تجربه کاربری

۳۲ روش افزایش ترافیک سایت به صورت واقعی یکتانت

در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چگونه از تبلیغات گوگل برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید. بین دو شیوه کلی که نام بردیم، برای افزایش ترافیک سایت عملکرد گوگل ادز چیست؟ دقیقا پس از اجرا شدن، شما را به رتبه های برتر می رساند. هدف گوگل از طراحی این الگوریتم جلوگیری از تقلب برخی از افراد و نمایش نزدیک‌ترین نتایج به خواسته‌ٔ کاربر بوده است.

به اشتراک گذاری پست لینکدین یک تأثیرگذار یا پاسخ دادن به یک بررسی در Yelp می تواند مگ سئو راه زیادی در تعریف برند شما داشته باشد. بنابراین در مورد افزایش ترافیک وب سایت، فراموش نکنید که تعامل را به استراتژی خود اضافه کنید. بسیاری از شرکت ها نیز برای تعامل با جامعه خود به صورت آنلاین و محلی، نظرسنجی یا هدایایی را برگزار می کنند. پست‌های وبلاگ، مقالات، توصیه‌های مخاطبان و سایر محتواها به بهبود رتبه‌بندی جستجوی شما کمک می‌کند و بازدیدکنندگان را به وب‌سایت شما می‌آورد.

– همه اینها رتبه شما را بهبود می بخشد و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند. هنگام ایجاد و انتشار محتوا، حتماً حداقل ۱ تا ۳ پیوند به صفحات دیگر سایت خود به آن صفحه اضافه کنید. این به افزایش ترافیک به آن صفحات کمک می کند، اما بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه می دارد. اما چگونه می‌توان ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کرد؟ ترافیک وب سایت چالش شماره یک بازاریابی دیجیتال است.

فصل نهم:بهینه سازی کمپین ها

شما می‌توانید با برخی از این سایت‌ها که اعتبار بالایی دارند و در جایگاه تقریبا یکسانی با شما قرار دارند، تبادل لینک انجام دهید. تبادل لینک علاوه بر افزایش ترافیک سایت باعث ایجاد ترافیک ریفرال می‌شود. در واقع منظور از ترافیک ریفرال یا ارجاعی افرادی هستند که به جای نتایج گوگل از طریق وب‌سایت‌های دیگر وارد سایت شما می‌شوند. سایت شما برای تبادل لینک باید محتواهای با کیفیت و کاربردی داشته باشد تا سایت‌ها برای قراردادن لینک شما مجاب شوند. اصلی ترین عامل برای افزایش بازدید سایت، توجه کافی به سئو داخلی و تکنیکال سایت است.

۱. نوشتن تگ‌های عنوان متناسب با قصد جستجو

بسیاری از کسب‌وکارها تلاش می‌کنند که راهی جدید و موثر برای افزایش ترافیک سایت خود پیدا کنند. هدف آن‌ها در حقیقت دستیابی به تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه و به تبع آن افزایش درآمد است. در این بخش قرار است که با یکدیگر نگاهی به چند تاکتیک اثربخش برای بالا بردن ترافیک وب‌سایت بیندازیم. آیا می‌دانستید که در حال حاضر، بیش از ۴.۶ میلیارد نفر از جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند؟ از این فرصت فوق‌العاده برای جذب مشتری جدید و ترافیک بیشتر به وب‌سایت خود استفاده کنید.

کاربرانی که وارد سایت می‌شوند می‌خواهند در مورد موضوعات مورد نظر خود با دیگران صحبت کنند. وقتی در سایت یک انجمن درست کنید، در واقع یک سیستم اظهارنظر قوی برای سایت راه‌اندازی کرده‌اید. برای این کار می‌توانید سیستم اظهار نظر قوی مثل نظرات فیسبوک و یا Disqus را در سایت خود پیاده کنید. با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هرچقدر کیفیت و تعداد بک لینک های سایت شما بیشتر و بهتر باشد، احتمال بیشتری برای بهبود رتبه سایت در نتایج سرچ وجود دارد. سئو تکنیکال به فرآیند بهینه سازی، ارتقای فنی سایت و سرورهای آن گفته می شود. این فعالیت ها به خزنده های موتور جستجو کمک می کند تا وبسایت شما را در راحت ترین و سریع ترین حالت ممکن، ببینند، داده های آن را بفهمند و اطلاعات را در دسترس کاربران قرار دهند. بهتر است تیتر، توضیحات و لینک‌های تبلیغاتی خود را با دقت و باتوجه به سلیقه و رفتار مخاطبان خود نوشته و به صورت دقیق آن‌ها را به سایت خود جذب کنید. اگر در زمان بسیار کوتاهی می‌خواهید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید، بهتر است از تبلیغات گوگل استفاده کنید.

  • اما برای دست‌یابی به نتایج مطلوب از این روش، باید از استراتژی‌ها و تکنیک‌های مناسب استفاده کرد.
  • اگر می خواهید با گوگل ادز به هدف افزایش ترافیک برسید، باید با فوت و فن اجرای کمپین تبلیغات آنلاین در گوگل آشنا باشید.
  • در غیر این صورت با وجود بسیاری از تکنیک ها و ترفند های افزایش کلیک گوگل، رقبا به سرعت از شما پیشی می گیرند.

با تلاش برای درک و پیاده‌سازی هر یک از این موارد، می‌توانید قابلیت دید و متعاقباً جذب ترافیک برای وب‌سایتتان را بهبود دهید. بیش از ۶۲% از کاربران دو میلیاردی اینستاگرام، برندها را دنبال می‌کنند یا در مورد آنها تحقیق می‌کنند. این به این معنی است که داشتن یک حساب کاربری تجاری می‌تواند منبعی ارزشمند از ترافیک مشارکتی باشد.

اکنون بخش زیادی از کاربران اینترنت از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین و … به تبلیغات سایت شما کمک می‌کنند. یکی از مهمترین اقداماتی که در افزایش بازدید گوگل تاثیر دارد،  تحلیل سایتهای رقیب است.

البته، هزینه سئو بسته به میزان رقابت در حوزه کاری شما متفاوت خواهد بود. سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت برای نتایج گوگل، یک طرح جذاب برای یک‌شَبه ثروتمند شدن نیست! اغلب سئوکارها سال‌ها تلاش می‌کنند تا مهارت‌هایشان را به جایی برسانند که پول‌ساز باشند. طبق آمار، بیش از ۵۰% از مشتریان در دنیای آنلاین، خریدشان را با یک سرچ ساده در گوگل شروع می‌کنند. جست‌وجوی تراکنشی زمانی است که کاربر قصد خرید یا اقدام به عمل خاصی را دارد.

استفاده از کلمات کلیدی هدفمند در محتوا

در ادامه مطلب در این مقاله به تکنیک‌های افزایش بازدید سایت خواهیم پرداخت که هر کدام از این روش‌ها و تکنیک‌ها نقش موثری در رشد سایت خواهند داشت. منظور از آن، همه روش هایی است که برای بالا بردن تعداد کاربران سایت و افزایش ترافیک استفاده می شود. برای ایجاد این پیام ها، به یک متن کوتاه تبلیغاتی، عکس های جذاب و طراحی گرافیکی، دکمه و نوشته کال تو اکشن نیاز است. البته متناسب با نوع کسب و کار و کمپین تبلیغاتی، تغییراتی در این ساختار ایجاد می شود.

البته توجه داشته باشید که گاهی شاید لازم باشد این محتوای جایگزین را ایجاد کنید. با این کار تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده‌ای را مشاهده خواهید کرد که به یکی از صفحات خاص وب‌سایت رقیب، لینک داده‌اند. منطقی‌تر است که کار را با این معیار آغاز کنیم چون تعداد دامنه‌های ارجاع دهنده‌، معیارهای بهتری در موفقیت فرایند ایجاد بک لینک هستند. این قسمت علاوه بر نمایش فهرستی از دامنه‌های رقیب، اطلاعاتی را درباره تعداد کلیدواژه‌های مشترک و ترافیک تخمینی در اختیارتان قرار می‌دهد. سپس می‌توانید هر یک از این دامنه‌ها را به‌طور جداگانه تجزیه‌وتحلیل نموده و به‌این‌ترتیب، نسبت به صفحاتی که بهترین عملکرد را در صنعت شما دارند، بینش دقیق و جامعی کسب کنید. حالا باید با درک اینکه چرا این صفحات، این‌قدر قوی هستند و شما چطور می‌توانید با ایجاد یک استراتژی مناسب، بخشی از ترافیک آن‌ها را به سوی وب‌سایت خودتان هدایت کنید، بینش عمیق‌تری نسبت به ماجرا پیدا کنید.

درواقع، با استفاده از طراحی ریسپانسیو، ظاهر سایت بسته به عرض و طول صفحه نمایش، رزولوشن و … به طور خودکار تغییر می کند. اشکال در تنظیمات آن، ممکن دستورات غلطی را به ربات ها و خزنده ها بدهد. در نتیجه و به احتمال زیاد، رتبه سایت شما در نتایج سرچ تحت تاثیر قرار می گیرد. مجموعه آسان ادوردز متشکل از تیمی کوچک با ۲ دفتر در تهران و استانبول است که از سال ۱۳۹۶ در زمینه تبلیغات بر بستر اینترنت فعالند.

استفاده از لینک‌های داخلی

متأسفانه رسانه‌های آنلاین که به نام کسب و کارتان اشاره می کنند، همیشه به وبسایتتان لینک نمی دهند. محتوای پشتیبانی‌کننده را قطعاتی فرض کنید که به مطالب وب‌سایتتان، عمق موضوعی می‌بخشند و به گوگل و کاربران نشان می‌دهند که در زمینه‌ای که فعالیت دارید، واقعاً متخصص هستید. بااین‌حال، مهم است بدانید که این محتوا، الزاماً همیشه بر مبنای بینش حاصل از تحقیق درباره کلیدواژه‌ها ایجاد نمی‌شود. آنچه می‌بینید، فرصت‌هایی هستند که سئو مگ در دسترس شما قرار دارند و محتواهای مشابهی از وب‌سایتتان را که می‌توانند جایگزین لینک شکسته‌ی رقیب شوند، به شما پیشنهاد می‌دهند.

بطور کلی با شناسایی و بهبود خطاهای سایت از طریق این دو ابزار می‌توانید به افزایش ترافیک سایت خود کمک کنید. همانطور که می دانید با افزایش بازدید سایت، با درصد قابل توجهی از افزایش مشتریان روبرو خواهید شد اما این تنها مزیت افزایش بازدید نیست. با بیشتر دیده شدن شما توسط افراد متعدد، نام شما بر سر زبان ها خواهد بود و احتمال انتخابتان برای خرید، بیشتر خواهد شد. همانطور که در بالا خواندید، اولین و راحت ترین راه برای افزایش بازدید، تبلیغات در گوگل است که می تواند به فروش بیشتر و برندینگ در کمترین زمان ممکن، منجر شود. هر زمان که کاربر در حال مطالعه یک صفحه است، پیشنهاد لینک صفحه ی دیگر کاربر را ترغیب به مطالعه آن می کند. هر اقدامی در جهت بهبود و رفع ایرادات سایت انجام می دهید به افزایش بازدید گوگل می انجامد.

بنابراین، بسیار مهم است که راه‌های مختلفی برای جذب بازدیدکنندگان به وب‌سایت خود داشته باشید. ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از راهکارهای افزایش ترافیک سایت است اما این نیاز به یک سری فعالیت قبل و بعد دارد. این یعنی شما قبل از اینکه شروع به افزایش بازدید سایت به کمک ارسال ایمیل کنید، باید یک لیست ایمیل از مخاطبان علاقه مند به محتوایتان را به دست بیاورید.

در انتخاب سایت ها دقت داشته باشید که از نظر رتبه و اعتبار مشابه شما باشند، گرچه سایت های با رتبه بهتر، موثر تر خواهند بود ، اما کسب رضایت آن ها دشوار ست. شما حتی می‌توانید از آنها برای تجزیه و تحلیل صفحات در سایت های رقبای خود استفاده کنید. اگر کسی نتواند آنها را پیدا کند، آنها ترافیک را به سمت سایت شما هدایت نمی‌کنند. و با توجه به اینکه صفحه اول گوگل ۷۱ درصد از کلیک‌های ترافیک جستجو را به خود اختصاص داده است، به یک استراتژی سئو نیاز دارید. علاوه بر ارسال محتوا به وبلاگ‌های دیگر، می‌توانید از وبلاگ‌نویس‌ها و سایر سایت‌ها بخواهید برای شما پست مهمان ارسال کنند.

انتخاب کلمات کلیدی با حجم جست‌وجوی بالا به جذب ترافیک بیشتر کمک می‌کند. با این حال، توجه داشته باشید که کلمات با حجم جست‌وجوی بالا ممکن است رقابت زیادی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر عبارت خرید لپ‌تاپ در ماه ۵۰,۰۰۰ بار جست‌وجو می‌شود، این کلمه حجم جست‌وجوی بالایی دارد. در مورد آپدیت محتوا نیز، مهم است که منابع خود را به روز نگه دارید و به تحولات کسب و کار و نیازهای مشتریان خود واکنش نشان دهید.

سرعت بارگذاری صفحات سایت، یک عامل بسیار مهم در سئو است، زیرا بر تجربه کاربر و رتبه‌بندی موتور جستجو تاثیر می‌گذارد. صفحاتی که بارگذاری کندی داشته باشند، ممکن است منجر به نرخ پرش بالا شوند که بر رتبه‌بندی موتور جستجوی شما اثر منفی دارد. برای بهبود سرعت صفحات، استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN)، فشرده‌سازی تصاویر، کوچک‌کردن کدها و فعال‌کردن کش مرورگر را در نظر بگیرید. پس از یافتن کلمات کلیدی مناسب، باید محتوایی تولید کنید برای کاربران جذاب بوده و هم از نظر سئو بهینه شده باشد. جست‌وجوی هدفمند زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر به دنبال دسترسی به یک سایت خاص است. عباراتی مانند اسنپ‌فود یا پارس‌پک، نشان‌دهنده جست‌وجوی هدفمند هستند.در این نوع جست‌وجوها، هدف شما معرفی دقیق و مشخص سایت مورد نظر کاربران است.

افزایش ترافیک سایت با تبلیغات گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل با سئو

این مسئله زمان ماندگاری (Dwell Time) را افزایش داده و نرخ پرش (Bounce Rate) را کاهش می‌دهد. بسیار پیش آمده که سایت از نظر کدنویسی دچار مشکل شده و یا بخش های از توابع و کدنویسی اشتباهی برای رسیدن به هدفی مشخص استفاده شده ست. کارشناسان طراحی سایت نبض مارکتینگ با شناسایی این مسائل، اقدام به اصلاح کدنویسی سایت و بهینه سازی هرچه تمام تر قالب شما کرده تا بهترین سرعت را با کمترین مشکلات یا اصطلاحا باگ (Bug) برای شما به ارمغان آورند. ویدئوها و پست‌های وبلاگ تنها محتوایی نیستند که شما باید تولید کنید بلکه اینفوگرافیک‌ها، راهنماهای قابل دانلود، وبینارها و موارد دیگر را فراموش نکنید.

پیشرفت در زمینه افزایش بازدید سایت زمان‌بر است، اما با تلاش مستمر و استفاده از روش‌های مناسب، می‌توانید به نتایج مطلوبی دست یابید. به یاد داشته باشید که اطلاعات و نیازهای کاربران همواره در حال تغییر است، بنابراین باید انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشید و به‌روز باشید. این استراتژی شامل دریافت لینک از وب‌سایت‌های معتبر دیگر به سایت شما می‌شود. وقتی سایت‌های باکیفیت و مرتبط به محتوایتان لینک بدهند، گوگل این سیگنال را دریافت می‌کند که سایت شما قابل اعتماد و معتبر است و باید در رتبه‌بندی نتایج جستجو اولویت داشته باشد. افزایش ترافیک سایت برای هر فردی که به دنبال رشد و موفقیت است، اهمیت بسیار زیادی دارد.

تولید محتوای ارزشمند، بهینه سازی تجربه کاربری و پرهیز از تکنیک های سئوی سیاه. پس از اجرای استراتژی کیورد تارگتینگ (keyword targeting strategy) ، باید عملکرد آن را برای بررسی میزان موفقت‌تان بررسی کنید. پس از بررسی با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)، استراتژی خود را اصلاح کرده و کلمات کلیدی ضعیف را حذف یا بهینه‌سازی کنید. این نوع کلمات به طور معمول بیشترین حجم جست‌وجو را دارند؛ زیرا کاربران زیادی آن‌ها را سرچ می‌کنند.

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) شامل بهینه‌سازی محتوا و ساختار وب‌سایت برای رسیدن به رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر است. با اجرای تکنیک‌های سئو، می‌توانید دید آنلاین خود را افزایش دهید، مخاطبان بیشتری را جذب کنید و در نهایت به اهداف بازاریابی و فروش خود دست یابید. در این قسمت بهترین روش‌های سئو را برای افزایش بازدید سایت مرور می‌کنیم. برای شناسایی کلمات کلیدی پربازدید و مرتبط با کسب‌وکار، محصول یا خدمات خود، تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. نتایج به‌دست‌آمده را به‌طور طبیعی در محتوای سایت خود بگنجانید، از جمله توضیحات متا، عناوین و بدنه محتوا.

لینک دهی داخلی، هم از جنبه ارتقای جایگاه صفحه و هم از جنبه ارتباط موضوعی، اهمیت دارد. این روش، یک تکنیک بسیار کم‌کاربرد در سئو است و اغلب همین که جایگاه صفحه از ۲ به ۱ ارتقا پیدا کند، استفاده از آن موضوعیت چندانی ندارد. گوگل همواره می‌خواهد برای هر جستجو، بهترین نتایج ممکن را نشان دهد و به همین دلیل است که بهینه‌سازی موضوعی نیز مانند بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها اهمیت دارد. بسیاری از بازاریابان در حال حاضر توجهی به بخش PAA نمی‌کنند و به همین دلیل، شما می‌توانید با استفاده از این فرصت، یک مزیت رقابتی برای وب‌سایتتان کسب کنید. برای مثال، اگر کسب‌وکار شما مربوط به محصولات مراقبت از مو است، می‌توانید در ساب‌ردیت‌هایی مانند /r/femalehairadvice یا /r/curlyhair فعالیت کنید. در این انجمن‌ها بحث‌هایی پیرامون مراقبت از مو و نکات مرتبط با آن وجود دارد و شما می‌توانید به‌طور غیرمستقیم محصولات خود را معرفی کنید.

به عنوان مثال، اگر وب سایت شما از تجارت الکترونیک پشتیبانی می کند، می توانید فروش را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید و ترافیک را به سمت آن هدایت کنید. نکته کلیدی این است که کانال اجتماعی را انتخاب کنید که برای پیام شما بهترین کار را دارد و بتوانید آن را به طور مؤثر مدیریت کنید. این بسته به مدل کسب و کار شما و مخاطبی که می خواهید هدف قرار دهید متفاوت است. بروزرسانی و انتشار منظم محتوا یک جنبه مهم سئو است؛ چراکه موتورهای جستجو مثل گوگل برای محتوای جدید و آپدیت بودن مطالب، امتیاز خاصی قائل هستند. با انتشار منظم مطالب، طبق یک استراتژی محتوای خوب، می توانید مخاطب را علاقه مند نگه دارید. علاوه بر آن، وقتی به طور منظم محتوای وبسایت خود را به روز کنید، موتورهای جستجو تشخیص می دهند که شما مدام سایت خود را بهبود می دهید.

گوگل به عنوان موتور جست و جوی اصلی برای ایجاد بازدید طبیعی برای سایت ها است. البته توجه داشته باشید که تمرکز تنها بر افزایش بازدید سایت، در آینده اثرات مخربی بر سئو سایت خواهد گذاشت. مطابق با جدیدترین الگوریتم های گوگل و به روز رسانی های آن ترافیک سایت خود را افرایش دهید. ازطرف‌دیگر، سرعت سایت و عملکرد آن تاثیر زیادی بر تجربه کاربری و نرخ تبدیل دارد. مطالعات نشان داده‌اند که اگر یک صفحه بیش از ۳ ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، درصد زیادی از کاربران آن را ترک خواهند کرد.

۸ روش برای افزایش ترافیک سایت (به همراه معرفی سریع‌ترین روش)

و قالب های موجود سایت شما طراحی خواهد شد و نتیجه خوبی هم خواهد داشت؛ اما توصیه میکنم در ادامه برای افزایش سرعت چشمگیر سایتتان و اختصاصی بودن سایت و کسب و کار شما اقدام به کدنویسی اختصاصی قالب خود کنید. نکته اول در طراحی سایت این ست که سایت شما با هر مرورگر (Browser) و دستگاه (device) سازگار باشد و صفحات شما به درستی نمایش داده شود. گوگل به صفحاتی که چنین قابلیتی نداشته باشند اعتبار کمتری داده و در صورت اعمال این قابلیت بر سایتتان، چندین گام برای رسیدن به صفحه اول گوگل جلوترید.

به‌عنوان مثال، فرض کنید که می‌خواهید محتوایی دربارهٔ بهترین هتل‌های مشهد بنویسید. گوگل با دیدن عبارت‌های «هتل ۵ ستاره»، «بهترین اقامتگاه‌های مشهد» و «هتل‌های لوکس» متوجه خواهد شد که محتوای شما به‌طورِقطع دربارهٔ این موضوع است. شما همچنین می‌توانید محتواهایی باکیفیت و کاربردی مانند مطالعه‌های موردی و راهنماهای جامع را در قالب اینفوگرافیک‌ و ویدیو منتشر کنید تا سایر صاحبان وب‌سایت‌ها را قانع کنید که به شما ارجاع دهند.

بدین ترتیب صفحات سایت شما به‌راحتی برای بازدیدکنندگانی که آن‌ها را جستجو می‌کنند، در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند. افزایش ترافیک سایت از طریق ورودی گوگل یکی از مهم‌ترین اهداف هر صاحب وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین است. در این مقاله، به بررسی ۱۰ روش برتر برای افزایش ورودی از گوگل می‌پردازیم. اگر بخواهیم سه گزینه مهم برای افزایش ترافیک وب سایت نام ببریم بی‌تردید یکی از آنها بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو خواهد بود. در طول روز جستجوهای بسیار زیادی در موتورهای جستجو و به‌ویژه گوگل انجام می‌شود و کاربران با کلیک روی نتایج نمایش داده شده وارد سایت موردنظر می‌شوند. بنابراین هر چه سئوی بهتری داشته باشید و در نتایج صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید منتظر افزایش ترافیک سایت خود باشید.

با بهینه‌سازی زمان انتشار، می‌توانید بازدید بیشتری برای محتوای خود جذب کنید و تأثیر آن را به حداکثر برسانید. پروفایل‌های اجتماعی شما، اولین برداشتی است که بازدیدکنندگان از برند و سایت شما دارند. بنابراین، باید مطمئن شوید که آن‌ها، کامل، سازگار و قانع‌کننده هستند. برای افزایش بازدید از سایت باید یک بیوگرافی واضح و تاثیرگذار، لینک‌دهی به سایت خود، لوگو یا عکس پروفایل مناسب و یک عکس کاور که هویت برند شما را منعکس می‌کند، داشته باشید. همچنین باید از کلمات کلیدی و هشتگ‌هایی استفاده کنید که به جایگاه و مخاطبانتان مرتبط هستند.

در شبکه‌های اجتماعی فعال شوید

این اقدامات شامل تولید محتوای با کیفیت، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین است که هدف آن‌ها افزایش ترافیک وب سایت و بهبود رتبه آن در نتایج جستجو می‌باشد. افزایش ترافیک سایت نیازمند بهینه‌سازی محتوا و ساختار کلی سایت است. استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینه‌سازی عنوان و توضیحات متا، محتوای با کیفیت و به روز، بهبود ساختار URL و…

با جستجوی عبارات در گوگل و مشاهده اینکه چه چیزی برای رقبا، سایر وبسایت ها و کاربر حائز اهمیت است، تحقیقات کلمات کلیدی را آغاز کنید. درحال حاضر، الگوریتم گوگل بهینه شده و فقط تکرار کلمات کلیدی برای سئو کافی نیست. به جای آن، روی قصد کاربر و نیاز او تمرکز کنید و سعی کنید برای سوالات مخاطب، مختصرترین پاسخ کامل را فراهم کنید.

سرعت همیشه یک عامل رتبه بندی بوده است، اما در حال حاضر با به روز رسانی تجربه صفحه حتی بیشتر از آن. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما تا حد امکان از نظر فنی بهینه شده اند، از جمله اندازه فایل تصویر، ساختار صفحه و عملکرد افزونه های شخص ثالث. در این قسمت می‌توانند سوالات خود را بپرسند و از دیگران کمک بخواهند.

استفاده از سوشال سیگنال برای برندسازی یک کسب و کار بسیار حائز اهمیت است و گوگل به سوشال سیگنال اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. با اشتراک گذاری یک پست در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام شما دائم در حال دریافت لایک و کامنت هستید که موجب دیده شدن بالای آن صفحه از سایت شما می‌شود. در واقع باید این نکته را در نظر گرفت که تاثیر سوشال سیگنال به اندازه دریافت بک لینک نیست اما تاثیرات خود را برای افزایش بازید سایت دارد. گاهی کسب و کارها نیاز دارند تا در مقطع زمانی خاصی، ترافیک بیشتری را به سمت سایت یا اپلیکیشن خود هدایت کنند. در عوض، استفاده از تکنیک های افزایش ترافیک سایت پولی بسیار کمک کننده خواهد بود.

افزایش ترافیک سایت با تبلیغات گوگل

استفاده از لینک‌های شکسته (خراب) رقبایتان

لینک سازی داخلی نه تنها برای کاربران ، بلکه حرکت خزنده موتورجست و جو در سایت را نیز آسان و سریعتر می کند. علاوه بر این، لینکسازی در بالا رفتن اعتبار تمامی مطالب سایت تاثیر دارد. اگر کسب‌وکار شما محلی است، بهینه‌سازی سایت برای سئو محلی بسیار مهم است. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت جغرافیایی، ثبت کسب‌وکار در Google My Business و دریافت نظرات مثبت از کاربران می‌تواند ورودی محلی را از گوگل افزایش دهد.

هرچه عناوین شما بهتر، جذاب‌تر و کاربردی‌تر باشند، درنتیجه نرخ کلیک بیشتری می‌گیرند و ترافیک سایت شما افزایش پیدا می‌کند. عنوان محتواست که باعث می‌شود بقیه آن خوانده شود و نظر کاربر را جلب کند. هر لینکی که به‌منظور دست‌کاری رتبه یک صفحه یا سایت در صفحه نتایج گوگل ایجاد شود، می‌تواند به‌عنوان بخشی از طرح لینک و نقض دستورالعمل‌های خط‌مشی‌های گوگل وب‌مستر تلقی شود.

با حضور در ساب‌ردیت‌های مرتبط با کسب‌وکار خود و ایجاد پست‌های مفید، می‌توانید به راحتی به مخاطبان جدید دست پیدا کنید. یکی از روش‌های عالی برای افزایش ترافیک سایت این است که عملکرد سایت های رقیب پربازدید را بررسی کنید. شما باید روند پیشرفت استراتژی‌های افزایش ترافیک و همچنین میزان بازخورد آنها را تحلیل و بررسی کنید.

برخی از اصطلاحات ممکن است مختص شما باشد، مانند نام تجاری یا نام محصول یا، آنها می توانند ویژگی ها یا مزایایی مانند “کاملا طبیعی”، “تحویل رایگان” یا چیز دیگری باشند که شما را متمایز می کند. این پیغام ها معمولا زمانی به دستگاه کاربر فرستاده می شود که او در حال انجام کار دیگری است. بنابراین، اگر در سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن پرسونا و نیاز کاربر در نظر گرفته نشود، ممکن است تاثیر منفی داشته باشد. برای پیشگیری از چنین وضعیتی، بهتر است پیام های ارسالی شخصی سازی شود. جهت دریافت مشاوره در مورد افزایش رتبه سایت، این فرم را تکمیل کنید.

رددیت مکانی است که افراد با علایق مشابه به هم می‌پیوندند و در آنجا تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند. این پلتفرم به‌دلیل داشتن انجمن‌های متعدد به نام ساب‌ردیت‌ها (subreddits) که در هر زمینه‌ای از دوچرخه‌سواری گرفته تا علم و حتی حیوانات خانگی وجود دارند، امکان حضور در جامعه‌های هدف را فراهم می‌کند. مسابقات و جوایز می‌توانند باعث افزایش فالوورها در اینستاگرام و تعامل بیشتر در شبکه‌های اجتماعی شوند. با برگزاری مسابقات ویروسی و هدیه‌های ویژه، می‌توانید ترافیک بیشتری به وبسایت خود هدایت کنید. یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای جذب ترافیک اولیه، درخواست از دوستان و خانواده برای به اشتراک‌گذاری سایت شما در شبکه‌های اجتماعی خود است.

این لیست را باید مدام بزرگتر کنید و با جذب مخاطبین جدید، به تعداد آن اضافه کنید. برای ترغیب کاربران به ثبت نام و در اختیار گذاشتن آدرس ایمیل، فرم‌های ثبت‌نام را در جاهای مختلفی از صفحات متعدد سایت قرار دهید. با افزایش ترافیک، شما می‌توانید مخاطبین جدیدی را جذب کنید و روند رشد و توسعه وب‌سایت خود را ادامه دهید. با افزایش تعداد بازدیدکنندگان، فرصت بیشتری برای تبلیغات، فروش و درآمد خواهید داشت.

ایمیل هایی ارسال کنید که به وب سایت شما پیوند دارند

امروزه شبکه‌های اجتماعی به یکی از مهمترین روش‌های جذب مخاطب تبدیل شده‌اند. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید محتوای سایت خود را با تعداد بیشتری از مخاطبان به اشتراک بگذارید و از این طریق نیز به افزایش ترافیک سایت خود کمک کنید. گاهی در برخی از کلمات کلیدی رقبای شما خیلی قوی تر عمل کرده و جلو زدن از آن ها، بسیار سخت است. در چنین مواردی، می توانید از گوگل ادز برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید. این کار هم در رقابت به شما کمک می کند و هم موجب بهبود وضعیت ترافیک، نرخ تبدیل و فروش خواهد شد. با این وجود، گاهی ممکن است برای کمپین های مختلف، کلمات کلیدی مشابهی انتخاب شوند.

این کار، درک بهتر نیت کاربر و امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای تولید محتوا را فراهم می‌آورد. اگر برای انجام تبلیغات از گوگل ادز (Google Ads) استفاده می‌کنید، باید بدانید که کیورد تارگتینگ اصولی به شما کمک می‌کند تا روی کلیدواژه‌های کم‌رقابت‌تر و با بازدهی بالا تمرکز کنید. فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز یک راهکار موثر برای جذب مخاطبان و افزایش آگاهی درباره کسب وکار یا برند شماست. با استفاده از فعالیت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توانید محتوای خود را به صورت مستقیم و تعاملی به اشتراک بگذارید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید.

باید به این نکته توجه کنید که بودجه شما بر اساس هدف و مخاطبان خود تعیین شود. بهتر است در شروع کمپین‌های تبلیغاتی خود، بودجه کمتری را در نظر بگیرید و با توجه به نتایج هر کمپین، بودجه خود را تغییر دهید. شما زحمت زیادی برای جذب مخاطب کشیده‌اید و از دست دادن او منطقی نیست. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان می‌توانید از تبلیغات ریتارگتینگ یکتانت برای دوباره هدف گرفتن مخاطب خود استفاده کنید.

برای تبلیغات پولی مستقیم می‌توانید از تبلیغات کلیکی PPC (Pay Per Click)، تبلیغات نمایشی PPI (Pay Per Impression)، تبلیغات مدت‌دار و… استفاده کنید. انتشار پست ها یا استوری‌های حاوی لینک سایت، کد تخفیف، هدیه و… روش‌های جذابی برای بهره‌گیری از اینفلوئنسرها هستند. کاربران اینترنتی به محتوای تصویری مثل عکس و ویدیو علاقه زیادی دارند. خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند به جای محتوای متنی آموزشی، از طریق تماشای ویدیو چیزی را یاد بگیرند. صنعت گردشگری و سفر نیز می‌تواند از گوگل ادز برای جذب توریست‌ها و مسافران استفاده کند و خدمات خود را به صورت موثری تبلیغ کند.

سعی کنید مطالب را خلاصه و مفید ارائه دهید و مطالب طولانی تر را به واسطه زیر عنوان ها به بخش های کوچکتر تقسیم کنید تا فضایی برای استراحت به کاربر داده شود. تا به حال شده که سی ثانیه منتظر بارگذاری یک صفحه وب باشید؟ اگر بارگذاری سایت شما برای همیشه طول بکشد، نرخ پرش شما بسیار بالا خواهد بود. به عبارت روشن‌تر، باید مدام با فالوورهای خود در تعامل باشید تا آن‌ها را برای ورود به سایت خود هدایت کنید. بعلاوه، ارسال محتوای آموزنده با ارزش می تواند احتمال بازدیدکنندگان مجدد را افزایش دهد. این به این دلیل است که خوانندگان می دانند که محتوای شما مفید و قابل اعتماد است.

تیم تحریریه یکتانت تلاش می‌کند با تولید محتوای باکیفیت و فایده‌دار، مسیر دیجیتال مارکتینگ را برای شما هموار کند. چنین لینک‌هایی در بهترین حالت ممکن، نادیده گرفته می‌شوند و در بدترین حالت، به جایگاهتان در صفحه نتایج گوگل، آسیب می‌زنند. اکثر مشاغل حتی اگر رویکرد فعالانه‌ای نسبت به روابط عمومی نداشته باشند، هر از چند گاهی شاهد این هستند که نامشان در رسانه‌های آنلاین مطرح می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا