصورت جایگزین یکدیگر در صنعت استفاده میشوند. SEM و PPC دو اصطلاح رایج دیگر هستند که اغلب در سایت Search Engine Land و همچنین در جامعه بزرگتر بازاریابی جستجو درباره آنها میخوانید و میشنوید. گزارش عملکرد باید یک داستان بگوید و در بازه های زمانی مشخص (معمولاً ماهانه یا فصلی) با داده های قبلی مقایسه شود (مثل مقایسه سال به سال).
موفقیت در رتبه بندی محتوا، در گرو نشان دادنِ ارتباط قوی بین مفاهیم و کلیدواژه های آن است. زمانی که کلمات و عبارات یک محتوا به طور طبیعی و منطقی به یکدیگر مرتبط باشند، درک محتوا را برای مخاطبین و موتورهای جستجو آسان تر می کند. سعی کنید کلمه کلیدی خود را به طور متعادل در متن بکار ببرید و از انباشت آن در یک بخش خاص خودداری کنید. در ضمن به جای تکرار کلمه کلیدی، شما می توانید از کلمات مترادف و مرتبط هم استفاده کنید. لینکها باید مرتبط با موضوع باشند و کاری کنند بازدیدکننده در سایتتان گشتوگذار کنند؛ بهعلاوه، لینکهای داخلی سئو مگ به موتورهای جستوجو کمک میکنند ارتباط بین صفحات مختلف سایتتان را بفهمند.
کپیرایت © کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. چنانچه احساس میکنید این آموزش نیاز به آپدیت و بروزرسانی دارد لطفاً این موضوع را با ما در میان بگذارید. مهدی گودرزی هستم کارشناس ارشد فلسفه و دارای بیش از ۱۵ سال تجربه نویسندگی، ویراستاری، روزنامهنگاری و داستاننویسی و نزدیک به ده سال تجربه کار سئو روی چندین و چند پروژه.
نوشتن محتوا سئو شده میتواند چالش بزرگی باشد، اما اگر از قوانین سئو متن به بسیار ساده هم هستند پیروی کنید، میتوانید یک محتوا متناسب با موتورهای جستجو بنویسید. مواردی مانند نرخ پرش و زمان حضور کاربران در سایت را بررسی کنید تا ایده ای از نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما پس از ورود به محتوایتان را داشته باشید. اگر شاهد افت زیاد علاوه بر میانگین زمان کم در صفحه هستید، این نشانه آن است که محتوای شما با آنچه که به دنبال آن بودند مرتبط نبوده یا بدتر از آن جالب نبوده است. گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.
محتوا مهم ترین فاکتور رتبه بندی گوگل
نویسندگی و تولید محتوا به صورت دورکاری در مقایسه با کارمندی یا شغلهای پارهوقت مزایای شگفتانگیزی دارد و یک راه بسیار خوب و مؤثر برای کسب درآمد است. درست مثل تولید محتوای سایت، برای فعالیت در یک پیج اینستاگرامی هم شما باید یک استراتژی محتوا تدوین کنید. در ابتدا باید کاربران هدف را تعیین کنید و سپس تعداد مشخصی پست و استوری یا IGTV در طول هفته منتشر کنید تا همیشه در دید کاربر بمانید. پستها، محتوایی هستند که در صفحه پروفایل شما و صفحه فید قرار میگیرند. شما همچنین در زیر پست خود میتوانید توضیحاتی را برای اطلاعات بیشتر وارد کرده و با هشتگگذاری، کاربران هدف را جذب کنید. اگر پستی که منتشر میکنید از استانداردهای لازم برخوردار باشد، اینستاگرام آن را به اکسپلورر خواهد برد تا در مظان دید میلیونها کاربر در سراسر جهان قرار بگیرد.
پر کردن متن با کلمات کلیدی میتونه هم برای خوانندهها خسته کننده باشه و هم به رتبه سایتت تو موتورهای جستجو آسیب بزنه. اگه بخوای تو هر جمله چندتا کلمه کلیدی بذاری، متن غیرطبیعی و ناخوانا میشه. البته در صورت شرکت در دوره آموزشی تولید محتوای الکترونیکی میتوانید تخصص خود را بالاتر برده و با تولید هدفمند و موثر که باعث جذب تضمینی مخاطب میشود درآمد خوبی داشته باشید. در این صورت میتوانند با توافق با کارفرما علاوه بر حقوق ثابت، درصدی هم از درآمد وابسته به پیج را دریافت کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با دوره آموزش تولید محتوا از ۰ تا ۱۰۰ آشنا کنیم، قدم به قدم با ما همراه باشید تا روش ساخت محتواهای صد در صد حرفهای را بیاموزید.
در این فرصت شغلی، ساعت کاری به دلخواه خود شما تنظیم میشود؛ بنابراین میتوانید تصمیم بگیرید که میخواهید چند ساعت در روز را کار کنید و ساعات دیگر روز را به فعالیتهای دیگر خود یا استراحت کردن اختصاص دهید. دوره آموزشی تولید محتوا به شما کمک میکند بهترین مسیر را برای رسیدن به موفقیت پیدا کنید. فقط کافیست اصول و قواعد این شبکه اجتماعی را بدانید و بتوانید با تولید محتوای مؤثر، کاربران را جذب کنید. محتوا در اینستاگرام به ۴ شکل مختلف منتشر میشوند که شامل پست، استوری، لایو و IGTV خواهد بود. بنابراین برای معرفی کسب و کار خود و نگارش مقالات مرتبط با فعالیت خود محتوای متنی باکیفیت و سئو شده تولید کنید تا علاوه بر داشتن سایتی جامع و کامل، در موتورهای جستجو نیز در صفحات اولیه نمایش داده شوید. برای نوشتن یک محتوای جذاب و اصولی، نیازمند تحقیق و جستجوی فراوان در صفحات وب هستید تا با ابعاد جدیدی از مسئله آشنا شوید و اطلاعات خود را در زمینهی مورد نظر زیاد کنید.
همچنین، استفاده از عنوان و توضیحات تصاویر نیز می تواند مفید باشد. دوره تولید محتوای سئو شده پیش نیازی ندارد، اما بهتر است کار با ورد و اینترنت رو بلد باشید تا بتوانید محتوایی را که آموزش میبینید ابتدا در بستر ورد پیادهسازی کنید. آقای علی اشخاصی، دارای مدرک کارشناسی مهندسی صنایع با گرایش تولید صنعتی هستند.
یعنی به جای نوشتن چند جمله کوتاه و سطحی، باید اطلاعات جامع و کاملی ارائه بدی. این کار به موتورهای جستجو نشون میده که محتوای تو واقعاً ارزشمنده. با فهمیدن این نیت، میتونی محتوایی تولید کنی که دقیقاً نیازش رو برآورده کنه و تجربه بهتری براش بسازه. اگه دنبال خرید محصوله، باید لیستی از گزینههای مناسب با توضیحات کافی ارائه بدی. هر کاری در ابتدا دشوار به نظر میرسد، اما کافی است وارد مسیر شوید تا کم کم با آن آشنا شده و با آموزش دیدن همیشگی به ارتقای کار خود بپردازید.
ایشان در حال حاضر بهعنوان مدیر طراحی و برنامهریزی سازمان شمارهگذاری کالا فعالیت دارند و تجربیات ارزشمندی را در مسیر یادگیری سئو به دست آوردهاند. در این بخش، صحبتهای خانم سمیرا امیری، یکی از دانشجویان موفق دوره، را میشنویم. ایشان از تجربه خود با دوره سئو دیامروم ابراز رضایت کرده و به طور ویژه به کیفیت بالای پشتیبانی حضوری و آنلاین اشاره کردهاند. در سیستم محتوای وردپرس تگ Alt تصاویر با عبارت «متن جایگزین» دیده میشود.
در اینفوگرافیک ها با یک نگاه میتوان مراحل انجام یک کار، یا خلاصه ای از اطلاعات مورد نظر را دریافت کرد. بدین منظور باید خلاصه ای از اطلاعات را در اختیار یک طراح گرافیک قرار داد تا محتوای اینفوگرافیک جذابی را تولید کند. از این گونه سبک محتوا میتوان در وب سایت ها، رشته استوری های جذاب اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی استفاده نمود.