۲۳ ترفند سئو برای افزایش رتبه سایت در گوگل
برای استفاده از این ابزار پرکاربرد باید اشتراک ویژه اکانت را تهیه نمایید. یکی دیگر از مواردی که میتواند به صورت غیرمستقیم بر روی افزایش رتبه گوگل صفحات، کمک کند، کوتاه کردن مسیر کلیک برای رسیدن به صفحه هدف است. کاربران وبسایت می خواهند در سریع ترین زمان ممکن به صفحه مدنظر خودشان برسند. از سوی فعالان سئو، سایت شما برای یک جستجوی راهبردی و مشخص سئو می شود و در خارج از آن بسیاری از فاکتورهای سئو لازم است. اگر تاکنون متعجب بوده اید که چرا سایت هایی با محتوای کم در نتایج جستجو بخوبی ظاهر می شوند، پاسخ جستجوی راهبردی است.
برای بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل میتوان از بکلینکها نیز کمک گرفت. محتوا و بکلینک در کنار یکدیگر میتوانند تاثیرات مثبتی بر روی وبسایت و رنکینگ آن بگذارند. افزایش رتبه سایت در گوگل از طریق بکلینکها هنوز هم روش سریع و پربازدهی محسوب میشود. تولید محتوا در وب قدمت زیادی دارند و امروز هم گوگل برای آن اهمیت زیادی قائل است.برای اینکه محتوای خوب و مفیدی تولید کنید از الگوریتمهای محتوایی گوگل باخبر شوید و براساس آنها کار را پیش ببرید.
دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)
فهرست مطالب
برای مثال، HubSpot یک کتاب الکترونیکی رایگان با عنوان «چگونه طرفداران فیسبوک را به مشتریان پرداختکننده تبدیل کنیم» ایجاد کرد که منابع آن پستهای بلاگ و مطالعات قبلی آنهاست. این قطعۀ هوشمندانه از محتوای سنگبنا به آنها کمک کرد که در سال ۲۰۱۳ تا ۵۰درصد رشد کنند. مجموعه آسان ادوردز متشکل از تیمی کوچک با ۲ دفتر در تهران و استانبول است که از سال ۱۳۹۶ در زمینه تبلیغات بر بستر اینترنت فعالند.
لینک سازی های داخلی به صورت یکنواخت باعث می شود که شما بتوانید بات موتور جستجو را بهتر کنترل کنید. یک ساختار منطقی لینک باعث می شود ربات های موتور جستجو بتوانند به صورت سیستمی وبسایت شما را بررسی کرده و آن را ایندکس کنند. یک ساختار URL یکنواخت یا ساده به موتورهای جستجو هم کمک می کند تا بتوانند سایت شما را بهتر بررسی کنند. هر چه بات ها بتوانند سریع تر به تمام URL ها دسترسی داشته باشند، صفحات بیشتری را بررسی می کنند و بودجه محدودتری را برای بررسی وبسایت شما استفاده می کنند.
این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. ممکن است تبدیل شدن به متخصص و کارشناس واقعی برای کسب و کارهای تازهکار دشوار به نظر برسد، اما این موضوع به مشهور شدن کسب و کار و بهبود رتبه وبسایت آن در گوگل کمک بسیار زیادی میکند. استفاده از لینکهای مختلف داخلی و خارجی به بهبود «اعتبار صفحه یا پیج آتوریتی» (Page Authority) کمک میکند. برای افزایش میزان اعتماد کاربران به ادعاهای مطرح شده در مطالب وبسایت، بهتر است لینک منابع معتبر خود را در اختیار آنها بگذارید. همچنین باید در مطالب خود از لینکهای داخلی استفاده کنید و کاربران را به بازدید از صفحات مختلف در وبسایت خود ترغیب کنید. اصلاح کردن لینکهای خراب قدیمی و جایگزین کردن آنها با لینکهای مفید نیز از روشهای لینکسازی سودمند محسوب میشود.
منظور از متن لنگر، متنی است که بازدید کنندگان می توانند روی آن کلیک کرده تا مستقیم به یک صفحه دیگر، یا درسایت شما یا هر جای اینترنت منتقل شوند. متن لنگر، موثر برای کمک به کاربران برای پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستند. این متن باید باید کلمه کلیدی و عباراتی که مربوط به آنچه انجام می دهید باشد. مثلا اگر فروشگاه عطر دارید، کلمه خرید بهترین عطر زنانه در صفحه اصلی، می تواند از طریق متن لنگر کاربر را به فروشگاه آنلاین شما هدایت کند. در دنیای وب و گوگل سایت های زیادی هستند که بدون سئو کردن، وب سایت شما هیچ شانسی برای دیده شدن در نتایج جستجو گوگل نخواهد داشت. اگر کسب وکار اینترنتی دارید یا تولیدکننده محتوا هستید و یا در حوزه سفارش سئو سایت و انجام پروژه های سئو فعالیت دارید ، بدون شک نام الگوریتم های سئو را شنیده اید.
آخرین مطالب سایت
یکی از سادهترین و مؤثرترین راهها برای تشویق کاربران به اشتراکگذاری محتوای سایت شما در شبکههای اجتماعی، استفاده از دکمههای اشتراکگذاری است. این دکمهها به کاربران این امکان را میدهند تا با یک کلیک، محتوای شما را در پلتفرمهای مختلف به اشتراک بگذارند. لینک از سایتهای نامعتبر یا غیرمرتبط نه تنها کمکی به بهبود رتبه نمیکند، بلکه ممکن است منجر به جریمه از طرف گوگل شود. به عنوان مثال میتوانید مقالات قدیمی در مورد تکنیکهای سئو را با افزودن تکنیکهای جدیدی که در سالهای اخیر موثرتر شدهاند، بهروز کنید.
با وجودی که عکس ها برای یک سایت مهم هستند، اما در صورت بهینه نبودن آن ها، امکان از دست دادن جایگاه وجود خواهد داشت. برای اینکه عکس ها به شما در افزایش رتبه کمک کند، باید به فرمت و سایز عکس ها هم توجه داشته باشید. از موارد دیگر که به سئوی سایت هم کمک می کند و جز فاکتورهای گوگل نیز هست، داشتن عنوان جایگزین یا همان تگ ALT است. دقت داشته باشید که با افزایش حجم عکس ها، سرعت لودینگ صفحات پایین می آید که این بزرگترین خطر برای رتبه یک سایت است. یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.
تا زمانی که در سایت خود محتوا یا محصول قرار نداده اید، از ایندکس شدن آن جلوگیری کنید. شما می توانید از طریق محتواهای مفید و کاربردی برای کاربران، احتمال بازدید سایت خود را افزایش دهید. هرچند گوگل به طور مستقیم از سیگنالهای شبکههای اجتماعی در الگوریتم رتبهبندی استفاده نمیکند، اما افزایش تعاملات اجتماعی و اشتراکگذاری محتوا میتواند به صورت غیرمستقیم به بهبود رتبه سایت کمک کند. بهعنوان مثال، هر چه تعداد بیشتری از افراد محتوای شما را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند، احتمال این که بکلینکهای ارگانیک به سایت شما ایجاد شود، بیشتر است. این امر به گوگل نشان میدهد که سایت شما محبوبیت و اعتبار بیشتری دارد، که منجر به افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو میشود. آمار نشان میدهد که ۹۳% کاربران برای جستجوی محصولات یا خدمات موردنظر خود به گوگل روی میآورند.
امروزه اولین و مهمترین قدم برای موفقیت یک وبسایت، تحقیق کلمات کلیدی است که میتواند موجب افزایش نرخ … برای ساخت یک شبکه لینک، باید درباره درخواست بک سئو مگ لینک از دیگر وبسایتها و وبلاگها فعال باشید و از قانونی بودن آنها و عدم ایجاد مشکلاتی در الگوریتم، اطمینان حاصل کنید. زیرا اگر گواهینامه امنیتی وبسایتی منقضی شده باشد، در نتایج جستجو نمایش داده نخواهد شد.
اگر با کدنویسی آشنایی دارید می توانید با افزودن چند تگ ساده، فهرست مطالب را در محتوای خود ایجاد کنید. درغیر اینصورت اگر طراحی سایت خود را با وردپرس انجام دادید می توانید از افزونه هایی مانند Table of Contents Plus یا Easy Table of Contents کمک بگیرید و به کمک آنها به بالا آوردن رتبه سایت در گوگل برسید. افزایش رتبه دامنه به طور مستقیم با بهبود سئوی کلی سایت شما مرتبط است. با اجرای راهکارهای ذکر شده در پاسخ به سوال اول و همچنین با تمرکز بر ساخت بک لینکهای قوی و متنوع، میتوانید رتبه دامنه خود را افزایش دهید. از دیگر راه های افزایش seo، بهینه کردن برچسب ها و عناوین دسته بندی ها است. برخی سایت های فروشگاهی و مجله ای مرتکب این اشتباه میشوند و از یک نام مشترک برای دسته بندی و برچسب ها استفاده می کنند.
از معیارهای مؤثر در رنکینگ یک صفحه وب در گوگل میتوان میزان محبوبیت لینک، اعتبار صفحه، انکر تکست لینکهای خارجی، ترافیک و نرخ کلیک، اعتبار هاست و میزان استفاده از کلمات کلیدی در مطالب را نام برد. از میان تمامی این معیارها، استفاده از کلمات کلیدی نقش بسیار مهم و پررنگی را در رتبهبندی وبسایت ایفا میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهینهسازی لینکها و یادگیری ترفند های آن برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل، مطالعه مطلب زیر را به شما توصیه میکنیم. اگر می خواهید بالاترین رتبه های گوگل را به دست آورید، باید سلائق شخصی خودتان را کنار بگذارید و طراحی سایت و محتوای آن را مطابق نیازها و سلائق کاربران آماده کنید.
البته برای افزایش seo سایت هر راهی را امتحان نکنید؛ زیرا برخی روشها باعث کاهش اعتماد و جریمه از طرف گوگل خواهد شد. اگر محتوای شما به خوبی ساختاربندی نشده باشد و از فونتهای نامناسب استفاده کنید، کاربران با دشواری محتوای شما را مطالعه خواهند کرد و ممکن است سایت را ترک کنند. همچنین ثبتنام در وبسایتهای پرسش و پاسخ و عضو شدن در گروههای شبکههای اجتماعی مختلف مانند لینکدین میتواند شما را به وبسایتهای دیگر در حوزه تخصصیتان وصل کند و امکان نویسندگی مهمان در این وبسایتها را ایجاد کند. بهتر است در زمان شروع این نوع از مکالمات از تبلیغ کسب و کار خود و لینک دادن به وبسایت آن خودداری کنید. اگر پاسخها و مکالمههای شما برای افراد مفید باشد، باز هم برای کمک گرفتن از شما بازمیگردند و در این زمان میتوانید کسب و کار خود را به آنها معرفی کنید. برای پیادهسازی این مدل باید ابتدا موضوعی گسترده را انتخاب کنید که میخواهید در آن موضوع رتبههای بالاتری در گوگل داشته باشید.
پیشنهاداتی برای ارتقاء محتوا (Interactive Elements)
قرار دادن دکمههای اشتراکگذاری در پایان هر مقاله، کنار تصاویر یا ویدئوها و حتی در صفحه اصلی سایت میتواند میزان اشتراکگذاری را افزایش دهد. سئو محلی (Local SEO) برای کسب و کارهایی که به فروش محصولات و خدمات در یک منطقه خاص میپردازند اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر این بخش از سئو را نادیده گرفته باشید، ممکن است رتبه مطلوبی در گوگل کسب نکنید. میتوانید به طور مستقیم از اینفلوئنسرها درخواست کنید که محصولات، خدمات یا محتوای شما را معرفی و تبلیغ کنند. شما میتوانید با بهره گرفتن از خلاقیت خود و تولید محتوای مرتبط با اینفلوئنسر مدنظرتان، نظر او را جلب کنید تا محتوای مدنظرتان را به اشتراک بگذارد. یکی از روشهای آسان برای دریافت لینکهای خارجی، شرکت در مصاحبههاست.
به عبارتی نتیجه سئو در لحظه مشخص نمی شود و باید بازه زمانی نامشخصی سپری شود. همچنین اقداماتی که برای بهینه سازی سایت انجام می شود همگی به هم متصل اند و برای نتیجه بخش بودنشان لازم است اندکی صبر کنید تا هر روش، اثر خود را اعمال کند. برای افزایش رتبه سایت لزوما نیاز به پرداخت هزینه ای نیست و شما می توانید نسبت به بهبود رتبه سایت در گوگل رایگان اقدام کنید؛ چگونه؟ با سئو و بهینه سازی سایت. البته که سئو نیز هزینه های خاص خود را دارد اما نسبت به تبلیغات گوگل، هزینه ناچیزی خواهد بود. برای رعایت اصول براساس نکات آموزش سئو و افزایش رتبه وب سایت در نتایج گوگل، باید مواردی را در همان ابتدای کار آماده سازی و بهینه کنید.
در مقاله “الگوریتم EAT گوگل چیست؟” به طور کامل در رابطه با این الگوریتم توضیح داده ایم. یکی دیگر از روش های بهبود سئو سایت، افزودن کلمات کلیدی جدید به وب سایت تان است. با توجه به اینکه کاربران دائما کلید واژه های جدید را جستجو می کنند، باید آن ها را شناسایی کنید و در صورت امکان در صفحه ی خود بکار ببرید. برای یافتن کلمات کلیدی مهم می توانید از ابزار سرچ کنسول گوگل و نتایج پیشنهادی گوگل استفاده کنید. یکی دیگر از نکات مهم و حائز اهمیت در تولید محتوا و بالا بردن رتبه در گوگل، استفاده از تگ های هدینگ H1, H2, H3 می باشد.
اگر شما هم صاحب کسب و کار هستید، بد نیست بدانید که ۹۳ درصد تصمیمات خرید با جستجوی آنلاین در موتورهای جستجوگر انجام می شود. ما در حافظ مارکتینگ به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد و تهران در طول ۱۴ سال از فعالیت خود، توانستیم با +۱۰۰۰ پروژه همکاری داشته باشیم که نتیجه آن، رضایت +۹۵ درصدی مشتریان ما است. در نظر داشته باشید که برای نوشتن محتوای جدید در صفحاتی که محتوای تکراری دارند، بهتر است که یک برنامه مشخص داشته باشید. بهترین راهکار برای مقابله با محتواهای تکراری، این است که پس از حذف کردن، آن را با محتوای جذاب و یونیک جایگزین کنید.
کوتاه کردن مسیر کلیک، یکی از روشهای ساده کردن مسیر دسترسی سایت برای کاربران است. برای مثال در یک سایت فروشگاهی، سبد خرید و پروفایل کاربری قسمتهای پربازدید توسط کاربران هستند. سایت خود را به گونه ای طراحی کنید تا کاربران برای رسیدن به این قسمت ها مسیر کمتری پیش رو داشته باشند. اگر زمان یا تخصص کافی برای اجرای این موارد را ندارید، همواره میتوانید برای افزایش رتبه سایت و موارد دیگر از مشاوران حرفهای ما در متاوب کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را برای کسبوکار خود بهدست آورید. در متاوب، ما به کسبوکارهای ایرانی کمک میکنیم تا با ایجاد عناوین و توضیحات متا بهینه و جذاب، نه تنها توجه کاربران را جلب کنند، بلکه با بهبود نرخ کلیک، رتبه سایت خود را نیز ارتقا دهند.
- البته در این حالت هم، همه چیز به بودجه ای بستگی دارد که صرف می کنید.
- در پاسخ به سوال، چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم، می توان لینک سازی را به عنوان یکی از بهترین روش ها در نظر گرفت.
- پیشنهاد بنده این است که بهتر است بجای دامنه های .info و .biz دامنه های .com ، .net و .org انتخاب شوند، چراکه موتورهای جستجو نسبت به دامنه های مشابه و جایگزین دید خوبی ندارند.
- بهتر است در زمان شروع این نوع از مکالمات از تبلیغ کسب و کار خود و لینک دادن به وبسایت آن خودداری کنید.
لیست بهترین امکانات فروشگاه اینترنتی
البته برای لینکسازی های داخلی نیز اصولی را باید رعایت کرد؛ مانند اینکه با چه کلمه ای به چه صفحه ای لینک می دهید، چه تعداد لینک در هر صفحه باید وجود داشته باشد و مواردی از این قبیل. توجه داشته باشید که این لینکسازی های داخلی باید هر چند مدت یک بار، آپدیت شوند. لینک های خارجی نیز یک استراتژی مهم برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو هستند. طبیعتا دریافت لینک های ورودی بیشتر به سایت از وب سایت هایی معتبر شانس شما را برای بالا رفتن رنکینگ در نتایج بهبود می دهند. یکی از مهم ترین مواردی که در سئو سایت باید مدنظر داشته باشید، بهینه سازی سایت برای مرورگرهای موبایل است.
این مورد برای سئو اصلا مناسب نیست و مشکلاتی در ساختار پیوندهای یکتا به وجود می آورد. برای درک آنچه در یک عکس یا گرفیک نمایش داده می شود، مورتورهای جستجو به دنبال متن نوشته شده در alt تصاویر می گردند. از ابزارهایی مثل PageSpeed Insights برای بررسی و افزایش سرعت سایت تان استفاده کنید. این موضوع ممکن است ساده به نظر برسد، این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که انواع بازدیدکنندگان سایت نام دامنه ی وب سایت را در مرورگر خود وارد می کنند. کسب این هدف در بازار پر رقابت دیجیتال مارکتینگ نیازمند دانش و تجربه کافی و اجرای پلنی هدفمند و هوشمندانه متناسب با کسب و کار است.
محتوا نویسی
مهم ترین صفحه هر سایت، صفحه اصلی آن است؛ شما می توانید از طریق صفحه اصلی به دیگر صفحات مهم سایت خود لینک بدهید. لینک سازی داخلی و یکنواخت این امکان را فراهم می کند تا موتور جستجو را کنترل کنید. استفاده از یک ساختار منطقی و یکنواخت برای لینک ها این امکان را فراهم می کند تا موتورهای جستجو سایت شما را به صورت سیستمی بررسی کرده و آن را ایندکس کنند. یکی از مهمترین بخشهای بهینهسازی تصاویر برای SEO، استفاده از تگ Alt است.
آیا رقبای شما برای تبلیغات کلیکی (PPC) هزینه می کنند، آیا از الگوهای داده ای خاصی استفاده می کنند، آیا آنها دارای چندین صفحه فرود هستند که به افزایش ترافیک و کسب درآمد سایت مبدل می شوند. اگر میخواهید سرعت وب سایت خود را تست کنید، میتوانید از خدمات آنلاین مانند Pingdom و یا gtmetrix به صورت رایگان استفاده نمایید. به کمک این ابزار وب سایت خود را از مکان های مختلف در سراسر جهان تست کنید. قابلیت های خاصی وجود دارد که می توانید شانس خود را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو گوگل افزایش دهید. متن انکرتکست (Anchor Text) یا متن لنگر درواقع متن قابل کلیک در یک لینک است که معمولاً آبیرنگ و زیرخطدار است. همچنین، انکرتکست به گوگل کمک میکند تا مشخص کند صفحهای که به آن لینک داده میشود، دربارۀ چیست.
یکی از الگوریتم های گوگل که به آن EAT می گویند خلاصه شده سه کلمه Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness می باشد که به معنای میزان اعتبار، تخصص و مورد اعتماد بودن یک سایت است. درصورتی که برای تولید محتوای سایت خود به این سه معیار توجه داشته باشید، گوگل نیز رتبه خوبی به سایت شما در نتایج جستجو می دهد. چرا که یک محتوای معتبر و تخصصی مورد اعتماد تر از محتوایی است که تنها با هدف کسب رتبه در نتایج جستجو نوشته شود. برای رعایت این الگوریتم گوگل می توانید در تولید محتوای سایت خود از تجربیات و نکات کلیدی نیز استفاده کنید تا متن شما برای کاربر ارزشمند تر محسوب شود.
هرچه سایت شما به یک کیورد مرتبط تر باشد، شانس بالاتری برای افزایش رتبه خواهید داشت. به همین دلیل هست که شما باید ساختار داخلی سایتتان بهینه باید که به اصطلاح سئو داخلی گفته می شود و مطمئن شوید که بخش های مهم محتوای وب سایت شما هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مشخص باشد. برای گوگل نیز اینکه سایتها تا حد استاندارد بهینه باشند اهمیت زیادی دارد. اما اگر فراتر از حد استاندارد ظاهر شوند آنها را در رتبههای بهتری قرار خواهد داد.سرعت لود صفحه سایت نیز به عوامل زیادی بستگی دارد.
اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، توییتر، تلگرام، و دیگر پلتفرمها، نه تنها به افزایش بازدید سایت کمک میکند، بلکه تأثیر مثبتی بر سئو و رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد. اگر شما نیز برای رشد کسبوکار خود به گوگل متکی هستید، پس بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) باید جزو اولین اولویتهای شما باشد. همانطور که میدانید سرعت بارگذاری صفحات وب از معیارهای بسیار مهم در بهبود رتبه وبسایت در گوگل به شمار میرود و سرعت کم بارگذاری صفحات، در رتبه وبسایت تأثیر منفی دارد. علاوه بر این داشتن وبسایتی با سرعت بارگذاری کم میتواند به تعامل با کاربران آسیب برساند و تجربه کاربری بدی را برای مخاطبان رقم بزند.
عناوین صفحات را بهینه کنید.
با استفاده از LSI میتوان درک درستی از کلمات و موضوع یک صفحه اینترنتی داشت. با استفاده از این نوع کلمات می توان ترافیک ارگانیک سایت و ورودی را نیز افزایش داد. از موارد مهم برای افزایش رتبه سایت در گوگل، می توان به محتوا اشاره کرد. طبق بررسی های سایت بک لینکو(backlinko) هرچه محتوا طولانی تر باشد، رتبه سایت در گوگل بیشتر است.
همچنین میتوانید در مطالب وبلاگ خود از کلمات کلیدی، تصاویر، تگهای هدینگ، لینکهای داخلی و خارجی و عناصر تأثیرگذار دیگر در سئو استفاده کنید. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، لزوماً باعث جذب ورودی زیاد از گوگل نمیشه. مثلاً ممکنه تعداد جستجوی کلیدواژه هایی که شما با سرچ اونا در صفحه اول هستید، زیاد نباشه.
استفاده از این نقشه به موتورهای جستجو نشان میدهد که چه صفحاتی باید اولویت بیشتری برای ایندکس شدن داشته باشند. محتواهایی که زمانی به روز و مفید بودهاند، ممکن است پس از مدتی نیاز به بهروزرسانی داشته باشند تا همچنان مفید و جذاب باقی بمانند. بهروزرسانی محتواهای قدیمی یک روش بسیار موثر برای افزایش رتبه سایت در گوگل است، زیرا گوگل محتوای تازه را بیشتر از محتوای قدیمی دوست دارد. همچنین میتوانید با نظر دادن درباره مصاحبههای دیگر این بلاگرها و توجه به مطالب آنها، شانس پذیرفته شدن درخواست مصاحبه خود را بیشتر کنید. عنوان مطالب باید احساسات کاربران را درگیر و نظر آنها را جلب کند، اما URL آنها نیازی به توجه به جنبه احساسی ندارد.
مزایای قرار گرفتن در رتبههای برتر گوگل
اگر خوششانس باشید و کلمه کلیدی شما از سختی کمی برخوردار باشد، احتمالا طی دو الی سه ماه در نتایج گوگل و بعد از آن هم بین یک الی دو ماه در صفحه اول گوگل خواهید بود. البته این خوش بینانه ترین حالت است و در حالت کلی نمی توان برای رسیدن به جایگاه مناسب در گوگل، زمان مشخصی را تعیین نمود. در بسیاری از موارد، بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل به سادگی اتفاق نمی افتد و نیاز به هزینه و زمان بسیار زیادی دارد. لینکسازی های داخلی سایت شما را به گوگل می شناساند و دسترسی آن را به سایت شما، سهولت می بخشد. همچنین لینکسازی بین صفحات موجب ایجاد یک ارتباط معنایی بین آن ها نیز می شود.
یکی از عوامل کلیدی در بهینهسازی و افزایش رتبه سایت، سرعت بارگذاری صفحات است. تحقیقات نشان داده که اگر صفحات سایت بیش از ۳ ثانیه برای بارگذاری طول بکشد، بیش از ۴۰ درصد از کاربران سایت را ترک میکنند. از آنجا که گوگل به تجربه کاربری توجه ویژهای دارد، سرعت بارگذاری تاثیر مستقیمی بر رتبه سایت شما در نتایج جستجو دارد. در این مطلب از ایده پویا بهصورت ساده و گذرا با الگوریتم رتبه بندی سایت و راه کارهای افزایش رتبه سایت آشنا شدیم. فعالیتهای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو به دو بخش در صفحه یا داخلی و خارج صفحه یا خارجی تقسیم میشوند. سئو داخل صفحه بخشی کلیدی از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که بدون رعایت آن، سئو خارجی یا فنی هم کارایی مناسبی نخواهد داشت.
منظور از صفحات ضعیف صفحاتی هستند که حداقل اصول ابتدایی سئو در آن ها رعایت نشده اند. تمامی صفحات سایت شما باید شامل هدینگ های بهینه سازی شده، کلمات کلیدی مرتبط، لینک سازی داخلی و … بنابراین از بوجود آمدن صفحات ضعیف در سایت خود جلوگیری کنید و در صورتی که چنین صفحاتی دارید، به اصلاح آنها بپردازید. در صورتی که سایت شما مسیر کلیک کوتاهی داشته باشد، موتورهای جستجو نیز زمان کمتری را برای بررسی سایت شما صرف می کنند.
تمامی کسب و کارهای تحت وب برای افزایش فروش محصولات و خدمات خود تلاش می کنند تا سایت خود را در رتبه اول گوگل قرار دهند. یکی از عوامل تاثیر گذار در بالا بردن رنکینگ سایت، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در نام دامنه سایت است. امروزه بسیاری از کاربران ایرانی از موبایل برای دسترسی به اینترنت استفاده میکنند. طراحی واکنشگرا (Responsive Design) به این معناست که سایت شما به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش و دستگاههای مختلف سازگار شود تا تجربه کاربری مناسبی را فراهم کند. محتوایی که در وبسایت خود منتشر میکنید باید باکیفیت، جدید و مرتبط با موضوع فعالیت وبسایت باشد. این نوع از محتوا باعث میشود که کاربران مدت بیشتری در صفحات وبسایت شما بمانند.
روز ۱۲: بهینه سازی نقشه سایت (sitemap)
هاست باکیفیت باید سرعت بالا، امنیت قوی و پشتیبانی فنی مناسبی ارائه دهد. در دنیای امروز، تعداد کاربران موبایل به طور فزایندهای افزایش یافته است. گوگل با معرفی شاخص Mobile-First Indexing تأکید کرده که وبسایتهایی که تجربه کاربری مناسبی برای موبایل ارائه ندهند، در نتایج جستجو جایگاه خوبی نخواهند داشت.
یکی از راهکارها، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که به سئو معروف است؛ کاری سخت و پیچیده که باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود. آمارهای رسمی در این باره به ما می گویند که صفحه اول گوگل با بیش از ۹۱ درصد جذب کلیک کاربران، شانسی برای بازدید از سایر صفحات نتایج باقی نمی گذارد. به عبارتی اگر سایت شما در صفحه دوم نمایش داده شود، تنها ۴.۸ درصد از ترافیک را از آن خود می کند. این عدد هم به نسبتی نامشخص بین شما و ۹ وب سایت دیگر که در صفحه دوم نتایج، نمایش داده می شوند، تقسیم خواهد شد. صفحه سوم کمتر از ۱.۱ درصد و صفحات بعدی هم با نسبت های پایین تری کلیک خواهند داشت. بک لینک ها بخش مهمی از استراتژی های مطرح شده از سوی کارشناسان در پاسخ به پرسش “چگونه رتبه سایت را در گوگل بالا ببریم؟” هستند.
۱۷- مطابقت داشتن محتوا با هدف جستجو
موارد گفته شده در بالا همه برای سایت وردپرسی هم باید رعایت شود تا رتبه سایت شما افزایش یابد. اما رعایت نکاتی دیگر درباره سایتی که وردپرس است کمک به افزایش سئو سایت شما می کند. اگر کاربر به آسانی به صفحات مختلف سایت شما دسترسی داشته باشد تاثیر بسیار مثبتی در سئو سایت دارد. به عنوان مثال در یک سایت فروشگاهی، باید برای خرید محصولات به گونه ای باشد که برای رسیدن به قسمت هایی مانند سبد خرید و صفحه پرداخت، مسیر کمتری پیش رو داشته باشد. احتمالاً می دانید که باید کلمات کلیدی را به صفحاتی که می خواهید رتبه بندی کنید اضافه کنید. اما اینکه کجا از کلمات کلیدی خود استفاده میکنید به همان اندازه مهم است که چند بار از آنها استفاده میکنید.
البته دقت داشته باشید که صفحه هایی که تنها به صورت خبرنامه ای عمل می کنند، تاثیر زیادی در رتبه بندی وب سایت ندارند. با قرار دادن لینک های داخلی می توانید در رتبه بندی وب سایت تاثیر ناچیزی را اعمال نمایید. در نهایت باید تمامی فاکتورهایی که می تواند باعث بهینه سازی یک صفحه شوند را به خوبی رعایت نمایید. به عنوان راهکار عملی، ابتدا ساختار URL صفحات هدف خود را بهینه سازی کنید و سپس به مرور زمان، ساختار آدرس دیگر صفحات را بهینه کنید. اولین چیزی که یک کاربر در زمان جستجو برای کلمات کلیدی می بیند، چکیده ای بر روی صفحه جستجوی گوگل می باشد.
لینکسازی یا بکلینک بیلدینگ یکی از مهمترین روشهای بهبود رتبه سایت در گوگل است. ایجاد محتوای مهمان در وبسایتهای معتبر، راهی موثر برای کسب بکلینکهای باکیفیت است. لینکهایی که از سایتهای معتبر دریافت میکنید، سیگنال مثبتی به موتورهای جستجو ارسال کرده و نشاندهنده ارزشمند بودن محتوای شما هستند.
در دنیای دیجیتال امروز، سئو (بهینهسازی موتور جستجو) به عنوان یکی از کلیدیترین عوامل موفقیت هر وبسایت … به طور کلی میتوان گفت، سئو برای موفقیت وبسایت و کسب و کار در دنیای مدرن ضروری است و اگر از آخرین تاکتیکهای بهینهسازی برای بهبود وضعیت خود استفاده نکنید، عقب میمانید. اندازهگیری درصد دقیق کلیکهایی که یک وبسایت را به نتیجه برتر در صفحه جست و جو میرساند دشوار است و تخمین فعلی حدود یک سوم یا ۲۷.۴% میباشد. به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی به طور متوسط بازدید در روز دریافت کند، زمانی که این وبسایت در جایگاه برتر قرار داشته باشد، این میزان به حدود ۲۷۴۰ بازدیدکننده در طول روز میرسد. پوگو استیکینگ موضوع تقریبا خطرناکی است و اگر شما می خواهید یکی از رتبه های بالا در سرچ گوگل باشید حتما باید به ان توجه کنید.
در نتیجه وبسایتهایی که رضایت کاربران بیشتری را جلب میکنند، رتبههای بهتری نیز دریافت خواهند کرد. در سرعت بارگذاری صفحه، ویژگیهایی مانند سرعت بارگذاری عناصر مختلف صفحه مانند تصاویر و فونتها مورد بررسی قرار میگیرد. هدف نهایی از بهبود سرعت بارگذاری صفحه این نیست که وبسایت شما چند میلیثانیه از وبسایت رقیب سریعتر بارگذاری شود، بلکه مقصود نهایی، بهبود تجربه کاربران در سایت و جلب رضایت آنهاست. اگر میدانستید لینکها تا چه میزان در افزایش رتبه سایت در گوگل موثر هستند، هرگز آنها را دست کم نمیگرفتید. برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید برای کاربر ارزش آفرین باشید، آن هم با کمک محتوایتان، همانطور که میدانید دهها سایت در گوگل وجود دارند که دقیقا روی همان کلمه کلیدی مدنظر شما فعالیت میکنند. حال با خلق محتوای ارزش آفرین به گوگل دلیل میدهید که از میان آن همه سایت، شما را انتخاب کند.
شاید بعضی از افراد گمان کنند سئو یک هنر تاریک است؛ اما همانطور که با خواندن این مطلب متوجه شدید، روشهای سادۀ زیادی وجود دارد که میتوانید برای بهبود رتبهبندی جستوجوی ارگانیک خود انجام دهید. برای مثال، در این مطلب از ویپدیا دربارۀ نکات ساده اما بسیار کاربردی تأثیر سوشال سیگنال بر سئو صحبت کردهایم. استفاده از کلمات کلیدی فرعی به شما کمک میکند تا برای انتخاب گستردهتری از کلمات کلیدی، رتبۀ بهتری کسب کنید.
یک آدرس کوتاه، مرتبط و شامل کلمات کلیدی به کاربران و موتورهای جستجو کمک میکند که موضوع صفحه را بهتر درک کنند. استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روشهای تبلیغات آنلاین برای گرفتن بکلینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار میرود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، مؤثر است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینهای مقرونبهصرفه تولید و منتشر میکند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک میکند. همانطور که میدانید، هر کسب و کار و برندی باید در شبکههای اجتماعی فعال باشد.
تحت شرایط عادی، شما نباید انتظار داشته باشید که سایتتان در ماه اول فعالیت به رده بالا و صفحه اول گوگل برسد اما این افزایش رتبه گوگل شدنی است و ممکن است بتوانید دسته ای از شرایط دلخواهتان را نیز اعمال کنید. فرض کنید که می توانید نام دامنه کاملا منطبقی را بدست آورده، تولید محتوا کرده و شروع به دریافت لینک های مفید کنید. همیشه بدست آوردن رتبه بالا سایت در گوگل در یک ماه، ماندن شما در آن را تضمین نمی کند. ما مواردی داشته ایم که به رتبه یک گوگل رسیده اند و سپس برای شش ماه به رتبه ۳۰ سقوط کرده و مجددا به صفحه اول موتور جستجو رسیده اند. عموما مردم تشنه یادگیری هستند و در سایت های بسیاری مانند یاهو، گوگل و حتی quora به دنبال سوالات خود می گردند. پس چه بهتر که صفحه ای برای پرسش و پاسخ ایجاد نمایید یا حتی در انتهای محتواهای خود، سوالات مرتبط به آن موضوع نوشته شده را اضافه نمایید.
بله، گوگل از الگوریتم های خود در زبان فارسی نیز استفاده می کند، هرچند دقت آن نسبت به زبان انگلیسی ممکن است متفاوت باشد. تمام اطلاعات شما باید برای مخاطب واضح و در دید ساده باشد تا افراد بتوانند آن را پیدا کنند. بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد این است که شما فراموش کرده اید شماره تلفن ، آدرس ایمیل و موقعیت مکانی خود را درج کنید. به بیان دیگر، ما مدرسۀ بهروز و آنلاین تبلیغات و بازاریابی هستیم و هدفمان آگاهیبخشی، آموزش و تحلیل تبلیغات و بازاریابی به زبانی ساده است.
افزایش بازدید با IP خارج
ساختاردهی منطقی محتوا و استفاده از زیرعنوانهای مناسب، به کاربران کمک میکند تا بدون سردرگمی از محتوای سایت استفاده کنند و در نتیجه، مدت زمان بیشتری در سایت بمانند. کاربران ایرانی، مانند سایر کاربران جهانی، علاقه دارند تا محتوایی که میخوانند سریع و راحت باشد. استفاده از زیرعنوانها و تقسیم محتوا به بخشهای کوچک و قابل فهم میتواند به کاربر کمک کند تا بهتر با محتوا ارتباط برقرار کند و نکات اصلی را سریعتر پیدا کند.
شما اگر بخواهید در یک کلمه در رتبه های بالا قرار بگیرید باید ابتدا و قبل از هر کاری سعی کنید صفحه و محتوای صفحه خود را به گونه ای ایجاد کنید که به راحتی برای گوگل قابل درک باشد. یکی از مواردی که باعث افزایش این درک می شود استراکچر دیتا ها هستند که انواع بسیار مختلفی دارند. بهبود و افزایش رتبه سایت در گوگل با استفاده از سئو به ۲ شکل قابل انجام است. اگر سایت های با کیفیت به شما بک لینک دهند، در واقع ضامن اعتبار شما شده اند.
محتوای اختصاصی به شما کمک میکند تا در دنیای رقابتی کسبوکارهای آنلاین، تمایز ایجاد کنید. کاربران ایرانی به دنبال اطلاعات معتبر و جدید هستند و اگر محتوای شما از سایتهای دیگر کپی شده باشد، نه تنها جذابیت خود را برای کاربران از دست میدهد، بلکه گوگل نیز این مسئله را شناسایی کرده و سایت شما را جریمه میکند. استفاده از روشهای سئو کلاهسیاه و تقلب برای بهبود سریع رتبه نیز به کاربران توصیه نمیشود، چراکه میتواند باعث جریمه شدن وبسایت از طرف گوگل شود. علاوه بر این، تگهای هدینگ باعث میشوند که مطالب شما ظاهر بهتری پیدا کنند و این موضوع در بهبود رتبه و تجربه کاربری وبسایت شما تأثیر مثبتی خواهد داشت. اگر وبسایت شما متنهای طولانی داشته باشد، به احتمال زیاد کاربران مطالب آن را مطالعه نخواهند کرد. زمان مورد نیاز برای افزایش رتبه سایت در گوگل، بستگی به میزان رقابت کلمه کلیدی مورد نظر و همچنین اعتبار سایت شما دارد.
آیا تا به حال شده، وارد سایتی شوید که صفحه تماس با ما نداشته باشد؟ مطمئنا نداشتن چنین صفحه ای، یکی از بزرگترین ایرادات یک سایت به حساب می آید که از نظر سئویی هم، مشکل ایجاد خواهد کرد. یادتان باشد که اطلاعات سایت مانند ایمیل و شماره تماس باید به صورت واضح نمایش داده شود، تا کاربران به راحتی بتوانند با شما در ارتباط باشند. از مهمترین نکات برای پیدا کردن کلمات کلیدی، شناخت رفتار کاربر و هدف او می باشد.
درواقع، محتوای سنگبنا مهمترین محتوای سایت مگ سئو شماست که میخواهید در رتبهبندی پیروز شود. محتوای سنگبنا بهطور معمول آموزشی و طولانی است که پستهای مختلف و مرتبط بلاگ را به هم زنجیر میکند. استفاده از پرسونای خریدار (نمایشی کلی و روایی از یک مشتری ایدئال) برای رسیدن به اهداف یک سایت ۲ تا ۵ برابر مؤثرتر است و استفاده از آن توسط کاربران هدف، آسانتر. مصرفکنندۀ امروزی باهوشتر و توانمندتر از همیشه است؛ بنابراین برای درگیرشدن با نیازهای آنها و بهنوبۀ خود، ایجاد قدرت جستوجوی ارگانیک خود، باید محتوای باکیفیت تولید کنید که آموزشی، آموزنده و جدید باشد. برای بهبود سرعت سایت خود لازم است که مدیاها و اسکریپت های استفاده شده در هر صفحه را برای قالب وب، بهینه سازی نمایید تا سایت بتواند بدون هیچ مشکلی آن ها را لود کند.
هر چند گوگل فضای زیادی برای نوشتن عنوان در اختیار شما قرار نمیدهد اما شما باید از همین فضای محدود به نفع خود استفاده کنید. در اکثر موارد، نوشتن عنوانی مشابه با عناوین سایت هایی که در گوگل رتبه گرفته اند، راه حل مناسبی است. با تحلیل دقیق سایتهای رقبای خود، میتوانید نقاط ضعف آنها را شناسایی کرده و با ارائه راهحلهای بهتر، کاربران را به سمت خود جذب کنید.
به طور معمول زمانی که شخصی یا سازمانی با شما مصاحبه میکند، لینک وبسایت شما را در مصاحبه خود قرار میدهد. این لینکها به کسب و کار شما نیز مرتبط خواهند بود، چراکه معمولاً صفحههای مصاحبه درباره داستان کسب و کار شما و فعالیتهای شرکتتان نوشته میشوند. استفاده صحیح از رنگهای مختلف در نوشتهها، فونتهای بولد شده و ایتالیک (Bold & Italic)، بولت پوینت و چکلیست نیز روشی مناسب برای جلب توجه و رضایت کاربران محسوب میشود. برای بهبود تأثیر اینفوگرافیکها باید از طراحی و محتوای عالی در آنها بهره بگیرید. همچنین با قرار دادن آنها در کنار محتوای نسبتاً طولانی و باکیفیت، میتوانید رتبه صفحه در گوگل را افزایش دهید. برای مثال، اگر شخصی عبارت «بهترین قالبهای وردپرس» را در گوگل جستجو کند، با نتایج فهرستواری مواجه خواهد شد که بهترین قالبها را برای خرید به او معرفی میکنند.