تجربه کاربری

۸ تا از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کار آغازینو

بنابراین اگر جمعیت هدف شما جوان است، TikTok یک پلتفرم اجتماعی عالی برای کسب و کار شما خواهد بود. برای مشاغل کوچک، برنامه WhatsApp Business وجود دارد، در حالی که مشاغل سازمانی می‌توانند از WhatsApp Business API استفاده کنند. واتس اپ به عنوان یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی برای پیام‌رسانی، می‌تواند یک کانال خدمات مشتری عالی برای کسب و کار شما باشد. واتس‌اپ یک برنامه پیام‌رسانی است که توسط کاربرانی در بیش از ۱۸۰ کشور استفاده می‌شود و طبق آمار Statista ، ۲.۷۸ میلیارد کاربر فعال دارد. در ابتدا، مردم از واتس‌اپ برای ارسال پیامک به خانواده و دوستان خود استفاده می‌کردند؛ اما راه‌اندازی واتس‌اپ‌‌ بیزینس در سال ۲۰۱۸ باعث شد که این پلتفرم پیام‌رسانی به یک انتخاب محبوب برای برندها تبدیل شود.

افرادی که در فضای سایبری فعالیت می‌کنند تاکتیک‌ها و محتواهای مختلفی برای جلب توجه افراد دارند. اگر می‌خواهید ترافیک سایت بیشتری داشته باشید و فروش اینترنتی خود را افزایش دهید، باید زرنگ‌تر باشید، سخت‌تر تلاش کنید و بیشتر بنویسید و در ضمن محصولات و خدمات بهتری به مشتری ارائه دهید. ردیت (Reddit) یک وب سایت خبری و رسانه اجتماعی آمریکایی است که به شما اجازه انتشار محتوا در هر زمینه کاری را می دهد. در واقع یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کار است که همین امر بستر مناسبی را برای کسب و کارهای جدید فراهم می کند که طریق این شبکه اجتماعی رشد چشمگیری را کنند.

برنامه‌ اسنپ چت روی عکس‌ها و ویدئوهای کوتاه که بین دوستان به اشتراک گذاشته‌ می‌شود، تمرکز می‌کند. این برنامه‌‌ فرمت ویدئوی عمودی را محبوب کرد که در نهایت در سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی بصری مانند اینستاگرام و تیک‌تاک نیز گسترش یافت. این پلتفرم برای کاربران رایگان است، بدون تبلیغات یا هزینه اشتراک، که آن را به گزینه ای جذاب برای استفاده شخصی و تجاری تبدیل می کند.

اینستاگرام

ورود دو مرحله ای برای حساب کاربری شما فعال شده است.یک کد تایید برای شما ارسال شد.لطفا کد را وارد نمایید. یکی دیگر از روش های کسب درآمد که می توان به آن اشاره کرد، کسب درآمد با گوشی برای نوجوانان می باشد که می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان دیجیتال مارکتینگ از کارشناسان آغازینو،فرم مقابل رو تکمیل کن تا کارشناسان دیجیتال مارکتینگ سریعاً باهات تماس بگیرن. قبل از این که به بحث بپردازیم، یکی از اپلیکیشن های جدیدی که امروزه در حال رشد بسیار زیادی می باشد، اپلیکیشن BeReal می باشد که قوانین عجیبی دارد! بسیاری از تجارت های B2B حساب های پشتیبانی مشتری را در توییتر ارائه می دهند و روابط با مشتریان را تقویت می کنند که می تواند منجر به حمایت بیشتر از طرف مشتریان شود. مجله دیجیتال مارکتینگ وب نبض با انتشار به روز ترین اطلاعات دنیای دیجیتال مارکتینگ بر آن است تا شما را در این زمینه به روز نگه دارد.

ویدئوهای حرفه‌ای می‌توانند به عنوان ابزاری قدرتمند برای آموزش، معرفی محصولات و حتی مصاحبه‌های صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. اینستاگرام با معرفی قابلیت Reels، توانسته در مقابل رقابت با TikTok موفق عمل کند. در سال ۲۰۲۴، تولید محتوای ویدئویی کوتاه در اینستاگرام به یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب مخاطب تبدیل خواهد شد. برندها می‌توانند از این ویژگی برای نمایش محصولات، رویدادها و حتی آموزش‌های کوتاه استفاده کنند.

در واقع اگر مشتری در آن پلتفرم فعالیت نکند، عملا وقت و هزینه و انرژی که صرف کرده اید از دست خواهد رفت. هر کسب و کاری برای افزایش دادن رونق خود و افزایش فروش، نیاز به استفاده از روش های مختلف دارد. یکی از روش های مطمئن در بهبود و افزایش رونق کسب و کارها، استفاده از شبکه های اجتماعی است.

اگر هیچ استراتژی فعالی برای بهبود و ایجاد نظرات و انتقادات در یلپ نداشته باشید، به زودی مشتریان‌تان این کار را خواهند کرد. یک نظر یا انتقاد بد می‌تواند به توانایی‌های‌تان در این شبکه‌ی اجتماعی آسیب بزند. خودتان از آنها بخواهید کسب و کارتان را نقد کنند؛ با این کار می‌توانید از برجسته شدن نظرات و انتقادات بد در یلپ جلوگیری کنید.

بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی

انتخاب بهترین شبکه اجتماعی برای راه‌اندازی کسب‌وکار

این فرمت ویدیوی عمودی را محبوب کرد، که در نهایت در سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی بصری مانند اینستاگرام و تیک‌توک گسترش یافت. برندها علاوه بر ارائه پشتیبانی انفرادی به مشتری، از راه‌های مختلفی می‌توانند از تلگرام استفاده کنند. برای مثال، برندها می‌توانند چت‌بات‌ها را برای پلتفرم تلگرام ایجاد کنند یا از ویژگی کانال تلگرام برای پخش پیام‌ها تا ۲۰۰ هزار نفر استفاده کنند. تلگرام از جمله بهترین شبکه اجتماعی ایرانی برای کسب و کار شما به حساب می‌آید. شبکه های اجتماعی نه تنها تعاملات اجتماعی افراد را متحول کرده، بلکه روی نحوه رویکرد برندها در بازاریابی نیز تاثیر گذاشته است.

این برنامه‌‌ علی‌رغم اینکه در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، یکی از سریع‌ترین برنامه‌های در حال رشد در جهان است و اخیراً گوگل را به عنوان پربازدیدترین سایت اینترنتی پشت سر گذاشته‌ است. بازاریابی در TikTok به دلیل پایگاه کاربر گسترده و قالب محتوای جذاب آن به طور فزاینده ای محبوب شده است، تنها کاری که باید این است که یک حساب کاربری ایجاد نمائید. در میان به‌روزرسانی‌های مداوم الگوریتم‌های شبکه های اجتماعی و تغییرات در رتبه‌بندی موتورهای جستجو مانند گوگل، جلب توجه با محتوا، کاری چالش‌برانگیز است. و این تصاویر شما ممکنه توسط افراد دیگه به اشتراک گذاشته بشه و کسب و کار شما به دیگران نیز معرفی بشه. بر حال شما باید با نمایندگی های بزرگ یا کسانی که محصولات خاصی را می فروشند همکاری کنید و هر فروشی که از طریق ویدیو شما برای نمایندگی مربوطه صورت بگیرید شما درصدی از سود آن را شریک هستید. یوتیوب تبلیغ برند معروف مثل زارا (ZARA) را در ابتدای ویدیو شما قرار می دهد و در عوض هر بازدید که از کانال یوتیوب شما کسب خواهد کرد، هزینه اش را به شما پراخت می کند.

واتساپ یک برنامه پیام‌رسان است که توسط مردم در بیش از ۱۸۰ کشور استفاده شده و طبق گفته‌ی استاتیستا، تخمین زده می‌شود ۲.۷۸ کاربر فعال داشته باشد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. این آمار در میان ابرقدرت‌ها و اقتصادهای بزرگ جهان، اندکی با ایران متفاوت است.

  • یکی از این تکنیک‌ها تولید محتوای ویدیویی است که به شدت مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.
  • شما در این برنامه می‌توانید طیف گسترده‌ای از محتواهای مختلف، مانند عکس‌ها، ویدئوها، داستان‌ها، استوری‌های ۲۴ ساعته‌ و ویدئوهای زنده را به‌ اشتراک بگذارید.
  • اما سوال مهم این است که کاربران چگونه می تواند ما را ببینند و از وجود ما آگاه شوند؟ از طریق تبلیغات فیس بوک .
  • سپس روی گزینه I Verify That I Am The Official کلیک کرده و سپس روی گزینه Create Page کلیک کنید.

در هر کشوری یک یا چند پلتفرم جزو برترین‌ها هستند و باید دید کاربران کدامیک را برای حضور ترجیح می‌دهند. شبکه های اجتماعی پیش‌رو مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و غیره، زندگی مردم را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده‌اند. بواسطه ظهور این رسانه‌های اجتماعی، نحوه‌ برقراری ارتباط، گذران وقت و شیوه تبادل اطلاعات به طور قابل توجهی تغییر کرده است. تبلیغات در گوگل و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، به‌صورت فزاینده‌ای مطمئن‌ترین روش برای ایجاد ترافیک و افزایش فروش از همان روزهای اول خواهد بود. بر اساس یک نظرسنجی، ۴۸% از نسل جدید، تحت تاثیر تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی برای خرید تصمیم می‌گیرند. اگر محصول یا خدمات شما مشکلی داشته باشد، ترجیح می‌دهید خیلی سریع به این مشکل پی ببرید.

تفاوت با شرکت‌های هرمی

بنا بر این بی دلیل نیست که فیس بوک در بین بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار هاعنوان اولین را تصاحب کرده است. اجازه ندهید کسی به شما بگوید که اینستاگرام، بصری ترین پلتفرم شبکه اجتماعی است. اگر می‌خواهید در فید یک شخص، متمایز شوید، باید پست‌های خودتان را با تصاویر جذاب (عکس‌ها، تصاویر، متن تبدیل شده به اثر هنری) همراه کنید. ابزارهای تولید محتوا مانند Canva دارای قالب‌ها و ویژگی‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند تا به سرعت تصاویری حرفه‌ای بسازید و لوگوی هماهنگ با برند خودتان را روی آن‌ها قرار دهید. سینا وبیو در مقایسه با وی‌چت، جمعیتی جوان‌تر دارد و محتوای اطلاعاتی پرطرفدارتری را ارائه می‌کند. شما در این شبکه اجتماعی می‌توانید ویدئوهای مربوط به تقریباً همه علایق را پیدا کنید؛ از همخوانی با آهنگ، رقص، و چالش‌ها گرفته تا ترفندهای روز و آموزش‌های آرایشی.

آشنایی با بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کار

بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی

تخمین‌ زده می‌شود که حدود ۳.۲ میلیارد نفر به صورت منظم از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بسیاری از این افراد نه تنها دوستان و خانواده خود، بلکه بسیاری از برندهای فعال را نیز دنبال می‌کنند. بین سن مگ سئو بازاریاب‌ها و زمانی که برای بازاریابی‌ در رسانه‌های اجتماعی صرف می‌کنند، رابطه مستقیمی وجود دارد. از میان افرادی که بیش از ۴۰ساعت در هفته صرف بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی می‌کنند، ۵۴ درصد کمتر از ۴۰ سال سن دارند. همچنین، ایجاد گروه‌های اجتماعی یا انجمن‌ها می‌تواند فضایی دوستانه برای بحث و تبادل نظر بین شما و مخاطبان فراهم کند.

i. تبلیغات به صورت Pins تبلیغاتی

فیس‌بوک بزرگترین و بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار است که طبق گفته‌ی استاتیستا، بیش از ۳ میلیارد نفر ماهانه از آن استفاده می‌کنند. اپلیکیشن پیام‌رسان مستقیم فیس‌بوک، یعنی فیس‌بوک مسنجر، دارای ۹۳۱ میلیون کاربر فعال ماهانه است. وقتی بدانید مخاطبان هدف شما در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند و به چه چیزی علاقه نشان می‌دهند، می‌توانید محتوایی متناسب با آن تولید کرده و در شبکه های اجتماعی مناسب برای بازاریابی منتشر کنید.

تیک‌تاک از الگوریتمی استفاده می‌کند که محتوای مرتبط را به کاربران نشان می‌دهد، حتی اگر کاربران آن برند را دنبال نکرده باشند. این ویژگی به برندها اجازه می‌دهد تا به صورت ارگانیک و با هزینه کمتر به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنند. ویژگی بارز تلگرام، رمزگذاری سرتاسر آن برای همه فعالیت‌ها، از جمله چت‌ها، گروه‌ها و رسانه‌های به اشتراک گذاشته شده بین شرکت‌کنندگان است. شما می‌توانید ویدیوهای مربوط به تقریباً همه علایق، از همخوانی آهنگ، رقص و چالش‌ها گرفته تا ترفندهای DIY و آموزش‌های آرایش را پیدا کنید. بنابراین اگر گروه جمعیتی هدف شما جوانان هستند، تیک‌تاک یک پلتفرم رسانه اجتماعی عالی برای حضور کسب و کار شما در آن است.

معرفی ۶ مورد از موثرترین شبکه های اجتماعی در بازاریابی

اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ که فعالیت خود را شروع کرد بیش از یک میلیون کاربر داشت. اکنون این تعداد از مرز ۱ میلیارد کاربر در روز گذر کرده است و آن را به یکی از برترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار و تجارت تبدیل می کند. اینستاگرام در ابتدا به عنوان پلتفرم اشتراک گذاری عکس ها شروع به فعالیت کرد و در کنار آن ویژگی های جدید مانند انتشار ویدیو، ساخت استوری و گرفتن Live را اضافه کرد تا محبوبیت خود را افزایش دهد.

چرا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال انتخاب جذاب‌تری است؟

با وجود مزایای بسیار، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نیز معایب خاص خود را دارد. همچنین، اگر محتوای تولیدشده بی‌کیفیت یا غیرمرتبط با نیاز مخاطبان باشد، ممکن است نتیجه معکوس بدهد. اولاً، هزینه‌های این نوع بازاریابی معمولاً پایین‌تر از دیگر روش‌های تبلیغاتی است.

مثلا می‌توانید برای تبلیغ کتاب جدید‌تان، عکس‌هایی از جلد کتاب یا عکس‌نوشته‌هایی با نقل‌قول‌های مولفان کتاب را در پینترست به اشتراک بگذارید. هم‌چنین افزودن پیوند (لینک) آمازون به آن نیز می‌تواند به بالا رفتن فروش کتاب‌تان کمک کند. توییتر با این قابلیت ها توانسته است رتبه دوم بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار ها را به خود اختصاص دهد.

کوایشو در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی مانند تیک‌تاک، در بین مخاطبان مسن‌تر، به ویژه در مناطق روستایی چین محبوبیت بیشتری دارد. همچنین این اپلیکیشن بیشتر به درآمد تجارت الکترونیکی متکی است تا درآمد تبلیغاتی. TikTok به کاربران این امکان را می‌دهد که ویدئوهای بین ۱۵ ثانیه تا ۱۰ دقیقه تولید کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. این برنامه دارای کاتالوگ گسترده‌ای از جلوه‌های صوتی، قطعه‌های موسیقی و فیلترهایی برای بهبود ویدئوها و جذاب‌تر کردن آن‌ها است. در پینترست، برندها می‌توانند با استفاده از Pins، محصولات و خدمات خود را به صورت تصویری نمایش دهند. این پلتفرم به ویژه برای برندهای فعال در زمینه‌های دکوراسیون، مد، غذا و هنرهای دستی مناسب است.

مصاحبه با کارمندان نیز برای افزودن عنصر انسانی به برند تجاری ایده ای بسیار موثر است. از این برنامه‌ی محبوبِ اشتراک‌گذاری عکس‌ها در رویدادهای خاص و نمایشگاه‌های بازرگانی استفاده می‌کنیم. هرگاه میزبان رویدادی باشیم، شرکت‌کنندگان را از طرق مختلف تشویق می‌کنیم با استفاده از هش‌تگ آن رویداد خاص، عکس‌هایی را که از آن‌جا گرفته‌اند، در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. هم‌چنین برای آن‌هایی که در این طرح شرکت کرده‌اند، جوایز و طرح‌های تشویقی در نظر می‌گیریم. در شرکت من، بر ایجاد روابط جدید با مشتریان بالقوه‌ای تمرکز می‌کنیم که بتوانیم عنوان حرفه‌ای‌شان را شناسایی کنیم.

اگر می خواهید با اساس و پایه نحوه فروش محصول در اینستاگرام آشنا شوید مقاله نحوه فروش محصولات در اینستاگرام را مطالعه کنید. پس از عضو شدن در لینکدین و وارد شدن به حساب کاربری روی گزینه Work در بالای صفحه کلیک کنید. سپس روی گزینه I Verify That I Am The Official کلیک کرده و سپس روی گزینه Create Page کلیک کنید. اما با توجه به مزایا و منافعی که دارد این هزینه ها نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه برگشت پذیر می باشد. کسب و کارهای B2B می توانند از هشتگ ها و موضوعات پرطرفدار برای مشارکت در گفتگوها استفاده کرده و نقاط قوت و نیازهای مخاطبان خود را بهتر تشخیص دهند. همین ویژگی ها لینکدین را به اولویت اول شبکه های اجتماعی در بازاریابی  B2B تبدیل کرده است.

از بهترین مزایای این پلتفرم می توان به افزایش ترافیک سایت، افزایش آگاهی از برند و برند سازی، و افزایش خرید آنلاین محصولات اشاره کرد. مهم ترین هدف بازاریابی در شبکه های اجتماعی امکان برقراری ارتباط با مشتریان به صورت هدفمند و دقیق تر است. به همین دلیل تمام تمرکز خود را باید روی انتخاب شبکه اجتماعی قرار دهید که کاربران بیشترین فعالیت را در آن دارند.

در توییتر به عنوان یکی از بهترین شبکه های اجتماعی در بازاریابی  B2B می توانید نشان دهید که چگونه برند شما منحصر به فرد و متمایز از رقبا است و چه ارزش های خاصی را به مشتریان ارائه می دهد. لینکدین ۷۲۲ میلیون کاربر دارد و با اینکه بزرگترین شبکه اجتماعی جهان نیست اما مورد اعتمادترین شبکه اجتماعی است. ۷۳ درصد از کاربران لینکدین معتقد هستند که این پلتفرم امنیت بالایی دارد و کاملا از اطلاعات و حریم خصوصی آنها محافظت می کند.

تا از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کار

استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را با مشخص کردن اینکه مشتریان ایده‌آل شما کجا فعال هستند، آغاز کنید تا بهترین بازگشت سرمایه (ROI) را برای کسب و کار خود به دست آورید. از این پلتفرم می‌توانید برای استخدام اعضای جدید تیم، ارتباط با شرکای صنعتی و همچنین به‌روزرسانی مشتریان کسب‌وکار استفاده کنید. از آن‌جایی که لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است، بهترین انتخاب برای بازاریابی شبکه های اجتماعی کسب‌وکارهای B2B خواهد بود. تعجبی ندارد که وقتی روبه‌روی مشتری نشسته‌اید و آن مشتری به محصولات شما نیاز دارد، احتمال خرید بالاتر می‌رود. بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی نه تنها اسم شرکت شما را در مقابل خریداران بالقوه قرار می‌دهد، بلکه این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد که دائما به آنها انگیزه‌های خرید بدهید. می‌توانید به کسانی که طرفداران شما در شبکه‌های اجتماعی هستند پیشنهادهای خرید مختلف بدهید و از میزان استقبال آنها حیرت‌زده خواهید شد.

در اصل کسب‌وکارها باید بررسی کنند که مخاطبان هدف آن‌ها در کدام شبکه اجتماعی بیشتر حضور دارند و در نتیجه محتوایی متناسب با آن‌ شبکه تولید و منتشر کنند. اگر از کلمات کلیدی خاصی در توییتر استفاده کنید، می‌توانید افرادی را پیدا کنید که به دنبال محصول شما هستند و با آن آشنایی ندارند و به این ترتیب آنها را به سایت شرکت‌تان هدایت کنید. بسیاری از برندها با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند. برندهایی مانند Nike و Coca-Cola با استفاده از محتواهای خلاقانه و تعاملات مستمر با مخاطبان خود، توانسته‌اند جایگاه خود را در این فضا به خوبی حفظ کنند. ایجاد محتوایی که با علایق و نیازهای کاربران همخوانی داشته باشد، تا حد زیادی به جذب و حفظ مخاطب کمک می‌کند.

با بازخوردی که در فرآیند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید، اولین نفری خواهید بود که می‌دانید چه زمانی مشکلی پیش آمده و سریع اقداماتی برای حل آن انجام می‌دهید. مطالعات یکی پس از دیگری نشان داده مصرف‌کنندگان، قدردان شرکت‌هایی هستند که به شکایت‌های مشتری پاسخ می‌دهند و در بدگویی اینترنتی در مورد هر شرکتی که برای حل و فصل مشکلات وقت نمی‌گذارد، تردید نمی‌کنند. شناخت تفاوت‌ها، شباهت ها و نقاط قوت و ضعف میان رسانه‌های اجتماعی مختلف و نحوه تعامل کاربران با آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا با مشتریان بالقوه تعامل مؤثرتری داشته باشید. اشتراک‌گذاری محتوا و لینک‌های مرتبط به وبسایت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ترافیک وبسایت شما را افزایش دهد. با هدایت کاربران به وبسایت خود، می‌توانید فروش و تبدیل‌های بیشتری را تجربه کنید. شما می‌توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات مشتریان را دریافت کنید و به سرعت به آن‌ها پاسخ دهید.

در سال‌های گذشته هر روز شاهد ظهور یک شبکه‌ اجتماعی جدید یا پلتفرمی بودیم که به کسب‌وکارها در تبلیغات و بازاریابی کمک می‌کند. شاید بنا به دلایل مختلف، ما به همه این شبکه‌ها دسترسی نداشته باشیم، با این وجود همه آن‌ها نیز مناسب بازاریابی برای هر کسب‌وکاری نخواهد بود. این شبکه ها مانند انواع وبلاگ ها و سایت Medium به شما این امکان را می دهند تا افکار، ایده ها و نظرات خود را در مورد شغل، رویدادهای جاری، سرگرمی ها و موارد دیگر منتشر کنید.

انجمن‌های گفتگو افراد را تشویق می‌کنند به سؤالات یک دیگر پاسخ دهند و ایده‌ها و اخبار جدید را به اشتراک بگذارند. بسیاری از این سایت‌ها مانند Quora و Reddit بر طرح سؤالات برای دریافت بهترین پاسخ تمرکز می‌کنند. پاسخ صحیح و صادقانه می تواند اعتبار شما را در این انجمن ها افزایش دهد و این اعتبار و احترام می تواند منجر به افزایش بازدید از وب سایت کسب و کار یا محصول شما شود.

اما سوال مهم این است که کاربران چگونه می تواند ما را ببینند و از وجود ما آگاه شوند؟ از طریق تبلیغات فیس بوک . در فیس بوک می توانید بر اساس پارامترهای مختلف از جمله سن، جنسیت، رفتار مخاطبان و … آن ها را شناسایی و دسته بندی کنید. قبل از این که بخواهید شبکه اجتماعی متناسب با کسب و کار خودرا پیدا کنید، لازم است با بهترین شبکه های اجتماعی معتبر در دنیا را بشناسید. در بازاریابی، توسعه هویت برند، متمایز بودن و نشان دادن اصالت، اهمیت ویژه ای دارد.

در واقع شما می توانید تبلیغاتی را در مورد کسب و کارتان هم در این شبکه اجتماعی قرار دهید. در سیستم کسب درآمد نادی کالا هر کس می تواند با یک عضویت ساده و کمک به فروش کالاها از طریق ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان، به ازای خرید هر کاربر، پورسانت دریافت کند. Biz Sugar یک شبکه اجتماعی بسیار مناسب برای کسب و کارهای کوچک و کار آفرینان است. با استفاده از این پلتفرم می توانید مقالات، پست های بلاگی، ویدئوها، تصاویر و … را با کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین به کاربران اجازه می دهد که در صورت علاقه داشتن به پست های منتشر شده امتیاز دهند.

انتخاب شبکه اجتماعی مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی در موفقیت یا شکست کسب‌وکار داشته باشد. هر کسب‌وکاری باید بر اساس نوع فعالیت، مخاطبان هدف و اهداف بازاریابی خود، بهترین پلتفرم‌ها را انتخاب کند. از اینستاگرام و پینترست برای کسب‌وکارهای بصری گرفته تا لینکدین برای ارتباطات حرفه‌ای و یوتیوب برای محتوای ویدئویی، گزینه‌های متعددی برای هر نوع کسب‌وکاری وجود دارد.

لینکدین همچنین به عنوان یک بستر مناسب برای کارکنان جهت ایجاد برند شخصی و به اشتراک گذاری چشم اندازهای تجاری به طور مستمر مورد استفاده قرار می گیرد. رایان کامرس، یک آژانس ارائه دهنده خدمات تخصصی در زمینه فروشگاه ساز مجنتو است. همچنین ما سابقه همکاری با مشتریانی از کشور های مختلف، از جمله کانادا، گرجستان، آلمان و … را داریم، و آماده هستیم که به شما در رشد و توسعه کسب کارتان کمک کنیم. برای اینکه بیوگرافی حرفه‌ای و جذابی برای آنلاین‌شاپ خود بنویسید که مشتری‌ها را جذب کند، می‌توانید نکاتی مثل معرفی کوتاه محصولات، دعوت به اقدام (Call to Action) و اطلاعات تماس را رعایت کنید. اگر به دنبال الهام بیشتر و نمونه‌های بی‌نظیر هستید، پیشنهاد می‌کنم مقاله بیو برای آنلاین‌شاپ را مطالعه کنید. این یک پلت فرم ارتباطی است که در درجه اول برای گیمرها طراحی شده و به کاربران امکان می دهد سرور ایجاد کنند، به جوامع بپیوندند، چت صوتی و چت متنی با دیگران در زمان واقعی انجام دهند.

گاردین، نیویورک‌تایمز و آبزرور به‌طور همزمان گزارش کردند که شرکت اطلاعات سیاسی کمبریج آنالیتیکا، داده‌های میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک در سراسر جهان را جمع‌آوری کرده است. با توجه به اطلاعات این جدول، شبکه های اجتماعی مناسب برای بازاریابی در روسیه، VK و WhatsApp هستند. یکی از قابلیت‌های مهم فیس‌بوک امکان ایجاد مخاطبان سفارشی با لیست شماره تلفن یا آدرس ایمیل دسترسی به مشتریان فعلی است. اگر محصول و خدماتی که ارائه می‌کنید در خارج از مرزهای ایران کاربرد دارد، می‌توانید از فیس‌بوک برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید. اما امکان ایجاد و رونق کسب و کار هم در اونها وجود داره و افراد این شبکه ها به گفتگو در خصوص محصولات و خدمات می پردازند. پس اگر کسب و کاری رو راه انداختید یا در شروع راه اندازی کسب و کار هستید بهتره در این شبکه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشین.

ما مشتریان‌مان را راهنمایی می‌کنیم که چگونه دسترسی‌شان را به آن‌هایی گسترش دهند که بیش از سایرین با مشخصات مشتری مورد نظر سازگار باشند. یکی از بهتر.ین ویژگی‌هایی که بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای امروزی به همراه دارد، این است که مانع چندانی برای ورود و استفاده از امکانات آنها وجود ندارد. شما نمی‌توانید موفقیت استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خودتان را بدون ردیابی داده‌ها تعیین کنید. تگ‌های ردیابی را به کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خودتان بچسبانید تا بتوانید به درستی آنها را مورد نظارت قرار دهید.

با استفاده از این برنامه هیچ محدودیتی ندارید و به راحتی می توانید همانند توئیت کردن، مطالب خود را در آن Reblogging کنید. به همین جهت توجه داشته باشید که یک اکانت با نام برند و نوع کسب و کارتان بسازید. زمانی که تعداد کاربران شما افزایش یابد، کاربران جدید هم این کار را نوعی اعتبار تلقی می کنند و با اعتماد بیشتری اکانت شما را دنبال می کنند.

و با معرفی بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کار نکاتی را گفته ایم که شما می توانید در کسب و کار خودتان استفاده کنید، و فروش خودتان را از طریق این شبکه های اجتماعی چند برابر کنید. بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کار را، در این مقاله معرفی کرده ایم و در ادامه کار به طور کامل راه های کلیدی کسب درآمد با گوشی از طریق این شبکه های اجتماعی را شرح داده ایم. شبکه‌های اجتماعی ابزارهای تبلیغاتی پیشرفته‌ای دارند که به شما اجازه می‌دهند تا تبلیغات خود را به دقت برای مخاطبان هدفمند تنظیم کنید.

محتوای متنوع ایجاد کنید

ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند برنامه‌های مینی وی چت به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا ترکیبی بی‌نظیر از محتوای اجتماعی و تجارت الکترونیک را در برنامه ارائه دهند و تعامل مشتری را افزایش دهند. بنابراین صرف نظر از اندازه سایت رسانه اجتماعی، در نظر بگیرید که آیا مخاطب هدف برند شما در آن پلتفرم‌ها فعال است یا خیر. بهتر است دو تا سه سایت را انتخاب کنید و آنها را به خوبی مدیریت کنید تا اینکه محتوای متوسطی برای پنج یا بیشتر پلتفرم مختلف تولید کنید. جایگزین توییتر اینستاگرام، تردز، در سال ۲۰۲۳ با یک رکوردشکنی بی‌نظیر به فروشگاه‌های اپلیکیشن آمد و در عرض چند روز به ۱۰۰ میلیون ثبت‌نام رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا