۷استراتژی مهم دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای B2B
در این مقاله درباره استراتژی بازاریابی B2B و تکنیکهای آن بهطور مفصل صحبت کردیم؛ چرا که حضور در فضای آنلاین برای کسبوکارهای B2B نیازمند آگاهی از روشهای بازاریابی دیجیتالی است. در نهایت باید بگوییم که راهروش فروش به مشتریان B2B تا حد زیادی سخت و زمانبر است؛ اما سود بیشتری دارد. امیدواریم مثالهای هر بخش بهخوبی توانسته باشد، درک بهتری از این موضوع به شما دهد.
پس تعداد کالاهای فروخته شده در این نوع بازاریابی الزاما زیاد نیست (البته در بسیاری از موارد حجم فروش زیاد است)، بلکه مهم تاثیر بلند مدت آن بر رشد کسب و کار شماست. این شرکت هواپیمایی در کنار غذایی که به مسافران خود میدهد یک بسته کوچک نمک یا فلفل نیز میگذارد. شما به عنوان یک کارگاه بسته بندی نمک، میتوانید محصولات خود را با استفاده از بازاریابی b2b، به این شرکت هواپیمایی بفروشید. آنچه تبلیغات B2B را مؤثر میکند، نه فقط نوع رسانه یا پیام تبلیغاتی، بلکه درک عمیق از نیازها، دغدغهها و ذهنیت مخاطب هدف است.
کانال هایی را در اولویت قرار دهید که مشتریان B2B هدف شما بیشتر با آن محتوا ارتباط برقرار می کنند. برای افزایش وفاداری و نرخ حفظ، یک سفر مشتری همهکانالی یکپارچه ایجاد کنید. بازاریابی کسب و کار به کسب و کار یا B2B، بازاریابی است که به فرآیند تبلیغ محصولات و خدمات یک کسب و کار به شرکت های دیگر برای کمک به آن ها در بهبود عملکردشان اشاره دارد. شما میتونین از اتوماسیون بازاریابی برای انجام فعالیت های لازم برای فروش استفاده کنین و مطمئن بشین که سرنخ های مناسب به طور موثری در دسترس تیم فروشتون قرار گرفتن.
هر شرکتی که محصولات خود را به شرکتهای دیگر میفروشد، میتواند از بازاریابی b2b استفاده کند. بازاریابی B2B میتواند اشکال مختلفی مانند اشتراک نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)، راهحلهای امنیتی، ابزارها و لوازم جانبی، لوازم اداری و … را دربرگیرد. هدف کمپینهای بازاریابی B2B افرادی هستند که بر تصمیمات خرید سایر شرکتها کنترل یا تأثیر دارند.
دیجیتال مارکتینگ روزبهروز در حال پیشرفت و تغییر است؛ ازاینرو، دائماً باید خود را بهروز کنید و از استراتژیهای جدید مطلع شوید. اگر کسبوکار شما از نوع B2B است، تلاشهای دیجیتال مارکتینگ احتمالاً حول محور تولید سرنخهای آنلاین است و هدف نهایی آن میتواند ارتباط کسبوکار با مشتریان باشد. بههمیندلیل، نقش استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما میتواند تأثیر زیادی بر تولید کیفیت سرنخها برای دیدهشدن در جامعه هدف ازطریق شبکههای اجتماعی بگذارد. فراتر از وبسایت خود، احتمال دارد تصمیم بگیرید تلاشهای خود را روی کانالهای متمرکز بر کسبوکار مانند لینکدین معطوف کنید؛ جایی که جامعه متفاوتی از افراد دارد. احتمال کمی وجود دارد مشتریانی که هرگز نام برند شما را نشنیدهاند، به دنبال محصول یا خدمات شما باشند. بنابراین، آنها عبارتهایی را در گوگل جستجو میکنند که منجر به پیداکردن راهحل شود.
باید استراتژی بازاریابی محصول رو طوری تدوین کنین تا افراد مناسب رو تحت تاثیر قرار بده و کمک کنه تا تصمیم به خرید بگیرن. Jacob O’Neal نشان میدهد که چگونه موضوعات پیچیده را میتوان به صورت بصری توضیح داد. هدف محتوای انیمیشن آموزش مخاطبان هدف و حمایت از محتوای مبتنی بر واقعیت است. به خصوص در حین جستجوی راهحلها، مشتریان به جستجوی اطلاعات «چگونه» یا «چیست» میپردازند.
نتایج را بررسی و تحلیل کنید
فهرست مطالب
به کمک بازاریابی ایمیلی می توانید مشترکان خود را به مشتری تبدیل کنید. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال در اوایل دهه ۲۰۰۰ رایج شد؛ اما این نوع بازاریابی تاریخچهای بسیار قدیمیتر دارد. برای مثال، گولیلمو مارکونی، مخترع رادیو، در سال ۱۸۹۶ اولین کسی بود که مگ سئو «انتقال عمومی سیگنالهای بیسیم» را نشان داد.
بازاریابی رادیویی به شرکتها این امکان را میدهد که پیام خود را از طریق رادیو به دست مخاطب خود برساند. در این روش هم مانند بازاریابیهای مختلف باید استراتژی دقیق داشته باشید و از طرف دیگر، فقط و فقط متناسب با نیاز دقیق مخاطب، محتوای ارزشمند، جذاب و کاربردی تولید کنید. تبلیغات در شبکههای اجتماعی یکی از قطعههای پازل بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی است.
حقیقت این است که مشتریان نسل جوان نوعی وابستگی عمیق با برندهای مورد علاقه خود پیدا میکنند. با وجود این که این مورد میتواند یک مزیت بزرگ برای کسبوکارها باشد؛ یک شمشیر دو لبه نیز است. این دسته از مشتریان، برندهایی را برای خرید انتخاب میکنند که با ارزشهای آنها همخوانی داشته باشند. در حال حاضر اما، به نظر میرسد که کاربران دوست دارند دوباره از برندها خرید کرده و بدانند که در پشت صحنه خرید آنها، چه کسبوکاری قرار گرفته است. برخلاف کسبوکارهای B2C که در آنا مشتریان، با تحریک شدن احساسات خود خرید میکنند؛ در کسبوکارهای B2B، این منطق و بازده اقتصادی است که در حوزه کسبوکارهای B2B باعث خرید مشتریها میشود.
حقیقت این است که اکثر افرادی که در این حوزه کار میکنند (همان هایی که تصمیمگیرنده و مسئول خرید از شما هستند) روزانه ایمیل خود را چندین بار چک میکنند. بنابراین مهم است که شما بتوانید از این گزینه به خوبی به نفع خود استفاده کنید. این درصد روز به روز رو به افزایش است، از این جهت که تعداد بیشتری از جوانان و افرادی که مسلط به دنیای اینترنت هستند وارد چرخه کار میشوند. در دنیای دیجیتال، اگرچه درک کاملی از آن حاصل نشده است، اما میتواند سرشار از منابع و فرصت های خلاقانه خوبی برای بازار B2B باشد.
نکته جالب؟ تقریبا برای تولید تمام این مدلهای محتوایی یک ابزار هوش مصنوعی کاربردی وجود دارد که اگر نگوییم تمام کار را انجام میدهد؛ سرعت تکمیل آنها را به مقدار قابل توجهی بالا میبرد. این دست از اینفلوئنسرها تعداد مخاطبان پایینی داشته و به این دلیل، همکاری با آنها به بودجه پایینتری نیاز دارد. علاوه بر این، کاربران عنوان کردهاند به اینفلوئنسرهایی که تعداد مخاطبان پایینتری دارند اعتماد بیشتری دارند. بهینهسازی صفحات سایت برای نمایش در نتایج ارگانیک سایت (SEO) از پایهای ترین اقدامات مارکتینگ است که هم برای کسبوکاراهای B2C و هم در بازاریابی B2B نقش مهمی ایفا میکند. بررسی این گزینهها به شما کمک میکند تا یک دید کلی از رقبای خود در بازار داشته و نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید تا بتوانید از آنها در جهت منافع کسبوکار خود استفاده کنید.
یکی از جذابترین بازارهای b2b در ایران خریدهای سالانه ادارات دولتی است. حجم بالای خرید این ادارات باعث میشود که شرکتهای ارائهدهنده کالا و خدمات به شرکتهای دولتی بتوانند به راحتی نرخ فروش خود را از رقیبان خود که به صورت خرده فروشی کالا و خدمات عرضه میکنند بالاتر ببرند. اصولا در کشورهایی که تورم اقتصادی بسیار بالاست و ریسک سرمایهگذاری از حد معقول فراتر میرود، بارزترین بازار b2b دولت میباشد. تجارتهای b2b که میخواهند با شرکتهای بزرگ کار کنند به راحتی میتوانند از این بستر برای گسترش ارائه خدمات خود به سراسر کره خاکی بهره ببرند. شرح سفر مشتریسفر مشتری مسیر ایدهآلی است که یک مشتری بالقوه از اولین آشنایی با برند تا خرید طی میکند. هر نقطه تماس، تبادل اطلاعات یا تعامل بین شرکت و مشتری مورد نظر را نشان میدهد.
وبینارها، کتابهای الکترونیکی، مقالات تخصصی و کیساستادی ها، از موثرترین انواع محتوا در این حوزه هستند. ابزار های مختلفی نیز به منظور فعالیت در شبکه های دیجیتال مارکتینگ B2B در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما با تولید محتوا های خوب و آموزنده قادر خواهید بود تا نه تنها خود را از رقبا متمایز کنید، بلکه می توانید اعتماد کاربران را نیز به خود جلب کنید. به همین دلیل نیز بسیاری از کسب و کار های بزرگ و کوچک بخش عمده ای از بودجه خود را صرف تولید محتوا می کنند. مطمئن باشید که بازاریابی دیجیتال، بدون یک سایت آموزنده و جذاب نمیتواند بهدرستی کار کند.
گام دوم: تعریف بازار و شخصیت خریدار
- قطعا بسیار سخت است که برای بار اول بتوانید مشتری خود را جذب کنید، بنابراین لازم است تا بر هسته مخاطبان خودتان تمرکز کنید.
- چه بسا یک کسب و کار کوچک و نه چندان معروف، بتواند با استفاده از همین روش محصولات و خدمات خود را به شرکتهای مختلف بفروشد و از این طریق به رشد مالی و شهرت برسد.
- در بازاری پررقابت، حتی اگر محصول یا خدمات فوقالعادهای داشته باشید، بدون دیده شدن در بازار، نتیجهای نخواهید گرفت.
- درک جنبه های احساسی تصمیمات خرید B2B و همسو کردن تلاش های بازاریابی بر این اساس برای جذب تصمیم گیرندگان بسیار مهمه.
- شبکههایی مثل لینکدین، اینستاگرام و یا توییتر پلتفرمهایی هستند که میتوانند به شما در تکمیل هویت آنلاین خود به عنوان یک کسبوکار کمک کنند.
قیمت کالا، نحوه ارسال، آخرین تغییرات و … بسیاری از مواردی که مشتری نیاز دارد. رابطه سازی با مشتری یکی از اصول کمپینهای تبلیغاتی موفق است، چه برای کسب و کارهای B2B و چه B2C. بنابراین در این نوع بازاریابی که مشتریان، در واقع مشاغل دیگر هستند، هم نتیجه خوبی به دنبال خواهد داشت.
راههای زیادی وجود دارد تا بتوانید داراییهای دیجیتال خود را برای موبایل بهینهسازی کنید. هنگام اجرای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال، تجربه استفاده از آنها را در گوشیهای موبایل نیز بررسی کنید. با اطمینان از اینکه داراییهای دیجیتال شما برای همه نوع صفحهنمایش و کاربر مناسب است، میتوانید دیجیتال مارکتینگ بهینهتری را شاهد باشید.
۱. تعریف مخاطب هدف (پرسونای خریدار)
علاوه بر این، می توانید اطلاعات کسب و کار خود را از طریق محتوای آموزشی یا اخباری به کاربران منتقل کنید و نه از طریق تبلیغات. در حقیقت ۸۰% از کاربران ترجیح می دهند توسط یک مقاله با یک تجارت آشنا شوند. بنابراین بازاریابی محتوایی B2B یکی از بهترین روش ها برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی است. اگر میخواهید این هدف را تعیین کنید، باید روی سئو و بهینهسازی محتوا بیشتر متمرکز شوید تا بتوانید خریداران بیشتری را به وبسایتتان جذب کنید. اگرهم هدف کلیتان افزایش فروش است، احتمال دارد بخواهید کمپینهای PPC را برای هدایت ترافیک ازطریق تبلیغات پولی پیادهسازی کنید. درهرصورت، پس از تعیین بزرگترین اهداف شرکت، شکلدادن به استراتژی بازاریابی دیجیتال سادهتر میشود.
دیگر نیازی نیست زمان را با تلفن صرف تماس سرد یا پخش تبلیغات کاغذی کنید. در واقع الان دیگر این کارها، پیامدهای مهمی برای بازاریابی دیجیتال B2B شما دارد چون شما زمانتان را صرف کارهای دیگری کردهاید در صورتی که هدایت (lead) مشتریان از جاهای دیگر میآید. چرا که چرخه فروش در شبکه های اجتماعی به طور معمول طولانی تر و پیچیده تر است. جالب است بدانید که بیش از ۸۰% خریداران قبل از تصمیم قطعی برای خرید، به سراغ وب سایت یک کسب و کار می روند.
فرقی نمیکند یک محصول جدید راهاندازی کردهاید، قصد دارید خدماتتان را توسعه دهید یا یک رویداد ویژه برگزار کنید؛ تبلیغات ابزار اصلی اطلاعرسانی و جلب توجه است. ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گستردهای از خدمات بازاریابی را ارائه میدهیم مانند تبلیغات وب و گوگل ادز. خدمات ۳۶۰ درجه ما میتواند در راهاندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.
هزینه طراحی موشن گرافیک
گزینهای که ما را به بخش بعدی این مقاله، یعنی بازاریابی شبکههای اجتماعی برای کسبوکارهای B2B میرساند. به این موضوع نیز اشاره کنیم که بازاریابی محتوایی میتواند به بهینهسازی سئو سایت شما نیز کمک کرده و باعث شود تا مخاطبان هدف، محصولات و یا خدماتی که شما ارائه میکنید را پیدا کنند. مشخص کردن این اطلاعات باعث میشود تا بتوانید پرسونای مشتری خود را بسازید. گزینهای که به شما کمک میکند تا با الگوی خرید کردن مخاطبان هدف خود آشنا شده و متوجه شوید که استفاده از کدام یک از کانالهای مارکتینگ، باعث تیک زدن اهداف بازاریابی شما میشود. به عنوان یک مارکتر، اکثر ما همواره عادت داشتهایم تا محصول و یا خدمات خود را به افراد معرفی کنیم. اما وقتی پای کسبوکارهای Business to Business به میان میآید؛ موضوع فرق میکند.
اولین نکته ای که باید در مورد استراتژی های بازاریابی B2B بدانید، این است که در حالی که هدف و مسیر کلی این نوع بازاریابی یکسان است، اما باز هم در مورد تجارت های گوناگون، استراتژی های مختلفی را می طلبد. انتخاب از بین هر یک از این مراحل و طراحی دقیق استراتژی، به زمینه و نوع تجارت بستگی دارد. اجرای کمپینهای تبلیعاتی PPC و استفاده از تبلیغات گوگل میتواند در حکم شتابدهندهای برای افزایش بازدید وبسایت و بهبود جایگاه شما در نتایج جستجو عمل کند. در این کمپینها به ازای هربار کلیک روی آگهی، به صاحب رسانه پول پرداخت کنید. یکی از مزایای این روش این است که میتوانید بودجهی کمپین را متناسب با نیاز و رسانههای دلخواه تغییر دهید.
اما در مدل B2C فروش سریع تره و شرکت محصولات یا خدماتش رو مستقیما به مصرف کننده یا خرده فروش ارائه میده. برای ایجاد یک استراتژی فروش، باید مصرف کننده رو قانع کرد که این محصول رو بخره. برای مثال، یک شرکت مدیریت فناوری اطلاعات مثل اینفوسیس میتونه نمونه خیلی خوبی از این نوع خریداران B2B باشه.
رسانهای را انتخاب کنید که مشتریانتان آنجا هستند
اجازه دهید به بررسی این کانالهای مختلف پرداخته و در بخش بعدی این مقاله انواع گزینههای مارکتینگ B2B را به شما معرفی کنیم. این دو مورد را که کنار یکدیگر قرار دهیم؛ انتخاب کانالهای بازاریابی چندان کار سختی نخواهد بود. چنانچه با نحوه ساخت نقشه سفر مشتری آشنا نیستید؛ میتوانید مقاله سفر مشتری چیست از وبلاگ جی ادز را مطالعه کنید. در ابتداییترین قدم خود برای ساخت استراتژی مارکتینگ B2B، باید مسیر خرید مشتری را درک کنید.
در کسب و کارهای B2B، هویت برند در بازار از طریق روابط شخصی و فروش های بلندمدت ایجاد میشه. اما در کسب و کارهای B2C، هویت برند در بازار از طریق تبلیغات و شبکه های اجتماعی ساخته میشه. براساس تعاریفی که ارائه کردیم خیلی راحت میتوان به اهمیت دیجیتال مارکتینگ پی برد.
«درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،… اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات… یک اشتباه رایج در هنگام هدفگذاری، تلاش برای تعیین دقیق تصمیمگیرنده خرید است.
یک کار جذابی که میتوانید در دنیای دیجیتال انجام دهید، این است که به مشتریان فعلی خود به ازای معرفی شما به سایرین امتیازهای مختلفی بدهید. این کار باعث میشود روابط فعلی شما با همین مشتریانتان نیز عمیقتر شود. تعامل دقیقا چیزی هست که رسانههای اجتماعی شما را موفق میکند، بنابراین اگر به این درجه رسیدید که تعامل بالایی ایجاد کردهاید، کارتان عالی است. این مورد هم برای هر دو نوع مدل کسب و کار ضروری است، اگرچه تکنیک اجرای هر کدام متفاوت است. حال که اهداف بازاریابی هر کدام مشخص شد، میتوانیم تفاوت استراتژی های بازاریابی این دو مدل را بررسی کنیم.
۱. سئو یا بهینهسازی موتورهای جستوجو (SEO)
با این حال، حتی زمانی که تصمیم گیرندگان به طور فعال در مورد محصولات و خدمات تحقیق نمیکنن، رسانه های اجتماعی را مرور میکنن، در ارتباط باقی می مونن و چیزهایی را مطالعه می کنن که بهش علاقه دارن. بازاریابهای این مدل از کسب و کار، تبلیغات تأثیرگذار تولید میکنند تا علاقه و میل به محصول را بالا ببرند. وقتی مصرفکنندهها به دنبال رفع نیاز باشند سراغ بهترین گزینههای موجود میروند.
اجرای استراتژیهای بازاریابی دیجیتال، راهی عالی برای افزایش دیدهشدن آنلاین و آگاهی از برند است. در امان سئو مگ ماندن از مشکلاتی همچون نوسان قیمتها، تغییرات نرخ ارز و محصولات اولیه رویای بسیاری از صاحبان کسبوکارهاست. شاید یک بیزنس هرگز نتواند در برابر تمام این نوسانات مصون باشد؛ اما بازاریابی b2b کمک بزرگی در راستای پیش بینی بازار میکند. اینکه شما یک شرکت یا کسبوکار دیگر را در نزدیکی خود کشف کنید نیز به منزله پیدا کردن یک بازار جدید است. برای پیدا کردن این بازارهای مخفی، باید با مشتریان و شرکای کاری خود ارتباط خوبی داشته باشید و از اهمیت شبکهسازی غافل نشوید.
اگر نیازمند این هستید که ما این برنامه را برای شما آماده کنیم، به صفحه درخواستها بروید و فرم آن را تکمیل کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند. بسیاری از صاحبان کسبوکارهای B2B که با آنها صحبت میکنیم معتقدند تحولات دیجیتالی در صنعت آنها اثرگذار بوده است. این موضوع شامل این میشود که خریداران از روشهای جدید برای دسترسی به توزیع کنندگان و فروشندگان استفاده میکنند. اگرچه شما باید برای تبلیغات کلیکی هزینه کنید، اما اگر این کار را درست انجام دهید یک راه عالی برای تجارت b2b و عمده شما می باشد. در بسیاری از موارد شما برای کلیکهایی که مشتریان را به سمت شما هدایت میکنند، هزینه میکنید، ولی در برخی پلتفرمها یا سایتها هم بر اساس نمایش بنر و تیزر شما، هزینه دریافت میشود. این نمایشها زمانی که همراه با لینک محصول یا خدمات باشد، منجر به این می شود تا مشتریان شما در قیف فروش بیافتند.
اکنون که با مفهوم بازاریابی دیجیتال B2B آشنا شدهاید، بیایید برخی از مزایای مهم آن را بررسی کنیم. برای این خدمات و سایر روشهای بازاریابی دیجیتال، روی ما حساب باز کنید. در بخشهای قبل ضمن توضیح بازاریابی بی تو بی به برخی از مزایای آن نیز اشاره کردیم. در این قسمت ده مورد از مزایای این سبک از مارکتینگ را برای کسبوکارهای مختلف ذکر میکنیم. در دنیایی که تصمیمگیرندگان سازمانی با اطلاعات فراوان و انتخابهای متنوع روبهرو هستند، تبلیغات هوشمندانه و هدفمند میتواند تفاوت میان دیده شدن و فراموش شدن باشد. برای اینکه تبلیغات B2B به نتیجه برسد، داشتن یک پیام قوی کافی نیست؛ بلکه انتشار آن در یک بستر درست است که اهمیت دارد.
تبلیغات b2b چیست؟ از استراتژی تا اجرا برای جذب مشتریان سازمانی
فراموش نکنید که بخش وسیعی از مشتریان بالقوه شما در فضای مجازی و دنیای وب وجود دارند. آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان با ارائه مشاوره و خدمات متنوع در زمینهی دیجیتال مارکتینگ به گسترش و پیشرفت کسب و کار و رساندن صدای برند شما به گوش مخاطبان هدف کمک میکند. اجرای کمپین تبلیغاتی همسان برای کسبوکارهای B2B که با مردم عادی طرف هستند، بسیار متفاوتتر از بیزینسهای B2C است. پیامی که در این نوع تبلیغات باید در نظر بگیرید این است که شما چقدر در کار خود تخصص و مهارت دارید و میتوانید اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان قرار دهید. درنهایت، حضور دیجیتال خود را با تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) تکمیل کنید، که به شما امکان میدهد محتوا و برند خود را از طریق موتورهای جستوجو و سایر پلتفرمهای تبلیغاتی، در مقابل مخاطبان جدید قرار دهید.
چطور یک برنامه تبلیغاتی اصولی بچینیم؟
پس شما هم، همین امروز باید رویکرد سنتی خودتان را تغییر دهید و پرقدرت به دنیای دیجیتال در حوزه کسب و کار خودتان وارد شوید. استراتژی این دو نوع از کسب و کار در مورد فرایند تصمیمگیری مشتری برای خرید خیلی با هم متفاوت است. بنابراین حالا که می دانید بازاریابی B2B چیست و بهترین روش های این نوع بازاریابی کدام اند، مسیر خود را شروع کنید. در قدم اول جامعه مخاطب خود را بشناسید و بعد بهترین استراتژی را متناسب با نیاز و خواست آنها طراحی کنید.
در این مدل، نظرهایی که مشتریان راجع به شما میگذارند حیاتی میباشد چون این امکان رو میدهد که فرایند تصمیمگیری در ذهن مشتریان رو شناسایی کنید. پاسخ به نظرات مثبت و منفی، برای مشتریها نشانه اهمیت رضایت مشتری در کسب و کار شماست که باعث میشود اعتمادشان به شما جلب شود. هدف از بازاریابی این مدل از کسب و کار، ایجاد رابطهی شخصی با مشتریها میباشد (کسب و کارهای دیگر).
ایجاد ارتباطات انسانی میان خود و صاحبان شرکتهای خریدار محصول، یکی از مهمترین بخشهای بازاریابی b2b است. برای پایداری فروش و خریدهای بیشتر مشتریان باید برای ارتباط پایدار برنامهریزی کرد. تحقیقات نشان داده تصمیمگیرندگان سطوح ارشد برای محتوای رهبری فکری ارزش قائل هستند و از آن برای بررسی فروشندگان و راهحلها استفاده میکنند. تولید محتوای مناسب در این راستا میتواند شما را به عنوان یک رهبر فکری بازار مطرح کرده و کمک بزرگی در بازاریابی B2B شما باشد.
بنابراین اگر ایمیل طراحی مناسبی برای اندازه نمایشگر موبایل نداشته باشید، مخاطب را دفع خواهد کرد. بنابراین باید ایمیل های خود را دسته بندی کرده و هر یک را برای مخاطبان خاص آن ایمیل ارسال کنید. چرا که در واقع این پیام را به آنها می دهید که “ما دقیقاً می دانیم شما به چه دنبال چه چیزی هستید”. اگر نتوانید توجه مخاطب را به کمک عنوان ایمیل جلب کنید، احتمال این که ایمیلتان باز شود بسیار کم است.
در این مطلب چالشها و استراتژیهای مناسب این دو نوع از کسب و کار بررسی میشود. اگر بخواهیم نگاهی واقع بینانه به بازاریابی شبکه های اجتماعی B2B داشته باشیم، باید بگوییم که احتمالاً از این فضا بیشترین فروش را نخواهید داشت. اما رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای انتقال اطلاعات برند به مخاطبان و تقویت حضور آنلاین هر کسب و کاری است.
قطعا بسیار سخت است که برای بار اول بتوانید مشتری خود را جذب کنید، بنابراین لازم است تا بر هسته مخاطبان خودتان تمرکز کنید. وقتی قرار است یک کاربر جدید با کسب و کار شما آشنا شود، طبیعتاً کمتر پیش می آید که مستقیماً به سراغ سایت شما بیاید. در عوض فرآیندی که در اکثر موارد باعث می شود که کاربر با سایت شما آشنا شود، جست و جو درباره موضوعاتی است که به نوعی مرتبط با تجارت شما هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در حال حاضر در حدود ۹۳% از بازاریابان B2B از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند. بازاریابی ایمیلی (Email marketing) یک روش امتحان شده و مطمئن برای جلب مشتریان است. چرا که در این دوره زمانی، ایمیل ها به بخش مهمی از تعاملات تبدیل شده اند.