لینک سازی

schema markup یا اسکیما مارک آپ چیه + نحوه افزودن اسکیما به سایت وبتو

در این زیردسته از افزونه وردپرس بهترین افزونه های اسکیما وردپرس برای اضافه کردن خودکار کدهای Schema و Structured Data به سایت معرفی شده اند. در مرحله قبل نوع اسکیمایی که می‌خواهیم به صفحات خود اضافه کنیم را انتخاب کردیم. اگر سایت شما حالت وبلاگ مانند دارد، اکثر محتواهای شما احتمالا از اسکیما مقاله استفاده خواهند کرد.

از ابزار Structured Data Testing Tool استفاده کنین تا بدونین صفحه تون با نشانه گذاری چطوری میشه. من به‌جای اینکه یه صفحه وب منتشر شده رو تجزیه و تحلیل کنم، می‌خوام کدی که ابزار برای من ایجاد کرده و من دانلودش کردم رو آنالیز کنم. میکرودیتاها در قسمت‌های مختلف یه سایت استفاده میشن و مشخص می‌کنن که هر قسمت حاوی چه اطلاعاتیه و یا چه موضوعی رو دنبال می‌کنه. هر میکرودیتا سه‌تا تگ داره که با این سه تگ میشه یه کد اسکیما نوشت، برای همینم هست که کدهای میکرودیتا تو سئو و بهینه سازی سایت نقش مهمی دارن.

برای مثال، ممکن است بازدیدکنندگان را تشویق کنید که به پست وبلاگ مورد علاقه خود امتیاز دهند. علاوه بر اضافه کردن طرح دستور غذا، این افزونه همچنین به شما امکان می‌دهد باکس های دستور غذا را ایجاد کنید که باعث می شوند غذای شما خوشمزه به نظر برسد. دارای شش تم دستور العمل مختلف است که می توانید مطابق با نام تجاری خود سفارشی کنید. این اسکیما شامل فیلدهایی برای شرح دستور غذا، مواد تشکیل دهنده، زمان پخت و پز، رتبه بندی ستاره ها، اطلاعات تغذیه، تصویر دستور غذا، عملکرد دستور غذا، دستورالعمل ها و موارد دیگر است. اگر از انواع پست تایپ ها یا سایر محتوای منحصر به فرد استفاده می کنید، ممکن است بخواهید از ابزار اسکیما برای پست های سفارشی خود استفاده کنید. در این صورت می بایست اسکیما را در قالب JSON-LD ایجاد کنید و سپس آن را با استفاده از ابزار تست rich snippet امتحان کنید.

پس از فعال‌سازی افزونه، Schema و Structured Data به‌طور خودکار داده‌ها را از وب‌سایت شما واکشی می‌کنند و سپس آن را در نتایج جستجوی Google افزایش می‌دهند. WPSSO Core نیز انتخاب خوبی است اگر قبلاً سعی کرده اید اسکیما را به صورت دستی اضافه کنید اما با خطا مواجه شده اید. این افزونه ادعا می‌کند که تمام خطاهای کدهای اسکیما را در جستجوی Google، نتایج غنی، فهرست‌های تجاری و موارد دیگر برطرف می‌کند. افزونه Review Schema دارای مجموعه‌ای از اسکیما است که می‌توانید برای نظرات سایت خود اعمال کنید، به‌ علاوه نظرسنجی های سایت شما را صفحه بندی می کند. به این ترتیب، این افزونه می تواند نظرات شما را به گونه ای نمایش دهد که برای خریداران و همچنین موتورهای جستجو منطقی باشد. افزونه Review Schema می تواند اسکیمایی را اضافه کند که موتورهای جستجو .برای شناسایی صحیح نظرات مشتریان شما و گنجاندن آنها در ریچ اسنیپت ها به آن نیاز دارند.

تغییرات نسخه ۲.۱.۱

اگرچه WP SEO Structured Data Schema دارای تنظیماتی در سطح سایت است، اما بر انعطاف پذیری و سفارشی سازی دستی تأکید دارد. اگر نگران هرزنامه ها و نظرات جعلی هستید، این افزونه امکان پشتیبانی از reCAPTCHA v3 را دارد. افزونه Schema Pro دارای بیش از ۲۰ نوع اسکیما از جمله دستور العمل، مقاله، کتاب، آگهی شغلی و غیره است.

🔸 سایت‌های نقد و بررسی

افزونه سئو برای Schema Markup

کلیه تنظیمات نشانه گذاری که شما انتخاب می کنید، به طور خودکار بر روی تمام صفحات، محصولات، نوشته ها و سایر پست تایپ های انتخاب شده اعمال می شود. از قرار معلوم امروز با خبرای خوبی سراغتون اومدم و می‌خوام یه روش خیلی عالی برای ارتقا سئو سایت و همینطور رسیدن به رتبه‌های خوب در موتور جستجو بهتون معرفی کنم و خب مشخصاََ پیشنهادم به شما اسکیما مارکاپ جالب و دوسداشتنیه. افزونه Ultimate Blocks با قابلیت ایجاد باکس‌های محتوایی در ویرایشگر گوتنبرگ، باعث می‌شود محتوای جذابتری را در نتایج گوگل به نمایش در بیاورید. این افزونه همچنین امکان نمایش تعداد آرای ثبت شدن توسط کاربران برای محتوای ایندکس شده سایت شما را در بخش ریچ اسنیپت فراهم می‌کند. به عنوان مثال در این نمونه سایت من یک وبلاگ و سایت شخصی بوده که در این صورت برای نوشته‌هام حالت Article که مربوط به نوشته و مقاله هست مشخص خواهد شد. حالا برای این حالت افزونه میاد مشخص میکنه که نوشته‌ها به صورت مقاله‌ای هستند و در ادامه باید مشخص کنید که فایل‌های ویدئویی و صوتی به چه شکلی در نتایج جستجو نمایش داده شوند.

یکی از مهم‌ترین اسکیماهایی که افزونه یواست وردپرس تولید می‌کند، اسکیمای breadcrumb است که به صورت graph ساخته می‌شود. افزونه yoast افزونه‌های مکملی هم دارد مانند yoast woocommerce که برای فروشگاه woocommerce کد اسکیما تولید می‌کند. این آسانی به علت وجود تعداد زیاد افزونه‌‌های نشانه‌گذاری اسکیما در وردپرس است. حتی بهتر از آن، می‌توانید کارت را با استفاده از یک کد کوتاه یا یک بلوک کارت تماس ویژه به هر صفحه، پست یا منطقه آماده ابزارک اضافه کنید.

  • با استفاده از آن می‌توانید نتایج جستجوی جذاب‌تری ایجاد کرده، نرخ کلیک را افزایش دهید و جایگاه بهتری در SERP به دست آورید.
  • بهترین شانس ممکن را برای ظاهر شدن در Google Maps و نتایج جستجوی محلی به شما می دهد.
  • حالا که تا حدودی با نشانه گذاری Schema آشنا شدید در ادامه به معرفی افزونه schema وردپرس میپردازم که بعد از فعال سازی میتونید از قابلیت‌های نشانه گذاری محتوا در وردپرس استفاده کنید.
  • در تصویر زیر، کد اسکیمای website که در ابزار آنلاین ساخت اسکیما ساخته بودیم را برای تست قرار داده‌ایم.

این ابزار امکان نمایش عناصر اضافی مانند تصاویر یا ویدیوها به‌عنوان قطعه‌های غنی (rich snippet) در صفحات نتایج جستجو (SERP) را فراهم می‌آورد. این حالت به ریچ اسنیپت معروف است و به دلیل استفاده صحیح از کدهای اسکیما به وجود می‌آید. هرچه ربات‌های گوگل بتوانند وب‌ سایت شما را بهتر بررسی و تحلیل کنند، احتمال اینکه در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کنید، بیشتر خواهد بود. اگر برای بهبود سئو سایت خود از افزونه محبوب رنک مث استفاده می‌کنید، میتوانید با همین افزونه و بدون نیاز به افزونه دیگری به صفحات خود داده‌های ساختار یافته یا همان اسکیما را اضافه کنید.

افزونه های Schema یا موشک سئو وردپرس یک روش سریع و آسان برای استفاده از داده های ساختار یافته در وردپرس می باشند. به کمک این افزونه های وردپرس به سادگی می تواند Structured Data یا داده های ساختاری را به سایت وردپرس خود اضافه کنید. به مشتریان خود اجازه دهید بدون نیاز به مراجعه به صفحه وب با آنها تماس بگیرند یا پیام کوتاه کنند. ریچ اسنیپت‌ها که به عنوان نتایج غنی نیز شناخته می‌شوند، از داده‌های ساختاریافته ناشی می‌شوند.

به زودی مقاله ای درباره تنظیمات و نحوه استفاده از این افزونه منتشر خواهد شد. اسکن ویروس ( یک تشخیص قرمز داره که چیز مهمی نیست، اما سعی کنید همیشه به روز باشید، در اولین فرصت نسحه های جدید را در همین صفحه قرار می دهم). اگر در عنوان محصول خود اسم محصول ذکر شده است کافی است که به متغییر عنوان محصول اشاره شود. معمولا به طور پیشفرض برای این بخش از تگ meta-description استفاده می‌شود. مهم‌ترین نکته برای این افزونه آسان بودن و تجربه کاربری عالی است که در اختیار شما می‌گذارد.

در این پایگاه به طور ویژه در حوزه ی گرافیک ( گرافیک، موشن گرافیک و انیمیشن )،آموزش سئو و همچنین آموزش وردپرس را به مرور به شما آموزش خواهم داد . در این راهنما سعی کردیم یک آشنایی با Schema و Structured Data برای شما ایجاد کنیم. اگر هم در این زمینه تجربه ای دارید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید بررسی محصولات، رتبه بندی، قیمت و غیره را در قطعه های Google فعال کنید. Article و Blog Post را می‌توان به جای یکدیگر به کار برد اما News Article فقط برای محتواهای خبری کاربرد دارد.

از ابزار Structured Data Testing Tool استفاده کنین

شما می‌توانید این فیلد را به توضیحات محصول خود در ووکامرس ارجاع دهید تا از محتوای آن بخش استفاده کند. در صفحه آخر می‌توانید لینک‌های مهم سایت خود و بردکرامب سایت را مشخص کنید. در ادامه می‌توانید شبکه‌های اجتماعی را که می‌خواهید به سایت خود متصل شوند را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تغییر تنظیمات پیش‌فرض، تنظیمات markup رو واسه همه پست ها تغییر میده، به جز مواردی که قبلاً پیش‌فرض‌شون رو تغییر دادید. برای اضافه کردن Schema Markup با افزونه یوست، برید به تنظیمات نماینده سایت. با Schema Markup وب مسترها و سئو کارها میتونند تو سایتشون یه سیستم سازمان یافته درست کنند.

چون شما با تهیه این افزونه حرفه ای که خیلی ها از آن به عنوان موشک سئو وردپرس یاد می کنند، سئوی سایت خود را چندین درجه ارتقا خواهید داد. اگر شما از ورژن رایگان افزونه Rank Math استفاده می‌کنید در این بخش احتمالا دسترسی به تنظیمات سفارشی سازی اسکیما نخواهید داشت. برای این کار کافی است به جای انتخاب All Post گزینه‌ی دیگر Specific Pages/Post/Archives و … را انتخاب کنید تا اسکیمای شما فقط بر روی این پست‌ها نمایش داده شود. در مرحله بعدی می‌توانید انتخاب کنید که اسکیمای شما بر روی چه برگه‌هایی اعمال شود.

ریچ اسنیپت به توضیحات اضافی اشاره دارد که هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی در صفحه نتایج نمایش داده می‌شود. وقتی که کلمه‌ای را جستجو می‌کنید، عنوان اصلی مقالات به رنگ آبی و به همراه لینک صفحه نمایش داده می‌شود. زیر آن، توضیحات متا قابل مشاهده است و در برخی موارد، اطلاعات بیشتری درباره موضوع مورد نظر نیز در نتایج جستجو ظاهر می‌شود. اسکیما مارکآپ مقالات، بیشتر برای اخبار و پست های وبلاگی استفاده میشه که به موتورهای جستجو کمک می‌کنه زمان انتشار، تصویر شاخص و حتی گاهی اوقات یه ویدئو شاخص و محتوای هدلاین رو بهتر درک کنند. البته انواع مختلفی از schema markup مقاله وجود داره که در زمینه‌های متفاوتی مثل پست وبلاگی، مقالات خبری و مقالات علمی استفاده میشه. افزونه کاربردی دیگر برای امتیاز دهی و به نمایش گذاشتن نظرات مهم سایت شما، اسکیما WP Preview Pro است.

در ادامه ۲ تا از معروفترین افزونه‌ها که البته معروف هم هستند را معرفی می‌کنم و روش کار را توضیح می‌دهم. به سادگی مقادیر پیش فرضی را که می خواهید استفاده کنید را پر کنید و افزونه بقیه موارد را مدیریت خواهد کرد. فراتر از افزونه‌های SEO، WPSSO Core با Easy Digital Downloads و WooCommerce نیز ادغام می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، این افزونه را بررسی کنید. افزونه WPSSO Core از ۵۰۰ نوع اسکیما و نوع فرعی قابل توجه پشتیبانی می کند. با این حال، این یک راه حل قدرتمند است که به شما آزادی زیادی برای تنظیم دقیق اسکیما می دهد. برای طراحان سایت که با اسکیما آشنایی بیشتری دارند می تواند گزینه خوبی باشد.

برای ایجاد قطعه‌ کدهای غنی و ارزشمند برای موتورهای جستجو مانند Google استفاده کنید. شما می توانید ویدئوها را در به rich snippets قرار دهید و آنها را به همراه آدرس وب سایت خود و سایر جزئیات در نتایج جستجوی گوگل مورد توجه کاربران قرار دهید. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری را مشاهده کنند و احتمالاً بر روی این نتایج کلیک کنند. این امر می‌تواند به بهبود موقعیت وب ‌سایت شما در نتایج جستجو منجر شود و باعث شود تا عناصر اضافی مانند تصاویر و ویدیوها به‌عنوان قطعه‌های غنی در SERP نمایان شوند. به همین دلیل، نشانه‌گذاری اسکیما می‌تواند به شما در رقابت با سایر کسب‌وکارها کمک کند. اگر از افزونه سئو وردپرسی مانند Yoast استفاده می‌کنید، احتمالا بعضی از نشانه گذاری‌های اسکیما در سایت شما از قبل وجود داشته باشند.

تایپ دیتایی که قراره برچسب بشه رو مشخص کنین

برای این کار کافیست که این بخش از آموزش را مطالعه کرده و گام به گام با آن پیش بروید. برای چک کردن اسکیمایی که به سایت خود اضافه کردید کافیست از ابزار Google Structure Data Testing Tool استفاده کنید تا ببینید ارور خاصی رخ داده است یا خیر. همانطور که گفتیم این افزونه رایگان است و نیازی به هزینه کردن برای ایجاد اسکیما ندارید. اما اگر به دنبال این هستید که از اسکیماهای مختلف در سایت خود بهره ببرید و یا به صورت خودکار داده‌های ساختار یافته را به صفحات از قبل مشخص شده اضافه شود باید از افزونه‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

علت این است که ووکامرس، آرای مربوط به ستاره‌ها را از تعداد آرایی که کاربران برای محصول ثبت کرده‌اند به دست می‌آورد. WP SEO Structured Data Schema در مقایسه با سایر افزونه های موجود در این لیست، به تنظیمات بیشتری نیاز دارد. اگر می خواهید کنترل بیشتری بر روی اسکیما خود داشته باشید، می توانید از این افزونه رایگان وردپرس استفاده کنید.

آشنایی با فرایند پشتیبانی محصولات:

در هر صفحه ممکن است عناصر مدیا مانند، فیلم، کلیپ، صدا، کتاب و … داشته باشیم. قطعا با کدنویسی نمی‌توانیم این عناصر را به صوت اتوماتیک به صفحه اضافه کنیم. ✅ جهت ثبت هرگونه درخواست پشتیبانی و همچنین اخذ راهنمایی یا گزارش در مورد محصولات لطفا بر روی دکمه ثبت تیکت در زیر کلیک کنید.

این افزونه با WooCommerce Booking و WooCommerce Membership نیز سازگار است. اگر قرار و رزرو را می پذیرید یا صاحب یک فروشگاه فیزیکی هستید، این افزونه به مشتریان کمک می کند تا با شما تماس بگیرند. در واقع، اگر چندین نمایندگی و دفتر دارید، افزونه کسب‌وکار پنج ستاره و اسکیما تولید شده توسط آن به‌طور خودکار یک منوی کشویی اضافه می‌کنند تا مشتریان بتوانند بین مکان‌های مختلف انتخاب کنند. مانند بسیاری از افزونه‌های موجود در این مقاله، Five Star Business Profile and Schema می‌تواند اسکیمای  structured data LD+JSON را به هر صفحه یا پست اضافه کنند. این افزونه به شما امکان این را می دهد تا به راحتی اسکیما دستور غذا را در وردپرس بدون نیاز به کدنویسی اضافه کنید. به سادگی قطعه کد اسکیما برای «دستور پخت خوشمزه» را با یک کلیک به پست خود اضافه کنید و سپس تمام فیلدهای دستور غذا را در اسکیمای خود تکمیل کنید.

خزنده های موتورهای جستجو اغلب محتوای صفحه را می خوانند و آن را به همان ترتیب ذخیره می کنند. یه چیز خیلی مشخص اینه که محتوای وبسایت شما فهرست بندی و به مخاطب ارائه میشه، اما با اسکیما مارک اپ، محتوای شما فهرست بندی و با یه روش متفاوتی به مخاطب ارائه میشه. این ابزار اسکیما ساز در اصل یک افزونه برای امتیاز دهی و ستاره‌دار کردن مطالب و محتوای سایت شما در گوگل است. شما به عنوان نویسنده محتوای سایت هم می‌توانید با کمک این ابزار، امتیاز دلخواه خود را ثبت کنید تا در کنار نتیجه ایندکس شده در گوگل به نمایش دربیاید.

همچنین زی لایسنس دارای سرویس های بسیار دیگری است که میتوانید با ورود به صفحه موردنظر هر سرویس مزایای هر سرویس را مشاهده نمایید. تنظیمات پیش‌فرض افزونه یوست برای اکثر وب‌سایت‌ها مناسب هستش، اما اگه بخواین میتونید تغییرش بدید. مثلا، میتونید برای همه بلاگ هاتون تنظیمات پیش فرض رو بذارید روی «پست رسانه‌های اجتماعی». یوست برای اسکیما رویکرد منحصر به فردی داره زیرا فقط براش کد تولید نمیکنه. بلکه داده های Schema با نمودار داده های ساختار یافته به هم پیوسته گره خوردند.

حالا برای اینکه امکان نمایش اطلاعات رو شخصی سازی کنیم کافیه به صفحه ویرایش هر کدوم مراجعه کنیم. افزونه ووکامرس کد اسکیمای ستاره‌دار کردن یا rating را هم به صفحه محصول اضافه می‌کند و باعث می‌شود در نتایج جستجو با ستاره نمایش داده شویم. تعدادی از افزونه‌های وردپرسی هستند که به صورت اتوماتیک کد مربوط به هر صفحه سایت را می‌سازند. روش کار این افزونه‌ها به این صورت است که با توجه به نوع صفحه (صفحه اصلی، صفحه آرشیو، صفحه مقاله و صفحه محصول) کد اسکیمای مربوط به آن صفحه مگ سئو را می‌سازند و در صفحه قرار می‌دهند.

این موضوع باعث می‌شود وب‌سایت شما در جستجوهای مرتبط بهتر به نمایش درآید و به بهبود سئو کمک کند. با ما همراه باشید تا در این مقاله بیشتر با مفهوم schema markup و تأثیر آن بر سئو آشنا شوید. افزونه Schema Pro یکی از بهترین روش ها برای افزایش ورودی ها از طریق موتورهای جستجوگر مثل گوگل و دیگر موتورهای جستجو گر نشانه گذاری محتوای صفحات وب سایت می باشد. افزونه WP Schema Pro یک افزونه وردپرس برای نشانه گذاری محتوا (ساخت Structure Data گوگل در وردپرس) می باشد که به شما در جذب کاربر کمک شایانی خواهد کرد.

افزونه سئو برای Schema Markup

عملا با این کار گامی مثبت در راستای بهبود سئوی سایت خود بر داشته اید. نشانه‌گذاری اسکیما در بهتر دیده شدن محتوای سایت شما و جذب کاربران هدفمند تاثیر زیادی دارد. پس سعی کنید از بهترین افزونه‌های اسکیما مارک آپ برای هدفمند دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنید تا از رقبا عقب نمانید. با افزایش اهمیت اسکیما و تاثیر آن بر روی کسب رتبه و بهبود CTR سایت، تمامی صفحات شما باید به داده‌های ساختار یافته مجهز شده باشند. با رنک مث می‌توانید اسکیمای پیشفرض را به تمامی صفحات و پست‌های خود اضافه کنید. برای دسترسی به تنظیمات اسکیما در این افزونه به بخش عنوان‌ها و متا (Titles & Meta) بروید و گزینه نوشته‌ها را انتخاب کنید.

یک تصور غلط رایج این است که اسکیما در سئو یک سیگنال رتبه ‌بندی یا راهی خارق العاده برای افزایش رتبه یک سایت می باشد. افزودن اسکیما FAQ (که توسط گوگل منسوخ شده و دیگر استفاده نمی ‌شود) باعث نمی گردد که صفحه شما در نتایج «مردم همچنین می ‌پرسند» نمایش داده شود. بلکه فقط به موتورهای جستجو کمک می‌ کند تا تشخیص دهند چه سوالاتی را می ‌توان زیر لیست سایت شما در صفحه نتایج جستجو (SERP) اضافه کرد.

Schema and Structured Data دارای برخی ویژگی های اضافی است که می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را درک کنند. شامل پشتیبانی از breadcrumbs و سازگاری Google AMP است، بنابراین می توانید به راحتی اسکیما نسخه AMP سایت خود را ارتقا دهید. اگر یک فروشگاه فیزیکی یا کسب‌ و کار دارید، AIOSEO دارای اسکیما برای سئو محلی (LOCAL) برای تولید گراف دانش گوگل، آدرس، شماره تلفن کسب‌ و کار ، ساعات کاری و موارد دیگر است. بهترین شانس ممکن را برای ظاهر شدن در Google Maps و نتایج جستجوی محلی به شما می دهد.

در گام آخر نیز که سوخت جت سئو سایت شما است، افزونه اسکیـما پرو فارسی پیشنهاد ویژه وردپرس باران می باشد. برای این کار کافیست که در سایت خود یک پست جدید ایجاد کنید یا اینکه به پست‌های ایجاد شده در سایت رفته و در بخش ویرایش نوشته‌ها به قسمت تنظیمات رنک مث بروید. در کنار تب‌های عمومی و پیشرفته تبی به اسم Schema قرار دارد که با کلیک کردن بر روی آن به تنظیمات اسکیمای افزونه رنک مث دسترسی پیدا می‌کنید. لازم به ذکر است که لایسنس گذاری به شما کمک می‌کند تا ارزش مالی محصولات خود را حفظ کنید و از نسخه‌های غیرقانونی و استفاده‌های ناقض حقوق مالکیت محافظت کنید. این به کسب و کارها کمک می‌کند تا به درآمد پایدارتر و پشتیبانی بهتر از محصولاتشان دست یابند.

کاربرد دیگر ابزار تست گوگل این است که می‌توانید سایت‌های رقبایتان را محک بزنید و ببینید از چه کد اسکیمایی در صفحاتشان استفاده می‌کنند. با استفاده از ابزار آنلاینی که برای تست اسکیما مارک‌آپ وجود دارد به راحتی و در چند ثانیه می‌توانیم صحت کدهای اسکیما را آزمایش کنیم. اگر از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنید می‌توانید از افزونه‌های این سیستم مدیریت محتوا برای اسکیما استفاده کنید که ساخت اسکیما را برای شما انجام می‌دهند.

به این نکته توجه کنید که با انجام مراحل بالا شما هیچ اسکیمایی به صفحات خود اضافه نکردید و بلکه پیشفرض آن‌ها را انتخاب کرده‌اید. ولی اگر مثلا وبلاگ شما در مورد آشپزی است و دستور پخت غذاها را در آن قرار می‌دهید بهتر است از اسکیمای Recipe استفاده کنید. اگر اسکیما مربوط به محصولات را انتخاب کنید، قادر خواهید بود که اطلاعات اضافی از جمله قیمت، موجود بودن در انبار و … را به اسکیما اضافه کنید. با ما در این آموزش همراه باشید تا در ادامه نحوه اضافه کردن این کدها به وسیله افزونه‌های Schema Pro، All In One Schema Rich Snippets و Rank Math را به سایت خود یاد بگیرید. یکی از مزایای اصلی لایسنس گذاری، کنترل بهتری بر سیاست‌ها و شرایط استفاده از محصولات است.

باتوجه به اینکه این سرویس دارای API اختصاصی می باشد، با استفاده از آن می توانید بر روی هر زبان برنامه نویسی که قابلیت کلاس نویسی را داشته باشد کلاس مربوطه را کدنویسی و بر روی محصول خود لایسنس قرار دهید. پیاده سازی اسکیما مارک آپ فوراً شما رو در مسابقه سئو از بقیه جلوتر قرار میده و باعث میشه که در این رقابت پیروز بشید. وقتی کدها به صورت ساختار یافته ارائه بشن، موتورهای جستجو سایت شما رو بهتر درک می کنند. در نتیجه، محتوای شما به عنوان محتوایی غنی در دسترس خواهد بود، یا حتی ممکنه واجد شرایط نمایش در پنل دانش گوگل هم بشه. با این اسکیما مارک آپ، کاربران میتونند قیمت، موجود بودن، رتبه بندی و موارد دیگه رو یه جا ببیند.

اما تعداد کلیکی که در مقایسه با سایتی که در نتیجه اول قرار داره دریافت می‌کنید بهتر خواهد بود. می‌پرسید چرا؟ خب مشخصه، چون در این حالت شما اطلاعات بیشتری از نوشته رو در نتایج جستجو به کاربر ارائه میدین و کاربر بر اساس همین اطلاعات شیفته این میشه که به جای کلیک روی سایت اول، سایت شما رو انتخاب بکنه. بهترین سایت برای تست کدهای schema markup یا داده‌های ساختاریافته، ابزار تست اسکیمای گوگل است. با استفاده از ابزار data highlightr گوگل می‌توانید فقط با استفاده از موس و به راحتی کدهای اسکیما تولید کنید. زی لایسنس اولین و برترین سرویس است که بصورت ۱۰۰% ایمن برنامه نویسی شده است و بصورت یک سامانه آنلاین جهت مدیریت و ساماندهی لایسنس ها با الگوریتمی بسیار نوین و ایمن برای مشترکین ایفای نقش میکند.

طراحی سایت

منظورمون از این اسکیما مارکاپ ، همون دستورالعمل‌هاییه که تو وبسایت‌های رسپی به عنوان ریچ اسنیپت نشان داده میشه. این قسمت یا شامل محصولات یه شرکت / سرویس و یا پیشنهادات به خصوص راجع به یه آیتمیه که قراره به فروش برسه که درمورد هر دو به کمک اسکیما یه سری اطلاعات مثل قیمت و وضعیت ارائه میشه. این افزونه به طور خودکار و به طور تخصصی برای سایت شما یک ساختار درست برای معرفی به موتورهای جستجو ایجاد می‌کند. اسکیما پرو با شناختن کدهایی که برای گوگل آشناست مثل ستاره کردن محتوا، تاریخ به‌روزرسانی، Rating و …، امکان معرفی بهتر محتوا و صفحات سایت شما را فراهم می‌کند. پلاگین فول اسکیما باعث می‌شود تا در صفحه نتایج گوگل و موتورهای جستجو خاص و ستاره‌دار ظاهر شوید. مهم‌ترین هدف گوگل و سایر موتورهای جستجو ارائه دقیق‌ترین نتایج به کاربران است.

توسعه ‌دهندگان می‌توانند واژگان سفارشی ایجاد کنند یا از واژگان موجود مانند Schema.org استفاده نمایند. اگر صفحات شما در حال حاضر رتبه ‌بندی خوبی ندارند و کیفیت محتوا ضعیف است، اسکیما کمکی به شما نخواهد کرد. اما اگر صفحات شما دارای رتبه خوبی هستند، استفاده از اسکیمای مناسب، ممکن است دیده شدن سایت شما را بهبود دهد. زمانی که اسکیما FAQ وجود داشت، سؤالات نمایش داده شده در کنار نتایج جستجو، باعث می ‌شد که صفحه شما بیشتر دیده شود و برخی کاربران به ‌جای کلیک روی نتیجه بالاتر، لینک شما را انتخاب کنند.

✅ قابل ذکر است پشتیبانی محصولات به صورت لحظه ای نبوده و کارشناسان ما برای پاسخگویی به تیکت های احتمالی شما تا ۴۸ ساعت در روزهای غیر تعطیل فرصت دارند. لذا پس از ثبت تیکت در سیستم پشتیبانی شکیبا باشید و از ثبت تیکت های متعدد خودداری کنید. با تنظیم Schema نوع «Article» یا «BlogPosting»، گوگل راحت‌تر متوجه محتوا میشه.

این افزونه به شما این امکان را می دهد نتایج کاملا صحیحی در صفحات حاصل از موتور جستجو به دست آورید و بازدید خود را افزایش دهید. همچنین جزئیات در نمودار دانش گوگل نمایش داده می شود زمانیکه وبسایت شما نتایج موتور جستجو را بالا می آورد. افزودن نشانه گذاری اسکیما به وب ‌سایت می‌تواند به بهبود رتبه در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک کمک کند.

همین الان فیلم‌های دوره آنلاین صفر تا صد اسکیما مارک‌آپ را تهیه کنید.

با غنی سازی نمایش صفحه اصلی، لوگو چرخشی در طرح، بازدید بیشتری به فروشگاه آنلاین خود وارد کنید. اهمیت schema markup از سال ۲۰۱۱ به شدت افزایش یافته و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای وب ‌سایت‌ها را بهتر درک کنند. پیاده‌سازی این نشانه‌گذاری می‌تواند نحوه نمایش فهرست‌ها در SERP را بهبود بخشد و برای بررسی تأثیر آن، می‌توان از تست A/B استفاده کرد. Google Tag Manager (GTM) ابزار مؤثری برای اضافه کردن کد اسکیما و مدیریت برچسب‌ها است. این سیستم به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تغییر کد، تگ‌های مختلف را برای تجزیه و تحلیل و ردیابی رویدادها ایجاد و مدیریت کنند.

نشانه گذاری اسکیما چیست؟ و چه ارتباطی با ریچ اسنیپت‌ها دارد

بطور کلی توسط سرویس زی لایسنس میتوانید برای کلیه پروژه های php، اسکریپت، سیستم های فروشگاهی، سایت ساز، قالب، افزونه و هر آن چیزی که میخواهید مجوز و لایسنس تعریف کنید. این افزونه با ارائه API اختصاصی می تواند بستری را فراهم سازد تا بتوانید روی تمامی محصولات خود لایسنس بگذارید. در نهایت، استفاده از اسناد Schema Markup می تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو بهتر دیده شوید. با ارائه اطلاعات دقیق تر در مورد محتوای خود به موتورهای جستجو، می توانید به کاربران دقیق تر و بهتر ارائه شوید.

همچنین میتونید از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید تا گزارش نتایج داده‌های ساختاریافته رو ببینید. همچنین از ابزار schema.org markup validator گوگل هم میتونید کمک بگیرید. افزونه WP Schema Pro فارسی، سریع ترین و آسانترین راه برای بهینه سازی و پیاده سازی نشانه های Schema روی سایت وردپرسی شما است. یکی از افزونه های پیشرفته برای نشانه گذاری اسکیما است که محتوای سایت شما را بهتر معرفی می‌کند. افزونه اسکیما SNIP یک پلاگین ساختاریافته برای ایجاد ریچ اسنیت‌ها است.

ریچ اسنیپ یا محتوای غنی مثل ستاره دار کردن مطلب، اسکیمای ویدئو، سوالات متداول و … را به سادگی اضافه کنید. یوآست با نشانه‌گذاری طرحواره یا افزودن اسکیما مارک آپ به برگه‌ها، نوشته‌ها، محصولات و … به خزنده‌های موتورهای جستجو کمک می‌کند تا درک بهتری از محتوای سایت پیدا کنند. درواقع، وقتی کدهای نشانه‌گذاری اسکیما به موتورهای جستجو می‌گویند که دقیقا چه نوع محتوایی را در سایت شما پیدا کنند و نمایش دهند. اسکیما مارک آپ Schema Markup یک زبان نشانه‌گذاری بین موتورهای جستجو است. این زبان نشانه‌گذاری به شکل کدهای structured data است و به سایت شما کمک می‌کند تا اطلاعات، محتوا و مطالب خود را بهتر به موتورهای جستجو معرفی کند.گوگل این کدها را به شکل ریچ اسنیپت Rich Snippet به کاربران نشان می‌دهد. استفاده از Schema در وردپرس و فعال کردن Structured Data علاوه بر نمایش Rich Snippets ها در نتایج گوگل، در سئو سایت بسیار مفید است.

این امر می‌تواند شامل محدود کردن دسترسی به محصول، تعیین نوع استفاده یا حتی محدودیت زمانی باشد که باعث می‌شود کاربران تنها به محصول در مدت زمان مشخصی دسترسی داشته باشند. برای عضویت در سرویس زی لایسنس، به راحتی می‌توانید از طریق منوی سایت، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در صورت عضو سایت هستید، با ورود به پنل کاربری، به سادگی وارد سرویس زی لایسنس شوید.

پیشنهاد من استفاده از افزونه یواست یا رنک‌مث همراه با افزونه فول اسکیما است. شما به کمک این پلاگین می‌توانید رویدادهای سایت خود را به شکل جدید و متفاوتی تبلیغ کنید. شما هم اکنون در بزرگترین رسانه آموزشی ایران در حوزه وبمستری با نام میزبان فا نکست قرار دارید.

اضافه کردن اسکیما با افزونه All In One Schema Rich Snippets به برگه‌ها

اگر برای بهبود سئو سایت افزونه محبوب Rank Math را نصب کرده‌اید، از همین افزونه می‌توانید برای ایجاد اسکیمای مورد نظر خود استفاده کنید. اگر هم به دنبال اسکیماهای سفارشی و حرفه‌ای‌تری هستید سفارش ما به شما استفاده از افزونه Schema Pro است که به صورت تخصصی برای این کار طراحی شده است. نظرات و پیشنهادات خود را در باره داده‌های ساختار یافته اسکیما با ما در میان بگذارید.

هدف من از نوشتن این مقاله کمک به شما برای ارتقا سئو و رتبه سایتتون بود. قدم بعدی اینه که وراد قسمت CMS بشین یا اگه از CMS استفاده نمی‌کنین، وارد قسمت منبع کد بشین و اسنیپت‌های هایلایت شده رو تو جای مناسبش اضافه کنین. وقتی که این گزینه رو انتخاب کنم، ابزار اون رو در قسمت “Data Items” در سمت راست پنل اضافه می‌کنه. این اسکیما جدا از اینکه جستجوگرها رو گرسنه می‌کنند، می‌تونن به اون‌ها فرصتی بدن تا قبل از کلیک کردن محتوای غذا رو یه ارزیابی کلی کنند. شما این افزونه را می‌توانید به چهار طریق و از پیشخوان وردپرس، درون وردپرس، هاست و github آپلود و نصب کنید. همچنین می‌توانید برای صفحات دسته‌بندی، برگه و نوشته؛ اسکیما FAQ بسازید.

اگه فکر می‌کنی سئو فقط نوشتن متن خوبه، باید بدونی که گوگل دنبال ساختارم هست. دنبال اینکه بدون چی مقاله‌ست، کی نوشته، در چه زمینه‌ایه، چه کسی پشت سایت ایستاده. Slim SEO Schema یه افزونه کم‌حجم، دقیق و بی‌سروصداست که پشت صحنه سایت وردپرس شما کار می‌کنه و بدون اینکه بخواد با کلی تنظیم پیچیده حوصله‌ت رو سر ببره، کاری می‌کنه که گوگل بیشتر بهت توجه کنه. شاید در نگاه اول خیلی جذاب نباشه، ولی زیر پوسته ساده‌ش، یه موتور قوی برای سئو ساختاریافته خوابیده. بله شما با استفاده از این پلاگین می توانید محصولات خودتان را به صورت ستاره دار در گوگل نمایش دهید.با ایجاد تمایز در نتایج جست و جو می توانید نرخ کلیک بالاتری دریافت کنید.

همان طور که دیدید با اضافه شدن آن‌ها به سایت، برگه‌های سایت در صفحه نتایج موتور جستجو بیشتر به چشم می‌آیند و شانس اینکه بر روی لینک شما کلیک شود را بیشتر از قبل می‌کنند. اسکیما در سئو به تنهایی تاثیر گذار نیست، اما می‌تواند با بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ کلیک، به‌طور غیرمستقیم در طی ۱ تا ۳ ماه اثر مثبتی بر رتبه صفحات سایت شما بگذارد. صبوری، پیاده‌سازی دقیق و نظارت مداوم بر عملکرد صفحات، کلیدهای موفقیت در استفاده از Schema Markup هستند. اسکیما بلافاصله پس از بروزرسانی نسخه فعلی صفحه توسط موتور جستجو، که شامل خزش و آپدیت محتوای ایندکس شده با کد جدید است، در جایگاه رتبه ‌بندی ظاهر می ‌شود. حالا که تا حدودی با نشانه گذاری Schema آشنا شدید در ادامه به معرفی افزونه schema وردپرس میپردازم که بعد از فعال سازی میتونید از قابلیت‌های نشانه گذاری محتوا در وردپرس استفاده کنید.

در مرحله آخر نیز فیلدها را با توجه به موضوع سایت خود و همچنین اسکیمایی که در مرحله قبل انتخاب کردید را تکمیل کنید. در مرحله بعد برای ورود به صفحه ویرایش طرح اسکیما روی دکمه “نصب کامل شد” کلیک کنید. در این مرحله باید صفحات یا برگه یا قسمت های دیگری که می خواید برایش اسکیما ایجاد کنید را انتخاب کنید.

شما همچنین می توانید بررسی های محصول، رتبه بندی (ستاره دار کردن)، قیمت و غیره را در snippets گوگل فعال کنید. این حالت به جذب مشتریان از طریق نمایش اطلاعات مفید مرتبط به محصولات کمک می کند. در کل، استفاده از Schema الزامی نیست، اما به کارگیری آن می‌تواند به سرعت مزایای قابل توجهی را به همراه داشته باشد. بنابراین، در پاسخ به این پرسش که آیا باید در تمامی قسمت‌های وب ‌سایت از آن استفاده کنید یا خیر، می‌توان گفت که این موضوع به راهبرد شما بستگی دارد. اگر توانایی دارید، می‌توانید با توجه به حوزه فعالیت سایت، از انواع مختلف اسکیما استفاده کنید و آن را در تمام بخش‌ها به کار ببرید. با پیاده‌ سازی Schema Markup، کاربران قادر خواهند بود جزئیات تماس، آدرس محل کسب ‌وکار یا قیمت‌ها را مشاهده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا